[Samsung Galaxy Ultra 2 & Watch 9] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• oertje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-08 22:24
Heb de watch ultra vanaf dinsdag en mee naar strand genomen, de zee in, afgespoeld en gedroogd en waterlock weer uit,maar het leek of er steeds vanaf de zwarte rand wat water kwam, iedere keer zat er wat en dat veegde ik dan weer weg. De zwarte rand op het glas waar de cijfers en oranje pijltje bovenin staat.

Nog meer mensen gezwommen?

• oertje
r_buren schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 09:42:
Hebben jullie ook dat de Galaxy Watch 9 (in mijn geval de 44mm) alleen maar wil opladen op de originele laders? Dus de meegeleverde lader bij de Watch 9 zat en de lader die bij de Watch 7 zat, maar als ik andere laders probeer die bij mij Amazon vandaan komen komt er een melding op de Watch 9 dat de lader niet ondersteunt wordt of zoiets dergelijks. Terwijl de Watch 7 daar geen problemen mee had.
ik heb de lader van de watch ultra 2025 gebruikt en doet het ook alleen trager, en ik heb er eentje uit china die ook voor de watch6classic was en de ultra2025 en die doet het ook alleen zo traag dat dat als niet werkende moet beschouwd worden, ik krijg geen errors

• danieldk
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 28-08 18:25
oertje schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 11:11:
Heb de watch ultra vanaf dinsdag en mee naar strand genomen, de zee in, afgespoeld en gedroogd en waterlock weer uit,maar het leek of er steeds vanaf de zwarte rand wat water kwam, iedere keer zat er wat en dat veegde ik dan weer weg. De zwarte rand op het glas waar de cijfers en oranje pijltje bovenin staat.

Nog meer mensen gezwommen?
Ik heb er twee keer een haartje tussen de schijf en de body moeten weg moeten trekken, waarschijnlijk er tussen gekomen bij het aaien van een kat. Ik vermoed dat de sluiting van de ring niet helemaal perfect is. Nog niet eerder gezien bij de Ultra 2025 en nu al twee keer in twee dagen.

• oertje
danieldk schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 12:14:
[...]

Ik heb er twee keer een haartje tussen de schijf en de body moeten weg moeten trekken, waarschijnlijk er tussen gekomen bij het aaien van een kat. Ik vermoed dat de sluiting van de ring niet helemaal perfect is. Nog niet eerder gezien bij de Ultra 2025 en nu al twee keer in twee dagen.
ook niet gezien bij de 2025 versie.

Wat nu?

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik kom van een Galaxy Watch 4 Classic dus de Ultra 2 is een enorme vooruitgang, erg blij mee!

Het enige dat bij mij niet goed werkt is de 'Polsdetectie' bij de beveiligingsinstellingen; ik wil niet dat 'ie lockt als ik 'm om mijn pols heb. Dat werkte erg goed op mijn vorige horloge, maar bij deze niet. Op Reddit lees ik over een sticker die ik nog weg moet halen, dat had ik al veel eerder gedaan. Hier nog tips/ervaringen? Zit er nog een folietje over de sensoren die ik mis?

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:20
Ik heb telkens ruzie met de band. Op zich zit het wel lekker, maar de lusjes verschuiven steeds zodat de band los komt. Vannacht was zelfs onverklaarbaar de hele watch losgekomen van mijn pols. De originele band van mijn Watch 5 pro was perfect. Als iemand weet waar ik zoiets weer kan vinden voor de Ultra 2 hou ik me graag aanbevolen.

• g86
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 27-08 22:19

g86

realphoenikx schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 10:23:
Ik heb telkens ruzie met de band. Op zich zit het wel lekker, maar de lusjes verschuiven steeds zodat de band los komt. Vannacht was zelfs onverklaarbaar de hele watch losgekomen van mijn pols. De originele band van mijn Watch 5 pro was perfect. Als iemand weet waar ik zoiets weer kan vinden voor de Ultra 2 hou ik me graag aanbevolen.
Dit?
https://smartwatchbanden....t-band-met-d-buckle-zwart

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:44
Na een paar jaar Ultra, en sinds vandaag Ultra 2 blijf ik de Trail bandjes toch wel het meest fijn vinden in dagelijks gebruik.

Eerste (kleine) minpuntje al wel gespot bij de Ultra 2. Er staan nu cijfers op de ring, maar omdat ik links ben, en het horloge rechts draag staan deze nu op de kop :+

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:49
Ik loop inmiddels bijna twee weken met de Galaxy Watch Ultra 2 rond (om precies te zijn sinds maandag 3 augustus). Het is echt een erg fijn Watch. Het draagcomfort is top en de bandjes zitten erg comfortabel. Ik gebruik de standaard door Samsung meegeleverde bandjes bij de Titanium Silver.

Dit is echt een wereld van verschil met de bandjes van mijn oude Watch Ultra (het 2024-model). Die waren erg ruw en stug, waardoor ik vaak last kreeg van rode afdrukken, jeuk en irritatie op mijn pols. Het feit dat Samsung de Watch Ultra 2 nog dunner heeft weten te maken is een enorm pluspunt; het 'baksteengevoel' is gelukkig weg en hij is zo licht dat ik nauwelijks merk dat ik hem om heb. Ik heb dan ook totaal geen spijt van deze upgrade!

Als minpuntje vind ik het wel jammer dat de fysieke roterende ring (de 'bezel' van de Classic) er niet op zit. Dit had het navigeren een stuk makkelijker gemaakt. Hopelijk brengt Samsung dit op een toekomstig Ultra-model weer terug.

Update: Omdat mijn screenprotector door het stoten op mijn werk helaas is gebarsten, heb ik inmiddels een nieuwe screenprotector van Rosso Tempered Glass (9H) gehaald. Die ga ik er straks direct opnieuw op plakken!

[ Voor 11% gewijzigd door Van der Berg op 15-08-2026 11:35 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra 2 - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB

• danieldk
oertje schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 19:43:
[...]

ook niet gezien bij de 2025 versie.

Wat nu?
Als het net als de 2025 versie is, dan is de ring hoofdzakelijk decoratief en om het scherm te beschermen (omdat het verhoogd is ten opzichte van het scherm) en zit het scherm zelf op de bovenplaat gelijmd. Zie deze iFixit video:

YouTube: Galaxy Watch Ultra Teardown - Not Just An Apple Watch Clone

Zolang de ring er niet af gaat, maak ik me niet te veel zorgen. Anders moet garantie of Care+ het maar oplossen.

• danieldk
Van der Berg schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 11:18:
Als minpuntje vind ik het wel jammer dat de fysieke roterende ring (de 'bezel' van de Classic) er niet op zit. Dit had het navigeren een stuk makkelijker gemaakt. Hopelijk brengt Samsung dit op een toekomstig Ultra-model weer terug.
Ja, dat zou voor mij een 'instabuy' zijn. Ik heb ook een Coros Nomad die een draaibare kroonknop waarmee je tijdens een workout:
  • Op een statistiekscherm naar het volgende scherm kan en je dus vlot tussen statistieken kan switchen.
  • Op een kaartscherm in/uit kan zoomen op de kaart. Heel erg handig tijdens een workout - soms wil je uitzoomen om een idee te krijgen wat er de volgende 5-10 minuten gaat komen. Soms wil je ver inzoomen als er bijv. een complexere situatie is om te zien welke afslag je moet nemen.
Dat is bijv. op de fiets heel erg veel fijner dan met een touch-schermpje te priegelen. Een roterende ring zou vergelijkbaar zijn, hoewel het voordeel van een kroon zoals op de Coros of AWU is dat het ook meteen een knop is, dus dan kun je extra makkelijk door items heen gaan en evt. selecteren.

Verder blijft een groot gemis dat route-gebaseerde workouts geen topografische kaart gebruikt. Je kunt nu wel zien welke kant je ongeveer op moet, maar het gebruikt Google maps en mist kleinere fietspaden, wandelpaden, en omgevingsdetails waar je je aan kunt orienteren. Het zou al een heel erg grote winst zijn als ze gewoon een OSM-gebaseerde topografische kaart zouden tonen.

Verder kreeg ik tijdens het fietsen de nieuwe klimwaarschuwingen. Helaas blijken die ook behoorlijk af te wijken. Soms is een klimmetje al klaar en je krijgt nog een waarschuwing of het kondigt een klim aan op vlak terrein. Mijn vermoeden is dat dit een stuk beter kan als ze OSM met een goede DEM zouden gebruiken.

Ik krijg bij Samsung, Apple, e.d. vaak het gevoel dat, hoewel hun keynotes vol hikes e.d. zitten, de ontwikkelaars hooguit naar de sportschool op de campus gaan of evt. hardlopen en daardoor geen benul hebben hoe gebrekkig hun implementatie is voor fietsen, wandelen, e.d. is. Hoewel Samsung nog iets beter is, want het doet iig route-gebaseerde workouts.

• oertje
danieldk schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 11:30:
[...]

Als het net als de 2025 versie is, dan is de ring hoofdzakelijk decoratief en om het scherm te beschermen (omdat het verhoogd is ten opzichte van het scherm) en zit het scherm zelf op de bovenplaat gelijmd. Zie deze iFixit video:

YouTube: Galaxy Watch Ultra Teardown - Not Just An Apple Watch Clone

Zolang de ring er niet af gaat, maak ik me niet te veel zorgen. Anders moet garantie of Care+ het maar oplossen.
Dank reactie en link.

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Dacht vandaag nog ik ga echt netjes met mijn spullen om toen ik naar mijn horloge keek en beschadigde horloges hier zag.. heel klein tikje tegen de muur en mijn horloge is al verpest.... ik hou niet van beschadigde spullen, wat moet ik hier nou weer mee :(

Is herstel/reparatie hiervan mogelijk ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UXR1CrFtka1zx6uzA1LXcXtRcCM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4xzz1fT3i2bql1HbfPtAo9Ig.jpg?f=fotoalbum_large

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 Astral LC 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

• danieldk
Q_7 schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 10:39:
Dacht vandaag nog ik ga echt netjes met mijn spullen om toen ik naar mijn horloge keek en beschadigde horloges hier zag.. heel klein tikje tegen de muur en mijn horloge is al verpest.... ik hou niet van beschadigde spullen, wat moet ik hier nou weer mee :(

[Afbeelding]
Ik gok dat als servicecentra op een gegeven moment vervangende ringen hebben je ze tegen betaling kan laten vervangen (of het evt zelf kunt doen)? Helaas is de ring er waarschijnlijk wel op gelijmd (tenminste, was het geval met vorige Ultras), dus die moet er met een 'heat gun' af, goed schoongemaakt worden en dan weer opnieuw gelijmd worden.

Dit is toch een probleem dat je houdt met titanium met coating en zelfs anodisatie, de coating beschadigt vrij makkelijk en dan zie je het onderliggende titanium. Was ook een probleem met bijv. de Apple Watch in de donkere uitvoering en verschillende Garmin horloges. Op zwart is het ook nog eens heel erg zichtbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door danieldk op 16-08-2026 11:40 ]

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:29

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Dat inruilprijs gaat goed. Ik kreeg de doos pas binnen nadat de inruildatum verstreken was volgens de brief die erbij zat. En inmiddels ligt het pakketje al sinds donderdagochtend op het ups punt.

failure is the only option

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07:13
Phusebox schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 12:29:
Dat inruilprijs gaat goed. Ik kreeg de doos pas binnen nadat de inruildatum verstreken was volgens de brief die erbij zat. En inmiddels ligt het pakketje al sinds donderdagochtend op het ups punt.
Horloge moet voor 03-10-2026 ingeleverd zijn toch?

PSN : Geraedus

• postvoordennis
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-08 23:57
Ik weet niet hoelang het duurt, maar hier nog steeds geen retourdoos ontvangen.

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Geraedus schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 14:04:
[...]

Horloge moet voor 03-10-2026 ingeleverd zijn toch?
Op de brief die erbij zat bij mij stond 14-08 🤣

• Geraedus
postvoordennis schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 14:05:
Ik weet niet hoelang het duurt, maar hier nog steeds geen retourdoos ontvangen.
Je kan een email naar ze sturen, mogelijk krijg je van hun een track and trace om de retourdoos te kunnen volgen.

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 20:43
Q_7 schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 10:39:

[Afbeelding]
Heb dit ook gehad met de GWU en ook met de GWU2. Na 2 dagen is de kras weer weg.

Weet niet hoe het werkt,maar die kras verdwijnt vanzelf.

• SeriousG
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-08 20:08
Vrijdag W2U ontvangen. Opvallend dat de batterij nu al 'slechts' 784 mAh capaciteit heeft. Mijn S25U had gewoon 100% uit de doos. 🙈

Hoe is dit bij jullie?

[ Voor 8% gewijzigd door SeriousG op 16-08-2026 17:42 ]

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:44
SeriousG schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 17:36:
Vrijdag W2U ontvangen. Opvallend dat de batterij nu al 'slechts' 784 mAh capaciteit heeft. Mijn S25U had gewoon 100% uit de doos. 🙈

Hoe is dit bij jullie?
Ook afgelopen vrijdag mijn Watch Ultra 2 ontvangen, de batterij capaciteit geeft hier 800 mAh aan en daaronder de geschatte capaciteit is 784 mAh.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cvAXZJ9McMVbNKPO5ERG11OOaTo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h5GV6u02UmSDFXMoIoPfMPuY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Megapaul op 16-08-2026 18:22 ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• g86

g86

Gabriel_Knight schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 16:59:
[...]

Heb dit ook gehad met de GWU en ook met de GWU2. Na 2 dagen is de kras weer weg.

Hoe verklaar je dit? Wil er wel het fijne van weten :-)

• Geraedus
[...]

Misschien was het een haar en geen kras. Ik heb nog nooit van zelfhelend glas gehoord.

• huggie
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-08 07:55
Ik heb mijn GWU2 afgelopen maandag ontvangen. Ik had hem vooral aangeschaft voor zijn grotere batterij in de hoop dat ik er wat langer mee door kon dan 1 dag. Ik was al aangenaam verrast door de vooruitgang tov mijn GW4 classic in dagelijkst gebruik maar bij mij ging het vooral om actief gebruik. Ik heb hem dan ook afgelopen weekend aan een grotere test onderworpen tijdens de 100km dodentocht en hij heeft het gehaald :)

Gestart op 100% ongeveer 2u voor de start.
GPS Tracking actief, Health monitoring actief
Wifi en always on display inactief
Ik heb ook nog wat andere settings uitgezet (zoals slaap-, snurk- en stress monitoring aangezien ik toch ging wandelen en niet slapen ;) )

Na 100km en bijna 24u had hij nog steeds 8% over.

Volgens de estimates van Samsung zelf zou ik het niet gehaald hebben want die gaf maar 21u24m aan als max. De praktijk viel dus beter mee dan geschat en voor mij een bevredigend resultaat om te weten dat ik er dus ook veel langere workouts mee kan opvolgen zonder me zorgen te moeten maken over de batterij.

• realphoenikx
Ik weet zeker dat ik ergens op de watch mijn lichaamssamenstelling, tenminste vetpercentage, heb gemeten, maar ik kan niet meer vinden waar. Is die optie verwijderd?

Daarnaast had ik in een recensie van de Watch Ultra 2 op YT gezien dat er vroeger de mogelijkheid was instellingen te veranderen in de camera app, maar die lijkt inmiddels te zijn verwijderd door Samsung?
In de camera app van mijn oude watch 5 pro kon ik kiezen tussen de front of back camera van mijn telefoon. Maar deze optie lijkt in de camera app van de watch ultra 2 niet te bestaan?

[ Voor 54% gewijzigd door realphoenikx op 17-08-2026 15:05 ]

• huggie
realphoenikx schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 14:13:
Ik weet zeker dat ik ergens op de watch mijn lichaamssamenstelling, tenminste vetpercentage, heb gemeten, maar ik kan niet meer vinden waar. Is die optie verwijderd?
Dit kan je terugvinden onder Body Measurement. Daar vraagt hij je geslacht, lengte en gewicht waarna je 2 vingers op de knoppen moet houden om de samenstelling te meten (vet, water, spieren, ...)

Voor het stukje van de camera kan ik je helaas niet helpen, heb dat op de vorige watch nooit gebruikt (of enkel om remote een foto te nemen, mr vond het te klein om iets anders mee te doen)

• Gabriel_Knight
g86 schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 23:49:
[...]

Hoe verklaar je dit? Wil er wel het fijne van weten :-)
De krassen die je hier ziet waren na een paar dagen helemaal weg

https://imgur.com/a/XAUWlEA

• R.S.E
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Gabriel_Knight schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 17:51:
[...]

De krassen die je hier ziet waren na een paar dagen helemaal weg

https://imgur.com/a/XAUWlEA
Dan waren dat waarschijnlijk resten van hetgeen waar je tegenaan bent gekomen met je horloge. Beschadigingen verdwijnen niet zomaar. :)

• g86

g86

Hebben jullie dit ook op jullie Watch Ultra 2?
Zie rode cirkels. Is enkel te zien op de rechterkant, onder/boven de knoppen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1pKd4DfqFb-B4jNM0MgkojIiu0I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ljUA6GVmOzdIW1rEAAwCSs5I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YxVxnOnVx0bh2Ld5sRfPL37T0Cg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7JGFA5qwCxfpp4lMWAglAF1B.jpg?f=fotoalbum_large

• danieldk
g86 schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 21:09:
Hebben jullie dit ook op jullie Watch Ultra 2?
Yes, grappig genoeg bij mij alleen rechts onder de knoppen, niet boven.

• g86

g86

danieldk schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 21:29:
[...]

Yes, grappig genoeg bij mij alleen rechts onder de knoppen, niet boven.
Zijn ze nog die dat hebben? En zowel boven/onder aan de rechterkant? Of maar op 1 plaats? Of op andere plaatsen?
Op sommige reviewfoto's zie ik het ook.

Voor 749 euro adviesprijs vind ik dat best wel not done. Fout in productie? QC issue?

Update: Gemini zegt dit hierover? Humz. Really?

Dit zijn antennelijnen / isolatiesleuven en matrijsscheidingslijnen (mold parting lines) die inherent zijn aan het productie- en antenne-ontwerp van het horloge.
​Signaaldoorvoer (Antenne-isolatie): De buitenrand en het 'cushion'-frame van het horloge bestaan grotendeels uit metaal (titanium). Omdat massief metaal radiosignalen blokkeert (voor Dual-frequency GPS, LTE, Bluetooth en NFC), moeten er niet-geleidende polymeer-/composietonderbrekingen in de behuizing zitten zodat de signalen ongehinderd in en uit kunnen stralen.
​Constructie van het Dynamic Lug-systeem: Rondom de bandaansluiting en de knoppen gebruikt Samsung precisie-gegoten composiet- en kunststofinzetstukken. Waar de delen van de spuitgietmal tijdens het productieproces bij elkaar komen, ontstaat een uiterst fijne, rechte naad (parting line).
​Het is dus geen kras, scheurtje of productiefout, maar een standaard ontwerponderdeel dat op exact dezelfde positie aanwezig is bij elk exemplaar.

De linker- en rechterzijde van de horlogekast zijn intern en functioneel totaal verschillend:
​Rechterkant (knoppen & GPS/LTE-antennes): Aan de rechterzijde zitten de fysieke knoppen (de oranje Quick Button en functieknoppen) en lopen de primaire antenne-circuits door de behuizing. Hierdoor gebruikt Samsung aan deze kant specifieke composiet-inserts en isolatie-onderbrekingen die in een aparte matrijs gegoten worden.
​Linkerkant (speakergrille & microfoons): Aan de linkerzijde bevindt zich de dubbele speakeropening en microfoongrill. Het titanium frame loopt hier constructief anders door en heeft deze specifieke uitsparingen en gegoten overgangen niet nodig.
​Dat je ze alleen aan de rechterkant (zowel boven als onder bij de lug-aansluiting) ziet en niet aan de linkerkant, is dus exact hoe de behuizing ontworpen en geproduceerd is. Jouw exemplaar is volkomen normaal.

[ Voor 77% gewijzigd door g86 op 18-08-2026 09:59 ]

• realphoenikx
huggie schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 17:12:
[...]

Dit kan je terugvinden onder Body Measurement. Daar vraagt hij je geslacht, lengte en gewicht waarna je 2 vingers op de knoppen moet houden om de samenstelling te meten (vet, water, spieren, ...)
Gevonden!

[ Voor 28% gewijzigd door realphoenikx op 17-08-2026 23:44 ]

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:24
verkeerd geplaatst.

[ Voor 88% gewijzigd door kruila op 17-08-2026 23:44 ]

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• kruila
g86 schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 21:39:
[...]

Zijn ze nog die dat hebben? En zowel boven/onder aan de rechterkant? Of maar op 1 plaats? Of op andere plaatsen?
Op sommige reviewfoto's zie ik het ook.

Voor 749 euro adviesprijs vind ik dat best wel not done. Fout in productie? QC issue?

Update: Gemini zegt dit hierover? Humz. Really?

Dit zijn antennelijnen / isolatiesleuven en matrijsscheidingslijnen (mold parting lines) die inherent zijn aan het productie- en antenne-ontwerp van het horloge.
​Signaaldoorvoer (Antenne-isolatie): De buitenrand en het 'cushion'-frame van het horloge bestaan grotendeels uit metaal (titanium). Omdat massief metaal radiosignalen blokkeert (voor Dual-frequency GPS, LTE, Bluetooth en NFC), moeten er niet-geleidende polymeer-/composietonderbrekingen in de behuizing zitten zodat de signalen ongehinderd in en uit kunnen stralen.
​Constructie van het Dynamic Lug-systeem: Rondom de bandaansluiting en de knoppen gebruikt Samsung precisie-gegoten composiet- en kunststofinzetstukken. Waar de delen van de spuitgietmal tijdens het productieproces bij elkaar komen, ontstaat een uiterst fijne, rechte naad (parting line).
​Het is dus geen kras, scheurtje of productiefout, maar een standaard ontwerponderdeel dat op exact dezelfde positie aanwezig is bij elk exemplaar.

De linker- en rechterzijde van de horlogekast zijn intern en functioneel totaal verschillend:
​Rechterkant (knoppen & GPS/LTE-antennes): Aan de rechterzijde zitten de fysieke knoppen (de oranje Quick Button en functieknoppen) en lopen de primaire antenne-circuits door de behuizing. Hierdoor gebruikt Samsung aan deze kant specifieke composiet-inserts en isolatie-onderbrekingen die in een aparte matrijs gegoten worden.
​Linkerkant (speakergrille & microfoons): Aan de linkerzijde bevindt zich de dubbele speakeropening en microfoongrill. Het titanium frame loopt hier constructief anders door en heeft deze specifieke uitsparingen en gegoten overgangen niet nodig.
​Dat je ze alleen aan de rechterkant (zowel boven als onder bij de lug-aansluiting) ziet en niet aan de linkerkant, is dus exact hoe de behuizing ontworpen en geproduceerd is. Jouw exemplaar is volkomen normaal.
Dus als je die "krasjes" niet hebt, dan mis je bepaalde functionaliteit(en)? Komt mij ongeloofwaardig voor. O ja, ik heb die "krasjes" niet.

• g86

g86

kruila schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 23:44:
[...]

Dus als je die "krasjes" niet hebt, dan mis je bepaalde functionaliteit(en)? Komt mij ongeloofwaardig voor. O ja, ik heb die "krasjes" niet.
Dus jij niet, ik wel en iemand anders ook.

Net daarom schreef ik eerst dit:

Zijn ze nog die dat hebben? En zowel boven/onder aan de rechterkant? Of maar op 1 plaats? Of op andere plaatsen? Op sommige reviewfoto's zie ik het ook.

• kruila
g86 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 00:32:
[...]

Zijn ze nog die dat hebben? En zowel boven/onder aan de rechterkant? Of maar op 1 plaats? Of op andere plaatsen? Op sommige reviewfoto's zie ik het ook.

Ik twijfel niet aan het feit dat jij, en meerdere mensen, die krasjes hebben, ik vind het verhaal dat dit expres is gemaakt door Samsung om bepaald "verbindingen" mogelijk te maken onwaarschijnlijk.

• g86

g86

kruila schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 09:14:
[...]

Ik twijfel niet aan het feit dat jij, en meerdere mensen, die krasjes hebben, ik vind het verhaal dat dit expres is gemaakt door Samsung om bepaald "verbindingen" mogelijk te maken onwaarschijnlijk.
Krasjes zou ik het niet noemen. Want ze zijn symmetrisch boven en onderaan. Dus ze zijn er op een of andere manier gekomen tijdens de productie. Is het een afwijking in de mal van dit specifiek onderdeel?
Maar kan de rest van Tweakers ook eens kijken naar zijn eigen Watch Ultra 2 en hier laten weten of dat ook te zien is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1pKd4DfqFb-B4jNM0MgkojIiu0I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ljUA6GVmOzdIW1rEAAwCSs5I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YxVxnOnVx0bh2Ld5sRfPL37T0Cg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7JGFA5qwCxfpp4lMWAglAF1B.jpg?f=fotoalbum_large

• kruila
Dan zou het misschien nuttig zijn dat iedereen er bij vermeld welke kleur watch die heeft, ik heb titanium grey

• huggie
g86 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 00:32:
[...]

Ik heb ze ook, boven en onder, maar moet wel bijna met een vergrootglas kijken om ze te zien. Dus als het hier niet vermeld was geweest had ik het waarschijnlijk nooit gemerkt dat ze er waren. Daarnaast zitten ze op een plaats waar ik niet op kijk als ik het horloge draag dus stoor ik me er niet aan.

• g86

g86

huggie schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 09:42:
[...]

Ik heb ze ook, boven en onder, maar moet wel bijna met een vergrootglas kijken om ze te zien. Dus als het hier niet vermeld was geweest had ik het waarschijnlijk nooit gemerkt dat ze er waren. Daarnaast zitten ze op een plaats waar ik niet op kijk als ik het horloge draag dus stoor ik me er niet aan.
Alleen boven/onder aan de rechterkant? Met een vergrootglas? Dat zie je toch met het blote oog? :)

Eventjes overdrijven met de pijltjes. Maar dit is wat ik zie rechts onder. Rechts boven heb ik dat ook.
Mijn kleur: Titanium Silver. Ik vermoed dat bij Titanium Grey dat minder opvalt?

De vraag is: waarom zit dat daar? En waarom niet bij iedereen. Productiefout? QC issue?
Niet vergeten: dat ding kost 749 euro adviesprijs. Voor die prijs is dat not done. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gWKWVae8jLTiWH7AL_l2RVVpNZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/znjMV0dQC5nH9ZDlH2180WdD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door g86 op 18-08-2026 09:57 ]

• huggie
g86 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 09:50:
[...]

Alleen boven/onder aan de rechterkant? Met een vergrootglas? Dat zie je toch met het blote oog? :)

Eventjes overdrijven met de pijltjes. Maar dit is wat ik zie rechts onder. Rechts boven heb ik dat ook.
Mijn kleur: Titanium Silver. Ik vermoed dat bij Titanium Grey dat minder opvalt?

De vraag is: waarom zit dat daar? En waarom niet bij iedereen. Productiefout? QC issue?
Niet vergeten: dat ding kost 749 euro adviesprijs. Voor die prijs is dat not done. 8)7

[Afbeelding]
Boven en onder. Boven is wel nog veel minder hard zichtbaar dan onder. Daar moet ik het echt bijna met een vergrootglas bekijken om te zien. Ik heb idd de titanium grey versie maar dat zou toch niet veel verschil mogen geven aangezien het in het titanium grey stuk zit en niet in het silver bovenwerk. Maar ik moet het al echt onder het juiste licht houden om het te zien en als je het zo uitvergroot als op je foto dan valt het idd harder op. Ik zie het echt amper en had het waarschijnlijk nooit zelf gemerkt als ik het hier niet had vermeld zien worden.
Waarom het er zit... vraag is even na bij Samsung, zij gaan je dat ongetwijfeld kunnen toelichten mr het zal ongetwijfeld wel een reden hebben en het lijkt me niet direct een productiefout of QC issue.

[ Voor 7% gewijzigd door huggie op 18-08-2026 10:28 ]

• g86

g86

huggie schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:26:
[...]

Boven en onder. Boven is wel nog veel minder hard zichtbaar dan onder. Daar moet ik het echt bijna met een vergrootglas bekijken om te zien. Ik heb idd de titanium grey versie maar dat zou toch niet veel verschil mogen geven aangezien het in het titanium grey stuk zit en niet in het silver bovenwerk. Maar ik moet het al echt onder het juiste licht houden om het te zien en als je het zo uitvergroot als op je foto dan valt het idd harder op. Ik zie het echt amper en had het waarschijnlijk nooit zelf gemerkt als ik het hier niet had vermeld zien worden.
Waarom het er zit... vraag is even na bij Samsung, zij gaan je dat ongetwijfeld kunnen toelichten mr het zal ongetwijfeld wel een reden hebben en het lijkt me niet direct een productiefout of QC issue.
Sorry dan dat je het nu wel merkt door mijn berichtje 8)7

Enkel om te vergelijken met mijn toestel: kan je ook eens een macro foto plaatsen van de boven/onderkant? (als ik zaag moet je het zeggen) :-)

• kruila
g86 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 09:50:
[...]

Mijn kleur: Titanium Silver. Ik vermoed dat bij Titanium Grey dat minder opvalt.
Ik heb met een vergrootglas te samen met een sterke lamp gekeken, ik heb geen beschadigingen (titanium gray)

• g86

g86

• kruila
vraagje: Is het niet mogelijk dat deze "krasjes" veroorzaakt zijn tijdens het plaatsen van een bandje, dat je net naast het gaatje hebt "gemikt" voordat je het bandje er in klikte?

• g86

g86

kruila schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 12:25:
[...]

vraagje: Is het niet mogelijk dat deze "krasjes" veroorzaakt zijn tijdens het plaatsen van een bandje, dat je net naast het gaatje hebt "gemikt" voordat je het bandje er in klikte?
lol, neen. Nogmaals. Dit zijn geen krasjes. Dat is van de mal tijdens het gieten van dat onderdeel.
PS: ik heb geen problemen met mijn motoriek, dus dat bandje is perfect vastgemaakt zonder iets te raken. En als het daarvan al zou krassen ... komaan seg. 8)7 (jouw vraag vind ik dus zeer belachelijk)

[ Voor 20% gewijzigd door g86 op 18-08-2026 12:54 ]

• danieldk
Gegeven de oplages van dit horloge zijn er waarschijnlijk veel mallen. Vermoedelijk heeft een aantal mallen deze inkepingen en andere niet. Wellicht hebben ze het probleem opgemerkt en nieuwe mallen gemaakt of bestaande mallen bijgewerkt.

Het is verder amper zichtbaar (in tegenstelling tot de minder mooie oranje ring), dus ik vind vooral de redenen interessant te horen, maar ik stoor me er verder niet aan.

• danieldk
Ik moet zeggen dat ik absoluut geen fan ben van de nieuwe siliconenbandjes. Niet alleen zijn de siliconen 'straphoudertjes' een stuk minder dan het oude metalen houdertje. Het materiaal is ook veel 'kleveriger' waardoor er veel makkelijker stof e.d. in blijft hangen.

Heb het blauwe bandje van m'n vorige ultra erin gedaan, maar blauw-op-zwart werkt niet echt geweldig, dus ik vrees dat ik binnenkort een nieuw trail-bandje moet scoren (die van m'n Ultra 2025 heeft zilveren connectors, dus dat werkt ook niet echt met zwart).

• g86

g86

danieldk schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 13:18:
Gegeven de oplages van dit horloge zijn er waarschijnlijk veel mallen. Vermoedelijk heeft een aantal mallen deze inkepingen en andere niet. Wellicht hebben ze het probleem opgemerkt en nieuwe mallen gemaakt of bestaande mallen bijgewerkt.

Het is verder amper zichtbaar (in tegenstelling tot de minder mooie oranje ring), dus ik vind vooral de redenen interessant te horen, maar ik stoor me er verder niet aan.
En QC heeft dit laten doorgaan naar verkoop? 8)7

Reactie Samsung helpdesk: "Wil je retourneren en terugbetaald worden?"
Ja, en wat met mijn trade-in die al bij LikeWize zit? Omruilen liever ja.

• danieldk
g86 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 13:58:
[...]

En QC heeft dit laten doorgaan naar verkoop? 8)7
Hmja, ik kan wel meer dingen bedenken. Bijvoorbeeld dat het beschermingsplastic van de Quick Button onder verder doorloopt dan de body. Hierdoor zit er aan de onderkant een nauwe ruimte waardoor er waarschijnlijk allerlei troep gaat verzamelen. Of de hier al eerder gerapporteerde ruimte tussen de ring en de case, waardoor er water tussen gaat zitten of haartjes tussen klemmen. En ik blijver over ranten, de knopjes zien er goedkoop uit, vooral die oranje plastic ring rondom de Quick Button.

Het is op vele manieren een imperfect product en ik vond bijv. mijn oude Apple Watch Ultra veel beter afgewerkt en doordacht. Maarja, die werkt niet met een Android telefoon (en de software van de GWU is wel nice).

• g86

g86

danieldk schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 14:12:
[...]

Hmja, ik kan wel meer dingen bedenken. Bijvoorbeeld dat het beschermingsplastic van de Quick Button onder verder doorloopt dan de body. Hierdoor zit er aan de onderkant een nauwe ruimte waardoor er waarschijnlijk allerlei troep gaat verzamelen. Of de hier al eerder gerapporteerde ruimte tussen de ring en de case, waardoor er water tussen gaat zitten of haartjes tussen klemmen. En ik blijver over ranten, de knopjes zien er goedkoop uit, vooral die oranje plastic ring rondom de Quick Button.

Het is op vele manieren een imperfect product en ik vond bijv. mijn oude Apple Watch Ultra veel beter afgewerkt en doordacht. Maarja, die werkt niet met een Android telefoon (en de software van de GWU is wel nice).
https://www.techradar.com/health-fitness/smartwatches/samsung-galaxy-watch-ultra-2-review
In deze review zie je het ook: https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/9EoGQZxdqZUqj9KveLmbMo.jpg

Het ziet er allemaal nog goedkoop uit. Gelukkig betaalde ik maar 128,99 euro incl. kortingen/tradein. Maar eigenlijk vind ik dat zelfs nog veel geld.
Er is duidelijk bespaard op materialen en productie. Precies een Watch die gewoon geplakt is met een hoopje onderdeeltjes. Het moest duidelijk snel en zo goedkoop mogelijk voor Samsung.

• danieldk
g86 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 14:23:
[...]

Het ziet er allemaal nog goedkoop uit. Gelukkig betaalde ik maar 128,99 euro incl. kortingen/tradein. Maar eigenlijk vind ik dat zelfs nog veel geld.
Er is duidelijk bespaard op materialen en productie. Precies een Watch die gewoon geplakt is met een hoopje onderdeeltjes. Het moest duidelijk snel en zo goedkoop mogelijk voor Samsung.
Ik denk dat het ook goed is in het achterhoofd te houden dat het een horloge is dat niet gemaakt is om 750 Euro te kosten. De Ultra 2025 stond was in minder dan een maand al 200 Euro onder de introductieprijs en na vier maanden al een keer 449 Euro (250 Euro onder de introductieprijs). Voor pakweg 350-450 is het een prima horloge gegeven het grote scherm, LTE, ruim opslag, vrij goede SoC, grote accu, etc. Met de bouwkwaliteit van een Garmin Fenix of Apple Watch Ultra gaat het niet concurreren, maar dat is een andere prijsklasse.

Ik gok dat de meeste mensen het alleen na release met trade-ins en coupons kopen en de rest wacht tot er een 200-300 af is. De intro-prijs is om je het idee te geven dat je een luxe horloge voor een goede prijs hebt gescoord. Stukje goede psychologie die Samsung bij veel producten uitvoert (bijv. S26U - geïntroduceerd op 1449, nu bij een aantal winkels rond 950).

[ Voor 5% gewijzigd door danieldk op 18-08-2026 15:08 ]

• g86

g86

danieldk schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:05:
[...]

Ik denk dat het ook goed is in het achterhoofd te houden dat het een horloge is dat niet gemaakt is om 750 Euro te kosten. De Ultra 2025 stond was in minder dan een maand al 200 Euro onder de introductieprijs en na vier maanden al een keer 449 Euro (250 Euro onder de introductieprijs). Voor pakweg 350-450 is het een prima horloge gegeven het grote scherm, LTE, ruim opslag, vrij goede SoC, grote accu, etc. Met de bouwkwaliteit van een Garmin Fenix of Apple Watch Ultra gaat het niet concurreren, maar dat is een andere prijsklasse.

Ik gok dat de meeste mensen het alleen na release met trade-ins en coupons kopen en de rest wacht tot er een 200-300 af is. De intro-prijs is om je het idee te geven dat je een luxe horloge voor een goede prijs hebt gescoord. Stukje goede psychologie die Samsung bij veel producten uitvoert (bijv. S26U - geïntroduceerd op 1449, nu bij een aantal winkels rond 950).
Dat staat er allemaal los van. De adviesverkoopprijs is 749 euro en dat is wat telt.

• KingSizeBas
  • Registratie: Februari 2011
Persoonlijk vind ik dat je het wel heel groot opblaast voor wat simpele streepjes. Ik heb ze ook op mijn horloge zitten, maar heb dit pas opgemerkt nadat je er over begon. En nog maakt mij het niet uit en valt het alleen op als je er goed naar gaat kijken.

Dus je staat vrij om het te verkopen toch of retour te sturen? Ik vind dat er al teveel over getypt is in dit forum :-P

• g86

g86

KingSizeBas schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:15:
Persoonlijk vind ik dat je het wel heel groot opblaast voor wat simpele streepjes. Ik heb ze ook op mijn horloge zitten, maar heb dit pas opgemerkt nadat je er over begon. En nog maakt mij het niet uit en valt het alleen op als je er goed naar gaat kijken.

Dus je staat vrij om het te verkopen toch of retour te sturen? Ik vind dat er al teveel over getypt is in dit forum :-P
Retourneren gaat niet, want dan verlies ik mijn 285 euro trade-in. Dat zijn blijkbaar de spelregels.

• Q_7
  • Niet online

Q_7

g86 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:20:
[...]

Retourneren gaat niet, want dan verlies ik mijn 285 euro trade-in. Dat zijn blijkbaar de spelregels.
Krijg je je inruil toestel (ik denk GWU2025) dan niet terug ?? Heb ook nog een inruil al bij Likewize liggen, al 6 dagen trouwens niets van ze gehoord, twijfel nog of ik de Watch9 ga houden.
Toch maar even de spelregels erbij pakken.

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 Astral LC 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

• SeriousG
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-08 20:08
Ik vind persoonlijk een 'kwalijkere' zaak dat mijn accu al 2 procent minder is dan die 2 miniscule 'krasjes', maar dat is mijn persoonlijke mening. 😛🙈

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:43

d0s

sssst

Ik heb ook de 'krasjes' rechts boven en onder. Als ik niet in dit topic had gezeten was het me waarschijnlijk nooit opgevallen.

• g86

g86

Q_7 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:51:
[...]

Krijg je je inruil toestel (ik denk GWU2025) dan niet terug ?? Heb ook nog een inruil al bij Likewize liggen, al 6 dagen trouwens niets van ze gehoord, twijfel nog of ik de Watch9 ga houden.
Samsung helpdesk: "ik ga dit moeten navragen, dit kan 2 tot 5 werkdagen duren".
Ze wisten daar zelfs niet dat de trade-in via LikeWize ipv L8P liep. Ik citeer: "Is Likewize via ons? Of bedoel je L8P?"

8)7

Mijn trade-in teruggestuurd krijgen? Lol, in welke staat? En staat dat zo in de spelregels? Ik dacht het niet. :?

• g86

g86

d0s schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:08:
Ik heb ook de 'krasjes' rechts boven en onder. Als ik niet in dit topic had gezeten was het me waarschijnlijk nooit opgevallen.
oei, sorry. Sommigen zijn al kwaad op mij, omdat ze dat nu blijven zien "eens je het ziet en weet, blijf je het zien".

• Geraedus
Q_7 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:51:
[...]

Die kan je terug kopen door de trade-in discount terug te geven, heb ik ook gedaan doen ze met een achterlijk bod voor mijn Galaxy S23 Ultra gaven.

• g86

g86

Geraedus schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:29:
[...]

Die kan je terug kopen door de trade-in discount terug te geven, heb ik ook gedaan doen ze met een achterlijk bod voor mijn Galaxy S23 Ultra gaven.
Hoezo een achterlijk bod? De prijs ken je toch op voorhand? Waarom dan een achterlijk (lees: lager?) bod?
Ik maak altijd duidelijke foto's voor ik iets opstuur en dat laat ik ook weten bij de trade-in zending. Foto's met bewijs van datum door op elke foto een krant met datum te plaatsen.

• KingSizeBas
g86 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:39:
[...]

Hoezo een achterlijk bod? De prijs ken je toch op voorhand? Waarom dan een achterlijk (lees: lager?) bod?
Ik maak altijd duidelijke foto's voor ik iets opstuur en dat laat ik ook weten bij de trade-in zending. Foto's met bewijs van datum door op elke foto een krant met datum te plaatsen.
Kunnen we nu weer verder ipv die achtelijke streepjes die niemand ziet?

• g86

g86

KingSizeBas schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 18:49:
[...]

Kunnen we nu weer verder ipv die achtelijke streepjes die niemand ziet?
Je quote een bericht dat niet gaat over die streepjes? Ben ik dan de achterlijke? 8)7

Als gij dat achterlijk vindt, dan zijn er hier veel dingen die ik achterlijker vind. :+

[ Voor 14% gewijzigd door g86 op 18-08-2026 19:02 ]

• KingSizeBas
g86 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 18:59:
[...]

Je quote een bericht dat niet gaat over die streepjes? Ben ik dan de achterlijke? 8)7

Als gij dat achterlijk vindt, dan zijn er hier veel dingen die ik achterlijker vind. :+
Van de afgelopen 30 berichten zijn er ongeveer 15 van jou. Die gaan bijna allemaal over die bijna niet zichtbare streepjes.

Er zijn ook genoeg mensen die je opties hebben gegeven (retour, verkoop), maar dat vind je allemaal maar belachelijk, dus wat verwacht je van ons dan?

Kunnen we dit dan niet loslaten en gewoon door?

• g86

g86

KingSizeBas schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 19:23:
[...]

Van de afgelopen 30 berichten zijn er ongeveer 15 van jou. Die gaan bijna allemaal over die bijna niet zichtbare streepjes.

Er zijn ook genoeg mensen die je opties hebben gegeven (retour, verkoop), maar dat vind je allemaal maar belachelijk, dus wat verwacht je van ons dan?

Kunnen we dit dan niet loslaten en gewoon door?
Ge moet leren lezen.

1) ik schrijf nergens dat retourneren of verkopen belachelijk is.

2) retourneren gaat niet, want dan verlies ik mijn trade-in en ik moet volgens de Samsung helpdesk 2 tot 5 werkdagen wachten op info hierover. Mijn ervaring leert dat dit dan meestal weken wordt. Maw: retourrecht 14 dagen is dan verstreken.

3) verkopen? Tuurlijk. Met verlies dan.

4) wacht tot ik iets van jou lees dat ik irritant vind om te lezen ... ik laat het jou dan weten

5) mijn reacties gaan over de watch, jouw geklaag over mijn reacties zijn dat niet en dus offtopic en zonder meerwaarde.

Prettige avond.

• Geraedus
g86 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:39:
[...]

Ik zou volgens de trade in 280 euro krijgen voor de Galaxy S23 Ultra (bij de aanschaf van de Galaxy S23 Ultra(. Na de controle hebben ze me maar een bod gegeven van 80 euro voor het toestel omdat er een paar krasjes op de behuizing zat. Uiteraard hier niet mee akkoord gegaan en toen de volledige prijs betaalt. De S23 Ultra is immers meer waard dan die 80 euro. Deze trade in werdt toen afgehandeld door L8P.

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Mijn zwarte heeft die lijntjes in ieder geval niet.

Verder gaat de accu twee tot drie dagen mee, afhankelijk van hoe veel je een sport stand gebruikt.

Opladen duurt twee tot drie uur, afhankelijk van of ie heet wordt tijdens het laden of niet.

Verder is het een horloge en merk ik weinig anders tov de Ultra 2025.

• Q_7
  • Niet online

Q_7

[...]

Nou helaas zijn de krassen niet op een magische wijze verdwenen.
Heb de Titanium Grey op MP gezet, beetje bijbetaald nu een Titanium Silver besteld, eerst voor 10 euro een code gekocht op MP. Staar je niet blind naar de adviesprijs van 749 euro.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uMXXQUuoraT8tUWONq1DRaYjdWU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/eWFdZw8v3yuGsnRlpZrtWp2G.png?f=user_large

• danieldk
g86 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:21:
[...]

oei, sorry. Sommigen zijn al kwaad op mij, omdat ze dat nu blijven zien "eens je het ziet en weet, blijf je het zien".
Ik geloof dat de meeste mensen iets hebben van ¯\_(ツ)_/¯.

Persoonlijk heb ik echt geen "can't be unseen"-gevoel, want ik moet er echt weer naar zoeken om ze te zien. Zodra ik de eerste kras heb gaat die 100x meer zichtbaar zijn. En die kras gaat gebeuren, daar heb ik geen illusies over - ik knal ook wel eens met m'n arm tegen een deur of muur.

[ Voor 32% gewijzigd door danieldk op 19-08-2026 08:42 ]

• kruila
Ik zoek voor mijn GW Ultra 2 een app om radiozenders te beluisteren, welke adviseren jullie? Dus een app die op de watch draait, want wil soms mijn smartphone niet meenemen.

• Fonzerelli
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08 07:23
Heb mijn watch ultra2 nu 2 weken en nog steeds geen bericht gehad om mijn oude watch terug te sturen.. wordt je toch helemaal zout van.. what to do? Samsung is ook nauwelijks te bereiken op de chat.

• Evert_96
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07:24
Fonzerelli schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 22:18:
Heb mijn watch ultra2 nu 2 weken en nog steeds geen bericht gehad om mijn oude watch terug te sturen.. wordt je toch helemaal zout van.. what to do? Samsung is ook nauwelijks te bereiken op de chat.
Zelfde situatie hier. Ik heb tot nu toe afgewacht, in de veronderstelling dat Samsung verantwoordelijk is voor het sturen van de instructies en ik daar niet actief naar hoef te vragen. Maar ik vraag me soms wel af of ik misschien iets gemist heb, al is dat eigenlijk niet mogelijk -.-

• g86

g86

Mijn trade-in is vorige week donderdag (13 augustus) geleverd bij LikeWize in Tsjechië. Maar van LikeWize heb ik nog niets gehoord over de verdere afhandeling.
Het begint echt mijn kl*ten uit de hangen met Samsung en LikeWize. En via de Whatsapp chat geraakt je ook niet verder. Elke dag opnieuw iemand anders bij de helpdesk en die gedragen zich dan altijd heel dom alsof ze niet weten waarover het gaat. Volgens mij kunnen die mensen niet lezen of begrijpen ze geen Nederlands.

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
g86 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 08:49:
Mijn trade-in is vorige week donderdag (13 augustus) geleverd bij LikeWize in Tsjechië. Maar van LikeWize heb ik nog niets gehoord over de verdere afhandeling.
Het begint echt mijn kl*ten uit de hangen met Samsung en LikeWize. En via de Whatsapp chat geraakt je ook niet verder. Elke dag opnieuw iemand anders bij de helpdesk en die gedragen zich dan altijd heel dom alsof ze niet weten waarover het gaat. Volgens mij kunnen die mensen niet lezen of begrijpen ze geen Nederlands.
Mijn frustratie ook bij een garantie claim. Samsung heeft alle support uitbesteed en kijken alleen naar laagste kosten niet naar klanttevredenheid of doorlooptijd. Voor mij een reden om zo veel als mogelijk van Samsung af te stappen. Alleen heb voor mijn use case nog geen geschikt ander horloge gevonden.

• g86

g86

Evert_96 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 23:01:
[...]

Zelfde situatie hier. Ik heb tot nu toe afgewacht, in de veronderstelling dat Samsung verantwoordelijk is voor het sturen van de instructies en ik daar niet actief naar hoef te vragen. Maar ik vraag me soms wel af of ik misschien iets gemist heb, al is dat eigenlijk niet mogelijk -.-
De support antwoordde naar mij volledig naast de kwestie (omdat ze dom zijn), maar het is wel een antwoord op jouw vraag. Alhoewel ik het antwoord betwist, want wij hebben allemaal een overeenkomst met Samsung en niet met LikeWize.

[08:27, 21/8/2026] Samsung Belgium: Wij zijn niet verantwoordelijk voor het versturen van de verpakking en het retourlabel. De klant dient zelf contact op te nemen met LikeWize.

• Fonzerelli
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08 07:23
Nou ze bekijken t maar als t zo moet. Is toch te gek voor woorden dat je daar zelf achteraan moet..

• g86

g86

En dan krijg je dit van de domme en irritante Samsung helpdesk. Over 5 werkdagen zullen we het nog eens moeten vragen, like usual.

"Je hoeft je geen zorgen meer te maken. Ik heb een interne melding voor je doorgezet, zodat het in behandeling genomen kan worden onder het referentienummer: CMM-******. Je ontvangt binnen 5 werkdagen een mail van ons. Mocht het zijn dat je niets hebt ontvangen, mag je altijd een berichtje naar mij sturen."

• g86

g86

Fonzerelli schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 09:28:
Nou ze bekijken t maar als t zo moet. Is toch te gek voor woorden dat je daar zelf achteraan moet..
Gelukkig heb ik rechtsbijstand contractuele geschillen. Mijn trade-in van 285 euro valt daaronder.
Als het nog lang aansleept, dan gaan we dat maar eens inschakelen...

• g86

g86

En nu beginnen ze te slijmen:
"Omdat jij een trouwe klant bent van Samsung, heb ik een leuke kortingscode voor je. Laat me weten of je interesse hierin hebt."
Alweer een 10% kortingscode waarmee ik niets ben, want is niet te stapelen.

• kruila
Knip, hiervoor hebben we de TR knop :)

[ Voor 97% gewijzigd door 13art op 21-08-2026 10:18 ]

• g86

g86

Knip, hiervoor hebben we de TR knop :)

[ Voor 87% gewijzigd door 13art op 21-08-2026 10:17 ]

• RBNMK
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-08 08:30
Fonzerelli schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 22:18:
Ik heb dezelfde ervaring, ik wacht het gewoon nog even af.

• Geraedus
Je kan een email sturen naar : tradein-samsung@likewize.com voor een status update. Email wel versturen vanaf je mail adres waarmee je de watch hebt aangekocht.

Ik heb toen een track & trace van gekregen.

• danieldk
edit:
zie te laat dat dit het ervaringen topic is, bericht over trade-in weggehaald.

[ Voor 115% gewijzigd door danieldk op 21-08-2026 15:04 ]

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-08 11:06
Vroeger deed mijn horloge (7) dagelijks een backup (lokaal en naar cloud indien aan bepaalde voorwaarden voldaan werd).
Met de GW Ultra 2 lijken de updates me enkel manueel te starten?

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-08 22:03
Hoe zetten jullie de MultiSim van KPN van de ene Watch naar de andere over?

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-08 21:21
Mijn vrouw haar watch 9 is bijna niet te bedienen. Ik heb deze geïnstalleerd zonder een back-up te maken.

Ik kreeg met veel pijn en moeite het uit gezet. Heb deze opnieuw opgestart nu. Het horloge reageert niet lekker. Ze heeft niets apart geïnstalleerd.

Wat kan ik hieraan doen? Resetten en opnieuw installeren?

Heb dezelfde watch en heb totaal geen problemen.

• oertje
Roost schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 12:19:
Hoe zetten jullie de MultiSim van KPN van de ene Watch naar de andere over?
Eerst op de oude watch in wear op je telefoon uitgezet bij mobiele abonnementen.

Daarna de nieuwe watch koppelen aan wear en bij mobiele abonnementen had ik weer aangezet

bij abonnenmenten beheren en dan log je in bij kpn met je id

[ Voor 8% gewijzigd door oertje op 22-08-2026 12:58 ]

• Roost
Op de oude Watch alleen uitzetten of abonnement verwijderen?

• oertje
Roost schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 13:02:
Op de oude Watch alleen uitzetten of abonnement verwijderen?
ik had ook verwijderd

• Roost
Heb ik nu ook gedaan, maar als ik nu via de Wear app op de telefoon een mobiel abonnement probeer te activeren, dan zegt hij dat alleen de KPN dat kan... Ik heb KPN zakelijk met MultiSim.

[ Voor 11% gewijzigd door Roost op 22-08-2026 13:50 ]

• oertje
Roost schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 13:48:
Heb ik nu ook gedaan, maar als ik nu via de Wear app op de telefoon een mobiel abonnement probeer te activeren, dan zegt hij dat alleen de KPN dat kan... Ik heb KPN zakelijk met MultiSim.
Je kan dan toch inloggen met je kpn id? Anders even zakelijk bellen dan fixen ze het zo

• Vachan
  • Laatst online: 28-08 19:36
Weet iemand of we nog wat te horen krijgen wat betreft het ''oude'' ingeleverde horloge?

• Gabriel_Knight
Vachan schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 19:41:
Weet iemand of we nog wat te horen krijgen wat betreft het ''oude'' ingeleverde horloge?
Ik zou zeggen "Geen bericht is goed bericht"

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:04

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Vachan schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 19:41:
Zie andere topic. Er is een bericht gestuurd vanuit LikeWize. Je hoort echt wel van hun. Even rustig afwachten :)

Jamesbond007uk

• Evert_96
Off-topic, bericht geplaatst in leveringen topic.

[ Voor 87% gewijzigd door Evert_96 op 28-08-2026 12:42 ]

• danieldk
Kleine noot, volgens mij vallen al deze discussies over likewize ook onder levertijden en horen die hier: [Samsung Galaxy Watch 9 / Ultra2 series] Levering & Prijzen

Het is jammer elke keer activiteit in deze topic te zien, maar dan blijkt het niet over ervaringen met het horloge te gaan (maar met likewize 😁).

• Evert_96
@danieldk Je hebt helemaal gelijk, ik heb m'n bericht aangepast. Thanks voor de heads-up!
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden moeten in [Samsung Galaxy Watch 9 / Ultra2 series] Levering & Prijzen besproken wprden