Your WhatsApp account is being registered on another device

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

En jullie hebben nooit jullie telefoonnummer of code in moeten vullen op een phishing site? Dat het leek of je uitgelogd was van whatsapp of facebook en ergens je telefoonnummer en code ingevuld hebt?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:21

Virgil

We're not alone

Topicstarter
Marzman schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 07:02:
En jullie hebben nooit jullie telefoonnummer of code in moeten vullen op een phishing site? Dat het leek of je uitgelogd was van whatsapp of facebook en ergens je telefoonnummer en code ingevuld hebt?
Goede vraag, maar nee!

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

• Vliegtuigje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:47
Marzman schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 07:02:
Ik heb geen idee wat je nu echt vraagt, maar kennelijk is het wel met een +1 beloond.

Maar lees eerst het topic eens goed door, dan zul je vast je vraag beantwoord zien, dat het hier niet over user error gaat.

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:41
Op zich snap ik de vraag wel, Ik heb zelf ook aan soortgelijke gedachte. Maar dan meer in de zin van bijvoorbeeld onveilige repro’s in homeassistant of andere projecten die toegang hebben tot je Google acount. Is er ergens een gemene deler te vinden behalve de kpn link?

• Harold Finch
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik heb hier weliswaar nog geen last van gehad, maar er is wel iets anders dat me opvalt. Volgens Whatsapp faq moet je je 2FA-code wekelijks opnieuw invullen. Dit was voorheen inderdaad het geval. Nu ik dit zo lees bedenk ik me dat ik dit al tijden niet meer heb hoeven doen. Het kan er compleet los van staan, maar ik meld het voor de zekerheid eventjes.

@Vliegtuigje Ook een niet-obscure app kan gehackt worden. Een supply chain attack is bijvoorbeeld een (reeële?) mogelijkheid.

[ Voor 15% gewijzigd door Harold Finch op 02-10-2026 08:59 ]

• Vliegtuigje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:47
marsian schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 08:36:
Op zich snap ik de vraag wel, Ik heb zelf ook aan soortgelijke gedachte. Maar dan meer in de zin van bijvoorbeeld onveilige repro’s in homeassistant of andere projecten die toegang hebben tot je Google acount. Is er ergens een gemene deler te vinden behalve de kpn link?
Wat heeft een google account te maken met Whatsapp?

Er is al uitgebreid gerapporteerd door enkelen van ons dat er 100% geen sprake is van Jailbreaken, sideloaden of andere obscure apps op de telefoon die dit zouden kunnen onderbouwen.

Ook geen externe toegang in WA-zelf. Kennelijk is de standaard reflex, om toch weer terug te gaan naar de gebruiker en zijn software/gedrag.

• Hambjorger
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08:55
Vliegtuigje schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 08:30:
[...]

Ik heb geen idee wat je nu echt vraagt, maar kennelijk is het wel met een +1 beloond.

Maar lees eerst het topic eens goed door, dan zul je vast je vraag beantwoord zien, dat het hier niet over user error gaat.
De +1 in dit geval is de like van Virgil op de vraag, en zijn dus niet hetzelfde als de +1 als reactie op een artikel.
Vliegtuigje schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 08:46:
[...]

Kennelijk is de standaard reflex, om toch weer terug te gaan naar de gebruiker en zijn software/gedrag.
Verschillende onderzoeken tonen dat er in 65 tot 95% van de hacks en datalekken sprake is van een menselijk factor. Ik vind het dus niet vreemd dat mensen als eerste die theorie hebben.
Pagina: 1 2 Laatste