Edit: Contact gehad met Everon / EVaftersales. Conclusie is dat we een nieuwe laadpaal moeten hebben, of er moet een partij de controller aanpassen. Maar gezien het een 2G module bezit, zou die per 2027 sowieso stoppen met werken. We bezitten een EVBox Businessline second generation. Nogal zuur, we wonen hier nog niet zo lang en de laadpaal is onderdeel van het huis (en daarmee aankoopprijs).

Volgens de support moet er altijd iemand langs komen om dit om te zetten naar een andere backend dienst en kan ik het niet zelf regelen. Pfff.
Door drukte heb ik de mail van EVBox genegeerd, we hadden zelf tijdelijk geen elektrische auto meer en geen behoefte aan. Maar nu wil ik toch familie/vrienden kunnen laten laden.
Alleen m’n account bij EVBox is per 1 augustus opgeheven en laden werkt niet meer. Als ik pasje ervoor houd, kleurt de led ring rood bij m’n EVBox Businessline.
Met de app EVBox Connect krijg ik geen verbinding via Bluetooth. Stroom er al eens af gehaald en weer op, maar wordt nog steeds niet gevonden via Bluetooth met de app.
Iemand toevallig ervaring mee? Vind het op z’n zachtst gezegd best wel gezeik. Snap niet dat die niet gewoon kan laden zonder pasje oid. Is immers privé bezit en ik beschouw het als een regulier stopcontact maar nu zit er gare software tussen die de boel blokkeert.
[
Voor 24% gewijzigd door
Slickk op 01-09-2025 09:31
]