Niet op voorraad.
Verwijderd
Zou niet verkeerd zijn, ik ga eens op me gemakje rond kijken welke zaken alllemaal aan internationale orders doen, ik heb al prijzen gezien van $279,- desnoods laat ik het geld rechtstreeks overmaken via de bank richting VS, daar doen ook veel zaken het mee.Op zaterdag 22 september 2001 18:03 schreef limp_bizkit het volgende:
als het mee zit.. heb ik eind van de maand genoeg geld.. en mijn pa heeft VISA... dus dat komt wel goed.. misschien ook voor jullie(die VISA card dan he.. kaart mag je nog steeds zelf betalen
)
Niet op voorraad.
Ze schijnen altijd 1 van de eerste te zijn, ik kijk nog even de kat uit de boom, maar de kans is groot dat ik hier mijn bestelling plaats
Niet op voorraad.
Ik heb nog geen creditcard, ik ga eerst eens kijken wat de nadelen daarvan zijn, zoals de mogelijke vaste (service)kosten, rente ect.Op zaterdag 22 september 2001 19:04 schreef FMS het volgende:
hey ed, als het er op komt wil je dan voor 2 bestellen, dus een voor mij. ik kan niet wachten, ik moet een kaart hebben. we kunnen de verzend en andere kosten delen, als het maar snel gebeurt.
Ik zal zelden een creditcard gebruiken, maar voor dit soort dingen is het wel super, omdat ATI zo traag is buiten de VS en Canada, hier in Europa zijn de groothandelaren volgens mij nog steeds niet geinformeerd met de Radeon8500 dus dat zegt weer genoeg.
Mocht limp-bizkit wat kunnen regelen, hou ik me aanbevolen , bv dat we eerst het geld naar hem overmaken iod dergelijks.
Ik ga iig ff Visa of Mastercard bellen van de week.
Shipping date staat trouwens op 2 okt.
Niet op voorraad.
als er iemand gaat bestellen wil ik zekers ook mee doen.
so let me know,,
En dan komen nog de verzend en overige kosten erbij.
Is dit trouwens de kaart van Ati zelf dan eigenlijk of een 3th party fabriekant?
Verwijderd
1. reaktie van ATi over mijn ouwe radeon.. als ik een nieuwe krijg.. dan koop ik een HD en geen Radeon II.
2. of mijn saldo het haalt
3. of ik niet liever een HD wil dan een videokaart.. want met een HD kan ik op dit moment meer..
als ik zo'n inkoop aktie doe.. dan idd geld van te voren overmaken want ik kan niet zo maar 20 kaartjes dokken en er dan maar 2 verkopen
Verwijderd
ik moet het er eerst ook nog eens met mijn pa over hebben.. (die heeft de creditcard)
Ze rekenen alleen wel effe 55 dollar om te sturenOp zaterdag 22 september 2001 18:27 schreef edward2 het volgende:
http://www.ebgames.com/ebx/categories/products/product.asp?pf_id=210086
Ze schijnen altijd 1 van de eerste te zijn, ik kijk nog even de kat uit de boom, maar de kans is groot dat ik hier mijn bestelling plaats
Ik hoef er geen hoorOp zaterdag 22 september 2001 21:22 schreef limp_bizkit het volgende:
stelletje slijmballen..
Jahoor, dat komt nog welOp zaterdag 22 september 2001 21:34 schreef Bomberman het volgende:
[..]
Ik hoef er geen hoor..
Ik ben ook erg tevreden met m'n GF3, der is beslist geen noodzaak en soms verklaar ik mezelf wel eens voor gek om zo'n kaart weg te doen terwijl hij langer meekan, maarja de interesse naar nieuwe technieken is altijd zo groot biuj mij
Niet op voorraad.
Verwijderd
je krijgt er gewoon geenOp zaterdag 22 september 2001 21:34 schreef Bomberman het volgende:
[..]
Ik hoef er geen hoor..
stel ik wil 15x R8500... dat word dan: $4,499.85
hhhmmmmmzzzz.....
edit:
ja ed, ik had de Leatek G3 TDH voor minder dan een week in me handen, dan weer verkocht. best wel zonde, ik had het niet eens tot de max Overgeclocked. ach ja, moet altijd de beste hebben
Verwijderd
Ik zal ook nog ff wat geld opzij leggen voor de 2e monitor die daarna komt
Verwijderd
Monday, September 24
7:30 a.m. 8:45 a.m. (Breakfast Presentation)
Presentingthe RADEON 8500
Randy Baker, Marketing Manager and Thomas Ward, Vice President, Distribution Sales, ATI Technologies
RADEON 8500 from ATI Technologies is the biggest news in performance graphics and gaming this fall. The RADEON 8500 is the only graphics accelerator in the industry to provide hardware support of the latest graphics software applications Windows Direct X8.1, N-Patches and Pixel Shader version 1.4. These are applications that will be used in this fall's hottest game titles like Command and Conquer Renegade from Westwood Studios.
We invite you to join us to see how RADEON 8500 can take your performance PC products to the next level of speed, quality, and photo-realism with revolutionary 3D features like TRUFORM, SMARTSHADERS, SMOOTHVISION and HYPER Z II.
We will also update you on new developments at ATI and give you a look at some other new ATI products that will be available this fall.
Randy Baker has been with ATI for 3 years and has worked extensively in the system builder channel where he developed ATIs System Builder Program. Randys focus has been expanded to cover retail marketing for both North America and Europe. Prior to joining ATI, Randy was a senior marketing manager at Sony Electronics focusing on the consumer electronics markets.
Thomas Ward has been with ATI for 7 years and is responsible for the senior management of ATIs system builder, retail, e-commerce and distribution business in the Americas. Prior to joining ATI, Tom held senior management sales and marketing roles at AST and NEC Technologies.
Is 'ie er dan eindelijk
Zijn die kaarten al te koop in US??
Ik heb een creditcard en kan dus gewoon in het US bestellen
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Niet op voorraad.
Verder heb ik Jeff Willis nog gemaild (Manager Public Relations bij ATi) en gevraagd of ebgames de datum 2-10 hard zou kunnen maken. Hij vertelde mij dat ze de Radeon 8500 vanaf de week van 1okt shippen naar de dealers, das dus volgende week. Met een beetje mazzel heb ik hem dus over 1 1/2 a 2 weken op de deurmat
...gamen blijft leuk...
Vooral Trueform vindt ik een sappige feature
39
zou je voor dat geld niet beter die R8500 MAXX nemen. hoeveel kost die kaart, en wat info er over zou hulpzaam zijn, dank
Lijkt mij de slimste oplossing, maarja er zijn zat mensen die dit kaartje (en ook bijv. geforce3) gewoon kopen om ermee op te scheppen. Zat!
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
De 9500 en de Maxx zullen nog wel ff op zich laten wachten.
...gamen blijft leuk...
Verwijderd
Maar wat ik me afvraag ik de filtermethodes, ik had gelezen dat de Radeon8500 GEEN trilinair filtering aankon...dat is erg jammer
DIt vind ik een beetje verwarrend, want je krijgt toch de mooiste beeldkwaliteit met trilinair filtering (en anisotropic uiteraard :-)
Iemand een verklaring???
Verwijderd
Bij de GF3 werkt het wel :-0
Ja klopt, daarom is het ook zo jammer dat de Radeon en R8500 dit niet ondersteunen ..Op maandag 24 september 2001 10:44 schreef ThunderBee het volgende:
Aha ok...maar je krijgt toch het mooiste beeld als je beide gebruikt, dus trilinair EN anisotropic???
Bij de GF3 werkt het wel :-0
Breek je nek voorzichtig
Op ATi site staat: >>8500 = 75 triangle per sec
>>8500dv = 62.5 triangle per sec
dus iedereen meteen schreeuwen dat de dv beperkt werd door kloksnelheid op rage3d, echter er waren vrij snel mensen die zagen dat 62.5 bij 250 MHz hoord, en ja je raad het dus al, de 8500 geet op 300 rennen volgens de ATi SITE!!!!!!
Breek je nek voorzichtig
Ja dat weten we ondertussen welOp maandag 24 september 2001 13:08 schreef The_PyroPath het volgende:
ik denk dat ik dan toch het liefst die Radeon 8500 ga bezitten
39
Laten we het hopen, holy mozus 1200 mp/secOp maandag 24 september 2001 13:16 schreef The_PyroPath het volgende:
WAAAAAAAAAH vet news:
Op ATi site staat: >>8500 = 75 triangle per sec
>>8500dv = 62.5 triangle per sec
dus iedereen meteen schreeuwen dat de dv beperkt werd door kloksnelheid op rage3d, echter er waren vrij snel mensen die zagen dat 62.5 bij 250 MHz hoord, en ja je raad het dus al, de 8500 geet op 300 rennen volgens de ATi SITE!!!!!!
Niet op voorraad.
:
> Hi,
>
> We are waiting for the order to arrive. ATI now said ETA
> Oct. 2. Let hope
> it comes on time. Thanks.
>
> ENPC.COM
past de R8500 daar in
een ATI kaart op een nVidia mobo.
Ja, zonet even snel de benchmarks doogenomen, ze hebben Via nog niet verslagen, maar de nForce zal uiteindelijk na wat driver/bios updates nog wel wat sneller worden, al had ik verwacht dat hij nu al behoorlijk sneller zou zijn dan de Kt266a.Op maandag 24 september 2001 15:51 schreef hjs het volgende:
edward, deze al gelezen (nForce)
past de R8500 daar inOf zal dat problemen geven
een ATI kaart op een nVidia mobo.
Idd vreemd dat er alleen met een R7500 getest is en niet met een R8500, misschien hadden ze die niet meer?
De ETA van de R8500 is bij Ebgames gepusht naar 12 okt.
Niet op voorraad.
Als je toch een Radeon 8500 koopt dan heb je niks meer aan die Geforce 3. Ik koop um voor 600,-Ik ben ook erg tevreden met m'n GF3, der is beslist geen noodzaak en soms verklaar ik mezelf wel eens voor gek om zo'n kaart weg te doen terwijl hij langer meekan, maarja de interesse naar nieuwe technieken is altijd zo groot biuj mij
The devil is in the details.
Jij hebt hem besteld bij ENPC ? Ik las dit op hun siteOp maandag 24 september 2001 15:28 schreef ddx2 het volgende:
net mail gehad van enpc.com (waar ik de kaart besteld heb)
:
> Hi,
>
> We are waiting for the order to arrive. ATI now said ETA
> Oct. 2. Let hope
> it comes on time. Thanks.
>
> ENPC.COM
Hoe regel je dat? Famillie in USA ?International Orders
ENPC.COM DO NOT ACCEPT INTERNATIONAL ORDER. WE APOLOGIZE!
...gamen blijft leuk...
shipping adres heb ik hem aangegeven
billing adres mijn adres
nu maar hopen dat ze creditcard accepteren
anders moet ik weer moeilijk eerst geld overmaken naar vriend e.d.
Ik heb nog een mailtje naar ATI gestuurd omtrent de kloksnelheid, want iedereen gaat er nou maar blindelings van uit dat die verhoogde T&L engine bereikt wordt met een core frequentie verhoging, maar misschien is de T&L interface wel gewoon aangepast op het laatste moment, dat hoeft niet persee met ingrijpende weizeingen in het ontwerp volgens mij, maar misschien dat het ook mogelijk is mbv het bios, ik ben benieuwd.
Niet op voorraad.
Dat over die T&L verschillen niet natuurlijk, ik heb alleen om de kloksnelden gevraagd, maar daar heb ik ook m'n twijfels over of ze daarover wat zeggen, ze doen daar uiterst geheimzinnig over en ik zou wel weer naar de website verwezen worden, met de mededeling dat daar alles staat, oftewel ik zal wel weer niet langs de telefoniste komen..;)Op maandag 24 september 2001 20:04 schreef Wekkel het volgende:
Hmm, en dat gaat ATi je allemaal vertellen ?
Niet op voorraad.
ik heb al een jaar een GTS en maxpayne kan ik echt niet op highdetail draaien. maarja, ik wil ook niet 1000,- of meer uitgeven voor een videokaartOp maandag 24 september 2001 10:23 schreef Moody het volgende:
Mijn tip: blijf bij je 'ouwe' kaartje zolang alles er nog op doet. Koop het pas wanneer je een spel tegenkomt die de eerste hapering vertoont (zelfs met een GTS zal dat nog wel 2 jaar of langer duren - met een normaal systeempje) en koop dan de R9500 voor 400 piek
dat zou dus via miraculeuse weize een verbetering van de efficientie met 20% zijn, dat lijkt me erg overdreven.
Maar inderdaad alles in mogelijk, zelfs een foutje is niet uit te sluiten
Breek je nek voorzichtig
ik heb beetje second thoughts, toch maar op die Ti-500 wachten...
ik zou heel graag die 2 kop aan kop in een bench willen zien. een release datum in Nl zou ook goed zijn.
maar als iemand nog een R8500 gaat bestellen wil ik graag mee doen.
zou ik wat info over de R8500 MAXX kunnen krijgen. clocksnelheden, fillrate enz.
Ja, maar dat ligt toch aan de richting van benaderen? die 300 is uitgerekend met als uitgangspunt de toenamefactor van 62,5 naar 75, gerelateerd aan die 250 mhzOp maandag 24 september 2001 20:50 schreef The_PyroPath het volgende:
nou edward2, ik vind het wel aardig verdacht dat die eerste performance gedeeld door 250 x300 precies die 75 is...
dat zou dus via miraculeuse weize een verbetering van de efficientie met 20% zijn, dat lijkt me erg overdreven.
Maar inderdaad alles in mogelijk, zelfs een foutje is niet uit te sluiten
stel je hebt 62,5/250=0,25 dus de T&L engine is een hoeveelheid 0,25 per mhz de verhouding tussen 62,5 en 75 is 75/62,5= 1,2 1,2 x 250= 300 mhz
Maar goed ik weet het verder ook niet zeker, maar het zou wel heel bizar zijn.
Niet op voorraad.
Verwijderd
Komt de Radeon 8500 dan nog later dan de GF3 Ti?Erste GeForce3-Titanium-Karten ab Oktober
Nvidias neue Titanium-Chips stehen offenbar kurz vor der Auslieferung. Der us-amerikanische Online-Shop "ENPC.com" hat ab dem 10. Oktober Grafikkarten mit den neuen Geforce3-Versionen angekündigt. Vorbestellungen sollen bereits jetzt schon möglich sein. Der Preis für die "Verto GeForce3 Titanium 500" liegt bei rund 400 Dollar. Die kleinere "Verto Geforce Titanium 200" soll für knapp 250 Dollar den Besitzer wechseln. Beide Grafikkarten werden mit 64 MByte DDR-SDRAM, einem DVI-Anschluss und einem TV-Ausgang ausgestattet sein. Hersteller der Boards ist die in Deutschland relativ unbekannte Firma PNY.
Daar laten ze dan toch echt een behoorlijke steek mee vallen
Breek je nek voorzichtig
van rage3dJames let me know that he has posted legitimate benchmarks of a release 8500 vs. competing cards at SoundcardCentral. They come from a very trusted source and are, given what I know, indeed legitimate benchmarks. There will be more to come in the future. Hit the page Here.
The benchmarks above were taken using a final released Radeon 8500 on a 1GHZ T-bird
GF3 is toast
Verwijderd
Wat zijn de beste settings/drivers voor Max payne .
Heb de laatste tijd nogal eens dat ik in het spel vast komt te zitten . Is dan net of je " in " een paal oid. staat en spel reageert nergens meer op.
Heb de laatste 10 topics doorgespit , maar kon er niet echt een antwoord op vinden.
Heb een 64mb vivo (oem) met de 7075 drivers ( volgens readme bestand bij spel moesten die goed werken ).
win98 - 7184
win Xp - 3271
dat is dus de 13 stepping niet 12?Op dinsdag 25 september 2001 10:05 schreef hjs het volgende:
En daar zijn ze
[..]
van rage3d
[afbeelding]
The benchmarks above were taken using a final released Radeon 8500 on a 1GHZ T-bird
GF3 is toast
1000 3dmarks meer dan de G3 is wel veel, nou nog een bench met de Ti-500 erbij. dan is de G3 niet zo toast als je denkt.
Ik zie em al HJS, de verbinding is zo klote hier op m'n werk.
Niet op voorraad.
Is dat de opvolger van de Raid-on tweaker
Link
We wachten geduldig af op leesbare reviews waarin vermeld staat wat de drivers waren voor de nVkaarten.
Niet op voorraad.
Verwijderd
Zelfs Max pain draait op 1024x765x32 en alles op zijn max nog prima.
Ziet er echt super lekker uit zeg.
Verwijderd
JepOp dinsdag 25 september 2001 14:43 schreef sverzijl het volgende:
Is de beeldkwaliteit van de Radeon DDR (die ouwe dus:) ook al (een stuk) beter dan die van de Geforce2/3 ?
Ik zie anders weinig verschil met GF3 .. wel beter dan GF2 iigOp dinsdag 25 september 2001 15:40 schreef iefje het volgende:
[..]
Jep
Volgens my is dit nep? 3000pnt met een ultra en 2900 met een GTS. Met m'n PRO haal ik 3800pnt met tb@1000.Op dinsdag 25 september 2001 10:05 schreef hjs het volgende:
En daar zijn ze
[..]
van rage3d
[afbeelding]
GF3 is toast
Laat ze ze bij rage3d een review doen, maar nee daar heeft ATI geen oog voor....
Niet op voorraad.
Verwijderd
ATI Radeon 8500 3D Mark 2001 Benchmarks - Posted Monday, September 24, 2001 by JamesOp dinsdag 25 september 2001 18:24 schreef edward2 het volgende:
Waarom is die review nou weer pleite, wat is dat toch allemaal voor vaag gedoe als het om ATI benchmarks gaat...
Laat ze ze bij rage3d een review doen, maar nee daar heeft ATI geen oog voor....
These Benchmarks are the REAL MCCOY, from a undisclosed source.
Link has been requested to be removed.
Niet op voorraad.
Verwijderd
linkje?Op dinsdag 25 september 2001 18:31 schreef edward2 het volgende:
ATI wil ze dus weg hebben, dadelijk is alleen die benchmark van PCPOP juist.

Epox 8KTA3 KT133A Motherboard
1.33GHz Tbird
256MB CAS3 PC133 SDRAM
Win2K SP2
3DMark2001 score at default settings: 7040
http://www.pcpop.com/readnews.asp?no=5294
Niet op voorraad.
of het komt door de win2k SP2 met hele goede drivers.
ben ik het of is 7000 te veel om waar te zijn. ?
Zo bijzonder is dat niet, vergeet niet dat de R8500 op 250/550 mhz draait dus in ruwe fillrate al sneller dan de GF3, ik haal zelf met de GF3 met onderstaand sys. 7400 (det.4), laten we zeggen dat het er op begint te lijkenOp dinsdag 25 september 2001 20:54 schreef FMS het volgende:
7000? yeah right. dat lijk mij beetje niet waar
of het komt door de win2k SP2 met hele goede drivers.
ben ik het of is 7000 te veel om waar te zijn. ?
Niet op voorraad.
Klok op 275, heerlijk
ja ok, je hebt 7400 met det4, dus zeg maar 6400 "normaal", want die bench is nog lang niet nieuw, voor de Det4 dus.Op dinsdag 25 september 2001 21:12 schreef edward2 het volgende:
[..]
Zo bijzonder is dat niet, vergeet niet dat de R8500 op 250/550 mhz draait dus in ruwe fillrate al sneller dan de GF3, ik haal zelf met de GF3 met onderstaand sys. 7400 (det.4), laten we zeggen dat het er op begint te lijken
als radeon zijn drivers verbeterd, want dit zijn gewoon beta's denk ik, zal de score ook zo'n boost krijgen als det4. (denk ik)
ik zie die radeon hele hoge scores neer zetten ik ga hier me eigen woorden tegen, maar toch, dat ding is snel.
on the other hand, denk ik aan de Ti-500 met 280mhz core wat zeker tot 300 te OC'en is.
hoe je het bekijkt je kunt er nix over zeggen zonder bench marks kop aan kop.
Qua driver support heeft Ati aan de andere kant wel wat van NV te leren
We hebben dit probleem al kunnen vaststellen bij de GF2 en de 'gewone' Radeon, ondanks de iets lagere preformance hebben veel mensen voor een Radeon gekozen, omdat deze in het algemeen completer is dan de GF2. Dit maakt duidelijk dat mensen niet alleen monsterlijke 3d op prijs stellen.
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Niet op voorraad.
www.avpnews.com
Niet op voorraad.
Inderdaad, daar sta ik nou ook van te kijken. Zijn dit officiële speeds?Op dinsdag 25 september 2001 23:21 schreef edward2 het volgende:
Das default, wel bizar voor 15 mu een zoveel transistors.
ik wacht nog op de benches, maar ik weet wel wat ik ga nemen.
RideON 8500
Breek je nek voorzichtig
Laten me maar gewoon afwachten .. die TI-500 gaat toch extra vertex units krijgen? Plus wat andere dingen worden gefine-tuned. Je weet toch wel dat MHz niet altijd iets zegt. Niet te vroeg je conclusies trekken, we zien wel hoe het loopt. Natuurlijk hopen we dat ATi (klein beetje de underdog ivm nVidia toch) 'wint' maar das dus helemaal niet zeker. En met de anisotropic kwestie kun je de R8500 ook niet meer kiezen 'vanwege de beeldkwaliteit' helaas. Ik denk dat het allebei hele goede kaarten worden, ze zullen elkaar niet veel ontlopen. En omdat de ene kaart 3 fps langzamer is in een benchmark betekent dat niet dat ie crap is (als alle nVidia vs ATi mensen dat toch eens zouden onthoudenOp dinsdag 25 september 2001 23:36 schreef FMS het volgende:
wat kan ik hier van zeggen, R.I.P TI-500ik denk echt niet dat nVidia dit kan redden. die 280mhz was einige waar ik me aan vast hield, nu dat Radeon 275mhz er tegen op zet is het wel duidelijk.
ik wacht nog op de benches, maar ik weet wel wat ik ga nemen.
Niet dat jij dat zegt hoor, even in het algemeenOp dinsdag 25 september 2001 23:55 schreef Bomberman het volgende:
En omdat de ene kaart 3 fps langzamer is in een benchmark betekent dat niet dat ie crap is (als alle nVidia vs ATi mensen dat toch eens zouden onthouden) ..
(voortaan je bestand een andere naam geven, dan was ik er misschien bijna ingetrapt
Niet op voorraad.
...gamen blijft leuk...
het word maar afwachten, voor mij hoeven die kaarten tot de G4 mee gaan. een maand of 4-5 dus (als er nix beters tussen door komt) bijde kaarten zijn in het zelfde klasse, but we'll c, ik heb ook weining te vertellen, off 2 bed
het zou wel erg vriendelijk en aadrig zijn als iemand ook zo'n R8500 voor mij zou willen bestellen,
Dit topic is gesloten.
![]()