• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:44
g86 schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 21:39:
[...]

Zijn ze nog die dat hebben? En zowel boven/onder aan de rechterkant? Of maar op 1 plaats? Of op andere plaatsen?
Op sommige reviewfoto's zie ik het ook.

Voor 749 euro adviesprijs vind ik dat best wel not done. Fout in productie? QC issue?

Update: Gemini zegt dit hierover? Humz. Really?

Dit zijn antennelijnen / isolatiesleuven en matrijsscheidingslijnen (mold parting lines) die inherent zijn aan het productie- en antenne-ontwerp van het horloge.
​Signaaldoorvoer (Antenne-isolatie): De buitenrand en het 'cushion'-frame van het horloge bestaan grotendeels uit metaal (titanium). Omdat massief metaal radiosignalen blokkeert (voor Dual-frequency GPS, LTE, Bluetooth en NFC), moeten er niet-geleidende polymeer-/composietonderbrekingen in de behuizing zitten zodat de signalen ongehinderd in en uit kunnen stralen.
​Constructie van het Dynamic Lug-systeem: Rondom de bandaansluiting en de knoppen gebruikt Samsung precisie-gegoten composiet- en kunststofinzetstukken. Waar de delen van de spuitgietmal tijdens het productieproces bij elkaar komen, ontstaat een uiterst fijne, rechte naad (parting line).
​Het is dus geen kras, scheurtje of productiefout, maar een standaard ontwerponderdeel dat op exact dezelfde positie aanwezig is bij elk exemplaar.

De linker- en rechterzijde van de horlogekast zijn intern en functioneel totaal verschillend:
​Rechterkant (knoppen & GPS/LTE-antennes): Aan de rechterzijde zitten de fysieke knoppen (de oranje Quick Button en functieknoppen) en lopen de primaire antenne-circuits door de behuizing. Hierdoor gebruikt Samsung aan deze kant specifieke composiet-inserts en isolatie-onderbrekingen die in een aparte matrijs gegoten worden.
​Linkerkant (speakergrille & microfoons): Aan de linkerzijde bevindt zich de dubbele speakeropening en microfoongrill. Het titanium frame loopt hier constructief anders door en heeft deze specifieke uitsparingen en gegoten overgangen niet nodig.
​Dat je ze alleen aan de rechterkant (zowel boven als onder bij de lug-aansluiting) ziet en niet aan de linkerkant, is dus exact hoe de behuizing ontworpen en geproduceerd is. Jouw exemplaar is volkomen normaal.
Dus als je die "krasjes" niet hebt, dan mis je bepaalde functionaliteit(en)? Komt mij ongeloofwaardig voor. O ja, ik heb die "krasjes" niet.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• g86
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 00:32

g86

kruila schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 23:44:
[...]

Dus als je die "krasjes" niet hebt, dan mis je bepaalde functionaliteit(en)? Komt mij ongeloofwaardig voor. O ja, ik heb die "krasjes" niet.
Dus jij niet, ik wel en iemand anders ook.

Net daarom schreef ik eerst dit:

Zijn ze nog die dat hebben? En zowel boven/onder aan de rechterkant? Of maar op 1 plaats? Of op andere plaatsen? Op sommige reviewfoto's zie ik het ook.

Voor 749 euro adviesprijs vind ik dat best wel not done. Fout in productie? QC issue?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden moeten in [Samsung Galaxy Watch 9 / Ultra2 series] Levering & Prijzen besproken wprden