Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 18:00
Laat ik eerst eens beginnen te vertellen dat ik op dit moment geen enkel geloof aanhang of veroordeel. Het is misschien toch handig een richting aan te geven, op dit moment hang ik, hoe vreemd het ook mag klinken, ergens tussen het Christendom, Atheisme en Satanisme. Ik weet dat deze absoluut niet vereenigbaar zijn, maar toch voel ik voor alle drie wel iets.
Ik ben erg benieuwd of hier op W&L mensen komen die satanist zijn of hier naar neigen. Ik doel hier expliciet NIET op mensen die de duivel aanbidden.
Op http://www.angelfire.com/ny/Apollyon/Apollyon.html
onder de link bijbel staan een aantal regels en verklaringen die mij op zich wel aan spreken. Ik zou graag meningen of visies van mensen willen horen die deze regels hebben gelezen.

There is no beast without cruelty, Friedrich Nietzsche

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19137

Ik voel mezelf er inderdaad behoorlijk door aangetrokken.
Mijn huis staat ook vol schedeltjes etc. aangeschaft bij Large, maar ik ben niet praktizerend.
Dus ik woon geen satans-missen bij, geen geesten oproepen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Satan is wel cool en al die dingen die erbij horen en ik voel me er wel door aangetrokken.Maar ja gelukkig heb ik een vriendin die het tegenovergestelde is en die me op het juiste spoor houd.Anders had ik nu denk ik bezeten geweest door de duivel en satan.
[oftopic mode]
suus i love you
[oftopic mode]

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-06 10:29

Elvhenk

/me hartje GO

Satan wel cool...

Elvhenk onderdrukt een flame...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

Denken jullie dat hij ook werkelijk bestaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

nahdat ie op aardde is geweest en in mijn beste vriend is gaan zitten wel!Daarvoor niet eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

heb je dat meegemaakt ? Hoe wist dat het Satan was die uiteindelijk in hem zat dan ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

je kent het wel vet vaag doen en raar doen en toen zijn ze uiteindelijk naar 1 of ander medium gegaan die hem ervan verloste achteraf kon ie zich er helemaal niks meer van herinner.Was op zich wel leuk om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Lordy79

Vastberaden

Op woensdag 25 april 2001 20:35 schreef Elvhenk het volgende:
Satan wel cool...

Elvhenk onderdrukt een flame...
/me ..........!

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17989

Satan aanbidden is ziek. Waarom zou je dat doen, ik kan er niet bij. Een vriend van me heeft zo''n boekje. Nou als je dat leest, dan denk je echt: "in wat voor gekke wereld leven die mensen die daar in geloven".

Overigens, ik spaar schedels, en ik heb er een boel, zelfs mensenschedels, maar het hebben van schedels heeft niets te maken met het aanbidden van satan. Het gaat alleen vaak samen, en dat is jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple
Daar gaan we al, ik was hier al bang voor. Dit heeft niets meer temaken met mijn vraag. Heeft iemand de moeite genomen om een bezoekje te brengen aan de link??

Ik wil het hier dus niet hebben over satan, lucifer, de duivel of wat daar op lijkt.
Een satanist aanbid de duivel niet!

Kijk op de link en lees, pas daarna posten a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

hahaha tuurlijk niet ik geloof dat er wat meer is dan ons maar goed dan kom je op god uit en dat is zo saai wel is in de kerk geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Laatst online: 22-06 22:57
Ik krijg steeds meer het gevoel dat mensen in dingen gaan geloven puur omdat het cool is ofzo :?

Maar dat is toch waanzin :? Je gelooft in iets omdat je denkt dat het waar is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op woensdag 25 april 2001 21:36 schreef lordspacie het volgende:
hahaha tuurlijk niet ik geloof dat er wat meer is dan ons maar goed dan kom je op god uit en dat is zo saai wel is in de kerk geweest?
ja bijna elke zondag:) hehe..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
geloven in een god betekent niet per definitie dat je naar de kerk moet. De kerk omvat _alleen_ het christendom en je kan oneindig veel goden verzinnen en ook oneindig veel religies.

En ja ik ben wel is in de kerk geweest.

[edit]
Overigens zeggen ''satan is cool'' is een vette contradictie of je bent gestoord. De definitie van de satan is dat ie pure evil is.

[edit2]
Overigens laat je niet verleiden door mijn usericon en ondertitel door te denken dat ik ook een satanist ben ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-06 10:29

Elvhenk

/me hartje GO

Nou de pagina laadt niet bij mij... vingerwijzing van God. Maar ik weet wel wat satanisme inhoudt en ik ben er niet zo''n fan van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

nah wat moet ik dan zeggen satan is hot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 25 april 2001 21:31 schreef Triple het volgende:
Daar gaan we al, ik was hier al bang voor. Dit heeft niets meer temaken met mijn vraag. Heeft iemand de moeite genomen om een bezoekje te brengen aan de link??
Jep, helemaal gelijk. Sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15278

Overigens laat je niet verleiden door mijn usericon en ondertitel door te denken dat ik ook een satanist ben ofzo.
En je nick dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alle mensen worden geboren zonder model van de werkelijkheid.

Mee eens

De Satanist verwerft kennis en denkt na over de wereld om Hem heen.

Jep

Hij zal zijn Eigen stelsel van normen en waarden moeten samenstellen.

Mee eens

De Satanist probeert uit te vinden wat Hem gelukkig maakt en wat Hij moet doen om Zijn doel(en) te bereiken.

Mmm, ik begin te denken of ik een satanist ben.

De antwoorden die Hij vindt zijn voor iedere Satanist anders.

En nog relativistisch ook. GREAT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze zoektocht moet Hij alleen afleggen. Niemand kan Hem vertellen wat Hij moet doen of laten.

Klopt!

Hij kan slechts advies van anderen aannemen en zelfs dan is advies slechts nuttig als Hij er Zelf over heeft nagedacht.

Yes

Verantwoordelijkheid voor de verantwoordelijken

ja, ok

Vanaf het moment dat de Satanist zichzelf als GOD ziet draagt hij de volledige verantwoordelijkheid over zijn daden en acties.

HELEMAAL MEE EENS

Als hij succesvol is, is dat zijn verdienste. Als hij faalt is er niemand op wie de schuld van zijn falen afgewenteld kan worden behalve Hemzelf.

Yes

MMMM, ik ben het OVERAL mee eens. Toch zie ik mijzelf niet als satanist, maar als filosoof (er is geen waarheid, iedereen zijn eigen waarheid, maar DENK VOORAL ZELF NA!!).
Als dit het satanisme is, waarom associeer ik het dan altijd met zwart, en creepy? Kijk, wat hier staat is duidelijke taal, en klinkt naar een gezonde overtuiging. Zelf zou ik dan geniegd zijn me geen satanist te noemen, omdat ik dat te veel mensen van me af zou stoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple
Als satanist houd je dus vooral van jezelf. Alles wat je doet doe je om jezelf zo goed mogelijk te onderhouden. Dit mag echter nooit ten koste van andere mensen/dieren gaan.
Onder een regering van pure satanisten was er bijvoorbeeld nooit een MKZ crisis geweest met het afmaken van hele veestapels enzo. Het gaat om respect voor de omgeving met alles daarin.
Een quote:
De meest voorkomende vergissing is dat satanisten duivels aanbidders zijn. Een satanist aanbidt echter niemand buiten zichzelf. Zoals hierboven al staat, de satanist staat centraal in zijn leven. Hij is de enige god in zijn leven.
En een andere uit wat zei noemen De 11 Regels der Aarde:
Wanneer u zich in iemands territorium bevindt, betoon dan uw respect of blijf er anders weg.

Natuurlijk is het geen stelletje doetjes en staat er in de volgende regel:
Indien een gast in uw territorium u vernedert, behandel diegeen wreed en zonder mededogen.

Ook een sterke vind ik dat je altijd verantwoordelijk bent voor je eigen daden

Misschien lezen jullie nu wel.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Hmmz leuk, even voorbeeldje van hoe de satanisten werken:

1) Men neme een bestaande entiteit van een of meerdere geloven.
2) Men veranderen de definitie van die entiteit (de entiteit kan ook worden gedefinieerd als een lege verzameling)
3) Men maken regels die horen bij de definitie van de entiteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple
He Olav, eidelijk iemand die wel de moeite neemt. Mijn dank daarvoor.

Ik denk dat de nare bijsmaak vooral te wijten is aan SATANist, maar op de site leggen ze dus uit dat voor hun de betekenis van satan "tegenstander" is, en niet iemand die met een drietand in een kampvuurtje staat en dat de hel noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

als ik dit laatste bekijk ben ik een satanist! Volgens de zieleknijpers van vroeger zou ik het te hoog in me bol hebben en zou ik in mijn gedachtes veel meer zijn dan de rest van de wereld!Of misschien kwam dt omdat ik die zieleknijpers altijd in de zeik nam :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Mensen, luister is.

Wie heeft satan verzonnen? Juist het jodendom (waar het christendom is op gebaseerd).
En wat was de definitie van satan volgens hun? Pure evil. Simpel.

Dus het slaat nergens op om je zelf satanist te noemen als je die dingen aanhoudt die haar boven staan. Je zou je zelf net zo goed pietjepukkenist kunnen noemen, en das veel duidelijker omdat er dan verwarring kan ontstaan als jij jezelf satanist noemt en verder je niet houdt aan de originele definitie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24614

ach ja...

Maar als die zogenaamde " tweaker satanisten" hier bweren dat ze zo mens vredelievend zijn.. dan denk ik aan humanisme.

Kemo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13700

Mja Lavey & co. in de bocht.
8) Satan staat voor alle zogenaamde zonden, als deze lijden tot lichamelijke, mentale of emotionele bevrediging!
Altijd al eens zin gehad om een zwakker iemand op zijn bek te slaan, omdat je denkt dat het wel een lekker gevoel is? Anton zegt: Go Ahead!
7) Erken de Krachten der Magie indien u deze krachten succesvol heeft gebruikt om datgene te verkrijgen wat u wenste. Indien u echter deze Krachten ontkent nadat u ze met succes heeft gebruikt, zult u alles weer verliezen.
Haleluia! Satanisme is door en door occult. Het is wel positief dat ze er zo open voor uitkomen, itt. tot andere geloven.
1)Stratificatie. De basis van waar alle vier de punten uitgaan. De mythe dat iedereen gelijk is kan niet langer opgaan. Het is duidelijk dat ieder mens anders is, en dat daar onderscheid in gemaakt dient te worden. Hierbij praten we niet over onderscheid in ras of huidskleur, maar over karakter. Niemand zou namelijk beschermd moeten worden tegen de gevolgen van zijn eigen stommiteiten!
* Anoniem: 13700 zucht diep.
3)Gehele verandering van het rechtssysteem. Om de ''Lex Talionis'' opnieuw in te voeren is een complete verandering van het rechtssysteem nodig. Deze is nu gericht op Judeo-Christelijke idealen, waar het slachtoffer de crimineel wordt gemaakt. Een Satanist is voor herinvoering van de Lex Talionis als rechtssysteem van de natuur, zoals deze is ontwikkeld ten tijde van Babylonië
Ok terug naar "Lex Talionis", letterlijk: "het recht op vergelding/wraak". Sounds cool, veroorzaakt in de praktijk totale anarchie en bloedvetes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple
Hoe vaak komt het wel niet voor dat woorden, tekenen en whatever een nieuwe betekenis krijgen. Het hakenkruis was voor de WO2 meen ik een teken van hoop. Daarna...........
Zo kan het woord satan ook een andere betekenis krijgen als het in een groep mensen wordt gebruikt die zichzelf satanisten noemen? En wat is nou belangrijker, de naam of waar de naam voor staat. Ik ben het met je eens dat de naam satanist zonder te weten wat het inhoud een beeld geeft van mensen die de duivel aanbidden, na enig onderzoek wordt duidelijk dat dat dus niet het geval is.

En Morgoth, het christendom houd zich ook niet altijd aan bestaande betekenissen aangezien Lucifer een Romeinse god, drager van het licht, lichtbrenger of verlichter door de kerk ook is gebombardeerd tot duivel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen enkele antieke godsdienst was "zuiver" van invloeden van andere godsdiensten. Dat is nu net het interessante eraan. Er was geen officiele godsdienst, er werden duizenden godheden en halfgoden vereerd (en hun tegenstrevers ook). Voor elk natuurverschijnsel was er een of meerdere hogere machten, elk volk had zijn eigen "volksgod" enz. Als volkeren met elkaar in contact kwamen "wisselden" ze godheden uit die voor de zelfde verschijnselen verantwoordelijk waren. Als een land veroverd werd, was de "volksgod" van de verliezer verslagen en werd een lagere god of een demon in het pantheon van de overwinnaars. Zo kwamen ze ook aan die goden met "meervoudige persoonlijkheden", waar we nu nog mee zitten ;)

Zo hadden de soemerische religies grote invloed op de babylonische religie, die op zijn beurt weer de egyptenaren, grieken en joden beinvloedde. Die grieken beinvloedden weer de romeinen en germanen. En ze stammen allemaal af van de indo-germaanse oergodsdiensten die je in de zuiverste vorm nog tegenkomt in het hindoeisme. Om maar eens een hele grove schets te geven (waarin ik complete wereldgodsdiensten negeer).

<edit>typo</edit>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
En Morgoth, het christendom houd zich ook niet altijd aan bestaande betekenissen aangezien Lucifer een Romeinse god, drager van het licht, lichtbrenger of verlichter door de kerk ook is gebombardeerd tot duivel
Volgens mij, als ik het wel heb, staat de naam lucifer ook nergens in de bijbel. Maar dat weet ik niet zeker.

Verder vind ik gewoon dat ze hun naam moeten wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Ik ben Satanist.
En het heeft helemaal niks te maken met duivelsaanbidding, baby offers of het verkrachten van maagden. De mensen die dat doen zijn de zo door ons genoemde Satanen (duivelsaanbidders) en zijn degenen die ons geloof misbruiken en er een vrkeerde naam aan geven. Net zoals moordenaars die zeggen dat ze de moord in opdracht van Satan deden.

Satanisme is een filosofische stroming die geloofd in (geestelijke) krachten die de mens bezit, en in de kracht van Satan (de natuur).

Satan is geen persoon zoal deze beschreven staat in de Cristelijke bijbel. Een Satanist geloofd ook niet in Goden (hoewel ik het bestaan van een hogere macht niet uitsluit) maar ziet zichzelf als een God. Hij of zij is dus ook verantwoordelijk voor zjn of haar eigen daden.

Helaas zien mensen Satanisten als slechte mensen die aan niks anders denken dan de wereld vernietigen. Dat is onzin natuurlijk. Wij (altans de meesten, niet allemaal. Ik wel) respecteren ook ieder andere godsdienst.
En zolang mensen respect voor mij op kunnen leveren, kan ik dat voor hun.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 25 april 2001 23:45 schreef morgoth het volgende:
Volgens mij, als ik het wel heb, staat de naam lucifer ook nergens in de bijbel. Maar dat weet ik niet zeker.
Helaas wel: google search, 3x in de Nova Vulgata (RK natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben jij een satanistische missionaris ofzo?

Jij bent een humanist geen satanist!

sorry maar het lijkt wel een trend (of zelfs cool)om in iets anders te geloven..

Ach ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Nu online

Lordy79

Vastberaden

Op donderdag 26 april 2001 00:00 schreef NukeZz het volgende:
Ik ben Satanist.
En het heeft helemaal niks te maken met duivelsaanbidding, baby offers of het verkrachten van maagden. De mensen die dat doen zijn de zo door ons genoemde Satanen (duivelsaanbidders) en zijn degenen die ons geloof misbruiken en er een vrkeerde naam aan geven. Net zoals moordenaars die zeggen dat ze de moord in opdracht van Satan deden.

Satanisme is een filosofische stroming die geloofd in (geestelijke) krachten die de mens bezit, en in de kracht van Satan (de natuur).

Satan is geen persoon zoal deze beschreven staat in de Cristelijke bijbel. Een Satanist geloofd ook niet in Goden (hoewel ik het bestaan van een hogere macht niet uitsluit) maar ziet zichzelf als een God. Hij of zij is dus ook verantwoordelijk voor zjn of haar eigen daden.

Helaas zien mensen Satanisten als slechte mensen die aan niks anders denken dan de wereld vernietigen. Dat is onzin natuurlijk. Wij (altans de meesten, niet allemaal. Ik wel) respecteren ook ieder andere godsdienst.
En zolang mensen respect voor mij op kunnen leveren, kan ik dat voor hun.
Prachtig... Satanist: Jijzelf als god in plaats van de Schepper. Dus toch een verwijzing naar de Satan in de bijbel.

In het paradijs verleidde satan de mens om van de vrucht te eten.
Misschien weten velen hier niet waarom.

Satan zei dat als je van die vrucht zou eten, je de kennis van goed en kwaad zou krijgen en gelijk aan God zou worden.
Het was (volgens niet-bijbelse verhalen) ook Satans doel om de plaats van Jezus in te nemen en toen is ie de hemel uitgegooid.

Het Satanisme gelooft dus ook in eigen kunnen (zonder de God van de bijbel) en staat dus recht tegenover de christelijke en joodse religies waarin het verlaten van God een doodlopende weg wordt genoemd.

Overigens klopt het idd dat het niets met duivelaanbidding en de andere lugubere dingen die eerder genoemd zijn te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Op donderdag 26 april 2001 00:11 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

Prachtig... Satanist: Jijzelf als god in plaats van de Schepper. Dus toch een verwijzing naar de Satan in de bijbel.

In het paradijs verleidde satan de mens om van de vrucht te eten.
Misschien weten velen hier niet waarom.

Satan zei dat als je van die vrucht zou eten, je de kennis van goed en kwaad zou krijgen en gelijk aan God zou worden.
Het was (volgens niet-bijbelse verhalen) ook Satans doel om de plaats van Jezus in te nemen en toen is ie de hemel uitgegooid.

Het Satanisme gelooft dus ook in eigen kunnen (zonder de God van de bijbel) en staat dus recht tegenover de christelijke en joodse religies waarin het verlaten van God een doodlopende weg wordt genoemd.

Overigens klopt het idd dat het niets met duivelaanbidding en de andere lugubere dingen die eerder genoemd zijn te maken heeft.
toon volledige bericht
Jij brengt Satan hier juist wel in verband met de persoon uit de bijbel, en dat is slechts maar een verzinsel van de kerk. De bijbel is ooit toch ook geschreven? f geloofd iedereen dat ''De Heer'' zelf naar beneden is gekomen om een boekje te schrijven?

En je hebt idd gelijk dat het Satanisme tegenover het Cristelijk geloof, maar je hebt hier ook niet gelijk.
Op sommige punten staat het Satanisme idd lijnrecht tegenover het Cristelijk geloof (enkele van de 10 geboden tegenover de 11 regels van het Satanisme), maar op veel dingen heeft het niks met elkaar te maken. Bijvoorbeel dat een Satanist voor zichzelf (of haar) uitmaakt wat het Satanisme voor Hem of Haar is, maar de Cristenen volgen allemaal dat ene boekje.

Trouwens. Het geloof van de Joden en dan van de Cristenen staat op vele punten ook wel tegenover elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Nu online

Lordy79

Vastberaden

Op donderdag 26 april 2001 00:31 schreef NukeZz het volgende:

[..]

Jij brengt Satan hier juist wel in verband met de persoon uit de bijbel, en dat is slechts maar een verzinsel van de kerk.
Dat is jouw mening :) Zie mijn signature. Ga ik niet verder op in.
En je hebt idd gelijk dat het Satanisme tegenover het Cristelijk geloof, maar je hebt hier ook niet gelijk.
Op sommige punten staat het Satanisme idd lijnrecht tegenover het Cristelijk geloof (enkele van de 10 geboden tegenover de 11 regels van het Satanisme), maar op veel dingen heeft het niks met elkaar te maken. Bijvoorbeel dat een Satanist voor zichzelf (of haar) uitmaakt wat het Satanisme voor Hem of Haar is, maar de Cristenen volgen allemaal dat ene boekje.
ehm... dat is dus ook een verschil toch? Een wezenlijk verschil zelfs.
De Satanist maakt zijn eigen morele wetten en grenzen terwijl een christen en een jood deze uit de Bijbel (Joden uit Torah) halen.

De Satanist gelooft in eigen kunnen terwijl de bijbel leert dat een mens verdorven is en van nature uit is op elk kwaad en dat als God de wereld helemaal zou verlaten, de mens ook elk kwaad zou doen.
Trouwens. Het geloof van de Joden en dan van de Cristenen staat op vele punten ook wel tegenover elkaar.
Klopt, maar ik heb ook niet beweerd dat dat niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 26 april 2001 00:00 schreef NukeZz het volgende:
...
Helaas zien mensen Satanisten als slechte mensen die aan niks anders denken dan de wereld vernietigen. Dat is onzin natuurlijk.
Mischien niet de wereld, maar het satanisme is wel van plan de "waarde van het individu" te verhogen, door het aantal individuen drastisch te verlagen.

Uit "De misconceptie van de mensenrechten" van die site:
...
De mens is, of men het nu leuk vind of niet, ook onderhevig aan natuurwetten. Er is ook een té groot aanbod mensen. Wij kennen nu eenmaal een flinke overbevolking. De vraag ? hier op te vatten als de beschikbare ruimte voor mensen binnen de natuur ? is inmiddels praktisch nihil. Conclusie: de mens is waardeloos, net als de Italiaanse lire!

...

Nu zullen er in ons voorbeeld ook slimme economen zijn. Zij zullen zeggen dat het fout is om de marktwerking tegen te gaan. Zij zullen er op wijzen dat je het probleem bij de oorzaak moet aanpakken, dat je niet de gevolgen met kunstgrepen moet bestrijden. De oorzaak is het te grote aanbod. Iedereen jouwt deze slimme economen uit. Ze krijgen geen Nobelprijs. Maar ze hebben het bij het rechte eind! De lire moet gezuiverd worden. Er moeten een groot aantal Italiaanse lires uit de omloop worden gehaald!
...
Maar niks geen kwade bedoelingen verder. Ook geen nobelprijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Nu online

Lordy79

Vastberaden

1) Satan staat voor bevrediging in plaats van onthouding!
God staat voor liefde voor de naaste, dus niet voor sexuele bevrediging zonder Liefde.
2) Satan staat voor een vitaal en krachtig bestaan, in plaats van spirituele dromen!
God staat voor genieten van het leven en dankbaar zijn voor alles wat men mag ontvangen uit Gods hand.
3) Satan staat voor onbesmette wijsheid, in plaats van schijnheilig zelfbedrog!
Alles is ijdelheid. Een mens is als een gras dat zeer kort leeft en dan verschroeit in de zon. Zinloos. (o.a. Prediker)
4) Satan staat voor goedheid jegens hen die dit verdienen, in plaats van liefde te verspillen aan ondankbaren!
God staat voor Liefde, nederigheid en vergevingsgezindheid tegenover alle naasten, ongeacht ras, geloof, maatschappelijke ''status'' of enig ander kenmerk.
5) Satan staat voor wraak, in plaats van de andere wang toe te keren!
God staat voor Liefde, nederigheid en vergevingsgezindheid tegenover alle naasten, ongeacht ras, geloof, maatschappelijke ''status'' of enig ander kenmerk.
6) Satan staat voor verantwoordelijkheid voor de verantwoordelijken, in plaats van aandacht voor psychische vampiers!
???
7) Satan staat voor de mens als gewoon een dier, soms beter, vaker slechter dan degenen op vier poten, want door onze "spirituele en intellectuele vooruitgang" zijn wij het meest gebrekkige en wreedste beest van allen geworden!
Satanisten hebben wel zelfkennis...
8) Satan staat voor alle zogenaamde zonden, als deze lijden tot lichamelijke, mentale of emotionele bevrediging!
God gruwelt van zonden, zeker als deze bewust worden gepleegd en willens en wetens ten koste gaan van medeschepselen.
9) Satan staat voor de beste vriend die de kerk ooit had, want hij heeft het in werking gehouden voor al deze jaren!
Satan heeft inderdaad een prominente doch tijdelijke rol in de wereldgeschiedenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9498

...waar twee honden vechten om één been...

Owneej, die gaat niet op want dat been waar jullie steeds maar weer zitten te bekvechten hoef ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Ah.
Wat jij hier nu verteld zjin de 9 Satanistische Verklaringen. Deze zijn opgesteld door Anton Lavey (oprichter van de Church Of Satan ) en hij geloofde wel in Satan als persoon.
Maar een Satanist mag hiervan afwijken, en er zijn ook veel Satanisten (waaronder ikzelf) die dus niet in Satan als persoon geloven.
op deze url kun je lezen over de verschillende soorten Satanisme die er zijn. Ik geloof in de eerste, het Religious Satanism.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Nu online

Lordy79

Vastberaden

Op donderdag 26 april 2001 01:14 schreef NukeZz het volgende:
Ik geloof in de eerste, het Religious Satanism.
En wat houdt het concreet in want op die site staat niet beschreven wat de leer is.

Of is het dat je gelooft in jezelf en dat je zelf god bent en een eigen moraliteit creeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah.
Wat jij hier nu verteld zjin de 9 Satanistische Verklaringen. Deze zijn opgesteld door Anton Lavey (oprichter van de Church Of Satan ) en hij geloofde wel in Satan als persoon.
Maar een Satanist mag hiervan afwijken, en er zijn ook veel Satanisten (waaronder ikzelf) die dus niet in Satan als persoon geloven.
op deze url kun je lezen over de verschillende soorten Satanisme die er zijn. Ik geloof in de eerste, het Religious Satanism.
Ik denk dat je het niet satanisme dan meot noemen.. Ik krijg kippenvel van die woord... Gebruik dan een ander term.

Zoals HUMANISME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah.
Van je url:
1. Religious Satanism: This religion recognizes Satan, either as a deity or as a life principle. Followers are usually serious adults, although a few are mature teenagers. Three main traditions exist: the Church of Satan, the Temple of Set and the Church of Satanic Liberation. Other short-lived Satanic groups currently exist and have existed in the recent past.
Dus Lavey''s Church of Satan is (natuurlijk) ook "Religious Satanism". Dat is zowat alle satanisme volgens die site, de enige echte andere satanisten zijn "Satanic Dabblers"; mensen (meestal teenagers) die met een combinatie satanisme, wicca, magick enz. spelen en er na verloop van tijd weer mee ophouden.

Je statement dat je een "Religious Satanist" bent, zegt dus alleen dat je er "vast" in gelooft. (Ik zou nu een vervelende opmerking kunnen maken over de leeftijd die je in je profile opgeeft, maar laat maar.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 26 april 2001 01:31 schreef Kemo het volgende:
Ik denk dat je het niet satanisme dan meot noemen.. Ik krijg kippenvel van die woord... Gebruik dan een ander term.

Zoals HUMANISME!
Het humanisme gaat uit van de volledige gelijkheid van alle mensen, dat doet het satanisme duidelijk niet. Ik krijg kippenvel als iemand humanisme gelijkstelt aan satanisme :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 958

Satanisme zoals ik het zie:

Goed en fout bestaan niet. Dat zijn slechts door christenen verzonnen termen om dingen moreel te kunnen veroordelen. Christenen hebben duivels, demonen etc. verzonnen voor dingen die ze niet begrijpen en waar ze bang voor zijn. Satanisten dragen de mantels van die duivels met gepaste trots.

Zwarte kunsten zijn heel belangtijk. Ik denk dan aan muziek, literatuur, schilderkunst, maar ook wel rituelen en symbolen.

Verder is de satanistische levensvisie een uiterst egoistische. Je moet al je beslissingen baseren op grond van wat het beste voor jou is. Hoeveel andere mensen je daar mee kwelt, maakt niet uit. Je moet als satanist ook vooral geen levensvisie van anderen overnemen (dus ook geen satanistische levensvisie!). Geloof in wat dan ook is daardoor volgens mij ook uit den boze (tenzij je dat geloof zelf bedacht hebt).

Verder is het zo dat je genot ook kunt halen uit emoties die door anderen als ''negatief'' gezien worden.

Dit is satanisme zoals ik het zie in een notendop.

Ik ben het met veel dingen wel eens, alleen is mijn houding niet echt egoistisch te noemen omdat ik mijn geluk ''koppel'' aan dat van anderen. Ik word soms ook gelukkiger als anderen gelukkiger worden. Daardoor lijkt mijn gedrag niet egoistisch.

Zwarte kunsten vind ik ook tof, net als onbegrepen te worden door christenen, dus misschien ben ik wel satanist >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-02 16:29
Sandalf Als jij je geluk koppet aan dat van anderen dan wil dat nog niks zeggen.
Want wat ik tot nu toe heb doorgelezen van satanisme is dat dat er ook bij hoort.
Als je jezelf op die manier gelukkig kan maken dan doe ja dat voor je zelf.

Ik ben op gevoed met het christendom maar vond de teksten die ik tot nu toe heb doorgelzen erg intressant. En spraken me erg aan.

Ik kan me in veel dingen vinden als ben ik ook dingen tegen gekomen die ik persoonlijk te ver vond gaan.

my 2 cents

Paradigm: Shift happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
  • Laatst online: 25-08-2024
Op woensdag 25 april 2001 21:39 schreef morgoth het volgende:
Overigens zeggen ''satan is cool'' is een vette contradictie of je bent gestoord. De definitie van de satan is dat ie pure evil is.
waarom is het gekker om het slechte aan te hangen dan het goede? leg mij maar eens uit waarom je voorkeur automatisch naar het goede uit zou gaan, en waarom je gestoord bent als je de andere kant kiest.

overigens, zelf geloof ik niet in de duivel, en hang hem dus ook niet aan. ik vind het aanhangen van zowel een slechte als een goede god onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
  • Laatst online: 25-08-2024
Op donderdag 26 april 2001 02:48 schreef Sandalf het volgende:
Satanisme zoals ik het zie:

Goed en fout bestaan niet. Dat zijn slechts door christenen verzonnen termen om dingen moreel te kunnen veroordelen.
of goed en slecht een logische gedachte zijn is inderdaad te betwisten, maar het zijn zeker niet alleen de christenen die een onderscheid maken. Bijna alle mensen doen het, en bijna alle beschavingen zijn erop gebaseerd. Overigens hebben mensen wel zeer uiteenlopende definities van goed en slecht. dat is mogelijk omdat het redelijk vrij te kiezen is wat goed is en wat slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1626

:? Flamez begrijpt het effe niet meer

Satan = de Bedrieger / Leugenaar / Verleider

ik zie hier nu van die figuren die vrolijk zeggen dat zij als satanisten niet geloven in Satan en dat hun Satanisme eigenlijk goede eigenschappen heeft :?

die website met die mooie praatjes over de goede eigenschappen is inderdaad een voorbeeld van satanisme namelijk "bedriegelijke verleiding"

Satan = Lucifer
als je jezelf satanist noemt ben je dus een aanhanger van Lucifer
ookal probeer je jezelf te ( of heb je je laten ) overtuigen dat het niet zo is

en als je wil weten wie of wat Satan/Lucifer is dan moet je bij de bron zijn ( bijbel ) en niet bij een website met verleidelijke leugens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Legenda;

schuingedrukt=waarde omgedraaid, bijv Satanisme veranderd in Christendom

vetgedrukt=Mijn opmerkingen en highlighting originele tekst...

doorstreept=lijkt me duidelijk...
Op donderdag 26 april 2001 03:40 schreef Flamez het volgende tekstje wat vervolgens door ELANAZ is aangepast om te laten zien dat mensen die in *** geloven in een vicieuze cirkel zitten omdat je alles vóór jezelf en tégen elkaar kunt gebruiken...

God = de Verlosser / Liefhebber / Herder

ik zie hier nu van die figuren die vrolijk zeggen dat zij als Christenen niet geloven in Satan en dat hun Christendom eigenlijk goede eigenschappen heeft :?

die bijbel met die mooie praatjes over de goede eigenschappen is inderdaad een voorbeeld van puur menselijk gedrag namelijk "bedriegelijke verleiding"

=^^=^^=^^=^^=^^=^^=^^=^^=^^=^^=^^=^^=^^=^^=^^

Satan = Lucifer NOPES, BETEKEND LETTERLIJK ''TEGENSTANDER''
TSJAH, DIE VLIEGER GAAT DUS NIET OP ALS JE SATAN VERTAALD NAAR ZIN WERKELIJKE WAARDE OMDAT JE DAN OOK AUTOMATISCH HET WOORDJE aanhanger IN tegenstander MOET VERANDEREN...

=^^=^^=^^=^^=^^=^^=^^=^^=^^=^^=^^=^^=^^=^^=^^

en als je wil weten wie of wat Satan/Lucifer is dan moet je bij de bron zijn ( bijbel ) en niet bij een website met verleidelijke leugens

Opm ELANAZ:

K, kweet dat deze opmerking steeds weer terug komt, maar ga me nou niet vertellen dat jij ALLES wat er in de bijbel staat gelooft...Want dat doe je niet! [Want je bent niet zo kortzichtig, althans dat denk ik...]
toon volledige bericht
Please note dat dit geen persoonlijke aanval op jou, Flamez, is...Ik vond en vind het gewoon grappig hoe je steeds maar wer alle argumenten van WELK geloofspartij dan ook tegen elkaar kunt gebruiken door het simpelweg om te draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mmm, mijn conclusie van de discussie is:

De sataninsten hier zijn allemaal weldenkende mensen. Geen creepy baby verkrachters en maagden-offeraars. Gelukkig. Maar wel: ik kom toch niet onder het vermoeden uit dat de NAAM satanisme dan wordt gebruikt om interessant te doen.

[conversation]
Hi, waar geloof jij in?
-Ik aanbid Satan!!
Wow, freaky man. Echt afwijkend
-Nee hoor, het betekent gewoon een normaal mens zijn en nadenken.
Oh, ja, ok, maar het klinkt toch heel spannend en eng.
-Dat is ook de bedoeling. Kom maar eens op mijn kamer kijken. Ik heb allemaal symbolen van bloed op mij nmuur.
Ahhhrrhh, maar je zei dat je normaal was!
-Ja, voor de rest wel, het satanisme is alleen het sausje op de keiharde werkelijkheid waar ik in leef.
Ok.
[/conversation]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

* Anoniem: 13700 zucht

Heb je net een bijna-flame met Lordy achter de rug, doet DarkShadow het nog eens dunnetjes over. Ik ga hier verder niet meer op reageren.

Satanisten, herclaimt uw draadje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Op donderdag 26 april 2001 01:45 schreef mietje het volgende:

...

(Ik zou nu een vervelende opmerking kunnen maken over de leeftijd die je in je profile opgeeft, maar laat maar.)

...
Waarom doe je het dan niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Op donderdag 26 april 2001 03:40 schreef Flamez het volgende:

Satan = de Bedrieger / Leugenaar / Verleider

ik zie hier nu van die figuren die vrolijk zeggen dat zij als satanisten niet geloven in Satan en dat hun Satanisme eigenlijk goede eigenschappen heeft :?

die website met die mooie praatjes over de goede eigenschappen is inderdaad een voorbeeld van satanisme namelijk "bedriegelijke verleiding"

Satan = Lucifer

Satan betekend Tegenstander. Niet bedrieger.

En ja, het Satanisme heeft goede eigeschappen, maar ook het Satanisme heeft natuurlijk slechte eigenschappen. Maar welke religie heeft dat nou niet?

En waarom zou die pagina misleidend zijn? Er staat duidelijk dat een Satanist voor zichzelf uitmaakt wat het Satanisme voor hem of haar is. Dus dan wil je zeggen dat elke Satanist zichzelf misleid? Dat is toch onzin? Jij vind jouw eigen meningen over het leven toch ook niet misleidend?

En ook jij verwijst weer naar de bijbel. Ik geloof niet in de bijbel. Volgens mij is dat boek ooit door iemand gewoon geschreveen, en iedereen geloofd er oppeens in. Dan doe jij dus prezies hetzelfde als waar jij ons voor uitmaakt. Je laat je verhaaltjes wijsmaken uit een boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 26 april 2001 09:33 schreef NukeZz het volgende:

[..]

Satan betekend Tegenstander. Niet bedrieger.

En ja, het Satanisme heeft goede eigeschappen, maar ook het Satanisme heeft natuurlijk slechte eigenschappen. Maar welke religie heeft dat nou niet?

En waarom zou die pagina misleidend zijn? Er staat duidelijk dat een Satanist voor zichzelf uitmaakt wat het Satanisme voor hem of haar is. Dus dan wil je zeggen dat elke Satanist zichzelf misleid? Dat is toch onzin? Jij vind jouw eigen meningen over het leven toch ook niet misleidend?

En ook jij verwijst weer naar de bijbel. Ik geloof niet in de bijbel. Volgens mij is dat boek ooit door iemand gewoon geschreveen, en iedereen geloofd er oppeens in. Dan doe jij dus prezies hetzelfde als waar jij ons voor uitmaakt. Je laat je verhaaltjes wijsmaken uit een boek.
Weet je wat.. veel plezier met je satanistche religie...

Ik denk zelf dat je gewoon aandacht zoekt.. en "anders" wilt zijn, dan de rest. Duidelijk een tegenstander...alleen omdat het leuk is ofzo.

vraag..als het niks met de duivel te maken heeft.. waarom die (omgedraaide pentagram)symbool? Waarom is alles zo, als het een vredelievend geloof is, duister? regel 5 // Maak geen sexuele toenadering, tenzij je een teken van andere zijde is gegeven. // Dit vind ik nogal misleidend. Dus als een 2 jarig kind toestemming geeft voor een "sexueel toenadering" is dit oke?? :?

Kemo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23740

Op woensdag 25 april 2001 21:01 schreef osama het volgende:
heb je dat meegemaakt ? Hoe wist dat het Satan was die uiteindelijk in hem zat dan ???
Door de hoorntjes die op z''n hoofd verschenen! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Op donderdag 26 april 2001 10:31 schreef Kemo het volgende:

[..]

Weet je wat.. veel plezier met je satanistche religie...

Ik denk zelf dat je gewoon aandacht zoekt.. en "anders" wilt zijn, dan de rest. Duidelijk een tegenstander...alleen omdat het leuk is ofzo.

vraag..als het niks met de duivel te maken heeft.. waarom die (omgedraaide pentagram)symbool? Waarom is alles zo, als het een vredelievend geloof is, duister? regel 5 // Maak geen sexuele toenadering, tenzij je een teken van andere zijde is gegeven. // Dit vind ik nogal misleidend. Dus als een 2 jarig kind toestemming geeft voor een "sexueel toenadering" is dit oke?? :?

Kemo
Waarom zoek ik om aandacht? ik heb deze topic toch niet gestard? Ik leg iets uit meer niet.

Het omgekeerde pentagram is het teken van het Satanisme, en als je wat terug leest heb ik al verteld dat er meerdere soorten Satanisme zijn.
En wie zegt dat het zo duister is? En wie zegt dat het vredelievend is?
Wij zijn niet meer of minder dan Cristenen, en ook het geloof is Niks meer of minder. Ons geloof verschild net zo goed van het Cristen als het Boedisme of Jodendom.

En dat van het kind wat je neerzet is natuurlijk onzin.
Regel 9 van het Satanisme: "Mishandel nooit kinderen."
Wat jij beschrijft vind ik aardig in de buurt van (sexuele) mishandeling komen.

En zoals ik al eerder zei: Ik ben geen duivelsaanbidder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxiMaxi
  • Laatst online: 06-11-2024
* AxiMaxi quote Enigma: "if you believe in God, your have to believe in the Devil''.

Lijkt me dat dat andersom ook geldt. Maar het lijkt me redelijk onzinnig om wel in een duivel te geloven en niet in een god.

M.a.w. ik ben geen satanist, maar vind het verschijnsel op zich wel interessant (net als alle vormen van religie)

grtz.
AxiMaxi

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Ik heb het idee dat de ''bedenker'' van het Satanisme bewust een richting heeft gekozen die lijnrecht tegenover het christendom staat.

Om maar te beginnen bij de naam; Satanisme. Waarom zou men een naam die puur kwaad impliceert kiezen voor het geloof dat hij aanhangt? Een andere reden dan het trekken van aandacht kan ik niet bedenken. De mens wordt vaak aangetrokken door zaken die occult zijn of tegen reeds bestaande denkbeelden en richtlijnen ingaan.

Wat mij opvalt, is dat de satanistische verklaringen en regels veelal tegenover die van het christendom staan. Ze zijn zo opgesteld, dat het Satanisme als superieur aan het christendom wordt afgeschilderd.

Wederom lijkt dit een bewuste keuze geweest te zijn. Wat is er nu makkelijker dan inspelen op de zwakke punten van een ander geloof, om zo zelf beter uit de verf te komen?

Ook de verklaring dat jijzelf je eigen god bent is iets wat mensen natuurlijk maar al te graag horen. Narcisme is iets dat diep binnen in elk mens wortelt. Ik ben goed, ik alleen heb iets te zeggen over mijzelf, wij satanisten zijn de sterken in de samenleving! Het is dan ook erg goedkoop om hierop in te spelen.

Het satanisme schijnt zich gebaseerd te hebben op de visie van de moderne mens. Zelfstandigheid, individualisme, een sterke maatschappij. De regels en verklaringen lijken uit de lucht gegrepen of aangepaste regels uit een reeds bestaand geloof, welke zo veranderd zijn dat ze beter over dienen te komen op de mens die ze leest.

Kortom, naar mijn mening is het satanisme een slap aftreksel van een geloof en is het niet meer dan aandachttrekkerij en inspeling op de visie van de moderne maatschappij, alsook een belediging voor elk ander geloof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nah, na veel typewerk tochmaar besoten dit hier te posten, al snap ik best dat ik me misschien niet populair maak hierdoor, maar dat boeit me niet...Ik neem trouwens aan dat de mensen hierow wel eens een menig van iemand kunne aanhoren zonder kinderachtig te gaan doen maar gewoon mee te discussieren.

Mijn mening staat vast jah, en het is wel een hELE goed prater die mijn mening nog kan veranderen, maar ik ben tenminste wel altijd bereijd om naar de andere kant te luisteren, dus ik ga er vanuit dat ik daar bij jullie ook op kan rekenen....

WAARSCHUWING: Best grof voor weak-at-hearted-ppls-en-mensen-die-zo-intens-geloven-dat-ze-niet-meer-openstaan-voor-contact-met-buitenstaanders-oid

Dit is GEEN persoonlijke aanval, al kan het best daar op lijken omdt ik nu eenmaal steeds de ''jij''-vorm gebruik...

ik hoop dat je dit eerst twee keer wilt lezen alvorens met tegenargumenten te komen, en dat je er eerst eens echt over na wilt denken want ik denk dat het ongeacht hoe je over je geloof denkt, dat het gewoon een ''boodschap'' bevat waar je niet zomaar omheen moet lopen...Believe me, I''ve been there....

Ik heb het over God en Christendom maar dat mag je als je Mohammed Ali ofzo heet ook wel veranderen in Allah en Moslims, k? Ik wil gewoon mensen laten inzien dat je ZELF DE KEUZE HEBT om te geloven of niet, en ik vind dat daar automatisch ook het recht bij hoort om eens met iemand te kunnen praten die NIET gelovig is, want vaak zijn mensen al vanaf de geboorte tot een bepaald geloof gedwongen, al dan niet bewust door de ouders...K?

JE HOEFT DIT NIET TE LEZEN

[GEEN FLAME]
Op donderdag 26 april 2001 10:31 schreef Kemo het volgende:
regel 5 // Maak geen sexuele toenadering, tenzij je een teken van andere zijde is gegeven. // Dit vind ik nogal misleidend. Dus als een 2 jarig kind toestemming geeft voor een "sexueel toenadering" is dit oke?? :?
Dom argument natuurlijk weer...
Kan ik ZOOOOOOOOOOOO veel op terug zeggen maar ik doe het maar niet...

Zucht, want zo gaat het hier maar door en maar door want uiteindelijk komt alles toch op hetzelfde neer ...nl dat je als het er op aankomt dat je dan alleen jezelf nog hebt om in te geloven...

Wat zei je? Of ik dat wil onderbouwen..? Tuurlijk wel!
Stel we zijn tien jaar verder vanaf vandaag en je loopt eens midden in de rimboe met de dichstbijzijnde mens op 500KM afstand,langs de waterkant over een brug en word door plotseling door de wind gegrepen en van de brug afgegooid.
Gelukkig kun je nog NET het randje van de brug beetpakken en val je dus niet meteen de vijfhonderd meter diepe rivier in.

Maarja, nu hang je daar maar wat! Enneuh, ik kan je wel vertellen: God komt niet ff langsvliegen om je daar weg te plukken!
Die laat je gewoon donderen, want alles wat God is, is een gevoel, een ''iets'' wat door je ouders [neem ik aan] en je omgeving in je hoofd is geplant...in je hoofd, maarja, met je hoofd kan je verder niet zoveel op zo''n moment...

Ik schrijf het nu heel dramatisch op maar je begrijpt wel waar ik heen wil...
Op het MOMENT dat je daar hulpeloos hangt besef je opeens dat ''HIJ'' inderdaad niet meer is geweest dan een schim in je hoofd, een penetratie. Je beseft je opeens wat je allemaal hebt gelaten om het geloof, en hoevaak je je wel niet hebt zitten te verdedigen op GoT TERWIJL JE TOEN AL DIEP VAN BINNEN WIST DAT JE IDD LUCHT AAN HET VERDEDIGEN WAS....

Klinkt misschien hard maar ik kan je 98% garanderen dat je dit moment ooit zal overkomen. Hoeft helemaal niet in de rimboe aan een brug te zijn, kan bijv ook, erm, ik noem maar iets, je VROUW zijn DIE ONDANKS AL JE GEBEDEN EN LOYALITEIT IN JOUW ARMEN STIKT IN HAAR EIGEN KOTS VAN DE KANKER!

En nu kun je zeggen van niet maar ik WEET dat ik je nu aan het denken heb gezet. Waait wel over, dat weet ik ook wel, maar, en je zal het hier sowieso niet laten merken, maar er komt een dag dat je je dit herinnerd...Ik hoop dat die dag nog heel erg lang mag duren, maar hij KOMT WEL, en dat weet JIJ net zo goed als IK, of niet dan..?

Ik wil met bovenstaande geen mensen pijn doen, al gebeurt dat misschien wel een beetje, maar soms helpt het om eens goed, met je EIGEN ogen om je heen te kijken...

En ja, ik heb zoiets al meegemaakt, je zal het geloven of niet maar toen ik klein was werd ik ook christelijk opgevoed. Kerk en de hele reutemeteut derop en deran hoor! En toen kreeg mijn Beppe, da''s Fries voor Oma, die kreeg Kanker. Heeft best lang geduurd, klein jaar staat me bij, en AL DIE TIJD HEB IK GEBEDEN EN GEBEDEN EN GEBEDEN maar ze is tóch doodgegaan!

Ik heb toen het mij verteld werd door mijn ouders het halve huis in mekaar geslagen van pure wode en het niet sneppen waarom dit moest gebeuren..I had toch netjes gebeden en zow?? Komt heel hard aan als je zo jong bent en sindsdien heb ik nooit meer een woord aan die (imho) mafkezerij verspilt!! Tot nu dus...

Want ik zal je vertellen hoe ik er achteraf gezien over denk :

Ik ben blij dat ik een hummel van 7 was toen het gebeurde, omdat ik me kan voorstelen dat als je zoiets overkomt NADAT JE EEN HEEL LEVEN HEBT GELEEFD IN TOEWIJDING VAN ZOIETS dat het dan wel _heel_ hard aankomt...

Erm...NEE, ik vraag je niet om te stoppen met geloven, dat kan ik niet ten eerste en ten tweede WIL ik het niet eens, want ik denk dat je er toch zelf achter moet komen.

Maar je weet wel, en je kunt zeggen van niet, maar je weet OP DIT MOMENT dat ik gelijk heb, en dat je idd OOIT zo''n soortgelijke ervaring zult hebben....
Tenzij je er (sorry dat ik dit zeg, maarreuh: naíef als je bent nog steeds vanuit gaat dat God je wel in je slaap laat gaan, maar zelfs wat dat betreft heb ik nog de nodige bewijzen moeten verwerken dat het NIET iets is wat door God word geregeld...Die indruk heb ik ook niet echt van ''Hem'' gekregen door de vijf doodgereden mensen uit mijn dichte omgeving in een tijdsbestek van de afgelopen 2/3 jaar...

Najah, ik weet ook niet waarom ik je dit vertel, ik krijg het toch niet in je kop en bovendien ben ik wel degelijk van mening dat het HEBBEN van geloof in IETS een goed ding is...Zolang je maar geen gekke dingen gaat doen (of laten) voor zoiets, want daar krijg je dus spijt van, geloof MIJ maar ;)

owjah, ga nu niet beginnen over dat de tijd van die doden is gekomen etc etc, want een meisje van 17 hoort niet met 170 km pu te worden doodgereden door een dronken klootzak, of wel..? En zo kan ik wel ff doorgaan...Om van oorlogen en rampen etc maar niet te spreken...

Ervaring leert me wel dat de gelovige mensen die zelf nog niet of nauwelijks zo''n mentale ''klap voor hun bek'' hebben gehad altijd het hardtste lopen te verdedigen hoe goed het allemaal wel niet is, maar dat ze er toch ook (jammer genoeg) wel achter komen...OOIT, en dan klappen ze letterlijk en figuurlijk OP SLOT.

Zo ik hou op van zeiken en zeuren...Ik hoop dat ik niemand beledigd of zelfs geshockeerd heb oid (valt wel mee maar je weet het maar nooit) maar ik hoop WEL dat vanavond mensen op bed liggen en hier nog eens goed over nadenken...

Vraag jezelf eens af of je ook zou geloven als je het niet via je ouders had geleerd, die het op hun beurt weer van hun ouders hebbe geleerd etc etc etc...het word je gewoon opgelegd en eerlijk is eerlijk, het word heel mooi gebracht,maar tsjongejongejonge, ik WEET hoeveel pijn en verdriet je daar om kan hebben, dat heeft me misschien meer pijn gedaan dan de dood van mijn Beppe zelf...Gewoon, om het feit...

[/GEEN FLAME]

Nee, ik ben niet de anti-christ en heb geen staart en hoeven...

ben gewoon een heel doorsnee .nl-gozer die vind dat, vanuit zijn eigen situatie bekeken, iedereen recht heeft om ook een s info over God te horen dat NIET uit de mond van een voorgeprogrammeerde dominee of de tot ergernis aan toe uitgezogen bijbel komt.

Ik heb geloofd, net als jullie, en ook best streng...Dus nee, ik ben geen satan en geen spion, ik wil gewoon als persoon zijnde die aan beide ''kanten'' heeft gezeten mijn eigen ervaringen meededelen in de hoop dat mensen dus gaan nadenken...That''s all.

Demn, toch niet best dat het uberhaupt nodig is dat ik me zo moet indekken voor wat ik hier zeg....Maar toch doe ik het, want ik ben altijd bereid mij in de andere partij in te leven, itt heel veel andere mmensen uit alle groepen...

En ja, ik ben gewoon de volle 100%, ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12902

Satanisme hier, satanisme daar... wat is het nou?

De satanist beweert, dat satanisme lievelijk is, ja zelfs onschuldig en dat het mensen van allerlei denkbeelden bevrijdt en dat iedereen maar zelf invulling moet geven aan hetgeen hij/zij gelooft dat satanisme is en dat je in satanisme doen kunt wat je wilt.
Verder is volgens de satanist de natuur een grote kracht en ook zijn eigen ik en is het duistere alleen een denkmantel voor rebellie en tegenstand.
En volgens de satanist bestaan er geen hogere wezens, zoals goden of demonen of aliens en is men zijn eigen god..
Heb ik dit goed begrepen?
Allemaal onschuldig toch, of niet?

WOW!
Dan kan volgens deze redenering zelfs ik me als satanist beschouwen, ook al ben ik christen.
Want ik doe namelijk wat ik wil, ik heb een relatie met God en deze wil ik behouden en ik wil het goede doen ter ere van Hem.
Maar ik gooi wel effe een aantal regeltjes en uitspraken in het satanisme overboord, die me niet bevallen(want ik mag ja zelf mijn uitleg van satanisme bepalen en doen wat ik wil) en ''hoppa!'' ik ben zowel christen als satanist.
Prima toch!

Iemand tegenargumenten?

Greetz en zegen van God, Barachem...(8>

PS: Eerst wat reacties krijgen, dan reageer ik weer..., hehehe!B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Ik zal niet met je gaan twisten over het geloof, want aangezien jij bent opgevoed als christen, kan ik op dat punt alleen maar vertellen wat ik DENK dat waar is.

Dat volgende zal ik hier dus ook gaan proberen te doen. Als ik het verkeerd heb mag je me verbeteren.

Veel mensen hangen een geloof aan. Ongeacht welk geloof dit is, ze hebben allemaal een reden om zich aan dit geloof toe te wijden. Het kan zijn dat je als kind dit geloof als het ware opgedrongen hebt gekregen, omdat je ouders dit geloof aanhingen.

De mensen die gelovig zijn, zijn in de overtuiging dat er daadwerkelijk een God bestaat. Over de waarheid van dit statement kun je eindeloos discussieren, maar niemand zal ooit weten wat wel en niet waar is, tot hij zelf in de hemel verkeert.

Naar mijn mening heeft het geloof de functie van een soort houvast. Men heeft een steunpunt nodig, om ondraaglijke situaties te kunnen doorstaan, om te bidden in tijd van nood, zelfs om alledaagse situaties door te komen.

Natuurlijk spreek ik nu niet voor alle mensen. Ik wil duidelijk maken dat het geloof als houvast dient. Dat men verwacht dat God ze wel uit elke situatie zal redden is een foute gedachte.

Als jij boven dat 500m diepe ravijn hangt, moet je niet verwachten dat er een bliksemschicht bij heldere hemel verschijnt en dat je plotseling weer veilig op de brug staat.

Het doel van het geloof, in dit geval, is dat je je bewust bent van het feit dat je, na je val, in het hiernamaals in de armen van God wordt gesloten.

Het oprechte geloof in God is iets dat men nodig heeft, om het dreigende zekerheid van de dood te kunnen accepteren. Niet voor niets worden veel mensen die op het punt staan te overlijden plotseling gelovig.

Mocht je ooit zo onfortuinlijk zijn een vreselijke ziekte als kanker te krijgen, of dit in je nabije omgeving mee te maken, dan kan het geloof slechts als steun dienen om de vreselijke tijd van wachten en lijden door te komen. Plotselinge genezing valt geenszins te verwachten.

Ik begrijp hoe je je voelt. Ik zou niet weten hoe ik in een soortgelijke situatie als de jouwe gereageerd zou hebben. Waarschijnlijk zou ook ik agressief geworden zijn. Als het op dezelfde leeftijd gebeurd zou zijn, zou ik denk ik ook het geloof in God verloren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 26 april 2001 12:48 schreef xElessar het volgende:
Ik zal niet met je gaan twisten over het geloof, want aangezien jij bent opgevoed als christen, kan ik op dat punt alleen maar vertellen wat ik DENK dat waar is.

Dat volgende zal ik hier dus ook gaan proberen te doen. Als ik het verkeerd heb mag je me verbeteren.

Veel mensen hangen een geloof aan. Ongeacht welk geloof dit is, ze hebben allemaal een reden om zich aan dit geloof toe te wijden. Het kan zijn dat je als kind dit geloof als het ware opgedrongen hebt gekregen, omdat je ouders dit geloof aanhingen.

De mensen die gelovig zijn, zijn in de overtuiging dat er daadwerkelijk een God bestaat. Over de waarheid van dit statement kun je eindeloos discussieren, maar niemand zal ooit weten wat wel en niet waar is, tot hij zelf in de hemel verkeert.

Naar mijn mening heeft het geloof de functie van een soort houvast. Men heeft een steunpunt nodig, om ondraaglijke situaties te kunnen doorstaan, om te bidden in tijd van nood, zelfs om alledaagse situaties door te komen.

Natuurlijk spreek ik nu niet voor alle mensen. Ik wil duidelijk maken dat het geloof als houvast dient. Dat men verwacht dat God ze wel uit elke situatie zal redden is een foute gedachte.

Als jij boven dat 500m diepe ravijn hangt, moet je niet verwachten dat er een bliksemschicht bij heldere hemel verschijnt en dat je plotseling weer veilig op de brug staat.

Het doel van het geloof, in dit geval, is dat je je bewust bent van het feit dat je, na je val, in het hiernamaals in de armen van God wordt gesloten.

Het oprechte geloof in God is iets dat men nodig heeft, om het dreigende zekerheid van de dood te kunnen accepteren. Niet voor niets worden veel mensen die op het punt staan te overlijden plotseling gelovig.

Mocht je ooit zo onfortuinlijk zijn een vreselijke ziekte als kanker te krijgen, of dit in je nabije omgeving mee te maken, dan kan het geloof slechts als steun dienen om de vreselijke tijd van wachten en lijden door te komen. Plotselinge genezing valt geenszins te verwachten.

Ik begrijp hoe je je voelt. Ik zou niet weten hoe ik in een soortgelijke situatie als de jouwe gereageerd zou hebben. Waarschijnlijk zou ook ik agressief geworden zijn. Als het op dezelfde leeftijd gebeurd zou zijn, zou ik denk ik ook het geloof in God verloren zijn.
toon volledige bericht
Sjeez, ik zit een uur te typen en er staat eoa vage brij en jij typt binnen vijf minuten zo''n beetje psies wat ik er van vind :)

En bedankt...;)

/wat ik nog meer wil aanboren is de vrijheid die kinderen NIET krijgen.

/Hoe het kan dat ik uberhaupt met mensen in discussie moet gaan over het wel of niet kunnen van, ik noem eens iets, de splitsing van die zee...Het gaat er bij mij net in dat er mensen zijn die daar echt in geloven.

/Wat ik al HELEMAAAAAAAL niet snap is dat er mensen zijn die niet geloven in de evolutietheorie.

Zo zijn er met name in het christelijke geloof voor mij TEVEEL onacceptabele dingen om er in te kunnen geloven. Ja, vroeger geloofde ik wel maar niet bewust, het was me aangeleerd, wist niet beter...Maar nu zou ik daar echt niet in kunnen geloven, en ikzie dus echt niet in dat er mensen zijn die dat dus wel doen...
Zonder iemand pijn te willendoen met de opmerking vraag ik me toch echt ff hardop af of zulke mensen nou gehersenspoeld zijn ofzow? Of misschien dom geboren en gelaten? Geldt trouwens niet alleen voor CHristenen, nogmaals, een bergvolk uit Peru dat o de vijf jaar vijf baby''s en een volwassene in een actieve vulkaan gooit snap ik ook niet, ik bedoel come on he, je hebt toch ogen, en oren en toch minstens een beetje logisch denkvermogen en ruimtelijk inzicht?

Verder vind ik nog dat het hele Christendom een te grote invloed heeft op de maatschappij. Ikz eg niet dat het een verkeerde invloed is, ik woon liever hier met 16 miljoen Christenen dan 1 miljoen Hells Angels om maar eens iets te noemen, en ben me idd ook wel bewust van de behoefte aan geloof, al is het een baksteen met heilingpowers, maar het staat me erg tegen dat je bijv altijd word geacht op Zondag te rusten. Wat gaat mij het nou aan dat er mensen zijn die daar in geloven en daardoor niets mogen doen? Wat THE FOK hebben de niet-gelovigen daar mee te maken? En waarom hangen overal psters op stations of we niet willen vloeken? Ik hang toch ook nergens posters neer met de vraag om op zondag wat zachter te zingen omdat ik mij er aan stoor?

Ik heb me laatst ook voorgenomen dat i NIEt in de kerk wil worden begraven (althans een voorfagaande dienst in de kerk wil hebben,niet dus)
Had ik nooit bij stil gestaan, dat ik die keuze had, ne dat is PUUR omdat dat niet wordt verteld door mensen, en dat is in mijn ogen heel erg verkeerd...

Bijv Kemo geloofd nu volledig in het Christendom (toch?). Maar wie zegt dat er niet MEER is? Stel je voor dat je tachtig jaar lang aardbei-ijs hebt gegeten omdat je dat gewend was van je moeder en NA die tachtig jaar is opeens het aardbei-ijs op en moet je vanille halen. Blijkt dan nog eens dat je die VEEL lekkerder vind...Dan baal ej wel hoor!

Dus ik vind dat er wat dat betreft meer vrijheid en voorlichting over de keuzes moet komen. Met name dus voor kids, want belive me, als mijn moeder me vroeger jurkjes enzow zou hebben aangetrokken dan was ik er gewoon mee gaan spelen en buiten rondlopen enzow, PUUR omdat ik op dat moenet NIET BETER WEET, en dat is heel erg fout imho...

Maarja, wat doe je eraan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
/wat ik nog meer wil aanboren is de vrijheid die kinderen NIET krijgen.
Ja, vroeger geloofde ik wel maar niet bewust, het was me aangeleerd, wist niet beter...
Dit zijn precies de zwakke punten van het geloof. Als je jong bent en je ouders/familie zijn gelovig, dan ben jij dit automatisch ook. Het geloof wordt als het ware in je gehamerd.

Ik begrijp dat als je als ouder ergens sterk in gelooft, je graag wilt dat je kind dit ook doet. Dit beperkt echter wel de vrijheid van het kind. Het ergste is dat in de meeste gevallen dat kind van ZELFSTANDIG DENKEN wordt afgezet.

Dit is iets wat ik vaker merk bij gelovigen. Er valt niet te discussieren over hun geloof, met wat voor argumenten je ook aankomt. Het geloof is zoals het is en daar valt NIET met zo over te praten, ook al kramen ze onzin uit.

Het feit dat geloof wordt aangeleerd vind ik ook een erg fout principe. Iemand moet geloven omdat hij denkt dat dit juist is en omdat dit geloof hem aanspreekt. Als kind denk je nog niet bewust over het geloof na. Gevolg is, dat je dit op latere leeftijd ook niet meer doet. Het is allemaal zo standaard geworden, zo gewoon dat je er niet eens meer over nadenkt. Het is een levenswijze.

Ik heb het hier net over met een vriend en hij kwam met de opmerking dat het geloof te ''middeleeuws'' is. Dit is ook iets waar ik het compleet mee eens ben. De tijd verandert, het geloof niet. Je kunt niet vast blijven houden aan eeuwenoude principes als de maatschappij blijft veranderen.

Maar goed, ik dwaal af... Boeit eigenlijk ook niet, want we zijn al off-topic :)

Ik vind dat kinderen niet de dupe moeten zijn van het geloof en dat er geen stop op hun ratio, op hun denken gezet moet worden. Juist in geloofskwesties is het belangrijk goed na te denken en afwegingen te maken.

Kinderen horen te spelen en van hun jeugd te genieten. Voor je het weet is het over en dat vaak sneller dan je denkt.

Persoonlijk zou ik mijn jeugd liever in de zandbak dan in de kerk doorbrengen. Geloof is iets voor volwassenen en kinderen dienen hier niet in grote mate bij betrokken te worden. Pas als ze in staat zijn zelfstandig te denken over dit soort kwesties mogen ze voor de keuze gesteld worden een geloof aan te hangen. Dit kan niet als je nooit iets anders dan jouw geloofsgemeenschap hebt meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12902

Nou Elanaz, ik heb je bericht gelezen en ik kan niet anders dan reageren, vooral, omdat ik een christen ben, die vroeger atheist was(tot mijn 17e jaar) maar toch Jezus heeft aangenomen als Messias.
Ik ben dus niet geindoctrineerd door mijn ouders om iets te geloven, wat zij ook geloven.

Je vraagt je af, of de christenen of beter gezegd, welke gelovigen dan ook. gehersenspoeld is...
Ik durf als christen te zeggen, dat dit zo is.
Maar ik zeg erbij, dat ik ook er overtuigd van ben, dat elk mens gehersenspoeld is.
Ieder heeft overtuigingen, welke hij aangenomen heeft en die hij alsmaar herhaalt.
Dit kan vrijwillig of gedwongen zijn.
Het kan zowel goed als kwaad zijn.

Je snapt niet, hoe het mogelijk is, dat mensen niet in de evolutietheorie geloven...
Hoezo?
Ik geloofde er wel in, toen ik atheist was, nu heb ik de evolutietheorie verworpen.

Trouwens, Kemo is moslim en geen christen, voor de duidelijkheid.

Groeten, Barachem...(8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Maar ik zeg erbij, dat ik ook er overtuigd van ben, dat elk mens gehersenspoeld is.
Ieder heeft overtuigingen, welke hij aangenomen heeft en die hij alsmaar herhaalt.
Verschil is dat de 1 wel open staat voor nieuwe ideeen en invloeden en de ander niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je mag de regels van het satanisme vrijelijk interpreteren.

Hahahahahah, dat gaat echt helemaal nergens meer over.

2 opties:

1 Iedereen interpreteert de regels van het satanisme op zijn eigen manier. Zelfs een christen.

DUS: iedereen is satanist.

Helaas, niet onderscheidende uitsraak, gaat dus nergens over.

2. Iedereen interpreteert de regels op zijn eigen manier, als je je maar satanist noemt.

DUS: Satanisme is een naam voor een groep mensen die zich zo willen noemen, omdat ze allemaal verschillende denkstijlen hebben.

NOT, dit gaat ook echt nergens meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9106

Ik heb de punten gelezen over satanisme, en ik ben het met alles eens, het duistere heeft me wel altijd al aangetrokken, maar satanisme gaat me te ver... tenminste de associaties die ik er altijd bij had gaan me te ver...
Daarbuiten zal ik me nooit echt bij een geloof aansluiten omdat ik geloof wat ik geloof... het gaat me niet om het naampje, het gaat me erom wat ik geloof, wie ik ben, wat ik denk en wat ik doe...

Ik heb nu wel een ander zicht gekregen erop dat wel...
Maar hoe zit het met de mensen die onder de naam van satanisme dieren offeren en de satanistische dingen doen waar juist een vooroordeel over bestaat?
Er zaten bij mij ook 2 meisjes op twirlen die zich inlieten met offering en je wilt niet weten wat voor ranzige dingen...
Ik kan me daar toch niet echt in vinden...

(En veel mensen geloven idd om wat de ander/omgeving dan wel niet van ze denk... satanisme omdat het stoer is of om mensen af te stoten, en laat ik het maar niet over de vele andere geloven hebben want dan wordt het rijtje wel erg lang :D)

Mooie quote nog ff: (niet bedoeld alleen voor dit topic, maar sluit wel mooi aan op bijv. elanaz zijn verhaaltje)
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in anything simply because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything simply because it is found written in your religious books. Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. But after observation and analysis, when you find that anything agrees with reason and is conducive to the good and benefit of one and all, then accept it and live up to it.

Buddha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 26 april 2001 14:16 schreef Llewella het volgende:
Ik heb de punten gelezen over satanisme, en ik ben het met alles eens, het duistere heeft me wel altijd al aangetrokken, maar satanisme gaat me te ver... tenminste de associaties die ik er altijd bij had gaan me te ver...
Heb je het nu over Lavey''s satanisme, dus compleet met "doe alles wat je maar wilt, zo lang als je het lekker vindt, of je anderen daarmee schaadt boeit niet" en "elke mens is ongelijk"? Maw. een compleet egocentrisch en asociaal systeem. Ben je het daar werkelijk mee eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 26 april 2001 15:05 schreef mietje het volgende:

[..]

Heb je het nu over Lavey''s satanisme, dus compleet met "doe alles wat je maar wilt, zo lang als je het lekker vindt, of je anderen daarmee schaadt boeit niet" en "elke mens is ongelijk"? Maw. een compleet egocentrisch en asociaal systeem. Ben je het daar werkelijk mee eens?
Ik heb het over dit soort punten:

- De Satanist verwerft kennis en denkt na over de wereld om Hem heen
- Hij zal zijn Eigen stelsel van normen en waarden moeten samenstellen
- De Satanist probeert uit te vinden wat Hem gelukkig maakt en wat Hij moet doen om Zijn doel(en) te bereiken.
- De antwoorden die Hij vindt zijn voor iedere Satanist anders
- Deze zoektocht moet Hij alleen afleggen. Niemand kan Hem vertellen wat Hij moet doen of laten.
- Hij kan slechts advies van anderen aannemen en zelfs dan is advies slechts nuttig als Hij er Zelf over heeft nagedacht
- etc.etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Elanaz: ik denk dat we op dezelfde golflengte qua denken zitten :)

Moet ik toch maar een keer naar een meeting van deze tent!? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xElessar:
<SNIP> APPLAUSJE!! :) </SNIP>
Barachem:
....maar toch Jezus heeft aangenomen als Messias...
Vraagje: dat zweverige taaltje, komt dat bij je bijbel of moet je dat apart bestellen?
Bedoel ik niet verkeerd hoor maar het valt me op dat gewoon heel veel gelovigen ook meteen dat specifieke taaltje gaan spreken, waarom is dat? Dit is overigens een prima voorbeeld van wat ik bedoel met indoctrineren, ik neem aan dat je toen je nog niet bekeerd was niet zo met je vrienden sprak..?
Nogmaals: No offense intended! ;)
Ik ben dus niet geindoctrineerd door mijn ouders om iets te geloven, wat zij ook geloven.

Je vraagt je af, of de christenen of beter gezegd, welke gelovigen dan ook. gehersenspoeld is...
Ik durf als christen te zeggen, dat dit zo is.
Dit kan vrijwillig of gedwongen zijn.
Het kan zowel goed als kwaad zijn.
Uiteraard reken ik de persoonlijke ervaringen van een indvidu NIET wat bij mij onder de noemer ''hersenspoelen'' staat.
Dit omdat als je alle kinderen ter wereld zonder geloof zou opvoeden dat dan ws veel an de levensbagage overeenkomstig zou kunen zijn, of je nu in Thailand of Amsterdam of Miami woont.
Alles wat ze dan dus meenemen is ''puur'', gebaseerd op eigen belevenissen en niet op dingend ie door een kerk oid verkondigd zijn.
En een normaal kind (ik zeg niet dat gelovige kinderen niet normaal zijn, maar je begrijpt me wel) hoeft ''s avonds geen gebedjes op te zeggen bij het eten en slapen om maar eens iets te noemen, dus die bagage en dus VOOROORDELEN (want een hindu-raised child bid over ander dingen dan een Christenkind) ben je dan al kwijt. DAT is dus de reden dat ik persoonlijke ervaringen niet wil meetellen. Want ik ben dus van mening dat zelfs een voor ouders zo onschuldig gebedje al teksten bevat waar een kind niet aan hoort te denken. EN het zijn (iig in het Christendom) allemaal gebiedende teksten ed, ALLES heeft een achterliggende gedachte en ik vind dus nogmaals dat een kind zich daar niet mee bezig hoort te houden.[/quote]
Je snapt niet, hoe het mogelijk is, dat mensen niet in de evolutietheorie geloven...
Hoezo?
Ik geloofde er wel in, toen ik atheist was, nu heb ik de evolutietheorie verworpen.
hmz, najah, dit word weeeer een huge discussie op zich, want ik geloof JUIST omdat je eerst ATheist was NIEt dat jij vanavond in de spiegel kan kijken en tegen jezelf durft te zeggen dat je VAN BINNEN zeker weet dat de evoth niet waar is...

Ik kan me daar echt druk om maken weet je dat? Want ik voel me nu gewoon belazerd worden door jou, maar daarbij komt ook nog eens dat je jezelf ook belazerd.

Nee, je kan wel ZEGGEN dat je niet gelooft in evoth maar dat gaat er bij mij niet in....
Jezus is voor zover ik weet ruim 2000 jaar geleden geboren, en toen is de telling begonnen maar wanneer heeft volgens de bij bel God de aarde dan gecreeerd? ook 2000 jaar geleden? I bedoel, als dat zo is, dn hang je toch? Allen de grond waar je opstaat is al miljoenen keren ouder dan de jaartelling! En jij gaat mij hier vertellen dat je dat niet geloofd..?
Maar, ik moet zeggen dat ik zeeer geinterresseerd ben in je poging om mij anders te laten inzien hoe het zit...

Bovendien is het ''bij jou wel elukt om je van gedachten te veranderen, ik vraag me af HOE, misschien wil je me dat uitleggen?
Nogmaals, het gaat er bij mij dus echt NIEt in dat je, zeker niet als je eerst wel in evoth geloofde, nu ineens radicaal helemaal nietmeer daar in geloofd...

ben benieuwd! :)

k zal met aandacht luisteren :)
Trouwens, Kemo is moslim en geen christen, voor de duidelijkheid.

Groeten, Barachem...(8>
Ow, najah, maakt wat mij betreft niets uit, het gaat om geloof an sich dusseuh...

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in anything simply because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything simply because it is found written in your religious books.
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. But after observation and analysis, when you find that anything agrees with reason and is conducive to the good and benefit of one and all, then accept it and live up to it.
Buddha
Nouja zeg...Dit is HET wat mij betreft!
Ik heb wel vaker iets over Buddha gehoord en gelezen en weet ook dat steeds meer mensen voor die richting kiezen. Mij spreekt de filosofie iig enorm aan, maar als ik aan buddha denk zie ik mijzelf nog niet zitten met een gewaad om en wierook i n hus enzow, want dat is zo''n beetje het beeld wat ik er van heb. En tempels ofcourse :)

Maar nu ik dit tekstje lees heb ik echt wel weer zoiets van goh, toch maar eens uitzoeken...

''Beoefen'' jij het zelf ook Llewella?
Of heb je misschien links oid?
Moet zeggen dat dit ene tekstje me al heel wat meer peper in de reet heeft bezorgd dan de filosofie van Christenen en Satanisten bijmekaar!

Het laat je EGO tenminste je EGO zijn, niet een hulpstuk van de kerk, als ik dat zo mag zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik beoefen nix... ben wie ik ben, geloof wat ik geloof...
Maar ik kan me heel erg vinden in de quote van buddha...
Ik had hem nog als sig staan bij mijn yahoo-mail, en denk die kan ik hier wel ff snel plaatsen :)
Ik heb niet echt links voor je helaas... Deze kwam ik ergens tegen...

Ohw btw... iets zegt me dat buddha hierbij zijn volgelingen vrijlaat wat dan ook te geloven... Dit doen volgens mij meer "goden" alleen de mensen zelf laten het niet toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 26 april 2001 15:09 schreef Llewella het volgende:
- De Satanist verwerft kennis en denkt na over de wereld om Hem heen
Dit is nogal een leeg statement. Iedere denkende mens verwerft kennis door denken.
En als die normen en waarden totaal conflicteren met de rest van de wereld ligt dat niet aan jou, maar aan de rest van de wereld...
- De Satanist probeert uit te vinden wat Hem gelukkig maakt en wat Hij moet doen om Zijn doel(en) te bereiken.
Zie boven, als anderen doden of ongelukkig maken jou gelukkig maakt, moet je dat vooral doen volgens Lavey.
- De antwoorden die Hij vindt zijn voor iedere Satanist anders
- Deze zoektocht moet Hij alleen afleggen. Niemand kan Hem vertellen wat Hij moet doen of laten.
Sure, en vervolgens stelt Lavey de geboden en de zonden van de satanist op...
- Hij kan slechts advies van anderen aannemen en zelfs dan is advies slechts nuttig als Hij er Zelf over heeft nagedacht
Dus volg vooral geen adviezen op als "steek je vingers niet in het stopcontact", als je er niet van overtuigd bent dat het je kwaad doet.

Is het nu zo moeilijk te begrijpen dat satanisme een anti-beweging is, die alle geaccepteerde normen en waarden perverteert tot het compleet tegenovergestelde? Satanisme mag dan "cool" lijken door die rebellerende houding, maar de onderliggende waarden en normen zijn op zijn zachtst gezegd zeer twijfelachtig.

<edit>dubbel woord</edit>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Maar mensen toch.
Hoe kun je in hemelsnaam zeggen in een satan te geloven.
En met geloven bedoel ik de satan eeren in al zijn z.g. waardeloze goedheid.
Dit vind ik werkelijk meer dan ZIEK !!!
Satan staat voor ALLES wat slecht is op deze wereld, hij zet de mensheid aan tot verderf van zijn eigen ras.
Oorzaker van oorlogen, honger, ellende, dood en verderf.

Wie zegt dat die in satan gelooft kan GOD onmogelijk uit zijn leven weglaten.
Net zoals de mensen die in GOD geloven moeten erkennen dat er wel degelijk rekening moet worden gehouden met de satan.
Het ene kan niet zonder de ander.

Lees de bijbel, het begint al meteen in Genesis waar satan verschijnt in de vorm van een slang, en meteen de mensheid verleid tot zijn eigen verderf.
De mens trapt er met open ogen in, en zie, de wereld is ineens vol met pijn, ellende, en verdriet.

Afijn, ik vind satan een grote lafaard !!!
Over de rug van de mensheid zal ie alles proberen om ons mensen GOD te doen vergeten.
En DAT word zijn eigen ondergang.

Wee O Wee mensheid, want de dag dat GOD op aarde zal komen om ons mensen te beoordelen en te veroordelen, nadert met zeer grote stappen.
En wie Hem dan niet gekend zal hebben in al zijn werken en goedheid zal voor eeuwig verdoemd worden !!!!!
En dan zullen wij pas echt zien wie de satan werkelijk is !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 26 april 2001 15:24 schreef mietje het volgende:

[..]

Dit is nogal een leeg statement. Iedere denkende mens verwerft kennis door denken.
[..]

En als die normen en waarden totaal conflicteren met de rest van de wereld ligt dat niet aan jou, maar aan de rest van de wereld...
[..]

Zie boven, als anderen doden of ongelukkig maken jou gelukkig maakt, moet je dat vooral doen volgens Lavey.
[..]

Sure, en vervolgens stelt Lavey de geboden en de zonden van de satanist op...
[..]

Dus volg vooral geen adviezen op als "steek je vingers niet in het stopcontact", als je er niet van overtuigd bent dat het je kwaad doet.

Is het nu zo moeilijk te begrijpen dat satanisme een anti-beweging is, die alle geaccepteerde normen en waarden perverteert tot het compleet tegenovergestelde? Satanisme mag dan "cool" lijken door die rebellerende houding, maar de onderliggende waarden en normen zijn op zijn zachtst gezegd zeer twijfelachtig.

<edit>dubbel woord</edit>
toon volledige bericht
Tuurlijk heb je algemene normen en waarden...
Deze regels zijn volgens mij geen vrijbrief om alles te doen wat god verboden heeft...
Maar mense kennen geen vrijheid meer, kennen zichzelf niet meer...
Ze hebben geen eigen keuzes meer...
Je moet trouwen omdat het zo hoort... je moet levi''s dragen anders ben je niet stoer... je moet geloven anders willen je ouders niet meer met je spreken...
Maar om wie draait het!? jezelf...
je eigen keuzes, je eigen gedachtes...
Je wordt alleen geboren en je gaat alleen dood... ongeacht wat er wel of niet na de dood komt, je blijft alleen, aangezien je het sterven en je aardse ervaringen alleen doormaakt, je ervaart ze alleen... al zijn er nog 1000 anderen bij, en je kan dingen delen, advies vragen en erover praten, maar je zult met jezelf moeten leven...
Probeer je eigen normen en waarden vast te stellen, wel hetgeen wat goed is...
Een ander kan voor jou niet bepalen wat goed voor je is...
Ohw ik kan hier nog zolang over schrijven, het gaat dus wel degelijk om algemene normen en waarden, alleen mensen misbruiken hun vrijheid weleens jah... het is dus geen vrijbrief, laat dat duidelijk zijn...

Ik ben ook geindoctrineerd door mijn opvoeding... ik kreeg van mijn ouders het recht om mijn eigen keuzes te maken, mezelf te zijn en kreeg de belangrijkste les in mijn leven mee van mijn vader: je bent baas over jezelf... Houdt dat in dat ik asociaal ben!? dat ik crimel ben!? nee ik maak mijn eigen normen en waarden, geheel vanuit mijzelf, en ik geloof niet dat ze verkeerd zijn... Alleen niet iedereen is zo opgevoed om die vrijheid ook aan te kunnen...
Je moet er wel mee om leren gaan...

btw ik geloof niet in satan, net zo min als in god... ik geloof in mezelf en mijn eigen normen en waarden en mijn kunnen...
Tuurlijk neem ik dingen van geloven aan... levenslessen... er staan er genoeg in de oa bijbel... die vertellen hetzelfde als ieder ander geloof, oa de punten uit het satanisme...

"Wees vrij, maak je eigen keuzes, ken jezelf, maar wees daarbij wel een goed mens en doe de ander geen kwaad"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------

* Anoniem: 9498 wil is er van overtuigd dat de mens meer kan, allen dat we door ons huidige globale beleid worden geremd in vooral de mentale groei!

uiteraard is het zaak om dinge netje ste houden dmv normen en waarden maar dat is een ipc zelfregulerend systeem.

Als ik ooit de werled regeer dan ga ik het EGOwezen gigantisch stimuleren, want imho ligt daar dus de key naar groei, naar het optimaliseren van ons hersengebruik etc.

EGOLISEREN, daar draait het om..
De mens als ras wordt nu door familiestructuur en manier van opgroeien (het traject op zich dus) enorm geremd in die ontwikkeling. In mijn ''visie'' zouden kinderen al veel vroeger zelfstandiger kunnen zijn bijv... Het is algemeen bekend dat kinderen meer leerstof-absorbent zijn dan volwassenen/jongeren maar wat doen we nu..?

We klappen ze bij Juf Tinie ineen lokaaltje om tot hun vierde met klei te knoien en prutsen en vervolgens word dit (VEEL te langzaam) uitgebreid...Zo krijgen ze soms pas rekenen in de zesde klas basis school, en dat is belachelijk iMhO

Dus, wat dat betreft...Maargoed, sowieso mag van mij het globale stelsel wel helemaal op zijn kop maar dat durft toch niemand aan en dus zak je altijd heel frusty rondlopen in mijn geval, omdat je wel een oplossing hebt maar die niet kunt aanbieden en daardoor tegelijkertijd alles steeds minder stabiel worden...Delfstoffen raken op etc etc , word total chaos en om eoa reden ziet geen enkele instantoie zich voor zover ik weet tot nog toe geroepn om eens een meeting te hebben over de toekomst...

En WHoPPA! Weer een bult teskt erbij :)

Nu nog zien of er iets bruikbaars tussen sit voor een dscussie, zal wel niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 26 april 2001 15:28 schreef Predator-67 het volgende:
Lees de bijbel, het begint al meteen in Genesis waar satan verschijnt in de vorm van een slang, en meteen de mensheid verleid tot zijn eigen verderf.
De mens trapt er met open ogen in, en zie, de wereld is ineens vol met pijn, ellende, en verdriet.
Mja, dit is een argument uit het ongerede. Als iemand de bijbel als een "slecht" boek ziet, kun je met die persoon niet argumenteren dat de bijbel de waarheid bevat.
Wee O Wee mensheid, want de dag dat GOD op aarde zal komen om ons mensen te beoordelen en te veroordelen, nadert met zeer grote stappen.
En wie Hem dan niet gekend zal hebben in al zijn werken en goedheid zal voor eeuwig verdoemd worden !!!!!
Kun je er aub. mee ophouden je Weeen over de mensheid uit te spreken? En ook met die bangmakerij voor de dag des oordeels? Ik wordt niet graag verdoemd door iemand omdat ik een andere opvatting ben toegedaan dan hij (jij doet precies het zelfde als een satanist).

<edit>typo</edit>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jongens (en meiden):

Nogmaals: het gaat er niet om wat je gelooft, het gaat erom hoe je het doet en wie je bent...
Een geloof is alleen een stukje aanknopingspunt voor de mens...
Damn wat is het soms moeilijk uit te leggen wat je bedoeld omtrent dit soort zaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 26 april 2001 15:40 schreef ELANAZ het volgende:
uiteraard is het zaak om dinge netje ste houden dmv normen en waarden maar dat is een ipc zelfregulerend systeem.
Uiteraard is het zelfregulerend. Anarchie is nu eenmaal zelfregulerend, je mag iedereen en alles haten wat je in de weg staat, en elk middel om die haat te bevredigen is goed. Dus als we elkaar allemaal gaan uitmoorden volgens de "Lex Talionis", zal het moorden idd. ooit wel ophouden...
EGOLISEREN, daar draait het om..
Tja, je blijft beweren dat egoisme een positieve eigenschap is. Ik ben een andere mening toegedaan.
De mens als ras wordt nu door familiestructuur en manier van opgroeien (het traject op zich dus) enorm geremd in die ontwikkeling. In mijn ''visie'' zouden kinderen al veel vroeger zelfstandiger kunnen zijn bijv... Het is algemeen bekend dat kinderen meer leerstof-absorbent zijn dan volwassenen/jongeren maar wat doen we nu..?
Kinderen hebben die regelmaat (orde) nodig op jonge leeftijd, anders ontwikkelen ze neuroses (of zelfs psychoses) op latere leeftijd. Veel pedagogen zijn bang dat de leerdruk op jonge kinderen nu al te hoog ligt (wat ook psychische beschadigingen veroorzaakt).
Dus, wat dat betreft...Maargoed, sowieso mag van mij het globale stelsel wel helemaal op zijn kop maar dat durft toch niemand aan en dus zak je altijd heel frusty rondlopen in mijn geval, omdat je wel een oplossing hebt maar die niet kunt aanbieden en daardoor tegelijkertijd alles steeds minder stabiel worden.
Je gelooft echt dat jij de oplossing voor de wereldproblematiek gevonden hebt? Voor jou persoonlijk, of voor iedereen? En is iedereen het daar ook mee eens? Anders is het namelijk geen goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 26 april 2001 15:51 schreef Llewella het volgende:
Jongens (en meiden):

Nogmaals: het gaat er niet om wat je gelooft, het gaat erom hoe je het doet en wie je bent...
Een geloof is alleen een stukje aanknopingspunt voor de mens...
Damn wat is het soms moeilijk uit te leggen wat je bedoeld omtrent dit soort zaken :)
Ik verwonder me over het aantal mensen hier dat beweert dat ze seculiere satanisten zijn. Dat is net zoiets als beweren dat je christen bent, maar niet in God gelooft. Je kunt niet zeggen dat je aanhanger van een religieus systeem bent, als je er niet in gelooft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Kun je er aub. mee ophouden je Weeen over de mensheid uit te spreken? En ook met die bangmakerij voor de dag des oordeels? Ik wordt niet graag verdoemd door iemand omdat ik een andere opvatting ben toegedaan dan hij (jij doet precies het zelfde als een satanist).

Ik maak niemand bang, en dat is ook absoluut niet mijn bedoeling.
En ik verdoem of veroordeel helemaal niemand, want dat is niet aan mij, gelukkig !!!
Ik gaf alleen mijn mening, en wat iedereen daar mee doet moet ie zelf weten.
Zolang je mag zeggen dat je in een satan gelooft, mag ik daarop reageren door mijn mening te geven.

Voor mij is wat er in de Bijbel staat de waarheid, en die zal voor mij weer anders zijn als voor een ander, want een ieder ervaart zijn geloof in God weer anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 26 april 2001 15:55 schreef mietje het volgende:

[..]

Uiteraard is het zelfregulerend. Anarchie is nu eenmaal zelfregulerend, je mag iedereen en alles haten wat je in de weg staat, en elk middel om die haat te bevredigen is goed. Dus als we elkaar allemaal gaan uitmoorden volgens de "Lex Talionis", zal het moorden idd. ooit wel ophouden...
[..]

Tja, je blijft beweren dat egoisme een positieve eigenschap is. Ik ben een andere mening toegedaan.
[..]

Kinderen hebben die regelmaat (orde) nodig op jonge leeftijd, anders ontwikkelen ze neuroses (of zelfs psychoses) op latere leeftijd. Veel pedagogen zijn bang dat de leerdruk op jonge kinderen nu al te hoog ligt (wat ook psychische beschadigingen veroorzaakt).
[..]

Je gelooft echt dat jij de oplossing voor de wereldproblematiek gevonden hebt? Voor jou persoonlijk, of voor iedereen? En is iedereen het daar ook mee eens? Anders is het namelijk geen goede oplossing.
toon volledige bericht
Wil je nou echt niet zien wat elanaz bedoeld!?
Ben ik nou de enigste die het ziet momenteel:?

Vrijheid houdt niet in dat je mag moorden!
Wat worden er elke keer van die rare dingen bijgehaald:?
Het gaat er volgens mij om dat de mens moet leren om goed te leven zodat zelfregulatie mogenlijk is...
Op de wereld zoals die nu is is het natuurlijk niet mogenlijk...
En je moet kinderen natuurlijk niet overleren, maar wel op een andere manier...
Ieder op zijn eigen manier...
Daar hoeven geen psychische klachten uit voort te komen als je het goed doet...
De mens is idd veel meer in staat qua dingen dan dat we denken...
We zitten alleen vast in een patroon, en daar is heel moeilijk uit te komen, ik denk zelfs zo vast dat de kans op wereldverbetering nooit zal komen zonder ingrijpen van buitenaf...

Ik ben overigens geen anarchist, net zo min ik een christen ben of een moslim of wat dan ook, ben nog altijd mens, en ik ben mezelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Ik hoor wat mensen praten over iemand die geband zou zijn om een of andere reden?

Mietje zei dat er iemand geband was?

Wie zou dat moeten zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 26 april 2001 16:04 schreef mietje het volgende:

[..]

Ik verwonder me over het aantal mensen hier dat beweert dat ze seculiere satanisten zijn. Dat is net zoiets als beweren dat je christen bent, maar niet in God gelooft. Je kunt niet zeggen dat je aanhanger van een religieus systeem bent, als je er niet in gelooft.
Je hoort mij iig niets beweren over het aanhangen van een geloof...
Ik aanhang geen enkel geloof... Ik aanhang enkel wat ik geloof...
Of hoorde ik niet bij "het aantal mensen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 26 april 2001 16:04 schreef Predator-67 het volgende:
En ik verdoem of veroordeel helemaal niemand, want dat is niet aan mij, gelukkig !!!
Ik gaf alleen mijn mening, en wat iedereen daar mee doet moet ie zelf weten.
Zolang je mag zeggen dat je in een satan gelooft, mag ik daarop reageren door mijn mening te geven.
Je geeft geen mening, je geeft een waardeoordeel. Iedereen die niet in God gelooft zal tot in de eeuwigheid verdoemd worden... Vind je het gek dat de te verdoemenen dat niet pikken?
Voor mij is wat er in de Bijbel staat de waarheid, en die zal voor mij weer anders zijn als voor een ander, want een ieder ervaart zijn geloof in God weer anders.
Voor jou wel, voor een satanist is de bijbel een grote leugen. Je kunt iemand niet overtuigen met de inhoud van een boek, als die persoon denkt dat er alleen maar leugens in dat boek staan.

De bijbel quoten in een discussie over satanisme is dus niet constructief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 26 april 2001 16:11 schreef Llewella het volgende:
Je hoort mij iig niets beweren over het aanhangen van een geloof...
Ik aanhang geen enkel geloof... Ik aanhang enkel wat ik geloof...
Of hoorde ik niet bij "het aantal mensen"?
Hmm, woordspelletjes? Hoe moet ik hier nu zinnig op antwoorden? Je gelooft immers niks, behalve dat wat je wel gelooft? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Op woensdag 25 april 2001 21:36 schreef lordspacie het volgende:
Zow dus Satan is wat spannender? Je weet helemaal niet waar je het over hebt dus hoe kan dat nu cool zijn?
En geloof in Satan betekend voor mijn idee ook geloof in god? :?

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YOW WARNING SYSTEM!!!

Dit is een ongecensureerde reply van mij, ik val je NIET persoonlijk aan, maar wel de rol die je zo goed speelt...

No offense dus ;)
Op donderdag 26 april 2001 15:28 schreef Predator-67 het volgende:
Maar mensen toch.
Hoe kun je in hemelsnaam zeggen in een satan te geloven.
En met geloven bedoel ik de satan eeren in al zijn z.g. waardeloze goedheid.
Dit vind ik werkelijk meer dan ZIEK !!!
Satan staat voor ALLES wat slecht is op deze wereld, hij zet de mensheid aan tot verderf van zijn eigen ras.
Oorzaker van oorlogen, honger, ellende, dood en verderf.
En jij durft nu hier te beweren dat jullie God geen oorlogen verzoorzaakt? Wehe, tsjongejonge word nou es WAKKER!

Hier kan ik me dus boos om maken he...:(

vette plaat voor je kop ofzo? Kijk je geen nieuws? RIGHT NOW worden onschuldige mensen afgeslacht door raketten en ander troep in Israel en dat heeft niks met God te maken zeg je..? geloof je dat..? Waarom denk je dat het de Jihad heet huh? Weet je wat Jihad betekend? HEILIGE OORLOG

om maar niet te spreken van alle ontelbare ander kwesties (van groot tot klein) die PUUR voortvloeien uit de diverse geloofsovertuigingen..:r|:(
Wie zegt dat die in satan gelooft kan GOD onmogelijk uit zijn leven weglaten.
Net zoals de mensen die in GOD geloven moeten erkennen dat er wel degelijk rekening moet worden gehouden met de satan.
Het ene kan niet zonder de ander.
Volgens mij zijn de enige mensen die ik hier vandaag heb zien posten die zich dus echt profileren met SATAN christenen geweest...

Niemand heb ik horen zeggen dat ze in SATAN geloven op de manier waarop jullei in God geloven.

Alleen dat er sommige standpunten wel meer worden gwaardeerd dan die van het Christendom.
Ik zal je wel vertellen dat het toeval is dat die regels op een site staan die met SATAN van doen heeft, als het de regels van een god genaamd SNOTTEBEL was geweest dan hadden we dus voor SNOTTEBEL gekozen...

het gaat dus niet om de BAAS van het zootje maar om de regeltjes van het geheel...Althans, ik denk dat ik dat kan zeggen voor het merendeel van de mensen die jij dus net als SATANaanbidders hebt geprofileerd...
Ha, denk jij er zo over? Wat nou als we de boel om gaan draaien?
Als ik de situatie daar bij die boom in ogenschouw neem kan ik maar tot één conclusie komen: God is toen nalatig geweest als je het vanuit een christelijk oogpunt bekijket, want wat voor moeite is het nu voor iamnd die hele werelden schept om ervoor te zoregn dat die slang, of beter nog, DIE BOOM daar niet had gestaan?

God had de kracht om hem weg te halen, tenminste die indruk geven christenen nog-niet-gelovers altijd:

hij zal over je waken en je beschermen want hij is de herder van jullie, zijn schaapkes.

Nah, dan kan ik maar tot twee
conclusies komen:

1) De christelijke onderdanen vertellen leugens, want hij was er niet toen hij het meest nodig was (*en is er nog steeds nooit als er een ramp staat te gebeuren...Mooie vertrouwensbasis roept dat op joh |:()

2) God zelf heeft toen een vuil spelletje gespeeld en het bewust zover laten komen.
Misschien heeft hij zelfs wel een dealtje gesloten met de satan?

Het feit dat satan vanaf het begin tot en met nu ook steeds in the picture komt kan ook duiden op samenzweringen tussen god en satan...Want het staat nu eenmaal vast dat er van alles een negatief bestaat, dus ook van God, en dat is Satan (volgens jullie, ik geloof er niet in hoor :D)

ik denk iig dat de wereld toe is aan vernieuwing, en als ik me nou ff probeer in te leven in het christendom dan lijkt de grootst mogelijke verandering wel die van een troonswisseling tussen God en Satan te zijn..!

Spannend zeg! >:)

[/quote]
Afijn, ik vind satan een grote lafaard !!!
Over de rug van de mensheid zal ie alles proberen om ons mensen GOD te doen vergeten.
En DAT word zijn eigen ondergang.
Daar vergis je je, hij heeft namelijk meer aan 6 miljard zielen dan eentje van zijn vijand dus ALS dat al zou gebueren dan ging denk ik eerder God rugje een beetje pijn doen...

Ja, tuurlijk zit ik te kutten maar zeg dan niet zulke domme dingen man!

En de topper van alle domme dingen is dit:
"Wee-o-Wee" Wehe L:+L, ga je me nu ook nog vertellend at je dit net hebt geschreven zonder zelf in een stuipje te liggen of woon je echt in een klooster ofzo?

Ik bedoel c''mon even man, ik zou effe met God bellen en om een moderniserings reorganisatie vragen!

Modernisering is dus zeer gewenscht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Op donderdag 26 april 2001 16:12 schreef mietje het volgende:

[..]

Vind je het gek dat de te verdoemenen dat niet pikken?
[..]

Hmmmmm, waarom voelen ze zich dan aangesproken ?
Als het een niet waarheid is volgens de satanisten, waarom dan die drukte omtrend het stukje verdoemd zijn ?

[..]

Voor jou wel, voor een satanist is de bijbel een grote leugen. Je kunt iemand niet overtuigen met de inhoud van een boek, als die persoon denkt dat er alleen maar leugens in dat boek staan.

De bijbel quoten in een discussie over satanisme is dus niet constructief.

[..]

Ook een satanist kan niet om God en de bijbel heen, het 1 kan niet zoner het ander.
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 07:56

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Op woensdag 25 april 2001 21:23 schreef olav het volgende:
Satan aanbidden is ziek. Waarom zou je dat doen, ik kan er niet bij........
hoe kan je dat nou zeggen, het is een geloof waar ook goed over na gedacht is hoor, en het bestaat echt niet uit maagden offeren en dat soort mythes. ik ben zelf geen satanist, maar je kunt beter zeggen: dat VIND ik ziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry, voor de vele postings, de discussie gaat nogal snel.
Op donderdag 26 april 2001 16:08 schreef Llewella het volgende:
Wil je nou echt niet zien wat elanaz bedoeld!?
Ben ik nou de enigste die het ziet momenteel:?

Vrijheid houdt niet in dat je mag moorden!
Wat worden er elke keer van die rare dingen bijgehaald:?
Ik haal er niets bij. Ik leg gewoon uit wat de consequenties van Lavey''s geboden zijn. Vrijheid volgens Lavey houdt dus in dat je wel mag moorden en kwaad doen.
Het gaat er volgens mij om dat de mens moet leren om goed te leven zodat zelfregulatie mogenlijk is...
"Goed" leven volgens het satanisme betekent dat je zoveel mogelijk je eigen genot nastreeft. Dat werkt inderdaad zelfregulerend, maar in zeer negatieve zin. Satanisme houdt geen rekening met andere mensen. Het enige wat telt in het satanisme, zijn jij en je mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 26 april 2001 16:17 schreef mietje het volgende:

[..]

Hmm, woordspelletjes? Hoe moet ik hier nu zinnig op antwoorden? Je gelooft immers niks, behalve dat wat je wel gelooft? :?
Lees het nog eens over...

Ik noem mezelf geen moslim, christen, satanist of jood...
Ik geef er geen naampje aan, ik laat mezelf vrij, maar ik geloof wel degenlijk wat... Leuk spelletje: probeer nou eens te achterhalen wat ik geloof!:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 26 april 2001 16:31 schreef mietje het volgende:
Sorry, voor de vele postings, de discussie gaat nogal snel.
[..]

Ik haal er niets bij. Ik leg gewoon uit wat de consequenties van Lavey''s geboden zijn. Vrijheid volgens Lavey houdt dus in dat je wel mag moorden en kwaad doen.
[..]

"Goed" leven volgens het satanisme betekent dat je zoveel mogelijk je eigen genot nastreeft. Dat werkt inderdaad zelfregulerend, maar in zeer negatieve zin. Satanisme houdt geen rekening met andere mensen. Het enige wat telt in het satanisme, zijn jij en je mening.
Ok het is nu duidelijk dat jij het heel anders ziet dan ik... ik ben denk iets te goed van vertrouwen en heb nog hoop voor de mens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

van de Satanistische pagina nederland:
Een satanist is verlosser van zichzelf...
Waarvan en hoe precies?
Alle mensen worden geboren zonder model van de werkelijkheid. De Satanist verwerft kennis en denkt na over de wereld om Hem heen.
Hij zal zijn Eigen stelsel van normen en waarden moeten samenstellen. De Satanist probeert uit te vinden wat Hem gelukkig maakt en wat Hij moet doen om Zijn doel(en) te bereiken. De antwoorden die Hij vindt zijn voor iedere Satanist anders. Deze zoektocht moet Hij alleen afleggen. Niemand kan Hem vertellen wat Hij moet doen of laten.
Hij kan slechts advies van anderen aannemen en zelfs dan is advies slechts nuttig als Hij er Zelf over heeft nagedacht.
Gaat toch voor iedereen op? Waarom zijn er opeens mensen die dit Statanisme moeten noemen? En nota bene zonodig het woord Satan moeten gebruiken?! Als het zo weinig met het slechte te maken heeft waarom dan per se "Satan"?
Wat betekend Pragdima BTW?
Vanaf het moment dat de Satanist zichzelf als GOD ziet draagt hij de volledige verantwoordelijkheid over zijn daden en acties.
Als hij succesvol is, is dat zijn verdienste. Als hij faalt is er niemand op wie de schuld van zijn falen afgewenteld kan worden behalve Hemzelf.
Geld ook voor iedereen. Maar hoe zit dat voor Satanisten? die kunnen zichzelf toch verlossen? |:(
Het woord Satan komt uit het Hebreeuws en betekent: tegenstander of tegenstrever.
Satan staat voor alles dat, en iedereen die, de Satanist tegenstreeft. Zonder tegenstand zou het leven niet leuk zijn. Als iedere wens die men heeft direct in vervulling gaat, dan was er geen sprake van een wens.
Als alles wat men wil bereiken direct bereikt wordt is er geen streven, geen verbetering en geen vooruitgang. Omgang met De Tegenstrever zorgt dat het leven interessant is, een overwinning op de Tegenstrever des te meer.
Satan is een metafoor voor de Lust in Het Leven. Satan zorgt ervoor dat het leven leuk, interessant en de moeite waard is om te leven.
Gaan we weer. Satan is de welkbekende naam van de tegenstander: de Duivel. Waarom moet dat dan zonodig in dit verband gebruikt worden? Als iemand zonodig het hakenkruis wil gebruiken (op zich een oud rune teken) zoek je daar toch ook meer achter?!? Dat doe je ook niet zomaar! Er komt een extra betekenis aan doordat de namen/symbolen op een bepaalde manier gebruikt zijn/worden.

kortom
Lekker misleidende pagina. Ziet er zo lief uit maar elke nitwit ziet dat dit een heel erg flauw algemeen praatje is dat voor iedereen opgaat. en dat het praatje om het woord Satan erbij te halen ook niet echt opgaat!

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Op donderdag 26 april 2001 16:23 schreef ELANAZ het volgende:
YOW WARNING SYSTEM!!!

Dit is een ongecensureerde reply van mij, ik val je NIET persoonlijk aan, maar wel de rol die je zo goed speelt...

No offense dus ;)

[..]

Prima, ik voel me ook niet aangevallen of zo, maar voor wel ff voor alle duidelijkheid, ik speel geen rol.
Een ieder zijn mening, de mijne heb ik gegeven, en dat is alles wat ik wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erm... Llewella, ik wil best eens met je uit eten ZONDER half GoT erbij hoor! *D ;)

Enneuh, jah, JIj snapt idd wat ik bedoel te zeggen...

~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^
mietje deed ook een duit in het zakje:
[..]
Luister, WIE heeft het nou over ANARCHIE??
Jij, want je bent schijnbaar erg pessimistisch ingesteld ofzo, als ik druppel zeg zeg jij ORKAAN....
Dat mag.
maar jij hebt dus nooit eens een momentje voor jezelf? Werk je als roltrap ofzo?
Met je eens. Ik zei ook niet iets als "Zet ze zodra ze kunne lopen aan het werk in een mijnschacht, ik bedoel hooguit te zeggen dat er, willen wenog wat vooruitgang boeken, gewoon een dag moet komen waarop de wereld afscheid moet gaan nemen van de hopeloos verouderde leertechnieken om maareens een voorbeeld te noemen...Zo zouden ze als ze vier zijn bijv niet met klei moeten kutten maar bijv een aansluiting moeten hebben op een neuraal hoofdnetwerk dat met impulsen gewoon data opslaat in de hersenen! De techniek is er, en dat geldt voor veel branches btw, maar de traditionele bedrijven houden steeds alles tegen en dat schiet niet op. En all we have to do is 1 keertje wereldwijd die verandering in voeren. Zo ook met de brandstoffen...Jij rijdt nog steeds op fossiele brandstof; slechtste wat er is, en ook nog eens duur! En dat terwijl we al jaren over technieken beschikkem waarmee je auto op water, of zonnebloemolie of noem maar op kan rijden! En de mainreasons voor die shit is naturlijk weer eens geld. Dus, SHELL ligt krom, werkt niet mee.
En DAT los je op door als globale unit geld bij mekaar te leggen en gewoon dat bedrijf op te kopen, so simple!
[/quote]
Ik geloof niet dat ik superman ben ofzo, maar heb wel de indruk dat ik (met llewella ;)) een van de weinigen hier ben die wat van zijn spaarzame tijd afstaat om te filosoferen over oplossingen voor TERINGZOOI waar we nu in leven, egoïstisch als ik ben...;)[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hebben de satanisten geen boek .. hoe heete het ook alweer... necromanicum ??

Een vriend, had ooit in gebladerd en vond het een uiterst egoistisch boek..

Zelfde ideeen die foute mensen in de geschiedenis hadden en nu nog... Hitler, Stalin, milosevic, Saddam.. Ja toevallig ieder weer een ander geloof, maar zelfde "beliEve" als een satanist.

Kemo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 26 april 2001 16:50 schreef ELANAZ het volgende:
Erm... Llewella, ik wil best eens met je uit eten ZONDER half GoT erbij hoor! *D ;)

Enneuh, jah, JIj snapt idd wat ik bedoel te zeggen...
Ik snap ook wel wat je bedoelt, maar dat is geen satanisme. Je kunt nu wel beweren dat satanisme betekent wat je er zelf van maakt, maar dat is de grote meerderheid van de satanisten niet met je eens.
Luister, WIE heeft het nou over ANARCHIE??
Jij, want je bent schijnbaar erg pessimistisch ingesteld ofzo, als ik druppel zeg zeg jij ORKAAN....
Ik wil je niet persoonlijk aanvallen, maar je weet niet helemaal wat je "aanhangt". Lex Talionis en extreem egoisme veroorzaakt anarchie en geweld. En dat is de kern van het credo van een satanist.
En all we have to do is 1 keertje wereldwijd die verandering in voeren.
Tuurlijk, zo maar even wereldwijde veranderingen doorvoeren, waar het merendeel van de wereldbevolking het niet mee eens is. Dat jij denkt dat je op de goede weg bent met het satanisme, wil nog niet zeggen dat andere mensen jouw weg ook goed vinden.
Dus, SHELL ligt krom, werkt niet mee.
En DAT los je op door als globale unit geld bij mekaar te leggen en gewoon dat bedrijf op te kopen, so simple!
Yeah, right, het is allemaal zoooo simpel. Ik adviseer je met je globale unit enkele eeuwen te sparen, want shell is nogal veel geld waard.
Ik geloof niet dat ik superman ben ofzo, maar heb wel de indruk dat ik (met llewella ;)) een van de weinigen hier ben die wat van zijn spaarzame tijd afstaat om te filosoferen over oplossingen voor TERINGZOOI waar we nu in leven, egoïstisch als ik ben...;)
En ik blijf het krom vinden als iemand denkt dat hij met egoisme de wereldproblematiek kan oplossen. Ik vind het positief dat je je zorgen om de wereld maakt, ik denk alleen dat je insteek (los het op met egoisme) niet goed is.
Op donderdag 26 april 2001 17:34 schreef Kemo het volgende:
hebben de satanisten geen boek .. hoe heete het ook alweer... necromanicum
Het necronomicon is een occult werk dat oa. ook door satanisten gebruikt wordt, maar het is geen satanistisch werk. Het is ook verder niet egoistisch of zo, alleen nogal occult en donker :)
Pagina: 1 2 Laatste