Quooker flex magneet contact verroest

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• schemert
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-08 08:30
Dag allemaal

We hebben een Quooker flex die het steeds slechter is gaan doen. Als je de kroon bedient gaat het lampje even aan en dan direct uit.

Daarom maar eens de kraan losgemaakt en binnenin gekeken. In de kroon zat een verroest stukje metaal. Dat zal een sleepcontact zijn wat doordat het verroest is, niet meer werkt. Lijkt me niet handig iets te gebruiken in een kraan wat kan roesten.

Heb het bij Quooker gemeld maar die willen sowieso al 110 euro voorrijkosten naast het product wat vervangen moet worden. Vind ik veel geld voor een stukje metaal van 0,5cm2

is er iemand hier die dit euvel herkent en een oplossing heeft die me geen 140 euro gaat kosten?

Alle reacties

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:44

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Hier zijn al meerdere topics over. Ik zou even de zoekfunctie gebruiken.
Uit mijn hoofd: Er zijn mensen die aan de buitenkant van de kroon een klein magneetje hebben geplakt (even testen voor de juiste plek).
Er zijn ook mensen waar het gelukt is om dit aan de binnenkant te doen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 05-08 15:24
Er zijn meerdere topics. Ik heb uiteindelijk via Quooker een nieuwe kraan gekocht, met korting, en deze zelf gemonteerd. Dat was de goedkoopste oplossing, want repareren lukt vrijwel niet. Ze sturen je alles thuis met een duidelijke instructie. Je hoeft daar echt geen bouwkundige voor te zijn. Als je zelf écht niet kunt klussen dan moet je een creatieve oplossing verzinnen met zo'n lelijk magneetje, of dus de installatiekosten slikken.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dit is een bekend mankement van de Quookers, na een paar jaar is de print in de kraan of de magneet verrot.

Quooker wil je dan een nieuwe kraan verkopen, voorheen hadden ze levenslange garantie maar daar zijn ze maar snel mee gestopt.

Zie bijvoorbeeld
Quooker Combi+ defect 4× knipper reparatie
Quooker Fusion dubbeldruk-knop werkt slecht