• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Ik ben aan het zoeken naar de galaxy store op mijn watch 9. Ik kan deze niet vinden.

Is deze verdwenen?

• danieldk
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 09:21
Van der Berg schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 01:33:
Ik ben nu waarschijnlijk aan het einde van mijn accutest gekomen: het is zaterdagochtend 01:21 uur en ik heb nog 3% accu over. Aangezien ik afgelopen maandag (3 augustus) om 13:21 uur op 100% begon, ben ik nu exact 4,5 dag (108 uur) verder! Ik zet hem straks op de lader, zodat hij klaar is voor morgen.
Hoe is de laadsnelheid in de praktijk?
Interessante reacties hier trouwens. Bestaat de Galaxy Watch Ultra 2 dus niet uit één chip? Ik dacht juist dat, naast de accu, alles op één chip gecombineerd zat. Overigens valt het me op dat er nog steeds geen officiële review van dit horloge op Tweakers.net staat.
Ik weet niet precies waaraan gerefereerd werd, maar veel smartwatches hebben een low-power microcontroller die de sensordata af kan handelen, zodat de veel minder efficiënte CPU zoveel mogelijk kan idlen.

Veel sporthorloges (bijv. Garmin, Coros, Suunto) draaien zelfs alleen op een microcontroller, waardoor ze weken mee kunnen op een acculading. Nadeel is dat ze geen general purpose OS kunnen draaien als Android (WearOS) inclusief het app ecosysteem, etc. Daarom heeft Garmin bijvoorbeeld een eigen app ecosysteem.

De Snapdragon SW6100 Wear Elite heeft volgens de specs z'n eigen 'logic' aan boord om efficient continu sensoren uit te lezen (onder meer met tech van het Europese STM).

[ Voor 6% gewijzigd door danieldk op 08-08-2026 09:20 ]

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:05

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Team-RiNo schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 13:38:
[...]

Voor mij zit het comfort voornamelijk in het bandje (en dan vergelijk ik met de trail band en de standaard silicone band van de oude ultra), dikte merk ik ook niet veel van.

Wat betreft de oplader klopt het wel ja, mijn oude ultra oplader werkt (wel een stuk langzamer) maar de andere, met een meer platte puck niet inderdaad. Voor mij is dat gelukkig geen issue omdat ik m voor het slapen of tijdens het douchen altijd even aan de standaard puck leg.

Wat betreft de accu heb ik alles maximaal aan staan behalve AOD en snoring detection.
Is de nieuwe trail band echt anders dan?

Echt zo'n crap actie van Samsung hier dat je zogenaamd een ander bandje kan kiezen bij aanschaf maar stiekem toch niet. En meer dan 20 euro is echt te veel voor deze prullaria.

failure is the only option

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Phusebox schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 10:04:
[...]

Is de nieuwe trail band echt anders dan?

Echt zo'n crap actie van Samsung hier dat je zogenaamd een ander bandje kan kiezen bij aanschaf maar stiekem toch niet. En meer dan 20 euro is echt te veel voor deze prullaria.
Wat de Watch zelf betreft is het echt een enorme verbetering tegenover het Galaxy Watch Ultra 2024-model dat ik had. Wat een verademing! De bandjes zijn absoluut niet stug meer, vallen heel mooi om de pols en voelen superzacht aan.

De grootste voordelen ten opzichte van de vorige generatie zijn voor mij dat hij veel dunner en vooral een stuk lichter is geworden. Hij zit heerlijk op de pols; ik heb totaal geen 'baksteen-gevoel' meer en merk nauwelijks dat ik hem draag. Ik heb dan ook absoluut geen spijt van mijn overstap naar de Galaxy Watch Ultra 2!

P.S. Ik heb inmiddels het retourdoosje binnen om mijn oude Watch Ultra (2024) op te sturen. Het pakketje moet helemaal naar Tsjechië?!

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra 2 - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB

• Van der Berg
  • Nu online
Het laden heeft me trouwens positief verrast. In tegenstelling tot wat in sommige reviews wordt beweerd, gaat het laden hier redelijk tot vrij snel. Als ik me niet vergis, zat de Watch in minder dan een uur alweer op 84%. Het duurt in ieder geval zeker geen twee uur.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra 2 - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:05

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Van der Berg schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 11:38:
Het laden heeft me trouwens positief verrast. In tegenstelling tot wat in sommige reviews wordt beweerd, gaat het laden hier redelijk tot vrij snel. Als ik me niet vergis, zat de Watch in minder dan een uur alweer op 84%. Het duurt in ieder geval zeker geen twee uur.
Hier duurde het gisteren anderhalf uur van 40 naar 90%, met de meegeleverde laadpuck en een 60W lader.

Ik snap het "veel dunner" verhaal echt niet. Zelfs naast elkaar zie ik geen verschil en het voelt exact hetzelfde.

De nieuwe knoppen aan de zijkant vind ik ook een stap terug. En de oranje accenten lijken nu eerder versleten, vooral de index. Net alsof de verf er al half af is.

Verder is het gewoon een horloge.

Het doosje voor retour wordt ookvanuit Tsjechië verstuurd zie ik... lekker efficiënt.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 08-08-2026 12:00 ]

failure is the only option

• Van der Berg
  • Nu online
Phusebox schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 11:57:
[...]

Hier duurde het gisteren anderhalf uur van 40 naar 90%, met de meegeleverde laadpuck en een 60W lader.

Ik snap het "veel dunner" verhaal echt niet. Zelfs naast elkaar zie ik geen verschil en het voelt exact hetzelfde.

De nieuwe knoppen aan de zijkant vind ik ook een stap terug. En de oranje accenten lijken nu eerder versleten, vooral de index. Net alsof de verf er al half af is.

Verder is het gewoon een horloge.
Met dunner bedoel ik vooral dat de behuizing voor mijn gevoel een stuk compacter draagt; hij is dacht ik gekrompen van 12,7 mm naar iets van 10,x mm. Ook het gewicht is merkbaar afgenomen. Waar ik bij het 2024-model echt nog een 'baksteen-gevoel' had, merk ik nu amper dat ik hem om heb.

Daarnaast is het comfort van de bandjes voor mij een wereld van verschil. De oude bandjes waren erg hard en stug, wat bij mij rode afdrukken, jeuk en huidirritatie veroorzaakte. De nieuwe bandjes voelen daarentegen heerlijk zacht aan. Voor mij persoonlijk is het dus echt een flinke vooruitgang qua ergonomie!

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden moeten in [Samsung Galaxy Watch 9 / Ultra2 series] Levering & Prijzen besproken wprden