Toon posts:

Quooker Fusion dubbeldruk-knop werkt slecht

Pagina: 1
Acties:

• Mr_Big
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Sinds enige tijd werkt de knop op onze Quooker Fusion round niet meer naar behoren.
Soms moet je meerdere keren "dubbel-drukken" voordat het überhaupt werkt, andere keren moet je met de knop zoeken hoe ver je moet doordraaien voordat heet water eruit komt.
Het mengkraan-gedeelte doet het prima en er zijn ook geen storingen.

We hebben al geprobeerd om wat glassex rondom/in de knop te spuiten, zoals Quooker aangeeft. Maar dat werkt maar beperkt.

Zelf vermoed ik dat dit een kwestie van kalkaanslag is. Maar omdat de kraan niet uit elkaar kan, is dat lastig controleren/oplossen.

Quooker en de keukenboer zelf zeggen dat je een nieuwe kraan moet kopen (garantie is reeds verlopen), maar ik vind dat nogal verspilling van materiaal en geld. Dat moet toch eenvoudiger kunnen?

Wie herkent dit en weet een andere oplossing dan de kraan vervangen?

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:44
kalk? glassex is meer voor vuil en vet, kalk daar is azijn of iets zuur voor.
Oude "oma truc" als er kalk op een kraan of douchekop zit, beetje azijn erop, zakje erom, dag laten, of een paar uur, afspoelen en alle kalk is weg en het glimt weer als vanouds.
Maar goed ik ken je kraan niet dus geen idee hoe die eruit ziet en of er geen electronica oid zit.

EDIT, DAANG die dingen zijn duur en je zou nu dus moeten vervangen? Als ie toch vervangen moet, dan zijn drastische maatregelen minder erg, je hebt minder of eigenlijk niets te verliezen. Quooker raadt het gebruik van azijn af zie ik net, maar ja die verdienenen niets aan een ome truc, wel nieuwe kraan verkopen. Als ik het zo lees zeker niet de dagelijkse of wekelijkse schoonmaak, maar in geval van nood en kalk, tja beter een flesje van 80ct proberen dan 1200euro uitgeven denk ik dan.
Hopelijk komen er snel echte kenners input geven hier.

[Voor 43% gewijzigd door Silent7 op 27-06-2022 19:03]

• Mr_Big
  • Niet online
Klopt, tegen die gedachte hink ik ook aan: baadt het niet, dan schaadt het nu ook niet meer echt ;-)

Ik wacht nog even de gouden tip af van een quooker fusion-bezitter :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Nee niks aan schoonmaken! Ik had hetzelfde, binnen de garantietermijn. De quooker service kwam langs en heeft de knop vervangen, het binnendeel van de knop was helemaal verroest, dat gedeelte mag je schijnbaar niet schoonmaken met water, alleen afnemen met een droge doek. Bij ons werkte hij steeds slechter totdat ie niks meer deed. Vervanging van de knop is enige oplossing.

• Mr_Big
  • Niet online
Niet_Jan_Jaap schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:30:
Nee niks aan schoonmaken! Ik had hetzelfde, binnen de garantietermijn. De quooker service kwam langs en heeft de knop vervangen, het binnendeel van de knop was helemaal verroest, dat gedeelte mag je schijnbaar niet schoonmaken met water, alleen afnemen met een droge doek. Bij ons werkte hij steeds slechter totdat ie niks meer deed. Vervanging van de knop is enige oplossing.
Gaat het bij jou ook om een Quooker Fusion? Niet toevallig de "stand alone" Quooker die alleen kokend water kan geven? Voor die kraan is blijkbaar wel een nieuw binnenwerk beschikbaar, voor de Fusion niet.
Anders zou ik het ook wel raar vinden dat Quooker en de keukenboer dat niet als optie aanbieden.

Het gaat om zo'n kraan:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Mr_Big schreef op maandag 27 juni 2022 @ 20:35:
[...]

Gaat het bij jou ook om een Quooker Fusion? Niet toevallig de "stand alone" Quooker die alleen kokend water kan geven? Voor die kraan is blijkbaar wel een nieuw binnenwerk beschikbaar, voor de Fusion niet.
Anders zou ik het ook wel raar vinden dat Quooker en de keukenboer dat niet als optie aanbieden.

Het gaat om zo'n kraan:
[Afbeelding]
Nee de Fusion inderdaad. De quookerman heeft alleen de zichtbare knop vervangen (niet een ‘binnenwerk’), maar die kan ik nergens online los vinden, denk dat quooker die niet los verkoopt. Als je de knop los weet te krijgen kan je misschien de roest eraf schuren ofzo, zodat de knop weer contact kan maken.

Ik blijf er wel bij dat het een bizar gegeven is dat je een kraan niet met water schoon mag maken omdat ie anders gaat roesten.

• Mr_Big
  • Niet online
Niet_Jan_Jaap schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 07:02:
[...]

Nee de Fusion inderdaad. De quookerman heeft alleen de zichtbare knop vervangen (niet een ‘binnenwerk’), maar die kan ik nergens online los vinden, denk dat quooker die niet los verkoopt. Als je de knop los weet te krijgen kan je misschien de roest eraf schuren ofzo, zodat de knop weer contact kan maken.

Ik blijf er wel bij dat het een bizar gegeven is dat je een kraan niet met water schoon mag maken omdat ie anders gaat roesten.
Dank voor de bevestiging. Nu blijkt dat je dat onderdeel toch kunt vervangen, dan ga ik er inderdaad zelf eens mee aan de slag. Ik zou er dan namelijk toch op een of andere manier bij moeten kunnen komen.

• sjdjong
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-03 13:54
Ik heb exact hetzelfde probleem en Quooker kwam bij mij met dezelfde oplossing: glassex en anders kraan vervangen... Glassex helpt niet, en zo lang ik nog precies het goede punt tijdens het ronddraaien van de knop kan vinden om kokend water te krijgen ga ik em niet vervangen. Maar irritant is het wel. Indien het je lukt om het zelf te repareren, kun je dan laten weten hoe je te werk bent gegaan?

• KVS138
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-03 15:39
heb ook de fusion en moet soms meerdere keren drukken inderdaad, so it begins! Volg dit draadje zeker iig

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:08
Hoezo zou de garantie verlopen zijn? Wanneer heb je hem gekocht?
Bij een kraan van ruim €1000 kunnen ze na 2 jaar niet zomaar garantie weigeren

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:33
Wij hebben meerdere keren buiten garantie om problemen gehad met onze Quooker (ook met deze knop o.a.) en ondanks dat er geen garantie meer was heeft Quooker het altijd heel netjes opgelost, door alleen de monteurskosten te belasten en niet voor materiaal etc. (iets met coulance..)

Ik vermoed dat het al een beetje in de prijs zit, maar hun service is tot nu toe altijd goed geweest. Zou ze toch nog eens verzoeken voor reparatie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mr_Big
  • Niet online
iketot schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:04:
Wij hebben meerdere keren buiten garantie om problemen gehad met onze Quooker (ook met deze knop o.a.) en ondanks dat er geen garantie meer was heeft Quooker het altijd heel netjes opgelost, door alleen de monteurskosten te belasten en niet voor materiaal etc. (iets met coulance..)

Ik vermoed dat het al een beetje in de prijs zit, maar hun service is tot nu toe altijd goed geweest. Zou ze toch nog eens verzoeken voor reparatie.
Bedankt, ga ik dat toch nog eens proberen.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Ik heb ook zoiets. Bij mij schiet de kraan in storing op het moment dat ie aangesloten is op het boilervat. Er stroomt volgens mij water via de normale bediening naar binnen wat het binnenwerk uiteindelijk sloopt. Hij geeft bij mij al tijden geen kokend water meer, ik vind het maar een onding.

Zie ook hier: Señor Sjon in "Ervaringen met kokendwaterkranen"

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Mr_Big
  • Niet online
Vandaag gebeld met Quooker. Die gaven aan dat Fusion kranen t/m 2015 eigenlijk niet uit elkaar kunnen. ALs daar iets mee aan de hand is, dan is dus eigenlijk altijd een nieuwe kraan nodig.
Bij kranen vanaf 2016 is er wel het een en ander mogelijk, alleen ook niet de dubbeldruk-knop waar mijn probleem mee te maken heeft.

Enige oplossing voor mij (met een kraan uit nov 2015, dus 1,5 jaar buiten garantie) is dus om een nieuwe te installeren. Ze deden daarvoor een redelijk aanbod, inclusief nieuwe kap voor op de boiler (daar zit elektra in, dus die oude uit 2015 zal wel niet compatible zijn met die uit de nieuwe kraan). Daar ben ik op ingegaan.
Ik had niet de illusie dat het een (permanente) oplossing zou zijn om maar grof met antikalk aan de slag te gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rschilder1
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02 16:50
Zou je niet inplaats van glassex er gewoon contactspray in kunnen spuiten.
Zeer waarschijnlijk zijn de elektrische geoxideerd en maken geen goed contact meer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:16
@Mr_Big dank voor de terugkoppeling en klinkt als redelijkheid van twee kanten

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr_Big
  • Niet online
Vind ik wel wat risicovol: als je al geen antikal of andere agressievere middelen mag gebruiken, dan lijkt dat mij geen goed idee. Ook heb ik geen idee hoe die contacten werken en of de kraan dan niet continue kokend water blijft geven.

Ik vind het zonde om een nieuwe kraan aan te schaffen voor één onderdeel, maar blijkbaar volgt in ieder geval het pre-2016-model de Apple aanpak: mooi geintegreerd, maar niet te repareren.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:44
Als het tijdelijk demonteren van de kraan geen probleem is. Dan eerst een teiltje met warm water en azijn klaar maken en daar de kraan in leggen?
Let op dat ik niet weet in hoeverre dit wel mag aangezien de knop dan echt onder water komt een wellicht meer kwaad doet dan goed.

Minder rigoureuze optie is met keuken/ wc papier aan de slag om zo toch je water azijn oplossing langer contact te laten maken maar ik vermoed dat je niet echt bij de werkelijke contact punten komt. Maar ja hoe zou kalk daar dan wel kunnen komen...

Wat betekenen foto's nou echt
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-03 21:47
Mr_Big schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 14:36:
...
Enige oplossing voor mij (met een kraan uit nov 2015, dus 1,5 jaar buiten garantie) is dus om een nieuwe te installeren. Ze deden daarvoor een redelijk aanbod, inclusief nieuwe kap voor op de boiler (daar zit elektra in, dus die oude uit 2015 zal wel niet compatible zijn met die uit de nieuwe kraan). Daar ben ik op ingegaan.
...
Zou je de details van deze aanbod met ons kunnen delen?

T809

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mr_Big
  • Niet online
Ik kreeg zo'n 50% korting op een nieuwe kraan + gratis nieuw deksel voor op het watervat.
En dat is met een kraan die 6,5 jaar oud is. Zal wel minder korting worden naargelang de kraan ouder is...

• trangelang
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-03 11:27
Hier idem dito. Kraan is nog geen 3 jaar oud. Glassex heeft nog meer schade veroorzaakt.

Ik heb een service verzoek ingediend. Ondanks de drie jaar garantie mg je als consument een deugelijk product verwachten. Zie je het voor je dat je iedere drie jaar een nieuwe kraan moet aanschaffen.

Hebben jullie toevallig ook een zwarte kraan. Wellicht hebben de zwarte kranen meer last van.

• Mr_Big
  • Niet online
Nee, was een chrome kraan.

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hier wel een zwarte kraan en hetzelfde probleem helaas. Fijn om te lezen dat ze redelijk netjes met garantie omgaan. In onze vorige huis hadden we ook een quooker, in paar jaar ook 2x stuk, maar dat was 1 van de eerste modellen en had bekende problemen.

Dan stuurden ze onderdelen op en die moesten we dan zelf vervangen, wat gelukkig heel makkelijk ging.

• jvang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:58
Hier ook een fusion. April 2020. Zelfde probleem en echt mega irritant.

Ook buiten de garantie van 24 maanden. Na wat heen en weer mailen met serie nummers valt het probleem dus buiten garantie en moet er nieuwe kraan komen. Bizarre na 29 maanden.

Uit coulance krijgen we nieuwe kraan voor €95 ipv €751. Moet deze dan zelf vervangen. Bizarre dat na nog geen 3 jaar een kraan voor dit geld dus idd stuk is en vervangen moet worden.

Ik ga direct na installatie een herinnering aanzetten dat ik over 23maanden ga klagen met hetzelfde probleem.

• Ikaopl
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-12-2022
Hier een Quooker Fusion Square Zwart, begin 2019 geïnstalleerd.

Knop begon wat kuren te vertonen (deed het pas na 2-3x proberen), met Quooker gemaild en die gaven de Glassex tip. Na dit te hebben toegepast doet de knop het nog slechter (of soms helemaal niet) en ben ik weer overgestapt op water koken in een pan.

Quooker geeft nu uit "coulance" een korting van €200 op de advies prijs, wat bijna neerkomt op de huidige internetprijs. De klantenservice is heel slecht bij Quooker, lange response tijd, begrijpen het probleem niet en iedere keer met een ander persoon in contact.

• Mr_Big
  • Niet online
Ikaopl schreef op woensdag 14 september 2022 @ 15:53:
Hier een Quooker Fusion Square Zwart, begin 2019 geïnstalleerd.

Knop begon wat kuren te vertonen (deed het pas na 2-3x proberen), met Quooker gemaild en die gaven de Glassex tip. Na dit te hebben toegepast doet de knop het nog slechter (of soms helemaal niet) en ben ik weer overgestapt op water koken in een pan.

Quooker geeft nu uit "coulance" een korting van €200 op de advies prijs, wat bijna neerkomt op de huidige internetprijs. De klantenservice is heel slecht bij Quooker, lange response tijd, begrijpen het probleem niet en iedere keer met een ander persoon in contact.
Dan heb je denk ik de verkeerde aan de lijn gehad. Ik, met mijn kraan uit 2015, kreeg 50% korting op de adviesprijs. Dat is meer dan die € 200 voor een kraan die 4 jaar ouder is. Ik kreeg daar ook nog een nieuwe deksel voor op het watervat bij (ivm nieuwe versie kraan), iets dat ook al snel meer dan € 100 kost.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:40

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Dan heeft @jvang nog steeds een betere deal denk ik? Apart dat dat zo verschillend is.

Onze Quooker Flex is uit 2019 en doet het tot nu toe nog goed. Soms gaat het wat stroef, ook al een keer glassex toegepast zelfs, maar het lijkt zich wel steeds weer te herstellen.

• jvang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:58
Heb vorige week na paar keer aandringen eindelijk een nieuwe toegestuurd gekregen. Zelf instaleren ben je nog wel even mee bezig.

Voor €95.- buiten de garantie want hij was van april 2020. Heb direct een herinnering aangezet om in september 2024 weer te gaan klagen dat hij het weer niet doet om dan wel binnen de 24mnd garantie te zitten.

• Henri76
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 14-03 22:14
Hoi Allemaal,

Heb ook een haperende Fusion. Is het nu inmiddels al iemand gelukt om de kraan te demonteren en te zien wat er loos is? Zou fijn zijn als iemand zijn ervaring kan delen.

• Consigliere
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-03 09:55

Consigliere

Engineer

Mr_Big schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 14:36:
Vandaag gebeld met Quooker. Die gaven aan dat Fusion kranen t/m 2015 eigenlijk niet uit elkaar kunnen. ALs daar iets mee aan de hand is, dan is dus eigenlijk altijd een nieuwe kraan nodig.
Bij kranen vanaf 2016 is er wel het een en ander mogelijk, alleen ook niet de dubbeldruk-knop waar mijn probleem mee te maken heeft.

Ik had niet de illusie dat het een (permanente) oplossing zou zijn om maar grof met antikalk aan de slag te gaan.
Nieuwe kraan nieuwe garantie!

Mijn ervaring met Quooker is echt top..
Verbouwing gehad.. na de verbouwing dat stomme logge mengventiel laten vallen of iets.. dus lek..
bellen en zo een nieuwe opgestuurd gekregen.

Bim Engineer Sanitaire Technieken PvOutput

• swiv98
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-03 15:12
Mijn ervaring met de Quooker service voelt een beetje dubbel aan.

Enerzijds zijn ze best toegankelijk (redelijke responsetijd, zeker als ze je eerste verzoek eenmaal hebben afgehandeld) en zijn ze ook zeker heel 'coulant' te noemen, maar toch voelt het alsof ze grotere problemen onder het tapijt proberen te schuiven. Problemen met 'duurzaamheid' zoals ik hierboven ook weer lees.

Even specifiek voor mijn geval: Quooker Fusion, chrome van 2019.

Na 18 maanden ging de hendel van het meng-deel zo stroef dat het niet meer leuk was. Glassex-truc deed niks. Eigen trucs met siliconenspray, teflonspray en zelfs wanhopige WD40 deden niks of maakten het erger.

Contact met de service van Quooker leverde me zonder morren een nieuwe kraan op (dan bedoel ik dus het deel boven het werkblad en de slangen/draden die daar aan zitten). Zelf geinstalleerd. No problem.

22 maanden na die vervanging, recent dus, trad hetzelfde eigenlijk weer op: stom stroeve hendel. Heel knullig. En ik heb die kraan echt volledig ontzien qua water-toetreding en schoonmaken met ontkalker of zeep.
Bovendien ging de kraan ineens 'in storing' en deed inderdaad de kokend-water-knop het niet meer. Resetten hielp niet. Pas na een week stilstaan herstelde het zich spontaan.

Dus weer contact met de service van Quooker. En _weer_ bieden ze me een nieuwe kraan aan. Bijna 3,5 a 4 jaar na eerste aanschaf! En die staat nu dus weer klaar om te worden gemonteerd... Weer kosteloos.

Echter, ik vind het uitermate irritant dat die hendel zo slecht werkt. Zo snel. Er is gewoon iets mis met het ontwerp en ik wil helemaal niet elke 2 jaar een kraan van 1000 euro 'servicen', na een jaar irritatie over hoe het steeds stroever gaat.

Dus ik heb ze ook gevraagd of ik hun nieuwe model mocht kopen, de Front. Net op de markt.
Die heeft het mengdeel aan de uitloop zitten, om de as draaiend. Een ander ontwerp dat wellicht beter werkt.

Quooker wilde wel meewerken, maar vroeg helaas een bedrag dat niet zo sterk op coulance leek als het gemak waarmee de kraan werd vervangen. Want ze vroegen de volledige nieuwprijs voor alleen het kraandeel, terwijl de webshop (van henzelf) ze _inclusief reservoir_ voor dat bedrag verkoopt. Dat werd me te gortig.

Ik ga nu dus de Fusion weer plaatsen en kijken hoe lang deze het volhoudt. Als 'ie 'op' is ga ik ofwel een complete Front set kopen, alles nieuw dus, of ik stap over op een ander merk of zo.

Dus over 2 jaar meld ik me vast weer ;-)

• Eagel_One
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 26-03 13:44
Hij alle wij hebben nog geen jaar oud een quooker rvs uitvoering ,en de knop doet nu al raar ,gaat deze week bellen over de klacht,houd jullie op de hoogte

• Speedyace
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11:21

Speedyace

PUHZ-SW75YAA

Hier heeft de Fusion square ook de geest gegeven gisteren. Heb nog een poging gedaan om hem te repareren maar dit heeft maar een middag geduurd dat wij nog kokend water kregen. Lampje knippert 2x en dit betekend dat de kraan stuk is. :?

[Voor 7% gewijzigd door Speedyace op 26-03-2023 21:16]

WP: Puhz-SW75YAA - ERST30-VM2ED - SolarEdge SE5K 16 x 320WP IBC Solar

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hier eenzelfde topic met dezelfde problemen.
Quooker Combi+ defect 4× knipper reparatie
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee