Nah, na veel typewerk tochmaar besoten dit hier te posten, al snap ik best dat ik me misschien niet populair maak hierdoor, maar dat boeit me niet...Ik neem trouwens aan dat de mensen hierow wel eens een menig van iemand kunne aanhoren zonder kinderachtig te gaan doen maar gewoon mee te discussieren.
Mijn mening staat vast jah, en het is wel een hELE goed prater die mijn mening nog kan veranderen, maar ik ben tenminste wel altijd bereijd om naar de andere kant te luisteren, dus ik ga er vanuit dat ik daar bij jullie ook op kan rekenen....
WAARSCHUWING: Best grof voor weak-at-hearted-ppls-en-mensen-die-zo-intens-geloven-dat-ze-niet-meer-openstaan-voor-contact-met-buitenstaanders-oid
Dit is GEEN persoonlijke aanval, al kan het best daar op lijken omdt ik nu eenmaal steeds de ''jij''-vorm gebruik...
ik hoop dat je dit eerst twee keer wilt lezen alvorens met tegenargumenten te komen, en dat je er eerst eens echt over na wilt denken want ik denk dat het ongeacht hoe je over je geloof denkt, dat het gewoon een ''boodschap'' bevat waar je niet zomaar omheen moet lopen...Believe me, I''ve been there....
Ik heb het over God en Christendom maar dat mag je als je Mohammed Ali ofzo heet ook wel veranderen in Allah en Moslims, k? Ik wil gewoon mensen laten inzien dat je ZELF DE KEUZE HEBT om te geloven of niet, en ik vind dat daar automatisch ook het recht bij hoort om eens met iemand te kunnen praten die NIET gelovig is, want vaak zijn mensen al vanaf de geboorte tot een bepaald geloof gedwongen, al dan niet bewust door de ouders...K?
JE HOEFT DIT NIET TE LEZEN
[GEEN FLAME]
Op donderdag 26 april 2001 10:31 schreef Kemo het volgende:
regel 5 // Maak geen sexuele toenadering, tenzij je een teken van andere zijde is gegeven. // Dit vind ik nogal misleidend. Dus als een 2 jarig kind toestemming geeft voor een "sexueel toenadering" is dit oke??

Dom argument natuurlijk weer...
Kan ik ZOOOOOOOOOOOO veel op terug zeggen maar ik doe het maar niet...
Zucht, want zo gaat het hier maar door en maar door want uiteindelijk komt alles toch op hetzelfde neer ...nl dat je als het er op aankomt dat je dan alleen jezelf nog hebt om in te geloven...
Wat zei je? Of ik dat wil onderbouwen..? Tuurlijk wel!
Stel we zijn tien jaar verder vanaf vandaag en je loopt eens midden in de rimboe met de dichstbijzijnde mens op 500KM afstand,langs de waterkant over een brug en word door plotseling door de wind gegrepen en van de brug afgegooid.
Gelukkig kun je nog NET het randje van de brug beetpakken en val je dus niet meteen de vijfhonderd meter diepe rivier in.
Maarja, nu hang je daar maar wat! Enneuh, ik kan je wel vertellen: God komt niet ff langsvliegen om je daar weg te plukken!
Die laat je gewoon donderen, want alles wat God is, is een gevoel, een ''iets'' wat door je ouders [neem ik aan] en je omgeving in je hoofd is geplant...in je hoofd, maarja, met je hoofd kan je verder niet zoveel op zo''n moment...
Ik schrijf het nu heel dramatisch op maar je begrijpt wel waar ik heen wil...
Op het MOMENT dat je daar hulpeloos hangt besef je opeens dat ''HIJ'' inderdaad niet meer is geweest dan een schim in je hoofd, een penetratie. Je beseft je opeens wat je allemaal hebt gelaten om het geloof, en hoevaak je je wel niet hebt zitten te verdedigen op GoT TERWIJL JE TOEN AL DIEP VAN BINNEN WIST DAT JE IDD LUCHT AAN HET VERDEDIGEN WAS....
Klinkt misschien hard maar ik kan je 98% garanderen dat je dit moment ooit zal overkomen. Hoeft helemaal niet in de rimboe aan een brug te zijn, kan bijv ook, erm, ik noem maar iets, je VROUW zijn DIE ONDANKS AL JE GEBEDEN EN LOYALITEIT IN JOUW ARMEN STIKT IN HAAR EIGEN KOTS VAN DE KANKER!
En nu kun je zeggen van niet maar ik WEET dat ik je nu aan het denken heb gezet. Waait wel over, dat weet ik ook wel, maar, en je zal het hier sowieso niet laten merken, maar er komt een dag dat je je dit herinnerd...Ik hoop dat die dag nog heel erg lang mag duren, maar hij KOMT WEL, en dat weet JIJ net zo goed als IK, of niet dan..?
Ik wil met bovenstaande geen mensen pijn doen, al gebeurt dat misschien wel een beetje, maar soms helpt het om eens goed, met je EIGEN ogen om je heen te kijken...
En ja, ik heb zoiets al meegemaakt, je zal het geloven of niet maar toen ik klein was werd ik ook christelijk opgevoed. Kerk en de hele reutemeteut derop en deran hoor! En toen kreeg mijn Beppe, da''s Fries voor Oma, die kreeg Kanker. Heeft best lang geduurd, klein jaar staat me bij, en AL DIE TIJD HEB IK GEBEDEN EN GEBEDEN EN GEBEDEN maar ze is tóch doodgegaan!
Ik heb toen het mij verteld werd door mijn ouders het halve huis in mekaar geslagen van pure wode en het niet sneppen waarom dit moest gebeuren..I had toch netjes gebeden en zow?? Komt heel hard aan als je zo jong bent en sindsdien heb ik nooit meer een woord aan die (imho) mafkezerij verspilt!! Tot nu dus...
Want ik zal je vertellen hoe ik er achteraf gezien over denk :
Ik ben blij dat ik een hummel van 7 was toen het gebeurde, omdat ik me kan voorstelen dat als je zoiets overkomt NADAT JE EEN HEEL LEVEN HEBT GELEEFD IN TOEWIJDING VAN ZOIETS dat het dan wel _
heel_ hard aankomt...
Erm...NEE, ik vraag je niet om te stoppen met geloven, dat kan ik niet ten eerste en ten tweede WIL ik het niet eens, want ik denk dat je er toch zelf achter moet komen.
Maar je weet wel, en je kunt zeggen van niet, maar je weet OP DIT MOMENT dat ik gelijk heb, en dat je idd OOIT zo''n soortgelijke ervaring zult hebben....
Tenzij je er (sorry dat ik dit zeg, maarreuh: naÃef als je bent nog steeds vanuit gaat dat God je wel in je slaap laat gaan, maar zelfs wat dat betreft heb ik nog de nodige bewijzen moeten verwerken dat het NIET iets is wat door God word geregeld...Die indruk heb ik ook niet echt van ''Hem'' gekregen door de vijf doodgereden mensen uit mijn dichte omgeving in een tijdsbestek van de afgelopen 2/3 jaar...
Najah, ik weet ook niet waarom ik je dit vertel, ik krijg het toch niet in je kop en bovendien ben ik wel degelijk van mening dat het HEBBEN van geloof in IETS een goed ding is...Zolang je maar geen gekke dingen gaat doen (of laten) voor zoiets, want daar krijg je dus spijt van, geloof MIJ maar
owjah, ga nu niet beginnen over dat de tijd van die doden is gekomen etc etc, want een meisje van 17 hoort niet met 170 km pu te worden doodgereden door een dronken klootzak, of wel..? En zo kan ik wel ff doorgaan...Om van oorlogen en rampen etc maar niet te spreken...
Ervaring leert me wel dat de gelovige mensen die zelf nog niet of nauwelijks zo''n mentale ''klap voor hun bek'' hebben gehad altijd het hardtste lopen te verdedigen hoe goed het allemaal wel niet is, maar dat ze er toch ook (jammer genoeg) wel achter komen...OOIT, en dan klappen ze letterlijk en figuurlijk OP SLOT.
Zo ik hou op van zeiken en zeuren...Ik hoop dat ik niemand beledigd of zelfs geshockeerd heb oid (valt wel mee maar je weet het maar nooit) maar ik hoop
WEL dat vanavond mensen op bed liggen en hier nog eens goed over nadenken...
Vraag jezelf eens af of je ook zou geloven als je het niet via je ouders had geleerd, die het op hun beurt weer van hun ouders hebbe geleerd etc etc etc...het word je gewoon opgelegd en eerlijk is eerlijk, het word heel mooi gebracht,maar tsjongejongejonge, ik WEET hoeveel pijn en verdriet je daar om kan hebben, dat heeft me misschien meer pijn gedaan dan de dood van mijn Beppe zelf...Gewoon, om het feit...
[/GEEN FLAME]
Nee, ik ben niet de anti-christ en heb geen staart en hoeven...
ben gewoon een heel doorsnee .nl-gozer die vind dat, vanuit zijn eigen situatie bekeken, iedereen recht heeft om ook een s info over God te horen dat NIET uit de mond van een voorgeprogrammeerde dominee of de tot ergernis aan toe uitgezogen bijbel komt.
Ik heb geloofd, net als jullie, en ook best streng...Dus nee, ik ben geen satan en geen spion, ik wil gewoon als persoon zijnde die aan beide ''kanten'' heeft gezeten mijn eigen ervaringen meededelen in de hoop dat mensen dus gaan nadenken...That''s all.
Demn, toch niet best dat het uberhaupt nodig is dat ik me zo moet indekken voor wat ik hier zeg....Maar toch doe ik het, want ik ben altijd bereid mij in de andere partij in te leven, itt heel veel andere mmensen uit alle groepen...
En ja, ik ben gewoon de volle 100%, ja...