Extra feedback nav vragenlijst mogelijke Tweakers app

Pagina: 1
Acties:

• Caedendi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-08 09:49
De vragenlijst was wel erg summier met 2 gesloten vragen. Ik kan me voorstellen dat men net als ik nog wel iets zou willen aanvullen aan hun feedback, vandaar dit topic.

Verzoek om het kort te houden en geen volledige eigen design papers uit te schrijven :P

Mijn input: ik zie graag een Tweakers app tegemoet om dagelijks het nieuws via mijn smartphone te kunnen bijhouden. Nu doe ik dit helemaal niet omdat ik de ervaring via de browser gewoon niet goed vind. Hoop dat de pricewatch (in een later stadium?) hier ook bij gaat komen!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:55

Nakebod

Nope.

Ik mis de optie: F*ck apps :+ zorg voor een goed werkende website.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:35

Pazo

Mroaw?

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom er gekeken wordt naar een app.
In het verleden is de app afgeschaft omdat het te veel tijd / bewerkelijk was naast de website om te onderhouden. Er zou juist worden geïnvesteerd om de website ook goed leesbaar te laten zijn op mobiele apparaten. En dan nu toch weer aan een app gaan werken?

De website is aardig goed leesbaar op mobiel. Stop de tijd / capaciteit in de laatste dingen (zoals het fotoalbum wat nog niet goed werkt op mobiel) en laat een app achterwegen. Hebben jullie in het verleden gedaan, werkte niet, dus waarom nu weer proberen?

Enphase topicJeroen.nlPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Enyaq iV60 Sportline

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-08 13:06
Misschien moet ik mijn aluminium hoedje opzetten, maar:
  • Met een app hebben ze meer toegang tot de gegevens op je telefoontoestel. Denk aan alles van locatie tot het scrapen van contacten en fotos/documenten.
  • Met een app kunnen ze ook de adblockers bypassen van bijv. brave of firefox.
Iets minder kwaadaardig:
  • Push berichten werken beter.
  • Aanwezigheid op je startscherm zodat je het bestaan niet vergeet.
  • Als shops ook openen in de app, omzeil je hier mogelijk referral stealing browserextenties als honey mee.

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Graag geen app, maar alle tijd en energie steken in het verbeteren van de website op mobiel.
Graag zie ik een PWA, dan kan je je ook abonneren op push messages, artikelen offline lezen, etc.

Het énige wat een native app kan bieden dat een PWA niet kan bieden is verregaande tracking en lastig te blokkeren ads. Even zodat het voor iedereen helder is waarom we misschien deze kant op gaan.
Pazo schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 10:56:
Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom er gekeken wordt naar een app.
Omdat er makkelijker geld mee te verdienen is. Minder mensen weten effectief ads te blocken. Daar valt wat voor te zeggen hoor, maar dan moeten we het wel benoemen. Hadden we maar meer abonnementen af moeten sluiten.

[ Voor 14% gewijzigd door Sando op 20-08-2026 13:29 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Tweakers is het hele jaar al bezig om richting een app te gaan. Dat blijkt al wel uit de recente UI aanpassingen aan de Pricewatch (slider/modal), het verplaatsen van het zoekveld naar een vergrootglas icoontje, font wijzigingen en andere 'mobile first' concepten.

Een app is bedoeld om een breder publiek aan te trekken om Tweakers toegankelijker te maken. Daarnaast kan je er makkelijk advertenties op pushen en veel data verzamelen, de droom van elke website. Ik ga er zelf geen gebruik van maken omdat ik juist minder apps wil. Maar als het Tweakers helpt met inkomsten/publiek dan is dat helemaal prima.

Ik heb er wel een hard hoofd in of dit succesvol gaat worden. Er is al eerder een app geflopt. Daarnaast vind ik veel van de uitgerolde UI aanpassingen bijzonder onprettig, vooral de Pricewatch is een UI gedrocht geworden. Ik baal er dus wel van dat de website richting een app concept wordt gepushed, op desktop moet ik met bergen CSS de boel overzichtelijk houden. Maar ook dat kent z'n grenzen, de Pricewatch kan ik er niet mee redden dus die gebruik ik zelden nog.

• ZwolschBalletje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:54
Voordat ik een 'ja, tof idee' of 'nee, wat een onzin' roep, ben ik wel benieuwd naar het .plan achter deze enquete.

Zoals meerderen hier al opmerkten, er was al eens een app, en een heel uitgebreide redactionele post waarom een app niet meer handig was. En ook de glazen bol van @rens-br (toch niet de eerste de beste) moet even opnieuw worden afgesteld als die app er komt :+.

Constructief en kijkend naar de inhoud van die eerdere reacties zou ik zeggen: beperk je niet alleen tot de commercieel aantrekkelijke Android en iOS apps, maar zorg er ook voor dat de app vanaf dag 1 compatible is met Windows Phone, Symbian, BlackberryOS X GrapheneOS en e/OS/ en dergelijke. Commercieel vast niet heel aantrekkelijk, maar je reputatie onder de Tweakers community staat of valt wel bij deze aanpak.

Overall: ik ben heel benieuwd welke nieuwe ideeën er nu zijn ontstaan die een Tweakers-app wél interessant maken ten opzichte van eerdere afwegingen daarover. En ik laat me graag verrassen :)

• lenwar
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-08 16:25

lenwar

ni

Ik zie persoonlijk (voor mijn gebruik) ook geen toegevoegde waarde van een app. De PWA die ze hebben functioneert wat mij betreft prima (op iOS, geen idee hoe ie op Android is.) Als er al moeite gestoken wordt in dit soort zaken, zou ik het zelf prettiger vinden als ik de optie krijg om bijvoorbeeld de layout van de startpagina zelf te configureren. (Dus componenten weglaten, of de volgorde veranderen, zonder dat je daarvoor met CSS aan de slag hoeft.)

Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit...

• Caedendi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-08 09:49
lenwar schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 14:34:
(...) zou ik het zelf prettiger vinden als ik de optie krijg om bijvoorbeeld de layout van de startpagina zelf te configureren. (Dus componenten weglaten, of de volgorde veranderen, zonder dat je daarvoor met CSS aan de slag hoeft.)
Zou zeker ook een heel welkome toevoeging zijn
Pagina: 1