• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:10

de Peer

under peer review

Voet bij stuk houden over die 400 euro die je er bij wilt hebben, en dan volgend jaar nogmaals geld erbij vragen.

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 02:09
Ik ben bang dat je niet veel anders kunt doen dan toch een stapje maken.
Je doet veel taken, bent gegroeid en krijgt er niet de waardering in geld voor. Wel waardering in flexibiliteit en uren, maar dat voelt niet als genoeg. Jij hoeft niet als vrijwilligerswerk het bedrijf van je baas extra goedkoop te laten draaien. Maar je vindt er ook veel zaken leuk, want anders had je niet getwijfeld.

Is het geen idee om te overleggen met je baas of je je kunt inkopen en deels eigenaar kunt worden, want hij zal toch ook wel bang worden als hij zich realiseert dat als jij weg bent er van 30% van het bedrijf geen kennis meer is.

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 20:14

Miezie

Niet te moeilijk doen...

Zoals ik het lees zit je in de CAO metaal en daarin zit een stuk functiewaardering. Met je gevoel kun je derhalve naar de vakbond en zij kunnen je helpen richting werkgever. Uiteindelijk zit je niet voor niks in een CAO.

KISS | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s, One Pro EV Charger | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:50

FreakNL

Well do ya punk?

Dat het bedrijf zou omvallen als jij vertrekt:

- Is niet jouw verantwoordelijkheid.
- Zou vooral getuigen van slechte bedrijfsvoering.
- Is bovendien helemaal niet per se een gegeven.

Overigens is er ook iets te zeggen over onbeperkte vakantiedagen en flexibele werktijden. Dat is niet overal een gegeven. Maar dat weet jou baas ook.

Als je echt wilt blijven; Ga op gesprek ergens en zwaai hem om de oren met een aanbod van 1000 meer..

Overigens; Hoe groot is dat bedrijf?

[ Voor 44% gewijzigd door FreakNL op 23-09-2026 18:32 ]

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:32

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
jopie schreef op woensdag 23 september 2026 @ 18:22:
Ik ben bang dat je niet veel anders kunt doen dan toch een stapje maken.
Je doet veel taken, bent gegroeid en krijgt er niet de waardering in geld voor. Wel waardering in flexibiliteit en uren, maar dat voelt niet als genoeg. Jij hoeft niet als vrijwilligerswerk het bedrijf van je baas extra goedkoop te laten draaien. Maar je vindt er ook veel zaken leuk, want anders had je niet getwijfeld.

Is het geen idee om te overleggen met je baas of je je kunt inkopen en deels eigenaar kunt worden, want hij zal toch ook wel bang worden als hij zich realiseert dat als jij weg bent er van 30% van het bedrijf geen kennis meer is.
Inkopen zou tegen een onrealistisch tarief zijn, er is namelijk een verschil tussen wat het waard is en wat je denkt dat het waard is.

Het is een familiebedrijf en dat maakt dit soort zaken echt een stuk duurder is de ervaring.

Er is een geïnteresseerde die het bedrijf wil kopen als ik ‘bij de deal inzit’, deze partij zit alleen op dik 2 uur rijden, daar heb geen zin in en zeker niet dagelijks.

Plat gezegd bij die andere partij aan de slag gaan en dan wachten tot de boel klapt is voor mij interessanter.

🏁 F1HUB.APP | De essentie van Formule 1. Geen ruis, geen advertenties, alleen pure data en statistieken. Real-time racing insights.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:28

M2M

medicijnman

En daarop volgend, je hebt een vaste baan, niets weerhoud je ervan te kijken of het gras elders groener is. Hoewel ik zelf uit persoonlijke ervaring merk dat veel vrijheden best goed gaan tegenover een kleinere financiele vergoeding.

-_-

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:30
De eerste reactie van je baas zegt al veel. Het eerste waar hij over begint is hoeveel het hem extra gaat kosten, terwijl hij natuurlijk oog zou moeten hebben voor hoeveel extra waarde voor het bedrijf jij genereert.

Kans is groot dat jij hem niet gaat veranderen, je kan en mag het proberen, maar anders zou ik lekker mijn eigen pad gaan bewandelen. En als dat familiebedrijf dan omvalt komt dat niet door jou, maar door de tekortkomingen van je (oude) baas. Zou moet je hier tegenaan kijken.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
FreakNL schreef op woensdag 23 september 2026 @ 18:31:
Dat het bedrijf zou omvallen als jij vertrekt:

- Is niet jouw verantwoordelijkheid.
- Zou vooral getuigen van slechte bedrijfsvoering.
- Is bovendien helemaal niet per se een gegeven.

Overigens is er ook iets te zeggen over onbeperkte vakantiedagen en flexibele werktijden. Dat is niet overal een gegeven. Maar dat weet jou baas ook.

Als je echt wilt blijven; Ga op gesprek ergens en zwaai hem om de oren met een aanbod van 1000 meer..

Overigens; Hoe groot is dat bedrijf?
Met mij, 5FTE en 1 partimer.

Dat het omvalt weet ik wel bijna zeker, ik heb heel veel kennis over bepaalde zaken, en die opdrachtgevers zitten meer aan de persoon dan aan het bedrijf vast.

We praten over eenheden in het bedrijf, zeg dat we 20.000 eenheden hebben, zeker 6000 tot 8000 willen met mij mee… Dat in combinatie met een eigenaar die niet te bereiken is, geen afspraken richting klanten nakomt etc? Knap als je dan blijft bestaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Toppe op 23-09-2026 18:37 ]

🏁 F1HUB.APP | De essentie van Formule 1. Geen ruis, geen advertenties, alleen pure data en statistieken. Real-time racing insights.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het leest toch echt weg dat je drommels goed weet welke keuze je moet maken en eigenlijk die keuze al hebt gemaakt, alleen zoek je nog een bevestiging.

Om het netjes te spelen kan je best eisen dat die 400 erbij komt. Zet dit netjes op papier / in de mail vanaf je eigen privé mail en belangrijk zet er een einddatum op, bijvoorbeeld voor einddatum november.

Ondertussen ga je volgende maand wat rondshoppen qua sollicitaties en die geef je aan dat je per 1 januari beschikbaar bent.

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
M2M schreef op woensdag 23 september 2026 @ 18:33:
En daarop volgend, je hebt een vaste baan, niets weerhoud je ervan te kijken of het gras elders groener is. Hoewel ik zelf uit persoonlijke ervaring merk dat veel vrijheden best goed gaan tegenover een kleinere financiele vergoeding.
Dat je vrijheden hebt wil niet zeggen dat ik ze gebruik. Ik breng de kinderen naar school maar dan houdt het ook wel op. Owja, de vrijdag eindigt vaak wel ergens rond 16:00.

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 20:14

Miezie

Niet te moeilijk doen...

Een CAO is er niet voor niks en functiewaardering ook niet.

KISS | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s, One Pro EV Charger | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:16
Het lijkt mij een bedrijf waar je niet snel ontslagen zult worden.
En je werkt er 'pas' 4 jaar, ongetwijfeld ben je niet op dag 1 begonnen met 'alles' te doen.
Je bent er als het ware in gegroeid, nu wil je graag dat het salaris ook meegroeit.
Realiseer je wel dat meer geld je niet altijd gelukkiger maakt.
De secundaire arbeidsvoorwaarden zijn zo te zien prima geregeld, ik hoor niks over urenlang in de file staan, sterker nog, je kunt gewoon naar huis gaan als je wil. Dat is bijna niet in geld uit te drukken.
Ik zou gewoon proberen om er elk jaar wat geld bij te krijgen, de baas overtuigen (met cijfers) dat je een beetje mee wil delen in de winst, maar dan geen bedragen waar hij van schrikt.
Wat belangrijker is dat je plezier hebt in je werk, dat je leuke collega's hebt en dat je op je werk je ei kwijt kunt. Je kunt een switch maken, maar als je dan elke dag 2 uur in de auto zit, vervelende collega's hebt en helemaal afgepeigerd thuis komt dan ontvang je misschien wel meer salaris, maar je wordt er niet gelukkiger van.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Yaksa schreef op woensdag 23 september 2026 @ 18:41:
En je werkt er 'pas' 4 jaar, ongetwijfeld ben je niet op dag 1 begonnen met 'alles' te doen.
Je bent er als het ware in gegroeid, nu wil je graag dat het salaris ook meegroeit.
De secundaire arbeidsvoorwaarden zijn zo te zien prima geregeld, ik hoor niks over urenlang in de file staan, sterker nog, je kunt gewoon naar huis gaan als je wil. Dat is bijna niet in geld uit te drukken.
Ik zou gewoon proberen om er elk jaar wat geld bij te krijgen, de baas overtuigen (met cijfers) dat je een beetje mee wil delen in de winst, maar dan geen bedragen waar hij van schrikt.
Wat belangrijker is dat je plezier hebt in je werk, dat je leuke collega's hebt en dat je op je werk je ei kwijt kunt. Je kunt een switch maken, maar als je dan elke dag 2 uur in de auto zit, vervelende collega's hebt en helemaal afgepeigerd thuis komt dan ontvang je misschien wel meer salaris, maar je wordt er niet gelukkiger van.
Ik vraag ook zeker niet de hoofdprijs, ik vind alleen €3100 bruto niet in lijn staan voor de verantwoordelijkheid die ik heb.

En een ‘wat is het goed geregeld’ is al een stuk beter dan, net zoals afgelopen week, 2 uur lang aanhoren hoe kut alles geregeld is en dat ik wellicht een artikel bij een andere leverancier voor €20 goedkoper had kunnen bestellen. Dat dat me een uur zoeken zou kosten neemt hij dan even niet mee in de vraag waarom ik tot dit besluit kom.

En ontslag kennen ze hier niet want ‘dat kost teveel geld’.

Uiteindelijk draait het er om hoeveel er op de rekening staat als hij de app opent.

Laatst nog gezegd: Personeel behouden is goedkoper dan aannemen.

Nja, was wel onzin dat ik dat zei 👀

[ Voor 7% gewijzigd door Toppe op 23-09-2026 18:46 ]

• RippedBonobo
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 25-09 19:03
Je schrijft geen urenregistratie, waar is nog wel urenregistratie dan, behalve in een fabriek als fabrieksmededewerker? :D

4 jaar is nog niet zo lang, maar wel prima om een stap te maken naar wat nieuws.

Dat je onvervangbaar bent denkt iedereen, dat bedrijf loopt heus wel door als jij weg bent. Niemand is onvervangbaar. Je draagt neem ik aan gewoon je spulleboel over, dus ook dingen die jij gemaakt heb waarvan alleen jij weet hoe ze werken, even netjes documenteren.

Feit dat je werkgever een 'goede werknemer met potentie' laat gaan voor 400 bruto is al een red flag.

Wegwezen dus.
Yaksa schreef op woensdag 23 september 2026 @ 18:41:.
Je moet gewoon een passende financiele waardering krijgen. Dit is écht een drogreden om voor jezelf goed te praten dat je onderbetaald wordt voor het werk wat je doet.

[ Voor 32% gewijzigd door RippedBonobo op 23-09-2026 18:50 ]

• Vorkie
  • Niet online
Yaksa schreef op woensdag 23 september 2026 @ 18:41:
Hoe wil je 12k per jaar exclusief normale cao stijgingen gaan compenseren met winstdeling?

Dat is serieus geld... al helemaal als je werkgever eerst zegt dat het klopt dat je verkeerd geschaald bent...

Afwijken van de CAO salarisschalen en bonusregeling zijn ook weer lastig.

Reistijd bij die bruto 1000 euro meer is 25 euro netto per gewerkte dag bij 21.5 dagen werken .et 38 urig contract.

25 euro is veel.

/edit gebaseerd op de 1000 bij een andere partij met dezelfde functie.

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• WargamingPlayer
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 22:51
Gebed zonder einde. Gewoon de tijd nemen want je hoeft niet weg en een leuke andere baan zoeken.

Kleine familiebedrijven zijn meestal bedrijven waar medewerkers die niet “van de familie” zijn meestal naast de pot pissen.

☀️ 8 x 430wp op zuid | ☀️ Huawei SUN2000-3KTL-L1 | 🔋 2 x Marstek Venus-E (V2 en V3) | 📱 Home Assistant | 🚗 Kia EV6-LR 2024 |🔌 Delta 8/8

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Vrijheden zijn goud waard, daar ben ik het mee eens. Ik heb die zelf ook; Deel mijn eigen tijd in, op thuiswerkdagen klus ik nog weleens wat, normaal onderhoud (tandarts, dokter, etc) is zonder gemor of "vrij nemen" en vrije dagen zijn in principe onbeperkt...

Mijn directe collega heeft vandaag (!) besloten om volgende week een week in Spanje te zijn (prive).. Wij doen geen operatie, nergens loopt bloed uit en we kunnen allemaal (deels) elkaars werkzaamheden overnemen. Ik heb dat weleens anders meegemaakt. (meermaals). Dat is heel veel waard.

De andere kant is; 3100 bruto is niet heel veel meer dan minimum loon (uitgaande van 40 uur), dus dat is karig

[ Voor 32% gewijzigd door FreakNL op 23-09-2026 19:02 ]

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
FreakNL schreef op woensdag 23 september 2026 @ 18:56:
Vrijheden zijn goud waard, daar ben ik het mee eens. Ik heb die zelf ook; Deel mijn eigen tijd in, op thuiswerkdagen klus ik nog weleens wat, normaal onderhoud (tandarts, dokter, etc) is zonder gemor en vrije dagen zijn in principe onbeperkt...

De andere kant is; 3100 bruto is niet heel veel meer dan minimum loon (uitgaande van 40 uur)
Het ís het minimum loon, althans volgens de CAO

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik bedoelde het algemeen minimum loon natuurlijk..

Het minumum CAO loon kan ook gewoon dikke prima zijn natuurlijk ;)

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:54
Herkenbaar. Bij een collega van mij, die onmisbaar is voor het bedrijf, vroeg ook een salaris verhoging.
Nee, daar viel niet over te spreken. Een week later vroeg hij vrij om naar een sollicitatie gesprek te gaan.
Hij kreeg meteen zijn verhoging.

Laat ze eens weten dat je gaat rondkijken. Wie weet.

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:33
Tja, herkenbare situatie. Ik heb ook jarenlang commercieel gewerkt, uiteindelijk opgewerkt naar aftersales manager en, totdat het bedrijf overgenomen werd, als vestigingsmanager. Veel uren, veel taken, veel kennis, veel verantwoordelijkheden. Ook ik dacht dat het bedrijf het erg moeilijk zou krijgen als ik weg ging.

Salarisverhoging was altijd erg moeilijk; "we draaien te weinig marge", "laten we kijken hoe het volgend jaar gaat" en "tja, je functioneringsgesprek was nét niet goed genoeg". Je kent het corporate geneuzel wel.
Toen mijn doorgroeipaden na de overname min of meer ophielden te bestaan (van grote retail organisatie naar kleiner familiebedrijf en ik alleen directie nog boven me had) begon ik toch al redelijk om me heen te kijken. Toen de nieuwe directieleden ondanks "lage marge" miljoenenvilla's voor zichzelf lieten bouwen en in steeds dikkere auto's aan kwamen rijden wist ik genoeg.

Ook ik dacht dat ik het niet beter ging krijgen, zowel qua werk, salaris als collega's. Inmiddels werk ik 2,5 jaar bij een gemeente en ben ik in een fucking gouden kooi beland :+
Prima arbeidsvoorwaarden, mega vrijheid (thuiswerken, eigen uren bepalen), structureel 36 uur in plaats van structureel overwerken i.v.m. personeelstekorten, en een blij gezin omdat papa meer thuis is. Ja, het overnemen van de leaseauto deed even pijn aan de spaar, maar wordt ruimschoots gecompenseerd door het (in mijn geval) hogere salaris.

Al met al dacht ik ook dat het niet beter zou worden maar heb ik nu spijt dat ik deze stap niet eerder heb gezet. Ik word zowel financieel (standaard jaarlijks omhoog en bij goed functioneren tredes extra en soms zelfs schaal omhoog) als met complimenten beloond als er zaken goed geregeld worden. Of bijvoorbeeld iets "simpels" als een lunch voor het team als er gezien wordt dat er hard gewerkt is.

TLDR; stap had ik veel eerder moeten zetten en het bedrijf waar ik weg ben bestaat nog steeds ;)

Neem dus geen genoegen met een nee. Je geeft zelf al aan dat je van enorme meerwaarde bent geweest en nog steeds bent. Als ze dat niet kunnen waarderen met de functieschaal waarin je thuis hoort, of de juiste financiële beloning, en er niet eens een complimentje vanaf kan, dan is het wat mij betreft wel tijd om om je heen te gaan kijken. Er is momenteel nog steeds genoeg werk te vinden overal.

Join het GoT Pulse-Team!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Arjantje72 schreef op woensdag 23 september 2026 @ 19:03:
Herkenbaar. Bij een collega van mij, die onmisbaar is voor het bedrijf, vroeg ook een salaris verhoging.
Nee, daar viel niet over te spreken. Een week later vroeg hij vrij om naar een sollicitatie gesprek te gaan.

De partij waar ik vanochtend een gesprek mee heb gehad (lees: geen sollicitatie!) gaf aan het wel te snappen en zou erg blij zijn met ‘iemand als jou’.

Die willen ook serieus gaan proberen het bedrijf over te kopen en mij dan logischerwijs te behouden...

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:05

H-W

Je kan dit natuurlijk heel vervelend maken door vanaf nu alleen maar te gaan doen wat er in je oorspronkelijke functieomschrijving staat. De werksfeer zal er echter niet beter van worden. Ik vermoed dat je bij dit bedrijf geen jaarlijkse functioneringsgesprekken hebt waarin afspraken worden vastgelegd, veel zal op basis van vertrouwen gaan.

Als jij zoveel waarde aan het bedrijf toevoegt, zal men dat toch ook moeten inzien en dit waarderen. Je hebt al een beetje inzage in wat een passende beloning zou zijn. €400 per maand klinkt niet als heel veel (ik geef toe, ook ik ben eens bij een bedrijf vertrokken toen ikzelf zo'n bedrag vroeg, en dat kon niet wat het ging niet goed met het bedrijf (aantoonbaar onzin overigens) en ik erachter kwam dat het management wel een flinke loonsverhoging voor zichzelf had gefixt) maar dat was een beetje de bekende druppel toen.

Je hebt het nu aangegeven, ik zou toch stiekem eens wat gaan rondkijken, misschien is een aankondiging van een sollicitatiegesprek al genoeg om alsnog die verhoging te krijgen?

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

Toppe schreef op woensdag 23 september 2026 @ 18:17:
Toen hij hoorde dat er dan minimaal €400 bruto per maand bij kwam schrok hij, dit is erg veel geld en hij moet ‘overleggen’ met de accountant (lees: standaard smoes voor uitstel). Volgens hem is het voor hem factor 2 (dus €800 per maand extra). Alsnog ben ik van mening dat ik die €10.000 per jaar waard ben, ik breng namelijk genoeg binnen.
Dat € 400 extra bruto salaris extra meer dan € 400 kost voor de werkgever is een gegeven, maar dat is niet 2 keer zoveel. Dus dat is vrijwel zeker niet waar. Ga daar dan ook niet in mee, nooit in je argumentatie gebruiken. Het enige dat juridisch telt is dat je naar je functie wordt betaald volgens de CAO. Al het andere is niet van belang. Dus controleer of je functie inderdaad hoger ingeschaald moet worden: In welke mate doe je hoger ingeschaald werk? Vraag het aan een vakbond. Soms wordt het lidmaatschap daarvan vergoedt door de werkgever (meestal de grotere werkgevers). In dit geval zou ik zonder meer lid worden als je het niet al bent omdat je het bedrag naar verwachting terug zal verdienen. FNV is meestal de beste keuze (hier FNV Metaal) of De Unie.

Hoeveel je meer zou verdienen hangt o.a. af van precies wat je nu verdient, welke periodiek je zit, hoe lang je het werk doet, en de aard van het werk.

Zoals gezegd, de extra kosten zijn niet van invloed op het bepalen van je salaris, maar voor je eigen informatie: € 400 euro zou de werkgever ongeveer € 558 kosten inclusief premies, pensioenfonds PMT, vakantietoeslag, etc (€ 7000 totaal).
De werkgever zal waarschijnlijk niet in staat zijn een specificatie te geven ter ondersteuning van zijn claim van het dubbele, maar daar moet het ook helemaal niet over gaan. Van belang is of je betaalt krijgt naar de functieinhoud.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
mrmrmr schreef op woensdag 23 september 2026 @ 19:11:
[...]

Dat € 400 extra bruto salaris extra meer dan € 400 kost voor de werkgever is een gegeven, maar dat is niet 2 keer zoveel. Dus dat is vrijwel zeker niet waar. Ga daar dan ook niet in mee, nooit in je argumentatie gebruiken. Het enige dat juridisch telt is dat je naar je functie wordt betaald volgens de CAO. Al het andere is niet van belang. Dus controleer of je functie inderdaad hoger ingeschaald moet worden: In welke mate doe je hoger ingeschaald werk? Vraag het aan een vakbond. Soms wordt het lidmaatschap daarvan vergoedt door de werkgever (meestal de grotere werkgevers). In dit geval zou ik zonder meer lid worden als je het niet al bent omdat je het bedrag naar verwachting terug zal verdienen. FNV is meestal de beste keuze (hier FNV Metaal) of De Unie.

Hoeveel je meer zou verdienen hangt o.a. af van precies wat je nu verdient, welke periodiek je zit, hoe lang je het werk doet, en de aard van het werk.

Zoals gezegd, de extra kosten zijn niet van invloed op het bepalen van je salaris, maar voor je eigen informatie: € 400 euro zou de werkgever ongeveer € 558 kosten inclusief premies, pensioenfonds PMT, vakantietoeslag, etc (€ 7000 totaal).
De werkgever zal waarschijnlijk niet in staat zijn een specificatie te geven ter ondersteuning van zijn claim van het dubbele, maar daar moet het ook helemaal niet over gaan. Van belang is of je betaalt krijgt naar de functieinhoud.
Feit dat hij zegt: verhoging * 2 = Kosten is natuurlijk onzin.

Mooi voorbeeld; we hebben geen office 365 en gebruiken imap want ‘geen zin in onnodige kosten’😑

Nou is het niet zo dat hij bijvoorbeeld een auto koopt of in een dik huis woont

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Als ze het niet voor je over hebben heb je toch je antwoord eigenlijk al? Dan kwestie van wegwezen en elders wel beloond worden naar werken.

De rest is alleen maar ruis. Wat er met het bedrijf gebeurt boeit dan niet meer, jij werkt er niet meer, niet jouw probleem en zeker niet jouw schuld.

[ Voor 35% gewijzigd door SmurfLink op 23-09-2026 20:12 ]

I have stability. The ability to stab.

• WargamingPlayer
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 22:51
Arjantje72 schreef op woensdag 23 september 2026 @ 19:03:

Niemand is onmisbaar. Maar waarschijnlijk zit er iemand te rekenen, 24 x 500 is € 12000 maal 1,5 is € 18000. Daarmee kopen ze tijd, je collega blijft nog even en langzaam werken naar zijn of jouw vervanging toe.

Op het moment dat je je werkgever om loonsverhoging moet vragen, moet je weg zijn of plannen maken om weg te gaan. Een goede werkgever is je namelijk altijd voor.

☀️ 8 x 430wp op zuid | ☀️ Huawei SUN2000-3KTL-L1 | 🔋 2 x Marstek Venus-E (V2 en V3) | 📱 Home Assistant | 🚗 Kia EV6-LR 2024 |🔌 Delta 8/8

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:58
JIJ maakt dat bedrijf toch niet kapot als jij weggaat? HIJ maakt het kapot omdat hij jouw waarde niet inziet.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:37
'T mag wel een familiebedrijf zijn, maar je werkgevers zijn niet jouw familie. Als jij morgen onder een auto ligt, staat er overmorgen een vacature open.

Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:37
Bind jezelf niet vast aan één bedrijf, want daarmee doe je jezelf echt tekort. Niemand is onvervangbaar. Ga je anders ook nooit op vakantie, of meld je je nooit ziek? Het bedrijf draait heus wel door zonder jou. Als een onderneming met vier werknemers omvalt omdat er één vertrekt, is dat simpelweg een kwestie van slecht management; dat is absoluut niet jouw schuld of verantwoordelijkheid.

Als een bedrijf met 4 werknemers ploft omdat er 1 weggaat is het slecht management; niet jouw schuld.

Voor de korte termijn: probeer die nieuwe functie sowieso op papier te krijgen, zodat je daarna vanuit die positie kunt gaan solliciteren. Ik zie weinig toekomst voor je als ze je niet laten groeien (trainingen,etc.) of belonen (salaris, pensioen, etc.).

• whatyoudoing
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 00:53
@Toppe Volgens mij heb je je besluit al genomen. Wat houd je tegen om weg te gaan?

• 49euro
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-09 06:56
WargamingPlayer schreef op woensdag 23 september 2026 @ 20:24:
[...]

Niemand is onmisbaar. Maar waarschijnlijk zit er iemand te rekenen, 24 x 500 is € 12000 maal 1,5 is € 18000. Daarmee kopen ze tijd, je collega blijft nog even en langzaam werken naar zijn of jouw vervanging toe.

Op het moment dat je je werkgever om loonsverhoging moet vragen, moet je weg zijn of plannen maken om weg te gaan. Een goede werkgever is je namelijk altijd voor.
Dat denk ik dus ook. We hebben het hier namelijk over een familiebedrijf en die rekenen vaak vanuit het huishoudboekje en niet met een balans en verlies en winst rekening. In tegenstelling tot bij andere bedrijven waar op snelle groei wordt gestuurd is de financiële huishouding daar geënt op duurzaamheid van het familie kapitaal op de langer termijn. Die horizon ligt veel verder dan van een gemiddelde werknemer. De enige conclusie die je hier aan moet verbinden is dat er geen toekomst voor je is weggelegd. Ook al krijg je nu je verhoging. Dat argument brengen ze namelijk bij de volgende salaris onderhandelingen gewoon weer in om er weer een ronde onderuit te komen. Dit blijft een etterende wond.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
whatyoudoing schreef op woensdag 23 september 2026 @ 23:41:
@Toppe Volgens mij heb je je besluit al genomen. Wat houd je tegen om weg te gaan?
Omdat ik er van overtuigd ben dat het bedrijf er aan kapot gaat en dat de morele kant van het verhaal is.

Er wordt vandaag een overname voorgesteld vanuit een andere partij maar ik denk dat dit weinig zal opleveren ondanks dat dit voor alle partijen het beste zou zijn. Meer slagkracht, meer financiële ruimte. Ondanks dat de andere partij óók een familie bedrijf is snappen ze daar ‘wel’ dat je personeel moet waarderen.

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:54
wauw, ik ben echt verbaasd dat er nog mensen bestaan die voor 3100 bruto per maand zoveel toewijding en moeite tonen :-0 prachtige eigenschappen maar je doet jezelf echt enorm te kort. Ik kan hier geen juniors aannemen voor minder dan 3600 bruto en die hebben ook een paar jaar nodig om productief te worden...

de conclusie lijkt me duidelijk toch? je werk gewoon op standje waakvlam uitvoeren en op zoek naar wat beters.

• NACrat
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:10
RippedBonobo schreef op woensdag 23 september 2026 @ 18:48:
Je schrijft geen urenregistratie, waar is nog wel urenregistratie dan, behalve in een fabriek als fabrieksmededewerker? :D
Zeker in project organisaties is het heel gebruikelijk om een uren registratie bij te houden. Vaak niet om het personeel te controleren, maar wel om te monitoren of het aantal uren wat begroot is op een project enigzins in verhouding staat met wat actueel wordt gespendeerd. Ook met het oog op calculaties op toekomstige projecten.

Voor de rest wel eens met je betoog. Echt heel zelden is iemand niet vervangbaar, linksom of rechtsom komt het vaak wel op zijn pootjes terecht. Gewoon zorgen voor een nette overdracht vanuit jouw kant.

Ik zou gewoon lekker gaan solliciteren. Snap dat je je verantwoordelijk voelt voor een bedrijf. Maar onderaan de streep is het niet jouw toko en werk je voor jezelf.

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Geronimous

Moderator Spielerij
Ik heb zelf ook uit een harde les geleerd dat loyaliteit en alle uren die ik in het bedrijf stopte niet beloond werden door de commerciele baas. In plaats daarvan stond ik op het eind met een arbeidsconflict bij de kantonrechter om mijn contract te ontbinden en te schikken voor een ontslagvergoeding. Na 12 jaar trouwe dienst vrijwel alle weekenden en feestdagen te hebben gewerkt werd ik om een krankzinnige, absurde reden op non-actief gesteld. Ik was daarna genezen.

Het is door meerderen hier al benoemd dat je je morele overwegingen moet loslaten. Als het bedrijf écht omvalt als jij vertrekt dan heeft de eigenaar zijn zaakjes heel slecht geregeld, en daar moet je jezelf daar nóóit op aankijken. Je krijgt die loyaliteit immers totaal niet terug, dus waarom blijf je daar aan vasthouden?

[ Voor 28% gewijzigd door Geronimous op 24-09-2026 08:05 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:14
Fr33z schreef op donderdag 24 september 2026 @ 07:52:
wauw, ik ben echt verbaasd dat er nog mensen bestaan die voor 3100 bruto per maand zoveel toewijding en moeite tonen :-0 prachtige eigenschappen maar je doet jezelf echt enorm te kort. Ik kan hier geen juniors aannemen voor minder dan 3600 bruto en die hebben ook een paar jaar nodig om productief te worden...

de conclusie lijkt me duidelijk toch? je werk gewoon op standje waakvlam uitvoeren en op zoek naar wat beters.
Precies dit. Veel werkgevers weten totaal niet hoe de markt, levensonderhoud e.d. gestegen zijn de afgelopen 5 jaar. Minimumloon is 2600 euro bruto onderhand. 3100 is een schijntje elke functie op HBO niveau met enige verantwoordelijkheid moet altijd 4000-5000 opbrengen tegenwoordig.

De reactie van jouw WG is mij niet vreemd veel familiebedrijven gezien en vaak ligt de focus op het beschermen van wat ze hebben ipv gezonde groei van het bedrijf. In plaats van zo op de kosten te zitten kan jouw WG ook zorgen voor meer new business en groei van de omzet. Dan zijn die kosten ook niet zo’n probleem . Ik zou echt verder kijken. Die 400 bruto is symptoombestrijding, je gaat nooit echt stappen kunnen maken als het bedrijf zelf zo weinig ambitie heeft en jij zoveel ambitie hebt om te groeien.

HD4Life @ Full-HD

• imoul
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:39
Toppe schreef op donderdag 24 september 2026 @ 07:34:
[...]

Omdat ik er van overtuigd ben dat het bedrijf er aan kapot gaat en dat de morele kant van het verhaal is.

Er wordt vandaag een overname voorgesteld vanuit een andere partij maar ik denk dat dit weinig zal opleveren ondanks dat dit voor alle partijen het beste zou zijn. Meer slagkracht, meer financiële ruimte. Ondanks dat de andere partij óók een familie bedrijf is snappen ze daar ‘wel’ dat je personeel moet waarderen.
Maar wat is dan het doel van dit topic?
Wat wil je hiermee gaan bereiken?

Werkgevers staan te springen om personeel dat meer doet dan gevraagd wordt en ook aan een nieuwe werkgever kan je loyaal worden, grote kans dat je daar dan wel gewoon voor beloond wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door imoul op 24-09-2026 08:50 ]

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:54
Toppe schreef op woensdag 23 september 2026 @ 18:17:

Alleen wat brengt de toekomst mij? Ik ben bang dat het niet veel beter gaat worden als dat het nu is.
dit is de kern en ligt niet per se aan je huidige werkgever maar meer ook aan jezelf. Ben je vaker zenuwachtig over nieuwe dingen? heb je eerdere slechte ervaringen met het vinden van werk?

want de twijfel is begrijpelijk maar het is ook een probleem als je daardoor geen actie onderneemt. Alles wat je beschrijft schreeuwt namelijk slecht werkgeverschap.

wat zou je een vriend aanraden die dit meemaakt? want de concensus hier is vrij duidelijk: dit is niet normaal, gaat niet veranderen dus kies voor jezelf en zoek wat beters. Het is een werknemersmarkt, maak daar gebruik van!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:47

Tylen

Neem mij niet te serieus

@Toppe leuk zo'n "familiebedrijf" is het jou familie? Nee toch? Snel solliciteren en weg gaan. Elke maand langer blijven is geld weggooien.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Wolly
  • Niet online
[...]

Kan het zijn dat je je eigen invloed overschat, iemand met een functie van 3100 bruto waar het bedrijf niet zonder kan?

Zo niet, solliciteer elders en kijk wat die bieden. Als een bedrijf draait om iemand van 3100 bruto is het sowieso niet een erg toekomstbestendig bedrijf en sta je straks op straat.

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:22
Het bedrijf staat dus al in de etalage om overgenomen te worden. De eigenaar wacht alleen op het juiste bedrag en gaat dan akkoord.

Je geeft aan dat er 1/3e van de units met jou 'mee zou willen' maar bekijk dan eerst goed je contract of er geen relatiebeding in staat. Je mag ze niet zelf overhalen om dan over te stappen en wellicht zelfs geen contact mee hebben als ze overstappen naar het bedrijf waar jij heen gaat.

Life is what happens while you're busy making other plans

• teacher
  • Laatst online: 23:58

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Met hem^ een evt anti concurrentie beding kan duidelijk roet in het eten gooien.

Stel, je wil graag blijven, maak inzichtelijk welke extra omzet per jaar je hebt gerealiseerd ten opzichte van 4 jaar geleden, eventueel met extra besparingen erbij. Geef ook aan dat je hart voor de zaak hebt en graag wil blijven, maar dat je niet meer elke maand een week gratis wil werken (want dat is het nu eigenlijk wel).

En dan mogen zij kiezen: of een fatsoenlijke vergoeding voor je werk, of je gaat weer alleen het werk doen waarvoor je aangenomen was en dan mogen ze iemand anders aannemen voor het extra werk. En dan kan je meteen erbij zetten wat dat per maand zou kosten. Als dat allemaal moeilijk is, dan weet je genoeg.

[ Voor 6% gewijzigd door teacher op 24-09-2026 09:50 ]

Wise enough to play the fool

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:20
Lekker verder kijken en sollicitaties gaan voeren. Kijk wat het je kan brengen en wat het je kan opleveren. Voor een goede baas werken waar je goede randzaken hebt is leuk, maar niet houdbaar je bent zelf ook wat waard en als je verder wilt komen moet je verder kijken.

Een bedrijf zal niet omvallen als jij weg gaat, dat denken veel werknemers, dat ze onmisbaar zijn, maar dat is vrijwel nooit in de praktijk. Iedereen is vervangbaar.

Zucht...

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:21

Ik wou net zeggen. Ik verdien zelf ruim meer, maar voor €1000 verschil zou ik nog steeds het gesprek met m'n baas voeren over marktconforme beloning met als ultimatum dat ik toch echt vertrek als ik het elders wel kan krijgen. Voor 12k bruto per jaar kan ik een hoop leuke dingen doen.

Idempotent.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:10
[...]

Als dat zo is, heeft het bedrijf het simpelweg niet goed geregeld.
Stel nou dat je onderdeel was van de familie, en je uiteindelijk zicht had op dat het bedrijf ooit van jou zou worden ofzoiets, of stel er is sprake van aandelen en jij profiteert dus van het succes van het bedrijf... dan snap ik het allemaal wel.

Maar je bent gewoon in loondienst - en dat kan je overal doen. Als ze elders +1000 euro bruto zouden bieden, zou ik toch echt gaan lopen. Maar, wel verstandig om ietsje zekerheid te hebben op dat vlak.

Zou lekker eens rustig rond kijken, wat kopjes koffie drinken en kijken of je ergens een klik hebt. En als je het ziet zitten, gewoon gaan. Het is aan jou of je eventueel nog je baas een kans wil geven als er eenmaal cijfertjes door een nieuwe werkgever zijn genoemd. Desalniettemin verwacht ik dat je over 3 jaar dan een vergelijkbaar topic kan openen :P sommige werkgevers doen altijd moeilijk om euro's.

Om af te sluiten met tegeltjeswijsheid: "In the end we only regret the chances we didn't take" :*)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:27

Honesty

kattenneus!

Ik heb de pech dat mijn eerste werkgever een familie bedrijf was en dat was misschien de enige goede, dus ik romantiseer familie bedrijven een beetje.

Iedere euro die jij verdient komt uit de portemonnee van de familie en daardoor heb ik het idee(naderhand verschillende familiebedrijven gewerkt) dat je altijd last hebt met betalingen/opslag.

Dus ik zal ook gewoon opstappen, ik denk dat zelfs als je 1000 euro pm meer krijgt omdat je dreigt met ontslag je volgende keer weer dezelfde discussie krijgt.

Voor hem is 400 misschien keer 2 maar voor jou is 400 euro ook een slok op een borrel.

Festina lente

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-09 11:50

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

M2M schreef op woensdag 23 september 2026 @ 18:33:
Hoewel ik zelf uit persoonlijke ervaring merk dat veel vrijheden best goed gaan tegenover een kleinere financiele vergoeding.
Ergens gaan werken waar je €1000,- meer verdient en dan 32u gaan werken?

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-09 19:35
Ha!

Als eerste, wat ben jíj een loyale werknemer! Daar kan 'men' van alles van vinden, Ik vind het in ieder geval prijzenswaardig.

Tuurlijk is een verschil van honderden euro's met een 'marktconform' salaris echt véél te groot, maar er zijn ook zaken die je bij deze werkgever houden. Heb je al eens voor jezelf een lijstje gemaakt met de voordelen en de nadelen van je huidige werkplek gemaakt? Als 'nadelen' heb je waarschijnlijk het salaris en het niet kunnen volgen van cursussen staan, maar wat zijn de voordelen van deze baan, naast de 'onbeperkte' vakantie en wat zijn deze je 'waard'? Misschien geeft dit je wat meer helderheid.

Tot slot, en dit is wel heel ver 'out of de box' denken hoor... Hoe leuk vind je het bedrijf? Zou jij je voor langere tijd aan dit bedrijf willen verbinden of het (eventueel) willen overnemen (als er geen opvolger in de familie is)? Mocht dat zo zijn, Bestaat er een mogelijkheid dat je baas je ieder jaar, ter waarde van nu € 10.000 (met een jaarlijkse indexatie gelijk aan de stijging van de CAO-lonen), aan aandelen in het bedrijf aan je overdraagt? Als het bedrijf dan door een derde partij wordt overgenomen, moeten zij jouw aandelen ook kopen, mocht je zélf dit bedrijf willen overnemen, heb je al een deel van de aandelen in handen. Voordeel voor je baas is dat dit hém, op korte termijn, niets kost, maar jou wél aan zijn bedrijf bindt.

Maar goed, voordat je dit voorstelt, zou ik daar eerst héél goed over nadenken, dit met je partner (indien aanwezig) overleggen én je heel goed laten adviseren door een onafhankelijk deskundige.

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

• Flextrip
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21:59
Dag,

Allereerst vind ik fijn dat mensen zoals jij nog gewoon meedenken met het bedrijf.

Maar....

- De eigenaar van het bedrijf heeft door jou waarschijnlijk een stuk meer geld binnengekregen;

- Gaat bij verkoop waarschijnlijk nog een extra berg(je) geld 'binnenharken';

- En gunt (inderdaad gunnen, de rest zijn smoesjes) jou niet een paar 100 euro extra in de maand.

Denk je dat het bedrijf jou door blijft betalen als je niet meer kunt werken, of denk je dat de eigenaar jou persoonlijk zou helpen als je om wat voor reden dan ook financiele nood hebt?

Uiteindelijk moet je het zelf weten, maar zelf zou ik hier heel ongelukkig van worden. Jij bent niet verantwoordelijk voor het familiebedrijf maar voor je eigen leven en eventueel je huidige of toekomstige eigen familie. Ga in toekomst maar tegen je partner zeggen dat je geen huis kunt kopen omdat je niet genoeg gespaard hebt omdat je zo graag iemand die al meer heeft dan jij, nog meer wilt laten hebben. Als voorbeeld.

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Bernard0343 schreef op donderdag 24 september 2026 @ 10:20:
Voordeel voor je baas is dat dit hém, op korte termijn, niets kost, maar jou wél aan zijn bedrijf bindt.
Wel een goede om voor te stellen, maar puur om te kijken naar de reactie. Om te zien of ze je überhaupt iets gunnen of alleen maar met zichzelf bezig zijn.

Ik zou mij wel afvragen wat je hebt aan aandelen in een bedrijf dat volledig inelkaar zou zakken als jij er weg zou gaan.

Jezelf 'binden' aan een bedrijf welke alleen maar meer werk verwacht, zonder dat daar iets tegenover staat en zonder trainingsbudget, dan zet je eigenlijk je eigen carrière op pauze ten gunste van het bedrijf.

'Loyale werknemer', nee gewoon een sukkeltje die zich uit laat knijpen door een vrek van een werkgever.

Het is belachelijk om sentimenteel te gaan doen over zoiets als werk. Ik ben ook een loyale hypotheekbetaler, loyale klant van de drinkwatermaatschappij en loyale belastingbetaler.

• MaltheseFalcon
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
[...]

Ik lees je verhaal en de reacties met belangstelling, maar ik maak niet duidelijk op wat je nu precies wilt en van ons verlangt. Wat is nu eigenlijk je hulpvraag? Gaat het over onderhandelen met je werkgever? Wil je spiegelen over het switchen van baan, of wil je gewoon even leeglopen over je situatie?

The stuff that dreams are made of

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Flextrip schreef op donderdag 24 september 2026 @ 10:35:
Dag,

Allereerst vind ik fijn dat mensen zoals jij nog gewoon meedenken met het bedrijf.
Dat heb ik ook jaren gedaan, ze konden nooit veel doen met het salaris en dat vonden ze zelf ook zo erg jammer.

Totdat ik ergens anders ging werken, toen konden ze me opeens wel meer betalen.

Toen ik vroeg of ze dat met terugwerkende kracht konden doen, kon dat natuurlijk niet...

• M2M

M2M

medicijnman

Accretion schreef op donderdag 24 september 2026 @ 10:15:
[...]

Ergens gaan werken waar je €1000,- meer verdient en dan 32u gaan werken?
Als dat netto hetzelfde is als de huidige werkgever met huidige vergoeding dan win of verlies je er niks op. En zeker in de branche waarin ik werk betekent 32u eigenlijk hetzelfde als 40u maar dan voor minder euros.

-_-

• Tylen

Tylen

Neem mij niet te serieus

M2M schreef op donderdag 24 september 2026 @ 12:20:
[...]

Als dat netto hetzelfde is als de huidige werkgever met huidige vergoeding dan win of verlies je er niks op. En zeker in de branche waarin ik werk betekent 32u eigenlijk hetzelfde als 40u maar dan voor minder euros.
?? Is 1 dag minder per week. Waarom betekent dat hetzelfde??? Kan er bij mij niet in.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Bernard0343 schreef op donderdag 24 september 2026 @ 10:20:
Ha!

Als eerste, wat ben jíj een loyale werknemer! Daar kan 'men' van alles van vinden, Ik vind het in ieder geval prijzenswaardig.

Tuurlijk is een verschil van honderden euro's met een 'marktconform' salaris echt véél te groot, maar er zijn ook zaken die je bij deze werkgever houden. Heb je al eens voor jezelf een lijstje gemaakt met de voordelen en de nadelen van je huidige werkplek gemaakt? Als 'nadelen' heb je waarschijnlijk het salaris en het niet kunnen volgen van cursussen staan, maar wat zijn de voordelen van deze baan, naast de 'onbeperkte' vakantie en wat zijn deze je 'waard'? Misschien geeft dit je wat meer helderheid.

Tot slot, en dit is wel heel ver 'out of de box' denken hoor... Hoe leuk vind je het bedrijf? Zou jij je voor langere tijd aan dit bedrijf willen verbinden of het (eventueel) willen overnemen (als er geen opvolger in de familie is)? Mocht dat zo zijn, Bestaat er een mogelijkheid dat je baas je ieder jaar, ter waarde van nu € 10.000 (met een jaarlijkse indexatie gelijk aan de stijging van de CAO-lonen), aan aandelen in het bedrijf aan je overdraagt? Als het bedrijf dan door een derde partij wordt overgenomen, moeten zij jouw aandelen ook kopen, mocht je zélf dit bedrijf willen overnemen, heb je al een deel van de aandelen in handen. Voordeel voor je baas is dat dit hém, op korte termijn, niets kost, maar jou wél aan zijn bedrijf bindt.

Maar goed, voordat je dit voorstelt, zou ik daar eerst héél goed over nadenken, dit met je partner (indien aanwezig) overleggen én je heel goed laten adviseren door een onafhankelijk deskundige.
Net nog een heel gesprek gehad met iemand die de overname in eerste instantie onder de aandacht heeft gebracht en daar komen toch wel wat punten uit naar voren hoe dit zou kunnen gaan uitpakken.

Één van de opties is een kantoor huren en vanuit daar opnieuw beginnen met de kanttekening dat ze absoluut niet verwachten dat alles binnen een jaar winstgevend is. Daarbij zou er vrij weinig in mijn werkzaamheden veranderen omdat het financiele stuk niet bij mij komt te liggen.

Feitelijk dus een eigen bedrijfje starten maar zonder het hoeven investeren van eigen kapitaal.

Dat zou voor mij wel een mooie combinatie zijn. De branche waar ik inzit in redelijk ouderwets maar vanuit mijn huidige plek probeer ik, waar mogelijk, IoT toe te passen en dat kunnen klanten waarderen.

Voor mij klinkt dit als een ideaal plaatje. Zelfs al zou ik dan het zelfde loon krijgen voor bijvoorbeeld het eerste jaar dan zou ik me hier in kunnen vinden en (denk ik) er akkoord mee gaan.

• M2M

M2M

medicijnman

Tylen schreef op donderdag 24 september 2026 @ 12:23:
[...]

?? Is 1 dag minder per week. Waarom betekent dat hetzelfde??? Kan er bij mij niet in.
Sommigen mensen hebben werk waarbij ze om 9 uur ergens verwacht worden en om 17u weer richting huis vertrekken. Of een vorm daarvan. Sommige mensen hebben een job zonder vaste start-tijd, noch eindtijd waarbij je dus op papier betaald wordt voor een aantal 'uren' werk, maar in de praktijk een project, klus of functie uitvoert van start tot eind.

-_-

• Michel_v_O
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 28-09 10:56
@Toppe, ben je niet gewoon bang om te vertrekken?
En dat kunnen verschillende dingen zijn, nieuwe collega's, onbekende nieuwe werkzaamheden, reisafstand....

De meeste waren waarschijnlijk allang vertrokken (of goed rond gaan kijken) als ze de afwijzing van de loonsverhoging hadden gekregen.
Die €3100,- p/mnd wegen niet op tegen "onbeperkte vrije dagen" en "naar huis gaan als je dat wilt".
Je maakt waarschijnlijk toch al wekelijks meer dan 40 uur en je zal ook geen 60 dagen per jaar op vakantie zijn.

Maar als je een belangrijke pijler bent binnen de organisatie, moet je daar ook naar gewaardeerd worden.
Er zijn genoeg werkgevers die jou een beter salaris willen geven voor minder verantwoordelijkheid.

Aan jou de keus, maar blijf niet geloven in sprookjes die er misschien aankomen.
Als je ergens anders bent gaan werken en de nieuwe eigenaar wil je echt hebben, dan komt hij heus wel met een mooi aanbod om je terug te halen.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:37
wauw, ik ben echt verbaasd dat er nog mensen bestaan die voor 3100 bruto per maand zoveel toewijding en moeite tonen :-0 prachtige eigenschappen maar je
Er zijn genoeg mensen die voor een stuk minder hun nest uit komen :+

Misschien niet in deze sector maar je begrijpt wat ik bedoel ;)

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Michel_v_O schreef op donderdag 24 september 2026 @ 13:45:
@Toppe, ben je niet gewoon bang om te vertrekken?
En dat kunnen verschillende dingen zijn, nieuwe collega's, onbekende nieuwe werkzaamheden, reisafstand....

De meeste waren waarschijnlijk allang vertrokken (of goed rond gaan kijken) als ze de afwijzing van de loonsverhoging hadden gekregen.
Die €3100,- p/mnd wegen niet op tegen "onbeperkte vrije dagen" en "naar huis gaan als je dat wilt".
Je maakt waarschijnlijk toch al wekelijks meer dan 40 uur en je zal ook geen 60 dagen per jaar op vakantie zijn.

Maar als je een belangrijke pijler bent binnen de organisatie, moet je daar ook naar gewaardeerd worden.
Er zijn genoeg werkgevers die jou een beter salaris willen geven voor minder verantwoordelijkheid.

Aan jou de keus, maar blijf niet geloven in sprookjes die er misschien aankomen.
Als je ergens anders bent gaan werken en de nieuwe eigenaar wil je echt hebben, dan komt hij heus wel met een mooi aanbod om je terug te halen.
Ik ben duidelijk geweest naar die andere partij: Kom met een mooi voorstel en laten we bouwen aan de toekomst. Ik ben er ondertussen wel over uit dat die toekomst niet hier ligt.

Heb wel eens gezegd als grap met ondertoon: Ik ga ergens anders werken. Het antwoord was: Oke, per wanneer?

Dat zegt wellicht ook wel genoeg.

Ik weet alleen niet wat ik kan verwachten qua planning, wanneer ga ik aan de bel trekken? Gewoon afwachten?

[ Voor 4% gewijzigd door Toppe op 24-09-2026 14:02 ]

• Sendak239
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:52
Toppe schreef op donderdag 24 september 2026 @ 13:26:
[...]

Voor mij klinkt dit als een ideaal plaatje. Zelfs al zou ik dan het zelfde loon krijgen voor bijvoorbeeld het eerste jaar dan zou ik me hier in kunnen vinden en (denk ik) er akkoord mee gaan.
Ga je nu niet weer dezelfde fout maken? 3100 is 120 procent van het minimumloon. Je wordt een sleutelfiguur in dat nieuwe bedrijf, geen uitzendkracht.

• Michel_v_O
Toppe schreef op donderdag 24 september 2026 @ 13:57:
Ik weet alleen niet wat ik kan verwachten qua planning, wanneer ga ik aan de bel trekken? Gewoon afwachten?
Begin eens met rondkijken, poets je LinkedIn eens op en begin gewoon met solliciteren.
Op het moment dat jij een paar mooie aanbiedingen in je mailbox hebt, kun je die andere partij nog eens benaderen met de insteek dat je al een paar aanbiedingen hebt en je binnen een week eens met ze rond de tafel wil zitten om te kijken hoe ze kunnen matchen.

Ik blijf erbij, voor €3100,- kom ik mijn bed niet uit. En dat zou jij ook niet moeten doen in deze situatie.
Onthoud dat vaak eerst de relatie thuis kapot gaat, voordat iemand beseft dat dat door het werk komt.

• Tylen

Tylen

Neem mij niet te serieus

M2M schreef op donderdag 24 september 2026 @ 13:37:
[...]

Sommigen mensen hebben werk waarbij ze om 9 uur ergens verwacht worden en om 17u weer richting huis vertrekken. Of een vorm daarvan. Sommige mensen hebben een job zonder vaste start-tijd, noch eindtijd waarbij je dus op papier betaald wordt voor een aantal 'uren' werk, maar in de praktijk een project, klus of functie uitvoert van start tot eind.
Maar je zegt zelf dat 32 uur in de praktijk 40 uur bij jou zou zijn. Dan heb je geen 32 uur contract maar 40 uur. Heb je wel 32 uur maar werk je 40 dan moet je voor jezelf opkomen en nee zeggen.

• Tylen

Tylen

Neem mij niet te serieus

Michel_v_O schreef op donderdag 24 september 2026 @ 14:30:
[...]
Ik blijf erbij, voor €3100,- kom ik mijn bed niet uit. En dat zou jij ook niet moeten doen in deze situatie.
Onthoud dat vaak eerst de relatie thuis kapot gaat, voordat iemand beseft dat dat door het werk komt.
AMEN. Minimum loon is tegenwoordig €2500,- en een HBO schoolverlater pakt ook al minimaal €3200,-..... Ik zou vandaag nog opzeggen.

• whatyoudoing
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 00:53
Toppe schreef op donderdag 24 september 2026 @ 13:57:
[...]

Ik ben duidelijk geweest naar die andere partij: Kom met een mooi voorstel en laten we bouwen aan de toekomst. Ik ben er ondertussen wel over uit dat die toekomst niet hier ligt.

Heb wel eens gezegd als grap met ondertoon: Ik ga ergens anders werken. Het antwoord was: Oke, per wanneer?

Dat zegt wellicht ook wel genoeg.

Yes, gewoon afwachten.

Misschien open je over een jaar ofzo nog een keer een nieuw topic hierover, maar tot die tijd ga je nergens heen, schat ik in.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
whatyoudoing schreef op donderdag 24 september 2026 @ 15:33:
[...]

Yes, gewoon afwachten.

Misschien open je over een jaar ofzo nog een keer een nieuw topic hierover, maar tot die tijd ga je nergens heen, schat ik in.
Het was mee, wanneer ga ik die andere partij benaderen? Juist wat ik leuk vind willen zij mee aan de slag. Ik heb de kennis en kunde in huis en in dit landschap is dat volledig nieuw...

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:33
Toppe schreef op donderdag 24 september 2026 @ 15:47:
[...]

Het was mee, wanneer ga ik die andere partij benaderen? Juist wat ik leuk vind willen zij mee aan de slag. Ik heb de kennis en kunde in huis en in dit landschap is dat volledig nieuw...
Nu :)

Een jaar verder en je bent alleen beloftes en gezucht verder over de loonsverhoging die je nu vraagt, terwijl je huidige werkgever wél profiteert van je kennis en kunde die je elke dag in je huidige werk gebruikt.

Lees je laatste 2 zinnen nog eens even terug. Dan weet je het toch wel?

Join het GoT Pulse-Team!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Zojuist te horen gekregen dat ik niet meer geld er bij krijg omdat mijn collega’s niet hard genoeg werken én omdat ik geen bijzondere dingen doe.

eerdaags heeft hij afspraak met de overname partij, als dat niets word geven ze nu aan met mij verder in zee te willen

• teacher
  • Laatst online: 23:58

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Duidelijk, dan zou ik stoppen met alle extra dingen en gewoon weer terug naar je gewone taak.

Wise enough to play the fool

• tokusatsu
  • Registratie: September 2026
  • Laatst online: 26-09 11:41
Goeie reden :). Overname is sowieso iest vaags, als je echt van meerwaarde was had ie juist wel verhoging gegeven. Zo te horen ben je veel minder onmisbaar dan je denkt.

Lekker rondkijken en je niet te druk maken bij je huidige baas. Met 3100 euro/maand heb je weinig te verliezen.. ik ken je opleidingsniveau natuurlijk niet, maar een startende buschauffeur verdient meer.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
tokusatsu schreef op donderdag 24 september 2026 @ 18:00:
Goeie reden :). Overname is sowieso iest vaags, als je echt van meerwaarde was had ie juist wel verhoging gegeven. Zo te horen ben je veel minder inmisbaar als je denkt.

Lekker rondkijken en je niet te druk maken bij je huidige baas. Met 3100 euro/maand heb je weinig te verliezen.. ik ken je opleidingsniveau natuurlijk niet, maar een startende buschauffeur verdient meer.
hij werkt zelf 2 dagen per week, de rest is hij thuis of kinderen ophalen. Heel arrogant maar hij kan niet zonder mij… iedereen om hem heen zegt dat ook, inclusief zijn partner en accountant.

Maar ja, hij heeft oogkleppen op.

Laten we hopen dat het nog wat wordt met een overname of dat we er wel uit kunnen komen en ik met hun wat kan opstarten, dat zou echt wel heel gaaf zijn 8)

• AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:19
Ik zou toch echt vooral alvast rondkijken voor wat anders. Hopen op wat beters na een (mogelijke!) overname kan wel eens op teleurstelling uitlopen en dan ben je weer terug bij af. Dan kan je beter alvast zelf de touwtjes in handen nemen. Lukt dat niet, kan je altijd nog op het hoop-scenario wedden.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
AvAars schreef op donderdag 24 september 2026 @ 18:09:
Ik zou toch echt vooral alvast rondkijken voor wat anders. Hopen op wat beters na een (mogelijke!) overname kan wel eens op teleurstelling uitlopen en dan ben je weer terug bij af. Dan kan je beter alvast zelf de touwtjes in handen nemen. Lukt dat niet, kan je altijd nog op het hoop-scenario wedden.
Wat zou er teleurstellend zijn dan? Ik blijf doen wat ik doe maar al wel met hoger salaris, opleidingsmogelijkheden etc… dat is namelijk al besproken.

Lastige is dat wat ik doe nog vrij uniek in de markt is, IoT in deze branche zie je gewoon niet vaak

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:21
Je zegt imo wel heel vaak dat je onmisbaar bent, maar echt onmisbaar zijn maar heel erg weinig mensen..

• de Peer

de Peer

under peer review

Toppe schreef op donderdag 24 september 2026 @ 18:20:
[...]

Wat zou er teleurstellend zijn dan? Ik blijf doen wat ik doe maar al wel met hoger salaris, opleidingsmogelijkheden etc… dat is namelijk al besproken.

Lastige is dat wat ik doe nog vrij uniek in de markt is, IoT in deze branche zie je gewoon niet vaak
Ik denk dat je aan het lijntje gehouden wordt en dat alle toezeggingen niet waargemaakt worden. Dat is hoe het vaak gaat. Grote stappen maak je meestal door van werkgever te wisselen, en minder door te blijven zitten.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:16
Toppe schreef op donderdag 24 september 2026 @ 18:20:
[...]Wat zou er teleurstellend zijn dan? Ik blijf doen wat ik doe maar al wel met hoger salaris, opleidingsmogelijkheden etc… dat is namelijk al besproken.
Ik wordt nu toch wel heel nieuwsgierig wat voor specifieke branche dat is...... :X

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Gr4mpyC3t
  • Niet online
de Peer schreef op donderdag 24 september 2026 @ 18:23:
[...]

Ik denk dat je aan het lijntje gehouden wordt en dat alle toezeggingen niet waargemaakt worden. Dat is hoe het vaak gaat. Grote stappen maak je meestal door van werkgever te wisselen, en minder door te blijven zitten.
Eens. Tijdens een overname wil de kopende partij alle kennis binnenboord houden. Kikkers mogen niet uit de pan, totdat ze weten aan wie ze wat hebben.

Je hebt niets aan beloftes en mooie praatjes, kijk even goed naar het belang van de partij die daarmee komt.

Been there, experienced it (many times).

Have you tried turning it off and on again?

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
de Peer schreef op donderdag 24 september 2026 @ 18:23:
[...]

Tuurlijk is dat iets wat door m’n hoofd gaat maar het feit dat ze dit ook op andere plekken gedaan hebben laat zien dat ze het wel kunnen en doen

• Gr4mpyC3t
  • Niet online
Toppe schreef op donderdag 24 september 2026 @ 20:14:
[...]

Tuurlijk is dat iets wat door m’n hoofd gaat maar het feit dat ze dit ook op andere plekken gedaan hebben laat zien dat ze het wel kunnen en doen
Waar blijkt dat uit?

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Wat? Dat ze het truukje kunnen? Locaties staan gewoon op hun websites. Die zitten op 2 uur rijden, dus prima

• Gr4mpyC3t
  • Niet online
Toppe schreef op donderdag 24 september 2026 @ 20:39:
[...]

Wat? Dat ze het truukje kunnen? Locaties staan gewoon op hun websites. Die zitten op 2 uur rijden, dus prima
Ja oke, maar hoe weet je of medewerkers op die locatie tevreden zijn, laat staan dat je weet wat het verloop is (geweest)? Iedereen kan een bedrijf kopen en dat integreren, maar er zit een fikse bandbreedte tussen dat heel slecht doen en heel goed doen.

Sorry, misschien ben ik wat fel, maar ik maak me zorgen dat je het misschien iets te rooskleurig ziet.

• de Peer

de Peer

under peer review

Toppe schreef op donderdag 24 september 2026 @ 20:14:
[...]

ja, maar de vraag is wat het voor jou gaat betekenen en welke garantie jij hebt dat je er (fors) op vooruit gaat.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
de Peer schreef op donderdag 24 september 2026 @ 20:51:
[...]

ja, maar de vraag is wat het voor jou gaat betekenen en welke garantie jij hebt dat je er (fors) op vooruit gaat.
Ik hoef er geen eens ‘fors’ op vooruit te gaan, ik wil werk doen wat ik leuk vind. Veel geld is hard werken of werk doen wat je niet aanstaat. Anders waren we allemaal wel rijk! :)

Voor nu is het even afwachten hoe het gaat lopen en dat antwoord heb ik nu nog niet. Ben benieuwd wat komende weken gaan brengen :)

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002

Sport_Life

Solvitur ambulando

Toppe schreef op donderdag 24 september 2026 @ 20:56:
[...]

Ik hoef er geen eens ‘fors’ op vooruit te gaan, ik wil werk doen wat ik leuk vind. Veel geld is hard werken of werk doen wat je niet aanstaat. Anders waren we allemaal wel rijk! :)
Dat is een misvatting.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• Michel_v_O
[...]

Voor nu is het even afwachten hoe het gaat lopen en dat antwoord heb ik nu nog niet. Ben benieuwd wat komende weken gaan brengen :)
Rijk is inderdaad dubbel uit te leggen. Je moet inderdaad plezier hebben in je werk, het kost tenslotte best veel vrije tijd. Maar daarnaast moet je ook zeker beloond worden voor je inzet.
Zoals je al aangegeven hebt vindt je €3100,- te weinig, anders is dit wel een hele zinloze topic. :)

Als jij het af wil wachten dan moet je dat zeker doen, koppel dan volgende maand even terug wat de status is. Ik hoop dat er dan een stap is gemaakt en anders kan iedereen hier nogmaals vertellen dat je rond moet gaan kijken.

• Tylen

Tylen

Neem mij niet te serieus

[...]

Dat is natuurlijk onzin. Het klotst hier tegen de plinten maar ik doe er niet veel voor. En wat ik doe, doe ik met een grootte blij.

:+ :+

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-09 13:24
Begrijp ik nu goed dat @Toppe contact heeft met potentiële kandidaten die het bedrijf over willen nemen? En dat er ook inhoudelijk over de situatie wordt gesproken? Weet de werkgever hiervan?

Ik heb het idee dat TS sowieso neigt naar het overschatten van zijn huidige kennis. In de startpost noemt hij:
Vrij snel kreeg ik er taken bij, factureren, offertes en sinds 2 jaar doe ik, op de boekhouding na (dus het betalen van facturen) vrij wel alles.
Hierop maak ik uit dat TS in ieder geval niet thuis is in zwaardere administratieve taken. Boekhouding benoemen als het betalen van facturen is nogal een bijzonder in deze setting. En offertes en facturen, tsja, als er geen echte specialistische kennis voor berekeningen en projectcalculatie bij komen kijken, dan heb je het hier ook over echte basis kennis. In dat geval zie ik dat gewoon als een simpele administratieve taak.

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:11

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Met de overname door een andere partij loop je ook een (groot) risico dat je vrijheden (zoals onbeperkte vrije dagen) komen te vervallen - onbeperkt vrije dagen is namelijk niet heel business-proof.

Ik zou gewoon gaan benchmarken. Niet kijken 'waar is het hetzelfde als hier' maar 'waar is het voor mij gewoon goed' en ga dan verder kijken op de primaire arbeidsvoorwaarden. Waar het goed is voor jou --> Hoeveel vrije dagen heb je nodig? Meer dan dat is namelijk dus niet veel waard, want je gebruikt ze toch niet. Thuiswerken / flexibele tijden zijn tegenwoordig niet meer vreemd. Dus ook dat kun je elders krijgen. En uiteindelijk dat salaris. En als je dan een paar partijen hebt, kun je keuze maken: ga ik de huidige partij nog een kans geven om te matchen, of ga ik mijn heil elders zoeken.

En nogmaals, iedereen is vervangbaar en als functie á €3100 ben je niet verantwoordelijk voor het welzijn / voortbestaan van een (familie-)bedrijf: daar heb je de directie voor (die daar ook rijkelijk voor beloond worden). Geen dikke auto of geen dikke villa betekent niet dat hij zijn beleggingen niet spekt of de bankrekeningen van zijn kinderen aan het volpompen is. Of misschien wel, aangezien hij maar 2 dagen aanwezig is op de zaak, een tweede bedrijf aan het opstarten / runnen is met zijn privégeld, wat weer uit jouw organisatie getrokken wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door Family Guy op 25-09-2026 09:05 ]

Steam ID = Ackerfiets

• 49euro
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-09 06:56
Toppe schreef op donderdag 24 september 2026 @ 18:02:
[...]

hij werkt zelf 2 dagen per week, de rest is hij thuis of kinderen ophalen. Heel arrogant maar hij kan niet zonder mij… iedereen om hem heen zegt dat ook, inclusief zijn partner en accountant.

Maar ja, hij heeft oogkleppen op.

Laten we hopen dat het nog wat wordt met een overname of dat we er wel uit kunnen komen en ik met hun wat kan opstarten, dat zou echt wel heel gaaf zijn 8)
Als ik de feiten uit je bericht op een rij zet, is het eigenlijk gewoon heel simpel.

Vandaag nog alle taken neerleggen. Aangezien ze niet zonder je kunnen en het bedrijf in de etalage staat voor verkoop kom je er snel genoeg achter hoe onmisbaar je echt bent

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:57

servies

Veni Vidi Servici

teacher schreef op donderdag 24 september 2026 @ 09:48:
Met hem^ een evt anti concurrentie beding kan duidelijk roet in het eten gooien.
Dat concurrentiebeding gaat dan wel over de functie die hij officieel heeft. Als hij een administratieve functie heeft dan zal dat weinig problemen op leveren zo'n concurrentiebeding...

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-09 13:24
servies schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 09:20:
[...]

Dat concurrentiebeding gaat dan wel over de functie die hij officieel heeft. Als hij een administratieve functie heeft dan zal dat weinig problemen op leveren zo'n concurrentiebeding...
Een concurrentiebeding is niet gerelateerd aan functie.

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

• Michel_v_O
rmathijssen schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 10:17:
Dat klopt vaak. Het kan alleen wel zo zijn dat als de werknemer bij een ander bedrijf gaat werken in een totaal andere functie dat het concurrentiebeding ongeldig kan worden verklaard.
Als het concurrentiebeding zo strak in elkaar zit dat je bijvoorbeeld met een gemiddelde functie niet meer in Nederland aan de gang zou kunnen, zal een gemiddelde rechter dit snel van tafel vegen.
Sommige werkgevers vinden je niet belangrijk genoeg om te behouden, maar geven je wel een concurrentiebeding alsof de hele wereld vergaat als je zelf vertrekt.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:57

servies

Veni Vidi Servici

rmathijssen schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 10:17:
[...]

Zal er niet letterlijk in staan maar een rechter zal een rechtszaak direct afschieten omdat het de (voormalige) werknemer veel te veel zal hinderen in het verkrijgen van werk.

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:51
Ik heb persoonlijk niet zoveel met CAO's en salarisschalen. Als jij ergens anders meer kunt verdienen dan betaalt je werkgever te weinig, kun je dat niet dan betaalt hij genoeg.

Een werkgever zal waardevolle mensen waarvan er perceptie is dat er risico is op weggaan eerder een verhoging geven dan mensen voor wie dat minder het geval is. Het is niet eerlijk maar iemand die op 5 minuten fietsen van zijn werk woont kan daardoor minder verdienen dan iemand die twee uur moet rijden (marktwerking).

De manier om achter je marktwaarde te komen is door de markt op te gaan. Goed personeel dat weg gaat kost een werkgever geld, goede mensen die vinden dat ze te weinig betaald krijgen niet. Met een aanbod in je hand kan je altijd nog eens gesprek aan, dan heb je ook gewoon de keuze om een eis op tafel te leggen in plaats van ergens om te vragen.

Uitkomst kan ook zijn dat je er achter komt dat je je eigen waarde hoger inschat dan de markt of dat je eigen waarde voor de werkgever overschat. Dan weet je dat in ieder geval ;)

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
rmathijssen schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 08:53:
Begrijp ik nu goed dat @Toppe contact heeft met potentiële kandidaten die het bedrijf over willen nemen? En dat er ook inhoudelijk over de situatie wordt gesproken? Weet de werkgever hiervan?

Ik heb het idee dat TS sowieso neigt naar het overschatten van zijn huidige kennis. In de startpost noemt hij:

[...]

Hierop maak ik uit dat TS in ieder geval niet thuis is in zwaardere administratieve taken. Boekhouding benoemen als het betalen van facturen is nogal een bijzonder in deze setting. En offertes en facturen, tsja, als er geen echte specialistische kennis voor berekeningen en projectcalculatie bij komen kijken, dan heb je het hier ook over echte basis kennis. In dat geval zie ik dat gewoon als een simpele administratieve taak.
Werkgever boekt facturen binnen en betaald deze, de rest doet de accountant. Die zet alles klaar in het boekhoud pakket en de werkgever betaald dit.

Dus welke zwaardere administratieve werkzaamheden zijn er ? Misschien de openstaande facturen maar daar doet 'niemand' hier wat mee, herrineringen versturen etc wordt hier niet gedaan.

Wat betreft specialistische kennis: Dit is branche afhankelijk, wat ik specialistisch vindt hoef jij niet specialistisch te vinden, dat zegt dus verder niet zoveel. Wel kan ik zeggen dat het hier over projecten gaat van €1000 tot €500.000 waar berekeningen etc voor gemaakt moeten worden.

• TheWalrus
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16:51
Toppe schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 11:59:
[...]

Werkgever boekt facturen binnen en betaald deze, de rest doet de accountant. Die zet alles klaar in het boekhoud pakket en de werkgever betaald dit.

Dus welke zwaardere administratieve werkzaamheden zijn er ? Misschien de openstaande facturen maar daar doet 'niemand' hier wat mee, herrineringen versturen etc wordt hier niet gedaan.

Wat betreft specialistische kennis: Dit is branche afhankelijk, wat ik specialistisch vindt hoef jij niet specialistisch te vinden, dat zegt dus verder niet zoveel. Wel kan ik zeggen dat het hier over projecten gaat van €1000 tot €500.000 waar berekeningen etc voor gemaakt moeten worden.
Journaalposten, Grootboekrekeningen, Balans, omzet/winst, BTW splitsingen ?

Die kant moet je meer op denken volgens mij. Ik ben zelf ook geen specialist hoor maar ik heb 15 jaar aan ERP systemen mogen programmeren.

Oost Friesland [Growatt MOD 6000 7,9 kWp 12*Oost(4680wp) 10*West(3200wp)] [ARK 10kWh Thuisbatterij] PV Output | [Intergas Xource 7kW]

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-09 14:19
ik sluit mij aan bij een aantal van de reacties die ik hier al voorbij heb zien komen
  • verschuilen (?) achter de gevolgen voor het bedrijf (dan gaan ze over de kop)
  • angst voor het onbekende (ga ik het wel wel zo leuk/goed hebben ergens anders)
  • sutiatie overschatten (ik ben onmisbaar ik doe alles behalve het geld innen)
Opzich als je echt vindt dat de waardering niet overeenkomt met je inzet heb je voor hezelf maar 1 beslissing te maken. Ga ik daar binnen of buiten dit bedrijf voor vechten? Dan kun je de keuze beter gisteren dan vandaag (en die keuze hoeft dus niet alleen over harde euros te gaan).
Alle andere keuzes zijn gewoon uitstelgedrag omdat dat de veilige omgeving is, wat prima herkenbaar is overigens.

tijd voor wat klusjes!

• Knowzem
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 03:14
Het lijkt erop dat er een afstand is tussen hoe je je eigen waarde meet en hoe de werkgever je waarde meet.

En dat je een zekere emphatie hebt voor het lot van het bedrijf. Wat doet vermoeden dat je misschien niet precies weet waarom het een fijne werkplek is.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

TS heeft het over onbeperkt vrije dagen, dat klinkt fantastisch maar kan je zomaar elke week de halve week vrij nemen? Zo ja dan heb je natuurlijk wel een prima salaris en baan.

How bad is it on a scale from one to Spurs

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:13

EraZor

Don't mention the war

Kerel, je bent 37 jaar oud (afgaande op je profiel). Wegwezen daar, want je wordt zwaar onderbetaald (voor elk opleidingsniveau). Zo simpel is t. Een overnemende partij kan zo maar t einde van je vrijheden betekenen idd. En dan nog: een normaal betaalde baan, kan zéker leuk zijn zijn en veel vrijheden hebben. Je moet alleen de juiste vinden.
Pagina: 1 2 Laatste