Ik werk al lang bij de zelfde werkgever, de laatste 6 jaar remote. Dit gaat goed en mijn directe collega's zijn tevreden met de situatie. Mijn beoordelingen zijn altijd goed tot zeer goed geweest.
Ik wel ben de grote uitzondering maar doe dit vanwege mantelzorg voor mijn vrouw. We werken er naar toe dat ze voldoende weer zelfstandig kan functioneren maar het is onduidelijk of/wanneer dit lukt. Thuiszorg e.d. is in deze specifieke situatie helaas niet mogelijk, we hebben ook geen netwerk.
Sinds kort heb ik een nieuwe manager en die eist dat ik op korte termijn regelmatig op kantoor kom werken. Ik vraag me af of anderen een dergelijke situatie hebben gehad en/of mensen advies kunnen geven.
Ik dacht er zelf aan om te beginnen een formele thuiswerk aanvraag te doen. Dan op basis daarvan mediation en eventueel naar de rechter. Ben wel bang dat men sancties gaat nemen ten koste van mijn salaris of mij helemaal gaat ontslaan. Ik heb dan denk ik geen recht op ww want het is verwijtbaar voor de wet.
Ik lees graag jullie reacties, alvast bedankt.
Ik wel ben de grote uitzondering maar doe dit vanwege mantelzorg voor mijn vrouw. We werken er naar toe dat ze voldoende weer zelfstandig kan functioneren maar het is onduidelijk of/wanneer dit lukt. Thuiszorg e.d. is in deze specifieke situatie helaas niet mogelijk, we hebben ook geen netwerk.
Sinds kort heb ik een nieuwe manager en die eist dat ik op korte termijn regelmatig op kantoor kom werken. Ik vraag me af of anderen een dergelijke situatie hebben gehad en/of mensen advies kunnen geven.
Ik dacht er zelf aan om te beginnen een formele thuiswerk aanvraag te doen. Dan op basis daarvan mediation en eventueel naar de rechter. Ben wel bang dat men sancties gaat nemen ten koste van mijn salaris of mij helemaal gaat ontslaan. Ik heb dan denk ik geen recht op ww want het is verwijtbaar voor de wet.
Ik lees graag jullie reacties, alvast bedankt.