We krijgen over een dikke maand een nieuwe badkamer.
Dit is de plattegrond van de badkamer:

Nu zit ik na te denken welke onderdelen ik slim kan maken en dat ik ze vervolgens kan automatiseren met home assistant. Ik gebruik wifi en zigbee
- Er komen 2 schakelaars. 1 dimmer voor de spotjes en 1 voor de lamp in de wastafel. (Shelly)
- Op de Duco mechanische ventilatie komt een duco communication bord (deze kan ik dan aansturen met home assistant.
Ik wil graag dat de ventilatie aangaat als iemand gaat douchen.
Maar welk middel kan ik hiervoor inzetten?
- Een mmwave sensor in het douche gedeelte?
- Een watersensor op de grond neerleggen? Bv Shelly Flood S Gen4
Of welke opties zijn er nog meer?
(aeotec heeft wel een mooie multisensor + inbouwbeugel maar dat is alleen via Zwave helaas)
En welke andere zaken in de badkamer zou ik nog eventueel kunnen aanpakken met home assistant?
Dit is de plattegrond van de badkamer:

Nu zit ik na te denken welke onderdelen ik slim kan maken en dat ik ze vervolgens kan automatiseren met home assistant. Ik gebruik wifi en zigbee
- Er komen 2 schakelaars. 1 dimmer voor de spotjes en 1 voor de lamp in de wastafel. (Shelly)
- Op de Duco mechanische ventilatie komt een duco communication bord (deze kan ik dan aansturen met home assistant.
Ik wil graag dat de ventilatie aangaat als iemand gaat douchen.
Maar welk middel kan ik hiervoor inzetten?
- Een mmwave sensor in het douche gedeelte?
- Een watersensor op de grond neerleggen? Bv Shelly Flood S Gen4
Of welke opties zijn er nog meer?
(aeotec heeft wel een mooie multisensor + inbouwbeugel maar dat is alleen via Zwave helaas)
En welke andere zaken in de badkamer zou ik nog eventueel kunnen aanpakken met home assistant?
:strip_exif()/f/image/JciezZ8W88NHbqj2PlY9xS9M.jpg?f=fotoalbum_large)