De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
what is your major malfunction???
Je maakt kaartjes met de letters van het alfabet en legt die in een grote kring op een gladde tafel. In het midden zet je een waterglas op zijn kop neer. Er zitten 4 mensen om de tafel en allemaal raken ze met hun vingertoppen de bodem van het glas aan. Je mag het glas niet tegenhouden of sturen. Na verloop van tijd gaat het glas bewegen en grote cirkels draaien. Om de beurt komt hij dan bij een letter uit. De woorden vormen het antwoord op je vragen.
De grap is natuurlijk dat als je met een uitgestrekte arm zit je kramp krijgt en je onwillekeurig het glas beweegt. Iedereen doet dat een beetje. En als ik dan bv per ongeluk het glas naar me toe trek, dan ''volgen'' de andere mensen. Ze mogen immers niets tegen houden. Maar als ik stop met bewegen, dan gaan zij nog heel even door. Dus dan moet ik weer volgen. Dat verschijnsel versterkt zichzelf. En als ik dan weet dat de hond FIKKIE heet ga ik (onbewust) al verwachten dat hij naar de F beweegt. Dat houd ik dus vooral NIET tegen. Ik weet immers dat hij er heen moet gaan. Kortom een lichte voorkeur voor de F.
Je hebt dan een dikke kans dat er bv FILKIE uit komt. En HOERA zeggen de gelovers: Zie je wel, bijna goed.
Je hebt dus zelf echt niet in de gaten dat je het doet. Een glas is zo licht en het schuift zo makkelijk dat je al goed moet opletten om te voelen dat je het in je eentje verschuift. Laat staan als je maar 25% van de kracht hoeft te leveren. Als jij dan onbewust 28% levert en de anderen allemaal 24% dan komt het glas al daar terrecht waar jij het verwacht.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Je pakt een glas, houdt de glas vervolgens goed vast van boven. en begint een draaiende beweging met je handen. En je zult zien dat de glas met je hand meedraait:)
Hou toch op met het occulte. Bemoei je niet met zaken waar je geen verstand van heb, dat doe ik ook niet. Als je zo graag spiritueel bezig wilt zijn, lees dan gewoon een lekker boek. Zo bereik je veel meer mee, dan onzinninge spelletjes als glaasje draaien en uoi-ji bordjes.
Verwijderd
Houd toch op met met het lezen van heilige boeken. Bemoei je niet met zaken waar je geen verstand van hebt. Als je zo graag spiritueel bezig wilt zijn, ga dan gewoon glaasje draaien. Daar zie je tenmiste resultaten, en bereikt dus meer dan met een boek lezen. Als je iets spiritueels wilt bereiken, zul je ook iets spiritueels moeten doen, lezen alleen is niet spiritueel.Op woensdag 11 april 2001 15:03 schreef micebec het volgende:
...
Hou toch op met het occulte. Bemoei je niet met zaken waar je geen verstand van heb, dat doe ik ook niet. Als je zo graag spiritueel bezig wilt zijn, lees dan gewoon een lekker boek. Zo bereik je veel meer mee, dan onzinninge spelletjes als glaasje draaien en uoi-ji bordjes.
PS: Ik ben het met het bovenstaande niet eens, ik wil alleen laten zien dat wat micebec aandraagt, geen argumenten zijn.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik zie de resultaten van het lezen van het heilige boek dagelijks. En hoe meer ik eruit lees, hoe duidelijker het leven wordt.Op woensdag 11 april 2001 15:31 schreef mietje het volgende:
[..]
Houd toch op met met het lezen van heilige boeken. Bemoei je niet met zaken waar je geen verstand van hebt. Als je zo graag spiritueel bezig wilt zijn, ga dan gewoon glaasje draaien. Daar zie je tenmiste resultaten, en bereikt dus meer dan met een boek lezen. Als je iets spiritueels wilt bereiken, zul je ook iets spiritueels moeten doen, lezen alleen is niet spiritueel.
PS: Ik ben het met het bovenstaande niet eens, ik wil alleen laten zien dat wat micebec aandraagt, geen argumenten zijn.
Mietje, ga jij maar met oui-ji bordjes spelen.
Ja, zullen we nu maar ophouden voordat er een Jihad uitbreekt?Op woensdag 11 april 2001 15:42 schreef micebec het volgende:
[..]
Ik zie de resultaten van het lezen van het heilige boek dagelijks. En hoe meer ik eruit lees, hoe duidelijker het leven wordt.
Mietje, ga jij maar met oui-ji bordjes spelen.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Micebec geeft ook geen argumenten , Hij geeft een adviesOp woensdag 11 april 2001 15:31 schreef mietje het volgende:
[..]
Houd toch op met met het lezen van heilige boeken. Bemoei je niet met zaken waar je geen verstand van hebt. Als je zo graag spiritueel bezig wilt zijn, ga dan gewoon glaasje draaien. Daar zie je tenmiste resultaten, en bereikt dus meer dan met een boek lezen. Als je iets spiritueels wilt bereiken, zul je ook iets spiritueels moeten doen, lezen alleen is niet spiritueel.
en een zeer verstandige ook
Verwijderd
Hahaha! L:DLOp woensdag 11 april 2001 15:31 schreef mietje het volgende:
[..]
Die is goed.....heel goed!
In de naam van Allah, de massamoordenaar, de onderdrukker, de starter van heilige oorlogen (is dat geen contaminatie?)
Ik heb geen ervaring met glaasje draaien, dus ik kan er ook niet over oordelen. Maar het ''advies'' van Micebec richt zich tegen spirituele zaken in het algemeen. En dat bestrijd ik, want waar haalt hij de arrogantie vandaan om spirituele zaken als onzin af te doen en ons te verwijzen naar ''zijn boek''?Op woensdag 11 april 2001 15:50 schreef Flamez het volgende:
[..]
Micebec geeft ook geen argumenten , Hij geeft een advies
en een zeer verstandige ook
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
mietje kaartte hetzelfde geval aan.
Maar nu weer ontopic, ik heb dat glaasjedraaien nog nooit gedaan, toch grappig om de uitleg/werking ervan te horen
Jij zei het, ik dacht het...Op woensdag 11 april 2001 15:55 schreef Shady het volgende:
In de naam van Allah, de massamoordenaar, de onderdrukker, de starter van heilige oorlogen (is dat geen contaminatie?)
Verwijderd
Ik ken mensen die het gedaan hebben. Zij zijn er niet positief over. Het was een enge ervaring en hebben er niet van kunnen slapen. Ik weet niet in hoeverre glaasje draaien echt is. Ik weet wel als het echt is wil ik men vingers er niet aan branden en als het nep is is het ook niet de moeite er aan te beginnen.Op woensdag 11 april 2001 15:55 schreef Ortep het volgende:
Grappig dat er mensen zijn die roepen dat het gevaarlijk is, maar niet zeggen waarom en dat ze vooral ook niet ingaan op de ''eenvoudige'' verklaring.
Verwijderd
Ik heb het in mijn jeugd vaak gedaan, heel vaak zelfs, bijna dagelijks. Hoe negatief je het interpreteert, hangt vooral af van hoeveel geloof je er aan hecht. Die bullsh*t van "vraag nooit je sterfdatum, want op die dag zul je ook sterven" klopt iig. voor mij niet. Die sterfdatum was voor mij 19-6-1995, en aangezien ik dit typ...Op woensdag 11 april 2001 16:05 schreef Bart_traB het volgende:
Ik ken mensen die het gedaan hebben. Zij zijn er niet positief over. Het was een enge ervaring en hebben er niet van kunnen slapen. Ik weet niet in hoeverre glaasje draaien echt is. Ik weet wel als het echt is wil ik men vingers er niet aan branden en als het nep is is het ook niet de moeite er aan te beginnen.
Mijn mening: het glas wordt gestuurd door de onbewuste processen in de hersenen van de deelnemers. Het heeft niks met geesten te maken.
HEEEEEE!!!!! We zijn het eensOp woensdag 11 april 2001 16:22 schreef mietje het volgende:
Mijn mening: het glas wordt gestuurd door de onbewuste processen in de hersenen van de deelnemers. Het heeft niks met geesten te maken.
Ik denk ook dat als je er al van overtuigd bent dat het geesten zijn, dat het dan heel eng lijkt. Dan is het volkomen normaal dat je er niet van kan slapen. Dat heb je net zelf opgeroepen. Self Forfilling dus.
Als je even de meest ''logische'' verklaring op je in laat werken is het alleen maar grappig en slaap je prima. Ik heb er nooit een bijwerking van gezien.
Het valt een beetje in de categorie van met geestelijke kracht een zittend iemand met twee vingers op te tillen. Dat lijkt ook tovenarij, tot je gaat rekenen.
Situatie:
Iemand zit op een keukenstoel. De ''tovenaar/geestenbezweerder'' nodigt vier mensen uit. Hij ''betovert'' ze en geeft ze bovenmenselijke kracht. Dan moeten ze hun handen vouwen als in gebed en de geesten aanroepen. Alleen moeten de beide wijsvingers uitsteken. Dan geeft hij twee mensen de opdracht: plaats je armen onder de oksels van de zitter. Twee anderen krijgen de opdracht om hun vingers onder de knieholten te plaatsen. Nog meer geestenbezwering en VOILA als ze gaan tillen, tillen ze hem zo uit hun stoel.
De grap is:
Zoek een niet te zwaar persoon uit. Zeg maar 60 kg. Dat gewicht wordt over 4 mensen verdeeld. Dat is maar 15 kg per persoon, en maar 7.5 kg per vinger. Bovendien worden de vingers door de gevouwen handen ondersteunt, ze kunenn niet buigen. Je tilt dus ahw uit je bovenarmen. En niet meer dan 7.5 kg per arm. Dat is dus echt heel eenvoudig.
Ik heb daar dus mensen van zien schrikken, ze dachten echt dat ze door een geest waren overgenomen.
En voor degene die GOD een massamoordenaar noemt, moet wel een laag intelligentie hebben.
Want het is hetzelfde GOD, die jouw heeft geschapen, die jouw blijkbaar surplus heeft gegeven die jouw van een vader en moeder heeft voorzien (als ze al niet gescheiden zijn).
Maar ja, je hebt mensen die ondankbaar zijn en blijven tegenover hun Schepper.
Tja, hoe zal dat nou toch komen. Overal ter wereld breken grote oorlogen uit in naam van Allah, de almachtige blablabla.En voor degene die GOD een massamoordenaar noemt, moet wel een laag intelligentie hebben.
Ik geloof niet in GOD. Ik heb m''n eigen geloof, en dat geloof dring ik aan NIEMAND anders op.Want het is hetzelfde GOD, die jouw heeft geschapen, die jouw blijkbaar surplus heeft gegeven die jouw van een vader en moeder heeft voorzien (als ze al niet gescheiden zijn).
Dat is jouw mening...Maar ja, je hebt mensen die ondankbaar zijn en blijven tegenover hun Schepper.
Ik ben het heel vaak niet met je zienswijze eens. Maar hier heb je volkomen gelijk. Ik had niet het flauwste indruk dat het hier over de Koran ging.Op woensdag 11 april 2001 16:49 schreef micebec het volgende:
Hoe komen jullie er nou bij dat ik mijn boek gezegt zou hebben. Jullie kunnen echt niet lezen. Waar in GODsnaam halen jullie eruit dat ik met een lekker boek naar de Koran refereer.
Verwijderd
Jij ook al niet?Op woensdag 11 april 2001 16:58 schreef Ortep het volgende:
[..]
Ik ben het heel vaak niet met je zienswijze eens. Maar hier heb je volkomen gelijk. Ik had niet het flauwste indruk dat het hier over de Koran ging.
Verwijderd
Zou het misschien door z''n ondertitel komen? Djeez kijk eens wat verder man.....Op woensdag 11 april 2001 16:58 schreef Ortep het volgende:
[..]
Ik ben het heel vaak niet met je zienswijze eens. Maar hier heb je volkomen gelijk. Ik had niet het flauwste indruk dat het hier over de Koran ging.
Verwijderd
Als micebec "het heilige boek" zegt dan vermoeden de meesten wel om welk boek dat gaat, aangezien micebec een moslim is.Op woensdag 11 april 2001 16:58 schreef Ortep het volgende:
[..]
Verder lijkt mij jouw verklaring voor het glaasje draaien stukken logischer dan te denken dat er geesten het glaasje besturen. Maar heb je misschien een link naar een onderzoek erover? Worden mensen die er niet van kunnen slapen misschien een beetje gerustgesteld
Jij moet ook lezen...Op woensdag 11 april 2001 17:17 schreef Shady het volgende:
Zou het misschien door z''n ondertitel komen? Djeez kijk eens wat verder man.....
Ik schreef dat ik me bewust was van zijn ideeen en dat ik ze meestal niet waardeerde.
Maar als hij schrijft: Ga eens een lekker boek lezen, denk ik aan iets heel anders dan de Koran.
1) Dat was dus wat hij niet schreef. Hij schreef LEKKER boek. Daarom neem ik hem tegen mijn gewoonte in nu in bescherming. Alhoewel hij zelf goed genoeg gebekt isOp woensdag 11 april 2001 17:25 schreef hybridz het volgende:
1) Als micebec "het heilige boek" zegt dan vermoeden de meesten wel om welk boek dat gaat, aangezien micebec een moslim is.
2) Verder lijkt mij jouw verklaring voor het glaasje draaien stukken logischer dan te denken dat er geesten het glaasje besturen. Maar heb je misschien een link naar een onderzoek erover? Worden mensen die er niet van kunnen slapen misschien een beetje gerustgesteld
2) Nop..geen link...het was iets wat ik ooit heb zitten bedenken met mede studenten. Je kan het wel een beetje testen. Zet maar een glas ondersteboven neer. Probeer het eens met je vingertoppen te verschuiven. Dat gaat echt HEEL makkelijk. Met 4 man gaat het nog makkelijker. En probeer daarna eens je vingers er een paar millimeter boven te houden. Houdt dat maar eens een minuutje vol. Je ziet je hand trillen en bewegen. Je kan hem niet stil houden. Vergeet niet dat je met een uitgestrekte arm zit. En met vier mensen zullen die bewegingen elkaar vaak opheffen. Maar als je eenmaal beweging hebt, kan je het niet meer stoppen. Dat mag immers niet volgens de regels.
En wat ons toen al opviel was dat er echt NOOIT een echte voorspelling uitkwam. Eentje die dus te controlleren was en die niet uit zichzelf al een grote kans had. Alles wat uit LEEK te komen was al bekend bij iemand of het was af te leiden uit kennis die iemand had. En minimaal de helft was volkomen nonsens.
De uitslag van één enkel voetbalwedstrijd is natuurlijk geen test. Voorspel maar eens de hele competitie. Als iemand dat voor elkaar gekregen had met glaasje draaien, dan was dat allang bekend geworden. Misschien houden er 100 hun mond als ze het zo gedaan hebben. Maar ergens zal iemand het de wereld inroepen. En het kan natuurlijk best een keer gebeuren dat je dat lukt. Maar nu met regelmaat.
Verwijderd
Mja, direct heeft hij het niet over de koran. Maar hij praat over "spiritueel", dus neem ik aan dat het over een religieus boek gaat.Op woensdag 11 april 2001 17:26 schreef Ortep het volgende:
Jij moet ook lezen...
Ik schreef dat ik me bewust was van zijn ideeen en dat ik ze meestal niet waardeerde.
Maar als hij schrijft: Ga eens een lekker boek lezen, denk ik aan iets heel anders dan de Koran.
Door zijn ondertitel en de talloze postings waarin hij ons adviseert de koran te lezen, neem ik dus aan dat dat religieuze boek de koran is.
Verder bevestigt hij mijn aannames in zijn volgende posting...
Als je al niet stabiel bent, zal je het er niet van worden
Toen ik nog op de lagere school zat, ben ik een keer bij een klasgenoot thuis geweest, en daar deed zijn zus ook glaasjedraaien.
Op een gegeven moment, vroeg ze iets, (wat dat weet ik niet meer) maar plots vlogen alle glazen door de kamer, en werd ze met stoel en al minstens 3 meter naar achter gesmeten, ik scheet mijn broek onderhand vol man, dit was echt het meest bizarre wat ik ooit meegemaakt heb...
3 maanden laten heeft ze zelfmoord gepleegd.
sinsdien ben ik nooit meer bij dit soort praktijken geweest...
Ik zou zeggen, begin er nooit aan...
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
heb het zelf ook een keer gedaan, er is toen nix raars gebeurd, maar je hebt er helemaal geen kloot aan en er kunnen wel degelijk rare dingen gebeuren (of het nu geesten zijn of je onderbewuste)
Ik kan ook nog wel een freaky verhaal gaan vertellen over een vriend van mij, maar dat is veel te lang en teveel details
gewoon niet doen
1) De vraag is dus of het wel spiritueel is. Mensen die er sceptisch tegenover staan hebben er om de een of andere reden nooit last van.Op woensdag 11 april 2001 18:52 schreef jooers het volgende:
1) Ik zou daar toch maar een beetje mee oppassen, voordat je met deze spirituele zaken begint.
2) Op een gegeven moment, vroeg ze iets, (wat dat weet ik niet meer) maar plots vlogen alle glazen door de kamer, en werd ze met stoel en al minstens 3 meter naar achter gesmeten,
3) 3 maanden laten heeft ze zelfmoord gepleegd.
2) Vergeet niet dat zij waarschijnlijk al doodsbang was voor ze begon. Ze zal dan best heel paniekerig ergens op reageren. Dus een in haar ogen ''eng'' antwoord en ze rukt haar hand weg. Gevolg: en het glas ligt aan de andere kant van de kamer. Als ze daarvan dan ook weer schrikt omdat ze met haar gedachten in een ''spookverhaal'' zit is het volstrekt normaal dat ze dan plots naar achteren schiet. Bingo...ze rolt over haar stoel heen en ze ligt minimaal 2 meter naar achteren. Daarvan schrikt iedereen dan weer en de paniek is totaal, stoelen vliegen in het rond.
Iedereen schrikt wel eens ergens van. Denk maar eens aan jezelf als je ingespannen naar een horror film zit te kijken en iemand tikt op je schouder.En kijk dan maar eens wat er met je kamer gebeurt als je net een bord tomatensoep in je handen had.
3) Wat is oorzaak en wat gevolg? Was ze al met zoiets bezig en wilde ze van het glaasje antwoorden op iets? Dan kan het de zaak verergerd hebben. Of juist 2 maanden hebben uitgesteld. Dat kan je nooit nagaan. Maar dat hoeft dan niet door hogere machten te zijn veroorzaakt.
Let wel, ik zeg niet dat glaasje draaien onschuldig is. Als je van te voren er van uitgaat dat er hogere machten zijn die het beinvloeden. En je bent er van overtuigd dat het slecht is en zwarte magie en dat je het niet mag doen, dan zal je daarna op zijn minst slecht slapen.
Als je er echter van uitgaat dat het bullshit is en veroorzaakt wordt door verkrampte spieren van een uitgetrekte arm en onbewuste sturing, dan is het alleen maar dolle pret.
Ik zeg dus: WEES VOORZICHTIG!
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
En als je op het randje wankelt dan zou je er wel eens vanaf kunnen donderen...Op woensdag 11 april 2001 20:54 schreef Ortep het volgende:
Ben ik helemaal met je eens.
Als je al niet stabiel bent, zal je het er niet van worden
Verwijderd
Naar mijn mening zijn beide hetzelfde, alleen bij glaasje draaien gebruik je oefeningen om te hallucineren en bij trippen gebruik je voedingsmiddelen.
Voor beide telt :
Alleen doen als je jezelf 100% op je gemak voelt en nooit alleen doen, voor het geval dat je een badtrip krijgt.
Praat me er niet van...het was gelukkig alleen geen tomatensoep, maar kippenbouillonEn kijk dan maar eens wat er met je kamer gebeurt als je net een bord tomatensoep in je handen had.
Maar ff ontopic: Als je niet gelooft in geestenbezwering dan zal er ook niets gebeuren...
Geef mij maar een Warsteiner.
nu komt het lullige. we waren met 4 jongens en 5 meiden. alleen zat ik en nog 2 jongens in het complot. we hadden opzettelijk wat deuren open gezet die af en toe klapten en 1 van ons ging ff naar de wc en is toen opzettelijk heel lang weg gebleven.
op een bepaald moment hadden we allemaal onze ogen dicht en was het heel simpel om een gloeilamp in een andere kamer te goeien. iedereen was hysterisch joh! we hebben het glas ook gestuurd en hele linke antwoorden gemaakt.
nou ja toen konden we ons lachen niet meer inhouden en waren we de lul. wel veel lol gehad btw
This too shall pass
Wat ik jammer vindt is dat je probeert om de antwoorden allemaal als nietnut te doen. Dat klopt niet, want er zit aan glaasje draaien wel degelijk iets spiritueels. Daarvoor zijn er teveel voorbeelden te noemen. Vraag maar eens rond en je zult merken dat het echt niet werelds is hoor!1) De vraag is dus of het wel spiritueel is. Mensen die er sceptisch tegenover staan hebben er om de een of andere reden nooit last van.
2) Vergeet niet dat zij waarschijnlijk al doodsbang was voor ze begon. Ze zal dan best heel paniekerig ergens op reageren. Dus een in haar ogen ''eng'' antwoord en ze rukt haar hand weg. Gevolg: en het glas ligt aan de andere kant van de kamer. Als ze daarvan dan ook weer schrikt omdat ze met haar gedachten in een ''spookverhaal'' zit is het volstrekt normaal dat ze dan plots naar achteren schiet. Bingo...ze rolt over haar stoel heen en ze ligt minimaal 2 meter naar achteren. Daarvan schrikt iedereen dan weer en de paniek is totaal, stoelen vliegen in het rond.
Iedereen schrikt wel eens ergens van. Denk maar eens aan jezelf als je ingespannen naar een horror film zit te kijken en iemand tikt op je schouder.En kijk dan maar eens wat er met je kamer gebeurt als je net een bord tomatensoep in je handen had.
3) Wat is oorzaak en wat gevolg? Was ze al met zoiets bezig en wilde ze van het glaasje antwoorden op iets? Dan kan het de zaak verergerd hebben. Of juist 2 maanden hebben uitgesteld. Dat kan je nooit nagaan. Maar dat hoeft dan niet door hogere machten te zijn veroorzaakt.
Let wel, ik zeg niet dat glaasje draaien onschuldig is. Als je van te voren er van uitgaat dat er hogere machten zijn die het beinvloeden. En je bent er van overtuigd dat het slecht is en zwarte magie en dat je het niet mag doen, dan zal je daarna op zijn minst slecht slapen.
Als je er echter van uitgaat dat het bullshit is en veroorzaakt wordt door verkrampte spieren van een uitgetrekte arm en onbewuste sturing, dan is het alleen maar dolle pret.
Ik geloof er nix van dat je 3 meter naar achter kan vliegen wanneer je schikt, en dit gebeurd wel. Niet iedereen heeft de ervaringen van geesten bij dit soort spelletjes, maar het overggrote deel wel.
Ik zou zeggen begin er echt niet aan, zit wel degelijk wat achter, en dat is niet werelds.
Suc6
Goofyduck
Mun zus ging vroeger met een paar klasgenoten geesten oproepen en glaasje draaien in een opslagruimte in de aula van de basisschool. Nadat iemand vroeg of er geesten in de buurt waren vloog het glas van de tafel en sprong het licht kapot! Toeval, sprookje, whatever, als ik iemand geloof is het mijn zus wel.
Verwijderd
Mja, dat hoor ik nu altijd. Iedereen heeft het "wel eens gedaan", en heeft er meteen "enge occulte ervaringen" mee.Op donderdag 12 april 2001 00:38 schreef PiNDa.CoM het volgende:
Zelf geloof ik in sommige paranormale zaken, omdat ik het een en ander heb meegemaakt hiermee. Nou kan ik die zaken niet wetenschappelijk verklaren ofzow, maar voor mezelf hoef ik dat ook niet te doen, ik weet wat ik heb meegemaakt, punt. Neem het zekere voor het onzekere.
Ik heb het letterlijk tientallen keren gedaan, en niet alleen glaasje draaien. In al die keren heb ik nooit iets engs of occults meegemaakt, en dat wilde ik nu net zo graag. Wat ik wel meegemaakt heb bij die sessies, is dat mensen plots heftige angstaanvallen kregen. Dat waren zonder uitzondering mensen die in religieuze/occulte zaken geloofden.
Als je dan jaren later via via verhalen hoort over die sessies, waar je notabene zelf bij was, dan vlogen er opeens dingen door de kamer, ging de tafel een halve meter de lucht in, klopte het aan alle kanten als een zwerende vinger, en gingen er later mensen op onverklaarbare manier dood.
Dat is dus wat ik persoonlijk heb meegemaakt. Niks aan de hand, behalve angst voor het onbekende, soms vermengd met de angst voor de wrake gods, en een boel indianenverhalen.
Zelf geloof ik in de God van de Bijbel, en daar staat o.a. in dat mensen zich niet bezig moeten houden met occulte zaken.
Ik moet zeggen dat het mij wel interesseert. Stel dat ik glaasje ga draaien en er gebeurt iets bovennatuurlijks, dan weet ik iig zeker dat er ''iets'' is. Mijn soms twijfelende verstand is dan gerustgesteld.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Ik hoor geen verhalen via via via Mietje, maar verhalen van personen die het zelf in eigen persoon meemaakten. En ik weet zeker dat dat geen gelul is, want dat die lui bang of iets eng zouden vinden zal je niet snel geloven. Je weet wel, van die bodygard(??
Ik zou er echt afblijven
Reken maar eens uit..neem een keuken stoel en ga aan tafel zitten. Je schrikt je wezenloos van ''iets'' dat er val voor je gebeurt...je schuift met stoel en al hard achteruit. Dat levert je zo 50 cm op. Een gevolg is wel dat de achterpoten haken in de voegen van de plavuizen ofzo. Ik weet niet of jij wel eens met stoel en al achterover gevallen bent...maar dan ben je dus de lengte van de stoelrug verder. Je hoofd zit daar nog eens 50 cm boven. Dan ben je al op 2 meter. En dan ben je alleen nog maar rustig achterover gevallen. En natuurlijk blijf je zo niet rustig liggen maar rol je er af. Dan zit je zo op een dikke 3 meter. En ik neem aan dat als iedereen schrikt dat ze niet lopen rond te kijken met een meetlintje of het nu 2 of 3 meter was. De verteller zat trouwens op de lagere school. De wereld oogt een stuk groter als je klein bent. Ik sta ook iedere keer weer verbaast hoe smal die ''brede'' straat uit mijn jeugd was.Op woensdag 11 april 2001 23:27 schreef Goofyduck het volgende:
Ik geloof er nix van dat je 3 meter naar achter kan vliegen wanneer je schikt, en dit gebeurd wel. Niet iedereen heeft de ervaringen van geesten bij dit soort spelletjes, maar het overggrote deel wel.
Het overgrote deel heeft geen ervaringen met geesten. Het overgrote deel doet het af als nonsens en praat er niet verder meer over. Er zit er een hier die het tijden lang dagelijks deed. En nooit iets gemerkt. Ik heb het ook regelmatig gedaan...nooit iets gemerkt.
Je hoort alleen de verhalen van mensen die iets meemaakten wat ze (zelf) niet kunnen verklaren. Of die zeggen spooky...maar wat is er dan spooky? Er komt nooit een hard bewijs uit..alleen vage verhalen dat ze iets niet begrepen.
En wees nu eerlijk...het is toch veel spannender om vol te houden dat je een geest gezien heb dan om te zeggen dat je kramp in je arm had en dat je van schrik over een stoel gevallen bent.
Verwijderd
Dat was mijn uitgangspunt om er aan te beginnen! Ik wilde juist gerustgesteld worden dat het bovennatuurlijke bestaat...Op donderdag 12 april 2001 02:18 schreef Lordy79 het volgende:
Ik moet zeggen dat het mij wel interesseert. Stel dat ik glaasje ga draaien en er gebeurt iets bovennatuurlijks, dan weet ik iig zeker dat er ''iets'' is. Mijn soms twijfelende verstand is dan gerustgesteld.
Ik heb het zelf tientallen keren gedaan, en ik kan je verzekeren dat er voor mij nooit iets engs gebeurd is. Waarom geloof je die mensen wel en mij niet?Op donderdag 12 april 2001 08:55 schreef Goofyduck het volgende:
Ik hoor geen verhalen via via via Mietje, maar verhalen van personen die het zelf in eigen persoon meemaakten. En ik weet zeker dat dat geen gelul is, want dat die lui bang of iets eng zouden vinden zal je niet snel geloven. Je weet wel, van die bodygard(??) people...
<edit>typo</edit>
Verwijderd
Niet! je bent een diep trieste icoon dief!Op woensdag 11 april 2001 23:34 schreef Pjemco het volgende:
BOE!
Ik ben een spook
En voor jou is een bodyguard per definitie iemand die een wetenschappelijke achtergrond heeft? En die gewoon is om dingen die hij niet kent te verklaren door (nuchter) onderzoek te doen?Op donderdag 12 april 2001 08:55 schreef Goofyduck het volgende:
En ik weet zeker dat dat geen gelul is, want dat die lui bang of iets eng zouden vinden zal je niet snel geloven. Je weet wel, van die bodygard(??) people...
Het heeft niets te maken met al dan niet bang zijn. Het heeft alleen te maken met:
Zoek je er zwarte magie achter? Zo ja, dan is het eng, bodyguard of niet.
Of probeer je met dingen die je al weet iets te verklaren voor je gaat denken aan allerlei nog niet ontdekte dingen. In dit geval is er niets engs aan.
Verwijderd
Verwijderd
Wat is er zoal mis gegaan terwijl jij glaasje draaide, gvrdoezie? Vertel eens in detail, ik heb jaren tevergeefs op zo''n ervaring gewacht.Op donderdag 12 april 2001 11:43 schreef gvrdoezie het volgende:
ik weet wel hoe het moet maar ik het zeg het je doe het niet als je het niet zeker weet.Mijn tip als je het echt wil doen doe het dan met iemand die er al meer dan een paar jaar lang verstand van heefd want er kan van alles mis gaan /me spreekt uit ervaring
Verwijderd
/me wacht ook al een aantal jaar op zulke "ervaringen"Op donderdag 12 april 2001 11:43 schreef gvrdoezie het volgende:
ik weet wel hoe het moet maar ik het zeg het je doe het niet als je het niet zeker weet.Mijn tip als je het echt wil doen doe het dan met iemand die er al meer dan een paar jaar lang verstand van heefd want er kan van alles mis gaan /me spreekt uit ervaring
Mischien dat ik er wel te nuchter voor ben...
Nee, met bodygard bedoel ik een niet bang iemand, iemand die niet zo snel ergens bang voor is. Deze kerels zijn ontzettend geschrokken na het glaasje draaien omdat er wel zeker iets niet-aards gebeurde. Ik weet niet wat, maar ik geloof ze best dat er iets niet klopte..(al heb ik geen ervaring)En voor jou is een bodyguard per definitie iemand die een wetenschappelijke achtergrond heeft? En die gewoon is om dingen die hij niet kent te verklaren door (nuchter) onderzoek te doen?
En Mietje, ik geloof jou best hoor! Weet je, het is moeilijk om te kiezen. Ik geloof zelf dat er iest achter kan zitten, iets bovennatuurlijks, maar er zullen ook mensen zijn die nix ervaren. Dat kan heus wel mogelijk zijn..
Dat is dus precies het antwoord op mijn vraag. Waarom zou een bodyguard niet bang zijn van iets wat hij niet begrijpt?Op donderdag 12 april 2001 12:09 schreef Goofyduck het volgende:
Nee, met bodygard bedoel ik een niet bang iemand, iemand die niet zo snel ergens bang voor is. Deze kerels zijn ontzettend geschrokken na het glaasje draaien omdat er wel zeker iets niet-aards gebeurde. Ik weet
Jij zegt vrijwel zeker iets niet-aards? Tsja...wie heeft dat dan uitgezocht? Niet die bodyguard, want die zijn alleen maar niet bang van grote sterke kerels zeg jezelf.
Als je groot en sterk bent, en je kan een vent in elkaar meppen, dan wil dat helemaal niet zeggen dat je niet kan schrikken. En het wil al helemaal niet zeggen dat je inzicht hebt in de wetenschappelijke manier van denken. Het is natuurlijk niet onmogelijk dat je een natuurkundige of arts als bodyguard aantreft. Maar veel zullen het er vast niet zijn.
Ik geloof zelf niet in Allah ofzo maar de argumenten waar jij mee aankomt slaan echt nergens op he.[..]
Tja, hoe zal dat nou toch komen. Overal ter wereld breken grote oorlogen uit in naam van Allah, de almachtige blablabla.
[..]
Die oorlogen ontstaan door mensen zelf daar heeft allah verder geen fuck mee te maken.
Maar dat je geloof niet op moet dringen daar heb je wel gelijk in maar je kunt er wel over praten en je mening geven...
Verwijderd
Vertel vertel...Op donderdag 12 april 2001 11:43 schreef gvrdoezie het volgende:
Verwijderd
Na sluitingstijd van het jongerencentrum, lichten uit en met wat kaarsjes en een creepy sfeer elkaar slechte nachtrust bezorgen.
Wij schreven met stift (plakbriefjes kan ook) alle letters van het alfabet, de getallen 1 t/m 10 en JA, NEE, WEETNIET (en nog wat standaard antwoorden) op een tafel met een gladde ondergrond. Een laag breed glas (op z''n kop) in het midden. (Wat water op de tafel wilde ook wel helpen voor het betere glijwerk).
We gingen met een man of 6 zo dicht mogelijk rond de tafel zitten zodat iedereen met z''n vinger zo''n beetje alle letters kon aanraken. Vervolgens iedereen z''n wijsvinger op het glas.
Oh ja.. omdat er bij ons een beperkt aantal mensen aan tafel konden zitten (anders werd het een beetje druk met al die vingers) hadden we als regel dat als iemand betrapt werd op het ''sturen/trekken van het glas'', dat die persoon uit de kring moest en werd vervangen door iemand die ongeduldig stond te wachten op z''n beurt.
Je moest dus je vinger ''ontspannen'' op het glas houden en als het glas over de tafel ging schuiven, alleen maar met je vinger meegaan/volgen.
Er zat er altijd wel 1 tussen met zgn. ''veel ervaring'' dus die begon de spanning nog wat op te voeren door met veel ritueel en lage stem te vragen of er nog een geest zin had om een spelletje te doen.
Dan ging die persoon vragen stellen waarna het glas ging schuiven van letter naar letter zodat dus het antwoord gevormd werd. Voor de vorm zat er ook nog iemand mee te schrijven want soms was er nogal wat werk en verbeelding voor nodig om de letterbrij te ontcijferen.
Al met al was het een leuk tijdverdrijf en achteraf kan ik er wel om lachen. Ik hecht er niet zoveel waarde aan. In ieder geval niet meer dan muntjes gooien, koffiedik kijken, hypnose shows, horoscoop lezen of andere Paravisie-beurs achtige dingen. Dit glaasjedraaien is echter in groepsverband en ik begrijp best dat er hierover nogal wat nare verhalen de ronde doen.
Natuurlijk gingen wij leeftijden/voornamen van moeders/vaders/oma''s vragen van personen die op dat moment niet mee deden of KM standen van brommers die buiten stonden.
Als dat dan (voor wat voor reden dan ook) klopte (of leek te kloppen) dan wilde het nog wel eens gebeuren dat er een paar figuren gingen freaken. Maar deden we het daar dan ook niet voor? Creepy!
Ach, ik weet het niet. Destijds vond ik het heel spannend en ik heb me ook vaak genoeg achter m''n oor gekrabd. Er zullen dan ook best wel mensen zijn die hierdoor helemaal door het lint zijn gegaan. Al dan niet gevoed door opgeklopte groepshysterie of een te ver doorgevoerd geloof in dit soort dingen.
Maar goed, ik denk dat als je nogal instabiel/bang uitgevallen/naief bent of je hebt wat van dat soort mensen aan de tafel zitten, dan zou ik het niet doen. Je weet nooit hoe lang ze ervan wakkerliggen terwijl jij het misschien al lang vergeten bent.
Je kunt het echter toch niet tegenhouden dus als er dan op z''n minst iemand tussen zit die de boel achteraf een beetje kan relativeren en de meute weer terug op aarde zet is er volgens mij niks aan de hand.
Trouwens... met een groep naar The Beyond of Friday the 13th kijken vond ik net zo spannend. Kan me nog wel herinneren dat ik daar wel van wakker heb gelegen
Ik kan wichelroedelopen en pendelen.
ICQ me maar, gooi met een dobbelsteen, denk er sterk aan en mijn pendel geeft aan wat jij gegooid hebt (vraag Unicorn maar dat het waar is en hij is strontnuchter)
maar ik momenteel niet
wat is je nummer?Op vrijdag 13 april 2001 06:07 schreef Mastermind het volgende:
Onbekende krachten bestaan.
Ik kan wichelroedelopen en pendelen.
ICQ me maar, gooi met een dobbelsteen, denk er sterk aan en mijn pendel geeft aan wat jij gegooid hebt (vraag Unicorn maar dat het waar is en hij is strontnuchter)
edit:
maar ik momenteel niet![]()
Ik zal even uitleggen wat mijn visie erop is en waarom ik zeg dat je het nooit moet doen, dat glaasje draaien.Op donderdag 12 april 2001 12:09 schreef Goofyduck het volgende:
Ik geloof zelf dat er iest achter kan zitten, iets bovennatuurlijks, maar er zullen ook mensen zijn die nix ervaren. Dat kan heus wel mogelijk zijn..
Dat de ene persoon wel wat merkt en de ander niet zit in het feit dat de een zich meer open kan stellen en/of gevoeliger is voor geesten en zich dus makkelijker ermee kan verbinden. Het is daarom ook logisch dat mensen die een bepaald geloof hebben eerder iets meemaken dan mensen die niet een geloof hebben of er iets mee doen. Want diegene met een geloof stellen zich al meer open en zijn er gevoeliger voor. (en zullen mischien omdat ze er van nature al gevoeliger voor zijn, een geloof hebben gezocht).
Bij het glaasje draaien verbind je je met
geesten. Deze zijn volop aanwezig op aarde. Hiervan zijn er goede maar ook slechte. Die slechte geesten pakken een kans als ze dat lukt om toe te slaan. Een geest kan ''gedeeltelijk'' je lichaam overnemen, of in ieder geval de macht erover. (kijk maar naar schrijvende, pratende, schilderende mediums). Bezeten zijn door een geest kan echt. Sommige psychiatrische patienten zijn dat echt. Wat is er nu zo gevaarlijk aan. Nou doordat jij je verbind met zo''n geest weet die jouw te bereiken. Die geest kan daarmee een slechte invoed op je uitoefenen. En omdat je er al een keer mee bent verbonden zal het een andere keer weer makkelijker zijn, ook voor die geest. Oftewel je wordt er nog gevoeliger voor.
Ik zeg niet dat het fout gaat, maar de kans is best groot omdat de enigste geesten die belang erbij hebben om zich met jouw te verbinden tijdens dat glaasje draaien, de verkeerde geesten zijn.
Dan komt natuurlijk de vraag waarom mediums sommige dingen wel zonder gevaren kunnen doen. Nou, dat komt omdat ze zich ervoor kunnen afsluiten, van die kwade machten. Maar zoiets moet je wel leren. De geleidegeest van dat medium helpt het medium ook tegen die kwade geesten.
Ga, als je zo graag gekke dingen wil meemaken of iets te weten wilt komen, naar een echt medium (en dan hoop ik natuurlijk voor je dat het een echte is). Die zal dan ook antwoorden op je vragen kunnen geven en die zal je waarschijnlijk ook best versteld doen staan van wat die allemaal verteld.
Verwijderd
Ik ben het helemaal niet met je eens dat bezetenheid een psychiatrisch verschijnsel is. Begrijp me niet verkeerd, die patienten zullen vast er van overtuigd zijn dat ze bezeten zijn door een of andere entiteit, maar de psychiater heeft daar een andere verklaring voor (trance & possession disorders).
<edit>m''n r-toets heeft zwaar problemen</edit>
Gedeeltelijk. Ik zeg dat ze je kunnen beinvloeden als je gevoelig bent voor ze.Op zaterdag 14 april 2001 18:03 schreef mietje het volgende:
Lamborghini>> Begrijp ik je goed als je zegt dat geesten alleen bestaan en invloed op je hebben als je erin gelooft? Dan zijn we het namelijk op dat punt met elkaar eens.
En dat ben je als je je ervoor open stelt.
Het KAN, heb ik ook gezegd, het hoeft niet zo te zijn. Er zijn er ook die het allemaal zelf verzinnen en zichzelf gek maken. Voor meer info over mijn visie kijk maar eens op: http://www.hoegee.demon.nl/page21.htmlIk ben het helemaal niet met je eens dat bezetenheid een psychiatrisch verschijnsel is. Begijp me niet verkeerd, die patienten zullen vast er van overtuigd zijn dat ze bezeten zijn door een of andere entiteit, maar de psychiater heeft daar een andere verklaring voor (trance & possession disorders).
Verwijderd
Verwijderd
De man beweert hier dat er mensen bestaan, die letterlijk geen hersenen hebben, maar toch een gewoon leven leiden. Om zijn werkelijk ongeloofelijke bewering overeind te houden, werpt hij de zoveelste samenzweringstheorie op, en de wetenschappers zijn weer de kwade genius.Maar gevoel overheerst. Onze daden en ons denken worden bepaald door ons gevoel. Hoe zou het anders kunnen, dat mensen, die vanaf de geboorte geen hersenen bezitten, toch een normaal leven kunnen leiden. Dit fenomeen is binnen de medische wetenschap bekend, maar men zwijgt hierover, omdat men dan verplicht is zich af te vragen, hoe dat kan en dan zullen ze uiteindelijk tot de conclusie moeten komen, dat dit alleen verklaard kan worden door het astrale leven te aanvaarden; "achter de kist " te kijken en dan zou de wetenschap op z''n kop komen te staan.
Sorry, maar ik kan dit niet serieus nemen.
<edit>typo</edit>
Heel erg bedankt voor de interesse. Er zijn er maar weinig die de moeite nemen.Op zaterdag 14 april 2001 21:16 schreef mietje het volgende:
Ik heb je page gelezen, en ik moet zeggen dat het meer vragen bij me oproept dan beantwoordt.
Ja dat lijkt mij ook sterk, maar ik ken wel een geval van iemand die hersenen zo klein als een erwt had en ook gewoon leefde. Ik denk dat je het moet zien als "vrijwel geen hersenen".De man beweert hier dat er mensen bestaan, die letterlijk geen hersenen hebben, maar toch een gewoon leven leiden. Om zijn werkelijk ongeloofelijke bewering overeind te houden, werpt hij de zoveelste samenzweringstheorie op, en de wetenschappers zijn weer de kwade genius.
Sorry, maar ik kan dit niet serieus nemen.
En over die wetenschappers. Er wordt denk ik mee bedoelt dat er op deze aarde door veel mensen feiten worden verzwegen om de status te waarborgen, en dat is bij dit verschijnsel het geval bij de wetenschappers.
Het is niet een aanval tegen de wetenschappers maar meer een opmerking over hun manier van werken.
Verwijderd
Maar dat is nu juist mijn probleem. Ik heb het nooit meegemaakt dat de wetenschap iets verzweeg. Ook gevaarlijke kennis is gewoon publiek. Voorbeelden: Iedere student natuurkunde leert de principes die achter de atoombom steken, iedere student scheikunde kan talloze dodelijke substanties maken, enz.Op zaterdag 14 april 2001 21:25 schreef Lamborghini het volgende:
En over die wetenschappers. Er wordt denk ik mee bedoelt dat er op deze aarde door veel mensen feiten worden verzwegen om de status te waarborgen, en dat is bij dit verschijnsel het geval bij de wetenschappers.
Het is niet een aanval tegen de wetenschappers maar meer een opmerking over hun manier van werken.
De wetenschap verzwijgt ook niet iets als het niet in haar theorieen past. Andere onderzoekers moeten de theorieen ook begrijpen en de experimenten herhalen, dus die zouden er onherroepelijk achter komen als er iets verzwegen werd of niet klopte. De enige manier dat zoiets dus verzwegen zou kunnen worden, is als zowat alle wetenschappers van de wereld samen een groot complot zouden vormen.
Mensen die in al die onzin geloven die zijn inderdaad niet van deze wereld.
Maar helaas zijn er genoeg mensen die het allemaal geloven ook.
Mijn schoonmoeder doet aan reiki, die denkt dat ze kan genezen met handoplegging of door energie te sturen via gedachte.
Nou ik kan je vertellen dat ik nog nooit één keer resultaat heb gezien.
En glaasje draaien? Je doet maar, dat is ook de reinste onzin. Sommige mensen zijn blijkbaar makkelijk gek te maken.
Iedereen die een beetje met zijn gezond verstand denkt die ziet dat dit soort dingen tussen je oren zit en niets te maken heeft met iets "bovennatuurlijks".
Dat kun je ook niet meemaken want ze verzwijgen het.Op zaterdag 14 april 2001 22:36 schreef mietje het volgende:
Maar dat is nu juist mijn probleem. Ik heb het nooit meegemaakt dat de wetenschap iets verzweeg.
Nee ik geef je groot gelijk hoor met je verhaal. Het zal inderdaad moeilijk zijn om dingen te verzwijgen zoals je zei. Alleen er zal toch nooit echt sprake zijn van complete openheid. Bij alles is dat het geval, kijk maar eens naar de overheid. Mensen vertellen nou eenmaal niet graag dingen die negatief zijn voor hunzelf. Net zoals ook Elvhenk zei, 2 berichten omhoog.
Maar om terug te komen op waar het om ging. Het zijn niet ''de slechte wetenschappers zoals altijd'', er wordt alleen een opmerking gemaakt over de wijze van werken.
Verwijderd
het repecteren van andermans geloof blijft moeilijk. Om dat nog kracht bij te zetten met eenOp zondag 15 april 2001 10:44 schreef Artwido het volgende:
Mijn schoonmoeder doet aan reiki, die denkt dat ze kan genezen met handoplegging of door energie te sturen via gedachte.
Ik geloof ook niet in reiki, handopleggingen, handlezen, tarot kaarten, koffiedik kijken, helderziene waarnemingen, voetreflex theorie, oorkaarsen, glazen bollen, geneeskrachtige steentjes/schalen/schelpen/oorbellen/armbanden en godweetwatallemaalnogmeer...
maar maakt dat wat uit?
Als de persoon in kwestie zich er nou beter van voelt?! Prima toch?
Geloof ik ook, je nodigt ze als het ware uit...Op zaterdag 14 april 2001 18:03 schreef mietje het volgende:
Lamborghini>> Begrijp ik je goed als je zegt dat geesten alleen bestaan en invloed op je hebben als je er in gelooft? Dan zijn we het namelijk op dat punt met elkaar eens.
Het bestaat IMHO naast elkaar, veel psychiatrische aandoeningen zijn te wijten aan een inbalans van chemische stoffen in de hersenen (niet allemaal, maar wel veel) en dat is in de regel met een goede (en die zijn er helaas niet zo veel) behandeling te verhelpen/verminderen.Ik ben het helemaal niet met je eens dat bezetenheid een psychiatrisch verschijnsel is. Begrijp me niet verkeerd, die patienten zullen vast er van overtuigd zijn dat ze bezeten zijn door een of andere entiteit, maar de psychiater heeft daar een andere verklaring voor (trance & possession disorders).
<edit>m''n r-toets heeft zwaar problemen</edit>
Dit wil niet zeggen dat iemand die "dingen" ziet, hoort, voelt enz. per definitie een afwijking zou hebben.
Ontopic: Glaasje draaien. Niet doen als je niet op de hoogte bent waar je mee bezig bent.
Ten slotte: Iemand dissen vanwege zijn geloof, ook al staat het in zijn ondertitel is not done. Laat ALLE mensen gewoon in hun waarde, al is hetgeen wat zij verkondigen voor jou volstrekte onzin.
"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)
Verwijderd
Nou mijn broer die had een keer glaasje gedraaid met een vriend van hem en dat liep niet geheel volgens plenning,
Hij had een zogeheete Zwarte gids achter zich aangekregen.Bij hun gebeurde wel wat maar na 5 min hield het op.
Toen mijn broer thuis kwam zat hij niet prettig in zijn vel,hij had het gevoel dat hij de hele tijd gevolgt werd.
Hij d8 dat het wel over zou gaan en ging gewoon verder met zijn bezigheden.
Maar alles ging fout sindsdien hij haalde slechte cijfers op sgool hij werd aangereden!!en hij had nog steeds het gevoel dat hij gevolgt werd.
Mijn oma is op het gebied van het spirituele al zeer ver ontwikkeld en mijn broer ging dan ook naar haar toe voor een advies.
Mijn oma merkte op dat mij broer veel negatieve energie om zich heen had en vroeg hem wat hij gedaan had,Hij alles vertellen en mijn oma die zwarte gids "weggestuurt"(ofzo kweet ook nog niet precies wat ze gedaan had)
Mijn broer voelde zich stukken beter en had niet meer het gevoel dat hij achtervolgd werd .
Dat is dus een voorbeeld met wat er fout KAN gaan als je niet presies weet waar je mee bezig bent.
Voor vele van jullie klinkt het allemaal een beetje onwaarschijnlijk maar het is gewoon iets waar je in moet geloven om te kunnen begrijpen
-Amen-Op maandag 23 april 2001 11:54 schreef gvrdoezie het volgende:
k sorry dat ik nu pas reageer kwas dit topic alweer vergeten
Nou mijn broer die had een keer glaasje gedraaid met een vriend van hem en dat liep niet geheel volgens plenning,
Hij had een zogeheete Zwarte gids achter zich aangekregen.Bij hun gebeurde wel wat maar na 5 min hield het op.
Toen mijn broer thuis kwam zat hij niet prettig in zijn vel,hij had het gevoel dat hij de hele tijd gevolgt werd.
Hij d8 dat het wel over zou gaan en ging gewoon verder met zijn bezigheden.
Maar alles ging fout sindsdien hij haalde slechte cijfers op sgool hij werd aangereden!!en hij had nog steeds het gevoel dat hij gevolgt werd.
Mijn oma is op het gebied van het spirituele al zeer ver ontwikkeld en mijn broer ging dan ook naar haar toe voor een advies.
Mijn oma merkte op dat mij broer veel negatieve energie om zich heen had en vroeg hem wat hij gedaan had,Hij alles vertellen en mijn oma die zwarte gids "weggestuurt"(ofzo kweet ook nog niet precies wat ze gedaan had)
Mijn broer voelde zich stukken beter en had niet meer het gevoel dat hij achtervolgd werd .
Dat is dus een voorbeeld met wat er fout KAN gaan als je niet presies weet waar je mee bezig bent.
Voor vele van jullie klinkt het allemaal een beetje onwaarschijnlijk maar het is gewoon iets waar je in moet geloven om te kunnen begrijpen
This message was sent from a galaxy far, far away.
Verwijderd
(kweet niet meer precies hoe je dat schrijft maar je weet wel zo''n bord met lettertjes en cijfers+ja en nee)gewerkt.
Ik kan je wel vertellen het is vreemd om mee gemaakt te hebben want er gebeurt iets wat je haast niet kan verwoorden,je voelt iets heel kr8igs aan je vingers trekken en het stopt inneens voor een letter.
Het is wel mooi om meegemaakt te hebben maar nog maals ik raad het aan om het met iemand te doen die er dus wel vertsand van heeft!
Zelf heb ik herhaaldelijk gedaan, totdat het een keertje écht mis ging. Kasten die omdonderden, springende lampen en noem maar op. Op zich kan dat geen kwaad, zolang alle deelnemers maar in de kring blijven zitten en hun vinger op het glas houden. Zit er echter één zwakke broeder (M/V) tussen, die het op zijn resp. haar heupen krijgt, kan het lelijk misgaan!
Mocht je per sé willen, doe het dan met ervaren, stabiele mensen van wie je zeker weet dat ze integer zijn. Zorg dat je huidier(en) zich niet in de kamer bevinden (is nl. lstig als je plotseling door je eigen hond of kat wordt aangevallen...) en zorg dat je eten en drinken bij de hand hebt. Als het echt tricky wordt, kan het wel eens lang duren voor je de kans krijgt iets te eten of te drinken te pakken.
Tenslotte dit:
Gebruik nimmer een Ouija-bord. Dat is zo ongeveer het gevaarlijkste dat er is. Doe een sceance alleen met stabiele, vertrouwde mensen. Dat laatste geldt ook voor glaasje draaien.
Maak nooit de vergissing van: Mwoh, dat doe ik wel ff met die-en-die. Als het misgaat en je weet niet wat te doen, zijn de rapen gaar en terugdraaien is er dan niet meer bij!
As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...
Verwijderd
ook een film gezien zekerOp maandag 23 april 2001 13:16 schreef The_Jester het volgende:
''T is altijd oppassen. Glaasje draaien is zgn. zwarte magie, waardoor de kans dat je een "slechte" treft vrij reeel is.
Zelf heb ik herhaaldelijk gedaan, totdat het een keertje écht mis ging. Kasten die omdonderden, springende lampen en noem maar op. Op zich kan dat geen kwaad, zolang alle deelnemers maar in de kring blijven zitten en hun vinger op het glas houden. Zit er echter één zwakke broeder (M/V) tussen, die het op zijn resp. haar heupen krijgt, kan het lelijk misgaan!
Mocht je per sé willen, doe het dan met ervaren, stabiele mensen van wie je zeker weet dat ze integer zijn. Zorg dat je huidier(en) zich niet in de kamer bevinden (is nl. lstig als je plotseling door je eigen hond of kat wordt aangevallen...) en zorg dat je eten en drinken bij de hand hebt. Als het echt tricky wordt, kan het wel eens lang duren voor je de kans krijgt iets te eten of te drinken te pakken.
Tenslotte dit:
Gebruik nimmer een Ouija-bord. Dat is zo ongeveer het gevaarlijkste dat er is. Doe een sceance alleen met stabiele, vertrouwde mensen. Dat laatste geldt ook voor glaasje draaien.
Maak nooit de vergissing van: Mwoh, dat doe ik wel ff met die-en-die. Als het misgaat en je weet niet wat te doen, zijn de rapen gaar en terugdraaien is er dan niet meer bij!
Kom eens langs, dan maak ik een uitzondering en doen we het toch nog maar eens, met jou als speciale gast. Mocht je gillend weglopen, sluit dan a.j.b. wel de deur 8er je reet!Op maandag 23 april 2001 13:19 schreef gvrdoezie het volgende:
[..]
ook een film gezien zeker
As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...
Verwijderd
Klopt, maar wetenschappers zijn net mensen met persoonlijke flitspaal/radardetectie. Iemand anders kan nog zo hard beweren dat hij niet te hard gereden heeft, de andere wetenschapper kan het gewoon meten en hem met de neus op de feiten drukken. Het is echt niet zo gemakkelijk om iets te verzwijgen binnen de wetenschappelijke gemeenschap als jullie dat denken.Op zondag 15 april 2001 09:55 schreef Elvhenk het volgende:
Ik wil zeker niet zo ver gaan om te zeggen dat wetenschap één groot complot vormt, maar je moet niet de illusie hebben dat wetenschap één of ander nobel iets is dat boven overige menselijke principes staat. Ook daar gelden dingen als machtsblokken, economisch belang, muggezifterij, elkaar het licht in de ogen niet gunnen bij onderzoek. En dan gaat de wetenschappelijke objectiviteit ook om zeep. Wetenschappers, het zijn net mensen. LOL
Waarom raad je het alleen aan onder begeleiding van experts? En hoe herken ik zo''n expert, heeft hij/zij een diploma of zo?Op maandag 23 april 2001 12:00 schreef gvrdoezie het volgende:
Het is wel mooi om meegemaakt te hebben maar nog maals ik raad het aan om het met iemand te doen die er dus wel vertsand van heeft!
Ik raad juist iedereen die niet bang aangelegd is aan het wel eens een keer te proberen. Dan kan men met eigen ogen zien dat er van al die bangmakerij niets klopt en dat er niets gebeurt behalve dat er een glaasje over de tafel schuift.
<edit>typo</edit>
Verwijderd
Geef je adres maar. Ik ben al eens vervloekt in de naam van Pazuzu en later ook in die van Choronzon door een "zwarte magier". Nou, het jeukte niet eens. Dus give me your best shot.Op maandag 23 april 2001 13:24 schreef The_Jester het volgende:
Kom eens langs, dan maak ik een uitzondering en doen we het toch nog maar eens, met jou als speciale gast. Mocht je gillend weglopen, sluit dan a.j.b. wel de deur 8er je reet!
Verwijderd
Wrom ik dat adviseer.Op maandag 23 april 2001 13:29 schreef mietje het volgende:
[..]
Klopt, maar wetenschappers zijn net mensen met persoonlijke flitspaal/radardetectie. Iemand anders kan nog zo hard beweren dat hij niet te hard gereden heeft, de andere wetenschapper kan het gewoon meten en hem met de neus op de feiten drukken. Het is echt niet zo gemakkelijk om iets te verzwijgen binnen de wetenschappelijke gemeenschap als jullie dat denken.
[..]
Waarom raad je het alleen aan onder begeleiding van experts? En hoe herken ik zo''n expert, heeft hij/zij een diploma of zo?
Ik raad juist iedereen die niet bang aangelegd is aan het wel eens een keer te proberen. Dan kan men met eigen ogen zien dat er van al die bangmakerij niets klopt en dat er niets gebeurt behalve dat er een glaasje over de tafel schuift.
<edit>typo</edit>
als het fout gaat dan weten die mensen wat ze moeten,ze kunnen met de verkeerde invloed omgaan.
Hoe je zo iemand herkent?
weet niet is iet echt aan het uiterlijk te zien ik denk dat het persoon in kwestie zelf het beste weet.Je moet ervaring opgedaan hebben en weten wat je wat moet doen in elke situatie.
Verwijderd
Ik weet het niet want ik heb het nog nooit mee gemaakt.Op maandag 23 april 2001 13:24 schreef The_Jester het volgende:
[..]
Kom eens langs, dan maak ik een uitzondering en doen we het toch nog maar eens, met jou als speciale gast. Mocht je gillend weglopen, sluit dan a.j.b. wel de deur 8er je reet!
Het is niet voor te stellen dat die krachten die loskomen bij het glaasje draaien zo groot zijn dat ze "grote" voorwerpen kunnen verplaatsen.
Als je nagaat wat glaasje draaien precies inhoud.
Je zorgt ervoor dat je onderbewuste in contact komt met een "geest"
De "geest" zou dan in je onderbewuste het glas laten bewegen.
daarom geloof ik met moeite dat er zomaar dingen van de meur afvallen en dat poltergeist gebeuren.
Het ergste zou kunnen zijn dat je de "geest" die je heb opgeroepen niet terug kunt sturen en dat ie met iemand meegaat en dwars gaat liggen.
ik stel het volgende voor:
ik en een aantal andere vrijwilligers gaan glaasje draaien. we zorgen dat de omstandigheden zo zijn dat we het meeste risico lopen om door een kwade geest in bezit genomen te worden.
ik denk aan:
-het opnemen van het gebeuren met een camera
-het gebruik van een ouja bord
-het vragen aan een eventuele geest naar de sterfedatum van de deelnemers
-het kwaad proberen te maken van een geest (het schijnt dat er dan nog wel eens wat aantoonbaar vreemde dingen gebeuren, kasten die omvallen etc)
-het bedenken van een manier waarop een eventuele geest kan bewijzen dat hij echt is (en geen verzinsel van een van de aanwezigen). lijkt me niet zo moeilijk: laat de geest voorspellen wat een gegooide dobbelsteen zal worden ofzo.
-huisdieren waren er gevoelig voor en moest je weghouden? we zetten mijn kat ernaast, kijken of ie wat geks doet.
als we onder die omstandigheden niets geks waarnemen, ook niet achteraf op de video, mag ik dan veilig aannemen dat geesten niet bestaan?
oh ja, mastermind, als je een uitdaging doet en vraagt om jouw te icq''en, is het wel handig als je je icq nummer erbij zet. het feit dat als ik ernaar vraag, er geen antwoord komt, is ook een beetje vreemd.
Als je maar vaak genoeg tegen je zelf zegt dat het echt kan dan ga je nog in je zelf geloven ook.
Echt ik vind het één grote bullshit. Maar ach, het is jullie feestje
Verwijderd
Nee, het enige dat je dan veilig kunt aannemen is dat je niets geks hebt waargenomen.Op maandag 23 april 2001 15:37 schreef aatos het volgende:
Veel tekst......
als we onder die omstandigheden niets geks waarnemen, ook niet achteraf op de video, mag ik dan veilig aannemen dat geesten niet bestaan?
Tekst.....
(Voorbeeld: Als je alle omstandigheden om te vissen ideaal maakt en je vangt toch geen vis, dan kun je toch ook niet stellen dat vissen niet bestaan
Vwb vervloekingen: Da''s volgens mij ook een boel bull! Ik geloof daar ook niet in, evenmin als in die voodoo-ellende.
Dat van die kasten, lampen en wegschietende glazen heb ik echter zélf meegemaakt. En geloof me: ik ben een zeer sceptisch persoon!
Bovendien zijn dat de echt heftige ervaringen. Doorgaans komt er weinig of niets opdraven, soms is het gezellig en heel af en toe gaat er niet al te leuk aan toe. Daar moet je gewoon op voorbereid zijn en dáár waarschuw ik dus voor!
Verwijderd
Precies, daar klaag ik dus over. Ik heb meer dan 2 jaar elke week minimaal 1x glaasje gedraaid. En inderdaad, er is nooit ook maar iets gebeurd.Op maandag 23 april 2001 15:35 schreef gvrdoezie het volgende:
Ik weet het niet want ik heb het nog nooit mee gemaakt.
Vooropgesteld dat die krachten er zijn. Ik heb ze nog nooit waargenomen, en ze zijn nog nooit waargenomen gecontroleerde wetenschappelijke experimenten.Het is niet voor te stellen dat die krachten die loskomen bij het glaasje draaien zo groot zijn dat ze "grote" voorwerpen kunnen verplaatsen.
Het kan natuurlijk ook zijn dat die persoon bijgelovig is. Als hij na een seance slecht slaapt of zich ongemakkelijk voelt, zal hij al snel zoeken naar bovennatuurlijke verklaringen. Dat wil nog niet zeggen dat er ook een bovennatuurlijke oorzaak is, het kan best dat die persoon zo zijn angsten kanaliseert.Het ergste zou kunnen zijn dat je de "geest" die je heb opgeroepen niet terug kunt sturen en dat ie met iemand meegaat en dwars gaat liggen.
Tering...Op woensdag 11 april 2001 18:52 schreef jooers het volgende:
Ik zou daar toch maar een beetje mee oppassen, voordat je met deze spirituele zaken begint.
Toen ik nog op de lagere school zat, ben ik een keer bij een klasgenoot thuis geweest, en daar deed zijn zus ook glaasjedraaien.
Op een gegeven moment, vroeg ze iets, (wat dat weet ik niet meer) maar plots vlogen alle glazen door de kamer, en werd ze met stoel en al minstens 3 meter naar achter gesmeten, ik scheet mijn broek onderhand vol man, dit was echt het meest bizarre wat ik ooit meegemaakt heb...
(nog gecondoleerd, beetje laat misschien
In een eerder bericht van mij heb ik al uitgelegd hoe dat komt dat er soms niks gebeurt. Ik zal het nog een keer uitleggen.Op maandag 23 april 2001 16:11 schreef mietje het volgende:
Precies, daar klaag ik dus over. Ik heb meer dan 2 jaar elke week minimaal 1x glaasje gedraaid. En inderdaad, er is nooit ook maar iets gebeurd.
Het is een geest waarmee je je verbindt.
*Nou die geest heeft totaal geen behoefte om zich met jouw te verbinden.
*Als die wel die behoefte heeft (dan is het vaak een geest met slechte bedoelingen) dan lukt het hem niet zich met jouw te vebinden omdat je er voor open moet staan en als je dat niet doet dan lukt het niet. En iemand die heel nuchter over zulke dingen denkt enz. die zal moeilijk te bereiken zijn voor zo''n geest.
Andere mensen hebben ze wel waargenomen.Vooropgesteld dat die krachten er zijn. Ik heb ze nog nooit waargenomen, en ze zijn nog nooit waargenomen gecontroleerde wetenschappelijke experimenten.
Zijn die experimenten dan wel eens uitgevoerd???
Wat ik altijd jammer vindt is dat het niet serieus wordt genomen en dat er geen wetenschappelijk onderzoek wordt gedaan.Het kan natuurlijk ook zijn dat die persoon bijgelovig is. Als hij na een seance slecht slaapt of zich ongemakkelijk voelt, zal hij al snel zoeken naar bovennatuurlijke verklaringen. Dat wil nog niet zeggen dat er ook een bovennatuurlijke oorzaak is, het kan best dat die persoon zo zijn angsten kanaliseert.
Altijd wordt het maar afgedaan als zoiets als een afwijking, angst of zoiets van die persoon.
Wat ik wel leuk vindt is dat het juist de mensen die dit onzin vinden diegene zijn die het als mysterisch zien en maken, ipv de ''gelovige''.
ik ken een vrouw, die had met iemand anders afgesproken, dat diegene die het eerst zou sterven iets van zich zou laten horen.
die ander ging als eerste de pijp uit, en de dag daarna ging bij die vrouw de wekker zomaar af, snachts. ze liep naar beneden, naar de keuken, en daar vloog het bestek in het rond, alle laden vlogen op en dicht.
dit is dus ECHT gebeurt, ik heb het gehoord van de dochter van de ''''vrouw'''' waar ik het over heb, en diegene is serieus.
voor diegene die nergens in geloven, hoe verklaar je dit?
Verwijderd
Dan komen we er weer op dat geesten alleen bestaan voor mensen die erin geloven. Geesten zijn dus subjectief en onttrekken zich aan de objectieve waarnemening. Wetenschappelijke waarnemingen moeten objectief zijn, dus geesten onttrekken zich aan wetenschappelijke waarnemenig. We kunnen ze volgens jouw definitie niet wetenschappelijk onderzoeken!Op maandag 23 april 2001 18:30 schreef Lamborghini het volgende:
In een eerder bericht van mij heb ik al uitgelegd hoe dat komt dat er soms niks gebeurt. Ik zal het nog een keer uitleggen.
Het is een geest waarmee je je verbindt.
*Nou die geest heeft totaal geen behoefte om zich met jouw te verbinden.
*Als die wel die behoefte heeft (dan is het vaak een geest met slechte bedoelingen) dan lukt het hem niet zich met jouw te vebinden omdat je er voor open moet staan en als je dat niet doet dan lukt het niet. En iemand die heel nuchter over zulke dingen denkt enz. die zal moeilijk te bereiken zijn voor zo''n geest.
Jep. Mensen nemen ook ufo''s, aliens, kabouters enz. waar...Andere mensen hebben ze wel waargenomen.
Er wordt niet serieus op ingegaan juist omdat die mensen beweren dat hun ervaringen subjectief zijn. Een wetenschapper gelooft niets totdat hij het zelf ziet, en hij wil deze objectiviteit koste wat het kost bewaren. Als mensen beweren dat hun subjectieve ondervindingen een objectief waarheidsgehalte hebben wordt dat inderdaad als een afwijking beschouwd.Wat ik altijd jammer vindt is dat het niet serieus wordt genomen en dat er geen wetenschappelijk onderzoek wordt gedaan.
Altijd wordt het maar afgedaan als zoiets als een afwijking, angst of zoiets van die persoon.
Dat komt omdat de gelovige mysteries gemakkelijker accepteert dan een ongelovige. Het concept "geest" komt rechtstreeks uit het geloof, dus een ongelovige zal er meer moeite mee hebben dan een gelovige.Wat ik wel leuk vindt is dat het juist de mensen die dit onzin vinden diegene zijn die het als mysterisch zien en maken, ipv de ''gelovige''.
de vrouw heeft dit gedroomd bijvoorbeeld?Op maandag 23 april 2001 22:19 schreef Metalium- het volgende:
dit is misschien een beetje offtopic, maar wel leuk om met jullie te delen denk ik.
ik ken een vrouw, die had met iemand anders afgesproken, dat diegene die het eerst zou sterven iets van zich zou laten horen.
die ander ging als eerste de pijp uit, en de dag daarna ging bij die vrouw de wekker zomaar af, snachts. ze liep naar beneden, naar de keuken, en daar vloog het bestek in het rond, alle laden vlogen op en dicht.
dit is dus ECHT gebeurt, ik heb het gehoord van de dochter van de ''''vrouw'''' waar ik het over heb, en diegene is serieus.
Die vrouw heeft het verzonnen zoals de meeste van dit soort verhalen.Op maandag 23 april 2001 22:19 schreef Metalium- het volgende:
dit is misschien een beetje offtopic, maar wel leuk om met jullie te delen denk ik.
Verwijderd
Nou nou zeg!Op woensdag 11 april 2001 18:52 schreef jooers het volgende:
Ik zou daar toch maar een beetje mee oppassen, voordat je met deze spirituele zaken begint.
*GAAAAAAP!*
Verwijderd
Hmz, ik d8 het volgende:
Veel mensen die flesje draaien en iets meemaken, of mensen die nog nooit hebben flesjegedraaid geloven echt dat het iets ''anders'' was dat bijv de tafel liet schudden oid.
IMHO is het echter het resultaat van het feit dat er een groepje mensen vurig hoopt dat er iets zal gebeuren. En aangezien iedereen hetzelfde beeld zo''n beetje heeft van wat er op zo''n moment zou moeten gebeuren (rondvliegende glazen, openzwaaiende deuren en gordijnen etc...Maar dus ook bijv dat de pijl van het Ouija-bord naar de JA gaat...) en dus praktsich dezelfde dingen denkt, wordt die [tot nog toe bijna-] ongebruikte geesteskracht gebundeld en gebeurt dus datgene wat iedereen stiekum toch wel hoopte...
Wat ik dus wil zeggen is dat het volgens mij niks meer of minder is dan een blik op het topje van de ijsberg van ons geestelijk kunnen...
Durf zelfs haast wel te wedden dat als je met een groep serieuze mensen hier op gaat trainen, dat je dan na verloop van tijd dus dezelfde dingen kunt bewerkstelligen.
Dus zonder Ouija-bord oid, en dus vooral met die zeer significante verandering in denkwijze => Niet meer denken van "straks komt de geest van Elvis hier echt" en dan per ongeluk de tafel laten bewegen, maar denken van => "Dat glas gaan we laten vliegen"...
Uberhaupt IEMAND die me snapt?
ELANAZ
^^^^ Eerder geschreven (twee uur terug oid) ^^^^
Appendix:
PS: Als er mensen zijn die daadwerkelijk bezig willen zijn/ zijn met "de zoektocht naar DE oplossing voor beter gebruik van hersens" en die hier ook ECHT in geloven dan kunnen we wel eens samenkomen om hierover te praten/ daadwerkelijk ad slag te gaan..?
Keb al een naam: *(SCIENCE//seance)* oftewel *(S//2)* Hehe
Edit: Ik wou nog ff toevoegen dat ikzelf en, jaja, vooral MIJN MOEDER ook rare diingen heb meegemaakt...Dit was op dat moment wel degelijk erg eng en zeer moeilijk verklaarbaar (Datgeen wat ik heb meegemaakt dus). Dat van mijn moeder is echt heel spooky, maar ik neem aan dat ze niet liegt tegen haar zoontje
Ze waren ooit aan het ''spelen'' (Lees= Geesten Oproepen) en toen was e dus een jongen die vroeg wanneer hij doodging, bord zei ''vanavond'' en op weg naar huis werd hij doodgereden door een truck.
Dat was mijn moeders verhaal HEEL in het kort... Ik zeg nu: "Spooky, maar berust op toevalligheden", dat die truck eraan kwam kan naturlijk puur toeval zijn, vandaar...
Maar mijn mamsie liegt echt no fokking way daarover hoor!
het kan niet alleen toeval zijn, het kan ook zijn dat die jongen van de voorspelling zo in de war raakte, dat hij spontaan tegen die truck aanreed.Op dinsdag 24 april 2001 23:15 schreef ELANAZ het volgende:
Ze waren ooit aan het ''spelen'' (Lees= Geesten Oproepen) en toen was e dus een jongen die vroeg wanneer hij doodging, bord zei ''vanavond'' en op weg naar huis werd hij doodgereden door een truck.
Dat was mijn moeders verhaal HEEL in het kort... Ik zeg nu: "Spooky, maar berust op toevalligheden", dat die truck eraan kwam kan naturlijk puur toeval zijn, vandaar...
er zijn wel meer gevallen bekend van mensen die zichzelf met dit soort dingen gek maken en zelfmoord plegen.