-=Radeon topic 21, op weg naar de R8500=-

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 782 views sinds 30-01-2008

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 03:23
Op woensdag 26 september 2001 00:25 schreef FMS het volgende:
Inkoop acite R200Enhanced !!!! :z
Je kunt ze bij mij inkopen voor $800 .. ze worden dan bezorgd door de aardappel-express ..

PC Specs

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Op woensdag 26 september 2001 00:28 schreef Bomberman het volgende:

[..]

Je kunt ze bij mij inkopen voor $800 .. ze worden dan bezorgd door de aardappel-express ..
goed ik pak me aardappel-mastercard er bij..

nog iets van die link, ik wil die trueform zien.

2 c is 2 believe.

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 02:10

The PyroPath

Go Tweak your ass off

tsja of die titanium series echt zoveel verbeteringen hebben is natuurlijk ook nog maar te bezien, ze hebben natuurlijk het voordeel dat ze dat al voor de XBOX hadden en daarmee dus makkelijker een overstap kunnen maken, is microsoft daar eigenlijk blij mee?

Even over de Aniso "bug", daarmee is hij echt niet afgeschreven, zoals ik al eerder zei hebben beiden kaarten hun problemen. de GF3 heeft S3TC en problemen met bepaalde textures.

De GF2 had ook al anisofiltering met trilinear en toen vonden we met zn allen ook de Radeon mooier, dus ik vind het beetje fout om zomaar de conclusie te trekken dat omdat hij dat niet kan hij meteen geen goed beeld geeft. Beide kaarten hebben gewoon issues op bepaalde gebieden, en ik vind ze allebij even onboeiend. Wat ik wel boeiend vind is de scherpte van het beeld en detail dingetjes en die zijn er genoeg in de R200, en wie zegt dat ze de Aniso niet aangepast hebben zodat er geen moire meer optreed? ik heb er geen last van.

Beide kaarten hebben issues en zijn daardoor niet meteen afgeschreven, kies welke jij het leukste vind, voor mij de R8500, voor jou misschien GF3 (Ti 500)

Breek je nek voorzichtig

• Bomberman
Op woensdag 26 september 2001 00:46 schreef The_PyroPath het volgende:
tsja of die titanium series echt zoveel verbeteringen hebben is natuurlijk ook nog maar te bezien, ze hebben natuurlijk het voordeel dat ze dat al voor de XBOX hadden en daarmee dus makkelijker een overstap kunnen maken, is microsoft daar eigenlijk blij mee?

Even over de Aniso "bug", daarmee is hij echt niet afgeschreven, zoals ik al eerder zei hebben beiden kaarten hun problemen. de GF3 heeft S3TC en problemen met bepaalde textures.

De GF2 had ook al anisofiltering met trilinear en toen vonden we met zn allen ook de Radeon mooier, dus ik vind het beetje fout om zomaar de conclusie te trekken dat omdat hij dat niet kan hij meteen geen goed beeld geeft. Beide kaarten hebben gewoon issues op bepaalde gebieden, en ik vind ze allebij even onboeiend. Wat ik wel boeiend vind is de scherpte van het beeld en detail dingetjes en die zijn er genoeg in de R200, en wie zegt dat ze de Aniso niet aangepast hebben zodat er geen moire meer optreed? ik heb er geen last van.

Beide kaarten hebben issues en zijn daardoor niet meteen afgeschreven, kies welke jij het leukste vind, voor mij de R8500, voor jou misschien GF3 (Ti 500)
Sorry maar je verdraait mijn woorden bij het leven ;) !

Ik heb niet gezegd dat er sprake is van een bug mbt anisotropic filtering, noch heb ik gezegd dat de kaart daardoor afgeschreven zou zijn. Verder is de anisotropic filtering van de GF3 niet te vergelijken met die van de GF2 (8-tap max). Ook is bij anisotropic+bilinear niet alleen moire een minpunt, ook miplevels zie je nog steeds.

Lees mijn post nog maar een keer, ik probeer hier juist niets af te kraken en nog neem je het zo op. Hoeveel betaalt ATi jou wel niet ;) ..

PC Specs

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-05 13:20
hmmm, volgens mij gaat de de ti-500 straks ECHT HARD onderuit ten opzichte van de RadeonII, zeker als de radeon scherper geprijsd is en veel meer opties bied. De service van Ati is naar mijn kennen ook veel beter dan die van Nvidia, mede omdat NV de kaarten door ander bedrijven laten produceren, waardoor je voor service weer bij de aanbieders terecht komt
De ti500 staat nu ongeveer op $400 gepland ($10 onder de radeon 2) en zal echt wel meegaan met een eventuele radeon prijsdaling, Ati wilde bovendien de 8500 ook door andere fabrikanten gaan laten produceren dus dan valt dat laaste "voordeel" weg (hoewel ik nooit problemen gehad heb met de fabrikant van mn videokaart - service heeft dan ook helemaal niets met de chipfabrikant te maken)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Op woensdag 26 september 2001 00:24 schreef Bomberman het volgende:
Heb je misschien een linkje? Ik kan ze zo snel niet vinden ..
http://www.ati.com/na/pages/technology/hardware/8500showcase/index.html

dat flash filmpje van de smartshaders is ook erg cool (maar het schermpje is wel ERRUG klein :( GRMBLS

...gamen blijft leuk...

• Bomberman
Thnx :) .

PC Specs

• Bomberman
Ik heb dat filpje even bekeken en het enige wat ik kan zeggen is WOW. Zeer nuttig voor games die dmv een patch 'geupgrade' kunnen worden lijkt me. Ik heb de TruForm-techstuff nog niet echt doorgelezen maar ik weet niet of er ook een snelheidsvoordeel is tov gewoon meer triangles gebruiken?

PC Specs

• Selachii

Selachii

gamedev

Truform kost geen extra performance...oftewel, de Radeon kan het 'gratis' draaien. Stel je voor dat je FSAA zou kunnen hebben zonder GPU-belasting.

Truform gaat gewoon hard heerschen. CounterStrike heeft al een truform patch aangekondigd. Er zijn ook al screenie's van.

De patches moeten er natuurlijk wel zijn, maar ik denk dat die de komende tijd wel uit de grond zullen komen schieten.

...gamen blijft leuk...

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Tsja ik heb het misschien ook iets te achressief neerg ezet :)

Maar waar het op neer moest komen is dat beide kaarten "problemen" hebben.

Ik persoonlijk vind de Anisotrpische filtering erg goed op de Radeon. alleen de GF3 kan het "mooier"/anders. De S3 "bug" in de GF3 gaat hopelijk een niet te grote rol spelen bij nieuwe spellen, dat zou jammer zijn, ik ben niet zo iemand die een ander gaat uilachen die net 1000 piek voor een kaart heeft uitgegeven, tegenwoordig kan je geen miskoop meer doen als je een highend kaart koopt.

De GF3 heeft Ani+tri kost performance maar je hebt al zoveel >:)
De R8500 Ani+bi is sneller maar heeft last van miplevels

Maar wat ik wel overdreven van je vond is om dan meteen te zeggen dat de Radeon niet de beste beeldkwaliteit heeft, ik weet dat je ook een Radeon gehad hebt en nou moet je zeggen of jij er erg veel erg in had in die andere methode van ATi.
Komt bij dat TruForm en Smoothvision weer een heleboel opleuken, want Truform verhoogt schijnbaar de poly count en Smoothvision heeft ook texture FSAA, en deze dingen wegen voor MIJ zwaarder dan Ani.

Ik vermoed dat beide kaarten, zowel GF3 Ti 500 en Radeon 8500 het zeer goed zullen doen, en eerlijk gezegd hoop ik dat ATi een groot deel terugpakt in het retail segment zodat nVidia met beide benen terug op de grond komt.

Wat ik ook wel grappig vind is dat beide kaarten bij elkaar in de buurt zitten kwa clocksnelheden, alleen was de laatste roddel van de Ti 500 dat hij lagere mem specs zou hebben, maar dat moeten we allemaal wel zien, wat ik wil zeggen is dat hierdoor het argument ATi loopt achter vrijwel niet meer bruikbaar is, net als het argument De Radeon 8500 is een totaal andere generatie. Dat is het nog wel in bepaalde opzichten maar nVidia heeft in de tussentijd geen andere dingen kunnen brengen die ECHT verschillen. Hopenlijk krijgen we nu twee reuzen die een beetje samen gaan werken kwa features, dat zou ik fijn vinden.

Bomberman, ik wilde je niet aanvallen met mijn post ofzo maar als ik eenmaal ga tikken ga ik al snel overdrijven, komt misschien wel omdat ik gewend ben om nVidia personen ervan te overtuigen dat ze niet alleen aan de top staan. nVidia zuigt niet, maar ATi evenmin, en dat willen een hoop mensen nog wel eens vergeten.

Totale pret zou zijn als PowerVR nog even een Kyro3 op de markt gooit en Matrox een G800. Dan tesamen met de generatie daarna nieuwe S3/hoe heet die zooi? kaarten.

hebben we eindelijk weer een situatie waarbij we wat meer keuze hebben, want daar worden we allemaal beter van.

8-) peace 8-)

P.S. Truform heeft als voordeel dat het INTERN met meer triangles werkt, die worden in de chip "gemaakt", hierdoor hoeven deze niet over de hele geheugen bus gesmeten te worden, wat ERG veel geheugen bandbreedte bespaart. Dat is het voodeel boven gewoon meet triangles in een model.

Breek je nek voorzichtig

Anoniem: 23375

Na al dit gejubel over 275Mhz heb ik nog even een "oude" roadmap van Ati bekeken en daar werd de Radeon 8500 vermeld met een 300 Mhz snelheid (wel slim A12 met 250 en dan iedereen blij maken met productie 275).
Verder zag ik dat de R300 op 350 moet gaan lopen en naar verluid 3 maal zo krachtig (snel?) is als de R200.
Deze kaart staat/stond gepland voor Q4 en zou op schema liggen.
Als Ati dit nu ziet als inderdaad op z'n laatst december (en niet als dec + 6 mnd = mei 2002) en nVidea z'n GF4 inderdaad volgens gewoonte pas over 4 à 5 maand kan introduceren kunnen we eens kijken wat voor reacties er komen als Ati trendsetter is.

Ja, ik weet dat dit wel heel erg hard van stapel lopen is (en speculatief) maar ik kon het even niet laten.

Laten we nu eerst even genieten van 275 Mhz en "juicht, volkeren der aarde", er komt weer keuze in videochips als je de snelste/beste wilt hebben (laat ons toch vooral veel geld en tijd hebben om hier achter te komen).

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 20:51

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
De mipmmap overgangen kan je "voor je uit schuiven" dmv de 64/128 taps hack te gebruiken, het moireprobleem is vooral aanwezig als je een patroon in de textures hebt en in een scherpe hoek er tegen aankijkt, ik kan haast niet geloven dat ATI daar geen alternatief voor heeft, want in sommige gevallen is het echt storend.

Mogelijk zijn er correcties mogelijk mbv FSAA oid.

Niet op voorraad.

• FMS
  • Niet online

FMS

damn, ik heb net die Dolphin demo gezien. zag er echt vet uit. erg mooi. :9 zijn er nog meer van dit soort eye-candys te dowen, ik heb nu ff een t3 verbinding dus geef me maar alles.

die trueform en smartshader flash is ook om te smullen. :9

• Bomberman
Op woensdag 26 september 2001 02:18 schreef The_PyroPath het volgende:

P.S. Truform heeft als voordeel dat het INTERN met meer triangles werkt, die worden in de chip "gemaakt", hierdoor hoeven deze niet over de hele geheugen bus gesmeten te worden, wat ERG veel geheugen bandbreedte bespaart. Dat is het voodeel boven gewoon meet triangles in een model.
Jah dat was het :) , thnx.

PC Specs

• Selachii

Selachii

gamedev

[b]Op woensdag 26 september 2001 02:18 schreef The_PyroPath een heleboel
Amen

OW en die R300 stond idd op Q4, maar toen stond de R200 ook nog voor Q2/Q3. Ze hebben later al een keer verteld dat hij nu voor Q1/Q2 2002 gepland staat.

...gamen blijft leuk...

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Op woensdag 26 september 2001 02:18 schreef The_PyroPath een heleboel
LOL

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Op rivastion is een review van de Radeon 7500, hij verslaat de GF2 Pro en ligt soms niet eens ver achter de GF3!!

Het zier er zeer goed uit voor de R8500.

Niet op voorraad.

• hjs
  • Niet online

hjs

Link ?

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

• hjs
  • Niet online

hjs

Op woensdag 26 september 2001 13:59 schreef Wekkel het volgende:
http://www.rivastation.com/news/news_d.htm#1001501561
Had hem al gevonden, maar dat is omdat ik die site ken, als je ziet hoe Edward het spelt vindt je die site natuurlijk nooit ;)

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 14:05 schreef hjs het volgende:

[..]

Had hem al gevonden, maar dat is omdat ik die site ken, als je ziet hoe Edward het spelt vindt je die site natuurlijk nooit ;)
Ja, het gaat weer lekker, het zal wel in het enthousiastme gebeurd zijn.

De 1 echte review van de R8500 zou nou wel niet lang meer op zich laten wachten.

Niet op voorraad.

• hjs
  • Niet online

hjs

3 maal daags een rondje Anand, Tom, Tresh, en de rest ;)

• blouweKip
ik heb nu ff een t3 verbinding dus geef me maar alles.
Lekker prijzig..hoeveel $ kost zn lijntje nu eigenlijk?

• FMS
  • Niet online

FMS

Op woensdag 26 september 2001 14:38 schreef blouweKip het volgende:

[..]

Lekker prijzig..hoeveel $ kost zn lijntje nu eigenlijk?
i wish. is niet van mij, op school. ik weet niet eens of het T3 is maar 600kb/s is snel zat. ik heb ISDN :)

vraagje, heeft de R8500 default dual-display?

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:15
Op woensdag 26 september 2001 15:05 schreef FMS het volgende:

[..]

i wish. is niet van mij, op school. ik weet niet eens of het T3 is maar 600kb/s is snel zat. ik heb ISDN :)

vraagje, heeft de R8500 default dual-display?
Ja. Ik verbaasde me dat de R7500 dat ook heeft, ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit pas vanaf de 8500 zo was.

Anoniem: 23180

LB is off

nou jongens.. ik doe niet meer mee :)

vandaag ATi eens op gebeld hoe dat nou zit met mijn dooie Radeon... die is dus kapoet... maar ze vertelden dat ze wel een andere leuke Radeon gingen sturen..

dus ik krijg een nieuwe Radeon.. dus voorlopig niet upgraden :)

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Zit me maat nu een beetje te porren dat hij op de R7500 moet wachten IPV een GF2 PRO aanschaffen

of misschien een GF3 Ti 200 maar iig geen GF2 PRO

Breek je nek voorzichtig

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:25
Op woensdag 26 september 2001 00:57 schreef blouweKip het volgende:

De ti500 staat nu ongeveer op $400 gepland ($10 onder de radeon 2) en zal echt wel meegaan met een eventuele radeon prijsdaling, Ati wilde bovendien de 8500 ook door andere fabrikanten gaan laten produceren dus dan valt dat laaste "voordeel" weg (hoewel ik nooit problemen gehad heb met de fabrikant van mn videokaart - service heeft dan ook helemaal niets met de chipfabrikant te maken)
Lezen voordat je reageerd, ik heb erook bijgezet dat de slechte service niet te wijtten is aan NV :Z

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• blouweKip
ik weet niet eens of het T3 is maar 600kb/s is snel zat
T3 is er alleen in de vs (en trekt ook geen 600kb/s).
iig wel lekkere snelheid
(lekker offtpic dit ;))
Lezen voordat je reageerd, ik heb erook bijgezet dat de slechte service niet te wijtten is aan NV
waar?
De service van Ati is naar mijn kennen ook veel beter dan die van Nvidia, mede omdat NV de kaarten door ander bedrijven laten produceren, waardoor je voor service weer bij de aanbieders terecht komt
Hier suggereer je anders wel dat het service niveau te maken heeft met wel of niet uitbesteden van de kaartproductie, btw: ati gaat de radeon 8500 ook door andere kaartfabrikanten laten maken.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-05 22:26

DDX

Weet iemand trouwens of deze kaart perse een agp4 mainbord nodig heeft ?
Ben tzt wel vanplan mijn huidige mainbord te upgraden (tyan dual met p3-1000 op 1,12ghz), maar ik wou eigenlijk nog even wachten op de northwood p4.
Zou jammer zijn als deze kaart moeilijk gaat doen (440gx chipset)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Anoniem: 16334

We gaan pas in februari ofso een andere pc kopen (pc-prive korting :) ) dus ik ga dan maar niet voor die 8500. Alleen FlightSimulator 2k2 komt er ook aan, en laat dat nou de enige "game" (voorzover je het game mag noemen) zijn die m'n pa speelt.

Ik zit hier met een Dell P2 350 mhz, en heb gelezen dat er een P3 inkan. Dus dat ga ik dan ook doen :) (een 850 mhz. of 1 ghz.). Maar ik wil er dus ook een andere videokaart inzetten en die 7500 lijkt me wel wat :) . Las op Rivastation dattie
[..] Das beeindruckendste ist jedoch der Preis: 399,- DMark. Da darf man auf den Strassenpreis gespannt sein. [..]
400 mark dus gaat kosten. Dus wat denken jullie dat de prijs in Nederland zal zijn ?? Ook rond de 450/500?? Dat lijkt me wel een mooie prijs :).

En dan nog iets : Welke kaart denken jullie dat Ati in februari heeft?? Zou er dan al die R350 zijn??

[Edit zie post boven]

Doet die 7500 het ook OK met Agp 2X ?? :?

• Bomberman
Op woensdag 26 september 2001 16:28 schreef ddx2 het volgende:
Weet iemand trouwens of deze kaart perse een agp4 mainbord nodig heeft ?
Ben tzt wel vanplan mijn huidige mainbord te upgraden (tyan dual met p3-1000 op 1,12ghz), maar ik wou eigenlijk nog even wachten op de northwood p4.
Zou jammer zijn als deze kaart moeilijk gaat doen (440gx chipset)
Videokaarten zijn altijd backwards compatible en werken dus ook op AGP2x en AGP1x ..

PC Specs

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-05 22:26

DDX

Op woensdag 26 september 2001 16:39 schreef Bomberman het volgende:

[..]

Videokaarten zijn altijd backwards compatible en werken dus ook op AGP2x en AGP1x ..
heb verhalen gehoord dat gforce kaarten nogwel eens teveel stroom vragen van mainbord, waardoor ze niet werken.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• FMS
  • Niet online

FMS

AGP 2&4 :)

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik wil je niet storen in je droom , maar ik vrees voor jou dat er geen PIII van boven de 800 in dat moederbord gaat passen, want dat pikt dat bord niet, ze gaan er misschien wel in maar hij is niet zo snel, hij gaat langzamer draaien dan hij hoort, koop er dan meteen een mainbordje bij

Breek je nek voorzichtig

Op woensdag 26 september 2001 16:53 schreef ddx2 het volgende:

[..]

heb verhalen gehoord dat gforce kaarten nogwel eens teveel stroom vragen van mainbord, waardoor ze niet werken.
Volgens mij was dat alleen bij die allereerste GF 256 kaarten, die zopen echt veel.

• YGDRASSIL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Volgens mij doet ebgames geen internationale orders. Weet zo gauw geen andere site waar ze pre-orderen op de radeon. Maar check altijd even het tabje 'international' of 'shipping' etc. Heel veel US-Sites doen alleen nationale orders....

Op woensdag 26 september 2001 17:00 schreef The_PyroPath het volgende:
Ik wil je niet storen in je droom , maar ik vrees voor jou dat er geen PIII van boven de 800 in dat moederbord gaat passen, want dat pikt dat bord niet, ze gaan er misschien wel in maar hij is niet zo snel, hij gaat langzamer draaien dan hij hoort, koop er dan meteen een mainbordje bij
http://delltalk.us.dell.com/messages/overview.asp?page=1&name=dim_upgrade

http://mav.net/phil/dell.shtml

http://www.roberthancock.com/dell/

ziet er goed uit, ik heb hier een (in februari 3 jaar oude) Dell XPS R350

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:36

LopeZ

Too much is never enough

Ik las net op Savage News dat er geruchten zijn van meerdere RadeonII versie's
Hier het stuk geript:
More RADEONs?
Reactor Critical has another portion of rumours. They told me that ATi plans not only to sell Radeon 7500 and 8500 but also Radeon 7000 and 7200. Unfortunately no specs were given, but only prices:

RADEON 7000 32 MB AGP - $79.
RADEON 7200 64 MB AGP - $99.
RADEON 7500 64 MB AGP - $199.
RADEON 8500 64 MB AGP - $299.
Remember, only rumours.

• Selachii

Selachii

gamedev

Op woensdag 26 september 2001 17:07 schreef YGDRASSIL het volgende:
Volgens mij doet ebgames geen internationale orders. Weet zo gauw geen andere site waar ze pre-orderen op de radeon. Maar check altijd even het tabje 'international' of 'shipping' etc. Heel veel US-Sites doen alleen nationale orders....
ebgames doet wel international orders (beter kijken ? shipping is dan $55) en is 1 van de weinige (in verhouding dan). Bij enpc kan je hem ook pre-orderen, daar shippen ze niet international er zijn vast wel nog een aantal andere befrijfjes. Owja, microwarehouse ook :)

...gamen blijft leuk...

• Selachii

Selachii

gamedev

Op woensdag 26 september 2001 11:38 schreef hjs het volgende:
Win een Radeon 32 DDR retail box
OK gasten, ik heb ff een plaatje hiervoor in elkaar gedraait, als iedereen mag stemmen (ergens in oktober?) moeten jullie me wel ff steunen heh :) Wat vinden jullie ervan?

Afbeeldingslocatie: http://selachii.xcl-clan.com/radeonic1.jpg

AUB niet boos worden omdat het 'offtopic' is, zeg dan liever niks, en doe alsof er niks staat :) (wel saaie post dan :) )

...gamen blijft leuk...

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Laat maar, Selachii, ik zie alleen een rood kruisje ;)

Niet op voorraad.

OK gasten, ik heb ff een plaatje hiervoor in elkaar gedraait, als iedereen mag stemmen (ergens in oktober?) moeten jullie me wel ff steunen heh Wat vinden jullie ervan?
Mijn stem heb je

• Selachii

Selachii

gamedev

kruisje? Hij zou het moeten doen...'show picture' ?

...gamen blijft leuk...

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 18:01 schreef Selachii het volgende:
kruisje? Hij zou het moeten doen...'show picture' ?
Ik las het net op de homepage van ABN Ambro dat die kaart MasterCart verbonden was dus dat zit dan wel goed.

Nou zie ik dat plaatje, ziet er heel goed uit.

Niet op voorraad.

• Bomberman
Mooi gedaan ja :) .. ik ga ook wat in mekaar flansen denk ik ..

PC Specs

plaatje ziet er cool uit :)

verder... zijn er ook winkels met pre-order your Radeon 7500 ofzo????

• Selachii

Selachii

gamedev

Jah, ebgames, neemt ook R7500 pre-orders aan. De shipdate daarvoor staat op 26-10-2001

...gamen blijft leuk...

Op woensdag 26 september 2001 19:10 schreef Selachii het volgende:
Jah, ebgames, neemt ook R7500 pre-orders aan. De shipdate daarvoor staat op 26-10-2001
hhmmmzzz.. $200... das ongeveer met een lompe $ van Hfl. 3,- ongeveer HFl 600,-???

hhmmzzz... twijfel twijfel!!! ik weet het nog niet.. maar heb genoeg bedenktijd :)

• FMS
  • Niet online

FMS

dat pre-order lukt bij mij dus niet, geen creditcard :(

dus wil ik weten welke winkels in nederland die kaart als eerst gaan leveren, die gasten hebben zeker ook heel wat pre-ordered. ik wil dan bij hun van te voren bestellen.
ik zit zelf te denken aan alternate, ze waren ook eerste met de G3.

iets anders, we hebben het nu over de ti-200 en 500. maar as far as we know kan er ook een Ti-800(ofzo) zijn, met 128Mb, en core snelheid, en sneller/beter geheugen. die "road map" van nVidia veranderdt ook elke secoden dus het zou zo kunnen dat G3 meer in petto heeft.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 19:20 schreef limp_bizkit het volgende:

[..]

hhmmmzzz.. $200... das ongeveer met een lompe $ van Hfl. 3,- ongeveer HFl 600,-???

hhmmzzz... twijfel twijfel!!! ik weet het nog niet.. maar heb genoeg bedenktijd :)
Nee, 473,- zie http://www.gwk.nl/koers.lp

en dan $55 shipping kosten en evt belasting

en 399 dm in Duitsland

Niet op voorraad.

Op woensdag 26 september 2001 19:23 schreef edward2 het volgende:
en 399 dm in Duitsland
waar? :)

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Dat las ik op rage3d, er stond nog geen winkel bij, maar hou http://www.fortknox.de in de gaten.

Niet op voorraad.

Op woensdag 26 september 2001 19:51 schreef edward2 het volgende:
Dat las ik op 3dchipset, er stond nog geen winkel bij, maar hou http://www.fortknox.de in de gaten.
tank joe mai froind! :D

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ben jij echt zo krankzinnig FMS?

dat je een 128 MB videokaart wilt hebben?
Doe ziek, en als je zo gaat doen kan je trouwens wachten tot je een ons weegt, en hoe difinieer jij eigenlijk "het beste"
want je zegt steeds dat je "het beste" wilt hebben, maar stel dat er 5 FPS verschil tussen de GF3 Ti 500 en R 8500 zitten maar de R heeft die extra leuke features, wat noem je dan "beter"?
De rodeel GF3 Ti 500 was toch 280/250?
naja post even wat de laatste roddels clocksnelheden waren owkee?

de prijs van een order van een R 7500 word ongeveer inclusief verzenden en belasting op zo'n 730 piekies, das wat overdreven, kan je beter die 399 DM nemen :)

Breek je nek voorzichtig

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 21:23 schreef The_PyroPath het volgende:

Doe ziek, en als je zo gaat doen kan je trouwens wachten tot je een ons weegt, en hoe difinieer jij eigenlijk "het beste"
want je zegt steeds dat je "het beste" wilt hebben, maar stel dat er 5 FPS verschil tussen de GF3 Ti 500 en R 8500 zitten maar de R heeft die extra leuke features, wat noem je dan "beter"?

de prijs van een order van een R 7500 word ongeveer inclusief verzenden en belasting op zo'n 730 piekies, das wat overdreven, kan je beter die 399 DM nemen :)
128 is voorlopig zonde, kan er beter (nog) sneller geheugen op, maar dat zal ook wel niet te betalen zijn, 3,6 ns is al top of the bill.

Wanneer betaal je de BTW eigenlijk, bij aflevering door UPS?
Of als je mazzel hebt nix? ;)

Er komen altijd weer snellere kaarten, straks komt de R300 weer ect.

Maar wat Pyropath al zegt, op de R8500 barst het van de leuke features waarvan sommige al direct toepassbaar zijn, geloof maar dat ik straks CS weer install en UT (humus is toch bezig met een patch?)

Niet op voorraad.

• FMS
  • Niet online

FMS

Op woensdag 26 september 2001 21:23 schreef The_PyroPath het volgende:

krankzinnig? helemaal niet, 128mb zou heel goed kunnen, denk maar aan games als Doom3. hoe groot zouden die texures wel nie zijn? of voor 3dMax.
als ik zeg "het beste" bedoel ik dan niet dat ik elke dag weer al me geld uitgeef aan nieuw shit. ik koop ieder zo veel maand iets niuews en dan wil ik de juiste keuzen maken en de betere product op dat moment nemen. ik ben heus niet gek om gelijk alles wat ik heb aan computers uit te geven. :7 (ik ben aan het sparen voor een toyota celica :9 )

ik heb nu al besloten welke kaart ik ga nemen, ik ga voor de R8500. ik neem die kaart onder andere voor de truform, de snelheid en erg blangrijk de dual-display (ik neem een 2de monitor hiervoor.) dus extra leuke features spreekt mij zeker aan.

ene, niet zo aanvallen ;)

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Tegen de tijd dat doom3 in de winkels ligt, zijn jij en ik al weer 2 kaarten verder ;)

Niet op voorraad.

• FMS
  • Niet online

FMS

True, denk maar aan Geforce4 128 QDR :z wat zal er daar in zitten...

• Selachii

Selachii

gamedev

Ik vind 128MB niet krankzinnig maar wel erg overdone aangezien je het toch nooit gebruiken zal. Misschien voor 3dsmax, maar als je het daarvoor zo hard nodig hebt dan koop je geen Radeon-gamerkaartje, maar ben je waarschijnlijk wat professioneler bezig.

* Selachii kan niet wachten!!! Waar blijft me kl*te radeon! ;)

...gamen blijft leuk...

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Zullen we naar Japan gaan?

Afbeeldingslocatie: http://www.ati-news.de/Bilder/News/Radeon2/markt.jpg

Niet op voorraad.

• Selachii

Selachii

gamedev

Op donderdag 27 september 2001 00:00 schreef edward2 het volgende:
Zullen we naar Japan gaan?

[afbeelding]
:9~ :9~ Wie er het eerste is okay? :9~ :9~

...gamen blijft leuk...

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ik heb er een kennis werken, morgen eens mailen, nah zal die toch wel geen tijd voor hebben (werkt in offshore).

Dit is bij PCstuff altijd een goed teken, het opduiken in Japan, daar verschijnt zowat alles het eerst op de markt.

Niet op voorraad.

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Was niet aanvallen FMS, was meer een beetjee lacherig bedoelt. Maar wat die ander al zei tegen de tijd dat je 128 MB nodig hebt in spellen dan zijn we een jaar verder. En 128 MB 4 ns Ram, betaal jij? :D

Breek je nek voorzichtig

• Bomberman
Spannende stuff .. ik zal moeite moeten doen dadelijk om niet ook een R8500 kaartje te gaan halen ;) .

PC Specs

Rage3D meldt weer een review van de 7500.

Hierin wordt ook al een overclock-bench meegenomen (330/280).

Het is echter wel op z'n Frans of plaatjes kijken..

Dit belooft mooie dingen voor de 8500 :9~

• FMS
  • Niet online

FMS

En 128 MB 4 ns Ram, betaal jij?
tuurlijk, alles op zijn tijd, ;)

• hjs
  • Niet online

hjs

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

De kleine jongens eerst :P

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 28-05 19:03

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik meld me weer af als Radeon-owner, sinds gisteren heb ik een Abit GF3, mijn All in Wondertje is naar Floris verhuisd :)

Maar misschien dat er later weer een R8500-geval komt :)

• hjs
  • Niet online

hjs

Op donderdag 27 september 2001 11:27 schreef Daniel Kegel het volgende:
Ik meld me weer af als Radeon-owner, sinds gisteren heb ik een Abit GF3, mijn All in Wondertje is naar Floris verhuisd :)

Valt tegen hé, zo'n GF3 ;)

• Bluppy2
  • Laatst online: 11-03 13:34

Bluppy2

Hip!

ik ben nu iemand die het helaas moet doen met een oude tnt2 in zijn p3 450 mhz (256mb 100mhz intern), ik zou hem graag opwaarderen naar een radeon 7500, maar heeft dit wel zin?? Ik bedoel, kan de pc dit wel aan of is deze kaart dan gewoon TE snel voor de pc geworden?

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

• Bomberman
Op donderdag 27 september 2001 12:52 schreef bluppy2 het volgende:
ik ben nu iemand die het helaas moet doen met een oude tnt2 in zijn p3 450 mhz (256mb 100mhz intern), ik zou hem graag opwaarderen naar een radeon 7500, maar heeft dit wel zin?? Ik bedoel, kan de pc dit wel aan of is deze kaart dan gewoon TE snel voor de pc geworden?
Een kaart is nooit tè snel voor een PC, maar het kan wel zo zijn dat je de snelheid van de kaart niet voor 100% benut. Aan de andere kant is een P3-450 nou ook weer niet zo extreem langzaam dus als je in 32-bit wilt spelen in wat hogere resoluties dan is die R7500 best een goeie keus :) ..

PC Specs

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 28-05 19:03

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op donderdag 27 september 2001 12:18 schreef hjs het volgende:

[..]

Valt tegen hé, zo'n GF3 ;)
Nah, valt eigenlijk juist niet tegen. De 2D beeldkwaliteit is zeker niet verkeerd, en de 3D...sja...Q3 1600x1200x32 alles maximaal en 102 fps :7

• Cheetah
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Op donderdag 27 september 2001 12:52 schreef bluppy2 het volgende:
Ik zou in ieder geval eerst mijn (mobo +) processor upgraden als ik jou was. Wat jij wil gaan doen is hetzelfde als een ferrari-motor in een oude lada stoppen ;)
De processorsnelheid heeft wel degelijk veel invloed op de uiteindelijke grafische prestaties, vooral bij games waarbij hardware T&L nog niet (volledig) geintegreerd is.
Het is dus niet zo dat de kaart te snel is voor de PC, maar de PC te langzaam om de kaart optimaal te benutten...

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

• MGSNK
Op donderdag 27 september 2001 11:27 schreef Daniel Kegel het volgende:

hmmm, Daniel, zou dit te maken hebben met die frontpage vraag omtrend Abit GF3's >:) (red.) . Blijkbaar hebben jullie daar toch profijt van gehad >:)

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• Cheetah

Cheetah

Op woensdag 26 september 2001 19:22 schreef FMS het volgende:
iets anders, we hebben het nu over de ti-200 en 500. maar as far as we know kan er ook een Ti-800(ofzo) zijn, met 128Mb, en core snelheid, en sneller/beter geheugen. die "road map" van nVidia veranderdt ook elke secoden dus het zou zo kunnen dat G3 meer in petto heeft.
Lekker fanatiek :)

Voorlopig verschijnen waarschijnlijk geen kaarten met 128MB op de consumentenmarkt. Snel DDR geheugen is het duurste component op de huidige High-End videokaarten, en kaartjes met 128MB 3.6NS DDR geheugen zouden gewoonweg niet te betalen zijn. Bovendien is er volgens mij trouwens nog helemaal geen software waarbij de meerwaarde van 128MB boven 64MB echt serieus merkbaar zou zijn.

Maar hoe dan ook, prijs/kwaliteitverhouding zou zwaar zuigen ;)

PS: Hoe gaat het met je OCZ Gladiator? :P

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

• FMS
  • Niet online

FMS

ok goed, voorlopig geen 128Mb, maar een G3 met een sneller core, sneller dan ti-500 met 3.6ns geheugen kan wel. of met nieuwe, of aangepast features. met dual-display maybe.

ik kan me niet voorstellen dat nVidia, ATI so maar laat winnen. want dat gebreurt hier. qua snelheid, features, extra's, heeft ATI de kop. dat OC'en van de 7500 vond ik ook al zo goed. kan alleen goeds betekenen voor de R8500.

nvidia zou de ti-500 hoger kunnen clocken met nieuwe geheugen. dat denk ik, 300/580 met dual-display.

(de Gladiator doet het perfect, ik wil nog een 60x38mm 50CFM delta, maar geen creditcard :( )

• Cheetah

Cheetah

Op donderdag 27 september 2001 18:14 schreef FMS het volgende:
(de Gladiator doet het perfect, ik wil nog een 60x38mm 50CFM delta, maar geen creditcard :( )
Een 60mm, 50 cfm Delta!!?? Bewaar jij je PC in een ondergrondse bunker ofzow, anders worden (jij? en) je buren horendol van dat kabaal >:)
De Gladiator trekt met z'n stock fan T-birds overclocked naar 1,8Ghz+, dus ik zou echt niet weten waarom je een zo'n ontzettend lawaaiierige & dure fan zou willen plaatsen ;)

Full Specz

• blouweKip
Kosten zijn in
totaal $354.99 een groffe 850 piek
Hoeveel verzendkosten btw, ik zit zelf ook te denken straks die ti500 uit de vs te gaan halen (of een gewone gf3)

Scheelt toch al wel weer zon 30% (en nog meer als ze de btw over het hoofd zien: wat ze waarschijnlijk niet doen)

• Selachii

Selachii

gamedev

Op donderdag 27 september 2001 19:11 schreef blouweKip het volgende:

[..]

Hoeveel verzendkosten btw
$55 daarvan zijn verzendkosten (jaja, 354,99 - 299,99= 55)

...gamen blijft leuk...

• blouweKip
wow, 160 piek (incl. btw) aan verzendkosten..

Is dat per expresse oid?

Ik heb wel eens wat dingen uit de vs besteld, maar dat kostte niet meer dan 40 piek (incl)

Btw, boven op die 850 piek komt nog wel 19% btw, meestal staat de waarde van het product ergens op de pakbon

• Selachii

Selachii

gamedev

Op donderdag 27 september 2001 22:58 schreef blouweKip het volgende:
wow, 160 piek (incl. btw) aan verzendkosten..

Is dat per expresse oid?

Ik heb wel eens wat dingen uit de vs besteld, maar dat kostte niet meer dan 40 piek (incl)

Btw, boven op die 850 piek komt nog wel 19% btw, meestal staat de waarde van het product ergens op de pakbon
helemaal correct, en $55 verzendkosten is wel veel, maar dat is per UPS express 2day airmail ofzoiets dergelijks(kon ook 5day zijn). Als ik had kunnen kiezen had ik wel wel wat 'goedkopers' gekozen :)

...gamen blijft leuk...

• MGSNK
ach man, gewoon een 80 mm fan op die gladiator tiefen, koelt beter en is stiller, ik heb nu een papst die zo stil is dat ik de hd kan horen opspinnnen als ik de windows directory bekijk.

Binnenkort ook nog een fan binnen dankzij Lampje, en die plaats ik waarschijnlijk in de voeding, dat wil zeggen, ik vervang de oude >:)

( P.S tis een Panaflo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Op vrijdag 28 september 2001 01:21 schreef JanKees het volgende:
hmmmm,

http://www.powermagic.com/ati/news_radeon_85_75_launch_taipei.html

Radeon uit R'dam :)
Ah, het eerste 'externe' bedrijf dat z'n Radeonnetjes presenteerd, en het is bedrijf dat blijkbaar veel met NL te maken heeft? Tis toch niet nederlands?Correct me if I'm wrong, maar dit staat er:
op die site staat dit dus
Power Magic Multimedia Limited
Europe :
Galvanistraat 142
3092 AD Rotterdam,
The Netherlands.
Tel : 31-10-2581804
Fax : 31-10-2581805

Hong Kong :
Address : 801, Highgrade Building, 117 Chatham Road, T.S.T., Hong Kong
Tel : 852-2992 0652
Fax : 852-2992 0653
bestwel cool 8-)

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

De nederlandse pendant kan ik zo snel niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
De geschiedenis herhaalt zich weer lekker, terwijl in Duitsland de R8500 al op diverse plaatsen in de pricewatch staan, is er in NL weer geen spoor van te bekennen.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

was die press releas voor de r7500 of windowsXP ;) "windowsXP is the best." winXP dit, winXP dat..

win2k zal het beter doen denk ik.
anyway.
RADEON 7500 will be available worldwide beginning October
worldwide, bedoelen ze hier ook Nederland mee? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
http://www.tweakers.net/pricewatch/20819 dadelijk komt de Titanium hier nog eerder...

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

leadtek is mij merk, die kaarten zijn gewoon top, perfect 2D ook. ik ga queen systeems ff bellen.

dit vind ik wel vaag, ik heb leadtek nog paar mails gestuurd over de Ti, en ze wilden nix zeggen(natuurlijk niet zou je dan zeggen), en nu, zonder maar een preview staat die kaart in pricewatch. :?

update:

gvd, volgede week!! dat zij die gast. ik heb gelijk me nr gegeven. damn, dit is vaag. maar Whoohoo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Is goed mogelijk hoor, op nvnews was er ook iemand die al een Ti500 had, 8100puntjes in 3DMark (TBird 1,5 Palomino)), de default snelheid was 240/500, dat viel me een beetje tegen, maar misschien was het geen final versie.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Laatst online: 21:22
Ik zag vandaag dat de ATI Radeon 7500 in de pricewatch staat: 749 gulden. Beetje duur op niet???

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

ok jongens ik heb wereld nieuws. ik heb leadtek gebeld en ik heb (and i quote) "convedetional information"

ondersteuning voor DX. 8.1 en winXP openGL 1.3 ICP

DX 8:
core: 230mhz
geheuegn 250mhzDDR
DX8.1
core: 240mhz
geheugen: 250mhz DDR
membrandwich onder DX8.1 is 8 gig
adaptive teselation (das nvidia's truform)
de AA: MSFSHH HRAA en Quincunx (vraag me niet af wat de eerste inhoud)
Enhanced- nfinite engine (zo heet het echt)
New Pixel Shader filters (3 texues?! )

de leatek kaart heeft het zelfde desigen als de Leadtek G3 TDH, zelde sink dus.

benches: in 3dmark 2001 R8500 1600-1200 was de TI-500 300punten sneller dan r8500 (meer weet ik niet)

Aquamark 1600.1200: R8500 20.4FPS G3 TI-500 22.2FPS
Aquamark 1024-768: R8500 31FPS G3ti-500 43FPS
DronZ: R8500 172FPS G3-Ti500 193FPS

dit is alle info dat ik heb gekregen, de Ti-500 is sneller dan R8500 op meeste gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Goh das leuk, als je dx.8.1 heb ga je core met 10 mhz omhoog ;)

Die waardes van de R8500 moet je met een pak zout nemen, er is namelijk nog geen enkele benchmark geweest met de 275/275 waardes en nieuwe drivers, deze worden namelijk bewaard voor volgende week.

Nu ik de specs van de Ti500 zie , denk ik dat de R8500 sneller zal worden, ik ben (voorlopig) niet echt onder de indruk van de Ti, en dan bedoel ik tov de "normale" GF3.

Het wordt een leuk weekje volgende week.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

ja, snap ik ook niet dat met 8.1 gelijk 10mhz hoger is, maar dat is me verteld.

wat ik boeiend vond was die "adaptive teselation" dat is dus gewoon het zelde als trupform, ik vroeg of het sneleid zou kosten, antwoord was nee. :)

over die benchmarks, ze zijn dus nogal nieuw, het was een R8500 stepping 13. het zou best kunnen dat de core @275mhz was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Op vrijdag 28 september 2001 14:15 schreef FMS het volgende:
ja, snap ik ook niet dat met 8.1 gelijk 10mhz hoger is, maar dat is me verteld.

wat ik boeiend vond was die "adaptive teselation" dat is dus gewoon het zelde als trupform, ik vroeg of het sneleid zou kosten, antwoord was nee. :)

over die benchmarks, ze zijn dus nogal nieuw, het was een R8500 stepping 13. het zou best kunnen dat de core @275mhz was.
Ik twijfel aan de waardes die Leadtek je heeft voorgeschoteld. Ze zijn nou niet echt wat je "onafhankelijk" kunt noemen.
Ik betwijfel dat ze je zouden vertellen dat de Ati Radeon 8500 sneller is dan hun kaart (ze zijn niet gek red. ;) ). Bovendien, van de final release van de R8500 zijn nog geen benchmarks beschikbaar...

Full Specz

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.