Beëindiging EVBox Everon diensten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pocketware
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:12

Pocketware

Topicstarter
Mail ontvangen vanuit EVBox Everon dat de dienstverlening per 1 december 2025 wordt beëindigd.
Beste klant,

Helaas moeten we u meedelen dat de diensten van EVBox Everon voor uw account en laadstations per 01 Dec 2025 ("einddatum van de dienstverlening") worden beëindigd. Wij raden u aan uw stations vóór de einddatum over te zetten naar een andere platformbeheerder. Dit hangt samen met de afbouw van alle EVBox Everon-bedrijfsactiviteiten.

U hebt deze melding ontvangen omdat u volgens onze administratie een account met geactiveerde laadstations hebt op EVBox Everon https://evbox.everon.io.

Met ingang van de einddatum van de dienstverlening geldt het volgende:
• Uw account is niet langer toegankelijk en alle bijbehorende stations, laadpassen en gegevens worden veiliggesteld en onbereikbaar gemaakt.
• Alle bij uw account behorende stations worden gedeactiveerd. Online stations worden voor zover mogelijk in de offline modus gezet. In de offline modus kan iedereen het/de station(s) gebruiken voor gratis laden. Ondersteuning waarvoor het station online moet zijn, zal dan niet beschikbaar zijn voor u.
• Eventuele actieve overeenkomsten die u met EVBox hebt afgesloten in verband met het EVBox Everon-platform worden beëindigd. Ze zijn dan niet langer van kracht en hebben geen uitwerkingen meer en alle rechten en verplichtingen van de partijen eindigen hiermee.
• Als u vooraf aansluitingskosten hebt betaald, komt u mogelijk in aanmerking voor een terugbetaling.

Als u wilt dat uw laadstation(s) online blijven, kunt u het beste de volgende acties ondernemen
1. Schrijf u zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 3 maanden, in bij een andere beheerder zodat uw nieuwe beheerder de migratie in gang kan zetten. Hieronder vindt u een lijst van aanbieders die ervaring hebben met de migratie van EVBox-stations naar hun softwarebackend. Ga altijd na of uw beheerder uw laadstations ondersteunt. Let op: EVBox is niet verantwoordelijk voor de service en het aanbod van uw nieuwe beheerder noch voor de migratie van het station zelf. De services die door de nieuwe beheerder worden geleverd, vallen onder de voorwaarden en overeenkomst die u met die beheerder bent overeengekomen.
• 50Five | Meer informatie
• Equans eMobility| Meer informatie
• Justplugin | Meer informatie
• Laadnet | Meer informatie
• Laadpunt Nederland | Meer informatie
• Monta | Meer informatie
• Ga voor een uitgebreidere lijst van backends die EVBox-producten ondersteunen naar onze FAQ.

2. Om in aanmerking te komen voor de offline autostart en/of migratie, moet uw station de meest recente firmware gebruiken. Wij zullen uw firmware bijwerken. Als u uzelf hebt afgemeld voor automatische updates, moet u de updates handmatig installeren voorafgaand aan de migratie of de einddatum van de dienstverlening.
3. Zorg dat alle accountgegevens in uw EVBox Everon-account up-to-date zijn, ook de facturatiegegevens voor zover van toepassing. Indien u in aanmerking komt voor een terugbetaling, is EVBox niet aansprakelijk voor uitblijvende of incorrecte betalingen door een ontbrekende of onjuiste IBAN in uw EVBox Everon-account.
4. Download voor de deactivering van de stations het laadsessie- en facturenoverzicht vanuit uw account als u dit nodig heeft voor uw eigen administratie. Dit is op een later tijdstip niet meer beschikbaar.

In het kader van het migratieproces moeten we uw gegevens mogelijk doorgeven aan de beheerder van uw nieuwe platform. Raadpleeg het privacybeleid van uw nieuwe dienstverlener voor informatie over de gegevensverwerking.

Raadpleeg onze FAQ als u nog vragen hebt en neem gerust contact op met ons team via https://everon.io/support. Als u een keuze hebt gemaakt, neemt u contact op met uw nieuwe beheerder om eventuele vragen over de migratie van uw station op te helderen.

Wij begrijpen dat dit voor u mogelijk ongemak met zich mee brengt en bedanken u voor uw begrip.

Met vriendelijke groeten,
EVBox B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:48

Perkouw

Moderator General Chat
Gaat volgens mij iets niet goed daar. Heb de mail ook waarbij er bij mij 1 augustus wordt benoemd en dat ik zogezegd 180 dagen geen activiteit heb gehad binnen mijn accounts en stations. De laatste dagen viel het me al op dat ze online / offline gingen.

Zal ergens even zien of ik bij één van de stations de spanning eraf kan halen en terug op kan zetten om te zien of dat wat doet.

Iemand al ervaring met overzetten naar een andere aanbieder? Jij toevallig @Pocketware ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander-dvh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-06 14:01
Artikel uit oktober 2024 met misschien wat waardevolle reacties ;)

nieuws: Engie trekt stekker uit laadpaalproducent EVBox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Klopt, maar naast een suggestie (top comment) als https://www.stegen.com/en...mart-evse-controller.html zie ik niet per se mensen met ervaring terug die daadwerkelijk zoiets hebben gedaan met hun laadpaal.

De palen blijven in ieder geval offline werken zonder backoffice als ik het zo lees. It's something.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:53
Ik ben heb de mail ook gekregen. Ik ben zzp’er dus een zeer kleine klant van EVBox. Voor mij is het belangrijk dat ik de laadkosten zakelijk, met factuur, kan betalen. Ik zag in de mail die ze mij zonden wel een aantal links staan naar organisaties die dit zouden kunnen overnemen.

Ik ga daar eens rustig naar kijken om te zien wat het beste bij mij past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 23:35
Perkouw schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 14:53:
Klopt, maar naast een suggestie (top comment) als https://www.stegen.com/en...mart-evse-controller.html zie ik niet per se mensen met ervaring terug die daadwerkelijk zoiets hebben gedaan met hun laadpaal.

De palen blijven in ieder geval offline werken zonder backoffice als ik het zo lees. It's something.
Ik heb de paal 2e hands gekocht, maar had zonder de Everon service nooit de paal aan de praat gekregen. Het zou natuurlijk het mooiste zijn als je de paal lokaal kan beheren.

Ik laad momenteel met Anwb slim laden, die alleen op mn Tesla werkt, maar bijvoorbeeld Stekker of Jedlix willen ook een bekende laadpaal hebben. Even kijken dus hoe de paal bruikbaar blijft. Dit geld ook voor bijvoorbeeld Frank Energie waar je op de onbalansmarkt kunt laden met een ondersteunde laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_I
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19:54
Ik heb vandaag ook die mail gehad. Ze geven als alternatieven deze leveranciers aan:
  • 50Five
  • Equans eMobility
  • Justplugin
  • Laadnet
  • Laadpunt Nederland
  • Monta
Iemand ervaring met één van deze leveranciers? Laadpunt Nederland heb ik als enige ervaring mee, omdat men een tijd geleden mijn laadpaal heeft gerepareerd toen de laadkabel er niet meer uit wilde als gevolg van een kapot motortje in de laadpaal. Dat is toen prima verlopen.

Voorwaardes voor mij zijn dat ik mijn laadpas kan gebruiken van mijn leasemaatschappij (gastladen) en dat ik het tarief kan instellen op de laadpaal.

Ieder advies is welkom :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blerry
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-06 20:29
Chat gehad met een support agent:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZRWrB54GkvVC8oXG9S4pHszzQ0A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dq7PiRNUDYr7FF0muy9D4M8W.png?f=fotoalbum_large

Maar eens kijken naar 50five.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pocketware

Pocketware

Topicstarter
Perkouw schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 14:31:
Gaat volgens mij iets niet goed daar. Heb de mail ook waarbij er bij mij 1 augustus wordt benoemd en dat ik zogezegd 180 dagen geen activiteit heb gehad binnen mijn accounts en stations. De laatste dagen viel het me al op dat ze online / offline gingen.

Zal ergens even zien of ik bij één van de stations de spanning eraf kan halen en terug op kan zetten om te zien of dat wat doet.

Iemand al ervaring met overzetten naar een andere aanbieder? Jij toevallig @Pocketware ?
Die heb ik ook gekregen op een inactief (Consumer) account.
Business account is 1 december 2025.

Andere partij kan met mijn paal niet... Is een G3 BusinessLine zonder 4G upgrade (alleen 2G telecom verbinding). Andere partijen ondersteunen dit niet... Wordt dus een andere laadpaal.
Had dit eigenlijk pas voor eind volgend jaar in de planning staan als het salderen niet meer kan.

[ Voor 17% gewijzigd door Pocketware op 03-06-2025 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St3ve-0
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20:10
Ik ken de voorgestelde alternatieve beheerders niet. Iemand ervaring met deze partijen?

Zojuist een AI deep search gedraaid om gebruikservaring en aanbevelingen van de partijen naast elkaar te zetten. De volgende partijen schijnen de beste ervaringen te hebben:
- Laadnet
- Equans
50Five en Justplugin hebben consistent negatieve beoordelingen van gebruikers.

Mijn eisen zijn dat ik mijn laadpaal openbaar wil exploiteren met RFID koppeling en zelf mijn tarief wil kunnen instellen. Bij Equans lijk ik alleen te kunnen kiezen voor beperkte tariefvrijheid, afgestemd op het maximale laadtarief van de lokale gemeente. Dit is niet wat ik zoek. Ik neig dus naar Laadnet, daar kan je een eigen tarief instellen. Ook hebben ze een aparte webpagina ingericht voor oud EVBox klanten voor begeleiding van de migratie.

Aan de andere kant zou het, met oog op het afschaffen van de salderingsregeling, ook fijn zijn om een laadpaal beheerder te kiezen die geoptimaliseerd is voor dynamische energiecontracten. Iemand ideeën? Het zou mooi zijn om te kunnen profiteren van voordelige stroomtarieven door het automatisch starten en stoppen van laden. Met EVBox Everon kon uitsluitend handmatig een laadprofiel worden aangemaakt, wat ook nog eens gemaximaliseerd was op 24 start/stop intervals. Dit was onvoldoende om dagelijks 2 laadsessies in te kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Wel gek, ik heb ook de mail gekregen maar er worden geen alternatieve geboden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eminem99
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-06 20:05
Ik heb ook de mail gekregen met datum december 2025 en alternatieven. Ik zoek enkel een eenvoudige oplossing. Bij mij staat er een tarief en exporteer ik elke maand naar csv het verbruik voor mijn declaratie. Is dit niet heel anders op te lossen lokaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacefreek
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 28-06 12:35
jzoin2 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 19:45:
Wel gek, ik heb ook de mail gekregen maar er worden geen alternatieve geboden
Idem, fijn dat ze in de OP staan.
Edit: heb je een 2G module in je paal? (Zie laatste reactie hieronder)
Perkouw schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 14:53:
Hoe bedoel je dit? Ik gebruik de paal enkel voor privé gebruik thuis, en heb dus niet per se behoefte aan een online systeem/backoffice met instellingen e.d. Een enkele gekoppelde RFID-tag om het laden te starten, of des noods plug & start volstaat voor mij. Bedoel je dat als mogelijk met ‘offline werken zonder backoffice’? Ik heb een 2G paal/module.
Pocketware schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:07:
[...]
Andere partij kan met mijn paal niet... Is een G3 BusinessLine zonder 4G upgrade (alleen 2G telecom verbinding). Andere partijen ondersteunen dit niet... Wordt dus een andere laadpaal.
Had dit eigenlijk pas voor eind volgend jaar in de planning staan als het salderen niet meer kan.
Ik heb ook een paal met een 2G module, ik hoef dus sowieso niet op zoek naar de alternatieven zoals in de OP staat beschreven?
Is dit misschien ook waarom verschillende personen verschillende mails hebben ontvangen qua alternatieven? Bij mij staat er enkel:
Equans E-mobility is een partij die ervaring heeft met deze laadstations. Hun dienstverlening is mogelijke een interessant alternatief voor u.

[ Voor 35% gewijzigd door spacefreek op 03-06-2025 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Wat mij niet duidelijk wordt is of straks 'automatisch' alle palen in offline modus zonder pas en zonder backoffice werken. Dan kan ik er nog wel íets mee, maar het is mij niet duidelijk of ik hier nog wat voor moet doen en zo ja wat. Support ticket inmiddels maar aangemaakt op advies v.d. chat agent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacefreek
Perkouw schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 21:40:
Wat mij niet duidelijk wordt is of straks 'automatisch' alle palen in offline modus zonder pas en zonder backoffice werken. Dan kan ik er nog wel íets mee, maar het is mij niet duidelijk of ik hier nog wat voor moet doen en zo ja wat. Support ticket inmiddels maar aangemaakt op advies v.d. chat agent.
Ja, eens, morgen ook maar even contact opnemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-06 19:00

Balachmar

The truth is out there

Ikzelf ben hiernaar aan het kijken: https://home-assistant-ocpp.readthedocs.io/en/latest/

Ik heb de Elvi, die ondersteunt sowieso ocpp.
Ik draai ook al home assistant. Dus wellicht kan ik het dan helemaal mooi maken dat de paal gaat laten (gebaseerd op overschot van panelen of prijs) enkel wanneer de auto op de oprit staat. Ik heb een Volvo die ik ook al in home assistant heb, dus ik kan zien wanneer de auto thuis stil staat.

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacefreek
spacefreek schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 23:30:
[...]
Ja, eens, morgen ook maar even contact opnemen..
Uit contact met EVBox blijkt het in mijn geval onmogelijk te zijn om hem in 'offline automodus' te zetten, i.v.m. de ouderdom van het model (2G).. Nu dus overwegen er een Smart EVSE in te zetten, of op een andere paal over te gaan... In ieder geval maar iets wat mooi aansluit of de afbouw van salderen.

[ Voor 8% gewijzigd door spacefreek op 04-06-2025 09:49 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• StephanB
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 24-06 16:26
Beste allemaal,

Ik werk zelf nu 5 jaar bij EVBox op de Support afdeling en ben erg betrokken bij de mailing van gisteren en het afhandelen hiervan. Een kleine verduidelijking om verwarring te voorkomen.

Er zijn twee brieven uitgestuurd, één met einddatum december en één met einddatum augustus. December is voor de mensen met volgens ons een actief station hebben en augustus is voor de mensen met een station die volgens ons al 180 dagen niet gebruikt wordt. Soms gaat dit mis als er meerdere stations op iemands naam staan, zowel actief als inactief.

Daarnaast kunnen we niet één oplossing voor iedereen bieden, we hebben namelijk drie generaties stations, de G2, G3 en G4. Al deze generaties kunnen worden gemigreerd naar een andere back-end (softwareplatform). Zie hier de mogelijkheden per station en generatie: https://help.evbox.com/s/...lde-Vragen?language=nl_NL

Heb je een G4 station, dan kan je het station ook makkelijk op offline autostart zetten via de EVBox Connect App. Staat ook in bovenstaande FAQ. Voor de G3 kunnen we het in de meeste gevallen op afstand op offline autostart zetten, in sommige gevallen is er een elektricien nodig met een speciale tool en voor de G2 moet de controller van het station omgebouwd worden.

Sommige klanten hebben een laadstation gekocht via een van onze resellers zoals: 50Five, JustPlugIn, Rexel of Technische Unie. Dan verwijzen we je graag ook naar deze partij, aangezien zij de eerste support geven en mochten zij er niet uitkomen dan nemen ze contact op met ons.

Je kan altijd met ons chatten of bellen, chatten gaat wel sneller en het zijn geen chatbots die antwoorden.

[ Voor 9% gewijzigd door StephanB op 04-06-2025 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:31
Mijn EVBox is geregistreerd in het E-Flux account van mijn werkgever, omwille van vergoeding voor het laden.
Blijft deze dan gewoon werken na 1 augustus?

Op mijn account van EVBox heb ik namelijk geen actieve laadstations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintelligence
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-06 22:26
Ik heb op aanraden van jou @StephanB contact opgenomen met EvBox chat. Ik heb een EvBox Elvi en deze komt automatisch nu in een offline en auto-start modus. Functionaliteit die ik graag behouden is het volgende:

* Ik wil het laadstation instellen dat deze niet automatisch start als ik de auto aansluit. Ik wil dat ik hem kan starten en stoppen met een pebble of via een online service. Dit doe ik nu met mijn pebble of Everon app.

De chat geeft aan dat ik over kan stappen op 1 van deze nieuwe backends:

AMPECO/BUMP
Ampup
ChargeCloud
Clenergy
Drivz
ElectroMaps
Etrel
EV Connect
EVGATEWAY
Fuuse
Greenflux
Greenlots
LMS (Last Mile Solutions)
Maxem
Mobi E
Monta
Noodoe
Ohme
Spirii
Virta

Heeft er hier iemand ervaring met 1 van deze? Kan ik overstappen op een gratis alternatief voor Everon waarmee ik de functionaliteit behoud?

Mac Mini M1, MacBook Pro M2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:11
Ik ga vanavond de evbox elvi overzetten naar Monta. Deze is volgens mij voor particulieren gratis tot 3 laadpalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St3ve-0
Loei123 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 15:00:
Mijn EVBox is geregistreerd in het E-Flux account van mijn werkgever, omwille van vergoeding voor het laden.

Volgens mij ben je dan al overgezet en hoef je niets meer te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dime
  • Niet online
StephanB schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 13:14:
Heb je een G4 station, dan kan je het station ook makkelijk op offline autostart zetten via de EVBox Connect App.
Je kunt ook via OCPP je EV-box blijven gebruiken, bijv. via Tap Electric, hiervoor zul je via EVBox Connect App de instellingen van je laadpaal moeten veranderen.

Ik vraag mij echter af of de EVBox Connect App uiteindelijk ook niet meer onderhouden wordt en dat je dus niet meer in je EVBox instellingen kunt om wijzigingen te doen zodat je naar een andere Backoffice of OCPP omgeving wilt. Zal misschien nog wel een jaartje werken, maar daarna?

Of vergis ik mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:40
Ik heb vandaag m'n Elvi overgezet naar E-Flux. Was even wat chatten met de support van E-Flux voor nodig om de lader goed geregistreerd te krijgen maar daarna probleemloos kunnen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
spacefreek schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 09:48:
[...]

Uit contact met EVBox blijkt het in mijn geval onmogelijk te zijn om hem in 'offline automodus' te zetten, i.v.m. de ouderdom van het model (2G).. Nu dus overwegen er een Smart EVSE in te zetten, of op een andere paal over te gaan... In ieder geval maar iets wat mooi aansluit of de afbouw van salderen.
Wacht ho. Dus als ik jou goed begrijp wordt een model met sec 2G volledig onbruikbaar straks? Ik heb nog geen bericht terug op mijn mail, maar hoop toch écht dat de stations straks nog wel gewoon 'dom' en offline bruikbaar zijn. Op deze manier kan je die palen gewoon weggooien. :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBrunekreeft
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:51

BBrunekreeft

Dus...

Nog meer mensen met een EVBox HomeLine hier?
Volgens de chat medewerker kan die niet offline werken, en moet ik dus over naar een andere backend.
De keuze die ik heb lijken echter geen van allen een particuliere setting te ondersteunen.
Ik hoop niet dat ik mijn laadpaal nu weg moet doen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laadpaaldokter
  • Laatst online: 16-06 18:38
snip: vast goede intentie, maar dit valt onder promotie

[ Voor 98% gewijzigd door We Are Borg op 05-06-2025 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjigEd
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:45
Ruben0s schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 16:26:
Ik ga vanavond de evbox elvi overzetten naar Monta. Deze is volgens mij voor particulieren gratis tot 3 laadpalen.
Is dit goed gegaan? Ik zit nu dus ook te kijken naar Monta.
Werkt SmartCharge goed met de Elvi? https://monta.com/en/features/smartcharge/
Op dit moment gebruik ik een laadschema in de Everon App om 's nachts en 's middags goedkoop te laden.

Een andere optie om dit slimmer te doen zou e-flux icm stekker zijn. Maar e-flux is betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanB
  • Laatst online: 24-06 16:26
Alle tenants die worden aangegeven in de FAQ zijn door ons getest en werken. Er zullen nog andere tenants zijn die ook OCPP 1.5, 1,6, 2.0 en 2.01 ondersteunen welke wij niet getest hebben.

Homelines zijn G2 stations, deze werken nog 'online' op de volgende backends:

AMPECO/BUMP
ChargeCloud
Clenergy
Drivz
ElectroMaps
Etecnic
Etrel
EV Connect
EVGATEWAY
Fenie
Freshmile
Fuuse
Greenflux
Greenlots
IBIL
LMS (Last Mile Solutions)
Maxem
Mobi E
Noodoe
VCR/Vattenfall
Virta

Je kan ze ook offline maken, daarvoor dien je wel de 'controller' van het station te vervangen.

EVBox heet straks voor de AC thuisladers Evaftersales. EVBox gaat verder met enkel DC-laders. Wij zullen nog hardware support bieden tenminste tot december 2027. https://evaftersales.com/ voor support en meer FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laadpaaldokter
Wij ondersteunen ook G2 stations met Plugfuse en G2 controllers kunnen we herprogrammeren tot autostart of lokaal met rfid zonder vervanging van de controller

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• misteriks
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:27
Loei123 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 15:00:

Ik heb exact dezelfde setup en dat blijft gewoon werken. Staat namelijk helemaal los van Everon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:49
Ik heb inmiddels mijn EVBox Livo overgezet naar Monta, kost niets en werkt prima. Kan de laadpaal ook instellen dat hij alleen laad op goedkope stroom etc. De Everon software kon je toch al vrij weinig mee dus prima, ik hoef geen facturatie naar werkgever of wat dan ook.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St3ve-0
ChiLLeR schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 14:01:
Ik heb inmiddels mijn EVBox Livo overgezet naar Monta, kost niets en werkt prima. Kan de laadpaal ook instellen dat hij alleen laad op goedkope stroom etc. De Everon software kon je toch al vrij weinig mee dus prima, ik hoef geen facturatie naar werkgever of wat dan ook.
Klinkt goed. Gebruik je laadprofielen of leest Monta de kWh prijs uit om met goedkoop stroom te laden?
Weet je toevallig ook of het mogelijk is om de paal openbaar te zetten om met iedere RFID pas te kunnen laden en Monta de betalingen te laten regelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:49
St3ve-0 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 14:19:
[...]

Klinkt goed. Gebruik je laadprofielen of leest Monta de kWh prijs uit om met goedkoop stroom te laden?
Weet je toevallig ook of het mogelijk is om de paal openbaar te zetten om met iedere RFID pas te kunnen laden en Monta de betalingen te laten regelen?
Monta gebruikt spot markt prijs en je kan een opslag per kwh instellen om de daadwerkelijk kosten te benaderen van jouw energie leverancier. Je kan inderdaad ook de paal publiek zetten en zo je paal te exploiteren, ik heb mij daarin niet verdiept maar zo ver ik alle opties zie is dat zeker mogelijk.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrP
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-06 10:04
Ik heb een klant die 16 x businessline G2 laders heeft.
De klant wil deze graag in 'offline autostart' modus zetten, dus zonder authenticatie & administratie de EV's laten laden.

Ik heb gechat met EVsupport en hier wordt mij verteld dat deze G2 laders niet aan te passen zijn naar 'offline autostart'.

Wat is jullie ervaring? Is het echt niet mogelijk om zo'n G2 lader te configureren zodat hij zonder authenticatie start met laden?

** edit **
nevermind, al gevonden. De controller van de businessline G2 moet worden omgebouwd om offline autostart mogelijk te maken, maar deze controllers worden niet meer geleverd volgens de support chat

[ Voor 19% gewijzigd door PjotrP op 05-06-2025 15:05 ]

Zonnepaneel installateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:11
SjigEd schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 09:43:
[...]

Is dit goed gegaan? Ik zit nu dus ook te kijken naar Monta.
Werkt SmartCharge goed met de Elvi? https://monta.com/en/features/smartcharge/
Op dit moment gebruik ik een laadschema in de Everon App om 's nachts en 's middags goedkoop te laden.

Een andere optie om dit slimmer te doen zou e-flux icm stekker zijn. Maar e-flux is betaald.
Dit is goed gegaan. Ik heb nog niet heel goed gekeken, maar ben tot nu toe tevreden.
Kon in de app van Monta ook mijn auto toevoegen en deze wordt nu ook live uitgelezen.

Eerste indruk is in iedergeval veel meer
functionaliteiten dan standaard everon.

[ Voor 22% gewijzigd door Ruben0s op 05-06-2025 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NishDC
  • Laatst online: 05-06 18:51
snip: vast goede intentie, maar dit valt onder promotie

[ Voor 74% gewijzigd door We Are Borg op 05-06-2025 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:11

GVR

Evbox Elvi hier. Lease auto via Arval. Van Arval bericht gekregen dat 50five het beheer gaat overnemen. Gebruik nu ook de laadprofielen in everon, afwachten of 5pfive dat ook ondersteund. Verder gebruik ik Tibber welke de (gelukkig wel ondersteunde) auto aanstuurt.

De paal heeft denk ik overigens geen lang leven meer. Gaat op onvoorspelbare momenten offline (soms paar keer per week en dan weer een maand niet) en dan is het tijdelijk stroomloos maken de oplossing om hem weer online te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laadpaaldokter
Knip

[ Voor 99% gewijzigd door Notna op 06-06-2025 08:21 . Reden: En ook deze verwijderen wij: zie de reden waarom een paar posts hierboven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BulldozerPP
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-06 19:42
Klinkt goed, dank voor de tip.

Klopt het dat ik dan 1. ocpp instellingen voor monta moet invoeren via evbox connect app en vervolgens 2. monta charge account moet aanmaken en daar serial van laadpaal invoeren en dan 3. via everon portal bij operators monta moet toevoegen?

Of is die derde stap op everon portal niet nodig? Ik las zoiets op evbox support website, maar het was mij niet helemaal helder, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
@GVR aha, ik ben dus niet de enige! Geen idee hoe lang dit al bezig is bij me, maar ik vermoed lang. Kijk nu 'dagelijks' (ook in afwachting op bericht van support) en de keren dat ik iets online zie staan is op één hand te tellen. Ook nu staat het zooitje offline.

Vandaag maar weer eens de chat proberen. Deze units zouden straks als ik de berichtgeving mag geloven offline moeten kunnen werken, dat scheelt weer waste. Moet dat dan wel even bevestigd krijgen en al dan niet door hun laten configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pocketware

Pocketware

Topicstarter
GVR schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 22:22:
...

De paal heeft denk ik overigens geen lang leven meer. Gaat op onvoorspelbare momenten offline (soms paar keer per week en dan weer een maand niet) en dan is het tijdelijk stroomloos maken de oplossing om hem weer online te krijgen.
Idem hier voor een BusinessLine paal. Regelmatig een Disconnected event in de logs met een minuut later weer een Connected event; waarbij de remote ip adressen dan zijn aangepast (tenminste 1 van de 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacefreek
Perkouw schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 20:51:
[...]
Wacht ho. Dus als ik jou goed begrijp wordt een model met sec 2G volledig onbruikbaar straks? Ik heb nog geen bericht terug op mijn mail, maar hoop toch écht dat de stations straks nog wel gewoon 'dom' en offline bruikbaar zijn. Op deze manier kan je die palen gewoon weggooien. :X 8)7
Correct, dat is wat me in ieder geval tijdens een chat met EVBox werd medegedeeld (je kunt de hardware uiteraard nog wel hergebruiken door om te bouwen met bijvoorbeeld Smart EVSE, of andere oplossingen van derden). Dit is hetzelfde bericht als hieronder heeft ontvangen via support:
PjotrP schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 14:58:
Ik heb een klant die 16 x businessline G2 laders heeft.
De klant wil deze graag in 'offline autostart' modus zetten, dus zonder authenticatie & administratie de EV's laten laden.

Ik heb gechat met EVsupport en hier wordt mij verteld dat deze G2 laders niet aan te passen zijn naar 'offline autostart'. Wat is jullie ervaring? Is het echt niet mogelijk om zo'n G2 lader te configureren zodat hij zonder authenticatie start met laden?
Er wordt echter vervolgd met:
PjotrP schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 14:58:
Nevermind, al gevonden: De controller van de businessline G2 moet worden omgebouwd om offline autostart mogelijk te maken, maar deze controllers worden niet meer geleverd volgens de support chat
Omtrent ombouwen schreef @StephanB dat ook, maar niet dat de controllers niet meer beschikbaar zijn.
StephanB schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 13:14:
Beste allemaal,

Ik werk zelf nu 5 jaar bij EVBox op de Support afdeling en ben erg betrokken bij de mailing van gisteren en het afhandelen hiervan.

(...)

Voor de G2 moet de controller van het station omgebouwd worden.
@StephanB weet jij of dit nu wel of niet mogelijk is? Zijn die controllers inderdaad niet meer beschikbaar?
Zo niet, zijn er nog alternatieven om een G2 (G2-M908) model in de lucht te houden? Er lijken geen 'online' alternatieven, begrijp ik uit het feit dat G2 niet in de lijst staat:
Tegelijk zijn er wel opties voor de HomeLine, terwijl je schrijft dat:
StephanB schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 11:13:
Homelines zijn G2 stations, deze werken nog 'online' op de volgende backends:
(...)
Je kan ze ook offline maken, daarvoor dien je wel de 'controller' van het station te vervangen.
Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David_p3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-06 10:27
Hoi vraagje,

Ik kan een Evbox kopen met artikelnummer
H3160-50062. Welk model is dat en kan die ook via Monta worden aangesloten of is dit een oudere versie die ombouw vereist?

Q6600@3.29 | Gigabyte X38-DS4 | 4096MB DC PC6400 | HD3870

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Perkouw schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 08:08:
@GVR aha, ik ben dus niet de enige! Geen idee hoe lang dit al bezig is bij me, maar ik vermoed lang. Kijk nu 'dagelijks' (ook in afwachting op bericht van support) en de keren dat ik iets online zie staan is op één hand te tellen. Ook nu staat het zooitje offline.

Vandaag maar weer eens de chat proberen. Deze units zouden straks als ik de berichtgeving mag geloven offline moeten kunnen werken, dat scheelt weer waste. Moet dat dan wel even bevestigd krijgen en al dan niet door hun laten configureren.
Als dat ding offline gaat werken heb ik geen verrekening met de LM meer dus dat is voor mij geen optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Pocketware schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:22:
[...]

Idem hier voor een BusinessLine paal. Regelmatig een Disconnected event in de logs met een minuut later weer een Connected event; waarbij de remote ip adressen dan zijn aangepast (tenminste 1 van de 3)
Log? Waar kan ik die raadplegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eminem99
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-06 20:05
Kan je met deze dienst/app wel je maandelijks verbruik "exporteren"?
Via de Everon app kan ik nu maandelijks een export maken naar CSV waarin alle momenten, hoeveel KwH is gebruikt en de daarbij de prijs staat van het verbruik (de KwH prijs is dan gebaseerd op de ingestelde KwH prijs die ik in de app heb gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjigEd
eminem99 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 09:46:
[...]

Kan je met deze dienst/app wel je maandelijks verbruik "exporteren"?
Via de Everon app kan ik nu maandelijks een export maken naar CSV waarin alle momenten, hoeveel KwH is gebruikt en de daarbij de prijs staat van het verbruik (de KwH prijs is dan gebaseerd op de ingestelde KwH prijs die ik in de app heb gedaan)
Ik heb net om te testen een export gedaan.
Oa Kwh, startMeterKwh, endMeterKwh, price, cost zitten er in.

Nu had ik mijn auto eerst volgeladen voor ik over ging naar Monta. Ik heb dus 1 regel van 1 cent voor het voorverwarmen van mijn auto a 0,084 kWh.

Verder dynamische tarieven ingesteld en gekoppeld aan mijn zonnepanelen. Je kan instellen ik wil dan weg en dan gaat hij optimaal laden.
Maar nog niet kunnen testen met volle auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pocketware

Pocketware

Topicstarter
GVR schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 22:45:
[...]

Log? Waar kan ik die raadplegen?
In Everon website; wel inloggen met user die de rol "Account station admin" heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3rbxMCvblBlhMVqwk_3VVd3MTAs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xDBQAdmAipoFNicQdU3GeAlg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriklu
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 26-06 19:34
Ik heb sinds kort een nieuwe (lease) auto met de mogelijkheid om 3fase te laden. Hebben jullie nog advies naar welke partij ik dan het beste kan overstappen (de oude paal is 1fase)? Of doen de genoemde partijen alleen maar de backoffice en moet je zelf aan de paal knutselen met een elektricien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SjigEd
Vergeet niet voor het overstappen je laadschema te deactiveren.
Bij mijn Elvi kun je naast het online laadschema ook een lokaal laadprofiel instellen.
Deze was bij mij dus nog gewoon actief en blokkeerde het laden vanuit Monta.

Ik moest dus weer even terug wisselen naar Everon om het laadschema te deactiveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:32

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Ik heb op marktplaats een EVbox type B1161-1001 gekocht, dit lijkt een vroeg model Businessline te zijn met alleen gps en cellular.

Bluetooth verbinden via de EVbox connect app werkt niet. Een nieuw Everon account aanmaken lijkt niet meer te mogen van EV box.

Iemand een idee hoe ik met de controller van deze unit kan communiceren?

De oude eigenaar heeft ook geen app meer..

Als de paal domweg gaat laden bij connectie met de auto, op een vooraf ingesteld vermogen zou dat al prima zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Scatman_II op 11-06-2025 23:01 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjigEd
Scatman_II schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:48:
Ik heb op marktplaats een EVbox type B1161-1001 gekocht, dit lijkt een vroeg model Businessline te zijn met alleen gps en cellular.

Bluetooth verbinden via de EVbox connect app werkt niet. Een nieuw Everon account aanmaken lijkt niet meer te mogen van EV box.

Iemand een idee hoe ik met de controller van deze unit kan communiceren?

De oude eigenaar heeft ook geen app meer..

Als de paal domweg gaat laden bij connectie met de auto, op een vooraf ingesteld vermogen zou dat al prima zijn.
Ombouwen? https://gathering.tweaker...message/44888872#44888872

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:32

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Zeker mogelijk (ik heb thuis al een zelfbouw EVSE met deze Stegen controller), maar de bedoeling van deze unit was een simpele laadpaal voor bij m'n ouders thuis, hij heeft €20 gekost via marktplaats.
De stegen controller inc lekstroombeveiliging etc. voegt daar weer €200 aan toe.

Prima als last resort, maar 'plug & charge' moet toch te activeren zijn op deze paal zonder ombouwen, leek mij?

EVbox klantenservice kan nog weinig verder helpen helaas..

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Oké, eindelijk respons nadat ik er over de chat niet uitkwam met meerdere mensen. Waarom ze online/offline gaan hebben ze geen antwoord op, maar auto start staat aan dus in die zin zou alles moeten blijven werken zoals nu. We gaan het meemaken. . . gek genoeg termineren ze nog steeds mijn account op 1 aug ipv 1 dec. Soit. Toch uitstel van executie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St3ve-0
Is er hier een Monta backoffice gebruiker die toevallig een laadpas van de leasemaatschappij bij Eneco emobility (MSP) heeft die kan verifiëren of het openbaar laden mogelijk is? Ik kan niet vinden of Monta en Eneco onderling een roaming overeenkomst hebben. Ben een beetje huiverig om alles om te zetten en er daarna achter te komen dat ik onverhoopt niet meer kan laden.

[ Voor 18% gewijzigd door St3ve-0 op 13-06-2025 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:58
Ik heb nu dus onze laadpaal, evbox homeline, op autostart gezet. Voorheen gebruikte wij de laadpaal icm een eigen bedrijf en dus ook de administratie etc. Maar dat hebben we sinds begin dit jaar niet meer nodig.

Nu gebruiken we hem enkel als particulier. Is het omzetten naar autostart dan voldoende?

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacefreek
Perkouw schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 08:28:
Oké, eindelijk respons nadat ik er over de chat niet uitkwam met meerdere mensen. Waarom ze online/offline gaan hebben ze geen antwoord op, maar auto start staat aan dus in die zin zou alles moeten blijven werken zoals nu. We gaan het meemaken. . . gek genoeg termineren ze nog steeds mijn account op 1 aug ipv 1 dec. Soit. Toch uitstel van executie.
Wat een inconsistente communicatie vanuit EVBox, jij had toch ook een oud 2G business model? Bij mij gaven ze aan dat ze die niet in autostart modus konden zetten zonder extra hardware (die niet meer leverbaar was), bij jou is dat wel mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
@spacefreek G3, maar communicatie is echt bijzonder inconsistent en onduidelijk inderdaad. Aan de chat werd eerder nog gemeld dat de communicatiemodule geheel vervangen zou moeten worden en dat het niet meer waard zou zijn. Gezien deze lukraak online komt om dan weer gros van de tijd offline door te brengen.

Om vervolgens van een ander te horen dat ze niet weten wat er aan de hand is, mijn account 1 augustus stopt en ze niets kunnen betekenen. Om. . .een week of wat later via de mail te horen dat autostart aan staat, en er niets verandert en ze blijven werken zoals nu gezien die toch al offline staat. Yeah ehm oké. . .

Ik heb nu de modus aangenomen; ik zie het wel. . . :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:06

GieltjE

Niks te zien...

Gisteren de migratie naar Monta uitgevoerd op een Elvi (originele 16kW versie).

De EVBox connect app is niet heel practisch (ocpp omzetten was niet heel intuitief) maar daarna was het snel gebeurd.
Niet vergeten om je lokale laad fob/pas in monta EN in je paal te registreren.

Daarna heb je genoeg vrijheden om b.v. members uit te nodigen die voor een gereduceerd tarief kunnen laden en ook publieke kosten zijn goed configureerbaar (inclusief klever en start kosten).
Zelfs publieke/vrienden/prive kosten mee laten gaan met dag/nacht tarief kun je instellen (helaas geen koppeling met eventuele dynamische contracten).

Mijn insziens een prima keuze voor een gratis leverancier :).

Edit: Weet er iemand of er een simpele android app is die een rfid fob kan emuleren zodat ik de telefoon kan gebruiken om lokaal laden te starten? (hoefd dus niet te werken bij andere palen).

Edit 2: Een nadeel is wel dat je met het gratis plan niet meer op chargemap e.d. word vermeld :'(

[ Voor 17% gewijzigd door GieltjE op 16-06-2025 13:32 ]

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:51
Heb mijn 4 Businessline palen overgezet naar EVCC, zelf hosted. Het was even kloten, ook om het via HTTPS en een slotje te krijgen. Maar zit nu niet meer aan een platform vast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aCvC_jaSh8ip9qEsE3nLljHpTFs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aIULBbWgu6UaVpdfr3KxrCZk.png?f=fotoalbum_large

Heb hiervoor Monta even een dag uitgeprobeerd maar teveel gedoe en kreeg het niet lekker voor elkaar. Plus ze duwen mij teveel naar hun betaalde dienst.

Heb wel een eenmalige donatie van €100 gedaan aan het EVCC project om een vaste key te hebben. Je zou inprincipe de trialkey kunnen blijven gebruiken en een script dat steeds laten vernieuwen. Maar vind ‘t wel een tof project en heb de boel nu daadwerkelijk in eigen beheer.

[ Voor 30% gewijzigd door slijkie op 21-06-2025 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pocketware

Pocketware

Topicstarter
Zelf nog aan het kijken welke backoffice ik als alternatief ga nemen. Moet er een hebben i.v.m. de laadpas van de werkgever en aangezien ik zelf de kosten voor de paal e.d. betaal wil ik wel zelf een tarief kunnen instellen. Wat beviel er niet aan Monta @slijkie ?

De G3 paal kan ik via Everon configuren (geen bluetooth aanwezig; moet dus via everon), maar kan ik als het niet bevalt dat dan ook weer aanpassen? Kan je bij Monta bijvoorbeeld ook de configuratie aanpassen?

Daarnaast net lopen zoeken waarom de paal niet wil laden. Auto geeft aan "No power", alle kabels gecontroleerd, unit herstart, loskoppelen, enz.
Blijkt in de logs in Everon te staan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
{
  "connectorId": 195XXXX,
  "errorCode": "HighTemperature",
  "info": "High temperature on body.",
  "status": "SuspendedEVSE",
  "timestamp": "2025-06-21T15:57:52Z"
}

Zelfs de paal heeft het nu te warm om iets te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:51
Pocketware schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 18:14:
Zelf nog aan het kijken welke backoffice ik als alternatief ga nemen. Moet er een hebben i.v.m. de laadpas van de werkgever en aangezien ik zelf de kosten voor de paal e.d. betaal wil ik wel zelf een tarief kunnen instellen. Wat beviel er niet aan Monta @slijkie ?

De G3 paal kan ik via Everon configuren (geen bluetooth aanwezig; moet dus via everon), maar kan ik als het niet bevalt dat dan ook weer aanpassen? Kan je bij Monta bijvoorbeeld ook de configuratie aanpassen?

Daarnaast net lopen zoeken waarom de paal niet wil laden. Auto geeft aan "No power", alle kabels gecontroleerd, unit herstart, loskoppelen, enz.

code:
1
2
3
4
5
6
7
{
}

Ik heb 4 EVbox BusinessLine’s, echter 1 is een master unit en 3 slaves. Hij wilde steeds maar ‘1 unit’ toevoegen en geen 4.

Maargoed mijn palen staan open en op auto-start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-dvh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-06 14:01
Pocketware schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 18:14:

code:
1
2
3
4
5
6
7
{
}

Misschien een hele simpele vraag, maar waar kan men de logs inzien? Op https://evbox.everon.io/ kan ik het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBrunekreeft
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:51

BBrunekreeft

Dus...

Misschien interessant voor mensen met een EVBox HomeLine: afgelopen week heb ik mijn laadpaal (een EVBox HomeLine, model G3-M5320E) verplaatst naar Clenergy EV.
Op hun website heb ik een contactformulier ingevuld. Vervolgens verliep alles via de mail.
Alles is vlekkeloos verlopen.

Ik moet het laden nu wel starten met een app, autostart wordt niet ondersteund. Jammer, maar daar kan ik verder wel mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pocketware

Pocketware

Topicstarter
Sander-dvh schreef op maandag 23 juni 2025 @ 09:10:
[...]

Misschien een hele simpele vraag, maar waar kan men de logs inzien? Op https://evbox.everon.io/ kan ik het niet vinden.
Zie post Pocketware in "Beëindiging EVBox Everon diensten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik kan die logs ook niet zien, en ben de enige met een login. Neem aan dat ik daarmee de juiste rechten heb?

We hebben een Business Line G4 met een slave eraan (met 2 uitgangen). Totaal 3 laadpunten dus.
Alleen geen lokaal toegang tot de paal op dit moment via de app, moet juiste gegevens daarvoor nog zien te verkrijgen.

Schrik wel van de kosten die veel partijen vragen om deze palen "openbaar" te kunnen zetten, voor het feit dat ze alleen de facturatie regelen.

[ Voor 19% gewijzigd door Tortelli op 25-06-2025 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pocketware

Pocketware

Topicstarter
Tortelli schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 16:21:
Ik kan die logs ook niet zien, en ben de enige met een login. Neem aan dat ik daarmee de juiste rechten heb?

We hebben een Business Line G4 met een slave eraan (met 2 uitgangen). Totaal 3 laadpunten dus.
Alleen geen lokaal toegang tot de paal op dit moment via de app, moet juiste gegevens daarvoor nog zien te verkrijgen.

Schrik wel van de kosten die veel partijen vragen om deze palen "openbaar" te kunnen zetten, voor het feit dat ze alleen de facturatie regelen.
Heb je wel een account met station admin rechten?
Ik heb twee accounts; op alleen het tweede met station admin zie ik de logs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g6TCGQX0uJqvBrOM6US87rOxBAA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/5oOuaA6XOsZ20OVsfMpYpfns.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door Pocketware op 25-06-2025 16:53 ]

Pagina: 1