Deze PC gaf een foutmelding over de Secure Boot certificaten. Op de website van Acer stond een artikel hoe je dit kon oplossen met een opmerking erbij als je Bitlocker gebruikt. Dat kon via Windows update. Daar stond inderdaad bij de extra updates een Acer firmware update. Die heb ik geïnstalleerd. Na de herstart met daarna de melding dat er systeemupdates worden uitgevoerd wil de PC niet meer starten.
Op de PC staat Windows 11 Pro. De C:schijf is een WD NVM SSD, de D: schijf een WD HD. In de PC zit een TPM chip. Beide schijven zijn beveiligd met Bitlocker (bedrijfsbeleid). Secure Boot stond dus aan.
Ik heb van alles geprobeerd om het op te lossen maar niks werkt.
- Na systeemherstel wat dus niet lukt krijg ik de melding Stopcode: INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE (0X7B)
- Secure Boot uitzetten helpt ook niet.
Als ik de PC opstart met een Windows installatie USB zijn beide schijven niet zichtbaar. Ik heb een back-up gemaakt voor de Acer firmware update maar als beide schijven niet zichtbaar zijn kan ik die niet terug zetten.
Op de PC staat Windows 11 Pro. De C:schijf is een WD NVM SSD, de D: schijf een WD HD. In de PC zit een TPM chip. Beide schijven zijn beveiligd met Bitlocker (bedrijfsbeleid). Secure Boot stond dus aan.
Ik heb van alles geprobeerd om het op te lossen maar niks werkt.
- Na systeemherstel wat dus niet lukt krijg ik de melding Stopcode: INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE (0X7B)
- Secure Boot uitzetten helpt ook niet.
Als ik de PC opstart met een Windows installatie USB zijn beide schijven niet zichtbaar. Ik heb een back-up gemaakt voor de Acer firmware update maar als beide schijven niet zichtbaar zijn kan ik die niet terug zetten.
:strip_exif()/f/image/bzfeQaOsKQmDlR4rRyLOcEWc.jpg?f=fotoalbum_large)