-=Radeon topic 21, op weg naar de R8500=-

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 834 views sinds 30-01-2008

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Laat de benchmarks maar komen.

Als er nog bepaalde mensen van plan zijn om de R8500 in de VS te bestellen, laat het horen, ik ben niet van plan om weer zo lang te wachten, tot hij eens in NL verschijnt.

Niet op voorraad.

Verwijderd

als het mee zit.. heb ik eind van de maand genoeg geld.. en mijn pa heeft VISA... dus dat komt wel goed.. misschien ook voor jullie ;) (die VISA card dan he.. kaart mag je nog steeds zelf betalen :P)

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Op zaterdag 22 september 2001 18:03 schreef limp_bizkit het volgende:
als het mee zit.. heb ik eind van de maand genoeg geld.. en mijn pa heeft VISA... dus dat komt wel goed.. misschien ook voor jullie ;) (die VISA card dan he.. kaart mag je nog steeds zelf betalen :P)
Zou niet verkeerd zijn, ik ga eens op me gemakje rond kijken welke zaken alllemaal aan internationale orders doen, ik heb al prijzen gezien van $279,- desnoods laat ik het geld rechtstreeks overmaken via de bank richting VS, daar doen ook veel zaken het mee.

Niet op voorraad.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
http://www.ebgames.com/ebx/categories/products/product.asp?pf_id=210086

Ze schijnen altijd 1 van de eerste te zijn, ik kijk nog even de kat uit de boom, maar de kans is groot dat ik hier mijn bestelling plaats :)

Niet op voorraad.

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

hey ed, als het er op komt wil je dan voor 2 bestellen, dus een voor mij. ik kan niet wachten, ik moet een kaart hebben. we kunnen de verzend en andere kosten delen, als het maar snel gebeurt. ;)

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Op zaterdag 22 september 2001 19:04 schreef FMS het volgende:
hey ed, als het er op komt wil je dan voor 2 bestellen, dus een voor mij. ik kan niet wachten, ik moet een kaart hebben. we kunnen de verzend en andere kosten delen, als het maar snel gebeurt. ;)
Ik heb nog geen creditcard, ik ga eerst eens kijken wat de nadelen daarvan zijn, zoals de mogelijke vaste (service)kosten, rente ect.

Ik zal zelden een creditcard gebruiken, maar voor dit soort dingen is het wel super, omdat ATI zo traag is buiten de VS en Canada, hier in Europa zijn de groothandelaren volgens mij nog steeds niet geinformeerd met de Radeon8500 dus dat zegt weer genoeg.

Mocht limp-bizkit wat kunnen regelen, hou ik me aanbevolen , bv dat we eerst het geld naar hem overmaken iod dergelijks.

Ik ga iig ff Visa of Mastercard bellen van de week.

Shipping date staat trouwens op 2 okt.

Niet op voorraad.

• FMS
  • Niet online

FMS

goed ik wacht af. wat is er over de totaal prijs bekend. want $280? is dat niet een beetje onmogelijk. das niet meer dan 675 piek. wat komt er nog meer bij?

als er iemand gaat bestellen wil ik zekers ook mee doen.
so let me know,,

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:24

LopeZ

Too much is never enough

Voor de prijs van zo'n $300 ben ik ook zeker wel geinteresseerd. Met de huidige koers ( Gwk ) komt dat neer op fl 710
En dan komen nog de verzend en overige kosten erbij.

Is dit trouwens de kaart van Ati zelf dan eigenlijk of een 3th party fabriekant?

Verwijderd

waar ik eigenlijk op wacht:

1. reaktie van ATi over mijn ouwe radeon.. als ik een nieuwe krijg.. dan koop ik een HD en geen Radeon II.
2. of mijn saldo het haalt :)
3. of ik niet liever een HD wil dan een videokaart.. want met een HD kan ik op dit moment meer..

als ik zo'n inkoop aktie doe.. dan idd geld van te voren overmaken want ik kan niet zo maar 20 kaartjes dokken en er dan maar 2 verkopen :P

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 02:37
Maak je geen zorgen .. als jij 20 van die kaartjes zou kopen in de tijd dat de R8500 hier nog niet uit is raak je die makkelijk allemaal kwijt ;) ..

PC Specs

• FMS
  • Niet online

FMS

idd, maak je geen zorgen over de betaling. zorg jij maar voor die kaatjes en ierdeen zal jou dankbaar zijn ;)

Verwijderd

stelletje slijmballen.. >:)

ik moet het er eerst ook nog eens met mijn pa over hebben.. (die heeft de creditcard)

• Stalker
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-04 15:15

Stalker

Leon 20 VT Topsport

Op zaterdag 22 september 2001 18:27 schreef edward2 het volgende:
http://www.ebgames.com/ebx/categories/products/product.asp?pf_id=210086

Ze schijnen altijd 1 van de eerste te zijn, ik kijk nog even de kat uit de boom, maar de kans is groot dat ik hier mijn bestelling plaats :)
Ze rekenen alleen wel effe 55 dollar om te sturen :(

Specs

• Bomberman
Op zaterdag 22 september 2001 21:22 schreef limp_bizkit het volgende:
stelletje slijmballen.. >:)
Ik hoef er geen hoor 8-) ..

PC Specs

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Op zaterdag 22 september 2001 21:34 schreef Bomberman het volgende:

[..]

Jahoor, dat komt nog wel ;)

Ik ben ook erg tevreden met m'n GF3, der is beslist geen noodzaak en soms verklaar ik mezelf wel eens voor gek om zo'n kaart weg te doen terwijl hij langer meekan, maarja de interesse naar nieuwe technieken is altijd zo groot biuj mij :9

Niet op voorraad.

Verwijderd

Op zaterdag 22 september 2001 21:34 schreef Bomberman het volgende:

[..]

je krijgt er gewoon geen >:)
stel ik wil 15x R8500... dat word dan: $4,499.85

hhhmmmmmzzzz.....

• FMS
  • Niet online

FMS

laat ik het zo zeggen als iemand die R8500 snel kan krijgen dus voor de G3Ti-500 doe ik mee, ik werk al een maand met een voodoo3, dat kan niet meer. bijde kaarten zijn goed, eerste snelste neem ik :)

edit:

ja ed, ik had de Leatek G3 TDH voor minder dan een week in me handen, dan weer verkocht. best wel zonde, ik had het niet eens tot de max Overgeclocked. ach ja, moet altijd de beste hebben *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

$300 is een zeer redelijke prijs voor wat je krijgt :P
Ik zal ook nog ff wat geld opzij leggen voor de 2e monitor die daarna komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Radeon 8500 gaat de pan uit roeleren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09-2022

marshal

Reality beats fiction by far

eigenlijk zou ik hem ook wel willen hebben alleen maar om een klasgenoot te pesten omdat hij maar een geforce 3 heeft.
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Het aan de grond blijven van het vliegverkeer maandag ev. kan best nog eens wat ellende veroorzaken voor de launch. Ligt er al genoeg voorraad in Europa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las zonet dit in de agenda van een System Builder summit:

Monday, September 24

7:30 a.m. 8:45 a.m. (Breakfast Presentation)
Presentingthe RADEON 8500
Randy Baker, Marketing Manager and Thomas Ward, Vice President, Distribution Sales, ATI Technologies

RADEON 8500 from ATI Technologies is the biggest news in performance graphics and gaming this fall. The RADEON 8500 is the only graphics accelerator in the industry to provide hardware support of the latest graphics software applications Windows Direct X8.1, N-Patches and Pixel Shader version 1.4. These are applications that will be used in this fall's hottest game titles like Command and Conquer Renegade from Westwood Studios.

We invite you to join us to see how RADEON 8500 can take your performance PC products to the next level of speed, quality, and photo-realism with revolutionary 3D features like TRUFORM, SMARTSHADERS, SMOOTHVISION and HYPER Z II.

We will also update you on new developments at ATI and give you a look at some other new ATI products that will be available this fall.

Randy Baker has been with ATI for 3 years and has worked extensively in the system builder channel where he developed ATIs System Builder Program. Randys focus has been expanded to cover retail marketing for both North America and Europe. Prior to joining ATI, Randy was a senior marketing manager at Sony Electronics focusing on the consumer electronics markets.

Thomas Ward has been with ATI for 7 years and is responsible for the senior management of ATIs system builder, retail, e-commerce and distribution business in the Americas. Prior to joining ATI, Tom held senior management sales and marketing roles at AST and NEC Technologies.

Is 'ie er dan eindelijk >:) laat de reviews maar komen.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Hi

Zijn die kaarten al te koop in US??

Ik heb een creditcard en kan dus gewoon in het US bestellen :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
2 Oktober wordt hij bij Ebgames verwacht, ik ga er misschien ook een creditcard voor aanschaffen.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Ik heb hem vorige week reeds besteld bij Ebgames. Ze gaven wel wat problemen met de Mastercard van de postbank, dus heb hem nu via ABN creditcard geregeld. Kosten zijn in totaal $354.99 een groffe 850 piek. En dan krijg je hem met UPS (goeie service). Los daarvan moet je er officieel nog invoerbelasting over betalen. Dit bedraagd voor hardware 19% (zie www.douane.nl) Dit wordt echter af en toe over het hoofd gezien (ik zit hard te bidden thuis ;) Ooit een keer wat uit Taiwan besteld,ook geen belasting over hoeven betalen, SAPPIG :) ) Officieel ben je er dus ongeveer Fl 1000,- voor kwijt als je hem bij ebgames besteld. Maarja, dan heb je wel een MEGA kaart met dual monitor support(standaard)

Verder heb ik Jeff Willis nog gemaild (Manager Public Relations bij ATi) en gevraagd of ebgames de datum 2-10 hard zou kunnen maken. Hij vertelde mij dat ze de Radeon 8500 vanaf de week van 1okt shippen naar de dealers, das dus volgende week. Met een beetje mazzel heb ik hem dus over 1 1/2 a 2 weken op de deurmat :) (GEIL)

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

hmmz, ik ga er maar ook eens over denken om zo'n kaartje aan te gaan schaffen.
Vooral Trueform vindt ik een sappige feature :9

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

ik kijk ff naar de prijzen van de R8500, 300$ dat wordt iets van 1100 piek totaal. en dan heb je de G3 TI-500 die kost $420+. daar schrik ik toch van. ik zie al een prijs tag van 1500 piek voor me.
zou je voor dat geld niet beter die R8500 MAXX nemen. hoeveel kost die kaart, en wat info er over zou hulpzaam zijn, dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Niemand weet nog wat die Maxx gaat kosten omdat ie nog niet aangekondigd is zover ik weet. En vergeet niet wat de GeForce2 Ultra's kosten toen te pas uitwaren ;) .. juist, ook rond die koers. Belachelijke prijzen, daar niet van ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Mijn tip: blijf bij je 'ouwe' kaartje zolang alles er nog op doet. Koop het pas wanneer je een spel tegenkomt die de eerste hapering vertoont (zelfs met een GTS zal dat nog wel 2 jaar of langer duren - met een normaal systeempje) en koop dan de R9500 voor 400 piek :)

Lijkt mij de slimste oplossing, maarja er zijn zat mensen die dit kaartje (en ook bijv. geforce3) gewoon kopen om ermee op te scheppen. Zat! >:)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Er zijn ook mensen die een voodoo 5 hebben en WindowsXP gebruiken. Als ik win2k of 9x zou gebruiken zou ik ook geen haperingen hebben, en ook nog wel ff wachten. Maar zonder drivers heb je weinig aan je kaart. Radeon it shall be.

De 9500 en de Maxx zullen nog wel ff op zich laten wachten.

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst reviews zien lijkt mij...
Maar wat ik me afvraag ik de filtermethodes, ik had gelezen dat de Radeon8500 GEEN trilinair filtering aankon...dat is erg jammer :-(
DIt vind ik een beetje verwarrend, want je krijgt toch de mooiste beeldkwaliteit met trilinair filtering (en anisotropic uiteraard :-)
Iemand een verklaring???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
De R8500 kan wel trilineare filtering aan, maar geen trilieare filtering en anisotropic (tegelijk). Anisotropic gaat wel samen met bilineare filtering. Waarom? Tja ik heb geen idee ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha ok...maar je krijgt toch het mooiste beeld als je beide gebruikt, dus trilinair EN anisotropic???
Bij de GF3 werkt het wel :-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Alleen anisotropic is ook al erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Op maandag 24 september 2001 10:44 schreef ThunderBee het volgende:
Aha ok...maar je krijgt toch het mooiste beeld als je beide gebruikt, dus trilinair EN anisotropic???
Bij de GF3 werkt het wel :-0
Ja klopt, daarom is het ook zo jammer dat de Radeon en R8500 dit niet ondersteunen ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

tsja, persoonlijk vind ik het niet eens zo' gebrek, want de GF3 heeft ook zo zijn dingen die niet echt helpen in de beeldkwaliteit, Hij kan namelijk geen texture FSAA, en hij heeft problemen met FSAA met bepaalde dingen, wat is me even ontschoten. Dus beide kaarten hebben zo beperkingen, en ik denk dat ik dan toch het liefst die Radeon 8500 ga bezitten :)

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

WAAAAAAAAAH vet news:

Op ATi site staat: >>8500 = 75 triangle per sec
>>8500dv = 62.5 triangle per sec
dus iedereen meteen schreeuwen dat de dv beperkt werd door kloksnelheid op rage3d, echter er waren vrij snel mensen die zagen dat 62.5 bij 250 MHz hoord, en ja je raad het dus al, de 8500 geet op 300 rennen volgens de ATi SITE!!!!!!

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Op maandag 24 september 2001 13:08 schreef The_PyroPath het volgende:

ik denk dat ik dan toch het liefst die Radeon 8500 ga bezitten :)
Ja dat weten we ondertussen wel ;) ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

wow ben benieuwd wanneer de echte revieuws komen

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

TwisteR het wordt tijd om toch maar weer terug te gaan naar je oude baan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Op maandag 24 september 2001 13:16 schreef The_PyroPath het volgende:
WAAAAAAAAAH vet news:

Op ATi site staat: >>8500 = 75 triangle per sec
>>8500dv = 62.5 triangle per sec
dus iedereen meteen schreeuwen dat de dv beperkt werd door kloksnelheid op rage3d, echter er waren vrij snel mensen die zagen dat 62.5 bij 250 MHz hoord, en ja je raad het dus al, de 8500 geet op 300 rennen volgens de ATi SITE!!!!!!
Laten we het hopen, holy mozus 1200 mp/sec :9~, ik hoop dat HyperZ2 dat allemaal aankan.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:27

DDX

net mail gehad van enpc.com (waar ik de kaart besteld heb)

:

> Hi,
>
> We are waiting for the order to arrive. ATI now said ETA
> Oct. 2. Let hope
> it comes on time. Thanks.
>
> ENPC.COM

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

edward, deze al gelezen (nForce) :?
past de R8500 daar in :? Of zal dat problemen geven :?
een ATI kaart op een nVidia mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Op maandag 24 september 2001 15:51 schreef hjs het volgende:
edward, deze al gelezen (nForce) :?
past de R8500 daar in :? Of zal dat problemen geven :?
een ATI kaart op een nVidia mobo.
Ja, zonet even snel de benchmarks doogenomen, ze hebben Via nog niet verslagen, maar de nForce zal uiteindelijk na wat driver/bios updates nog wel wat sneller worden, al had ik verwacht dat hij nu al behoorlijk sneller zou zijn dan de Kt266a.

Idd vreemd dat er alleen met een R7500 getest is en niet met een R8500, misschien hadden ze die niet meer?

De ETA van de R8500 is bij Ebgames gepusht naar 12 okt.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Ik ben ook erg tevreden met m'n GF3, der is beslist geen noodzaak en soms verklaar ik mezelf wel eens voor gek om zo'n kaart weg te doen terwijl hij langer meekan, maarja de interesse naar nieuwe technieken is altijd zo groot biuj mij :9
Als je toch een Radeon 8500 koopt dan heb je niks meer aan die Geforce 3. Ik koop um voor 600,- :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
En wanneer komt de Radeon 8500 nou eindelijk eens in NL (misschien een linkie?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Op maandag 24 september 2001 15:28 schreef ddx2 het volgende:
net mail gehad van enpc.com (waar ik de kaart besteld heb)

:

> Hi,
>
> We are waiting for the order to arrive. ATI now said ETA
> Oct. 2. Let hope
> it comes on time. Thanks.
>
> ENPC.COM
Jij hebt hem besteld bij ENPC ? Ik las dit op hun site
International Orders

ENPC.COM DO NOT ACCEPT INTERNATIONAL ORDER. WE APOLOGIZE!
Hoe regel je dat? Famillie in USA ?

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:27

DDX

Selachii: Kennis is de US ja
shipping adres heb ik hem aangegeven
billing adres mijn adres

nu maar hopen dat ze creditcard accepteren
anders moet ik weer moeilijk eerst geld overmaken naar vriend e.d.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ik ga m'n bestelling morgen waarschijnlijk ook plaatsen bij Ebgames, via een collega mbv z'n creditkaart, dus je zal zelf wat moeten regelen FMS.

Ik heb nog een mailtje naar ATI gestuurd omtrent de kloksnelheid, want iedereen gaat er nou maar blindelings van uit dat die verhoogde T&L engine bereikt wordt met een core frequentie verhoging, maar misschien is de T&L interface wel gewoon aangepast op het laatste moment, dat hoeft niet persee met ingrijpende weizeingen in het ontwerp volgens mij, maar misschien dat het ook mogelijk is mbv het bios, ik ben benieuwd.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, en dat gaat ATi je allemaal vertellen ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Op maandag 24 september 2001 20:04 schreef Wekkel het volgende:
Hmm, en dat gaat ATi je allemaal vertellen ? :P
Dat over die T&L verschillen niet natuurlijk, ik heb alleen om de kloksnelden gevraagd, maar daar heb ik ook m'n twijfels over of ze daarover wat zeggen, ze doen daar uiterst geheimzinnig over en ik zou wel weer naar de website verwezen worden, met de mededeling dat daar alles staat, oftewel ik zal wel weer niet langs de telefoniste komen..;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Laatst online: 12-09 15:52
Op maandag 24 september 2001 10:23 schreef Moody het volgende:
Mijn tip: blijf bij je 'ouwe' kaartje zolang alles er nog op doet. Koop het pas wanneer je een spel tegenkomt die de eerste hapering vertoont (zelfs met een GTS zal dat nog wel 2 jaar of langer duren - met een normaal systeempje) en koop dan de R9500 voor 400 piek :)
ik heb al een jaar een GTS en maxpayne kan ik echt niet op highdetail draaien. maarja, ik wil ook niet 1000,- of meer uitgeven voor een videokaart :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

nou edward2, ik vind het wel aardig verdacht dat die eerste performance gedeeld door 250 x300 precies die 75 is...
dat zou dus via miraculeuse weize een verbetering van de efficientie met 20% zijn, dat lijkt me erg overdreven.

Maar inderdaad alles in mogelijk, zelfs een foutje is niet uit te sluiten

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

jammer ed, ik had het geld van te voor over kunnen maken, maar goed.
ik heb beetje second thoughts, toch maar op die Ti-500 wachten...

ik zou heel graag die 2 kop aan kop in een bench willen zien. een release datum in Nl zou ook goed zijn.

maar als iemand nog een R8500 gaat bestellen wil ik graag mee doen. :)

zou ik wat info over de R8500 MAXX kunnen krijgen. clocksnelheden, fillrate enz. :) dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Op maandag 24 september 2001 20:50 schreef The_PyroPath het volgende:
nou edward2, ik vind het wel aardig verdacht dat die eerste performance gedeeld door 250 x300 precies die 75 is...
dat zou dus via miraculeuse weize een verbetering van de efficientie met 20% zijn, dat lijkt me erg overdreven.

Maar inderdaad alles in mogelijk, zelfs een foutje is niet uit te sluiten
Ja, maar dat ligt toch aan de richting van benaderen? die 300 is uitgerekend met als uitgangspunt de toenamefactor van 62,5 naar 75, gerelateerd aan die 250 mhz

stel je hebt 62,5/250=0,25 dus de T&L engine is een hoeveelheid 0,25 per mhz de verhouding tussen 62,5 en 75 is 75/62,5= 1,2 1,2 x 250= 300 mhz

Maar goed ik weet het verder ook niet zeker, maar het zou wel heel bizar zijn.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terwijl wij hier vrolijk >:) zitten af te wachten/duimen te draaien/servers met search engines platleggen/op F5 drukken/credit cards regelen, kom ik tijdens 1 van voornoemde akties dit tegen:
Erste GeForce3-Titanium-Karten ab Oktober

Nvidias neue Titanium-Chips stehen offenbar kurz vor der Auslieferung. Der us-amerikanische Online-Shop "ENPC.com" hat ab dem 10. Oktober Grafikkarten mit den neuen Geforce3-Versionen angekündigt. Vorbestellungen sollen bereits jetzt schon möglich sein. Der Preis für die "Verto GeForce3 Titanium 500" liegt bei rund 400 Dollar. Die kleinere "Verto Geforce Titanium 200" soll für knapp 250 Dollar den Besitzer wechseln. Beide Grafikkarten werden mit 64 MByte DDR-SDRAM, einem DVI-Anschluss und einem TV-Ausgang ausgestattet sein. Hersteller der Boards ist die in Deutschland relativ unbekannte Firma PNY.
Komt de Radeon 8500 dan nog later dan de GF3 Ti?
Daar laten ze dan toch echt een behoorlijke steek mee vallen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

tenzij de kaarten dus WEL op 300 MHz geklokt worden, heeft nVidia een keer het nakijken, en zet ATi nVidia misschien eens te kijk

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

En daar zijn ze :D
James let me know that he has posted legitimate benchmarks of a release 8500 vs. competing cards at SoundcardCentral. They come from a very trusted source and are, given what I know, indeed legitimate benchmarks. There will be more to come in the future. Hit the page Here.
van rage3d

Afbeeldingslocatie: http://www.soundcardcentral.com/news/8500/85003d2001.JPG
The benchmarks above were taken using a final released Radeon 8500 on a 1GHZ T-bird

GF3 is toast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje over de bijna " antieke " radeon.
Wat zijn de beste settings/drivers voor Max payne .

Heb de laatste tijd nogal eens dat ik in het spel vast komt te zitten . Is dan net of je " in " een paal oid. staat en spel reageert nergens meer op.

Heb de laatste 10 topics doorgespit , maar kon er niet echt een antwoord op vinden.

Heb een 64mb vivo (oem) met de 7075 drivers ( volgens readme bestand bij spel moesten die goed werken ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik gebruik de laatste beta's en heb geen problemen met Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Laatst online: 01-09 10:18
Ow yeah. Kan niet wachten tot dat deze kaart in Europa verkrijgbaar is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

He fok, door die benchmark lees ik helemaal over het feit heen dat er nieuw drivers zijn.

win98 - 7184

win Xp - 3271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

bedankt voor de drivers :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Op dinsdag 25 september 2001 10:05 schreef hjs het volgende:
[..]

van rage3d

[afbeelding]
The benchmarks above were taken using a final released Radeon 8500 on a 1GHZ T-bird

GF3 is toast ;)
dat is dus de 13 stepping niet 12?
1000 3dmarks meer dan de G3 is wel veel, nou nog een bench met de Ti-500 erbij. dan is de G3 niet zo toast als je denkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Kan iemand misschien even het plaatje met benchmarks copy and pasten, ik kom niet op die site.

Ik zie em al HJS, de verbinding is zo klote hier op m'n werk.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik denk dat ik even wat gemist heb, maar wat is de Raid on SE for Win98/ME/2000/XP :?

Is dat de opvolger van de Raid-on tweaker :?

Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Op het forum van Rage is men overwegend positief over de nieuwe driver. TV-out doet het echter niet, dat wordt dus lappen met oude driverdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Op pcpop staat er weer een, nu met een TB1,33, 7041 3DMarks in Win2K SP2, not bad, maar in mijn ogen nog onder de maat (ik haal met m'n GF3 7400 op 230/530), misschien ligt dat aan Win2K.

We wachten geduldig af op leesbare reviews waarin vermeld staat wat de drivers waren voor de nVkaarten.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Radeon 8500 lijkt me zeer stoer, maar ik ben verstandig en hou me radeon 64 ViVo nog wel ff.

Zelfs Max pain draait op 1024x765x32 en alles op zijn max nog prima.

Ziet er echt super lekker uit zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42
Is de beeldkwaliteit van de Radeon DDR (die ouwe dus:) ook al (een stuk) beter dan die van de Geforce2/3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 14:43 schreef sverzijl het volgende:
Is de beeldkwaliteit van de Radeon DDR (die ouwe dus:) ook al (een stuk) beter dan die van de Geforce2/3 ?
Jep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Op dinsdag 25 september 2001 15:40 schreef iefje het volgende:

[..]

Jep :)
Ik zie anders weinig verschil met GF3 .. wel beter dan GF2 iig :) ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Laatst online: 21:11
Op dinsdag 25 september 2001 10:05 schreef hjs het volgende:
[..]

van rage3d

[afbeelding]

GF3 is toast ;)
Volgens my is dit nep? 3000pnt met een ultra en 2900 met een GTS. Met m'n PRO haal ik 3800pnt met tb@1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
ik kan niks zien op dat plaatje (oftewel hij doet ut niet bij mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Laatst online: 21:11
Zullen hem er wel vanaf hebben gehaald, omdat ie nep is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Iemand al rondje nieuwe drivers geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Waarom is die review nou weer pleite :? , wat is dat toch allemaal voor vaag gedoe als het om ATI benchmarks gaat...

Laat ze ze bij rage3d een review doen, maar nee daar heeft ATI geen oog voor....

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 18:24 schreef edward2 het volgende:
Waarom is die review nou weer pleite :? , wat is dat toch allemaal voor vaag gedoe als het om ATI benchmarks gaat...

Laat ze ze bij rage3d een review doen, maar nee daar heeft ATI geen oog voor....
ATI Radeon 8500 3D Mark 2001 Benchmarks - Posted Monday, September 24, 2001 by James
These Benchmarks are the REAL MCCOY, from a undisclosed source.

Link has been requested to be removed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
ATI wil ze dus weg hebben, dadelijk is alleen die benchmark van PCPOP juist.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 18:31 schreef edward2 het volgende:
ATI wil ze dus weg hebben, dadelijk is alleen die benchmark van PCPOP juist.
linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.pcpop.com/newsimages/2001-9-25-11-44-36-0.gif

Epox 8KTA3 KT133A Motherboard
1.33GHz Tbird
256MB CAS3 PC133 SDRAM
Win2K SP2
3DMark2001 score at default settings: 7040

http://www.pcpop.com/readnews.asp?no=5294

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

7000? yeah right. dat lijk mij beetje niet waar ;)
of het komt door de win2k SP2 met hele goede drivers.

ben ik het of is 7000 te veel om waar te zijn. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Op dinsdag 25 september 2001 20:54 schreef FMS het volgende:
7000? yeah right. dat lijk mij beetje niet waar ;)
of het komt door de win2k SP2 met hele goede drivers.

ben ik het of is 7000 te veel om waar te zijn. ?
Zo bijzonder is dat niet, vergeet niet dat de R8500 op 250/550 mhz draait dus in ruwe fillrate al sneller dan de GF3, ik haal zelf met de GF3 met onderstaand sys. 7400 (det.4), laten we zeggen dat het er op begint te lijken :)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Time for some action.

Klok op 275, heerlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Op dinsdag 25 september 2001 21:12 schreef edward2 het volgende:

[..]

Zo bijzonder is dat niet, vergeet niet dat de R8500 op 250/550 mhz draait dus in ruwe fillrate al sneller dan de GF3, ik haal zelf met de GF3 met onderstaand sys. 7400 (det.4), laten we zeggen dat het er op begint te lijken :)
ja ok, je hebt 7400 met det4, dus zeg maar 6400 "normaal", want die bench is nog lang niet nieuw, voor de Det4 dus.

als radeon zijn drivers verbeterd, want dit zijn gewoon beta's denk ik, zal de score ook zo'n boost krijgen als det4. (denk ik)
ik zie die radeon hele hoge scores neer zetten ik ga hier me eigen woorden tegen, maar toch, dat ding is snel.

on the other hand, denk ik aan de Ti-500 met 280mhz core wat zeker tot 300 te OC'en is.

hoe je het bekijkt je kunt er nix over zeggen zonder bench marks kop aan kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 19:45
hmmm, volgens mij gaat de de ti-500 straks ECHT HARD onderuit ten opzichte van de RadeonII, zeker als de radeon scherper geprijsd is en veel meer opties bied. De service van Ati is naar mijn kennen ook veel beter dan die van Nvidia, mede omdat NV de kaarten door ander bedrijven laten produceren, waardoor je voor service weer bij de aanbieders terecht komt. Ik denk dat dat ook voor de grootste problemen zorgt, omdat de producenten voor zo min mogelijk geld willen produceren en dus slechte componenten gebruiken, die enorm brak zijn. ( zie alle 2d van GF2 topics :Z ). Dit is erg nadelig voor Nvidia.
Qua driver support heeft Ati aan de andere kant wel wat van NV te leren :P

We hebben dit probleem al kunnen vaststellen bij de GF2 en de 'gewone' Radeon, ondanks de iets lagere preformance hebben veel mensen voor een Radeon gekozen, omdat deze in het algemeen completer is dan de GF2. Dit maakt duidelijk dat mensen niet alleen monsterlijke 3d op prijs stellen.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Super, 275 mhz core, zowel oem als retail :) yes very nice, damn, dat wordt weer heerlijk speelgoed straks :9

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

heb je het nou over OC'en of is 275 de default Core snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

*Begint alvast zijn geld te sparen om over een halfjaar zon plankje te hebben*

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Das default, wel bizar voor .15 mu een zoveel transistors.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Op dinsdag 25 september 2001 23:21 schreef edward2 het volgende:
Das default, wel bizar voor 15 mu een zoveel transistors.
Inderdaad, daar sta ik nou ook van te kijken. Zijn dit officiële speeds?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

wat kan ik hier van zeggen, R.I.P TI-500 ;) ik denk echt niet dat nVidia dit kan redden. die 280mhz was einige waar ik me aan vast hield, nu dat Radeon 275mhz er tegen op zet is het wel duidelijk.
ik wacht nog op de benches, maar ik weet wel wat ik ga nemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ja, ze hebben het aan een ATi dude gevraagt en zowel OEM en RETAIL gaan shippen op 275, dus voor die bak met features en 5 MHz minder gaat ik ZEKER voor de Radeon 8500

RideON 8500 :)

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Op dinsdag 25 september 2001 23:36 schreef FMS het volgende:
wat kan ik hier van zeggen, R.I.P TI-500 ;) ik denk echt niet dat nVidia dit kan redden. die 280mhz was einige waar ik me aan vast hield, nu dat Radeon 275mhz er tegen op zet is het wel duidelijk.
ik wacht nog op de benches, maar ik weet wel wat ik ga nemen. :)
Laten me maar gewoon afwachten .. die TI-500 gaat toch extra vertex units krijgen? Plus wat andere dingen worden gefine-tuned. Je weet toch wel dat MHz niet altijd iets zegt. Niet te vroeg je conclusies trekken, we zien wel hoe het loopt. Natuurlijk hopen we dat ATi (klein beetje de underdog ivm nVidia toch) 'wint' maar das dus helemaal niet zeker. En met de anisotropic kwestie kun je de R8500 ook niet meer kiezen 'vanwege de beeldkwaliteit' helaas. Ik denk dat het allebei hele goede kaarten worden, ze zullen elkaar niet veel ontlopen. En omdat de ene kaart 3 fps langzamer is in een benchmark betekent dat niet dat ie crap is (als alle nVidia vs ATi mensen dat toch eens zouden onthouden :Z ) ..

PC Specs

• Bomberman
Op dinsdag 25 september 2001 23:55 schreef Bomberman het volgende:

En omdat de ene kaart 3 fps langzamer is in een benchmark betekent dat niet dat ie crap is (als alle nVidia vs ATi mensen dat toch eens zouden onthouden :Z ) ..
Niet dat jij dat zegt hoor, even in het algemeen ;) ..

PC Specs

• Bomberman
[liegmode]

Check dit:

R200 Enhanced :+ !

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~t.haagen/files/GoT/R200enhancedFAKE-AS-SHIT.gif

Pre-order nu!

Deze kaart maakt hondepoep van zowel de R200 als de GF3 Ti-500 zoals je ziet!

[/liegmode]

Shit wat ben ik flauw vandaag :Z ..

PC Specs

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ben je aan het fotoverkopen geweest ;)

(voortaan je bestand een andere naam geven, dan was ik er misschien bijna ingetrapt ;))

Niet op voorraad.

• Selachii

Selachii

gamedev

Op de site van ATi zijn nu demo'tjes te downloaden. Onder andere een filmpje van TRUFORM. Een aantal zwemmende dolfijnen met erg weinig poly's worden getruformd...errug nice.

...gamen blijft leuk...

• Bomberman
Heb je misschien een linkje? Ik kan ze zo snel niet vinden ..

PC Specs

• FMS
  • Niet online

FMS

Inkoop acite R200Enhanced !!!! :z

het word maar afwachten, voor mij hoeven die kaarten tot de G4 mee gaan. een maand of 4-5 dus (als er nix beters tussen door komt) bijde kaarten zijn in het zelfde klasse, but we'll c, ik heb ook weining te vertellen, off 2 bed :Z

het zou wel erg vriendelijk en aadrig zijn als iemand ook zo'n R8500 voor mij zou willen bestellen, ;)
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.