1) Dat was dus wat hij niet schreef. Hij schreef LEKKER boek. Daarom neem ik hem tegen mijn gewoonte in nu in bescherming. Alhoewel hij zelf goed genoeg gebekt isOp woensdag 11 april 2001 17:25 schreef hybridz het volgende:
1) Als micebec "het heilige boek" zegt dan vermoeden de meesten wel om welk boek dat gaat, aangezien micebec een moslim is.
2) Verder lijkt mij jouw verklaring voor het glaasje draaien stukken logischer dan te denken dat er geesten het glaasje besturen. Maar heb je misschien een link naar een onderzoek erover? Worden mensen die er niet van kunnen slapen misschien een beetje gerustgesteld
2) Nop..geen link...het was iets wat ik ooit heb zitten bedenken met mede studenten. Je kan het wel een beetje testen. Zet maar een glas ondersteboven neer. Probeer het eens met je vingertoppen te verschuiven. Dat gaat echt HEEL makkelijk. Met 4 man gaat het nog makkelijker. En probeer daarna eens je vingers er een paar millimeter boven te houden. Houdt dat maar eens een minuutje vol. Je ziet je hand trillen en bewegen. Je kan hem niet stil houden. Vergeet niet dat je met een uitgestrekte arm zit. En met vier mensen zullen die bewegingen elkaar vaak opheffen. Maar als je eenmaal beweging hebt, kan je het niet meer stoppen. Dat mag immers niet volgens de regels.
En wat ons toen al opviel was dat er echt NOOIT een echte voorspelling uitkwam. Eentje die dus te controlleren was en die niet uit zichzelf al een grote kans had. Alles wat uit LEEK te komen was al bekend bij iemand of het was af te leiden uit kennis die iemand had. En minimaal de helft was volkomen nonsens.
De uitslag van één enkel voetbalwedstrijd is natuurlijk geen test. Voorspel maar eens de hele competitie. Als iemand dat voor elkaar gekregen had met glaasje draaien, dan was dat allang bekend geworden. Misschien houden er 100 hun mond als ze het zo gedaan hebben. Maar ergens zal iemand het de wereld inroepen. En het kan natuurlijk best een keer gebeuren dat je dat lukt. Maar nu met regelmaat.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato