Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
Verwijderd
Tja misschien wor dhet verhaal ook wel een beetje opgeblazen bij iedere keer dat ie opnieuw verteld word.Op woensdag 25 april 2001 09:50 schreef BertV het volgende:
Zelf ken ik het verhaal van een MEISJE die vroeg wanneer ze zou overlijden.
Het antwoord was: 3 minuten...
Ze raakte in paniek en rende naar buiten de straat op waar ze werd overreden...
broodje aap? niet te controleren...
Dit soort verhalen muteren natuurlijk per vertelling, misschien is het wel hetzelfde verhaal als van die truck?
Ja ik ken het verhaal ook maar volgens mij is het meer een bang makertje dan dat het echt klopt.
ik heb een tante die 1 jaar dood is, en een oma die al 20 jaar dood is ofzo.
Nou, mijn oma lag op d''r sterfbed, en zei op een gegeven moment: ik ga vanavond dood, blijf alsjeblieft, dus werd er gevraagd: hoe kom je daarbij? antwoorde mijn oma: een man met een rode baard, rode trui... nah, ze gingen weg, volgende dag: oma dood
M''n tante zei vorig jaar ofzo: Ik heb nog maar heel kort te leven... wij dus vragen hoe weet je dat? voel jeje niet goed? zei zei: zei een man met rode baard, rode t-shirt... en m''n oma + tante kende elkaar niet, was van een andere kant af, en ze konden elkaar dus (wetenschappelijk gezien) nooit ontmoet hebben... en toch zeiden ze allebij rode baard, rode t-shirt... en ik weet zeker, is geen toevalsdroom ofzo, ben er zelf erg van geschroken, want m''n tante leefde niet echt lang meer, nadie uitspraak kreeg ze ''opeens'' zwarte plekken op d''r been en toen was ze weg
Misschien kun je er wel achterkomen wie die persoon is (niet met glaasje draaien maar gewoon in de familie vragen of er zoiemand in de familie was). Waarschijnlijk een vader of opa van je oma/tante geweest. Moet je eens zoeken in de familie naar iemand met een rode baard enz. Want waarschijnlijk is het een bekende van de familie die vroeger is overleden.Op woensdag 25 april 2001 18:20 schreef Wesley het volgende:
ik heb ook wel een verhaal... wil ze wel met jullie deden:
Nou, mijn oma lag op d''r sterfbed, en zei op een gegeven moment: ik ga vanavond dood, blijf alsjeblieft, dus werd er gevraagd: hoe kom je daarbij? antwoorde mijn oma: een man met een rode baard, rode trui... nah, ze gingen weg, volgende dag: oma dood
M''n tante zei vorig jaar ofzo: Ik heb nog maar heel kort te leven... wij dus vragen hoe weet je dat? voel jeje niet goed? zei zei: zei een man met rode baard, rode t-shirt... en m''n oma + tante kende elkaar niet, was van een andere kant af, en ze konden elkaar dus (wetenschappelijk gezien) nooit ontmoet hebben... en toch zeiden ze allebij rode baard, rode t-shirt... en ik weet zeker, is geen toevalsdroom ofzo, ben er zelf erg van geschroken, want m''n tante leefde niet echt lang meer, nadie uitspraak kreeg ze ''opeens'' zwarte plekken op d''r been en toen was ze weg![]()
Verwijderd
Er is nog niemand die het nut van glaasjedraaien aangegeven heeft.
Kan iemand mij vertellen waarom je glaasje zou moeten draaien?
opeens zwarte plekken en weg? je weet niet eens welke ziekte ze had, maar die andere details ken je wel heel goed (baard, t-shirt, etc)?Op woensdag 25 april 2001 18:20 schreef Wesley het volgende:
ik heb ook wel een verhaal... wil ze wel met jullie deden:
M''n tante zei vorig jaar ofzo: Ik heb nog maar heel kort te leven... wij dus vragen hoe weet je dat? voel jeje niet goed? zei zei: zei een man met rode baard, rode t-shirt... en m''n oma + tante kende elkaar niet, was van een andere kant af, en ze konden elkaar dus (wetenschappelijk gezien) nooit ontmoet hebben... en toch zeiden ze allebij rode baard, rode t-shirt... en ik weet zeker, is geen toevalsdroom ofzo, ben er zelf erg van geschroken, want m''n tante leefde niet echt lang meer, nadie uitspraak kreeg ze ''opeens'' zwarte plekken op d''r been en toen was ze weg![]()
klinkt niet overtuigend.
zie daarnaast het commentaar van lamborghini
Verwijderd
Niets klinkt overtuigend het is maar net of je het WIL gelovenOp donderdag 26 april 2001 03:28 schreef aatos het volgende:
[..]
klinkt niet overtuigend.
Omdat als je er in geloofd het je de mogelijkheid zou kunnen geven om aan spoken/geesten/weetiknietwatten toekomst voorspellingen te vragen Of te praten met je overleden overgrootoudoom waar je altijd zo van hebt gehoudenOp donderdag 26 april 2001 12:18 schreef ToezeBroeze het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom je glaasje zou moeten draaien?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Ik ontken trouwens niet dat als je daar wel in gelooft, dat het je kan schokken. Er zijn heus wel mensen zelf doorgedraaid nadat ze heen glaasje hadden gedraaid.
Maar ja, er zijn er ook die doordraaien nadat ze een paar glaasjes hebben geleegd.
Maar dat is in mijn ogen het omkeren van oorzaak en gevolg
er zijn wel meer gevallen bekend van mensen die zichzelf met dit soort dingen gek maken en zelfmoord plegen."
Het kan wel zelfmoord zijn omdat hij in de war is geraakt, maar de voorspelling is toch uitgekomen. Denk daar maar eens over na!
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Maar dat is niet mijn point, wat wel, is dat nix onverklaarbaar is, alleen nu nog niet of misschien wel nooit omdat de mens hier de capaciteiten niet voor heeft, maar verklaarbaar is het!
Neem bijvoorbeeld telepathisch contact tussen mensen (draadloos), wie zegt mij dat er niet een of andere straling die wij niet kennen is die mensen als ze iets denken uitstralen, en die je op bepaalde momenten/situaties kan opvangen?
Ik weet niet waarom iets zo is, maar om daarom dingen zoals goden en geesten te gaan verzinnen (geen offence aan gelovigen, als jij mij kan uitleggen waarom je gelooft heb ik er geen problemen mee)...
Ik zou graag eens met iemand die ECHT gelooft praten, want ik ken niemand persoonlijk...
Voel je je aangesproken, ICQ me dan maar...
nuff said 4 now
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ja en...???Op donderdag 26 april 2001 14:22 schreef urotsukidoji het volgende:
Het kan wel zelfmoord zijn omdat hij in de war is geraakt, maar de voorspelling is toch uitgekomen. Denk daar maar eens over na!
De tweemiljoendriehonderdviertachtduizendtweehonderachtenzeventig voorspellingen die niet zijn uitgekomen daar hoor je nooit wat van. Alleen degene die min of meer uitkomen worden bekend. Maar wat je ook voorspelt, als je maar vaak genoeg wat roept, komt het altijd wel ergens op aarde uit.
Bv luchtvaartmaatschappijen krijgen dagelijks meldingen dat er vliegtuigen gaan neerstorten. Ze doen daar vaak helemaal niets mee omdat het duidelijk malloten zijn die bellen. Maar zo eens in de twee jaar belt er iemand op om te zeggen dat vlucht PQ123 zal neerstorten. En wonder boven wonder stort er een week later een vliegtuig neer. Vluchtnummer PR321. Wat!!! zegt iedereen dan: Zie je wel...een voorspelling. Hij zat er maar één letter naast en de cijfers stonden ook op volgorde.
Ik kan je NU al voorspellen dat er op 17 augustus 2002 om 17:35 GMT in New York een man zal overlijden aan een ongeval. Hij heeft grijs haar. Ben ik nu helderziende? Nee natuurlijk niet. Het is een volstrekt normaal verschijnsel.
En de grap is dat als hij niet om 17:35 GMT sterft, maar om 11:35 dat ik dan kan zeggen: Ik zat bijna goed, alleen in de tijdzone kwam niet goed door. Maar ja...geesten hechten niet zo aan tijd. Ze hebben immers het eeuwige leven. Of als hij kaal was: Ja...maar de haren op zijn arm zijn behoorlijk grijs. En dat ongeval? Ja dat kan natuurlijk van alles zijn, onder een auto, van de trap gevallen of uit een raam gedonderd. Dus het is lekker vaag en het klopt altijd wel ongeveer
ze had suikerziekteOp donderdag 26 april 2001 03:28 schreef aatos het volgende:
[..]
opeens zwarte plekken en weg? je weet niet eens welke ziekte ze had, maar die andere details ken je wel heel goed (baard, t-shirt, etc)?
klinkt niet overtuigend.
zie daarnaast het commentaar van lamborghini
En misschien ook in naam van Astaroth?Op maandag 23 april 2001 13:37 schreef mietje het volgende:
[..]
Geef je adres maar. Ik ben al eens vervloekt in de naam van Pazuzu en later ook in die van Choronzon door een "zwarte magier". Nou, het jeukte niet eens. Dus give me your best shot.
"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)
Maar denk er ook eens over na of die voorspelling uitgekomen was als hij zich niet met de voorspelling bezig had gehouden...?Op donderdag 26 april 2001 14:22 schreef urotsukidoji het volgende:
"het kan niet alleen toeval zijn, het kan ook zijn dat die jongen van de voorspelling zo in de war raakte, dat hij spontaan tegen die truck aanreed.
er zijn wel meer gevallen bekend van mensen die zichzelf met dit soort dingen gek maken en zelfmoord plegen."
Dan nog is de voorspelling uit gekomen.Op vrijdag 27 april 2001 08:43 schreef _-SToFFeL-_ het volgende:
[..]
Maar denk er ook eens over na of die voorspelling uitgekomen was als hij zich niet met de voorspelling bezig had gehouden...?
Ik weet niet of je The Matrix gezien hebt, maar als Neo op een gegeven moment met Morpheus naar de Oracle gaan, zegt de vrouw dat hij moet uit kijken voor de vaas. Hij kijkt om en zegt "welke vaas" waarop hij de vaas om gooit. Als hij vraagt hoe zij dat wist, vraagt zij aan hem of hij de vaas had om gegooit als zij niks had gezegd. Kon zij de toekomst zien of was het toeval. Ik weet wel dat dat maar een film is, maar daar gaat ht nu niet om. Dus geen reacties van: "het is maar een film. Het gaat erom dat je echt diep over dit soort dingen na denkt.
Ja dat heet self fulfilling prophesies. Het feit dat je het zegt zorgt er voor dat het uitkomt.Op vrijdag 27 april 2001 09:04 schreef urotsukidoji het volgende:
Hij kijkt om en zegt "welke vaas" waarop hij de vaas om gooit. Als hij vraagt hoe zij dat wist, vraagt zij aan hem of hij de vaas had om gegooit als zij niks had gezegd. Kon zij de toekomst zien of was het toeval.
Als je iemand die in gedachten loopt toeroept: Hééé kijk uit voor die lantarenpaal en hij draait zich wat vaag om om te vragen wat je zei en hij knalt tegen die paal omdat hij naar je luisterde is dat GEEN voorspelling.
Misschien was hij er ander ook tegenaan gelopen. Of mischien had hij hem anders net nog gezien als je hem niet had afgeleid.
En bovendien als je dat 100 keer roept in je leven zal het waarschijnlijk 95 keer zo zijn dat ze de paal op het laatste moment missen. In dat geval zeg je: Gelukkig ik kon hem waarschuwen en je vergeet het verder. In de andere 5 gevallen zeg je Oeps..wat bijzonder.
Als je niets geroepen had waren er misschien wel 15 tegen de paal gelopen. En van de 5 die het nu wel deden juist 3 niet. Het heeft niets met voorspellen te maken. Maar alles met selectief onthouden van bijzondere gebeurtenissen en botte kansberekening.
Een ander voorbeeld is dat van voorspellende dromen. Je loopt per dag wel 10 keer de trap op en af. En soms gaat dat mis. Dat overkomt iedereen wel eens. Dat is normaal. Maar nu droom je een keer dat je met je handen vol met dingen op de trap loopt en er dan af valt.
Twee dagen later schiet de droom je te binnen juist omdat je met je handen vol spullen op de trap loopt. Ai...denk je dadelijk val ik. Van schrik stap je mis en daar ga je. Of net andersom...je hebt het een keer gedroomd en een week later val je van de trap en de droom schiet je weer te binnen. Het grappig is dat je niet eens echt hoeft te vallen om het als bijzonder te zien. Alleen misstappen en het snel corrigeren is al voldoende om te denken: Gelukkig dat ik gewaarschuwd was door die droom. En mensen die heel sterk in dromen geloven kunnen zelf als er niets gebeurd het als een bewijs zien, ze waren immers gewaarschuwd. Ja...zo kan je alles recht praten.
Als iets niet gebeurd dan denk je er nooit meer aan. Als het wel gebeurd dan vertel je het tegen 100 mensen en onthoudt je het de rest van je leven.
Verwijderd
Er is helemaal niet gezegd dat er een geest zat onder het glas maar het glaasje is enkel; een hulpmiddel.Op donderdag 26 april 2001 12:50 schreef Ortep het volgende:
Onder in het glas? Ik geloof er ook niet in. Helemaal in het begin heb je kunnen lezen dat ik het met regelmaat gedaan heb. En dat er nooit iets uit kwam dat niet een veel eenvoudiger verklaring had dan geesten/spoken/demonen.
Ik ontken trouwens niet dat als je daar wel in gelooft, dat het je kan schokken. Er zijn heus wel mensen zelf doorgedraaid nadat ze heen glaasje hadden gedraaid.
Maar ja, er zijn er ook die doordraaien nadat ze een paar glaasjes hebben geleegd.
Maar dat is in mijn ogen het omkeren van oorzaak en gevolg
Je zorgt ervoor dat je onderbewuste contact maakt met de geest die geest kan overal zijn.
het nut ervan is dat je bijvoorbeeld vragen kunt stellen waarvan JIJ het antwoord niet weet.
Dat staat er ook helemaal niet. Er was iemand die een gewone nuchtere vraag stelde. En ik gaf daar een humoristisch bedoeld antwoord op. Met zelfs nog de verduidelijking dat ik er geen ruk van geloof. Ers zijn 10tallen normale verklaringen voor de verschijnselen. Zonder dat je er geesten/demonen/spoken/goden bij hoeft te halen. Gewoon door nuchter nadenken.Op vrijdag 27 april 2001 11:26 schreef gvrdoezie het volgende:
Er is helemaal niet gezegd dat er een geest zat onder het glas maar het glaasje is enkel; een hulpmiddel.
Maar ja...het staat natuurlijk wel veel spannender om tegen je vrienden te zeggen dat je een demon gesproken hebt dan te vertellen dat je kramp in je armen kreeg en dat je over of stoel struikelde
wat een onzin. totaal los van wat er gebeurt in het verhaal zeg ik alleen maar dat de manier waarop het verteld wordt niet overtuigend is. zeer kleine details zijn wel bekend, maar een enorm belangrijk punt (welke ziekte) is niet bekend. daarom vind ik het hele verhaal twijfelachtig.Op donderdag 26 april 2001 10:45 schreef gvrdoezie het volgende:
[..]
Niets klinkt overtuigend het is maar net of je het WIL geloven
zwarte plekken zijn GEEN symptoom van suikerziekte. het enige huidverschijnsel bij suikerziekte is dat de huid wat droog kan zijn door vochtverlies.Op donderdag 26 april 2001 16:09 schreef Wesley het volgende:
[..]
ze had suikerziekte
ik blijf het een vreemd verhaal vinden.
edit: bron: http://diabetes.8m.com/
de voorspelling is wel uitgekomen, maar dit is direct te relateren aan de voorspelling, de uitspraak op zich. en NIET aan één of andere geest of persoon of kracht die de voorspelling toevallig heeft gedaan.Op donderdag 26 april 2001 14:22 schreef urotsukidoji het volgende:
"het kan niet alleen toeval zijn, het kan ook zijn dat die jongen van de voorspelling zo in de war raakte, dat hij spontaan tegen die truck aanreed.
echt diep valt er niet over na te denken, als je tenminste het principe van causaliteit blijft aanhangen. dan valt uit het ongerijmde te bewijzen:Op vrijdag 27 april 2001 09:04 schreef urotsukidoji het volgende:
[..]
Dan nog is de voorspelling uit gekomen.
Ik weet niet of je The Matrix gezien hebt, maar als Neo op een gegeven moment met Morpheus naar de Oracle gaan, zegt de vrouw dat hij moet uit kijken voor de vaas. Hij kijkt om en zegt "welke vaas" waarop hij de vaas om gooit. Als hij vraagt hoe zij dat wist, vraagt zij aan hem of hij de vaas had om gegooit als zij niks had gezegd. Kon zij de toekomst zien of was het toeval. Ik weet wel dat dat maar een film is, maar daar gaat ht nu niet om. Dus geen reacties van: "het is maar een film. Het gaat erom dat je echt diep over dit soort dingen na denkt.
stel: de vrouw kent de toekomst. die ligt dan vast, anders kan je hem niet kennen. ze weet dus precies wat er gaat gebeuren, en dus weet ze ook dat de oorzaak van het vallen van de vaas haar uitspraak is. maar de oorzaak van die uitspraak is haar kennis van de toekomst. dan zit je dus vast in een oorzaak-gevolg lus, wat niet mogelijk is, omdat het niet mogelijk is dat een oorzaak zijn eigen gevolg als oorzaak heeft (volgt uit basisprincipe causaliteit).
nu zit je dus vast. de stelling klopte dus niet, en als gevolg daarvan geldt dat de vrouw de toekomst niet wist. het is dus toeval (als het geen film zou zijn
Verwijderd
Ik heb het nog nooit gedaan en ik ga open staan voor alle geesten....Op maandag 23 april 2001 15:37 schreef aatos het volgende:
ik heb een tijd geleden ooit een glaasje draaien topic geopend, en daar gebeurde ongeveer hetzelfde: veel waarschuwingen, geen bewijzen of onderbouwingen.
ik stel het volgende voor:
ik en een aantal andere vrijwilligers gaan glaasje draaien. we zorgen dat de omstandigheden zo zijn dat we het meeste risico lopen om door een kwade geest in bezit genomen te worden.
ik denk aan:
-het opnemen van het gebeuren met een camera
-het gebruik van een ouja bord
-het vragen aan een eventuele geest naar de sterfedatum van de deelnemers
-het kwaad proberen te maken van een geest (het schijnt dat er dan nog wel eens wat aantoonbaar vreemde dingen gebeuren, kasten die omvallen etc)
-het bedenken van een manier waarop een eventuele geest kan bewijzen dat hij echt is (en geen verzinsel van een van de aanwezigen). lijkt me niet zo moeilijk: laat de geest voorspellen wat een gegooide dobbelsteen zal worden ofzo.
-huisdieren waren er gevoelig voor en moest je weghouden? we zetten mijn kat ernaast, kijken of ie wat geks doet.
als we onder die omstandigheden niets geks waarnemen, ook niet achteraf op de video, mag ik dan veilig aannemen dat geesten niet bestaan?
Mag ik nu meedoen ?? Ik weet toch zeker dat er weinig gaat gebeuren en dat het glas snel met een andere geest gevuld gaat worden
meedoen mag natuurlijk altijd!Op zaterdag 28 april 2001 18:54 schreef VipTweak het volgende:
[..]
Ik heb het nog nooit gedaan en ik ga open staan voor alle geesten....
Mag ik nu meedoen ?? Ik weet toch zeker dat er weinig gaat gebeuren en dat het glas snel met een andere geest gevuld gaat worden
Verwijderd
is ook verfilmd en heet "posessed"
/me zag hem toevallig net bij de videotheek staan..
misschien wel leuk om "in the mood" te komen voordat jullie het ouija bord uit gaan proberen
alhoewel ik adviseer om het niet te doen..
het lijkt me inderdaad wel leuk om zo''n film van te voren te kijken.Op zaterdag 28 april 2001 22:11 schreef Flamez het volgende:
Btw het originele verhaal waar de film "The exorcist" op is gebaseerd ( en waar ik eerder al een link naar gaf )
is ook verfilmd en heet "posessed"
/me zag hem toevallig net bij de videotheek staan..
misschien wel leuk om "in the mood" te komen voordat jullie het ouija bord uit gaan proberen
alhoewel ik adviseer om het niet te doen..
ach, als het plafond omlaag zou komen begin ik wel te twijfelen denk ik...Op zondag 29 april 2001 14:02 schreef VipTweak het volgende:
Mij lijkt het niet zo geweldig om zo''n film eerst te bekijken, dan zijn je verwachtingen nogal hoog he, dan valt het al snel vies tegen als alleen het plafond omlaag komt
Verwijderd
Als er een sterke "geest" in het glas en de fles zit, dan gaat alles vanzelf rond draaienOp zondag 29 april 2001 14:33 schreef aatos het volgende:
[..]
ach, als het plafond omlaag zou komen begin ik wel te twijfelen denk ik...
Yep, ik geloof het allemaal wel, alleen is die "geest" gemaakt van alcohol.