0-day verkopers

Pagina: 1
Acties:
  • 489 views

• Allanon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 13:21

Allanon

appearance is overrated

Topicstarter
Met de stijgende prijzen en beperkte aanbod zie ik meer en meer advertenties van producten (geheugen intern, videokaarten) in vraag en aanbod staan met nét wat lagere prijzen dan normaal van mede-Tweakers die 1 dag bestaan en 1 advertentie hebben als activiteit op Tweakers.net. Dit kan uiteraard een bias zijn omdat ik opzoek ben naar DDR5 geheugen:X , indien zo sluit vooral dit topic ;)

Nu wil ik een nieuwe particuliere Tweaker zeker niet de kans ontzeggen om advertenties te plaatsen (zeker niet voor DDR5 geheugen *O* ), maar mensen met minder goede bedoelingen (de topics Let op: oplichters actief in Vraag&Aanbod , How to - Help! Ik ben opgelicht!! en Over: (Veilig) tweedehands handelen zijn 3 van de 5 pinned topics in Vraag & Aanbod feedback) maken het voor alle particuliere Tweakers minder fijn om betrouwbaar en met iets minder achterdocht dan op andere platformen te kunnen handelen).

Zijn er wellicht al andere ideeen of topics die ik over het hoofd heb gezien waar in al voorstellen staan om dit te verbeteren?

Mogelijke suggesties zouden kunnen zijn:
  • rechten automatisch toegewezen wordt na X posts/reacties/karma in Y maanden.
  • verificatie bank en/of telefoon, etc
Elke suggestie heeft ook nadelen, of voor Tweakers.net of qua gebruikersgemak. De afweging tussen betrouwbaarheid en de nadelen voor Tweakers.net of qua gebruikersgemak kan ik lastig inschatten.

Benieuwd naar de meningen!

• Smoke
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:48

Smoke

Maverick Reploid

Dit is al eens eerder ter sprake gekomen en afgewezen omdat het drempelverhogend werkt en niet voldoende effect heeft.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:22
En veel nutteloze posts veroorzaakt om de karma omhoog te krijgen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:19

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik meende ook dat dit wel eens is voorgesteld en het antwoord was, dat ze tweakers voor iedereen toegankelijk willen houden en je zelf vrij bent om niet te kopen bij accounts van 0 dagen oud.

Ik zou ook niet bij zijn als ik mij aanmeld en krijg te horen dat ik eerst punten moet verzamelen om bepaalde delen van een site te kunnen gebruiken.

ora et labora

• Allanon

Allanon

appearance is overrated

Topicstarter
mrc4nl schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 14:41:
Ik meende ook dat dit wel eens is voorgesteld en het antwoord was, dat ze tweakers voor iedereen toegankelijk willen houden en je zelf vrij bent om niet te kopen bij accounts van 0 dagen oud.

Ik zou ook niet bij zijn als ik mij aanmeld en krijg te horen dat ik eerst punten moet verzamelen om bepaalde delen van een site te kunnen gebruiken.
Dat snap ik heel goed, en is ook waar. Persoonlijk is het als koper en verkoper voor mij juist erg belangrijkdat het juist door de community beter aanvoelt dan bij andere verkoopplatformen en daardoor ook mijn eerste voorkeur is voor beide. Ook dat kan waarde voor Tweakers.net zijn, betrouwbaarheid vs drempel.

Maar het is absoluut een drempel, geen discussie.

• Allanon

Allanon

appearance is overrated

Topicstarter
LordSinclair schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 14:41:
En veel nutteloze posts veroorzaakt om de karma omhoog te krijgen.
Dat is zeker lastig om te voorkomen, wellicht iets posts/reacties die feedback krijgen? Blijft lastig om echt serieuze scammers te weren, maar opportunisten wellicht lastig genoeg om ze te onmoedigen en beginnende tweakers niet? Wederom, balans.

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a Teapot”

Dit lijkt mij persoonlijk een slecht plan omdat je hiermee een drempel brengt om gebruik te kunnen maken van een onderdeel op Tweakers genaamd V&A.

Als iets te mooi is om waar te zijn dan kun je het beter niet doen en eventueel een advertentie rapporteren of contact opnemen met de V&A admins via dit forum of per email?

De toegang tot het forum is natuurlijk al deels beperkt voor mensen met minder dan 100 posts, moderatie op de frontpage heeft ook zijn beperkingen als je niet voldoet aan de minimale eisen. Ik denk dat wanneer je V&A ook gaat inperken er een hele hoop mensen naar alternatieve plaatsen (zoals Marktplaats) zullen gaan.

En als je het bijvoorbeeld gaat zetten onder X posts op het forum dan is de kans vrij groot dat je nutteloze (lees: spam) posts krijgt zoals @LordSinclair aangaf.

Niet iedere (nieuwe) gebruiker is tenslotte iemand met kwade bedoelingen.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:05

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

@Allanon Je punt is helder. Zoals al aangegeven, komt dit onderwerp echter regelmatig naar voren. Het is onze intentie om V&A laagdrempelig te houden.

Zoals altijd geldt: als je twijfels hebt, haal het product dan op. Daarmee heb je zekerheid over de aankoop en kun je met je beoordeling andere gebruikers informeren over de betrouwbaarheid van de verkoper.

Aangezien e.e.a. dus al vaker besproken is, zie ik geen meerwaarde in wederom een soortgelijk topic.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.