• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:30

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Laten we dit topic terugbrengen naar waar het om begonnen is. De discussie over de voor- en nadelen van een mobiele airco is inmiddels wel uitgebreid gevoerd. Als er geen nieuwe, zinvolle bijdragen komen op de oorspronkelijke vraagstelling en we alleen maar in herhaling vallen, gaat dit topic op slot.

Niet iedereen heeft de mogelijkheid om een split-unit te plaatsen of buitenzonwering aan te brengen. Ik heb zelf in een appartement gewoond waar dit simpelweg verboden was, terwijl het binnenshuis de hele zomer gemakkelijk 35 graden werd, zelfs op dagen dat het buiten maar 20 graden was. Binnenzonwering had ik al de hele dag dicht, maar tegen de tijd dat je dat doet is de warmte al lang door de HR++ beglazing gedrongen. Het appartement was ook nog eens goed geïsoleerd, met moderne zwarte kozijnen en uitsluitend franse balkonderuren op het zuiden, wat er allemaal niet bepaald aan hielp.

De mobiele airco zorgde er in ieder geval voor dat ik de woning terug kon koelen naar zo'n 27 graden. Met veel lawaai en flink wat stroomverbruik, dat wel, maar het scheelde een wereld van verschil. Dat het niet te vergelijken is met een vaste split-unit, dat geef ik meteen toe.

Wat betreft jouw situatie, @zfxwm5z1: 200 euro is sowieso een krap budget, zelfs voor een mobiele airco. Heb je al naar tweedehands exemplaren gekeken? Je kunt daar vaak een stuk betere kwaliteit vinden dan de twee modellen die je als nieuw linkt. Als een portable mini-split ook een optie is, is het de moeite waard om op Tweakers Aanbod of Marktplaats te kijken, al ben je wel wat laat in het seizoen om hier nog rustig naar te zoeken.

In onze huidige woning hebben we rolluiken én Daikin multi-split units laten installeren, en dat is uiteraard een heel andere ervaring, maar het heeft ook aardig wat gekost. De rolluiken maken al een groot verschil op zichzelf, maar ook daarmee zou het zonder airco nog steeds boven de 28 graden oplopen. Dat hebben we de eerste zomer hier aan den lijve ondervonden, omdat we eerst wilden zien hoe groot de warmtedruk in dit huis precies was voordat we verdere stappen zetten.

[ Voor 36% gewijzigd door BiG-GuY op 26-06-2026 11:50 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 23:23
In mijn gebouw is het wel toegestaan, maar de unit mag (gemeten vanaf de buren) maximaal 40 db aan geluid produceren. Bovendien mag het maar 1 unit zijn, die dan op het balkon geplaatst mag worden en zoveel mogelijk uit het zicht moet worden gezet. Dus toch relatief stringente eisen en ik ben dan altijd wel benieuwd of je daar een fatsoenlijke oplossing voor kunt krijgen. Het is nu binnen 30 graden en aan de ene kant vind ik het zonde om een airco te installeren, maar aan de andere kant blijft de opwarming verder toenemen en moeten we ook naar de langere termijn kijken.

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:35

Winkiller

De Mopperpot

@Sineplex

Zoek eens op Airco Covers, moderne lucht lucht warmtepompen zitten op de grens die jij noemt.
Met een airco cover wordt dat snel nog iets minder, en je kan hem ook gebruiken voor verwarmen.
Lees ook eens dit topic door.
Lucht/lucht warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen - #2

• zfxwm5z1
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 27-06 12:18
JJ White schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 15:40:
Dit topic lijkt een beetje voorbij de vraag van TS te zijn gegaan.

Misschien wel relevant voor TS: Ik heb deze week een 30 jaar oude Delonghi 8000BTU mobiele airco omgebouwd van enkele slang naar dubbele slang voor een ouder familielid. Met een lijmpistool, tape en een ventilatiebuis die ik nog had liggen was de klus geklaard....
Weet dat dit Tweakers is maar dit kan ik niet riskeren: (van je artikel):
"Fire safety: Buy an additional fire alarm to have in the room with the AC. It is likely the room with AC will have the doors closed. If you fall asleep and the machine malfunctions, it'll take seconds for the smoke to fill the room. With the doors closed, it's likely that you'll have already taken in too much smoke to wake up before it's able to reach the normal fire alarms outside the room you're in. You've spent a lot on an AC unit, spend a little extra to make sure you have a fire alarm in the same room as you.

Warranty: It will almost certainly invalidate any manufacturer warranty.

High temp materials: Materials used in the conversion must be able to withstand the same high temperatures as the exhaust hose, just in case they accidentally come in contact."

[ Voor 5% gewijzigd door zfxwm5z1 op 26-06-2026 12:18 ]

• Ik ben het!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-06 14:05
Denk ook eens aan een monoblock Airco. Zuigt lucht aan van buiten en voert die lucht ook weer af. Het is dus een split, maar in één behuizing. Ik heb zelf een andere dan in de link hieronder (duurdere en dus stillere), maar ben enorm tevreden. Geen lelijke buitenunit, wel de voordelen van een split

Als je een beetje handig bent met het boren van 2 gaten in je muur, dan kun je het zelf doen. Ik heb dat zelf gedaan en dan heb je dus ook geen installatie kosten.

CSW Vektor VMA-10EU monoblock airco en verwarming 16 tot 25 graden – Correct

Afbeeldingslocatie: https://airconhub.nl/wp-content/uploads/luchtkanalen-airco-zonder-buitenunit-1.jpg

• zfxwm5z1
Ik had gisteren nog gezocht naar eentje maar letterlijk alles was uitverkocht. Denk dat het niet meer mogelijk gaat zijn om deze week eentje te kopen. Zag dat ook in het nieuws gisteren:

https://www.nieuwsblad.be/gezondheid/stormloop-op-aircos-zowel-nieuwe-als-tweedehands-hele-winkel-is-gepluimd/157649162.html

Het artikel wordt halverwege wel zeer vreemd "“Veel mensen zeggen ‘als ik in de airco kom, voel ik het direct’. Maar zij worden eigenlijk niet effectief ziek”

Philippe Gevaert

Neus-keel-oorarts UZ Gent"

??

https://www.rijnmond.nl/nieuws/2213890/aircos-uitverkocht-maar-magda-heeft-wel-de-allerlaatste-ventilator

https://www.bd.nl/waalwij...n-zo-niet-leven~a658a8c9/

Zelfs ventilators zijn uitverkocht.

Vandenacht was het wel goed maar toen was het ook 24° en geen 36°. Het helpt wel veel maar maakt de lucht ook muf en deze die ik nu heb is aanzienlijk minder goed dan die ze in de frituur ofzo hebben. Ik verwachte een koele bries 🧊🧊🧊 zoals in IJsland maar het is eerder oké / goed weet niet of ik de koop nog ga doorzetten als ze terug beschikbaar zijn.

Begrijp me niet verkeerd het is goed maar 200€? Ik weet het niet.

Misschien dat ik tweedehands ergens één voor een kleine prijs kan vinden wanneer de vraag ernaar gedaald is?

Thermometer heb ik niet dus verschil kan ik jammer genoeg niet afmeten.

• JJ White
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:23

JJ White

Prutser Eerste Klas

zfxwm5z1 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 12:17:
[...]

Weet dat dit Tweakers is maar dit kan ik niet riskeren: (van je artikel):

[...]
Ik snap dat de auteur dat zo heeft vermeld en het is natuurlijk aan te raden een rookmelder te hebben in een ruimte waar elektronische apparaten staan die aan staan terwijl je slaapt. Maar ik denk dat het risico niet zo groot is, de temperaturen van de warmtewisselaar zijn warm, maar niet in de buurt van brandgevaar. Als ik moet schatten denk ik dat het niet boven de 60 graden uit komt. Ik heb de uitlaat slang gemeten met de warmtebeeldcamera en die wordt rond de 45 graden onder de handdoek die ik er voor de isolatie overheen had gewikkeld.

Daarnaast blijft hetzelfde risico bestaan ook al pas je je airco niet aan. Je zou hem bijvoorbeeld per ongeluk voor een gordijn kunnen zetten die hij tegen de inlaat zuigt, of zoals in mijn geval kan de filter of warmtewisselaar compleet vol komen zitten met stof. Ook dan moet hij niet spontaan in brand vliegen, dus ik ga er vanuit dat de machine daar al de nodige fail-safes voor heeft.

Als je je er niet comfortabel bij voelt moet je het zeker niet doen natuurlijk.

• zfxwm5z1
Ik ben het! schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 12:35:
Denk ook eens aan een monoblock Airco. Zuigt lucht aan van buiten en voert die lucht ook weer af. Het is dus een split, maar in één behuizing. Ik heb zelf een andere dan in de link hieronder (duurdere en dus stillere), maar ben enorm tevreden. Geen lelijke buitenunit, wel de voordelen van een split

Als je een beetje handig bent met het boren van 2 gaten in je muur, dan kun je het zelf doen. Ik heb dat zelf gedaan en dan heb je dus ook geen installatie kosten.

CSW Vektor VMA-10EU monoblock airco en verwarming 16 tot 25 graden – Correct

[Afbeelding]
Boren gaat niet sinds het huis al problemen heeft en ik geen idee heb waar de leidingen kabels en dergelijke zijn. Daarbij woon ik bij mijn familie die dit niet zouden waarderen.

Het is geen moderne woning dus zo'n toevoegingen zouden meer kwaad dan goed doen. Nu dat ik een dag heb gespendeerd met zo'n mobiele airco snap ik wel waarom jullie die split units liever hebben. Ik ken die van veel horeca zaken die dat hebben en daar is de lucht koel en nat zoals aan de zee en mobiele airco is inderdaad nog echt wel wat anders.

Om nu in de muur te boren en 400-500€ voor zo'n unit te spenderen kan ik niet rechtvaardigen. Gisteren toen het zeer warm was en ik geen airco had (leen één) ik denk dat ik niet helemaal helder aan het denken was door de warmte. 200€ omdat het twee weken van het jaar warm wordt? Misschien beter gewoon proberen doorzetten of airco lenen wanneer ik kan.

• zfxwm5z1
JJ White schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 12:52:
[...]

Ik snap dat de auteur dat zo heeft vermeld en het is natuurlijk aan te raden een rookmelder te hebben in een ruimte waar elektronische apparaten staan die aan staan terwijl je slaapt. Maar ik denk dat het risico niet zo groot is, de temperaturen van de warmtewisselaar zijn warm, maar niet in de buurt van brandgevaar. Als ik moet schatten denk ik dat het niet boven de 60 graden uit komt. Ik heb de uitlaat slang gemeten met de warmtebeeldcamera en die wordt rond de 45 graden onder de handdoek die ik er voor de isolatie overheen had gewikkeld.

Daarnaast blijft hetzelfde risico bestaan ook al pas je je airco niet aan. Je zou hem bijvoorbeeld per ongeluk voor een gordijn kunnen zetten die hij tegen de inlaat zuigt, of zoals in mijn geval kan de filter of warmtewisselaar compleet vol komen zitten met stof. Ook dan moet hij niet spontaan in brand vliegen, dus ik ga er vanuit dat de machine daar al de nodige fail-safes voor heeft.

Als je je er niet comfortabel bij voelt moet je het zeker niet doen natuurlijk.
Het heeft niet enkel met mij te maken sinds ik niet alleen woon. Met de garantie ook als er dan iets mis mee is sta ik er mooi. Het is geen modern gebouw of appartement maar een gewoon huis dus rookmelders zijn er niet. Ik woon ook afgegeven dus zelfs al had ik een rookmelder die de brandweer zou verwittigen zou het al te laat zijn voor ze er waren. Ons huis is ook zeer brandbaar het bestaat voornamelijk uit hout en isolatiemateriaal niet tegels of stenen en beton.

Vermoedde wel al dat het risico overdreven is maar betaal dan toch liever 300-400€ voor een dubbele slang of zo een split unit dan het risico van af te branden (en mogelijk te sterven of dakloos worden).

[ Voor 6% gewijzigd door zfxwm5z1 op 26-06-2026 13:04 ]

• JJ White
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:23

JJ White

Prutser Eerste Klas

zfxwm5z1 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 13:03:
[...]

Het heeft niet enkel met mij te maken sinds ik niet alleen woon. Met de garantie ook als er dan iets mis mee is sta ik er mooi. Het is geen modern gebouw of appartement maar een gewoon huis dus rookmelders zijn er niet. Ik woon ook afgegeven dus zelfs al had ik een rookmelder die de brandweer zou verwittigen zou het al te laat zijn voor ze er waren. Ons huis is ook zeer brandbaar het bestaat voornamelijk uit hout en isolatiemateriaal niet tegels of stenen en beton.

Vermoedde wel al dat het risico overdreven is maar betaal dan toch liever 300-400€ voor een dubbele slang of zo een split unit dan het risico van af te branden (en mogelijk te sterven of dakloos worden).
Misschien toch handig om eens naar rookmelders te kijken, ze zijn namelijk al een aantal jaren verplicht om te hebben: https://www.rijksoverheid.nl/vraag-en-antwoord/gezond-en-veilig-wonen/hoeveel-rookmelders-moet-ik-in-mijn-huis-hebben

Daarnaast zijn rookmelders er niet om de brandweer in te schakelen, maar om jou wakker te maken zodat je jezelf kan redden. De brandweer bellen om je huis te redden is bijzaak.

Jij lijkt al van het idee af te zijn, maar voor de volledigheid zou ik toch willen zeggen dat je zo een aanpassing goed kan maken zonder de garantie te breken. Met een beetje slim gebruik van tape maak je de modificatie volledig omkeerbaar vast aan de airco. Als je de tape sporen wegpoetst heeft de verkoper geen manier om te achterhalen of jij er een slang aan hebt gehad.

Als je extra budget kan maken voor een betere unit is dat natuurlijk helemaal mooi, maar daar lijkt de helft van deze draad al over te gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door JJ White op 26-06-2026 13:20 ]

• zfxwm5z1
Wat betreft jouw situatie, @zfxwm5z1: 200 euro is sowieso een krap budget, zelfs voor een mobiele airco. Heb je al naar tweedehands exemplaren gekeken? Je kunt daar vaak een stuk betere kwaliteit vinden dan de twee modellen die je als nieuw linkt. Als een portable mini-split ook een optie is, is het de moeite waard om op Tweakers Aanbod of Marktplaats te kijken, al ben je wel wat laat in het seizoen om hier nog rustig naar te zoeken.
Had iets geschreven maar het was verdwenen:

Al over tweedehands nagedacht maar meeste van wat ik zie zijn split units. Denk dat de meeste mensen met een airco en momenteel niet vanaf willen en de rest al opgekocht is.

Tweedehands vermijd ik wel liever tenzij het voor een goede prijs is. Voor 100€ zou ik dat nog doen maar hoger dan dat en ik koop liever nieuw zodat ik garantie heb. Weet niet hoeveel ze tweedehands normaal kosten.

Daarnet zei iemand hier wel dat in Amerika airco's veel goedkoper zijn en daarna kwam ik een artikel tegen dat mensen zich afvroegen of dit nu de norm ging worden. Denken jullie dat in de toekomst we misschien echt goedkope airco's zouden kunnen krijgen als het overal (dus in beide EU en US) "nodig" is?

• zfxwm5z1
JJ White schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 13:18:
[...]

Misschien toch handig om eens naar rookmelders te kijken, ze zijn namelijk al een aantal jaren verplicht om te hebben: https://www.rijksoverheid.nl/vraag-en-antwoord/gezond-en-veilig-wonen/hoeveel-rookmelders-moet-ik-in-mijn-huis-hebben

Daarnaast zijn rookmelders er niet om de brandweer in te schakelen, maar om jou wakker te maken zodat je jezelf kan redden. De brandweer bellen om je huis te redden is bijzaak.

Jij lijkt al van het idee af te zijn, maar voor de volledigheid zou ik toch willen zeggen dat je zo een aanpassing goed kan maken zonder de garantie te breken. Met een beetje slim gebruik van tape maak je de modificatie volledig omkeerbaar vast aan de airco. Als je de tape sporen wegpoetst heeft de verkoper geen manier om te achterhalen of jij er een slang aan hebt gehad.

Als je extra budget kan maken voor een betere unit is dat natuurlijk helemaal mooi, maar daar lijkt de helft van deze draad al over te gaan.
Ja ik ken dat soort types met een batterij die afgaan maar wat heb ik daaraan? Als ik van de rook bewusteloos ben gaat een rookmelder mij toch niet wakker maken 😂? Ik zou één nodig hebben die de brandweer verwittigd als ik hem niet uitschakel.

Ik slaap ook zeer zwaar dus of het me effectief wakker zou maken twijfel ik ook aan.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

@zfxwm5z1

De Lidl heeft een actie mobiele airco met 9000 BTU, kost 179,=

Verwacht geen wonderen maar in een beperkte ruimte kan je profijt hebben.

[ Voor 81% gewijzigd door Winkiller op 26-06-2026 14:07 ]

• Ik ben het!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-06 14:05
zfxwm5z1 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 13:31:
[...]

Ja ik ken dat soort types met een batterij die afgaan maar wat heb ik daaraan? Als ik van de rook bewusteloos ben gaat een rookmelder mij toch niet wakker maken 😂? Ik zou één nodig hebben die de brandweer verwittigd als ik hem niet uitschakel.

Ik slaap ook zeer zwaar dus of het me effectief wakker zou maken twijfel ik ook aan.
Een rookmelder gaat bij een minieme hoeveelheid rook al af. Heb je wel 's eens een rookmelder horen afgaan in je kamer terwijl je slaapt? Je springt nog net niet vanuit je bed tegen het plafond aan van schrik. Die dingen maken (in contrast met de stilte van de nacht) echt een teringherrie.

• zfxwm5z1
Ik ben het! schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 14:05:
[...]

Een rookmelder gaat bij een minieme hoeveelheid rook al af. Heb je wel 's eens een rookmelder horen afgaan in je kamer terwijl je slaapt? Je springt nog net niet vanuit je bed tegen het plafond aan van schrik. Die dingen maken (in contrast met de stilte van de nacht) echt een teringherrie.
In dit geval bedoel ik als je kamer zich ineens met rook vult en je flauwvalt. Geen idee hoe luidt ze zijn maar heb wel al eens in een gebouw geweest waar het brandalarm afging en zoals ik me dat herinner was dat niet echt zo speciaal. Dat was wel al een tijd geleden (2010s).

Voor vroegtijdig rook of gas te melden snap ik zo'n melders maar ik zou ook denken dat je het dan ook gewoon ruikt (lees wel tenzij je slaapt). Kost ook minder dan ik had verwacht. Begrijp dat dat de norm is maar heb nog nooit iemand gekend die dat hier heeft daarom dat ik er niet zoveel belang aan hecht. Zie ik zo één in de bouwmarkt zal ik wel één goedkope meebrengen.

• zfxwm5z1
Winkiller schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 14:04:
@zfxwm5z1

Bedankt. Zag die andere van 7000BTU gisteren die die je nu doorstuurt kostte gisteren 100€ meer als ik het juist herinner? Neem wel aan dat die in de winkel nu uitverkocht is en online bestellen kan niet, maar ga van de week anders eens in de lidl kijken.

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:10
Gisteren een poging gedaan het raam van m'n kantoor wat meer te isoleren a la tijdelijk (gewoon wat karton er voor :D), en da's goed te merken.

Comfortabel 28 graden in m'n kantoortje; bijna 10 graden verschil met buiten!

De airco heeft het er wel druk mee :P 655 watt aan verbruik nu, en going up!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55
Wij zijn ons nu met deze hitte (en vorig jaar ook) aan het orienteren op een airco installatie. Volgens de advisuer die bij ons langs is geweest is voor nu een zware unit in het trapgat op zolder en een kleinere unit in de woonkamer voldoende. We willen ook wel verwarmen maar de hoofdzaak is koelen.
We hebben de volgende offertes gehad bij hetzelfde bedrijf:
Gree:
  • 1x GWHD(24)NK600 7,1 KW buiten unit
  • 1x Clivia GWH18AUDXD-K6DNA1A 5,2 KW wit wifi binnenunit
  • 1x Clivia GWH12AUCXB-K6DNA1A wit wifi binnen unit
Totaalprijs systeem: €5000,-

Mitsubishi:
  • 1x SCM71ZS-W 7,1 KW buitenunit
  • 1x SRK35ZS-WF 3,5 KW wit wifi binnen unit
  • 1x SRK50ZS-WF 5 KW wit wifi binnen unit
Totaalprijs voor het systeem: €6100

Ik wilde eigenlijk ook nog een offerte van Daikin vragen aangezien zij daar ook mee werken, geen idee of dat dan nog duurder uitvalt. Maar is dit een beetje normale prijs eigenlijk en zijn er mensen die ervaring hebben met Gree? Blijkbaar is het een Chinees merk is dat al heel groot in China is en nu in de EU in opkomst is?

EDIT:
Ik zie net dat ik dit in het verkeerde topic gepost heb sorry!

[ Voor 9% gewijzigd door Tripwire999 op 27-06-2026 11:04 ]

• G.Shumway
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:13
Deze video heeft mij een tijd geleden geholpen bij de "vast of mobiel"-beslissing.

YouTube: Portable Air Conditioners - Why you shouldn't like them

• zfxwm5z1
Winkiller schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 14:04:
@zfxwm5z1

Is enkel in NL.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Nou dan rij je even naar NL, Nederlanders rijden ook naar Duitsland voor benzine :+

• zfxwm5z1
Winkiller schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 12:11:
[...]

Nou dan rij je even naar NL, Nederlanders rijden ook naar Duitsland voor benzine :+
Ja als je naast de grens woont kan dat. En met de benzineprijzen nu. Ja nee da ga ni.

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:44

JME

zeg maar Jamie

..

[ Voor 103% gewijzigd door JME op 27-06-2026 13:07 ]

• tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01:55
Drardollan schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:40:
Je kan net zo goed je 200 euro in de sloot gooien, als je mee springt heb je er zelfs nog verkoeling van.

Een mobiele airco is nagenoeg altijd onbruikbaar en zinloos. Ze maken een bak herrie, warmte wordt afgevoerd via een slang die vervolgens de warmte weer afgeeft aan de ruimte en het allerbelangrijkste: hij voert lucht af naar buiten. Die lucht moet vervangen worden door andere lucht (onderdruk) en die lucht is gewoon warm. Per saldo geld weg en geen koeling.

Als je geen split unit kan plaatsen dan kan je beter een goede ventilator kopen. Veel goedkoper in aanschaf en gebruik en het heeft wel enig nut omdat bewegende lucht frisser aanvoelt en je er eventueel op koelere momenten een luchtstroom van buiten naar binnen mee kan creëren.
" Een mobiele airco is nagenoeg altijd onbruikbaar en zinloos. "

Dit klopt niet helemaal natuurlijk, een Mobiele Airco kan zeker voor verkoeling zorgen echter dan moet je de slang niet uit het raam hangen en deze op een kier laten dan koel je alleen de buitenlucht, een voorzetraam doet wonderen, het beste een Dual Hose Airco ( onderdruk ), tevens gaat de Midea PortaSplit weer een stapje verder op het gebied van mobiele airco, dus dat een Mobiele Airco nagenoeg altijd onbruikbaar en zinloos is klopt niet helemaal , ja een Split-unit is het beste maar niet iedereen heeft het geld of mogelijkheid ( huurders ) om een Split-unit te plaatsen.

• Jakkookkaj
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
Even een kanttekening. Mobiele airco's zijn flut en weinig efficiënt, maar ze zijn niet nutteloos. De enige reden dat ik kan slapen is omdat mijn mobiele flut airco de temperatuur van 38 terugbrengt naar 26 in mijn kamer.

Is het ideaal? Nee. Maar dat weten we denk ik nu.

Zo is een Lada is een flut auto maar dat betekent niet dat je er niet mee kan rijden. (Excuses aan de Lada fans)

• tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01:55
Jakkookkaj schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 23:28:
Even een kanttekening. Mobiele airco's zijn flut en weinig efficiënt, maar ze zijn niet nutteloos. De enige reden dat ik kan slapen is omdat mijn mobiele flut airco de temperatuur van 38 terugbrengt naar 26 in mijn kamer.

Is het ideaal? Nee. Maar dat weten we denk ik nu.

Zo is een Lada is een flut auto maar dat betekent niet dat je er niet mee kan rijden. (Excuses aan de Lada fans)
Ik heb al jaren de Inventum AC127WSET, heeft me altijd geholpen om door de zomer te komen met 34 graden binnentemperatuur naar 28 graden binnen 5 uur, 28 graden is nog steeds warm maar met een lage luchtvochtigheid voelt het aangenaam, zeker als ik van een andere ruimte kom waar het nog 32 tot 34 graden is, kijk een mobiele airco is niet ideal daar is het iedereen over eens, ben sinds kort overgestapt naar de Midea PortaSplit , moet hiervoor nog een andere voorzetraam maken. en aanpassing voor de buiten-unit.

Inventum AC127WSET ( helaas niet meer leverbaar )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oK1WdDzwBdgxnLHkFIiRdEwkP0o=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Z7wFVlYVM5ngiEKJrfC2W6bv.jpg?f=user_large
Pagina: 1 2 Laatste