-=Radeon topic 21, op weg naar de R8500=-

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 836 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Op vrijdag 28 september 2001 14:15 schreef FMS het volgende:
ja, snap ik ook niet dat met 8.1 gelijk 10mhz hoger is, maar dat is me verteld.

wat ik boeiend vond was die "adaptive teselation" dat is dus gewoon het zelde als trupform, ik vroeg of het sneleid zou kosten, antwoord was nee. :)

over die benchmarks, ze zijn dus nogal nieuw, het was een R8500 stepping 13. het zou best kunnen dat de core @275mhz was.
Ik twijfel aan de waardes die Leadtek je heeft voorgeschoteld. Ze zijn nou niet echt wat je "onafhankelijk" kunt noemen.
Ik betwijfel dat ze je zouden vertellen dat de Ati Radeon 8500 sneller is dan hun kaart (ze zijn niet gek red. ;) ). Bovendien, van de final release van de R8500 zijn nog geen benchmarks beschikbaar, dus hoe ze er aan komen... :?

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 02:37
Op vrijdag 28 september 2001 15:25 schreef edward2 het volgende:

350 DMark voor de R7500.
Ah DM, ik dacht al wat een lage score ;) ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik vraag me af of adaptive tesselation idd hetzelfde is maar we zullen zien he?
over die benchmarks, die zijn al eeuwen ontwikkeld met een GF3 dus das ook niet helmaal eerlijk, ik denk dat de Ti 500 wat features betreft erg in de buurt van de R 8500 komt, ook in het echte leven komt de prestatie wel op het zelfde niveau vermoed ik

Met de nieuwe stepping en klok zijn die dingen volgens mij niet gedaan, maar ook dat zal snel beeantwoord worden. als de spelletjes makers en sites geen kaart hebben dan denk ik dat gainward die kaart ook niet heeft, watn ze zijn ook geen 3rd party developer van ATi. Ik denk eerder dat ze een oude versie hebben maar dat weet niemand zeker. en hoe weet je zo zeker dat die benchmarks erg nieuw zijn, allemaal speculatie :)

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

hoe ik zeker weet of die benches nieuw zijn? dat weet ik niet zeker, maar zo kwam het over, het waren benches genomen door die gasten bij leadtek.

ik vond het niet allemaal zo intresant, behalve adaptive tesselation. ik wil heel graag weten wat het kan. als ik het goed heb is daar verder niets over bekend?

ik vroeg ook naar dualdisplay, of wat zijn noemen "twin-view" die komt dus niet op de Ti-500.

ik wacht af, volgende week zal heel wat gebeuren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Nieuwe ATi driver 7184 geprobeerd. Mijn 3D Mark 2001 is gekelderd van 2250 naar 1700, maar mijn games lopen prima...

Hmm, objectief, dat 3D Mark.....

• Bomberman
Er staat al een R7500 in Pricewatch .. voor 750 piek.

PC Specs

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
NitroGl, van rage3d, heeft al een kadootje gehad, hij mag met een R8500 spelen.

Hij mag alleen nog niks vrijgeven.

Niet op voorraad.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 13:58
Nog een review van Tomshardware.de

http://www.de.tomshardware.com/graphic/01q3/010927/

Verwijderd

wat gaan jullie eigenlijk kopen?

een echte ATi Radeon

of een ASUS Radeon of ELSA.. of van een ander merk?

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Waarschijnlijk een 'echte' R8500 van ATI bij Ebgames :)

Maar ik heb hem nog steeds niet besteld, misschien dt de levering in NL toch niet ver achter gaat lopen en bij Eb wordt hij ook pas 17-10 verwacht.

Niet op voorraad.

• Selachii
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Nee, ik denk dat je met leverings datum niet veer naast die van NL zit. Maar als je naar de prijs van de 7500 kijkt, zou die 8500 hier weleens rond de 1200 kunnen gaan kosten, en dan is bestellen uit DS of US wel wat aantrekkelijker.

...gamen blijft leuk...

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Dan denk ik dat levering uit Duitsland toch nog even wat makkelijker is, en voor de prijs hoef je het dan ook niet te laten.

Breek je nek voorzichtig

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ik denk ook aan prijzen van rond de 1100-1200, maar ik las ergens dat ATI wat aan de levertijden in Europa wilde doen, dus wie weet..

Ik wacht gewoon tot 17-10, als hij dan leverbaar is bij Eb en er is nog geen zicht op de levering in NL, dan doe ik het in de VS of Duitsland.

Niet op voorraad.

• sharkzor
  • Laatst online: 12-09 15:52
Op zaterdag 29 september 2001 13:19 schreef Selachii het volgende:
Nee, ik denk dat je met leverings datum niet veer naast die van NL zit. Maar als je naar de prijs van de 7500 kijkt, zou die 8500 hier weleens rond de 1200 kunnen gaan kosten, en dan is bestellen uit DS of US wel wat aantrekkelijker.
doe ik liever niet ivm garantie. en als die 8500 1200,- gaat kosten speel ik nog wel een jaartje door met m'n GTS :)
voor dat geld heb ik ook een mooie monitor of een ps2 met veel spellen (ff10 :9~ )

• Selachii

Selachii

gamedev

Op zaterdag 29 september 2001 15:10 schreef weareborg het volgende:

doe ik liever niet ivm garantie. en als die 8500 1200,- gaat kosten speel ik nog wel een jaartje door met m'n GTS :)
voor dat geld heb ik ook een mooie monitor of een ps2 met veel spellen (ff10 :9~ )
Mooie monitor heb ik al...FF10 zou wel cool zijn maar ZEKER niet op een PLEESTATION :r

...gamen blijft leuk...

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:27

DDX

ik zag vanmiddag dat de prijs van de 8500 op enpc.com verlaagd was naar 248 dollar (ipv 299)
meteen maar ff een mailtje gestuurd of ik ook die prijs berekend krijg en of ze de eta van 2oct nog halen

net reply :

-----
Hi,

We will change the price for you. However, the products may be delay 1 week. ATI said they already shipped the products but it may delay due to the Asia (Taiwan) problem. Thank you for shopping with us.

ENPC.COM
-----

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Bomberman
Wat is er mis met een PS2 :? ...

PC Specs

• Selachii

Selachii

gamedev

enpc shipt alleen niet internationaal. Als je dus geen kennissen/familie daaro hebt, heb je er niks aan.

Alles is mis met een playstation(2). Het enige dat een ps2 heeft is final fantasy, voor de rest EET mijn pc iedere pleestation. (GameBoy advanced DAS pas cool :) ) En als je voor een consol ga, kies dan gamecube, daar zit ATi in :) (om ff ontopic te blijven :) )

...gamen blijft leuk...

Verwijderd

Wanneer zou die R300 uitkomen? Hoe zal die gaan heten, 9500? En wat gaat dat 350 mhz monster wel kosten?

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik zou wel een PS2 willen, om GT3 mee te spellen. dat spel is om te :9~ dead or alive is ook vet.

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
hebben jullie dit kaartje ook gezien?

http://enpc.com/atialrad8564.html

Ik had nog geen melding over de all in wonder gezien... duur maar super bruut kaartje :)

BTW de 7000 en de 7200 staan OOK al in de pricelist van enpc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Jah idd, ik dacht dat die 7000 en 7200 bullsh*t waren maar blijkbaar nier.
-De 7000 is een 32MB kaartje en zonder dualhead, verder zeflfde als 7500.

-De 7200 is hetzelfde als de 7500 (64 MB) en heeft ook geen dualhead.

Wel grappige budget kaartjes, maar geef mij toch maar die 8500.

Owja, de R300 staat nu dus voor lente 2002 (Q1/Q2) Dus ik ben benieuwd wat ze daarvan gaan bakken.

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

volgens andere bronnen zijn die 7000 de oude Radeon VE en de 7200 de Radeon 64 SDR, maar dat weet ik ook niet zeker

dus niet met nieuwe geheugen controller enzo, gewoon de goeie ouwe shit :D

edit:

En de R300 is een creatie van de mensen van ArtX voor het grootste deel, en daar verw8 ik behoorlijk veel van, asl je ziet wat die chip in de GameCube allemaal kan dan moet ik :9~

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

De R300 zal flink wat concurentie krijgen van nVdia's nieuw wonder chip, NV-30. Hij zal ook ergens Q1/Q2 2002 uitkomen. NV-30 chip zal wel iets bijzonder worden. met 3Dfx AA, foto realistisch beelden en weet ik veel wat...

maar ik verwacht niet van kyro3,

ze mogen die chips wel bijnamen geven, net als AMD en intel enz. al die afkortingen en nummers.. kan het niet meer bij houden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

niet veel hey, voor een gf3 killer: fl. 615,08 !

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
En nou las ik dit op digitlife :

Radeon 8500/7500 cards and more from Rising Rich
00:00 Alecs

Rising Rich announced its ATI RADEON 8500 and 7500 based cards and some othe products based on ATI graphics chips. And... check the prices:
Radeon 8500, 64MB DDR, DVI, TV Out, Hydra Vision - $190.00

Radeon 7500, 64MB DDR, DVI, TV Out, hydra Vision - $125.00

Radeon VE 100, 64MB SDR, TV Out, Hydra Vision - $43.00

Radeon VE 100, 32MB SDR, TV Out, Hydra Vision - $39.90

Rage 128 Pro, 32MB SDR - $26.00

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Leuk zo'n Asus R8500, zal nVidia daar zo blij mee zijn?

asus en nVidia slapen toch in het zelfde bed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 30 september 2001 18:15 schreef FMS het volgende:
Leuk zo'n Asus R8500, zal nVidia daar zo blij mee zijn?

asus en nVidia slapen toch in het zelfde bed ;)
Asus maakt meer dan alleen videokaarten ;) en is dus lang niet zo afhankelijk van nVidea.
Zo hebben ze weer een betere onderhandelingspositie, die misschien wel weer in de prijs tot uitdrukking gaat komen.

Prijzenoorlog !! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Morgen wordt trouwens een spannende dag, als de battle of the titans weer losbarst :)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Op zondag 30 september 2001 18:42 schreef madashell het volgende:

[..]

Asus maakt meer dan alleen videokaarten ;) en is dus lang niet zo afhankelijk van nVidea.
Zo hebben ze weer een betere onderhandelingspositie, die misschien wel weer in de prijs tot uitdrukking gaat komen.

Prijzenoorlog !! >:)
natuurlijk maakt ASUS meer dan videokaarten. duh ;)

ik zou zelf niet een ASUS nemen, de kaarten van ATI hebben beter componenten, het is wel gunstig voor de concurentie.

volgende week gaat idd spannend worden, er zullen dat ook de nodige verrassingen bij zitten. vooral die titanium, en niet vergeten de benches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Laatst online: 01-09 10:18
Radeon 8500, 64MB DDR, DVI, TV Out, Hydra Vision - $190.00

Kijk dat zijn nog eens leuke prijzen! :9~
Met deze prijzen zullen ze op ca 600 piek in Nederland komen. Zo niet lekker in het buitenland bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Tsja de 3dFX AA komt al in de Radeon 8500 dus daarvoor hoef je niet te wachten op de nv30, tsja ik denk dat je echt geen wonderchip hoeft te verwachten ten opzichte van andere producenten. ATi komt ZEER waarschijnlijk met eDram, en dat zie ik nVidia weer niet zo snel doen. en de techniek van 3dfx is tegen die tijd al relatief oud. Dus ik verw8 zeker geen grote verschillen met de concurentie, er zijn ook geen aanwijzingen die dat sugereren dus tsja, als iemand daar verder over wil speculeren doe ik graag mee...

Dat foto realistische beelden zou ik met een flink pak zout nemen hoor, want dat zeiden ze ook van Pixel en vertex shaders, dus niet echt denken dat je naar een foto zit te kijken :D

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom nu investeren in een 8500 terwijl er straks (voorjaar 2002) een nog mooiere kaart, de R300, komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Op zondag 30 september 2001 20:51 schreef App het volgende:
Waarom nu investeren in een 8500 terwijl er straks (voorjaar 2002) een nog mooiere kaart, de R300, komt?
Dan kan je wel blijven uitstellen .. en ATi kennende ligt die R300 echt niet 21 maart hier in de winkels, eerder 30 juni ;) .

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
De kaarten van sommige 3efeesten zijn weer lager geklokt, je moet die van ATI dus hebben, als je voor de snelste wilt gaan.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

nVida komt altijd met iets nieuw, dat moet je toegeven, al vanaf het begin. T&L is door nVdia geboren als ik het goed heb. een groot verassing lijkt me toch onvermijdelijk, minst iets nieuw, een nieuw techniek wat een impact gaat maken. ik kan ook maar speculeren.
wat foto realistische beelden betreft, daar kwam de G3 dichter bij, met de nieuwe Pixel en vertex shaders. NV-30 kan dat alleen stap verder brengen.
ik zie ATI niet met de grootste vooruitgangen komen, ja truform dan, maar verder alleen maar verbetering. (correct me if i'm wrong)

ik verwacht iets nieuws van nVidia. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
T&L heeft altijd al bestaan sind 3d bestaat en is beslist niet uitgevonden door nVidia ;)

nVidia is wel een 1 van de 1e die hardware T&L op de videokaart heeft geintroduceerd.

ATI doet beslist niet onder wat innovatie en nieuwe technieken betreft en ik zie de R8500 als een (veel) geavanceerdere kaart.

Het blijft nog maar de vraag wat NV moet de researchinfo van 3dfx gaat doe, ze waren al vrij ver met de nieuwe rampage.

Laat ze elkaar lekker scherp houden en zeker niet kapot maken, dan zijn wij de lachende 3e :)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Tsja omdat een kaart een maand eerder uitkomt is het natuurlijk niet de uitvinder of vind jij van wel?

De GF2 en Radeon verschillen op een aantal gebieden, de ATi kaart vind ik veel geavanceerder dan de GF2.

Wat een feit is is dat de voorgang van beide bedrijven voor een ZEER groot deel door API's bepaald word, wat opzich ook niet zo heel gek is. Daarom verw8 ik ook niet dat ze zo denderend zullen verschillen. ATi is er altijd op uit geweest om zoveel mogelijk nieuwe dingen in hun chips te stoppen, en dat is ze tot op heden gelukt. Dat het echter nooit zo'n succces geworden is bij sommige features is weer niet hun schuld. Nu ATi en Radeon een gevestigde naam aan het worden zijn in 3D kan dat wel eens anders uitpakken, omdat features dan eerder geimplementeerd werden. de GF3 was nVidia's eerste stap in het feature segment ipv raw performance, ATi heeft nu raw performance toegevoegd omdat ze ervaren hebben dat het onmisbaar is voor de PR gevechten.

Al met al is ATi gewoon nieuw in de gamers scene, en sinds die introductie doen ze het erg goed, en ze zijn vastberaden om daar te blijven.

Natuurlijk is nVidia niet minder gedreven, daarom dus
daarom denk ik dat ze uiteindelijk geen "verschikkelijk" grote verschillen zullen vertonen, alleen zijn er meerder wegen om in rome te komen...

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Op zondag 30 september 2001 22:15 schreef edward2 het volgende:

Laat ze elkaar lekker scherp houden en zeker niet kapot maken, dan zijn wij de lachende 3e :)
Helemaal mee eens

En die 100 3dfx engineers die nu aan de NV30 zitten te werken zouden best wel een wat leuke dingetjes kunnen gaan verzinnen, maarja only time will tell.

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

190 dollar = 453,06 piek voor de 8500 van asus, en denk wel dat die dingen lekker snel zijn hoor, minstens zo snel als GF3'tjes van asus :D

*heeft zijn volgende kaart over een halfjaar binnen, wil eerst van zijn radeon VE genieten met avp2*

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ik ben benieuwd wat ze in de volgende Radeon voor high tech snufje gaan toepassen.
Oehlalala ik kan niet wachten totdat de echte reviews komen van de raddie 8500! :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

met T&L bedoel ik de GPU. voor de retail markt. dat was een groot sprong.

ATI heeft nu zijn voet helemaal binnen in de gamer's mark, tenslote zij het de gamers wie voor die kaarten kopen en en niet opa en oma ;)

voor de markt en de technische ontwikkeling, betenkt dit dat het met sneller tempo, op grooter schaal en simpelweg beter gaat verlopen. foto realistische graphics (denk final fantasie) zijn misschien niet zo ver weg als we denken. het kan nu alleen maar omhoog gaan met de ontwikkeling.

de prijzen juist niet. als je naar de prijzen van de R8500 kijk en G3 ultra, vergelijk dat maar es met G2 ultra intoductie prijs.

het is allemaal in ons faver. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Op zondag 30 september 2001 22:48 schreef Selachii het volgende:

[..]

Helemaal mee eens

En die 100 3dfx engineers die nu aan de NV30 zitten te werken zouden best wel een wat leuke dingetjes kunnen gaan verzinnen, maarja only time will tell.
Ik snap niet dat iedereen zo 'highly' denk over die 3dfx engineers :? . 3dfx is qua ontwikkeling sinds de Voodoo2 alleen maar achteruit gegaan op de concurrentie (op FSAA na bij de V5 5500 en FXT1) qua innovativiteit (Voodoo3 was gewoon een lachertje, niet qua snelheid maar wel qua nieuwigheden). nVidia engineers zullen minstens zo skilled zijn als die mensen van 3dfx (nVidia heeft nogal wat 'revolutionaire' chips voorgebracht de afgelopen jaren), dus ik denk dan ook niet dat de 3dfx mensen daar eens ff de NV30 tot grotere hoogtes gaan tillen. Waarschijnlijk zijn zij er om koffie te gaan halen voor derest van het bedrijf ;) (en ze mogen ff hun FSAA secrets vertellen, dat was het wel).

Ok bovenstaande is misschien een beetje overdreven maar m'n punt is duidelijk hoop ik 8-) .

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

ligt het BTW aan mij of is er ECHT geen nieuws vandaag?

laatste wat ik heb staan is zaterdag?

edit:

prijs bij ATi zelf in de Online Winkel voor de Radeon 8500 kaart is $375, maar wel CANADESE!!!

dat is ongeveer 582 gulden volgens ome GWK

WOOHOO :)

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Wow ik kan niet geloven dat die kaarten zo goedkoop worden :o .. beter :) .

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Op maandag 01 oktober 2001 00:03 schreef The_PyroPath het volgende:
ligt het BTW aan mij of is er ECHT geen nieuws vandaag?

laatste wat ik heb staan is zaterdag?

edit:

prijs bij ATi zelf in de Online Winkel voor de Radeon 8500 kaart is $375, maar wel CANADESE!!!

dat is ongeveer 582 gulden volgens ome GWK

WOOHOO :)
Ja, jammer dat we ze daar niet kunnen bestellen, of dat ATIonline shop niet in Europa zit.

Idd geen nieuws vandaag, zou de crew een feestje hebben, dik verdiend, neem er eentje van mij :)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat denken jullie nou dat de prijzen in Nederland worden?? (in Duitsland wordt ie zo te zien cheap, en ik zit hier op een half uurtje van Aken dus.... 8-) :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ik ben bang dat we hier weer rond de 1000 moeten gaan dokken.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Op zondag 30 september 2001 23:16 schreef Bomberman het volgende:

[..]

Ik snap niet dat iedereen zo 'highly' denk over die 3dfx engineers :? . 3dfx is qua ontwikkeling sinds de Voodoo2 alleen maar achteruit gegaan op de concurrentie (op FSAA na bij de V5 5500 en FXT1) qua innovativiteit (Voodoo3 was gewoon een lachertje, niet qua snelheid maar wel qua nieuwigheden). nVidia engineers zullen minstens zo skilled zijn als die mensen van 3dfx (nVidia heeft nogal wat 'revolutionaire' chips voorgebracht de afgelopen jaren), dus ik denk dan ook niet dat de 3dfx mensen daar eens ff de NV30 tot grotere hoogtes gaan tillen. Waarschijnlijk zijn zij er om koffie te gaan halen voor derest van het bedrijf ;) (en ze mogen ff hun FSAA secrets vertellen, dat was het wel).

Ok bovenstaande is misschien een beetje overdreven maar m'n punt is duidelijk hoop ik 8-) .
Het enige dat ik nVidia heb zien doen is gpu's maken met veel fillrate die zijn gebasseerd op een bestaand principe. 3dfx heeft alles zelf verzonnen. De rampage had allemaal nieuwe snufjes die we helaas nooit zullen kennen, om over de Mojo maar niet te spreken. De voodoo 5 heeft er ook meer dan je denkt. Zo heeft de de v5 ook softshadows. De gf2 ondersteund dit nieteens hardwarematig. En de FSAA quali van 3dfx is zo INSANE veel beter dan die van nVidia, al doen ze ALLEEN DAT dan ben ik al blij :)

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

edward, je wild toch niet zeggen, dat als je bij ATi er maar 600 voor betaald, dat jij dan in NL een kaart gaat kopen voor 1000 he?
het eerste bedrijf met 400 gulden bezorg kosten moet ik no tegenkomen, en ik dnek niet dat adnere winkels veel bovend e prijs van ATi gaan zitten, of denk je daar misschien anders over?

edit:

Softshadows en softreflections werden ook al ondersteund door Radeon, dus begrijp je nu wat ik bedoel met dat ATi zoveel mogelijk features ergens in stampt?

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Maar voor 600 piek ligt hij echt niet op je deurmat hoor, of wil je de R7500 hebben ;) er komen nog shippingkosten bij en mogelijk moet je de BTW nog betalen en dan kom je keurig op 1004 ;) ($354 bij Eb ).

Die versies die goedkoper zijn, bv. de $190 kosten zijn van andere producenten en draaien op 250 mhz, zie rage3d, waarschijnlijk gaan daar de slechtere yields naartoe en die willen wij niet ;)

IK ga gewoon voor het topmodel, 'de Retail' van ATI zelf.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Op maandag 01 oktober 2001 01:08 schreef The_PyroPath het volgende:

edit:

Softshadows en softreflections werden ook al ondersteund door Radeon, dus begrijp je nu wat ik bedoel met dat ATi zoveel mogelijk features ergens in stampt?
ging even over nvidia VS 3dfx niet ATi :)

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Op maandag 01 oktober 2001 01:17 schreef Selachii het volgende:

[..]

ging even over nvidia VS 3dfx niet ATi :)
Daar gaat het mij dus juist wel om, sommigen proberen te suggereren dat 3dfx echt super dingen had, die niemand ze na kan doen, maar ondertussen zijn deze dingen dus al in huidige producten te vinden, dus ik vraag me echt af in hoeverre nVidia nog stoere dingen achter de hand heeft van 3dfx, die verder niemand heeft.

En wat ik bedoel edward is dat er in de buurt (duitsland) vast wel een pcboer is die een redelijkere prijs heeft dan dat je hier zou moeten betalen.

en 119% van 582 is bij mij nog steeds 692,60 guldens, blijven er dus 300 gulden over om die kaart te versturen, lijkt wel erg veel, of niet soms? dat zou 117 USD zijn, nou lijkt me HEEL erg knap

Dus voor een gulden of 800 kan die kaart wel van jou zijn vermoed ik das 40 USD bezorgkosten, en dat is extreem, want hier in de buurt zijn vast ook wil winkels die hem voor een aardige prijs hebben EN versturen, of niet soms?

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He guy's, opgepast met americaanse TV-out cards, deze werken niet met PAL of Secam systeem.
Heb juist op de site gekeken en ze waarschuwen er voor, wou er ook direkt eentje bestellen.
cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Nieuwe drivers hier

Staan ook op rage3d en de stemming in het forum is wisselend, sommige vinden het de beste tot nu toe en andere niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Wat 3Dfx betreft: toendertijd hadden ze de meeste visie op de tekentafels liggen. Jammer genoeg hebben deze visie niet in de vorm van een product naar buiten kunnen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Op maandag 01 oktober 2001 03:19 schreef liebert het volgende:
He guy's, opgepast met americaanse TV-out cards, deze werken niet met PAL of Secam systeem.
Heb juist op de site gekeken en ze waarschuwen er voor, wou er ook direkt eentje bestellen.
cheers
Die waarschuwing staat idd op EBgames. Maar bij videokaarten ben ik het probleem nog nooit tegengekomen. Bij tv-kaarten ofzo natuurlijk wel (ntcs en pal) maar bij m'n voodoo 3 3k kan je gewoon instellen in welk land je zit en dan zet hij hem zelf op 50Hz of 60Hz (of whatever er allemaal anders is). Ik neem aan dat ATi dit ook wel voor mekaar krijgt :) Iemand ervaring met ViVO's uit USA ?

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Op maandag 01 oktober 2001 02:21 schreef The_PyroPath het volgende:

[..]

blijven er dus 300 gulden over om die kaart te versturen, lijkt wel erg veel, of niet soms? dat zou 117 USD zijn, nou lijkt me HEEL erg knap
Jij weet best wat ik bedoel en je weet ook dat ik weet dat een kaart niet voor zo'n bedrag verzonden wordt, dus waarom je dit nou post zal ik maar in het midden laten...

De kaart kost $ 299 + $ 55= $ 354 = Fl. 884,= x 1,19 = Fl. 1004

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

ik vind 1000.- nog mee vallen, het zal we meer zijn. een introductue prijs van 1100.- is goed mogelijk.
is het niet goedkoper om in duitsland te bestellen?

waar blijven die benches now? of slapen die mensen daar nu, denk het wel. vanmiddag moeten we iets nieuw horen, hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ja, ik had ook al wat vuurwerk verwacht, maar het is nog steeds zondag's stil helaas.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Op maandag 01 oktober 2001 10:39 schreef edward2 het volgende:
Ja, ik had ook al wat vuurwerk verwacht, maar het is nog steeds zondag's stil helaas.
Als je om 4 uur vanmiddag nog niks heb gehoord, mag je gaan zeuren, nu is het daar nog te vroeg voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Op zondag 30 september 2001 23:15 schreef FMS het volgende:
met T&L bedoel ik de GPU. voor de retail markt. dat was een groot sprong.

ATI heeft nu zijn voet helemaal binnen in de gamer's mark, tenslote zij het de gamers wie voor die kaarten kopen en en niet opa en oma ;)

voor de markt en de technische ontwikkeling, betenkt dit dat het met sneller tempo, op grooter schaal en simpelweg beter gaat verlopen. foto realistische graphics (denk final fantasie) zijn misschien niet zo ver weg als we denken. het kan nu alleen maar omhoog gaan met de ontwikkeling.

de prijzen juist niet. als je naar de prijzen van de R8500 kijk en G3 ultra, vergelijk dat maar es met G2 ultra intoductie prijs.

het is allemaal in ons faver. :)
Kijk naar Q1: 1996 (?) Q2: 1998 Q3:1999/2000 en straks naar unreal2, avp2, we gaan duidelijk de goede kant op, en rap!

Mijn voorspelling is dat we over 3 tot 4 jaar een virtuele film kunnen spelen....

Radeon: LEKKER!

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Zijn we met zijn alle aan het slapen :?

[topic=280643/1/35]

modje, slotje svp

Acties: