Sissors schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 06:54:
[...]
Maar dit was niet wat jij stelde in je post. Jij stelde in je post dat je moest claimen dat je door de stress ziek was geworden, en dan maar 2 jaar thuis moest gaan zitten. En dat is natuurlijk iets heel anders dan daadwerkelijk ziek zijn.
En dat is direct ook natuurlijk waarom er door genoeg mensen vraagtekens worden gezet bij mensen die op die manier thuis zitten: Uiteraard kan je door geestelijke problemen zo ziek zijn dat je niet kan werken! Maar uit jouw vorige post blijkt dat er ook mensen zijn die het al direct als doel neerzetten, om op die manier niet te hoeven werken.
Euhmm , als dat zo is overgekomen dan is dat zeker net mijn intentie geweest , misschien zat/zit ik (nog) teveel met mijn eigen situatie in mijn hoofd .
Want ik denk nu voor hem dat hij inderdaad hiervan stress ervaart (wat ook niet ondenkbaar is) mijn 'fout' is dus geweest om teveel vanuit het bedrijf te denken ( het is druk , dat werk moet af en als ik dan terugkom heb ik nog veel meer werk etc etc )
Mijn punt is aldus dat je gewoon voor jezelf met kiezen en voor je eigen geestelijke gesteldheid en daarmee ook je gezondheid , zelfs als dat zou betekenen dat je acties moet ondernemen die niet altijd goed zijn voor het bedrijf , omgekeerd doen ze dat namelijk waarschijnlijk ook niet ...
Sterker nog .... ikzelf heb gemerkt dat als je het 'bespreekt' sommige mensen dit zien als een kans om jou omlaag te trekken terwijl je al aan het verzuipen bent en roept om hulp...
Daarom mijn stelling "Kies 100% voor jouzelf , bescherm jezelf , je gezin en jouw belangen" en ja dat kan ook betekenen een stap terug te doen , en een plan te maken voor een exit wanneer het jou goed uitkomt ...
Ik zelf ben begonnen met het opzetten van een stroom van mogelijk extra inkomsten ( SAAS oplossing )
over iets waar ik een gat in de markt zie , een jaar geleden had ik het daar veel te druk voor waarom? omdat ik nog veel onderzoek / werk deed in mijn prive tijd voor mijn werkgever , die tijden zijn nu dus voorbij , en stop ik in mijn eigen OSS en nu ook de 1e commerciële projecten .
Nu investeer ik dus in mijzelf zowel in tijd als financieel als ik nu XXK moet investeren in mijn project doe ik dat nu ook gerust terwijl ik dat een jaar geleden niet zou doen .
Eigenlijk is dat best wel iets waar bedrijven met hun acties helemaal niet bij stilstaan , dus dat je zo ooit gedreven mensen tot 'normale' medewerkers transformeert .... want ja ik doe mijn werk nog steeds 100% maar niet meer de 200% die ik voorheen gaf ... ik werk netjes al mijn Jira tickets af :-) en men is ook nu zeer tevreden ....