Welke toffe zomergadgets raad jij aan voor je medetweakers?

Pagina: 1
Acties:

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:47
Het is alweer mei: de temperaturen naderen zomerse niveaus en voor velen is ook het vakantiegeld weer op komst. Je kunt dat natuurlijk gebruiken voor een vakantie of andere uitgaven, maar voor veel tweakers is het ook een moment om een leuke nieuwe gadget aan te schaffen.

Daarom maken we bij Tweakers weer een Zomer Gift Guide, met daarin leuke gadgets, boeken, en andere dingen die handig zijn op vakantie of gewoon binnenshuis. Daarbij mag jullie input natuurlijk niet ontbreken 8)

We hebben daarom dit forumtopic aangemaakt. Je kunt hier jouw favoriete cadeausuggesties voor deze zomer achterlaten, het liefst met een korte beschrijving waarom je voor jouw aanrader hebt gekozen. Je kunt in het forumtopic ook de suggesties van je medetweakers beoordelen met behulp van het duimpje rechtsboven de forumberichten.

Bij elk product in de Gift Guide vermelden we natuurlijk de nickname van de tweaker die het heeft aangedragen. Wie zijn keuze duidelijk beargumenteert in een uitgeschreven stukje tekst, maakt meer kans om positief beoordeeld en dus genoemd te worden.

We houden dit jaar weer een maximumbedrag aan van 150 euro per cadeausuggestie, exclusief verzendkosten. Let wel: lezers zullen het waarschijnlijk waarderen als er veel gadgets in de Guide komen die een stuk goedkoper zijn, dus tips voor de kleinere portemonnee zijn zeker ook welkom. Een andere eis is dat het product op het moment van publicatie online verkrijgbaar is. Of dat bij een Nederlandse, Duitse of Chinese webshop is, maakt verder niet uit.

Hoewel we als Tweakers natuurlijk een sterke focus op tech hebben, staan we ook open voor andere originele cadeau-ideeën. Denk bijvoorbeeld aan een tof boek of een (zomerse) gadget waarvan je denkt dat die perfect past bij een medetweaker. Alles is welkom!

Bijdragen kun je plaatsen in deze vorm:
code:
1
2
3
4
5
[b]Naam van product:[/b] {naam hier}
[b]Link naar product:[/b] {url hier}
[b]Prijs van het product:[/b] {prijs hier}
[b]Beschrijving/onderbouwing:[/b]
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur ....
Ik ben heel benieuwd welke suggesties jullie aandragen :)

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

AverageNL schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 13:36:
Een andere eis is dat het product op het moment van publicatie online verkrijgbaar is.
En wanneer zal dat ongeveer zijn dan?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR7erhkxjcxNl4_BpAdFrmTzCKgdnWP2uzeXQ&s

Naam van product: leatherman wave
Link naar product: url
Prijs van het product: 130-150
Beschrijving/onderbouwing: verplicht voor iedere tweaker, camping avonturier, wandelaar, of inwoner van UK

//edit; kan niet mee in handbagage bij vliegen (duh)

@kneusteun die micro is ook leuk, de meerwaarde is de “tang” en solide schroevendraaier. Menig UTP kabel mee gestript. En die kak lipjes van M6 kooimoeren liften. Heeft kilometers aan onnodige lichamelijke inspanning bespaard, omdat naar zoeken gereedschap

[ Voor 31% gewijzigd door himlims_ op 06-05-2026 17:32 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:47
True schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 13:38:
[...]

En wanneer zal dat ongeveer zijn dan?
Staat nog niet helemaal vast, maar het zal sowieso ergens eind deze maand worden. Ik gok ergens rond de 25ste :)

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:02
Oh, dit topic gaat me weer geld kosten :D

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hs8ZNHTKrPmktRRw42FLmGGJD7Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uer3IR7DsnL2P6w85NHsm9gs.jpg?f=fotoalbum_large

Naam van product: Wolfbox megaflow 100
Link naar product: BLITZWOLF
Prijs van het product: 50-60
Beschrijving/onderbouwing:
Een simpele blower met verassend veel kracht, nooit gedacht hiervan zo blij te worden.

Maar het is echt ideaal ipv steeds pressured air cans die altijd leeg zijn wanneer je ze nodig hebt!Even je pc/beamer/3dprinter schoonblazen je kent het wel, zoeken naar de bus met lucht om vervolgens een halve scheet lucht eruit te halen.. :( Deze unit is eenvoudig op te laden met USB-C en blaast boven verwachting hard.

[ Voor 14% gewijzigd door kneusteun op 06-05-2026 13:50 ]

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:34

Godjira

To infinity and beyond!

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/5117903CxXL._AC_SX342_SY445_QL70_ML2_.jpg

Naam van het product: R36S Plus Retro Handheld Console
Link naar het product: R36S Plus Retro Handheld Console (Aliexpress)
Prijs van het product: Ik heb er €45 voor betaald en een 256 GB Samsung SD-kaart bij gekocht á €50
Beschrijving/onderbouwing: Een hele leuke console om mee te nemen op reis, in de trein of gewoon op de bank / in bed om even te gamen. Werkt erg goed voor PSX, Gameboy en N64 games op te emuleren. Ik heb er zelf erg veel lol mee en heb er ook een voor beiden kids gekocht, ook die zijn er heel blij mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Godjira op 06-05-2026 14:34 ]

Profile

• SHartwijk
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14:26
Boek: Van SEO Naar GEO

Naam van product: Van SEO naar GEO, Paperback
Link naar Product: Bruna Productpagina
Prijs van het product: €27,50
Beschrijving:
Tijd doden langs het zwembad of op de veranda van je stacaravan?

De manier waarop klanten zoeken, vergelijken en beslissen verandert fundamenteel. Klanten stellen steeds minder vragen aan een zoekmachine en steeds meer aan een taalmodel zoals ChatGPT, Gemini of Perplexity. Ze krijgen direct een antwoord. Een selectie. Een advies.

Daar wordt het spel beslist.

Hoe kun je als (online) ondernemer opvallen en genoemd worden in dit nieuwe tijdperk van online opzoeken? Dit boek is een aanrader en geeft handvatten en tips als je jouw bedrijf of merk online op je website en daarbuiten klaar wilt maken voor de toekomst van online zoeken en zichtbaarheid.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
himlims_ schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 13:39:
[Afbeelding]

Beschrijving/onderbouwing: verplicht voor iedere tweaker, camping avonturier, wandelaar, of inwoner van UK
Absoluut een must! wel de tip dat als dit te groot is, de Micra van Leatherman ook altijd aan mijn sleutelbos zit en wat compacter is.

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:16
Naam van product: Victorinox SwissTool MX
Link naar product: {url hier}
Prijs van het product: 150 euro
Ik zie de leatherman, echter wil ik toch echt een Europees alternatief bieden. Victorinox biedt ook nog eens levenslange garantie aan. Verder is het ook een ideale tool die bij mij vast in de auto ligt.

De Spirit variant is iets kleiner en goedkoper, zeker ook interessant. In mijn geval heb ik de Victorinox Swisstool Spirit MXBS, de zwarte variant.

[ Voor 13% gewijzigd door MoonRaven op 06-05-2026 13:55 ]

• chrome moral
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 13:55
Zo een pet met een propellor met een klein zonnepaneeltje is volgens mij de ultieme gadget om aan jezelf en je omgeving te laten zien dat je een knutselaar bent.

https://luvora.ch/products/luvora-solar-breeze-solar-betriebener-propeller-cap

Ik heb een soortgelijk model zelf ooit gekregen en ik krijg er nog steeds positieve reacties op. Bijkomend voordeel is dat als je jouw telefoon aan het laden bent met een powerbank, je deze pet erop kunt leggen voor maximale laadprestaties

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:12
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/41IiLQJghoL._AC_SL1000_.jpg

Naam van product: GL.inet Travel Routers
Link naar product: Link
Prijs van het product: 40 tot 175 (afhankelijk van model)
Vakantierouters met ingebouwde Adguard en VPN-client (OpenVPN en/of Wireguard). Afhankelijk van het model kun je hem ook als VPN-server gebruiken. Eenmalig connecten met het netwerk van een hotel / camping en al je devices zijn gelijk verbonden. Heeft een fysieke programmeerbare knop, die je bijvoorbeeld in kan stellen om de VPN aan te zetten. Ontzettend blij mee!

[ Voor 5% gewijzigd door Skinnyice op 06-05-2026 13:56 ]

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:23

Deathchant

Don't intend. Do!

kneusteun schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 13:47:
[Afbeelding]

Naam van product: Wolfbox megaflow 100
Link naar product: BLITZWOLF
Prijs van het product: 50-60
Een simpele blower met verassend veel kracht, nooit gedacht hiervan zo blij te worden.

Maar het is echt ideaal ipv steeds pressured air cans die altijd leeg zijn wanneer je ze nodig hebt!Even je pc/beamer/3dprinter schoonblazen je kent het wel, zoeken naar de bus met lucht om vervolgens een halve scheet lucht eruit te halen.. :( Deze unit is eenvoudig op te laden met USB-C en blaast boven verwachting hard.
Volledig mee eens. Ik heb em volgens mij ook vorig jaar gekocht op aanraden van deze gadgetvoorstellen. Hij is wel zo leeg (10 minuten op stand 3), maar ik heb al mening klusjes ermee gedaan en hij dient min of meer zelfs als een kleine bladblazer, mijn god wat een power :) Ook in en rond de auto superhandig. Of alle stof op de trap naar beneden te blazen zonder tree voor tree te stofzuigen, en ook spinnenwebben op hoge plekken wegblazen mocht je geen rager hebben. Lego afstoffen met een kwastje en dan deze Wolfbox op standje 1 of 2 erop....Maar gebruik nooit stand 3 voor je laptop, kan je fan kapot maken zo hard blaast ie!

Oh een tip: als je lange haren hebt zoals ik, moet je eerst effe je haar in een staart binden. Ik heb al zeker een keer of 3 gehad dat mijn haren in de fan terecht kwamen ;)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• A11ert
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 16:01
Naam van product: Naturehike Opblaasbare ligstoel
Link naar product: https://amzn.eu/d/0eAwX6Zm
Prijs van het product: € 31,99
Beschrijving/onderbouwing: dit product kent vele namen en kan je elders ook wel goedkoper vinden. Maar het is ondanks een prima ding op vakantie. Je kan hem makkelijk meenemen want het neemt weinig ruimte in. Voor de rest is het dus een idiaal ding voor op het strand je vult het makkelijk met lucht door hier kort meer rond te rennen of te zwaaien terwijl je je opening open houd. Je kan hem ook als een soort van luchtbed gebruiken in het water. Idiaal voor de vakantie.

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/51oOe7EesKL._AC_UF894,1000_QL80_.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door A11ert op 06-05-2026 15:57 ]

• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:54
Naam van product: Anker Maggo 3-in-1 Opvouwbaar Lader
Link naar product: https://www.amazon.nl/dp/B0D8SQJF1Z/ref=asc_df_B0D8SQJF1Z1778056080000/?tag=tweakersnl-21&creative=380333&creativeASIN=B0D8SQJF1Z&linkCode=asn&th=1
Prijs van het product: 65
Beschrijving/onderbouwing: Deze gaat standaard mee op reis. Geen gedoe met aparte kabels voor je iPhone en wearables. Gewoon een klein compact Qi lader en wordt meegeleverd met universele stekker koppen die makkelijk om te wisselen. Functioneerd ook als een telefoon standaad

• Xallistus
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:25
Afbeeldingslocatie: https://www.schoolmaterialen.nl/public/data/image/article/12867/49386/large/gamen-van-old-skool-tot-nu-3-delige-serie.jpg
Naam van product: Gamen: van old skool tot nu (serie leesboeken voor Tweaker jr.)
Link naar product: https://www.schoolmaterialen.nl/gamen-van-old-skool-tot-nu-3-delige-serie
Prijs van het product: €49,95
Gun jezelf rust in de vakantie en geef deze boeken aan Tweaker jr. ;) Gaat over de geschiedenis van spelcomputers en games. Vond het zelf eigenlijk ook wel interessant.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:44

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

himlims_ schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 13:39:
[Afbeelding]

Die had ik ook - alleen veel toeristische plekken zijn tegenwoordig voorzien van vliegveld achtige controles en ben 'm daar dus kwijtgeraakt. Beetje zonde, kreeg 'm ook onder geen beding terug. Neem er komende reizen gewoon een mee, maar moet nog beter opletten wanneer ik hem uit de rugtas moet laten.
Powerbank++

Oukitel P800E

Gebruikt op reis voor de Starlink schotel en diverse verlichting - kan er 8-12 uur mee werken, oplaadbaar via een zonnepaneel, 230v of 12/24 aansluiting, geeft vervolgens 0,5kWh aan stroom terug via USB A & C, 230V (800watt).

Gekocht voor 110,-, maar zie dat ze tussen de 166,- en 250,- gaan ongeveer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1pwgqduuhyfzjpj7SwpuPd8mW4k=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/0TJH3BhpX1VwaIozq8iO1ykZ.jpg?f=user_large
Gaat mee op offgrid tripjes. Concept niet nieuw, prijs is alleen best interessant en precies genoeg power om het lang genoeg uit te houden.

[ Voor 6% gewijzigd door NiGeLaToR op 06-05-2026 14:26 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E24 - 6Mio voor kromme beekjes, 50meter minder huizenbouw & AI = mount stupid.

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:03
waar pakken ze spullen af die je dan niet meer terugkrijgt dan @NiGeLaToR ? ik ben benieuwd dan kan ik die plekken in elk geval overslaan. Is in de UK hoop ik? en kon je niet gewoon niet naar binnen/terug naar waar je daarvoor was? ik zou toch vrij zuur zijn van ff 150 euro droppen in een containertje vanwege "regels"

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
Naam van product: Xteink X4
Link naar product: https://www.xteink.com/products/xteink-x4?variant=46914764177649
Prijs van het product: 60 euro-ish
Compacte e-reader op esp basis, veel andere firmware. (Hoewel nu lijkt of ze daar iets aan willen doen door het apparaat te locken, de populariteit kwam juist door andere firmware.) Ipv doomscrollen kun je snel een paar pagina's lezen.

Afbeeldingslocatie: https://www.xteink.com/cdn/shop/files/1.jpg?v=1757678479&width=1920
edit:
@MadJo80 O+ Sorry

[ Voor 11% gewijzigd door SeenD op 06-05-2026 14:19 ]

Something something

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Xallistus schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 14:03:
[Afbeelding]
Naam van product: Gamen: van old skool tot nu (serie leesboeken voor Tweaker jr.)
Link naar product: https://www.schoolmaterialen.nl/gamen-van-old-skool-tot-nu-3-delige-serie
Prijs van het product: €49,95
Gun jezelf rust in de vakantie en geef deze boeken aan Tweaker jr. ;) Gaat over de geschiedenis van spelcomputers en games. Vond het zelf eigenlijk ook wel interessant.
Ik ben zelf niet echt van het lezen(Nou ja een Donald Duck of Asterix on Obelix :P).
Maar dit ziet er dan wel weer geinig uit, misschien dat ik deze ga kopen :).

bedankt voor de tip 👍

• MadJo80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:17
Ik kan de XTEInk X4 aanraden. Ideale superdraagbare ereader, zeker als je er Crosspoint Firmware op zet.
Xteink X4

Het heeft alleen geen backlight.

Er is inmiddels zelfs een kleinere (de X3) beschikbaar, maar die is mogelijk te klein.

edit SeenD was me voor :)

[ Voor 4% gewijzigd door MadJo80 op 06-05-2026 14:12 ]

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:25

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Naam van product: Yoto Mini
Link naar product: https://eu.yotoplay.com/yoto-mini
Prijs van het product: €69,99

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y00cAO02uVWwl_r7SBRejbORUzw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OEj2Rrf2FqWIBuoQI1x5iXTp.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de Yoto al meerdere keren aangeraden in eerdere Gift Guide edities, maar voor de zomer is de Mini specifiek een aanrader. Het is een schermloze audio-speler voor kinderen van 3-12 jaar. Je steekt een kaartje in en het speelt meteen af. Ideaal voor op de achterbank of in de tent: kinderen kunnen zelf hun muziek of verhaaltjes kiezen zonder dat jij er iets aan hoeft te doen. Bij ons thuis is het het meest gebruikte speelgoed van de tweeling (bijna 5), en specifiek voor de zomer is de portabiliteit hét grote voordeel ten opzichte van de grote Yoto Player.

Waarom interessant voor Tweakers: met MakeYourOwn-kaartjes maak je zelf content (eigen muziek, ingesproken verhaaltjes, podcasts). Er is een Home Assistant-integratie beschikbaar, en zie ook mijn topic met Tweaker-specifieke tips en tricks: Audiospeler voor kinderen: Yoto Player & Yoto Mini Tips en e. Daarnaast werkt hij ook gewoon als Bluetooth-speaker, of met een bedrade koptelefoon via de 3,5mm jack. 14 uur batterij, USB-C, 32GB intern geheugen.

De grote Yoto Player heeft extra features (nachtlamp, roomthermometer, 24 uur batterij), maar voor onderweg is de Mini ideaal en een stuk goedkoper.
Naam van product: Baofeng GT-18 PMR walkie-talkies (3-pack)
Link naar product: https://www.amazon.nl/-/en/dp/B0CLGZKHGV
Prijs van het product: ~€38-€50 voor een 3-pack (prijswisselingen, ik had ze zelf voor €38)

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/712-SGeVzEL._AC_SL1500_.jpg

Goedkope PMR-walkie-talkies voor op de camping, maar dan met wat meer configuratiemogelijkheden dan het gemiddelde Actionspeelgoed. De GT-18 is bijvoorbeeld (met speciale kabel) te programmeren via CHIRP (of Baofeng-software), waarmee je CTCSS/DCS-codes instelt op de kanalen. Zo voorkom je dat vreemden bijv met je kinderen kunnen praten. Maar op een camping misschien juist leuk.
Als je hem openschroeft kun je daarnaast makkelijk (tijdelijk) de dome-switches weghalen onder de kanaalwissel-knop en de monitor-knop. Die monitor-knop speelt anders keihard ruis als je hem per ongeluk indrukt, en de kanaalwisselknop voorkomt dat kinderen per ongeluk op andere kanalen belanden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nCzRzBKn3vOncV9M5Wdr6B621Ys=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UCcfoPlrrmxrmrXdxR4k7aye.jpg?f=fotoalbum_large

Verder een groot voordeel ten opzichte van bijvoorbeeld de Motorola T42: de GT-18 heeft een ingebouwde 1500mAh oplaadbare batterij met USB-C, geen losse AA-batterijen of externe lader nodig.

• latka
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:24
Naam van product: Re-load zonnepaneel
Link naar product: https://www.action.com/nl-nl/p/3222881/re-load-zonnepaneel/
Prijs van het product: 7,95
Niet online, dus formeel geen kandidaat... echter de action zit zowat overal dus wellicht overkomelijk: een zonnepaneel om je telefoon/powerbank mee op te laden voor weinig. Met een paar zuignappen ook te gebruiken achter de autoruit.

[ Voor 10% gewijzigd door latka op 06-05-2026 14:24 ]

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:44

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Fr33z schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 14:08:
waar pakken ze spullen af die je dan niet meer terugkrijgt dan @NiGeLaToR ? ik ben benieuwd dan kan ik die plekken in elk geval overslaan. Is in de UK hoop ik? en kon je niet gewoon niet naar binnen/terug naar waar je daarvoor was? ik zou toch vrij zuur zijn van ff 150 euro droppen in een containertje vanwege "regels"
Italie, oa colosseum in Rome. Nooit gecheckt/bij stilgestaan, dus feitelijk eigen schuld. Mocht m'n splork na overleg wel houden. Omdat je een tijdvak kiest mocht ik naar buiten om 'm te parkeren en dan later op te halen, achteraan de rij te staan en te hopen dat je je tijdvak zou halen. Dat was gezien de drukte onmogelijk - heb de beambte gefeliciteerd met z'n nieuwe multitool. :w Mijne was overigens geen 150,-, was van een goedkoper merk.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E24 - 6Mio voor kromme beekjes, 50meter minder huizenbouw & AI = mount stupid.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Naam van product: Lumenix® GO Mini Beamer
Link naar product: https://www.bol.com/nl/nl/p/lumenix-x1-pro-mini-beamer-draagbaar-en-draadloos-4k-beeldkwaliteit-android-11-0-wifi-6-bluetooth-5-2-voor-ios-en-android-zwart/9300000199125614/
Prijs van het product: 129,-
Beschrijving/onderbouwing: Met de opkomende WK voetbal waarbij de de tijden later op de avond zullen zijn wil je misschien lekker in de tuin afkoelen met een biertje onder het genot van een voetbal match of in je camper/caravan op iets groters kijken dan je laptop of 19" TV. Je kunt een portable beamer pakken die makkelijk overal te gebruiken is. Je hebt alleen nog een speakersetje en een wit laken erbij nodig dat wel binnen de 150 euro budget erbij te regelen is of thuis nog wel iets hebt liggen..

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Triblade_8472
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:43
Naam van product: Divoom MiniToo Retro
Link naar product: https://www.amazon.nl/Divoom-MiniToo-Bluetooth-luidspreker-bureauluidspreker-kamerdecoratie-dp-B0FRF3XGQ4/dp/B0FRF3XGQ4
Prijs van het product: € 69,99
Een pixel-art draagbare bluetooth speaker met opties voor TF-kaarten, radio, klok en alarmfunctie. Wie wil dat nou niet!
De speaker is geen JBL voor op het strand of op kantoor, maar nog best goed.

Pixel-art? Ja, pixel-art. Je kan via je mobiel zelf je afbeeldingen (en animaties!) maken en syncen met het scherm van je speeltje.

(er is ook een schattige versie voor kids in meerdere kleuren! Zie hier.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/poy8NgSVegXlMrlDybwX_cmP0uo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9BSsZkhKzhxSxxbMSMyVeXvJ.jpg?f=fotoalbum_large

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Naam van product: Onbegrensd Universum - Govert Schilling
Link naar product: https://www.bol.com/nl/nl/p/onbegrensd-universum/9300000232741561/
Prijs van het product: 39,99

De zomer is de tijd waarin de donkere nachten kort zijn, om toch nog een beetje te kunnen genieten van alles wat boven ons hangt heeft wetenschapsjournalist Govert Schilling een prachtig boek samengesteld. Dit boek staat vol met afbeeldingen van de James Webb Space Telescope en is voorzien van commentaar door Govert en helpt de astronomie-nerd door de lange daglicht periodes heen.

• thomasmoors
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:48
Naam van product: Koel Vest met Ventilator Batterijpakket
Link naar product: https://www.bol.com/nl/nl/p/koel-vest-koelvest-heren-koelvest-kan-worden-aangesloten-op-een-powerbank-ventilator-elektrische-koeling-luchtmantel-2-koelventilatoren-geschikt-voor-buitenwerk-buitenavonturen-en-wandelen-l/9300000236291138/
Prijs van het product: 46,87
Een koelvest dat je met de heetste dagen koel houdt met ventilatoren die werken op een powerbank. 1,5 terug menig bouwvakker in Japan hiermee zien lopen en sindsdien heb ik er zelf ook 1 besteld. Niet heel sexy, wel heel verkoelend.

• joosie
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:29
thomasmoors schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 14:48:
Naam van product: Koel Vest met Ventilator Batterijpakket
Link naar product: https://www.bol.com/nl/nl/p/koel-vest-koelvest-heren-koelvest-kan-worden-aangesloten-op-een-powerbank-ventilator-elektrische-koeling-luchtmantel-2-koelventilatoren-geschikt-voor-buitenwerk-buitenavonturen-en-wandelen-l/9300000236291138/
Prijs van het product: 46,87
Een koelvest dat je met de heetste dagen koel houdt met ventilatoren die werken op een powerbank. 1,5 terug menig bouwvakker in Japan hiermee zien lopen en sindsdien heb ik er zelf ook 1 besteld. Niet heel sexy, wel heel verkoelend.
Is dat ook te doen qua geluid als je gewoon achter je PC zit op kantoor?

• mrakd
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15:47
Naam van product: Audible abonnement met The Infinity Machine audiobook van Sebastian Mallaby
Prijs van het product: 30 dagen gratis / daarna 6,95 per maand
Audible is het audioplatform van Amazon en daarop kun je o.a. het boek The Infinity Machine luisteren om te snappen hoe de ratrace rondom AI is opgekomen. Ze waren in de tijd van Themepark en Dungeon Keeper al bezig om AGI te bouwen.
Audioboeken zijn een zomertip omdat je buiten een rondje kan wandelen terwijl je ook nog iets kunt luisteren.

Andere topboeken om te luisteren zijn: Hail mary, We are legion en Dungeon Crawler Carl.

[ Voor 7% gewijzigd door mrakd op 06-05-2026 15:41 ]

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:27
Skinnyice schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 13:55:
[Afbeelding]

Naam van product: GL.inet Travel Routers
Prijs van het product: 40 tot 175 (afhankelijk van model)
Vakantierouters met ingebouwde Adguard en VPN-client (OpenVPN en/of Wireguard). Afhankelijk van het model kun je hem ook als VPN-server gebruiken. Eenmalig connecten met het netwerk van een hotel / camping en al je devices zijn gelijk verbonden. Heeft een fysieke programmeerbare knop, die je bijvoorbeeld in kan stellen om de VPN aan te zetten. Ontzettend blij mee!
Dikke tip, afhankelijk van het model (maar in ieder geval deze GL-MT3000) kan je ook vanilla OpenWrt op deze dingetjes installeren. Dit kan handig zijn als je niet afhankelijk wilt zijn van de GL-iNet voor updates, of als GL-iNet tzt stopt met het uitbrengen van updates.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Naam van product: LEGO Game Boy
Link naar product: https://www.lego.com/nl-nl/product/game-boy-72046
Prijs van het product: 40-60

De LEGO Gameboy mag hier niet ontbreken.

Momenteel bij Bol voor 50 euro, maar is ook wel eens voor sub 40 euro beschikbaar geweest. Super leuk setje om in een middagje in elkaar te bouwen, heerlijk ontspannend en met een heel tof eindresultaat.

Kan hier wel los gaan met leuke LEGO-sets, maar deze specifiek zit op een mooie sweet spot van prijs en geekyness :D

[ Voor 13% gewijzigd door Richh op 06-05-2026 15:04 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Richh schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 15:02:

Momenteel bij Bol voor 50 euro, maar is ook wel eens voor sub 40 euro beschikbaar geweest. Super leuk setje om in een middagje in elkaar te bouwen, heerlijk ontspannend en met een heel tof eindresultaat.

Kan hier wel los gaan met leuke LEGO-sets, maar deze specifiek zit op een mooie sweet spot van prijs en geekyness :D
Ja dit is zeker een leuke set, je kan ook afwisselen tussen 2 of 3 cardriges en plaatjes op het schermpje.
Klein bedrag, en toch leuk om te doen. en neemt niet veel plek om neer te zetten(Deze met kerst gekregen).

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:08

arnoudwokke

Redacteur
Naam van product: Ping! - Arnoud Wokke en Sarah Sporken
Link naar product: Webshop van eigen uitgeverij
Prijs van het product: 15 euro (ebook) /25 euro (hardcover)
Beschrijving/onderbouwing: Het is een gloednieuw boek (nog niet uit, maar binnenkort wel), een roman over verslaving aan sociale media. Geschreven door mij én door een psycholoog (LaPantoffel). Hét cadeau voor jezelf voor deze zomer (al kan het zijn dat ik niet helemaal objectief ben 8) )

[ Voor 3% gewijzigd door arnoudwokke op 06-05-2026 15:17 ]

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Naam van product: DryCool koelvest
Link naar product: Koelvest Motor €139 | IZI BodyCooling Drycool voor motorrijders
Prijs van het product:149€
(van de site): Dat IZI BodyCooling de specialist is in koelvesten weten we allemaal wel. Tot nu toe was er echter geen koelvest dat 'easy' was voor motorrijders. De hydrogelkoelvesten moest je eerst in het water leggen en uit laten lekken en was dus na het activeren nat/klam. Met het Drycool koelvest voor motorrijders is daar verandering in gekomen.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:39
Naam van product: UniFi Travel Router
Link naar product: UniFi Travel Router - Ubiquiti Store Europe
Prijs van het product: 84,-
Een ultradunne reisrouter die uw UniFi-netwerk direct uitbreidt, waar u ook bent, en zorgt voor veilige, vertrouwde connectiviteit op afgelegen locaties.

Cloud ☁️

• Aerkhanite
  • Registratie: Februari 2013

Aerkhanite

Snapt er geen reet van

arnoudwokke schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 15:11:
Naam van product: Ping! - Arnoud Wokke en Sarah Sporken
Link naar product: Webshop van eigen uitgeverij
Prijs van het product: 15 euro (ebook) /25 euro (hardcover)
Beschrijving/onderbouwing: Het is een gloednieuw boek (nog niet uit, maar binnenkort wel), een roman over verslaving aan sociale media. Geschreven door mij én door een psycholoog (LaPantoffel). Hét cadeau voor jezelf voor deze zomer (al kan het zijn dat ik niet helemaal objectief ben 8) )
Haha, zo maar even de ebookversie kopen ;) . En als we dan toch ons eigen schrijfwerk aanraden...

Naam van product: Tales of the Unreal. Ik kan specifiek Volume 2 aanraden :P.
Link naar product: Gratis ebook versies, PoD-versies via Amazon.
Prijs van het product: Gratis, of rond de 9 euro voor een paperback.
Beschrijving/onderbouwing: Ken je die pulp sci-fi/horror/weird fiction tijdschriften nog? Ja, dit is een moderne revival. Perfect voor in je boekenplank of nachtkastje.

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:27

hbsJR

All rounder

Naam van product: Monzlteck muurbeugel voor je ps5.
Link naar product: https://nl.aliexpress.com/i/1005002519090082.html?gatewayAdapt=glo2nld
Prijs van het product: 31,-
Monzlteck muurbeugel voor je ps5. Super clean muurbeugel en makkelijk te monteren op de muur. Heb hem zelf achter mijn TV gemonteerd zodat hij uit het zicht hangt.

[ Voor 86% gewijzigd door hbsJR op 06-05-2026 15:25 ]

• Aerkhanite

Aerkhanite

Snapt er geen reet van

hbsJR schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 15:24:
Naam van product: Monzlteck muurbeugel voor je ps5.
Link naar product: https://nl.aliexpress.com/i/1005002519090082.html?gatewayAdapt=glo2nld
Prijs van het product: 31,-
Monzlteck muurbeugel voor je ps5. Super clean muurbeugel en makkelijk te monteren op de muur. Heb hem zelf achter mijn TV gemonteerd zodat hij uit het zicht hangt.
Ik zou die goedkope Chinese kattenbakken niet aanraden.

• Aerkhanite

Aerkhanite

Snapt er geen reet van

Prutser schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 15:32:
[...]

Gelukkig betreft het een muurbeugel
Die kattenbakken waren precies weggeëdit toen ik het plaatste, slimpie ;) .

[ Voor 4% gewijzigd door Aerkhanite op 06-05-2026 15:38 ]

• Prutser
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:41
Aerkhanite schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 15:38:
[...]

Die kattenbakken waren precies weggeëdit toen ik het plaatste, slimpie ;) .
Haha my bad! :-(

• FiberSam
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:26
Naam van product: Beer cooler
Link naar product: URL
Prijs van het product: AUD 40
Beschrijving/onderbouwing: Fantastische gadget voor warme dagen na een dag hard werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MbSyjcPA7cyQASdL5Ok1dlZ_7bA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AcASHvvTMfThjZUEgLGCvCgH.png?f=fotoalbum_large

• Read-1st
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:27
memphis schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 14:29:
Naam van product: Lumenix® GO Mini Beamer
Link naar product: https://www.bol.com/nl/nl/p/lumenix-x1-pro-mini-beamer-draagbaar-en-draadloos-4k-beeldkwaliteit-android-11-0-wifi-6-bluetooth-5-2-voor-ios-en-android-zwart/9300000199125614/
Prijs van het product: 129,-
Beschrijving/onderbouwing: Met de opkomende WK voetbal waarbij de de tijden later op de avond zullen zijn wil je misschien lekker in de tuin afkoelen met een biertje onder het genot van een voetbal match of in je camper/caravan op iets groters kijken dan je laptop of 19" TV. Je kunt een portable beamer pakken die makkelijk overal te gebruiken is. Je hebt alleen nog een speakersetje en een wit laken erbij nodig dat wel binnen de 150 euro budget erbij te regelen is of thuis nog wel iets hebt liggen..
nice.. heb je zelf goeie ervaringen met deze beamer?

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Read-1st schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 16:27:
[...]

nice.. heb je zelf goeie ervaringen met deze beamer?
Laat dit topic geen chat topic worden maar ik ben wel aan het oriënteren voor de aanschaf van 1, dit merk/model komt redelijk goed uit de reviews, er is een betere maar die is 2 tientjes boven het budget van dit topic.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Pazo

Mroaw?

Naam van product: iFixit Precision Toolkits
Link naar product: https://www.ifixit.com/Tools/Toolkits => uiteraard ook via Nederlandse webshops te verkrijgen.
Prijs van het product: €15 - €80
Iedere Tweaker moet minimaal een toolkit setje van iFixit in huis hebben. Er zijn verschillende versies in verschillende prijsklassen te krijgen. Ikzelf heb er 2 (verschillende) in huis en ik gebruik ze vrijwel dagelijks. De kwaliteit is super en dus ook na veelvuldig gebruik nog steeds uitstekend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/tTxvud2XbL2IMkebQpOWWjvA.jpg

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Enyaq iV60 Sportline

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Richh schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 15:02:
Naam van product: LEGO Game Boy
Link naar product: https://www.lego.com/nl-nl/product/game-boy-72046
Prijs van het product: 40-60

Een echte Tweaker moet deze er dan gelijk bij nemen. ;)

[url]https://www.kickstarter.com/projects/brickboy/brickboy-the-kit-that-makes-the-lego-game-boy-come-alive[/url]
Pagina: 1