@
Tkoutros
Ben zelf voorzitter van mijn VVE en wij hebben een goede professionele beheerder. Gang van zaken bij een nieuwe bewoner:
Notaris krijgt een lijstje met alle gegevens die een nieuwe bewoner moet aanleveren incl. telefoonnummer en liefst direct een automatische incasso toestemming.
Nieuwe bewoner krijgt een info-pakket met alle info incl. inlog in ons online portaal.
Bestuur krijgt netjes een bericht met de gegevens van de nieuwe bewoner.
Dus naar mijn bescheiden mening heeft de beheerder en het VVE-bestuur echt een steek laten vallen. Want een rechtszaak beginnen en een incassotraject zonder dat je iemand telefonisch of fysiek heb gesproken is echt van de zotte.
Feitelijk is het bij de eerste stap al fout gegaan, de gegevens van de notaris naar de beheerder en het inregelen van de administratie.
Enige wat vriendin van @
Tkoutros verkeerd heeft gedaan is dat er zelf geen contact is gezocht in januari. Alleen al een simpele "hoi, ik ben nieuw" had al een hoop problemen voorkomen of de vraag, mijn VVE bijdrage, hoe moet ik die betalen? Want dat weet je vooraf dat die maandelijks betaald dienen te worden.