PV 11.87kWp, EV 64kWh, PIB 6kWh
Vraag
Alle reacties
Als je met vellingkantjes en al zoals afgebeeld wil hebben, zou ik een prefab plaatje halen (let op, dit zal ca 210kg wegen met die afmetingen).
Als je het zelf wil maken, dan wordt het kistje op hoogte met vellingkanten erin vastgezet en goed afstrijken/vlinderen of op zijn kop storten zodat je een gladde bovenkant krijgt.
Qua sterkte is een C15/20 al meer dan genoeg lijkt me (Oftewel eigenlijk wel elke betonsoort). Zeker als je zorgt dat het op een goed zandbedje ligt.
Licht beton heeft dacht ik bellenvorming dus oppervlakte afwerking is even de vraag.
Als je het zelf wil maken, dan wordt het kistje op hoogte met vellingkanten erin vastgezet en goed afstrijken/vlinderen of op zijn kop storten zodat je een gladde bovenkant krijgt.
Qua sterkte is een C15/20 al meer dan genoeg lijkt me (Oftewel eigenlijk wel elke betonsoort). Zeker als je zorgt dat het op een goed zandbedje ligt.
Licht beton heeft dacht ik bellenvorming dus oppervlakte afwerking is even de vraag.
D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG3D.com
Ik heb deze 2x geplaatst voor de warmtepomp & buiten unit airco.
https://www.ventilatieland.nl/nl_NL/p/lichtgewicht-beton-plaat-1200-x-600/29286/
Gewicht maar 12,7kg.
De loodgieter en aircoman vonden beide dit een uitstekende oplossing.
https://www.ventilatieland.nl/nl_NL/p/lichtgewicht-beton-plaat-1200-x-600/29286/
Gewicht maar 12,7kg.
De loodgieter en aircoman vonden beide dit een uitstekende oplossing.
[ Voor 4% gewijzigd door R20141016 op 24-09-2026 14:34 ]
Dat was eerst het idee maar de condensafvoer stort ik nu in. Vellingkantjes verwerk ik in de bekisting. Bedankt voor je reply 👍Morelleth schreef op donderdag 24 september 2026 @ 14:21:
Als je met vellingkantjes en al zoals afgebeeld wil hebben, zou ik een prefab plaatje halen (let op, dit zal ca 210kg wegen met die afmetingen).
PV 11.87kWp, EV 64kWh, PIB 6kWh