Your WhatsApp account is being registered on another device

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:37

Virgil

We're not alone

Topicstarter
Sinds maart dit jaar ontvang ik bijna dagelijks een sms van WhatsApp met daarin het bericht dat mijn nummer wordt geregistreerd op een ander apparaat. En daarbij een zes cijferige code die ik aan niemand anders mag geven. Naast de SMS krijg ik ook in whatsapp een pop up dat het nummer geregistreerd wordt op een ander apparaat. En dat ik een code zou moeten ontvangen die ik echt met niemand mag delen.

Tot gisteren heb ik dit altijd afgelachen en genegeerd. Ik heb ook al geruime tijd twee factor authenticatie aanstaan en een gebruikersnaam aangevraagd. Gisteren veranderde het gedrag. Ik kreeg een SMS, de popup in WhatsApp en vrijwel meteen daarna de melding: uw nummer is niet meer gekoppeld aan dit apparaat. Ik was uitgelogd.

Ik kon gelijk op inloggen drukken maar moest een minuut wachten om verificatie aan te vragen met een gemist gesprek. Een SMS code kon ik helemaal niet aanvragen: dat zou 25 uur duren. Nu maak ik me meer zorgen, de persoon wie dit probeert te doen was al 1 stap verder. Dat betekent dat ze de zes cijferige code op de een of andere manier hebben ontvangen.

Gelukkig heb ik 2FA. Dus ik kon weer inloggen.

Nu heb ik contact gelegd met KPN, want ik wil weten waarom dit kan. Helaas is mijn klacht daarover gesloten. Door mijn hoofd spookt de mogelijkheid dat mijn telefoonnummer twee keer uitgegeven is, of dat het SMS verkeer onderschept is. Het vreemde is dat er bijna dagelijks zo'n sms code binnenkomt. Soms s nachts, soms midden op de dag. Redelijk random momenten. KPN zegt dat dit niet kan, maar dat ze "een melding maken waar we misschien onderzoek naar gaan doen". Maw: shit ain't gonna happen yo.

Met WhatsApp heb ik contact gezocht en toen werd meteen mijn account geblokkeerd.: "your account is under review". Vanochtend kon ik weer inloggen en gebruik maken van de tool. Natuurlijk heb ik van WhatsApp geen enkele info wat er aan de hand is. Ik heb nu wel een handjevol mensen kunnen overtuigen van Signal. Zojuist kreeg ik wéér de popup en een SMS van WhatsApp. Dus ik dacht, ik klim in de pen van Tweakers.

Goed wat is nu mijn vraag:

Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Hoe kan het dat mijn nummer bijna dagelijks elders geregistreerd wordt?

Hoe kan het dat gisteren die registratiepoging elders een stap verder kwam?

Moet ik denken aan malware? Ik heb mijn telefoon enorm barebones ingericht en er staan alleen noodzakelijke apps op met minimale permissions.

Ik had Niagara Launcher erop, en die had verregaande permissions -can see anything on your screen- die heb ik inmiddels gedeactiveerd en verwijderd.

Zou het kunnen dat iemand eerlijk hetzelfde nummer heeft en wilt registreren? En het ook elke dag probeert?

Ik heb al twee-staps verificatie. Ik heb ook al een gebruikersnaam, en contact met support van KPN en WhatsApp is enorm teleurstellend. KPN ben ik na het spreken van 5 mensen geen steek verder, en WhatsApp is niet eens menselijk.

Dit van mij afschrijven helpt, ergens.

Ik ben ook benieuwd: hebben anderen dit ook?

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR