“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda
Ik ken het verschil tussen pre-rendered, pre-rendered in-engine, scripted realtime, realtime gameplay en noem de hele mikmak op. Ik wil niet onbeleefd klinken maar ik weet niet op hoeveel andere manieren ik het moet zeggen, ik heb het over de gameplay.Psyonara schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 23:31:
[...]
Er is was nog een ander spel die ook zulke gameplay trailers liet zien, terwijl de game als je de game zelf speelde alles niet liet zien zoals deze trailer het liet afspelen.
Marvel's Wolverine is a more linear game than Spider-Man - don't expect a city to explore or a base to nose around in.
Eurogamer
[ Voor 44% gewijzigd door Timothy3000 op 05-06-2026 07:40 ]
Let in dat gevecht halverwege eens op die dame met paarse lichtballen...
Hopelijk valt het tijdens het spelen niet zo op. Het lijkt allemaal wel erg on-rails. Hier ga ik niet meer dan 30 euro voor betalen
Ja precies dit is ook een van de punten waarover ik viel, als speler lijk je weinig vrijheid te hebben. En of het er nou echt fantastisch uitziet? Ik vind het persoonlijk matig418O2 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:09:
[...]
Let in dat gevecht halverwege eens op die dame met paarse lichtballen...
Hopelijk valt het tijdens het spelen niet zo op. Het lijkt allemaal wel erg on-rails. Hier ga ik niet meer dan 30 euro voor betalen
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Het zal vast erg leuk spelen, net als Spider-man, maar daar kan je nog wat lummelen en in de open wereld spelen. Dit lijkt wel erg lineair. Nu ben ik geen fan van te open werelden, maar dit is misschien het andere uitersteG_Dragon schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:22:
[...]
Ja precies dit is ook een van de punten waarover ik viel, als speler lijk je weinig vrijheid te hebben. En of het er nou echt fantastisch uitziet? Ik vind het persoonlijk matig
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |
Ziek sneue reacties 🤣 benieuwd hoe lang dit gezeur aanhoudt.RomeoOscarBravo schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 22:10:
Deze trailer maakt mij wel meer geïnteresseerd dan de gameplay beelden laatst.
[YouTube: Marvel’s Wolverine - Ain’t No Hero Trailer I PS5 Games]
Ben nog niet echt onder de indruk. Voelt wel heel beperkt en om rails
[ Voor 14% gewijzigd door 418O2 op 20-07-2026 15:48 ]
GTA 6 en dit spel gaan 100% dit jaar komen maar als ik 1 van die 2 mocht kiezen dan wordt het DIT spel.
Ik denk eerlijk gezegd dat Wolverine en GTA 6 mijn laatste games van 2026 zullen worden. Daar ben ik wel een tijdje zoet mee.Starscreamer schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 14:45:
On de rails of niet ik zit te watertanden![]()
GTA 6 en dit spel gaan 100% dit jaar komen maar als ik 1 van die 2 mocht kiezen dan wordt het DIT spel.
[ Voor 50% gewijzigd door Sefaex op 01-08-2026 15:47 ]
Haha voor mij ookIk denk eerlijk gezegd dat Wolverine en GTA 6 mijn laatste games van 2026 zullen worden. Daar ben ik wel een tijdje zoet mee.
[ Voor 30% gewijzigd door RomeoOscarBravo op 11-08-2026 16:58 ]
Zo te zien ook voor de ProRomeoOscarBravo schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 16:56:
Vet hoor! Jammer dat ik vooral de gele mooi vind, maar een Pro heb, waarvoor denk ik alleen de zilveren beschikbaar komt.
[YouTube: Marvel's Wolverine - Official Limited Edition PS5 Trailer]
https://blog.playstation....e-bundle-and-accessories/
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben.
@Technomania: We zijn niet allemaal zo perfect als Bas170
Zoo dat is een dikke editie zegRomeoOscarBravo schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 16:56:
Vet hoor! Jammer dat ik vooral de gele mooi vind, maar een Pro heb, waarvoor denk ik alleen de zilveren beschikbaar komt.
[YouTube: Marvel's Wolverine - Official Limited Edition PS5 Trailer]
Heb de gekste dingen gelezen.
Het blaast mij ook nergens weg, eerlijk gezegd. Het ziet er gewoon ‘prima’ uit. Maar gewoon ‘prima’ of goed is voor de meeste mensen blijkbaar niet meer genoeg tegenwoordig.
Insomniac heeft mij tot zover nog niet teleurgesteld. Dus ik laat mijn pre-order voorlopig nog gewoon staan.
Al neig ik ook wel een beetje naar Control Resonant, die een week later uitkomt!
Keuzes, jongens!
Ik vind het er ook prima uit zien, het hoeft niet altijd allemaal vernieuwend te zijn.Sefaex schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 08:24:
Op social media is er best veel kritiek op deze game. Het is nergens vernieuwend en ziet er te standaard uit. Het baasgevecht (7:46 in het bovenstaande filmpje) zou zo een PS2-baasgevecht kunnen zijn.
Het blaast mij ook nergens weg, eerlijk gezegd. Het ziet er gewoon ‘prima’ uit. Maar gewoon ‘prima’ of goed is voor de meeste mensen blijkbaar niet meer genoeg tegenwoordig.
Insomniac heeft mij tot zover nog niet teleurgesteld. Dus ik laat mijn pre-order voorlopig nog gewoon staan.
Al neig ik ook wel een beetje naar Control Resonant, die een week later uitkomt!
Keuzes, jongens!
En dat het eruit ziet als een ps2 game, die mensen moeten eens na de pearl ofzo gaan.
Ik kijk er ieder geval naar uit
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Afgaan op social media, één van de vele afvoerputjes van het internetSefaex schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 08:24:
Op social media is er best veel kritiek op deze game. Het is nergens vernieuwend en ziet er te standaard uit. Het baasgevecht (7:46 in het bovenstaande filmpje) zou zo een PS2-baasgevecht kunnen zijn.
Keuzes, jongens!
Had ook de preview van IGN gekeken, was erg positief maar was niet verrassend genoeg, en combat minder creatief/divers dan Spiderman. Dan denk ik echt: wat wil je dan? Het is Wolverine, die heeft klauwen om mee te meppen. Zou bijzonder zijn als ie opeens allerlei nieuwe krachten heeft.
Een onrails Wolverine game is precies wat ik verwacht en wil. Kom maar door!
Logan is inderdaad gewoon een boze man met klauwen.Daan0s schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 13:00:
[...]
Afgaan op social media, één van de vele afvoerputjes van het internet![]()
Had ook de preview van IGN gekeken, was erg positief maar was niet verrassend genoeg, en combat minder creatief/divers dan Spiderman. Dan denk ik echt: wat wil je dan? Het is Wolverine, die heeft klauwen om mee te meppen. Zou bijzonder zijn als ie opeens allerlei nieuwe krachten heeft.
Een onrails Wolverine game is precies wat ik verwacht en wil. Kom maar door!
Die heeft niet de gadgetset van bijvoorbeeld Spidey en Batman.
Dus ben wel benieuwd hoe dit een hele campaign leuk gaat blijven.
Ben persoonlijk wel blij dat het een lineaire game is geworden en geen openwereldgame.
Ach ja, we gaan het zien. Nog een maandje.
Online inderdaad veel negativiteit zoals altijd maar het betekend niet dat alles maar volledig ongegrond is. Bij heel veel kritieken denk ik hetzelfde namelijk. Maar ik ben wel altijd optimistischer en mijn lat ligt een heel stuk lager dan gemiddeld speler hahah en dus gauwer tevreden.
Insomniac Games maakt altijd vette games, dus ik heb er nog genoeg vertrouwen in.
Gameplay ziet er (ondanks de negatieve reacties) gewoon goed uit. Ben ook wel blij dat het geen openwereldgame is geworden!
Ubisoft maakte eerst ook altijd vette gamesSefaex schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 18:03:
Ik heb hem digitaal gepre-ordered. Annuleren kan altijd nog…
Insomniac Games maakt altijd vette games, dus ik heb er nog genoeg vertrouwen in.
Gameplay ziet er (ondanks de negatieve reacties) gewoon goed uit. Ben ook wel blij dat het geen openwereldgame is geworden!
[ Voor 72% gewijzigd door s0kkie op 20-08-2026 09:49 ]
Grootste issues die ik heb is toch de gameplay. Presentatie is topnotch, maar dat zal ook nooit een probleem zijn als een first party studio van Sony een AAA release uitbrengt.
Denk dat het gewoon een kwestie is van even de reviews afwachten. Check dan wel of het mijn €80 waard is. Zolang je een game niet preload is cancelen mogelijk. Control Resonate staat ook het op lijstje. En die lijkt qua gameplay juist compleet het tegenovergestelde van deze game.
Ik denk oprecht dat het geen day one voor mij wordt gezien alle goeie en leuke games die er komen. Het is weer een insane jaar en komend jaar. Maar uiteindelijk gaan we hem zeker doorspelen
De review-embargo zal wel een week of een paar dagen voor de release verlopen. Dat is vaak zo met grote first-party releases.
Als de reviews mij niet aanspreken, gaat het geld gewoon naar Control. Zo simpel is het.
Ik laat mijn PreOrder staan
Volgende week donderdag 17:00 dus. Ben benieuwd!It’s Wolverine, out this fall, arriving on September 15, 2026. Today, many journalists and influencers announced they had been given codes and confirmed the review embargo for Thursday, September 10 at 8 AM PT.
Even deze week, en volgend weekend met huidige spellen.
En daarna aan de slag met Wolverine 😎.
Ik ben meestal aardig gehyped voor Insomniac games, maar Wolverine doet me vrij weinig. En dan ben ik ook nog Marvel fan. Het is allemaal zo ... tja, been there, done that. Het ziet er best prima uit maar het pakt me gewoon niet. Ik sla de release over en haal hem wel een keer tweedehands of in de uitverkoop.Sefaex schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 10:40:
Preview van één van mijn favoriete youtubers staat eindelijk online (Australië en Europa waren wat later met de previews).
[YouTube: Marvel's Wolverine - Preview]
Deze preview heeft me nog meer aan het twijfelen gebracht. Nog steeds vertrouwen in Insomniac. Kan me bijna niet voorstellen dat ze GEEN topgame gaan afleveren.
Grootste issues die ik heb is toch de gameplay. Presentatie is topnotch, maar dat zal ook nooit een probleem zijn als een first party studio van Sony een AAA release uitbrengt.
Denk dat het gewoon een kwestie is van even de reviews afwachten. Check dan wel of het mijn €80 waard is. Zolang je een game niet preload is cancelen mogelijk. Control Resonate staat ook het op lijstje. En die lijkt qua gameplay juist compleet het tegenovergestelde van deze game.
Eum jij heb het spel al 2 weken voor de release binnen, of ben je een reviewer en ga je zo aan de slag?.
Voor de rest jeetje wat een zooi zeg, wat moet je er mee
Maar als je het leuk vind, veel plezier ermee
Nope helaas alleen merchandise, was het maar zo dat ik de game al mocht spelenCarlos0_0 schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 11:51:
[...]
Eum jij heb het spel al 2 weken voor de release binnen, of ben je een reviewer en ga je zo aan de slag?.
Voor de rest jeetje wat een zooi zeg, wat moet je er mee.
Maar als je het leuk vind, veel plezier ermee.
Bij mij is het echt heel dubbel. Nee, super hyped ben ik niet. Maar het blijft wel Insomniac.Cyrax0508 schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 10:34:
[...]
Ik ben meestal aardig gehyped voor Insomniac games, maar Wolverine doet me vrij weinig. En dan ben ik ook nog Marvel fan. Het is allemaal zo ... tja, been there, done that. Het ziet er best prima uit maar het pakt me gewoon niet. Ik sla de release over en haal hem wel een keer tweedehands of in de uitverkoop.
Voor nu laat ik mijn pre-order staan. Of de reviews moeten echt heel slecht zijn. Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat ze een slechte game gaan afleveren. Maar goed, we gaan het zien!
De fysieke release van Control Resonant is uitgesteld naar oktober (de digitale release niet). Dus ik denk dat ik die fysiek haal.
Wolverine – september
Control Resonant – oktober
GTA 6 – november
Prima geregeld zo, denk ik. Kijk er wel naar uit...
Nee ik ben ook niet super hyped inderdaad, maar moet zeggen ben dat eigenlijk over niks meer(Al jaren).Sefaex schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 18:47:
[...]
Bij mij is het echt heel dubbel. Nee, super hyped ben ik niet. Maar het blijft wel Insomniac.
Voor nu laat ik mijn pre-order staan. Of de reviews moeten echt heel slecht zijn. Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat ze een slechte game gaan afleveren. Maar goed, we gaan het zien!
De fysieke release van Control Resonant is uitgesteld naar oktober (de digitale release niet). Dus ik denk dat ik die fysiek haal.
Wolverine – september
Control Resonant – oktober
GTA 6 – november
Prima geregeld zo, denk ik. Kijk er wel naar uit...
Wellicht de leeftijd, dat ik niet meer super hyped ben voor een spel of een film ofzo.
Maar idd het is Insomniac, en het ziet er goed uit. dus laat mijn Preorder ook wel staan nog even.
Misschien kan iemand me helpen met een keuze, want ik twijfel een beetje over Wolverine. Zal ik de game toch preorderen, of kan ik hem beter voorlopig laten liggen en hem bij een toekomstige sale oppikken?
Redenen waarom ik hem wél graag zou willen:
- Ik ben groot fan van Insomniac Games. Ratchet & Clank is een van mijn favoriete gamefranchises.
- Ik heb ontzettend veel plezier gehad van de Spider-Man-games, dus ik verwacht dat Wolverine me ook wel zal liggen.
- De laatste tijd is het bij mij een beetje hit or miss. 007 First Light was bijvoorbeeld totaal niet mijn ding, en die had ik ook gepreorderd.
- De cyborg achtige vijanden spreken me eerlijk gezegd niet heel erg aan.
- Ik weet gewoon nog niet zo goed wat ik van de game moet verwachten. Het is geen open wereld game, maar blijkbaar zijn er wel bepaalde gebieden waarin je behoorlijk wat vrijheid hebt.
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004
Misschien denk ik veel te moeilijk hoor maar waarom zou je een game tegenwoordig überhaupt preorderen? Dat is helemaal nergens voor nodig en al helemaal niet als je twijfels hebt.ZesBarkiePK schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 21:37:
Ik kom nu dit topic tegen en mijn vraag past hier beter;
Misschien kan iemand me helpen met een keuze, want ik twijfel een beetje over Wolverine. Zal ik de game toch preorderen, of kan ik hem beter voorlopig laten liggen en hem bij een toekomstige sale oppikken?
Redenen waarom ik hem wél graag zou willen:Maar waarom ik twijfel:
- Ik ben groot fan van Insomniac Games. Ratchet & Clank is een van mijn favoriete gamefranchises.
- Ik heb ontzettend veel plezier gehad van de Spider-Man-games, dus ik verwacht dat Wolverine me ook wel zal liggen.
Dus is er iemand die me van mijn twijfel kan verlossen? Of kan ik hem beter laten liggen en nog een paar maandjes wachten op GTA 6? Want als die game eenmaal uit is, speel ik voorlopig toch helemaal niks anders meer.
- De laatste tijd is het bij mij een beetje hit or miss. 007 First Light was bijvoorbeeld totaal niet mijn ding, en die had ik ook gepreorderd.
- Ik weet gewoon nog niet zo goed wat ik van de game moet verwachten. Het is geen open wereld game, maar blijkbaar zijn er wel bepaalde gebieden waarin je behoorlijk wat vrijheid hebt.
Kijk gewoon wat gameplay zodra de game uit is en beslis dan of je het koopt.
https://x.com/insomniacgames/status/2094856824889680246
Ziet er uit als een 2/10 platinum difficulty.
Hopelijk blijkt uit de reviews wel dat het heel tof is en anders pik ik hem wel tijdens blackfriday ofzo op.
Playstation 5 / Switch 2
Tja, als je een fan bent van superhelden én cinematische PlayStation first-party-exclusives, dan zou ik hem gewoon halen.ZesBarkiePK schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 21:37:
Ik kom nu dit topic tegen en mijn vraag past hier beter;
Redenen waarom ik hem wél graag zou willen:Maar waarom ik twijfel:
Dus is er iemand die me van mijn twijfel kan verlossen? Of kan ik hem beter laten liggen en nog een paar maandjes wachten op GTA 6? Want als die game eenmaal uit is, speel ik voorlopig toch helemaal niks anders meer.
De Insomniac-games zijn gameplaytechnisch ook altijd hele vette games.
De previews waren niet betaald positief. Maar laten we realistisch blijven: het is en blijft een preview, gebaseerd op slechts twee uur gameplay. En dan waren het ook nog eens 3 gameplaysegmenten, verdeeld over 2 uur. Dus het was niet van: “Speel maar lekker 2 uur vanaf het begin.” Nee, het waren gewoon random stukken uit de game.
Lijkt mij als gamejournalist best lastig om op basis daarvan een goed oordeel te vormen. Maar goed, je moet toch wat schrijven.
De review-embargo verloopt vijf dagen voor de release. Dat geeft ook aan dat Insomniac genoeg vertrouwen in de game heeft. Pre-orderen is daarom ook niet echt nodig. Gewoon even de reviews afwachten en dan kun je zelf beslissen of het een day-one-titel gaat worden.
P.S. En kiezen tussen GTA 6 en Wolverine ? Een echte gamer haalt ze gewoon beide
[ Voor 9% gewijzigd door Sefaex op 02-09-2026 18:11 ]
Ik heb mijn PSN-pre-order gecanceld (had hem gelukkig nog niet gedownload).
Ik probeer geen waarde te hechten aan reviewscores! Maar stiekem doen we dat toch allemaal als gamers
78/100 is allesbehalve slecht. Maar van een AAA first-party exclusive van Sony verwacht je toch wel wat meer. En al helemaal van Insomniac.
Stiekem komt het wel een beetje goed uit. Dan kan ik meteen Control Resonant pre-orderen
Wolverine haal ik in de toekomst wel als er een goede sale is!
Idd een game die ik later met een sale wel is ga halen maar niet full price.
Playstation 5 / Switch 2
Ik herken ook ernstig zijn frustratie met dat vreselijke hand-holding in games. In Horizon: Forbidden West en God of War: Ragnarok vond ik het ook al zo irritant. Gezien de matige combat in Wolverine: skip voor mij. Jammer.
Jezus als je bij die quicktime events niks indrukt wordt de actie alsnog gewoon uitgevoerd zie je daar in de review haha dat is wel heel slecht.Kwistnix schreef op donderdag 10 september 2026 @ 18:29:
[YouTube: I do not recommend: Marvel's Wolverine (Review)]
Oef. Eigenlijk wel volgens verwachting, gezien de preview.
Ik herken ook ernstig zijn frustratie met dat vreselijke hand-holding in games. In Horizon: Forbidden West en God of War: Ragnarok vond ik het ook al zo irritant. Gezien de matige combat in Wolverine: skip voor mij. Jammer.
Is wel heel negatief natuurlijk die review, maar het ziet er allemaal ook wel heel matig uit zeg. Baal er toch wel beetje van dat ze niet wat meer de tijd hebben genomen voor de game het lijkt alsof dit veel te snel gerushed is.
Playstation 5 / Switch 2
Denk niet dat het ge-rushed is, denk dat er teveel aan geprutst is.Stylze schreef op donderdag 10 september 2026 @ 18:59:
[...]
Jezus als je bij die quicktime events niks indrukt wordt de actie alsnog gewoon uitgevoerd zie je daar in de review haha dat is wel heel slecht.
Is wel heel negatief natuurlijk die review, maar het ziet er allemaal ook wel heel matig uit zeg. Baal er toch wel beetje van dat ze niet wat meer de tijd hebben genomen voor de game het lijkt alsof dit veel te snel gerushed is.
Sony's laatste spellen houden teveel rekening met alles.
En dat neemt af van de spelers ervaring en agency.
Doodzonde.
Trouwens dit noem ik geen hand holding meer maar meer in de handboeien. Alles word voor je uit gelegt visueel.
R-rated game maar met 7 jarige kind type rating gameplay.
Sony is zo gaar bezig op moment.
Zat al te twijfelen tussen Wolverine en Control Resonant.
Control is ook €20 goedkoper.
Nu is de keuze heel makkelijk!
[ Voor 12% gewijzigd door Sefaex op 10-09-2026 20:18 ]
Dit ziet er niet geweldig uit. Maargoed een 6 of 7 out of 10 game is soms ook gewoon prima speelplezier. Hoeft nooit allemaal een 10 te zijn.
Maar dit is een beetje zoals me gevoel al was geworden na de laatste paar gameplay video's.
De laatste vond ik wel weer beter overigens maar nu ik deze review heb gekeken ben ik weer veel minder enthousiast
Zie het wel als die uit komt maar 1 ding weet ik zeker... het is er niet meer 1 waar ik echt op zit te wachten.
Wat je in Expedition 33 zag was ook dikke prima. De gebieden ansich waren rechtlijnig met af en toe een aftakking naar een collectible. Maar die moest je zelf op zoeken. Er is geen map aanwezig. En op die manier kan je toch wat extra tijd erin steken. Deze game geeft je een Navigatie lijn en als je navigatie lijn af ben begint alles te piepen en je een route terug te geven naar de navigatie lijn. Ik kan me niet voorstellen dat het niet met een simpele toggle uit te zetten is. Of dat het standaard uit hoort te staan!
Ik wacht wel op de aanbieding
[ Voor 52% gewijzigd door Dubrillion op 11-09-2026 15:05 ]
Mag toch hopen dat dit een foutje is, of heb je echt een track&trace link of iets al ontvangen ?DM89 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 20:21:
Heb dit spel toch maar besteld, met wat persoonlijke kortingen bij Joybuy besteld voor 60 euro. Wordt morgen geleverd 😮
In mijn account van Joybuy staat verzonden, en is in mijn PostNL app zichbaar en ook inmiddels ontvangen door PostNL met als levertijd morgen.Carlos0_0 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 20:28:
[...]
Mag toch hopen dat dit een foutje is, of heb je echt een track&trace link of iets al ontvangen ?
Dus ik verwacht het spel morgen, al kan ik morgen niet spelen helaas. Of er zit iets anders in het pakketje 🤣
DM89 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 20:47:
[...]
In mijn account van Joybuy staat verzonden, en is in mijn PostNL app zichbaar en ook inmiddels ontvangen door PostNL met als levertijd morgen.
Dus ik verwacht het spel morgen, al kan ik morgen niet spelen helaas. Of er zit iets anders in het pakketje 🤣
En hij is binnen
Het vervelendste aan de Spider-man games vond ik die verhaal dingen die je moest doen tussen het lekker vrij rondrommelen, en deze game lijkt alleen maar dat te zijn.
Misschien geef ik hem eens een kans als hij in plus/premium zit maar in deze drukke game maanden geen must buy voor mij.
I wake up in the morning and I piss excellence
Het vervelende aan een single player spel, die je voor de story speelt. vond je dat je de Story/verhaal missies moet doen ?Donstil schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 13:17:
Oei de reviews zijn wel matig, ik snap dat het allemaal meningen zijn en je het zelf moet ervaren, bla bla, maar dit leest niet als die Game die Sony nou echt nodig had.
Het vervelendste aan de Spider-man games vond ik die verhaal dingen die je moest doen tussen het lekker vrij rondrommelen, en deze game lijkt alleen maar dat te zijn.
Misschien geef ik hem eens een kans als hij in plus/premium zit maar in deze drukke game maanden geen must buy voor mij.
Ik speel de meeste single player spellen niet voor de story. Als ik een goed verhaal wil ervaren lees ik een boek. Ik speel voor de gameplay, en voor gameplay geld wat ik hierboven al schreef.Carlos0_0 schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 13:30:
[...]
Het vervelende aan een single player spel, die je voor de story speelt. vond je dat je de Story/verhaal missies moet doen ?.
I wake up in the morning and I piss excellence
Haah, als ik het spel uitgespeeld heb 🤣
Heb toch 2 uurtjes gespeeld en vind het tot nu toe wel een goed spel voor tussendoor maar verder niet indrukwekkend. Inderdaad veel knoppen rammen en ledematen afhakken. Hierna nog control resonant en dan wachten tot GTA.
Ja gameplay is erg repetatief. Wil Wolverine zeker een keer spelen. Maar vind €70-€80 wel een beetje te veel van het goede. Heb maar A Plague Tale Innocence voor €7,99 in de PS Store gekocht. En over 2 weken Control.DM89 schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 19:38:
[...]
Haah, als ik het spel uitgespeeld heb 🤣
Heb toch 2 uurtjes gespeeld en vind het tot nu toe wel een goed spel voor tussendoor maar verder niet indrukwekkend. Inderdaad veel knoppen rammen en ledematen afhakken. Hierna nog control resonant en dan wachten tot GTA.
Hopelijk Wolverine voor 3-4 tientjes op Black Friday!
Oh dat is een erg goed spel, en deel 2 erna ook.Sefaex schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 20:02:
[...]
Ja gameplay is erg repetatief. Wil Wolverine zeker een keer spelen. Maar vind €70-€80 wel een beetje te veel van het goede. Heb maar A Plague Tale Innocence voor €7,99 in de PS Store gekocht. En over 2 weken Control.
Hopelijk Wolverine voor 3-4 tientjes op Black Friday!
Ik twijfel alleen nog effe over het nieuwe spel, dat is totaal iets anders.
Het lijkt wel een beetje uncharted / tombraider etc, maar ik wacht daar nog even mee.
Ik wil er nog even iets meer over zien.
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben.
@Technomania: We zijn niet allemaal zo perfect als Bas170
Maar goed, gameplay in de Spider-Man-games werd ook al snel repetitief, maar toch vind ik het onwijs toffe games vanwege de verhalen. Dat doet Insomniac erg goed, dus ik hoop dat Wolverine dat ook goed doet.
Ik laat het, in ieder geval, even afwachten van hoe mijn neus dinsdag staat. Vooralsnog vermaak ik mij prima met Zero Company, dus er is geen haast.
[ Voor 4% gewijzigd door Yonix op 13-09-2026 09:02 ]
Ik heb toch namelijk niks anders tot gta6, ja de dlc van Lego Batman en that’s it.
Heb wel switch2 bij mij, kan ik even dat Pikmin achtige spelletje uitspelen.
Dus ja ik ga het wel zien wat het gaat worden
Heb dit nog nooit gelezen dat zij dit beweren, maar zij hebben het wel altijd op tijd verstuurd volgens mij bij mij(Toen ik nog op disc kocht).Starscreamer schreef op maandag 14 september 2026 @ 14:22:
Game besteld bij gameresource omdat ze beweren dat ie altijd een dag eerder leveren. Ik heb hem nog steeds niet
Alleen ja als postnl het uiteindelijk dan verpest, dan kunnen zij er ook niet veel aan doen
Met ze, bedoel ik mensen die wel eens kochten bij gameresourcesCarlos0_0 schreef op maandag 14 september 2026 @ 14:49:
[...]
Heb dit nog nooit gelezen dat zij dit beweren, maar zij hebben het wel altijd op tijd verstuurd volgens mij bij mij(Toen ik nog op disc kocht).
Alleen ja als postnl het uiteindelijk dan verpest, dan kunnen zij er ook niet veel aan doen
Ik heb weleens bij Gameresource een pre-order gedaan. En kreeg idd regelmatig games een paar dagen voor de release binnen. Allyourgames doet dit ook weleens.Starscreamer schreef op maandag 14 september 2026 @ 14:22:
Game besteld bij gameresource omdat ze beweren dat ie altijd een dag eerder leveren. Ik heb hem nog steeds niet
En yourgamezone.nl destijds ook vrij vaak. Maar die bestaat inmiddels niet meer.
PS3, in de zin van gameplay? Hoe bevallen de graphics?DM89 schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 08:53:
Heb er nu een uur of 6 inzitten, vermaak me nog steeds al wordt de actie snel repetitief en heb ik soms het gevoel dat ik een oude game speel van de PS3. Persoonlijk zou ik dit spel niet kopen voor het volledige bedrag (heb ik ook niet gedaan) maar als je niks anders te spelen hebt is het zeker een leuk tussendoortje.
Jaa qua gameplay soms, graphics zijn goed, maar soms denk ik wel van oef dat is echt matig. En bepaalde stukken op een motor zijn echt slecht gedaan vind ik.Farabi schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 09:21:
[...]
PS3, in de zin van gameplay? Hoe bevallen de graphics?
Ik snap wat je bedoeld, houterige movement en t voelt totaal niet 60fps aan op prestaties. Heb hem alweer verkocht. Beetje skills upgraden om enkel door een map te lopen en vierkantje driehoekje te rammen. JammerDM89 schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 09:26:
[...]
Jaa qua gameplay soms, graphics zijn goed, maar soms denk ik wel van oef dat is echt matig. En bepaalde stukken op een motor zijn echt slecht gedaan vind ik.
Wel gewoon fun.
Heerlijke film-game overigens, en absoluut de volle pond waard imo.
[ Voor 10% gewijzigd door Farabi op 17-09-2026 00:16 ]
Tegenwoordig wil zowat iedereen open werelde lijkt het wel(Zeker voor zulke bedragen), zelf de hele stad etc door moeten gaan.Farabi schreef op woensdag 16 september 2026 @ 08:06:
Waarom is spiderman 2 wel de volle pond waard en dit spel niet volgens vele? Beide hebben dezelfde mechanics en gamestyle als spiderman 1. Het lijkt wel of de reviews na-gepraat worden.
100derden collectibles moeten vinden etc, side missies en alles.
Soms is een spel recht toe recht aan ook eens lekker, net zoals A plage Tale delen.
Gewoon verhaaltje volgen, van A naar B gaan en volgende missie.
Beetje goeie cutscenes etc erbij, en je kan een heerlijk spel eens hebben.
Ik kan pas volgende week zondag avond denk ik beginnen, maar ga mij er denk ik ook prima mee vermaken.
[ Voor 6% gewijzigd door Carlos0_0 op 16-09-2026 08:28 ]
Ik hecht geen waarde meer aan reviews van Skill-up. Hij is mij te vaak extreem negatief geweest over games waar ik me prima mee heb vermaakt, of zelfs games die ik zelf hoog heb zitten. Wat hij vaak ook doet, en ik vermoed nu ook weer, is om eerst te zeggen 'bad game' of 'don't recommend' om vervolgens tijdens de review de nodige nuance aan te brengen. Hij spreekt zichzelf nog wel 'ns tegen. Allemaal zijn eigen mening, maar zoals gezegd, ik hecht er geen waarde meer aan.Kwistnix schreef op donderdag 10 september 2026 @ 18:29:
[YouTube: I do not recommend: Marvel's Wolverine (Review)]
Oef. Eigenlijk wel volgens verwachting, gezien de preview.
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Verder heeft het spel duidelijk elementen overgenomen van GoW zoals het deurtje dat opengaat. Ik kreeg ook een TLOU vibe in het bos.
[ Voor 15% gewijzigd door Farabi op 17-09-2026 10:26 ]
Spider-man 2 is niet de volle pond waard. Sure het is een technische hoogstandje.Carlos0_0 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 08:28:
[...]
Tegenwoordig wil zowat iedereen open werelde lijkt het wel(Zeker voor zulke bedragen), zelf de hele stad etc door moeten gaan.
100derden collectibles moeten vinden etc, side missies en alles.
Soms is een spel recht toe recht aan ook eens lekker, net zoals A plage Tale delen.
Gewoon verhaaltje volgen, van A naar B gaan en volgende missie.
Beetje goeie cutscenes etc erbij, en je kan een heerlijk spel eens hebben.
Ik kan pas volgende week zondag avond denk ik beginnen, maar ga mij er denk ik ook prima mee vermaken.
Maar pacing en verhaal vallen best tegen.
Wolverine geeft ook niet een geweldige impressie..
En er mag best kritiek gegeven worden.
Maar als je je ermee vermaakt top. Maar diegene die dat niet doen mogen ook ventileren.
Ben wel eens met de kritiek dat er er op achteruit gaan met game design. En al helemaal zeker als er 300 miljoen is besteed aan de game dan verwacht je wel kwaliteit en game of the year type polish.
En dat is alles behalve met deze.
Nu maar wachten op Control en dan GTA VI
Veel plezier nog met Wolverine voor diegene die nog aan het spelen zijn.
Welk cijfer geef je het nu je het persoonlijk volledig afgerond hebt?DM89 schreef op donderdag 17 september 2026 @ 13:21:
Zojuist platinum trophy gehaald dus ik ben klaar met Wolverine![]()
Nu maar wachten op Control en dan GTA VI
Veel plezier nog met Wolverine voor diegene die nog aan het spelen zijn.
Het verhaal in de game is redelijk goed, veel actie, veel bloed, coole outfits, het vechten is vet maar wordt wel snel repetitief omdat het veel van hetzelfde is. Grafisch over het algemeen goed, ik geef deze game een 7.Ricmaniac schreef op donderdag 17 september 2026 @ 14:39:
[...]
Welk cijfer geef je het nu je het persoonlijk volledig afgerond hebt?
Het is een zeer lineaire game, wat niet erg is want voor mij hoeft het niet altijd open wereld te zijn want dat heb ik ook wel gezien (mits goed en nuttig uitgewerkt) vond de stukken met de motor wel het allerslechtste in deze game.
[ Voor 39% gewijzigd door DM89 op 17-09-2026 15:27 ]
Ik vond Spiderman 2 absoluut het volle pond waard. Technisch fantastisch en gewoon een heerlijke game voor mij persoonlijk. Wolvervine is wat mij betreft een enorme downgrade ivm Spiderman 2.Psyonara schreef op donderdag 17 september 2026 @ 12:23:
[...]
Spider-man 2 is niet de volle pond waard. Sure het is een technische hoogstandje.
Maar pacing en verhaal vallen best tegen.
Wolverine geeft ook niet een geweldige impressie..
En er mag best kritiek gegeven worden.
Maar als je je ermee vermaakt top. Maar diegene die dat niet doen mogen ook ventileren.
Ben wel eens met de kritiek dat er er op achteruit gaan met game design. En al helemaal zeker als er 300 miljoen is besteed aan de game dan verwacht je wel kwaliteit en game of the year type polish.
En dat is alles behalve met deze.
Iedereen mag kritiek leveren, maar of iets het volle pond waard is moet iedereen voor zichzelf bepalen. De een hecht meer waarde aan een goede game van 15 uur dan de ander. Ieder zijn ding.
Maar Insommniac gaf wel bepaalde verwachtingen, bepaald moment zeiden ze dat ze duizenden lines met Tony Todd hadden op genomen, maar je ervaart kwalijk Venom mee in de game. (RIP Tony)
Dan verwacht ik wel meer dan 1 hoofdstuk om met Venom te spelen of zelfs goeie hypte dialogen tussen hem en de Spider-men te hebben. En dat was alles behalve.
Spider-man 1 was top. geen klachten over Miles had een expansion kunnen zijn voor die game.
Geinig maar vragen teveel voor zo'n korte game in vergelijking. Waar ze als nog de hoofd prijs voor vragen. ( 45 uur ongeveer om het verhaal uit te spelen )
In dat opzicht is Spider-man 2 wel een flinke stap naar beneden in vergelijking met deel 1.
En Merk aan Wolverine dezelfde behandeling heeft/had.
Ik hecht geen waarde aan reviews. Het is een leuke game. Spiderman was ook fun maar vond ik qua gameplay van hogere kwaliteit. Er gebeuren, in ieder geval bij mij nog wel wat gekke dingen tijdens de combat. Slaat er naast of springt er naast als je met iemand van gebouw mee jumped. Motorrijden vind ik niet goed gedaan. Erg houterig. De cutscenes zijn wel tof.Farabi schreef op woensdag 16 september 2026 @ 08:06:
Waarom is spiderman 2 wel de volle pond waard en dit spel niet volgens vele? Beide hebben dezelfde mechanics en gamestyle als spiderman 1. Het lijkt wel of dat de reviews na-gepraat worden.
Het is vermakelijk en het slashen is zelfs verslavend maar niet de kwaliteit die ik van een exclusive verwacht zoals een god of war. Uncharted.
:strip_exif()/f/image/smV6cX75wEUDAUKlVeSCJrsP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zucPPszBt8XnLLv1a4Mtc4IV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6BEbgF6sOrw2VTJLnC8PNCFL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lQDt9vHdGGp2nAVU9Lbcp4Um.jpg?f=fotoalbum_large)