3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Op donderdag 10 mei 2001 13:31 schreef Hyperbird het volgende:
Iedereen doet et... tegen zichzelf praten god is daar gewoon uit geevolueerd, meer is hij niet, het hele geloof, de bijbel alles wijst er op.
Aan wie leg jij dan verantwoording af? Niemand toch? Dus je leeft er maar vrolijk op los en als je hier en daar nog wat mensen dwars zit omdat je anders een stapje opzij zou moeten doen, dan maakt dat niet uit. Normen en waarden bestaan wel, maar da''s eigenlijk ook onzin...je leeft vrolijk door in een wereld die niet altijd even eerlijk is maar waarin JIJ leeft en jij keuzes maakt en daar de verantwoording voor hebt.
*backflame* Ik zie jou als iemand die gaat branden in de hel. */backflame*Sorry hoor maar dat zie ik als jezelf voor liegen en de zwakste uitweg.
Wie heeft het over de weg van de minste weerstand?"Loving everyone is destroying the value of love"
Denk daar maar es overna
Denk daar maar eens over na.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Lees het in de context (ik reageerde op een soortgelijke sig van iemand anders) en zie de smiley... Dus ik vind jou, noch een andere atheist een debiel.Op donderdag 10 mei 2001 23:12 schreef JT het volgende:
Dus ik ben een debiel ? Kijk ff naar jezelf voor je oordeelt. Angst is gezond en behoed mensen voor het doen van gevaarlijke dingen. Als jij fragiel vast zit aan een vleugel van een vliegtuig en dat vliegtuig stijgt op, dan schijt je bagger, dus zeg niet dat je geen angst kent.
En hierover heb ik uiteraard nagedacht. Maar ik zou ''m niet schijten in het vliegtuig. Als je dat niet gelooft c.q. niet wilt geloven, dan is dat jouw goed recht.
Dat staat toch OOK in de bijbel? De mens is erop uit om God en zijn naaste te haten en geneigd tot ALLE vormen van kwaad.Op vrijdag 11 mei 2001 14:23 schreef MREn het volgende:
Dat iemand de bijel lesst als verhaalte met een wijze les, dan kan ik het nog begrijpen, maar la sje de bijbel echt letterlijk gaat nemen, dan is deze wereld dus compleet verderfelijk te noemen. Incest, relaties binnen families, en dat zou diezelfde kerk heden ten dage afkeuren?
we agree!Denk je nou echt dat iemand depresseif word van dit topic? Onzin, hier komen naar mijn idee gerwoon mewoon mensen die allang over hun leven na hebben gedacht en die gedachtes met de rest delen, of andere ideeën opdoen om over te denken.
Ik heb het erover als jij OP een vleugel zit vastgebonden, niet IN een vliegtuig. En die sig is van mij en dat weet je maar al te goed...Op maandag 14 mei 2001 04:47 schreef Lordy79 het volgende:
[..]
Lees het in de context (ik reageerde op een soortgelijke sig van iemand anders) en zie de smiley... Dus ik vind jou, noch een andere atheist een debiel.
En hierover heb ik uiteraard nagedacht. Maar ik zou ''m niet schijten in het vliegtuig. Als je dat niet gelooft c.q. niet wilt geloven, dan is dat jouw goed recht.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Nee, dat wist ik niet en ik had vannacht geen zin om ''t op te zoeken. Ik ga mezelf ook corrigeren.Op maandag 14 mei 2001 16:18 schreef JT het volgende:
[..]
Ik heb het erover als jij OP een vleugel zit vastgebonden, niet IN een vliegtuig. En die sig is van mij en dat weet je maar al te goed...
Ik zou bang zijn, maar mijn geloof in God, dat Hij bij me is, zou sterker zijn dan die angst.
Dus ken je WEL angst. En dat is gezond. Het is ongezond als je geen angst kent.Op maandag 14 mei 2001 18:58 schreef Lordy79 het volgende:
[..]
Nee, dat wist ik niet en ik had vannacht geen zin om ''t op te zoeken. Ik ga mezelf ook corrigeren.
Ik zou bang zijn, maar mijn geloof in God, dat Hij bij me is, zou sterker zijn dan die angst.
Ecodan warmtepomp
Nee ben ik niet met je eens. Wij hebben dan wel een eigen wil gehad, maar dat wil nog niet zeggen dat we zelf de wetten mogen verzinnen, er bestaan gewoon wetten waar wij ons al dan niet automatisch aan (moeten) houden. Zo zul je elke fout die je hebt gemaakt in al je levens ooit goed moeten maken, en dat duurt idd een tijdje, maar dat wil nog niet zeggen dat dat onmogelijk is.Op maandag 07 mei 2001 21:38 schreef JT het volgende:
NIET LEZEN ALS JE FRAGIEL OP DE WERELD STAAT
1.) Ik ben best wel pessimistisch over de wereld. Milieuvervuiling, moraal, geld dat de maatschappij heeft verkankerd enz. maar dat zet ik allemaal nog een keertje op me site. Ik denk dat het te laat is voor de mens z''n eigen fout inziet. Maw, de wereld is kapoet voordat men ziet dat het fout gaat. Zijn er hier mensen het met me eens ?
Wij zullen nog vele miljarden jaren leven, dus uiteindelijk komt alles wel weer goed hoor, alleen het zal niet automatisch gaan, je moet er zelf aan werken.
Wel leuk vindt ik, jij stelt dus meteen dat als je dood bent dat je dan van al je problemen afbent. Maar waarom? Veel mensen denken dat volgensmij mij (mensen die zelfmoord plegen denken dat denk ik ook). Ook vele christenen, die denken dat als ze alles volgens de bijbel enzo hebben gedaan en als ze dan in de hemel komen dat dan alles prettig is en dat ze van alle ellende af zijn. Maar waarom zou dan alle ellende weg zijn. Waarom heeft God dan ons op deze shit planeet gedumpt om vervolgens nooit meer problemen te hebben in de hemel of waar dan ook?? Dat wil ik wel eens uitgelegd zien.2.) Natuurlijk is het leven leuk, maar soms denk ik wel is over hoe het zou zijn als ik dood was. Is er een hemel en een hel ? Het lijkt me heerlijk om geen problemen e.d. meer te hebben enzo. Wie denkt hier ook wel is over na ?
God heeft ons op een volmaakte (Zeer Goede) aarde ''gedumpt'' en leefde met ons, zodat de wereld volmaakt bleef. Maar de mens wilde verder zonder God en sindsdien is de aarde verziekt.Op maandag 14 mei 2001 20:40 schreef Lamborghini het volgende:
Waarom heeft God dan ons op deze shit planeet gedumpt om vervolgens nooit meer problemen te hebben in de hemel of waar dan ook?? Dat wil ik wel eens uitgelegd zien.
Ik snap hoe je het bedoelt en dan ben ik het met je eens.Op maandag 14 mei 2001 19:01 schreef JT het volgende:
[..]
Dus ken je WEL angst. En dat is gezond. Het is ongezond als je geen angst kent.
Ik maak hieruit op dat jij denkt dat dat dus niet meer goedkomt.Op maandag 14 mei 2001 20:44 schreef Lordy79 het volgende:
God heeft ons op een volmaakte (Zeer Goede) aarde ''gedumpt'' en leefde met ons, zodat de wereld volmaakt bleef. Maar de mens wilde verder zonder God en sindsdien is de aarde verziekt.
(Jij gaat er dus vanuit dat God een mens is) Waarom leefde die God dan met ons, is dat niet juist vernederend voor ons mensen dan, om op een wereld te leven met iemand die veel hoger is dan ons??
En de reden die jij geeft dat God hier was klopt niet, want dan heeft God gefaalt, want hij was toch hier om te zorgen dat het volmaakt bleef, waarom is het dan nu niet meer volmaakt? En waar is die naartoe?
En als wij dan zouden hebben gekozen om te leven zonder God, en hij aanvaard die keuze, want dat deed hij want hij ging weg, waarom straft die ons vervolgens dan, lekker rechtvaardig maar niet heus????
En dan nog een laatste, wie zegt er dat de aarde is verziekt, en waarom zou een God trouwens op een verziekte aarde nog mensen geboren laten worden?
Mijn punten hierboven zijn geen flames ofzo hoor maar vraagstukken die ik graag eens van jouw beantwoordt zou willen zien, als dat kan.
Hou het maar op eeuwen, want tegen die tijd is de planeet allang vergaan van de vervuiling.Wij zullen nog vele miljarden jaren leven, dus uiteindelijk komt alles wel weer goed hoor, alleen het zal niet automatisch gaan, je moet er zelf aan werken.
Dus God verziekt alles maar omdat de mens niet in Hem gelooft ? In dat geval verlaagt Hij zichzelf tot hetzelfde niveau als de mens.God heeft ons op een volmaakte (Zeer Goede) aarde ''gedumpt'' en leefde met ons, zodat de wereld volmaakt bleef. Maar de mens wilde verder zonder God en sindsdien is de aarde verziekt.
Nee, Jeroen heeft me niet gebeld
Ecodan warmtepomp
Jawel hoor! God zij dank wel... Hij heeft niet zo iets van: ha, lekker puh, zoek het dan ook maar helemaal zelf uit! (dan zou God pas menselijk zijn) Nee... we krijgen allemaal een 2e kans om terug te keren bij God.Op maandag 14 mei 2001 21:52 schreef Lamborghini het volgende:
Ik maak hieruit op dat jij denkt dat dat dus niet meer goedkomt.
Is het vernederend voor dieren dat ze met mensen moeten samenleven? Is het vernederend dat kinderen met volwassenen moeten samenleven?Waarom leefde die God dan met ons, is dat niet juist vernederend voor ons mensen dan, om op een wereld te leven met iemand die veel hoger is dan ons??
Omdat God een mens creerde met een eigen wil. Dit lijkt op het uit handen geven van een stukje van Zijn Almacht. Maar niets is minder waar. God heeft een fantastisch plan bedacht om de boel weer op orde te krijgen.En de reden die jij geeft dat God hier was klopt niet, want dan heeft God gefaalt, want hij was toch hier om te zorgen dat het volmaakt bleef, waarom is het dan nu niet meer volmaakt?
Wat bedoel je met straffen?En als wij dan zouden hebben gekozen om te leven zonder God, en hij aanvaard die keuze, want dat deed hij want hij ging weg, waarom straft die ons vervolgens dan, lekker rechtvaardig maar niet heus????
De ellende in de wereld? Dat doet God niet. De ''hel''? Dat is niets meer en minder dan een plaats zonder God.
Tja, je kunt zeggen dat de aarde niet verziekt is... Je kunt ook zeggen dat er nog vrede op aarde komt ooit.. Ik heb ook zo mijn dromen..En dan nog een laatste, wie zegt er dat de aarde is verziekt, en waarom zou een God trouwens op een verziekte aarde nog mensen geboren laten worden?
En God laat mensen geboren worden omdat Hij een plan heeft met die mensen.
Dat kan. Dat kan ik niet, maar gelukkig heb ik een dik boek waarin dat allemaal uitvoerig beschreven staat.Mijn punten hierboven zijn geen flames ofzo hoor maar vraagstukken die ik graag eens van jouw beantwoordt zou willen zien, als dat kan.