Mobiele airco aansluiten op uitgaand wtw kanaal

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bomenzijnrelax
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:11
Nu de zomer weer lekker van start is gegaan, wordt het in mijn appartementje alweer extreem warm.

Vanuit mijn VVE is een splitt airco niet mogelijk, daarom wil ik een mobiele airco aanschaffen. Maarja waar ga je dan met die slangen naar toe..

Mijn appartement heeft een WTW unit met 4 leidingen, dus voor inblaas- en afvoer in het appartement. Nu zat ik te denken om de uitblaas van een mobiele airco aan te sluiten op mijn luchtafvoer in een van de kamers van mijn appartement.

Wanneer dit geen oplossing is, dan zat ik te denken om deze na de WTW uitblaas te hangen, dus direct op het afvoerkanaal naar buiten toe aan te sluiten.

Zou 1 van deze 2 oplossingen mogelijk kunnen? of wat zijn nadelen waar ik tegen aan zal lopen?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Nee en nee. Je mag nooit een geforceerde afvoer (wat de uitblaas van een airco is) aansluiten op een WTW kanaal. Dat verstoort namelijk de werking en de balans van de WTW unit zelf.

Op de afvoer rechtstreeks is meestal ook geen goed idee omdat je dan alsnog een overdruk kunt creeren richting de WTW unit. En dan heb je ook nog het feit dat dit kanaal hoogstwaarschijnlijk onder de VVE valt en dat dit dus niet zomaar mag.

Is een mobiele split een optie? Wat zijn de bezwaarredenen van de VVE tegen een split airco?