Woning gekocht met EVBox laadpaal, hoe nu verder?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• subordinate
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14:23
Beste Tweakers,

Ik heb 2 jaar geleden een woning gekocht met een EVBox Homeline G3. Deze is door ons nog nooit gebruikt. Wel heb ik de laadpaal vorig jaar alvast "overgezet" op mijn nieuw gemaakte EVBox account (via de EVBox portal). Ze hebben hem toen ook nog ge-update voor me, voor zover dat relevant kan zijn.

EVBox bestaat niet meer dus ik kan niets meer doen met die laadpaal. Ook brand er geen licht meer. In hun laatste e-mail adviseren zij een andere aanbieder te gaan zoeken die het over kan nemen. Er is hier op Tweakers genoeg over gediscussieerd maar ik kan niet echt specifiek het antwoord vinden op mijn vragen. Er staat ook helemaal niets over in de FAQ van de EVbox website.

- Kan ik de laadpaal gebruiken zonder "host"? En dan bedoel ik simpelweg laden zonder portal / account functies. Zo ja, kan ik die box zelf weer aan de praat krijgen?

Kortom, ben ik verplicht een bedrijf te benaderen wil ik weer gebruik maken van de laadpaal?

Alvast bedankt

Beste antwoord (via subordinate op 27-07-2026 14:23)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:29

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Hier staat wat meer leesvoer: Beëindiging EVBox Everon diensten
Persoonlijk zou ik een andere laadpaal ophangen, met mid meter voor de ere: [EV] ERE certificaten, geld verdienen met thuisladen

[ Voor 20% gewijzigd door teacher op 27-07-2026 10:20 ]

Wise enough to play the fool

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• teacher

teacher

Dysgaf!

Hier staat wat meer leesvoer: Beëindiging EVBox Everon diensten
Persoonlijk zou ik een andere laadpaal ophangen, met mid meter voor de ere: [EV] ERE certificaten, geld verdienen met thuisladen

[ Voor 20% gewijzigd door teacher op 27-07-2026 10:20 ]

• subordinate
Bedankt voor je reactie. Ik heb dit topic idd doorgelezen. Al is het mij nog niet duidelijk of iemand na 2025 die paal aan de praat heeft weten te krijgen. De meeste zoeken vooral naar een backoffice omgeving. Voor mij is het puur voor privegebruik.

Het is m.i. nogal zonde om een hele nieuwe te nemen. Maar het lijkt er op dat ik geen keuze heb. Behoorlijk consument onvriendelijk die hele laadpaal business.

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ik heb zelf een prima functionerende newmotion lolo van de muur afgehaald omdat deze na de overgang van shell naar 50five "niet meer ondersteund werd". Ik vind er ook wat van, maar nu hangt er een peblar met alle toeters en bellen die ik maar kan wensen. Ook leuk. :)

Je zou hier een poging kunnen wagen: https://evaftersales.com/

• subordinate
Bedankt!

Ik kwam al laadpaaltotaal.com tegen hier ergens. En de Zaptec go 2. Heb zojuist een offerte aangevraagd. Zitten in de buurt.

Zal ook die Peblar eens opzoeken. Zo te zien vergelijkbaar met de Zaptec.