Toon posts:

[BC3] Marokkanen willen Berbers les...

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 317 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 09 mei 2001 23:21 schreef -=Confuzer=- het volgende:
Omdat degene die hier geboren zijn toch Nederlands praten?

Als ik in Amerika geboren zou zijn met Nederlandse ouders zou ik toch ook niet gaan eisen om Nederlandse les? Het zou me geen ene reet boeien.

En als ik het nu echt zou willen, zou ik het zelf gaan organiseren, en niet aan de staat eisen of vragen van lessen.

Ik zie dit echt net zoals groepvorming... van kijk, wij zijn Marokkaans en dus anders als jullie... !?(Het gekozen Arabisch wordt denk ik door wel meer bevolkingsgroepen gesproken)
Mee eens. Ik kan ook wel gaan roepen dat m''n familie een paar generaties geleden uit Israel hier terecht is gekomen, en dat ik daarom nu taallessen eis omdat ik in een identiteitscrisis zit |:(

Het is misschien tamelijk ongenuanceerd om zo te denken, maar ik vind onderhand dat ze niet zo slap moeten zaniken. Laat ze wat moeite doen om dingen op eigen kracht te bereiken. Het feit dat je naar een ander land vertrekt om daar je geluk te beproeven zegt voor mij eigenlijk al genoeg.

Niemand krijgt dingen voor niks, maar blijkbaar hebben sommige mensen een nogal vertekend beeld van het rijke westen. Alsof je hier alles voor niks krijgt, zonder dat je zelf ook maar ergens iets voor hoeft te doen :r

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Wat is een nederlander?
In de 18de eeuw was 60% van de nederlandse bevolking van buitenlandse afkomst.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

[..]
Als ik in Amerika geboren zou zijn met Nederlandse ouders zou ik toch ook niet gaan eisen om Nederlandse les? Het zou me geen ene reet boeien.
Misschien omdat je dan ook als volwaardige amerikaan gezien wordt?
Ik zie dit echt net zoals groepvorming... van kijk, wij zijn Marokkaans en dus anders als jullie... !?(Het gekozen Arabisch wordt denk ik door wel meer bevolkingsgroepen gesproken)
Dat is helemaal waar het omgaat. Dat die behoefte er is wil ook iets zeggen.
Je "groep" is het volk waarbij je woont.
Wat vroeger was is nu niet meer. En als je hier geboren bent hoef je je eigenlijk nogeneens aan te passen, want aanpassen is van 1 staat naar een andere...
Heb je wel opgelet? Waarom zijn het juist de jongeren die naar aller waarschijnlijkheid hier geboren die het zo graag willen? Ze zijn toch aangepast en geaccepteerd in de samenleving wat boeit het dan dat ze alleen maar nederlands kunnen spreken?

• sampoo
  • Niet online
Op donderdag 10 mei 2001 00:19 schreef Exirion het volgende:

Mee eens. Ik kan ook wel gaan roepen dat m''n familie een paar generaties geleden uit Israel hier terecht is gekomen, en dat ik daarom nu taallessen eis omdat ik in een identiteitscrisis zit |:(
Zit je dan in zo''n crisis? :Z
Het is misschien tamelijk ongenuanceerd om zo te denken, maar ik vind onderhand dat ze niet zo slap moeten zaniken. Laat ze wat moeite doen om dingen op eigen kracht te bereiken. Het feit dat je naar een ander land vertrekt om daar je geluk te beproeven zegt voor mij eigenlijk al genoeg.
Ehmmm... hoe zit het hier dan mee?;
m''n familie een paar generaties geleden uit Israel hier terecht is gekomen
Niemand krijgt dingen voor niks, maar blijkbaar hebben sommige mensen een nogal vertekend beeld van het rijke westen. Alsof je hier alles voor niks krijgt, zonder dat je zelf ook maar ergens iets voor hoeft te doen :r
De mensen die het eisen zijn een product van het "rijke westen". Waar heb je het over?

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Misschien omdat je dan ook als volwaardige amerikaan gezien wordt?
Dus jij ziet een Nederlands pratende man die toevallig een Marokkaans uiterlijk heeft niet als volwaardig Nederlander???? rare overtuiging heb je dan?!
Heb je wel opgelet? Waarom zijn het juist de jongeren die naar aller waarschijnlijkheid hier geboren die het
zo graag willen? Ze zijn toch aangepast en geaccepteerd in de samenleving wat boeit het dan dat ze alleen maar nederlands kunnen spreken?
Waarom?
Tja, omdat ze blijkbaar niet tevreden zijn met onze samenleving... dat is zeker een conclusie die ik eruit trek...
Alleen Nederlands kunnen spreken is blijkbaar niet goed genoeg ofzo?

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 10 mei 2001 00:29 schreef sampoo het volgende:
Zit je dan in zo''n crisis? :Z
Nee :Z
Ehmmm... hoe zit het hier dan mee?;
m''n familie een paar generaties geleden uit Israel hier terecht is gekomen
Het was maar een vergelijkbaar voorbeeld. Ik bedoel... Waar moet de grens dan gelegd worden?
De mensen die het eisen zijn een product van het "rijke westen". Waar heb je het over?
Ten eerste zie ik ze niet als een produkt van het rijke westen, en zolang ze niet echt willen integreren zie ik ze zelfs niet als een onderdeel van het rijke westen. Wat dat betreft hebben ze ook niks te eisen vind ik.

Als ze vinden dat Nederlanders een verkeerd beeld hebben van de Marokkanen, laat ze daar dan eens iets aan doen in plaats van alleen maar klagen en excuses zoeken voor hun slechte integratie. Dat is wat ik bedoelde met het feit dat niemand dingen voor niets krijgt. In mijn ogen heerst er gewoon een verkeerde mentaliteit.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op vrijdag 04 mei 2001 19:22 schreef ShaiHulud het volgende:

Hun eis:
De Nederlandse staat moet lessen Berbers (de taal die veel in Marokko gesproken wordt) op school beschikbaar maken.

Kijk, dat vind ik nou hondsbrutaal :(
Berbers wordt in hun eigen land niet eens als een officiële taal gezien, laat staan dat er les in wordt gegeven. En nu willen ze ook nog eens dat de scholen naast Frans Duits en Engels ook nog eens Berbers gaan onderwijzen.
Goddamn wat stom zeg!
Moeten wij nederlanders daar in Marokko eens proberen om zoiets te vragen. Ik snap echt niet waar ze t lef vandaan halen. We wonen hier in Nederland en niet in Marokko en als ze hier graag blijven wonen hebben zij zich maar aan te passen aan ons. Dat zouden ze in Marokko ook van ons verlangen als wij daar kwamen.

• BC3 Victim
Marokkaanse jongeren willen onderwijs in Berbers

Marokkaanse jongeren in Nederland en België zijn begonnen met een handtekeningenactie om onderwijs in hun eigen taal, het Berbers te krijgen.

De jongeren vinden dat het Arabisch onderwijs dat wordt gegeven niet voldoet aangezien negen op de tien Marokkanen van Berberse origine is en steeds meer van hen de eigen taal verleren. Sinds 1974 heeft de Nederlandse overheid, op basis van internationale verdragen, de taak op zich genomen om mogelijkheden te bieden voor onderwijs in eigen taal en cultuur. "Toen de eerste generatie Marokkanen voor de taal van de Koran, het Arabisch, koos hebben zij zich niet gerealiseerd dat hun kinderen hierdoor hun moedertaal zouden verleren", aldus Mohamed Boukiour een van de initiatiefnemers van de actie. "Wij hopen nu dat de Nederlandse overheid ons wil helpen onze eigen taal en cultuur, die ook in Marokko sterk wordt bedreigd, levend te houden".

bron: Metro 4-5-2001
Allereerst dit maar effe quoten voordat er nog meer lammeren volgen. Dit is dus het originele artikel.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Bied ik bij deze aan iedereen mijn excuses aan voor deze uit de hand gelopen discussie, het was warm, en ik was al geirriteerd.

Zal in de toekomst niet meer gebeuren, ok?
;)

• BC3 Victim

[..]

Omdat degene die hier geboren zijn toch Nederlands praten?
en dus heb je geen recht van spreken, hahhaha confuzer 4 president :7. En dan dit:
ja natuurlijk zou het je niks uitmaken. och, wat maakt het uit als je met de mond vol tanden staat wanneer je op vakantie naar je thuisland niet eens een ijsje kunt halen. niets toch, en wat maakt het uit om alleen met gebaren met je bloedeigen familie te kunnen communiceren, niets toch. ach ja, that''s life toch confuzer.
Waarom zou ik een andere taal gaan leren dan de algemeen gebruikte taal daar? (ja, niet zoals frans of duits op school, want dat zijn wereldtalen).
En als ik het nu echt zou willen, zou ik het zelf gaan organiseren, en niet aan de staat eisen of vragen van lessen.
heh, hier hoef ik niet op te reageren, want ik neem aan dat je het artikel hebt gelezen.
[..]
huh, groepsvorming. oja natuurlijk, dat doen ''die'' Marokkanen altijd joh. inderdaad, misschien smeden ze wel plannen om nederland ''over te nemen'' ;)
Argumenten?
Volgens mij is dit gewoon bullshit...
Je "groep" is het volk waarbij je woont.
Wat vroeger was is nu niet meer. En als je hier geboren bent hoef je je eigenlijk nogeneens aan te passen, want aanpassen is van 1 staat naar een andere...
met andere woorden je wilt dat een buitenlander assimileert en niet aanpast zoals je daarna zegt, :r :r :r. soort van, vergeet wie je bent, vergeet je cultuur, vergeet waar je vandaan komt, je bent vanaf nu NEDERLANDER. Op zo''n manier dus,ik geloof dat hitler ook zo graag wilde dat iedereen arisch was.

• -=Confuzer=-

-=Confuzer=-

My judgement rulez

ja natuurlijk zou het je niks uitmaken. och, wat maakt het uit als je met de mond vol tanden staat wanneer je op vakantie naar je thuisland niet eens een ijsje kunt halen. niets toch, en wat maakt het uit om alleen met gebaren met je bloedeigen familie te kunnen communiceren, niets toch. ach ja, that''s life toch confuzer.
Ben jij barbaars ofzo? Je kan toch gewoon Engels praten?
En als ik echt zou willen praten zou ik niet de staat vragen om mij dat te leren !!!
Btw, je thuisland is het land waar je geboren bent ! dus beter je argumenten opbouwen svp.
- Edit -
Tevens quote je halve quotes van me... als je nu 1 zin verder had gelezen stond er dit :
I rest my case...
heh, hier hoef ik niet op te reageren, want ik neem aan dat je het artikel hebt gelezen
Ja tuurlijk, ook al voordat ik het zei...
Het gaat erom dat die Marokkanen vaag bezig zijn geweest toen ze hun eigen taal links lieten liggen voor die arabische taal. Super vaag...
huh, groepsvorming. oja natuurlijk, dat doen ''die'' Marokkanen altijd joh. inderdaad, misschien smeden ze wel plannen om nederland ''over te nemen''
Je kan er grapjes over maken wat je wilt, maar het gebeurd en zo gedragen ze zich ook...
met andere woorden je wilt dat een buitenlander assimileert en niet aanpast zoals je daarna zegt, . soort van, vergeet wie je bent, vergeet je cultuur, vergeet waar je vandaan komt, je bent vanaf nu NEDERLANDER. Op zo''n manier dus,ik geloof dat hitler ook zo graag wilde dat iedereen arisch was.
Vergelijk je me nu met Hitler???????!!! :r :(
Hitler wilde iedereen DOOD die anders was...

Nee, LEES toch is een keer, ik heb het over de mensen die hier geboren zijn en dus "perfect Nederlands praten".

Nederland heeft ook een cultuur die graag behouden wil worden. Dus pogingen deze te veranderen worden als NIET LEUK ervaren.
Dat zouden de Marokkanen ook hebben als wij daar zouden gaan wonen en meer kerken gingen eisen... toch? of zijn de Marokkanen wel een tolerant volk????

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• BC3 Victim
Op donderdag 10 mei 2001 20:09 schreef -=Confuzer=- het volgende:

[..]

Ben jij barbaars ofzo? Je kan toch gewoon Engels praten?
hehehe, engels praten ??? terwijl je gewoon van dezelfde ''taalsoort'' bent? het probleem meneer confuzer is, dat jij alleen als als als als kunt zeggen, zolang je zelf niet in de situatie van die jongeren zit, hoe kun je dan zo zelfverzekerd oordelen.
En als ik echt zou willen praten zou ik niet de staat vragen om mij dat te leren !!!
Btw, je thuisland is het land waar je geboren bent ! dus beter je argumenten opbouwen svp.
Goedzo, het is dus vragen en niet eisen. thuisland en geboren, what u mean? daar hebben we het helemaal niet over, maar goed.
''beter je argumenten opbouwen'' :) :)
- Edit -
Tevens quote je halve quotes van me... als je nu 1 zin verder had gelezen stond er dit :

I rest my case...
[..]

Ja tuurlijk, ook al voordat ik het zei...
Het gaat erom dat die Marokkanen vaag bezig zijn geweest toen ze hun eigen taal links lieten liggen voor die arabische taal. Super vaag...
[..]
''Super vaag...''
Je kan er grapjes over maken wat je wilt, maar het gebeurd en zo gedragen ze zich ook...
[..]
bedoel je dat het smeden van plannen om nederland over te nemen gebeurt :):)
Vergelijk je me nu met Hitler???????!!! :r :(
Hitler wilde iedereen DOOD die anders was...

Nee, LEES toch is een keer, ik heb het over de mensen die hier geboren zijn en dus "perfect Nederlands praten".
hoezo wil jij alleen de marokkanen dood hebben dan... maakt niet uit, de vergelijking trok ik omtrent je assimilatiepraat en dat is zo. jij wilt dat mensen assimileren, dat kun je niet eisen. Ik kan lezen, ja ;)
Nederland heeft ook een cultuur die graag behouden wil worden. Dus pogingen deze te veranderen worden als NIET LEUK ervaren.
Dat zouden de Marokkanen ook hebben als wij daar zouden gaan wonen en meer kerken gingen eisen... toch? of zijn de Marokkanen wel een tolerant volk????
kijk confuzer, dit stukje onthult heel wat over jou ''beleid'' ten aanzien van buitenlanders/marokkanen/moslims (ik noem dit zo, omdat je ze toch door mekaar haalt).
Wie heeft de nederlandse cultuur willen veranderen, tjeez man. meer kerken eisen, hahahha. en zijn marokkanen tolerant? jij mag het zeggen, jij bent de kenner.

confuzer, een raad van mijn kant, lees wat meer en beleef wat meer, niet zo ''sober'' joh. je klinkt namelijk alsof de buitenlanders in oorlog met je zijn en jouw NEDERLAND hebben belegerd ;)

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 21:49 schreef _JUSTICE_ het volgende:

[..]

hehehe, engels praten ??? terwijl je gewoon van dezelfde ''taalsoort'' bent? het probleem meneer confuzer is, dat jij alleen als als als als kunt zeggen, zolang je zelf niet in de situatie van die jongeren zit, hoe kun je dan zo zelfverzekerd oordelen.
Ze zijn helemaal niet van dezelfde taal soort, daarbij spreken ze in Marokko ook zeer goed frans, en dat kan je hier ook leren op kosten van de staat
Goedzo, het is dus vragen en niet eisen. thuisland en geboren, what u mean? daar hebben we het helemaal niet over, maar goed.
''beter je argumenten opbouwen'' :) :)
Als je iets gaat vragen, dan heb de bedoeling om dat te krijgen. Ze hadden beter kunnen "informeren"
bedoel je dat het smeden van plannen om nederland over te nemen gebeurt :):)
Daar zijn ze hard mee op weg, maar plannen zullen ze niet smeden, nee. Wanneer gaan ze inzien dat ze hun cultuur niet kunnen doorzetten TEN KOSTE van onze cultuur/maatschappij
hoezo wil jij alleen de marokkanen dood hebben dan... maakt niet uit, de vergelijking trok ik omtrent je assimilatiepraat en dat is zo. jij wilt dat mensen assimileren, dat kun je niet eisen. Ik kan lezen, ja ;)
Nee, Confuzer zei dat hij ze niet perse dood hoeft te hebben, maar dat ze zich moeten aanpassen. Waarom zou je een assimilatie niet kunnen eisen ?? Als ik in Marokko ga wonen, wordt dat toch ook van mij verwacht :?
kijk confuzer, dit stukje onthult heel wat over jou ''beleid'' ten aanzien van buitenlanders/marokkanen/moslims (ik noem dit zo, omdat je ze toch door mekaar haalt).
Wie heeft de nederlandse cultuur willen veranderen, tjeez man. meer kerken eisen, hahahha. en zijn marokkanen tolerant? jij mag het zeggen, jij bent de kenner.
Elke NL''er is tegenwoordig een kenner, want ze doen steeds meer moeite om negatief in het nieuws te komen.
je klinkt namelijk alsof de buitenlanders in oorlog met je zijn en jouw NEDERLAND hebben belegerd ;)
Daar begint het aardig op te lijken, ja ;)

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 10 mei 2001 21:49 schreef _JUSTICE_ het volgende:
Precies hetzelfde geldt voor jou. Ik vind je trouwens bijzonder arrogant overkomen in deze discussie. We kunnen allemaal een andere mening hebben, maar je hoeft niet alles wat afwijkt van jouw mening als onzin af te doen, en een ander daarbij omlaag halen. De mening die hier door velen wordt geventileerd is een mening die erg leeft binnen onze maatschappij, dus ook al ben jij het er niet mee eens, je kunt je ogen er niet voor sluiten.
Wie heeft het hier over dood maken? Jij bent degene die over Hitler begint! :( Ik vind het echt schandalig dat je iemand gaat vergelijken met Hitler. Iemand zegt iets over een buitenlander (van wat voor ras dan ook) en is dan meteen een racist? Get real :r

confuzer, een raad van mijn kant, lees wat meer en beleef wat meer, niet zo ''sober'' joh. je klinkt namelijk alsof de buitenlanders in oorlog met je zijn en jouw NEDERLAND hebben belegerd ;)
Ja, je voert echt op een volwassen manier een discussie |:( Ik word een beetje kotsmisselijk van al dat moraalridderige gezwam van je, want je wil graag je eigen mening opleggen, en probeert een ander te intimideren met je arrogante houding. Als je echt sterk bent, dan voer je gewoon een volwassen dicussie en ga je niet kinderachtig zitten klieren. En dan vraag ik me ook af in hoeverre jij ervaring heb met de Marokkaanse bevolking in ons land, want je blaast wel erg hoog van de toren met je mening, terwijl ik me afvraag in hoeverre die mening op feiten en ervaringen is gebaseerd :Z

• -=Confuzer=-

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Meneer justice :
1) Je bent niet van dezelfde taalsoort dan, jij praat Nederlands, zij praten Marokkaans...

2) Misschien is mijn judgement wat te hard, maar ik zie echt niet in dat ze het er werkelijk moeilijk mee kunnen hebben.
Thuisland en geboren, what u mean? daar hebben we het helemaal niet over, maar goed.
''beter je argumenten opbouwen
Jij noemt Marokko hun thuisland en dat is het niet als ze hier geboren zijn...
bedoel je dat het smeden van plannen om nederland over te nemen gebeurt
shakes !!!!
hoezo wil jij alleen de marokkanen dood hebben dan... maakt niet uit, de vergelijking trok ik omtrent je assimilatiepraat en dat is zo. jij wilt dat mensen assimileren, dat kun je niet eisen. Ik kan lezen, ja
Assimileren is tegen hun wil. Het heet aanpassen aan de nieuwe cultuur. Ze kunnen altijd nog terug gaan naar Marokko...
Ik vind Marokkanen totaal niet tolerant, maar dat staat hierbuiten.
Tuurlijk denk ik zo, had je dat de hele tijd nog niet in de gaten dan?
En het rare is, dat steeds meer mensen zo beginnen te denken omdat ze om zich heen de kenmerken gaan zien. Nederland is minder tolerant aan het worden, en het mocht tijd worden...
confuzer, een raad van mijn kant, lees wat meer en beleef wat meer, niet zo ''sober'' joh. je klinkt namelijk alsof de buitenlanders in oorlog met je zijn en jouw NEDERLAND hebben belegerd
Wat moet ik lezen? ik lees alles!
Sober? geirriteerd meer... omdat ik het elke dag weer tegenkom.

Tevens vind ik het zeer apart dat je het telkens buitenlanders noemt. Je ziet dus zelf ook dat ze zich anders gedragen en anders zijn, anders had je er wel een andere term voor gebruikt...

• sampoo
  • Niet online
Op donderdag 10 mei 2001 10:33 schreef Exirion het volgende:

Ten eerste zie ik ze niet als een produkt van het rijke westen, en zolang ze niet echt willen integreren zie ik ze zelfs niet als een onderdeel van het rijke westen. Wat dat betreft hebben ze ook niks te eisen vind ik.
Een halber mensch kan niet intregreren.
Als ze vinden dat Nederlanders een verkeerd beeld hebben van de Marokkanen, laat ze daar dan eens iets aan doen in plaats van alleen maar klagen en excuses zoeken voor hun slechte integratie. Dat is wat ik bedoelde met het feit dat niemand dingen voor niets krijgt. In mijn ogen heerst er gewoon een verkeerde mentaliteit.
Stel dat nou net het niet hebben van een eigen identiteit de oorzaak is van de "verkeerde" mentaliteit. Dat de berberse taal nodig is voor dat ze zich lekker in hun vel voelen en een goede mentaliteit kunnen verkrijgen?

Wat valt er te verliezen? Vervang het arabisch dat nu wordt "opgedrongen" op elke school aan elk kind van "marokkaanse afkomst" door het berbers. Maak het dan ook dat de ouders een verzoek moeten indienen om hun kinderen hierna te sturen i.p.v. de manier waarop het nu gebeurd; Veel marokkaanse ouders weten niet eens dat hun kinderen arabische les krijgen. Door dit te doen zullen de kosten zelfs dalen en het effect groter zijn. Ik bedoel maar de Onderwijs in eigen taal en cultuur is er om momenteel om de kinderen een identiteit op te bouwen maar als je chinesen turks gaat laten leren schiet het met die "identiteit" niet op.

• sampoo
  • Niet online
Op donderdag 10 mei 2001 10:26 schreef -=Confuzer=- het volgende:
Dus jij ziet een Nederlands pratende man die toevallig een Marokkaans uiterlijk heeft niet als volwaardig Nederlander???? rare overtuiging heb je dan?!
Ze ziet iemand voordat je iemand "ziet" praten. Een blonde amerikaan wordt sneller gezien als nederlander dan een donkere nederlander.
Waarom?
Tja, omdat ze blijkbaar niet tevreden zijn met onze samenleving... dat is zeker een conclusie die ik eruit trek...
Alleen Nederlands kunnen spreken is blijkbaar niet goed genoeg ofzo?
Ik vraag min of meer waarom ze niet tevreden zijn in onze samenleving en waarom de nederlandse taal niet voldoende is. Je somt het nu alleen op. :)
Worden wij verplicht om het berbers te gaan leren?
Denk dat er meer naar jou geluisterd wordt dan naar deze "marokkanen". Nederlands op school zal daar meer kans maken dan het berbers. Maar nogmaals dit gaan niet over Marokko. Burgers van dit land willen iets voor elkaar krijgen en als er genoeg steun is zal het er komen. Zo werkt het hier nu eenmaal als het je niet bevalt zal jij degene zijn die "moet" vertrekken. Welk argument zou je gebruiken als "blonde" hollanders graag swahili zouden willen op school? Ben benieuwd.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 11 mei 2001 01:51 schreef sampoo het volgende:
Ze ziet iemand voordat je iemand "ziet" praten. Een blonde amerikaan wordt sneller gezien als nederlander dan een donkere nederlander.
Tja, maar hoe komt het dan dat veel mensen (waaronder ik zelf) surinamers, indonesiers en chinezen veel meer als echte nederlanders beschouwen dan marokkanen? Jij doelt op huiskleur, terwijl dat voor mij totaal niet relevant is. De mensen die ik noemde schijnen immers niet zoveel problemen te hebben met integratie!
Nee, maar dat is natuurlijk een flauwe opmerking terwijl je best begrijpt wat ie bedoelt. Als alle Marokkanen in NEDERLAND lessen Berbers krijgen, dan is dat voor Nederlanders inderdaad ''niet leuk'' omdat dan over een paar jaar de Marokkanen onderling allemaal Berbers praten, en zodoende nog meer een aparte groep binnen onze maatschappij gaan vormen. Een slechte zaak wat mij betreft.
Denk dat er meer naar jou geluisterd wordt dan naar deze "marokkanen". Nederlands op school zal daar meer kans maken dan het berbers. Maar nogmaals dit gaan niet over Marokko. Burgers van dit land willen iets voor elkaar krijgen en als er genoeg steun is zal het er komen. Zo werkt het hier nu eenmaal als het je niet bevalt zal jij degene zijn die "moet" vertrekken. Welk argument zou je gebruiken als "blonde" hollanders graag swahili zouden willen op school? Ben benieuwd.
Dat laatste zou ik net zo belachelijk vinden als de eis van de Marokkanen. Ik vind dat er gewoon Nederlands op school geleerd moet worden, en dat er geen rekening gehouden kan worden met de vele tientallen nationaliteiten die in ons land voorkomen. Als je eenmaal aan het Berbers begint, dan krijg je meteen allerlei andere groepen over je heen die hetzelfde willen voor hun eigen taal. Nederland is al veel te tolerant met anderen zaken (dat veroorzaakt ook de onvrede over het beleid), dus ik hoop dat ze hier nu een grens trekken.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 11 mei 2001 01:39 schreef sampoo het volgende:
Een halber mensch kan niet intregreren.
Ach, hou toch op zeg. Er zijn zoveel mensen van allerlei nationaliteiten die er veel aan doen om te integreren, en zich na een paar jaar echt thuis voelen in Nederland. Met wat moeite kunnen die mensen zich na een jaar al redelijk verstaanbaar maken in het Nederlands.

Waarom zijn de Marokkanen zo uniek?? Ze schijnen de enige te zijn die moeite hebben met integreren, en waarschijnlijk omdat ze ZELF zo intolerant zijn. Ze willen gewoon vaak hun eigen cultuur behouden, en dat maakt ze inflexibel. Als je naar een ander land wil verhuizen omdat je niet tevreden bent in je eigen land, dan heb je je maar gewoon aan te passen aan dat land. En ik vind dat een ''Marokkaan'' die zelf in Nederland geboren is, gewoon een Nederlander is. En ik zie echt niet in waarom het zo broodnodig is die mensen Berbers te gaan doceren.
Stel dat nou net het niet hebben van een eigen identiteit de oorzaak is van de "verkeerde" mentaliteit. Dat de berberse taal nodig is voor dat ze zich lekker in hun vel voelen en een goede mentaliteit kunnen verkrijgen?
Sorry, maar deze stelling vind ik bijzonder naief. Je bent OF Marokkaans, OF je bent Nederlands, maar niet allebei een beetje. En nogmaals: de Marokkanen schijnen de enige te zijn die zo''n moeite met integratie hebben om eerder genoemde redenen. Het heeft in mijn ogen echt niet met die taal te maken.
Wat valt er te verliezen? Vervang het arabisch dat nu wordt "opgedrongen" op elke school aan elk kind van "marokkaanse afkomst" door het berbers. Maak het dan ook dat de ouders een verzoek moeten indienen om hun kinderen hierna te sturen i.p.v. de manier waarop het nu gebeurd; Veel marokkaanse ouders weten niet eens dat hun kinderen arabische les krijgen. Door dit te doen zullen de kosten zelfs dalen en het effect groter zijn.
Zolang het allemaal op eigen kosten is, is het geen slecht idee.
Ik bedoel maar de Onderwijs in eigen taal en cultuur is er om momenteel om de kinderen een identiteit op te bouwen maar als je chinesen turks gaat laten leren schiet het met die "identiteit" niet op.
Het is de bedoeling dat ze een NEDERLANDSE identeit opbouwen. Ze zijn OF Marokkaans, OF Nederlands. Als ze zo graag Marokkaans willen blijven, dan moeten ze maar in Marokko gaan wonen (doen ze niet, want ze hebben het veel te goed hier). Als ze hier willen leven, dan moeten ze zich maar aan de Nederlandse cultuur en maatstaven aanpassen.

• -=Confuzer=-

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Sampoo :
Vervang het arabisch dat nu wordt "opgedrongen" op elke school aan elk kind van
"marokkaanse afkomst" door het berbers.
Kijk, dat noem ik nu een voorstel (wat ik eerder ook al zei). maar ik vind dat de kosten voor het verplaatsen van deze taal aan de marokkanen gerekend moet worden.
Ze ziet iemand voordat je iemand "ziet" praten. Een blonde amerikaan wordt sneller gezien als nederlander
dan een donkere nederlander.
Misschien, maar dat is een kwestie van gewenning, en zal na een tijdje normaal worden. Mensen met een andere taal (ze praten altijd onderling buitenlands, wat ik ook al niet snap) zullen altijd als anders bestempeld worden.
Ik vraag min of meer waarom ze niet tevreden zijn in onze samenleving en waarom de nederlandse taal
niet voldoende is. Je somt het nu alleen op.
Wat bedoel je?
Nee, zo bedoel ik het niet, het gaat om het aanpassen van het systeem naar hun wensen, dus wij passen ons aan hun aan?!
Denk dat er meer naar jou geluisterd wordt dan naar deze "marokkanen". Nederlands op school zal daar
meer kans maken dan het berbers. Maar nogmaals dit gaan niet over Marokko. Burgers van dit land willen
iets voor elkaar krijgen en als er genoeg steun is zal het er komen. Zo werkt het hier nu eenmaal als het je
niet bevalt zal jij degene zijn die "moet" vertrekken. Welk argument zou je gebruiken als "blonde"
hollanders graag swahili zouden willen op school? Ben benieuwd.
Er zijn zat taalcursussen waar "blonde nederlanders" naar toe gaan. Ze zijn blij als het toevallig wordt gegeven op school, maar ik heb ze nog nooit horen vragen erom.
Hieruit blijkt het dus dat "blonde hollanders" een andere mentaliteit hebben...

Niet vragen en afwachten, maar de mouwen opstropen en het zelf doen, dat vind ik pas een goede mentaliteit !!!

Tevens is het zo dat als Marokkanen een meerderheid vormen dan zou het best doorgevoerd worden...

Exirion :
Tja, maar hoe komt het dan dat veel mensen (waaronder ik zelf) surinamers, indonesiers en chinezen veel
meer als echte nederlanders beschouwen dan marokkanen? Jij doelt op huiskleur, terwijl dat voor mij
totaal niet relevant is. De mensen die ik noemde schijnen immers niet zoveel problemen te hebben met
integratie!
Ja idd, vindt jij dat nu ook al!

• BC3 Victim
Oke dan, ik ga niet op alle reacties specifiek reageren, maar ik zal mijn mening proberen te schetsen.

Allereerst, laat één ding heel duidelijk zijn: IK probeer niemand onderuit te halen of aan te vallen, maar ik reageer op net zo''n manier terug als ''u'' doet.
Waarom in godsnaam zo''n ophef over een stel berbers die hun moerstaal willen leren, en daarvoor bij de regering een aanvraag indienen of informeren, noem het hoe je ook wilt, maar noem het geen EISEN, damn dat ik dit elke keer moet herhalen :(. Nu is het aan het ministerie of de regering om daar een oordeel over te vellen. Maar iedereen hier in NEDERLAND heeft het recht om een handtekeningenactie te starten voor zijn of haar doel. En dan over assimileren en aanpassen. Assimileren kun je gewoon niet eisen, vragen of willen, dat is gewoon het onmogelijke vragen en roept een dermate gevoel van superioriteit van de nederlandse kant op. Integratie/aanpassen is/zijn het/de toverwoord(en). Maar dan hebben we dat interpretatieprobleem wat speelt héh. Dus wat is integreren wel en wat is het niet. Maar goed, mijn mening is dat zodra een buitenlander nederland ''binnendringt'' ;) simpelweg de nederlandse taal moet leren beheersen. Daarna moet deze zelfde buitenlander of een baan zoeken of educatie volgen, dit ligt aan een heleboel factoren. Simpel, niewaar? Helaas is dit off-topic. Nu terug naar de marokkaanse jongeren die hun berberse taal willen leren. Ik hou ze niet tegen als ze meer over hun eigen cultuur willen te weten komen. Het is belachelijk om een cultuur aan iemand op te dringen. Maar dan heb je ook mensen die een bepaald vooroordeel of slechte ervaring hebben met deze groep. Voor hen is het moeilijk om die groep waarvan zij willen dat die zich ofwel assimileert ofwel afneemt in aantallen in Nederland, juist ziet groeien en in de publiciteit komt. Hierdoor groeit de ''kloof'' alleen maar, totdat deze onoverbrugbaar is.
M.a.w. het is gewoon onbegrijpelijk voor mij om in de oppositie te gaan tegen een handtekeningenactie !!!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

sodemieter op zeg

met papier mache kun je alles maken!!

• -=Confuzer=-

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Justice :
Nee, het gaat er mij meer om dat het gewoon teveel in de publiciteit komt. Ik ben van mening dat ze nee moeten zeggen, maar dan krijg je gelijk weer mensen die zeggen dat Nederland niet tolerants is etc.

De politicy worden op deze manier in een hoekje gedreven.

Het is gewoon belachelijk dat ze tegenwoordig alles maar gelijk weer racisme noemen...

Ik vind dat ze het zelf hadden moeten gaan regelen ipv zoiets confronterends...

• BC3 Victim
Op vrijdag 11 mei 2001 20:33 schreef -=Confuzer=- het volgende:
Justice :
Nee, het gaat er mij meer om dat het gewoon teveel in de publiciteit komt. Ik ben van mening dat ze nee moeten zeggen, maar dan krijg je gelijk weer mensen die zeggen dat Nederland niet tolerants is etc.

De politicy worden op deze manier in een hoekje gedreven.

Het is gewoon belachelijk dat ze tegenwoordig alles maar gelijk weer racisme noemen...

Ik vind dat ze het zelf hadden moeten gaan regelen ipv zoiets confronterends...
effe los van de vraag of ze nee/ja moeten zeggen, wat is er dan confronterend? dat begrijp ik dus niet. en wat is er mis met veel publiciteit.
natuurlijk ga je een negatieve reactie van het ministerie geen racisme noemen, mits natuurlijk de juiste argumenten aangehaald worden.

Verwijderd

Op vrijdag 11 mei 2001 22:11 schreef _JUSTICE_ het volgende:

[..]

effe los van de vraag of ze nee/ja moeten zeggen, wat is er dan confronterend? dat begrijp ik dus niet. en wat is er mis met veel publiciteit.
natuurlijk ga je een negatieve reactie van het ministerie geen racisme noemen, mits natuurlijk de juiste argumenten aangehaald worden.
Ik vindt dat Marokkanen iets TE vaak in het nieuws komen met het opdringen van hun cultuur. Vorig jaar waren alle meiden slecht die geen hoofddoekjes droegen : mijn antwoord :blijf er dan ook met je fikken vanaf.
Paar weken geleden zegt een halve zool dat homoseksualiteit een besmettelijke ziekte is :?,
Nu komen ze weer met de aanvraag voor Berbers
Wat komt er nog meer??

Weten ze nou nog niet dat de gehele marokkaanse bevolking in slecht daglicht wordt gezet door dit soort onzin?? Welke Nederlander zegt straks : ik ben blij dat mn buurman een Marokkaan is :?

Daarbij is mijn moeder ook niet in Nederland geboren, maar heeft totaal geen moeite met "onze" cultuur, sterker nog...ze is meer Nederlander dan al die marokkanen die hier vanaf 1960 rondhangen.

• BC3 Victim
*Begint sterk het idee te krijgen dat meneer justice niet in nederland woont, maar zelfs op een ander planeet*

Volgens mij kom jij niet erg vaak buiten, en kijk/luister je geen tv of radio, en een krant heb je zeker ook niet???:?

Je leeft in een droomwereld man, lees alles op deze pagina voor mijn argumenten, zullen we wedden dat als ik 10 nederlanders op straat vraag wat ze van "turken-marokkanen-moslims" en dergelijke vinden, dat ik van 8 te horen krijg dat ze ze liever het land uit hebben?

Die mensen zijn (niet generaliserend, er zijn natuurlijk ook uitzonderingen) hard op weg om een oorlog uit te lokken, en persoonlijk ben ik ook geen fan van ze...

===
Sorry als ik iemand voor het hoofd stoot hiermee, maar ik heb echt genoeg van dit soort zeik gehad, en ik ga echt niet minder zeggen dan wat ik bedoel, dus ik zeg bij voorbaat tegen iedereen die mij hierop aan gaat vallen hetzelfde als tegen justice, zie boven.

• -=Confuzer=-

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Wat daarmee mis is???
Het punt alleen al dat ze publiciteit willen duidt op hun ontevredenheid...
Ze zien het zelf btw als een manier om de regering in een hoekje te drijven, zoals ik al zei...

• BC3 Victim
Op maandag 14 mei 2001 09:26 schreef _-SToFFeL-_ het volgende:

zullen we wedden dat als ik 10 nederlanders op straat vraag wat ze van "turken-marokkanen-moslims" en dergelijke vinden, dat ik van 8 te horen krijg dat ze ze liever het land uit hebben?

Die mensen zijn (niet generaliserend, er zijn natuurlijk ook uitzonderingen) hard op weg om een oorlog uit te lokken, en persoonlijk ben ik ook geen fan van ze...
Ik ben het helemaal met Stoffel eens.

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

De waarschuwing van Lord Daemon geld bij deze ook voor _JUSTICE_. Ook jij krijgt hierbij een waarschuwing voor flamen.

Jullie gaan beide veel te ver.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

Stoffel,

Er is een kleine groep allochtonen die het verpest voor de rest. De meeste allochtonen zijn gewone mensen die doordeweeks met een boterham met pindakaas naar het werk gaan. Er zijn inderdaad wel problemen met allochtonen die moeite hebben te integreren, maar het is onzin om te zeggen dat ze oorlog uitlokken. De meeste komen daar juist net uit. Misschien heb je het zelf niet door, maar je teksten zijn zwaar discriminerend. Als 8 op de 10 mensen net zo denkt als jij was Janmaat wel minister-president geworden.
Sorry als ik iemand voor het hoofd stoot hiermee, maar ik heb echt genoeg van dit soort zeik gehad, en ik ga echt niet minder zeggen dan wat ik bedoel, dus ik zeg bij voorbaat tegen iedereen die mij hierop aan gaat vallen hetzelfde als tegen justice, zie boven.
Als je nog meer van dit soort disrimerende teksten plaats zal ik een modje vragen ze te verwijderen.

• BC3 Victim
Ik zei al dat ik niet generaliseerde, en ik weet ook wel dat er ook nog wel allochtonen zijn die gewoon meekunnen met onze maatschappij, maar ik weet zeker dat een hoop mensen in mijn positie al lang een paar allochtonen onder de grond hadden gelegd...

Wat ik zeg is gebaseerd op ervaring, en niet op mening, en wat deze marokkaanse jongeren willen kan ik alleen maar asociaal noemen.

Dat ze zelf iets opzetten, en dan wil de regering vast wel financieel bijspringen, maar dit is gewoon belachelijk...zo werkt het hier niet.

Mag ik je dus vragen om je oordeel over mij voor je te houden, tenzij je eens een jaartje hier wil komen wonen in mijn plaats, weet ik zeker dat je zoiets nooit meer zegt!

Als je wil dat ik dat met feitelijke argumenten staaf moet je het maar zeggen, en van die 8 out of 10, geloof me, hier is dat absoluut waar, maar dat hoeft niet voor heel nederland zo te zijn, dat zei ik ook niet.

• BC3 Victim
Als je zoals Stoffel in een dorp woont waar er van de 3500 inwoners er 1500(!!!!!) asielzoekers zijn, dan spreek je net zoals hem...
En als je eens door de grote stad loopt, Maastricht, roermond, venlo, heerlen and so on, en je wordt tijdens een tochtje van 10 minuten zeker 7 keer aangesproken door een persoon met een licht-mediterraan-kleurtje "of je drugsies wilt kopen?" geloof me, dan krijg je er na een tijdje vreselijk genoeg van.

Tuurlijk, er zijn allochtone mensen die gewoon niet eens meer opvallen in de maatschappij, zo geintregreerd zijn ze, maar ik spreek hier over een groot gedeelte van hun jeugd die het steeds meer lijkt te verpesten in mijn en Stoffels omgeving...
En heb je eens een keer het lef om je bek erover open te doen, niet op straat natuurlijk want dan komen ze je pakken met 25 man, dan ben je meteen een racist in de ogen van de goedgezinde Nederlander.

• BC3 Victim
Op maandag 14 mei 2001 09:26 schreef _-SToFFeL-_ het volgende:
*Begint sterk het idee te krijgen dat meneer justice niet in nederland woont, maar zelfs op een ander planeet*
meneer justice woont jammer genoeg in hetzelfde land als waar jij woont.
Volgens mij kom jij niet erg vaak buiten, en kijk/luister je geen tv of radio, en een krant heb je zeker ook niet???:?
omdat ik niet net als de rest racistisch en generaliserend meepraat kom ik ineens niet meer buiten, luister ik geen tv of radio, en lees ik geen krant. jouw reactie bevestigd overigens mijn vermoedens en ideeen, namelijk dat veruit de meeste racisten nog geen iq hebben van een deurbel.
Je leeft in een droomwereld man, lees alles op deze pagina voor mijn argumenten, zullen we wedden dat als ik 10 nederlanders op straat vraag wat ze van "turken-marokkanen-moslims" en dergelijke vinden, dat ik van 8 te horen krijg dat ze ze liever het land uit hebben?
wtf heeft dit te maken met de discussie??
yeah right, misschien hebben de surinaamse buren van je een wapendepot, kijk uit hoor :r :r :r
===
wat heb je tegen justice geblaat?, gewoon the same old crap, over dat buitenlanders op moeten rotten etc. bedoel je dat :(:(:(

• BC3 Victim
Op maandag 14 mei 2001 12:09 schreef _-SToFFeL-_ het volgende:
Wat ik zeg is gebaseerd op ervaring, en niet op mening, en wat deze marokkaanse jongeren willen kan ik alleen maar asociaal noemen.

Dat ze zelf iets opzetten, en dan wil de regering vast wel financieel bijspringen, maar dit is gewoon belachelijk...zo werkt het hier niet.
dit bedoel ik nou, kun je gvd het artikel niet lezen ofzo, en dan heb ik het over het originele artikel.

En confuzer, dus jij wilt zeggen dat iedereen die in de publiciteit komt ontevreden is over de ''samenleving'' ?

• BC3 Victim
Zoals ik al zei, kom maar eens in mijn plaats wonen, dan piep je wel anders!

Jij hebt echt geen flauw idee waar je het over hebt, mijn moeder(!) is het nog met me eens, en die geeft notabene les aan buitenlanders die nederlands willen leren...!

Voorbeeldje: Buitenlandse man die *WEIGERT* les te krijgen zo gauw ie weet dat hij het van een nederlandse vrouw krijgt, zo iemand haat ik met al mijn hart ja...

JIJ bent hier de meeloper, die lekker meelult met iedereen omdat het beter staat om er niks slechts over te zeggen, en het is wel lekker makkelijk om alles wat ik zeg af te stempelen als rasistisch, niet?

Jij lijkt me een bijzonder irritant en wereldvreemd ventje, en slim ben je ook al niet...

Hou dus je commentaar voor je, of icq me maar, dan kom je maar eens langs, en dan gaan we eens lekker naar heerlen, laat ik je zien wat ik dagelijks zie...

Verwijderd

dbbl #55

• BC3 Victim
Op maandag 14 mei 2001 22:52 schreef _-SToFFeL-_ het volgende:
Zoals ik al zei, kom maar eens in mijn plaats wonen, dan piep je wel anders!
nee dank je
Jij hebt echt geen flauw idee waar je het over hebt, mijn moeder(!) is het nog met me eens, en die geeft notabene les aan buitenlanders die nederlands willen leren...!
so what, je moeder is het met je eens. wat een belachelijke uitspraken. wellicht is jouw haat een persoonlijke vete met buitenlanders, versterkt door de uitspraken die je moeder doet over deze groep.
Voorbeeldje: Buitenlandse man die *WEIGERT* les te krijgen zo gauw ie weet dat hij het van een nederlandse vrouw krijgt, zo iemand haat ik met al mijn hart ja...
haten, wie is degene die niet weet waar die over praat, weet je gvd wel wat haten is?
JIJ bent hier de meeloper, die lekker meelult met iedereen omdat het beter staat om er niks slechts over te zeggen, en het is wel lekker makkelijk om alles wat ik zeg af te stempelen als rasistisch, niet?
nee jij was de meeloper, en daar laten we het bij. makkelijk is het niet, maar het is wel noodzakelijk om racistische uitspraken te filteren.
Jij lijkt me een bijzonder irritant en wereldvreemd ventje, en slim ben je ook al niet...
natuurlijk, ik ben het niet met je eens.
Hou dus je commentaar voor je, of icq me maar, dan kom je maar eens langs, en dan gaan we eens lekker naar heerlen, laat ik je zien wat ik dagelijks zie...
nederland kent freespeech, als je daar niet tegen kent moet je maar oprotten naar je nicht in canada. en nee, ik hoef je kkk-vriendjes niet te zien.

je hebt het verpest door je onvolwassen manier van discusseren en je persoonlijke aanvallen

• BC3 Victim
So be it... jij zult nooit kunnen begrijpen waar ik het over heb, omdat jij mijn situatie niet kent, en dat begrijp ik ook wel, anderzijds zal ik het de rest van mijn leven ook niet met jou eens worden, dus laten we het hier bij, ok?

-end of discussion-

btw kkk-vriendjes??? jij hebt pas leesproblemen: ik had het over de buitenlanders die jij zo graag beschermt

^^^^^^^^
reageer hier niet op a.u.b. ik heb geen zin om hier nog op terug te komen.

• Lord Daemon
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Gaan we ff normaal doen? Je mag het best niet met mensen eens zijn, Stoffel, je mag van mij zelfs best beargumenteren dat er een asielzoekersprobleem is, maar je mag niet dingen zeggen als:
Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Op maandag 14 mei 2001 23:34 schreef Lord Daemon het volgende:
Gaan we ff normaal doen? Je mag het best niet met mensen eens zijn, Stoffel, je mag van mij zelfs best beargumenteren dat er een asielzoekersprobleem is, maar je mag [i[niet[/i] dingen zeggen als:
[..]

Lord Daemon
Tja, andere zeggen dat ook over hem.

• BC3 Victim
/Quote:/
nederland kent freespeech, als je daar niet tegen kent moet je maar oprotten naar je nicht in canada.
/Quote/

Hey Stoffel, waarom weet ik niet dat je een nicht in Canada hebt?? >:)

• -=Confuzer=-

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Ja, er ontbreken echt argumenten bij de discussie...

Flamen komt nooit ten goede van een discussie, zoals iemand gaan vergelijken met Hitler ofzo...

Respecteer iemands mening, en als je het er mee oneens bent, kan je best argumenten aanbrengen om deze tegen te spreken, toch?

Iedereen is lief, en niemand is irri, behalve als ze gaan flamen !!! :P
(De beste manier om een discussie te "winnen" is de ander flamez uit te lokken, zijn geloofwaardigheid stijgt daar echt niet mee :P )

• -=Confuzer=-

-=Confuzer=-

My judgement rulez

hhhmmmm BRAAF !! :P

Kijk, dit is de mentaliteit...

Verwijderd

Die Marokanen zijn een stel eikels. Vooral de jongeren. Bezorgen een hoop overlast, vaak agressief en altijd een grote bek tegen iedereen.

Als ze zonodig les willen in ali-babakunde gaan ze maar weer terug naar Marokko. Wij wonen in Nederland en als ze daar ook willen wonen moeten ze zich maar aanpassen, maar dat verrekken ze.

• BC3 Victim
Op dinsdag 15 mei 2001 00:40 schreef Diadem het volgende:
De waarschuwing van Lord Daemon geld bij deze ook voor _JUSTICE_. Ook jij krijgt hierbij een waarschuwing voor flamen.

Jullie gaan beide veel te ver.
waarom krijg ik gvd ook een waarschuwing, ik was niet degene die flamede. of is dit een soort tegemoetkoming aan de rechtse invloeden op ''t forum. ik wil graag uitleg over jou waarschuwing aan mij, met argumenten!

ik ben hier op ''t forum om serieus te discusseren, ik heb mezelf beloofd nooit en te nimmer iemand persoonlijk aan te vallen, omdat dat laaaaag is. en als iemand mij aanvalt, probeer ik zo ''koeltjes'' mogelijk te reageren 8-)

• BC3 Victim
Op dinsdag 15 mei 2001 11:33 schreef Destruction_Dimbo het volgende:
Die Marokanen zijn een stel eikels. Vooral de jongeren. Bezorgen een hoop overlast, vaak agressief en altijd een grote bek tegen iedereen.

Als ze zonodig les willen in ali-babakunde gaan ze maar weer terug naar Marokko. Wij wonen in Nederland en als ze daar ook willen wonen moeten ze zich maar aanpassen, maar dat verrekken ze.
aanpassen en assimileren zijn niet 1, en generaliseren is bij jouw een vanzelfsprekendheid?

• BC3 Victim
Laat ze die taal dan goed gebruiken. En zet bijvoorbeeld een handel op tussen marokko en nederland. Zo heeft iedereen er profijt van. Alleen zou die koning hassan eens wat moeten versoepelen. En, ja ik ben het er mee eens dat marokkaanse jongeren aardig problematisch zijn. Zou wel fijn zijn als het anders kan!!!!}:O

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Destruction_Dimbo: Jij krijgt hierbij ook een waarschuwing wegens flamen.

Nog meer kandidaten?

_JUSTICE_: Ik quote:
jouw reactie bevestigd overigens mijn vermoedens en ideeen, namelijk dat veruit de meeste racisten nog geen iq hebben van een deurbel.
nederland kent freespeech, als je daar niet tegen kent moet je maar oprotten naar je nicht in canada. en nee, ik hoef je kkk-vriendjes niet te zien.
Verder is je algemene taalgebruik ook niet echt netjes: ''gvd'' ''wtf'' ''oprotten''...

Het feit dat je en passant nog even insinueert dat aan mijn waarschuwing aan jou rascistische sympatiën ten grondslag liggen siert je ook niet.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• BC3 Victim
Op dinsdag 15 mei 2001 15:11 schreef Diadem het volgende:

Nog meer kandidaten?

_JUSTICE_: Ik quote:
[..]

[..]

Verder is je algemene taalgebruik ook niet echt netjes: ''gvd'' ''wtf'' ''oprotten''...

Het feit dat je en passant nog even insinueert dat aan mijn waarschuwing aan jou rascistische sympatiën ten grondslag liggen siert je ook niet.
diadem, gelijk zou je hebben als mijn uitspraken zo maar waren gedaan, zonder enige aanleiding, dat zijn ze dus niet. ik ben niet het type dat op zo''n manier discusseert, wel als ik er toe gedwongen wordt, laat dat duidelijk zijn. bovendien is mijn taalgebruik in reactie op provocerende uitspraken verre van mijn ''algemene taalgebruik''. en waarom ik insinueer: ik kan anders niet verklaren waarom je mij ineens een waarschuwing geeft, helemaal nadat een aantal anderen negatief reageerden op de waarschuwing aan stoffel, dus die insinuatie is niet zonder reden.

ik ben altijd bereid om verder te discusseren, alleen wel op een volwassen manier en zonder vertoon van machtselementen.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:57
[edit]
Bah verkeerde topic :(

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 14:56 schreef JoeDalton het volgende:
Wat is een nederlander?
In de 18de eeuw was 60% van de nederlandse bevolking van buitenlandse afkomst.
een blanke (arische ras) nuchtere die achter westerse filosofien staat

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 17:18 schreef hatay het volgende:

[..]

een blanke (arische ras) nuchtere die achter westerse filosofien staat
Misschien ken jij er geen een (lijkt me sterk) maar er zijn heel veel nederlanders die geen blauwe ogen en blonde haren hebben en ook niet achter de westerse filosofie staan.

Als jij vindt dat alleen ariers echte nederlanders zijn (waar heb ik dat eerder gehoord?) dan ben ik bang dat jij de volgende met een waarschuwing wordt.

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 17:24 schreef hybridz het volgende:

[..]

Misschien ken jij er geen een (lijkt me sterk) maar er zijn heel veel nederlanders die geen blauwe ogen en blonde haren hebben en ook niet achter de westerse filosofie staan.

Als jij vindt dat alleen ariers echte nederlanders zijn (waar heb ik dat eerder gehoord?) dan ben ik bang dat jij de volgende met een waarschuwing wordt.
huh??

Mensen zeggen meestal buitenlanders.. wat denk je aan als je aan buitenlanders denkt?

meestal iemand met een kleurtje

(trouwens dat vorige bericht was als grap bedoeld natuurlijk!)

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 15:11 schreef Diadem het volgende:
Oh ja? en waarom krijg ik die waarschuwing.
Geef dan effe een reden, of kun je die niet vinden.

Schijnt dat je boeren hier wel uit mag lopen bokken, maar als het over buitenlanders gaat ben je aan het discrimineren of ben je racistisch.

Misschien moet je eens effe in de grondwet kijken, daar staat ik geloof in art 1, dat iedereen vrijheid van meningsuiting heeft.
Ik heb net mn mening gegeven, dus niet moeilijk doen.

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 17:25 schreef hatay het volgende:

[..]

huh??

Mensen zeggen meestal buitenlanders.. wat denk je aan als je aan buitenlanders denkt?
Mensen die geen nederlandse nationaliteit hebben :P
meestal iemand met een kleurtje
Een vooroordeel dus. Een behoorlijk vervelende ook. Ik wou even duidelijk maken dat niet iedereen met een kleurtje een buitenlander is.
(trouwens dat vorige bericht was als grap bedoeld natuurlijk!)
Gelukkig :). Ik schrok er al van. Gezien de toon in deze discussie had ik niet door dat het een grap was. Mijn excuses voor mijn felle reactie. (Die volgens mij wel terecht was geweest als het geen grap was).

Maar je snijdt hier wel een belangrijk punt aan.

[imam-mode]
Mensen met dit soort vooroordelen zijn een gevaar voor de samenleving. Het is een besmettelijke ziekte die zo snel mogelijk uitgeroeid moet worden.
[/imam-mode]

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 18:21 schreef hybridz het volgende:

[..]

Mensen die geen nederlandse nationaliteit hebben :P
[..]

Een vooroordeel dus. Een behoorlijk vervelende ook. Ik wou even duidelijk maken dat niet iedereen met een kleurtje een buitenlander is.
[..]

Gelukkig :). Ik schrok er al van. Gezien de toon in deze discussie had ik niet door dat het een grap was. Mijn excuses voor mijn felle reactie. (Die volgens mij wel terecht was geweest als het geen grap was).

Maar je snijdt hier wel een belangrijk punt aan.

[imam-mode]
Mensen met dit soort vooroordelen zijn een gevaar voor de samenleving. Het is een besmettelijke ziekte die zo snel mogelijk uitgeroeid moet worden.
[/imam-mode]
Er bestaan nog mensen met gezond verstand en die een stapje verder kijken (niet de iman natuurlijk ).

gurusme uzere,

Hatay

Verwijderd

Ik word er nu ook ziek van dat sommige Nederlanders dat als smoes gaan gebruiken.. Dat buitenlanders bij alles discriminatie en rasime zeggen..

hatay

• -=Confuzer=-

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Wow wow, chill allemaal :)

Laten we aub wel vrede houden op het forum !!!! :P

Een mening kan ook zonder gvd''s en wtf''s !!!

Als je zelf geflamed wordt kan je beter normaal reageren lijkt mij, zo staat die ander meer voor schut !! (ik bedoel, naar wie luister je eerder, een gvd''er of iemand met argumenten)...

Kijk, ik vind het ook niet leuk dat Marokkanen gaan lopen zeuren om een taalverandering, omdat ik het onterecht vindt. Het waarom heb ik al genoemd dus dat heet dan argumenteren (toch? :P )

Ik zou zeggen, negeer flamez, reageer d''r cool op en ga verder op de argumenten (nu moet ik wel zeggen dat ik het ook zeer min vindt als iemand mij Hitler noemt, maarja...)

• sampoo
  • Niet online
Op dinsdag 15 mei 2001 18:07 schreef Destruction_Dimbo het volgende:

[..]

Oh ja? en waarom krijg ik die waarschuwing.
Geef dan effe een reden, of kun je die niet vinden.

Schijnt dat je boeren hier wel uit mag lopen bokken, maar als het over buitenlanders gaat ben je aan het discrimineren of ben je racistisch.
Je bent hoe dan ook fout bezig. Niet echt een argument; kijk die doet foute dingen en wordt niet bestraft dan mag ik ook foute dingen doen.
Misschien moet je eens effe in de grondwet kijken, daar staat ik geloof in art 1, dat iedereen vrijheid van meningsuiting heeft.
Ik heb net mn mening gegeven, dus niet moeilijk doen.
Je mag zeggen wat je wilt maar of het hier kan bepalen de beheerders van het forum. Als iemand bij je thuis kom en dan verteld dat je een eikel bent gooi jij hem je huis uit wat er in artikel 1 of zo staat doet er niet toe.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:57
Stoppen met flamen aub, degene die vanaf nu weer flamed krijgt een waarschuwing aan z''n broek hangen.

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 22:32 schreef hatay het volgende:
Ik word er nu ook ziek van dat sommige Nederlanders dat als smoes gaan gebruiken.. Dat buitenlanders bij alles discriminatie en rasime zeggen..

hatay
Ja, dat krijg je ervan. sorry, maar Marokkanen zijn zelf ook redelijk racistisch ingesteld en zelf roepen dat ze zo gediscrimineerd worden, kotsmisselijk wordt ik ervan.

• BC3 Victim
Ging de discussie niet over de Berberse taal?

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 00:28 schreef JoeDalton het volgende:
Ging de discussie niet over de Berberse taal?
Eerder over de manier waarop het naar voren werd gebracht en dat dit ten koste van de samenleving zou gaan.

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 00:29 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Eerder over de manier waarop het naar voren werd gebracht en dat dit ten koste van de samenleving zou gaan.
nu je het zegt! ik had helemaal geen reactie hierop gegeven..

Ik denk, dat ze het zelf moeten bepalen.. Alleen voor de geintreseerden uit de berber bevolking die woonachtig is in Nederland.

Zoiets, als Keuzevak (waar zelf een contibutie wordt betaald door ouders)

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 22:35 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Ja, dat krijg je ervan. sorry, maar Marokkanen zijn zelf ook redelijk racistisch ingesteld en zelf roepen dat ze zo gediscrimineerd worden, kotsmisselijk wordt ik ervan.
Ja, die imam heeft duidelijk laten zien hoe onverdraagzaam marokkanen zelf zijn. Dit is volgens mij dus ook ontzettend fout en zal aanzetten tot meer vreemdelingenhaat.
Maar marokkanen worden zelf ook gediscrimineerd. Dit vind ik ook fout. Alleen jammer dat marokkanen zoals die imam niet door hebben dat ze dat gedeeltelijk aan zich zelf hebben te danken.

Ik vind ook dat er problemen zijn met marokkanen, maar dat is niet omdat marokkanen slechte mensen of omdat ze hier komen voor de uitkering. Er zijn gewoon veel integratie problemen die vooral veroorzaakt worden door hun cultuur en omdat de marokkanen in nederland zich vastklampen aan deze cultuur.

• BC3 Victim
Vastklampen aan hun cultuur?
Dat doen veel andere bevolkingsgroepen ook.
Ook onder de "Nederlanders" gebeurt dat.

Verwijderd

Hee diadem, ik vroeg je wat.

Nog steeds geen reden verzonnen?
Flauw hoor. Als ik een waarschuwing krijg wil ik ook wel weten waarom.

• sampoo
  • Niet online
Op woensdag 16 mei 2001 14:24 schreef Destruction_Dimbo het volgende:
Hee diadem, ik vroeg je wat.

Nog steeds geen reden verzonnen?
Flauw hoor. Als ik een waarschuwing krijg wil ik ook wel weten waarom.
Lieve Adjes? ICQ?
Pagina: 1 2 Laatste