[BC3] la la la... geld

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 628 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:02
Laat dit een les zijn voor een ieder die zijn eigen bedrijf wil beginnen.

Ik stel ook voor dat als iemand de zoveelste "hoe kan ik mijn eigen bedrijf beginnen en wat komt daarbij kijken" vraag post dat dan iig naar deze thread wordt verwezen.

[edit]
na reactie van Nelis: Het opstarten van een bedrijf is goed en ik moedig dit alleen maar aan. Maar er komt meer bij kijken dan je denkt, dus informeer goed, zorg dat je kritisch alles tegen het ligt houdt. Suc6

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op donderdag 24 mei 2001 19:46 schreef The Source het volgende:
Laat dit een les zijn voor een ieder die zijn eigen bedrijf wil beginnen.

Ik stel ook voor dat als iemand de zoveelste "hoe kan ik mijn eigen bedrijf beginnen en wat komt daarbij kijken" vraag post dat dan iig naar deze thread wordt verwezen.
nounounou, kan het nog dramatischer:?
er zijn genoeg lui die gewoon een bedrijfje beginnen als hobby hoor. velen hebben nauwelijks kosten oid. en als je echt groot wilt beginnen of groot bent geworden moet je je goed laten adviseren. je moet goed weten waar je mee bezig bent en op de hoogte zijn van de risico''s.

maar zoals jij het zegt lijkt het net of iedereen maar loonslaaf moet worden, want dan zou je neit met dit soort risico''s te maken hebben......(wat ook niet altijd opgaat overigens)

• The Source
nou Nelis, ik heb ook een eigen bedrijf en vrijheid is erg goed. Ik moedig iedereen die het zelf wil ook aan om een eigen bedrijf te beginnen. Maar zoals je in mijn post kunt zien staat er iig (=in ieder geval). Daarmee doel ik op het feit dat niet alles rozengeur en manenschijn is.

Bij het runnen van een bedrijf wordt meestal alleen gedacht aan het uitvoeren van opdrachten en het innen van geld. Vaak wordt een boekhouding, investeringen, personeel training, strategisch beleid, nieuwe opdrachten, service, etc... vergeten.

Dat het met Tim fout is gegaan is erg rot maar hij heeft er veel van geleerd en weet precies wat hij anders wil doen. Laat dit een les zijn! Dat is wat ik bedoel :)

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 19:57 schreef nelis het volgende:

[..]

nounounou, kan het nog dramatischer:?
er zijn genoeg lui die gewoon een bedrijfje beginnen als hobby hoor. velen hebben nauwelijks kosten oid. en als je echt groot wilt beginnen of groot bent geworden moet je je goed laten adviseren. je moet goed weten waar je mee bezig bent en op de hoogte zijn van de risico''s.

maar zoals jij het zegt lijkt het net of iedereen maar loonslaaf moet worden, want dan zou je neit met dit soort risico''s te maken hebben......(wat ook niet altijd opgaat overigens)
Voledig mee eens ik ben ook mijn bedrijf als hobby begonnen toen ik 16jr. En nu door vele goede zakkelijke partners die ik zelfs midden in de nacht kan bellen voor advies, loopt mijn bedrijf mede zo goed. Ik vind wel dat het een voordeel heeft als je jong bent. Ik heb de ervaring dat mensen je ook redelijk willen sparen ze geven je veel kosteloze adviezen ik heb een vriend van me die ra is die heeft maanden lang elke vrijdagmiddag tot vaak diep in de nacht bij mij gezetten en wou er niks voor betaald hebben. (nu is het anders nu betaal ik hem wel hor >:)). Jammer voor tim dat hij de vekeerde tegen kwam.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:51

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op donderdag 24 mei 2001 12:51 schreef tvdhoff het volgende:

[...]

Zodra er geld in het spel komt dan verliezen mensen iedere vorm van beschaving. De massa''s wolven in schaapskleren die zich aardig voordoen, maar als ze even de kans krijgen er met je hele toko vandoor gaan.

[...]

De mensen die met voorstellen kwamen, hadden helaas onzuivere bedoelingen. Ze kwamen niet om mijn bedrijf te helpen, maar om mij te isoleren zodat ik mijn zogenaamde visie [...]
te kunnen exploiteren.

[...]

Ik moest dus carte blanche geven = ziel verkopen aan de duvel.

[...]

Ik had er op in kunnen gaan en nu goed geld kunnen verdienen, maar ik heb mijn loyaliteit naar mijn collega''s en mijn normen en waarden niet willen verloochenen omwille van het geld. Dat is geen kortzichtigheid, maar staan voor je principes.
* RM-rf selecteerde een aantal subjectieve quotes

ondanks dat je al een groot aantal zaken zeer duidelijk hebt gemaakt, waar ik je voor dank, zit ik nog met een vraagje over je huidige inzichten,
de (subjectieve) quotes die ik eruit heb gepikt sugereren nogal dat je veel anderen ''slechtheid'' aanwrijft, maar ik heb moeite je visie op je eigen handeling te zien, alsof je achteraf iedereen wat aanwrijft, maar zelf vrij bent.
je hebt dan zelf je faillisement aangevraagd, maar als dat teken is van je eigen verantwoordelijkheid vraag ik me af waar je eerder de mogelijkheid genomen hebt om in te grijpen.

uiteindelijk denk ik dat er drie verantwoordelijken zijn voor je neergang:

- de accountant die je dat dodelijke businessplan aansmeerde.
zoals een arts een verklaring dient te geven als zijn patient na een gezondverklaring binnen drie maanden aan een terminale ziekte overlijdt, denk ik dat dit soort jongens ook wel eens verantwoordelijkheid mogen nemen voor hu woorden.

- de ING, die is als financier in een project gestapt waar je achteraf zeer je vraagtekens op haalbaarheid kan plaatsen, sorry, maar ik krijg nergens het idee van een speciale visie, enkel van het idee dat mensen zich hebben leiden door kortzichtig gedrag, een media-hype.
de ING is als financier wel degelijk aansprakelijk omdat zij de mogelijkheid hebben geschapen deze frankenstein te creeeren

- jezelf, jij hebt de keuze genomen om ermee door te gaan, dat kan je afwijzen door te wijzen op allemaal andere mensen die lekker met je mee lulden, maar uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk voor jou keuzes.

ik laat heel bewust de ''zakenman'' uit het rijtje verantwoordelijken weg, dat is een rat die heeft gesnoept van de taart, maar niet verantwoordelijk voor het geheel, jij, en de ING hebben hem de mogelijkheid gegeven om daarvan mee te snoepen en je moet niet klagen dat een rat dan probeert de gehele taart mee te schransen, dat is de natuur van een rat

je nadruk op waarden vindt ik prettig, maar dat is geen goedkeuring voor je eigen handelingen.
hoeveel normen en waarden je ook hebt, dat spreekt je schulden niet vrij.

je ziel had je al lang aan de duivel verkocht, achteraf wijzen op je verantwoordelijkheid voor je werknemers is zwak. Wel het geld aannemen en niet bereid zijn te accepteren dat je daarmee zeggenschap verliest is dom en komt nogal ''achteraf-praterig'' over
En inderdaad, dit hele verhaal, is een van de beste dingen die me is overkomen. Ik mag dan wel een hoop schuld hebben op het moment, maar ik heb een heleboel geleerd in een hele korte tijd. Ik heb gewoon een verkorte HBO economie opleiding gedaan die een hoop gekost heeft.
dit is een juiste visie, en de enige manier om je staande te houden en je zelfrespect in stand te houden.

bedenk wel dat je met een mislukking niet opeens wel een slimme ondernemer wordt.
maar ik denk wel (vanuit je antwoorden hier) dat je een slim mens bent die enkel honing aan zn kont heeft hangen waar de ratten graag opaf komen.
geen reden om nu opeens uit te gaan van de slechtheid van anderen, maar wat gezond verstand en een kritische blik helpen je dan wel aardig

wat mij betreft raadt ik je aan voorzichtig met de media om te gaan, een bedrijf grond je niet op ''hype''-publiciteit, toen niet en nu weer niet.

overigens mis ik enkel je ''unieke'' internet-inzichten.

* RM-rf gaat weer lekker naar het terrasje, heb sinds de laatste mooie dagen een hoge caferekening, maar hoop dat de cafebaas me voor een aandelenpakket nog een biertje wil geven

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Oefening
  • Niet online
Op donderdag 24 mei 2001 20:51 schreef The Source het volgende:
nou Nelis, ik heb ook een eigen bedrijf en vrijheid is erg goed. Ik moedig iedereen die het zelf wil ook aan om een eigen bedrijf te beginnen. Maar zoals je in mijn post kunt zien staat er iig (=in ieder geval). Daarmee doel ik op het feit dat niet alles rozengeur en manenschijn is.
...
ja, dat klopt ook wel. maar uit je vorige post kwam eerder "begin niet aan een bedrijf, loonslaaf zijn is zo goed als altijd beter" naar voren, en niet "er zitten ook nadelen aan het opzetten van een bedrijf". de nadelen die je trouwens opnoemt gelden net zo goed voor een loonslaaf hoor.

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 15:23
hoe is het eigenlijk met dat broekie afgelopen die www.bellen.com had verzonnen ?
is die nog steeds bezig ?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
je ziel had je al lang aan de duivel verkocht, achteraf wijzen op je verantwoordelijkheid voor je werknemers is zwak. Wel het geld aannemen en niet bereid zijn te accepteren dat je daarmee zeggenschap verliest is dom en komt nogal ''achteraf-praterig'' over
De verantwoordelijkheid voor mijn werknemers heb ik altijd gehad, alleen valt er weinig voor hen op te komen op het moment dat het goed gaat.

Overigens snap ik niet wat je bedoelt met wel geld aannemen maar niet accepteren dat je de zeggenschap verliest. Ik heb nergens voor gekozen, laat dat duidelijk zijn. De aandeelverhoudingen (die 40%,60%) zijn achter mijn rug om gegaan en niet eens tegen geld.
je nadruk op waarden vindt ik prettig, maar dat is geen goedkeuring voor je eigen handelingen.
hoeveel normen en waarden je ook hebt, dat spreekt je schulden niet vrij.
Uiteraard niet. Zo heb ik dat ook niet bedoeld. De neergang van mijn bedrijf is de consequentie van mijn acties. Dat onderschrijf en aanvaard ik. De directe aanleiding daartoe is mijn standvastigheid om niet aan mijn normen en waarden voorbij te gaan. Daarmee verworden deze niet tot een poging tot vrijspraak van mijn schuld, maar slechts een belangrijke oorzaak voor de afloop van de zaak.

Over die unieke internetinzichten van mij: tsja, ik heb ook nooit beweerd dat ik ze heb/had. Zoals een flink aantal mede-gezegenden bezit ik wel de vaardigheid om projecten te ontwikkelen en te leiden. Ik ben goed in de conceptuele fase, maar dat verklaart de media-hype niet. Dat ligt slechts bij de luie aard van de journalisten om te kopieeren van elkaar.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Dat ligt slechts bij de luie aard van de journalisten om te kopieeren van elkaar.
Daar zou de BSA tegen op moeten treden >:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op vrijdag 25 mei 2001 00:05 schreef tvdhoff het volgende:

[..]
[blabla]

De neergang van mijn bedrijf is de consequentie van mijn acties. Dat onderschrijf en aanvaard ik. De directe aanleiding daartoe is mijn standvastigheid om niet aan mijn normen en waarden voorbij te gaan.
Die eerste regel. Ja, daar klopt alles aan, wat ik dan jammer vindt is dat je daarna weer terugvalt in het zelfde patroon als met het interview, je verantwoordelijkheden als leidinggevende afschuiven op bepaalde normen en waarden. Elk mens heeft bepaalde normen en waarden maar dat wil niet zeggen dat je die zakelijk gezien als excuus kan aandragen voor het falen in een bedrijfsmatig proces. Dat betekend immers dat je eigenlijk gewoon niet in staat bent leiding te geven met de normen en waarden die jij er als persoon op na houdt.
[8< knip]

Zoals een flink aantal mede-gezegenden bezit ik wel de vaardigheid om projecten te ontwikkelen en te leiden.
Dit klopt dus ook niet naar mijn idee, ongetwijfeld ben je in staat een projectje te leiden. Maar een project met veel verantwoordelijkheden zou ik je niet graag zien leiden, want dat wordt naar mijn mening lijden.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
mmm ik weet niet wat ik van zo een persoon moet denken, ik heb ook een eigen bedrijf en verleden jaar behoorlijk wat kopzorgen gehad, ook over finaciele zaken, ik heb echter voor mijzelf altijd een duidelijke grens getrokken, van zover en dan kap ik ermee.

Overigens vind ik hem een behoorlijke lul dat ie niet gelijk een bv is gestart, zeker naar de situatie van 1.5 a 2 jaar terug had hem dat met zijn bekendheid makkelijk kunnen lukken.

Aan de andere kant heb ik beetje medelijden met hem, als ik zo lees heb ik gevoel dat nogal wat mensen hem voor ze karretje spannen. Maarjah een eigen bedrijf is niet alleen produceren, maar ook managen en verkopen. Misschien zijn die 2 laatste nog wel 10 keer belangrijker.

Ok mijn tips voor mensen die plannen hebben voor hun zelf te beginnen:

-Start kleinschalig, en zorg dat je over wat financiele reserves beschikt, dit is niet alleen praktisch maar scheelt je ook veel stress.

-Als je met iemand samen gaat werken, zorg dan de boel contractueel dichtgetimmert zit, niets is zo vervelend als je moet onderhandelen als je ruzie hebt.

-Werk zoveel mogelijk wit, scheelt je een hoop gezeik achteraf.

-Een eigen bedrijf betekent nog niet dat je je huidige baan moet opgeven, mijn ervaring is dat zeker het begin lastig is.

-Voer een goede boekhouding, scheelt boekhouder werk en jou geld.

-Werk samen met andere bedrijven, er zijn veel bedrijven die graag samen werken met een vaste externe partner, zeker als starter kan dit zeer aantrekkelijk zijn omdat je op die manier op een snelle manier een klantenkring kan opbouwen.

-Spreek altijd van te voren af voor wat voor prijs je werkt, laat desnoods een gedeelte vooruit betalen.
Zet dit uiteraard ook op papier, er zijn goede standaardcontracten beschikbaar voor dit soort zaken.

-Maak nog betere afspraken als je zaken doet met familie of vrienden, niets zo vervelend als je vriendschappen stuk gaan door zaken.

Dit waren mijn tips, ik hoop dat iemand er iets aan heeft.

• BC3 Victim
OzBoz:

Ik weet niet waar je de wijsheid vandaan haalt dat ik geen grote projecten leiden kan, want dat is zeer zeker niet de waarheid.

Onze klantenkring bestond ook uit grote klanten zoals KPN, AlcaTel, World Online en de TROS. Sommige projecten van deze klanten waren zeker groot en complex en heb ik samen met mijn collega''s tot een goed einde gebracht, naar tevredenheid van de klant.

De eerste grote ervaring die ik met een dergelijk project had, was de aanleiding voor het starten van mijn bedrijf, namelijk Electricity online, op http://library.advanced.org/28032.

Dit project dat klaar was in het begin van het derde kwartaal in 1999, was een van de eerste websites die totaal in XML geschreven was. Omdat er nog nauwelijks ondersteuning voor XML was in die tijd, hebben we een eigen scriptingtaal ontwikkeld, die een perfecte output genereert voor iedere browser, zelfs mozaic e.d.

Tevens was dit de eerste site waar een nakijksysteem (voor educatieve doeleinden) in zit op basis van taaltechnologie. Het programma kan zelf(s) antwoorden op open vragen nakijken en beoordelen!

Dit project is ontwikkeld door drie mensen, waaronder ik, verspreid over drie continenten (Amerika, Europa en Azie) en heeft meer dan anderhalf jaar geduurd. Gezamenlijk hebben we hier 7000 uur aan gewerkt.

De site wordt nu door alle universiteiten in Amerika op de electrotechniek faculteit gebruikt en ook in andere werelddelen wordt er gretig gebruik gemaakt van deze site, met een bezoekersaantal van 30.000 per dag.

Missie: geslaagd.

Ik had en heb geen gevoel voor zakendoen en een gebrek aan kennis op het gebied van ondernemen, dat was van het grootste belang voor het falen. Projectontwikkeling, dat vind ik niet alleen leuk, maar het staat ook vast dat ik het kan.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:51

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

tim: ik denk dat je inderdaad sterk een conceptueel insteek hebt en waarschijnlijk ook goed ideeen kan communiceren naar anderen.

maar dat is wat anders dan een project te leiden, ik heb voor de EG ook aan projecten gewerkt die enigszins met je voorbeeld overeenkomen, echter daar heb ik sterk gemerkt dat je beter als projectleider een onafhankelijk (!) persoon kan hebben die goed kan delegeren, de durf heeft beslissingen te nemen, en ook om te dwaze technische frutsel-oplossingen af te wijzen, dan een techneut die zelf meewerkt en zelf dus een pion in een spel is.

je schrijft bijvoorbeeld dat je een ''eigen'' scripting''-taal hebt ontwikkeld, dat is vanuit technisch oogpunt leuk, maar ook rond die tijd had IBM al een goed XML-parser die uitstekend te implementeren was in bestaande scriptingtalen als perl en python (we hebben zelfs een gedeelte voor web-toepassing in Lite gedaan)
XSL bestond nog niet, maar de Candidate Recomendation voor XSL-T stond wel op release en al aardig wat standaards en mogelijkheden en methodes waren zo ongeveer bekend en daar kon je al redelijk naar werken (alhoewel het een soort van schaduwboksen was).

je voorbeeld tekent nu net de techneut die zelf dingen gaat uitwerken waar juist conformisme een praktiser aanpak is.

ik geloof echter wel dat je ervaringen een goede leerschool zijn wat betreft dit onderwerp en ik zou het prettig vinden als je ook eens je ideeen en opgedane kennis eens zou posten in dit topic: [topic=170744]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Bon,

Wat mij opvalt tussen de regels door is dat sommigen van jullie redelijk negatief t.o. de pers en haar rol in dit verhaal staan...

Op zich snap ik wel waarom, maar ik denk niet dat wij hier nu hadden zitten kletsen als jou (Tim) ''dat gedoe'' bespaard zou zijn gebleven.

Ce snap..? Oui! :)

Verder zit ik me echt af te vragen of je zelf echt in ''het'' geloofde, of dat je je bewust was van het feit dat je (in mijn ogen althans) een luchtkasteel aan het bouwen was..?
Niet negatief bedoeld hoor, maar ik denk dat als ik in jouw schoenen had gestaan en zag wat er zomaar allemaal met mijn ''kindje'' werd uitgevreten, ik mijzelf dít wel degelijk zou realiseren:

een piepjong bedrijfje onder leiding van een tiener, dat kán toch eiluks niet goedgaan? (No offense, ben zelf overigens 21)

Verwijderd

Ik denk dat het belangrijkste bij een eigen bedrijf de steun en inzet is van naaste familie en/of kennissen.

Ik heb ook ondernemersbloed stromen maar heb nog steeds de stap niet kunnen maken om een bedrijf op te starten. Ik heb een AOV diploma, middenmanagement, prince en itil foundation certificaten en toch is er iets wat in de weg staat; nl. verantwoordelijkheid.

Zodra je je bedrijf start zullen je inkomsten de eerste paar jaar een flinke klap krijgen, en aangezien ik samenwoon heb ik daarbij een gigantische verantwoordelijkheid richting mijn vriendin, want wat gebeurt er met het huis etc. als het fout mocht gaan? Dan sta je op straat want de hypotheek kan niet betaald worden.

Mijn vriendin heeft tevens het ondernemersbloed stromen maar loopt tegen hetzelfde idee aan, wat als...

Kortom: ideeen genoeg maar nu nog de uitwerking en de ontzettend goede gesprekken voeren.

• The Source
Op maandag 28 mei 2001 01:19 schreef CYBERSTALKERT het volgende:
hoe is het eigenlijk met dat broekie afgelopen die www.bellen.com had verzonnen ?
is die nog steeds bezig ?
yep... heeft zijn autobiografie al geschreven. |:(

• BC3 Victim
Elanaz:

Ik heb van het begin af aan wel twijfels gehad. Ik wilde ook helemaal niet groots van start, maar gewoon doorgaan met z''n tweeen, zonder (inderdaad) risico te lopen.

Toen de accountant samen met ING vervolgens met een businessplan aankwamen waarin het bedrijf binnen 2,5 jaar 200 man in dienst zou hebben en beurgenoteerd zou zijn, keek ik met ongeloof naar de stapel papieren.

Maar ja... toch zet je je twijfels opzij als zulke ''belangrijke'' mensen in het pak papier en in jou geloven. Zodoende ben ik ook in het luchtkasteel gaan geloven.

In mei 2000, toen ik full-time kon gaan werken, na m''n examens, kwam ik tot de conclusie dat het niet werkbaar was en ik professionele mensen voor sales, PZ en finance nodig had. Helaas had ik een hoop mensen in vast dienstverband, dus moest ik wel door.

Hoewel we nog steeds steun hadden van grote opdrachtgevers verdween dat ook toen de algehele dotcom malaise zich inzette.

Nou ja, volgende keer beter! :)

Verwijderd

Ik vindt de redenatie nogal vreemd. Omdat het ''belangrijke'' mensen zijn moet je achter ze aan huppelen. Je was op de hoogte dat het destijds een VOF was. Waarom dan toch het enorme risico aangaan door een dergelijk kapitaal aan te nemen alvorens de BV rond te maken?

Dat de malaise eraan zat te komen mocht duidelijk zijn, elke markt raakt bij een bepaald aantal aanbieders verzadigd. Elke bedrijf zal een dergelijke malaise wel eens meemaken, maar juist jouw beslissing om kapitaal aan te nemen onder een VOF heeft je de das omgedaan. Jij hebt toestemming gegeven, hetzij de ING gemachtigd.

• BC3 Victim
Hoewel wij HEEL ERG graag de vof wilden omzetten naar een BV werd dat door de accountant en de ING afgeraden, vanwege fiscale gevolgen. Er werd door hen een datum voorgesteld, waarop onze omzet boven de 200.000 gulden zou komen, waarna de BV zou worden opgericht.

Achteraf praten is uiteraard erg makkelijk, nietwaar? Vorig jaar was iedereen vol lof over het hele internet en konden de zakken met geld niet genoeg worden aangesleept. En NATUURLIJK zeggen we nu allemaal, ja, het was te verwachten of, het is allemaal onrealistisch. Maar wees eens even eerlijk, vorig jaar dacht je waarschijnlijk net zoals iedereen erg positief over de economische mogelijkheden van het internet.

Verwijderd

Dat wel, tuurlijk dacht iedereen aan de kansen. Maar dat wil niet zeggen dat je je niet kon indekken.

Op het moment dat je een dergelijk risico accepteerd zul je toch wel na hebben gedacht over "wat gebeurt er als..." :?

Desnoods was je gaan trouwen en had je de VOF behouden maar was je getrouwd onder huwelijkse voorwaarden.

Ik vindt het gewoonweg erg stom dat je het risico hebt genomen. Het gaat wel om jouw hachie, en het zal de slimmerikken en knappe koppen persoonlijk niets uitmaken dat jij als klant failliet gaat, alleen missen ze nu een bedrijf om lekker uit te knijpen.

• cutter
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Ik ben het helemaal eens met gordijnstok: het eerste wat ik dacht toen ik je verhaal las in de NRC: waarom heeft die jongen in godsnaam geen BV opgericht.

Risico-analyse moet je je altijd mee bezig houden. Stel dat die fiscale voordelen XXX gulden waren geweest. Hou daar dan altijd bij in de gaten: wat is de kans dat er iets serieus mis gaat in mijn bedrijf en wat kost me dat dan?

In jouw geval lijkt me dat de gesciedenis geleerd heeft wat er kon gebeuren. Maar had je dat vooraf niet in kunnen schatten: 20 man personeel in dienst hebben in een VOF is niet echt handig. Er kan wat mis gaan met personeel, ze worden ziek ze nemen ontslag, jij ontslaat ze, ze stappen naar de rechter en krijgen een leuk bedrag van je.

Bovendien is ruim een jaar geleden de malaise in de internet business begonnen en je bent pas in oktober begonnen met de opzet van een BV mmmmmmm vreemd vreemd vreemd.

Maar ja, die accountant was in dienst van ING en die hebben met jou een gokje gewaagd, lekker laat in een BV, komt er het meeste geld in het bedrijf, biedt de beste groeimogelijkheden etc etc. Ze hebben de gok verloren waarbij jij de inzet kwijt bent.

• BC3 Victim
Juist juist. Jullie hebben helemaal gelijk!

Zo zou ik nooit nog eens doen. Ben nu nog met een hoop gezeik bezig met de curator, maar als dat straks achter de rug is, dan ga ik een behoorlijke pint vatten en flink zuchten.

Want wat was dit inderdaad een linke zet!

Zie het maar als een heeeeele dure leerschool! :)

• BC3 Victim
Op maandag 28 mei 2001 18:03 schreef tvdhoff het volgende:
Juist juist. Jullie hebben helemaal gelijk!

Zo zou ik nooit nog eens doen. Ben nu nog met een hoop gezeik bezig met de curator, maar als dat straks achter de rug is, dan ga ik een behoorlijke pint vatten en flink zuchten.

Want wat was dit inderdaad een linke zet!

Zie het maar als een heeeeele dure leerschool! :)
Ik kan maar 1 ding zeggen Tim. Ik vind het knap hoe je het voormekaar hebt gekregen en vind het jammer voor je dat het helaas niet gelukt is. Ik denk als ik een zak met geld voor me krijg en ze zeggen dat mijn bedrijf 200 medewerkers zou krijgen ook de kans gepakt zou hebben. Natuurlijk heb je fouten gemaakt maar iedereen maakt toch fouten.

Daarnaast vind ik het heel leuk dat je gewoon hier antwoord geeft op de vragen. Die soms naar mijn mening een beetje te negatief zijn. Bravo Tim

Verwijderd

In het geval van de ING zijn ze dus heel zwaar nalatig geweest! Ik ben er van overtuigd dat de ING in ieder geval voor een deel aansprakelijk is. Zodra zijn krediet gaan storten maar niet controleren of de BV al actief is zijn ze al fout.

Bovendien las ik de zin "had ik toen maar een jurist gehad". :? :? :? |:( |:( Je gaat ons toch niet wijsmaken dat je destijds niet eens aan een bedrijfsadvocaat hebt gedacht? Als je met een dergelijke partij in zee gaat dan was je erg (lees ontieglijk stom) stom bezig om hierbij de overeenkomsten en contracten niet samen met een goede jurist af te handelen.

Ik kan dat vergelijken met het aannemen van een baantje maar niet weten wat je gaat verdienen en wat je werkzaamheden zijn.

• cutter
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Kom op Gordijnstok niet al te hard gaan natrappen: we weten het nu wel. Achteraf je gelijk bewijzen is te makkelijk. Velen van ons zouden in dezelfde situatie niet anders gehandeld hebben. En naar een bedrijfsjurist stappen: kijk, ik kan hier een beetje gratis advies lopen te beunen omdat ik zelf bijna afgestudeerd jurist ben en een vriendin heb die bedrijfsjurist is bij een kleine multinational en veel met e-commerce doet.
Maar eentje inhuren kost je al snel duizenden guldens en als de accountant in zijn dure maatpak zegt dat dat het beste is, dan neem je het snel aan. Zeker als je zelf een enthousiasteling bent die van zijn hobby zijn werk kan maken, maar van zaken doen de ballen verstand heeft.

Er loopt hier op tweakers genoeg expertise rond om een fatsoenlijk antwoord te krijgen op de vele vragen die er zijn bij alle facetten van een webdesign bedrijf.
Pagina: 1 2 Laatste