ZeRoC00L schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 11:44:
[...]
Bedankt, op zich dacht ik wel zoiets. In de brief die we hebben staat ook verder niets specifieks over architectuur. Alleen dat het een Windows systeem moet zijn. Daarnaast wordt er gesproken over adobe software. Heb je (of iemand anders) toevallig een idee over welke software dat is ?
MIjn ervaring is dat de gemiddelde middelbare school-medewerker die iets over laptopspecificaties kan vertellen al moeite heeft met vragen over minimaal grootte van de SSD, laat staan dat ze iets afweten over cpu-architectuur. Oftewel, ga er niet automatisch van uit dat een Windows ARM machine ook zonder problemen gebruikt kan worden.
Afgelopen week heb ik ook een introductieavond gehad, er was al wat gemor in de zaal omdat 3/4 van de tijd besteed werd aan een verkooppraatje van een Easy4U-medewerker. Ik heb al enige ervaring met deze partij, aangezien ik voor mijn oudste zoon 3 jaar geleden het "topmodel" heb aangeschaft (een Dell Core i3 met 8 GB RAM en 128 GB SSD voor een whopping 850 euro). De service is op zich best ok, maar de hardware is zwaar onder de maat. Apparaat is nu 3 jaar oud, maar is ondertussen dermate traag dat hij het met dit apparaat de komende 3 jaar niet gaat volhouden.
Met die kennis in het achterhoofd heb ik ondertussen zelf een laptop aangeschaft voor mijn jongste en ingecalculeerd dat als hij hem een keer op de straatstenen laat vallen dat ik in het ergste geval een nieuwe laptop voor hem koop.
Oh, en mocht je alsnog via Easy4U iets
willen moeten aanschaffen, let ook op het beeldscherm, want het merendeel van de aangeboden modellen hebben een weerspiegelend scherm, wat mij ronduit vervelend lijkt in een klaslokaal met TL-bakken en ramen rondom.
[
Voor 7% gewijzigd door
JeroenTheStig op 12-06-2026 12:10
]