Wie zegt alleen dat het beter of effectiever kan? Misschien mis het team wel zijn kennis/aanwezigheid?
Beste manager , ik heb persoonlijke omstandigheden waardoor ik remote werk en dat al 6 jaar naar tevredenheid van mij en het bedrijf , indien u vasthoud aan dit beleid dan zal ik dit moeten aankaarten bij HR en de directie omdat het voor mij niet zomaar mogelijk is naar de zaak te komen .
1. Hij trekt de keutel in
2. Hij zet door , het vervolg is dan dit op een neutrale manier aangeven bij zowel HR als hoger management
3. Zij grijpen positief in , probleem opgelost, zij gaan achter de nieuwe manager staan
4. Maak dan een afspraak bij je huisarts en de bedrijfsarts ( preventie gesprek )
Geef bij de huisarts aan wat het allemaal met jou doet , dat je er stress van krijgt slecht slaapt etc etc etc
Geef bij de bedrijfsarts aan dat je niet wilt uitvallen maar dat de huidige stress je echt op het randje brengt van wat je aankunt , geef ook bij hem / haar aan dat je ook al bij de huisarts bent geweest.
5. Je bedrijfsarts , geeft je werkgever het advies jou te ontlasten / je werk te laten uitvoeren zoals je deed opgelost , de Bedrijfsarts doet dat niet .....
6 Meld je ziek / je bent overspannen en doe ook gewoon echt niets meer ( zien ze misschien ook eens wat je deed )
7. Ga na X maanden weer aan de slag , kijk of het verbeterd en of ze inbinden
8. In het ergste geval meld je jezelf weer ziek , en kun je dit 2 jaar volhouden , hoop dat je binnen 2 jaar weer een gezonde partner hebt en zoek in de tussentijd naar een werkgever die wel 'normaal' doet en geen uitzonderlijk slecht werkgeverschap laat zien naar haar werknemers.
Ik denk dat dit een hele slechte opzet is, thuis werken is natuurlijk mogelijk, maar 6 jaar volledig thuis werken is wel heel "apart" en niet normaal vanuit een werkgever. Dat TS thuis iemand heeft die zorg nodig heeft, is natuurlijk mogelijk. Maar als je dit al 6 jaar hebt, zonder exact een toekomst voorspelling, kan ik de werkgever goed begrijpen. Moet het bedrijf zich volledig aanpassen aan personeel?
Veel beter is, om het gewoon normaal in te gaan, kijken wat er mogelijk is. Maar fulltime thuis werken, is denk ik mogelijk geen oplossing meer.
Ik denk dat ziekmelden trouwens wel het meest onverstandige kan zijn, wat je kunt doen. Dit zou je kunnen doen, als dit iets nieuws is. Maar na 6 jaar thuis werken voor de zorg van iemand, dan is de huidige opzet misschien niet goed meer. Misschien ander werk zoeken, of PGB.
Belangrijke vraag: Moet een werkgever dit probleem oplossen? Tijdelijk zou ik dit kunnen begrijpen, ik pas momenteel ook het nodige aan ivm bepaalde zorg. Maar deze eindigt ook over 2 maand. Met 6 jaar deze opzet, zou ik, maar ook mijn werkgever niet zien zitten.
Dus ' leuk ' al die regels die plots moeten veranderen ten faveure van micro managers , maar beter zal het er niet op gaan worden , op die manier worden ze dan hopelijk vanzelf afgerekend .
Ik lees niets van Micro managent, maar misschien in insteek tot beter team verband.
Bovenstaande is wat ik zou doen in jouw situatie als ik het wel gehad zou hebben met mijn werkgever die na 6 jaar goede beoordelingen opeens dit soortgedrag gaat vertonen , ze vragen er zelf om bespreek de bovenstaande stappen niet , met niemand gewoon uitvoeren .
Goede beoordelingen, wil niet zeggen dat dingen niet beter kunnen.