Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Audiospeler voor kinderen: Yoto Player & Yoto Mini Tips en e

Pagina: 1
Acties:

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:29

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Topicstarter
Ik heb de Yoto al een paar keer genoemd in de zomergadgets- en cadeautopics, maar gezien het aantal thumbs-ups en PM’s die ik erover krijg, tijd om er een eigen topic aan te wijden. In Nederland hoor je er nog weinig over, terwijl het ding in Engeland stukken bekender is. Logisch ook, want Engels product + veel Engelse content.
Plus met December voor de deur is er denk ik geen beter moment om Yoto eens verder onder de aandacht te brengen :)

De Yoto is een kindvriendelijke muziek- en verhalenplayer zonder scherm. Kaartje erin, meteen luisteren. Ideaal voor jonge kinderen, in bed, in de auto, of gewoon thuis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_xU2B23uVR51iVA8e3CDsvXxDH4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WvZSmXzlGrKoTcejc943h46Z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y00cAO02uVWwl_r7SBRejbORUzw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OEj2Rrf2FqWIBuoQI1x5iXTp.jpg?f=fotoalbum_large

Links:
Player: Yoto Player
Mini: Yoto Mini
Make-Your-Own kaarten (MYO): link

Wat maakt het extra leuk voor Tweakers

Ik merk dat vooral de MYO-kaartjes en de andere customisation-mogelijkheden aanslaan.

Je kunt je eigen content erop zetten
MP3’s, podcasts, ingesproken verhaaltjes, CD’s rippen van de kringloop, YouTube-mp3’s: alles kan.
Het voelt een beetje als vroeger met zelf CD’s branden en cover art maken.

Home Assistant integratie
Je kunt onder andere zien wat er speelt, automatiseren, timers zetten, etc. Je zou in principe je Hue lampen op disco stand kunenn zetten wanneer het juiste kaartje wordt afgespeeld ;)

MYO Studio Chrome add-on
Maakt het maken van eigen kaarten nog makkelijker:
Deze heeft sinds kort ook de mogelijkheid om playlists die je gemaakt hebt, te exporteren als .zip pakketje. Handig als je met vrienden de hele boel wilt delen. Die kunnen dan (met deze extensie geinstalleerd) die .zip importeren en dan staan direct de playlist, icoontjes en album art goed.

Grote community (voornamelijk Engelstalig)
Bijv. de Yoto subreddit staat vol tips, labels, icon packs en tricks.

Veelgestelde vragen / dingen die vaak in PM voorbijkomen

Mini of de grote Player?
Wij hebben de grote gekocht toen onze tweeling twee werd, meer als centrale “stereo” beneden.
Die heeft een groter pixel-display en een nachtlampje dat ’s nachts oranje is en ’s ochtends groen wordt.
Handig als je kinderen hebt die om 5:00 denken dat het tijd is om op te staan.

De Mini is ideaal erbij of voor onderweg. Klein, stevig en werkt goed met koptelefoon.
Wij hebben inmiddels 1 grote en 2 Mini’s. Bij de minis hebben we koptelefoons gekocht. Ik moet zeggen dat de draadloze functionaliteit daarvan nog best moeilijk is (pairt steeds met verkeerde apapraat), maar bedraad werken ze prima, en dan heb je zelf ook wat rust

Is het stevig genoeg voor peuters?
Ja, met het rubberen “adventure jacket” overleven ze bij ons al jaren alles. We hebben de grote en de kleine altijd met die jackets gebruikt, dus ik kan niet echt spreken voor de duurzaamheid zonder die bescherming.
De Mini heeft een OLED-schermpje dat eventueel zou kunnen krassen. De grote heeft juist een mat plastic display dat best veel kan hebben.

Nederlandse content?
Officieel is er niks Nederlandstalig in hun aanbod (alleen Frans en Engels)
Maar je kunt ALLES zelf maken, en dat werkt echt prima.
Wij hebben zelf kaartjes met Dikkie Dik, Juf Roos, Bumba, etc.
Op Reddit drijft een gedeelde Google Drive rond met NL-content, maar ik denk dat je daar zelf even op moet zoeken i.v.m. legaliteit (?)
Als je nog een CD-speler hebt kan ik aanraden om kinder CDs te rippen van de Kringloop. Legaal en zit genoeg leuks bij.

Hoe maak je de labeltjes?
Je kan natuurlijk gewoon een A4 sticker vel in je printer stoppen. Maar ik gebruik zelf een HP Sprocket Plus fotoprinter. Die stickers passen precies op het creditcardformaat van de kaartje (paar mm wegsniden)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HcboGhORVMENgYyOXm0BT1qLhlc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YMOwjVE6ofAR4Ee9Muu4zfWv.jpg?f=fotoalbum_large

Ben benieuwd naar jullie ervaringen/vragen/tips!

• Sonaryr
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20:40
Top idee!

Dankzij het gift guide topic hierop gekomen en vandaag de player ontvangen.
De voorbije dagen heb ik me ook al bezig gehouden met Nederlandstalige content (en dan voornamelijk Vlaamse) te zoeken.
Bij deze dus ook al een paar tips die gevonden had:
  • Op Youtube staan er vlaamse disneyklasiekers (Peter pan, jungle boek, ...) op het Belgische Disney kanaal
  • De Voorleesclub op VRT Max is een podcast reeks waar bekende Vlamingen kinderverhaaltjes voorlezen
  • Ook vind je op VRT nog andere zaken zoals "op Luistertocht met ridder muis", Kaatje leest voor of Sarah leest voor,...
  • En dan is er ook nog het geluidshuis natuurlijk, geen idee hoe ik het goed moet omschrijven, maar ze maken verschillende verhalen die prachtig zijn en helemaal op maat van kinderen met verschillende leeftijdscategorieën
Daarnaast zijn we ook de meter/peter/oma/opa/... hun favoriete verhaaltjes aan het laten inlezen om er mee op te zetten.
En als meest ambitieuze project ben ik (samen met chatGPT) zelf een verhaal in elkaar aan het steken helemaal gepersonaliseerd voor mijn dochter (denk dan aan naam. specifieke knuffels, de lay-out van ons huis,...). Hierin zitten dan verschillende keuze momenten waardoor je dus echt een dynamisch verhaal krijgt met verschillende eindes ook.

Zoals je ziet ben ik wel even wild aan het gaan hierop, maar het concept is gewoon te leuk om niet zo enthousiast over te worden

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:50

franssie

Save the albatross

Sonaryr schreef op donderdag 27 november 2025 @ 15:54:
<>
En als meest ambitieuze project ben ik (samen met chatGPT) zelf een verhaal in elkaar aan het steken helemaal gepersonaliseerd voor mijn dochter (denk dan aan naam. specifieke knuffels, de lay-out van ons huis,...). Hierin zitten dan verschillende keuze momenten waardoor je dus echt een dynamisch verhaal krijgt met verschillende eindes ook.
Ondersteund dat ding dat? Dan zou je er ook een soort van escape room op kunnen draaien. Pittige flowchart oet dat verhaal worden lijkt me, maar gaaf project.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Sonaryr
franssie schreef op donderdag 27 november 2025 @ 16:01:
[...]

Ondersteund dat ding dat? Dan zou je er ook een soort van escape room op kunnen draaien. Pittige flowchart oet dat verhaal worden lijkt me, maar gaaf project.
Out of the box niet nee, maar er zijn 2 pistes die je kan bewandelen:
  • Alles op 1 kaartje, keuzemomenten zeggen dan welke "track"ze moet afspelen. Als ze de cijfers nog niet kennen kan je dat dan doen door middel van de pixel art doen (kies je voor het pluizige pad, kies zoek dan pluizenbol of zo iets)
  • Elk sub verhaaltje op een aparte kaart, kost wel wat meer geld dan, maar kan het wel waard zijn

• Sonaryr
En voor mensen met een 3D printer en nog een projectje zoeken: Kaartjes houder

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Hier wordt de Mini uitgebreid gebruikt en een tweede Mini ligt al klaar voor wanneer kind #2 jarig is.

Aandachtspunt is het aantal decibels dat een dergelijk apparaat weet te produceren. Je bent in staat om voor draadloze headphones een dB-limiet in te stellen, maar ik heb ervaren dat dit niet werkt met álle draadloze headphones. Daarbij weet het apparaat zelf ook aardig wat dB's te produceren, vandaar dat ik alle content een limiet van 80dB meegeef.

• -Tim-

-Tim-

Topicstarter
franssie schreef op donderdag 27 november 2025 @ 16:01:
[...]

Ja er is recent een soort developer challenge geweest ter viering van hun nieuwe API o.i.d. Zitten wel geinige dingen bij, bijvoorbeeld ook een Whatsapp bot die jij/familie kan gebruiken om berichtjes (voice notes) achter te laten die dan via een speciaal Yoto kaartje als een soort inbox kunnen worden afgespeeld.
Volgens mij zaten daar ook interactieve verhalen bij en zag ik geloof ik ook in hun winkel zoiets verschijnen.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:36

Sjaak_Afhaak

Bleh!

M'n kids zijn net geen doelgroep meer voor dit product, maar dit soort product bestaat al veel langer (cloudbased, dat wel) in de vorm van een Tonybox.
https://www.bol.com/nl/nl...X0JBpgReUkWsaAtQzEALw_wcB
De kids vonden dit geweldig!

Hier staat tekst

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-11 12:56
Ook een interessante is de Toniebox. Deze is voor kleine kinderen makkelijker in gebruik doordat ze poppetjes (voorzien van een nfc/rfid) op de speler kunnen zetten om een verhaal/liedje/zelf ingesproken iets af te spelen.
Bij onze familie in Engeland is deze een groot succes.
Afbeeldingslocatie: https://i5.walmartimages.com/seo/Tonies-Disney-Toniebox-Audio-Player-Bundle-with-Elsa-Moana-and-Mirabel-Multicolor-Weight-3-lbs_ebc688d6-9caf-4538-ba38-1a87735a03fe.a7532f3f603325397c851fc390f9695b.jpeg

https://tonies.com/en-eu/toniebox-2/

• -Tim-

-Tim-

Topicstarter
raze88 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 08:07:
Ook een interessante is de Toniebox. Deze is voor kleine kinderen makkelijker in gebruik doordat ze poppetjes (voorzien van een nfc/rfid) op de speler kunnen zetten om een verhaal/liedje/zelf ingesproken iets af te spelen.
Bij onze familie in Engeland is deze een groot succes.
[Afbeelding]

https://tonies.com/en-eu/toniebox-2/
Ik denk dat het maar net een afweging is. Ik heb zelf geen ervaring met de Tonie, maar had begrepen dat die figuurtjes snel vervelend worden qua opruimen en kosten. Maar ik kan me goed voorstellen dat het voor (jonge) kinderen de boel wat fysieker maakt en je kan er natuurlijk mee spelen. Dan stelt zo'n Yoto credit-card natuurlijk niks voor verder. Daarnaast verdwijnen Yoto kaartjes een stuk sneller tussen de kussens van de bank lijkt me ;)

Qua hardware, design en technologie spreekt de Yoto mij in ieder geval meer aan. Onder andere nachtlampje, de slimme features, de adventure jacket die er een handvat aan geeft, en de praktijk met de kaartjes. Maargoed, dat is dan natuurlijk niet helemaal uit het perspectief van het kind geredeneerd.

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-11 14:36

Freelance

(..)

Zat hier ook al een tijdje naar te kijken en vorige week met de black friday actie een player gekocht. Nu bezig met wat kaartjes te maken.

Ook aan claude ai gevraagd om een pixel art versie van juf roos, maar die kwam in de eerste draft er niet goed vanaf:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q-NlJuegphv91ZapXuw6mIyJdDM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/d5ZEd25gfc21iyMZcKZJvEJB.png?f=user_large

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

• Freelance

Freelance

(..)

.

[ Voor 189% gewijzigd door Freelance op 28-11-2025 09:29 ]

• -Tim-

-Tim-

Topicstarter
Freelance schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:08:
Zat hier ook al een tijdje naar te kijken en vorige week met de black friday actie een player gekocht. Nu bezig met wat kaartjes te maken.

Ook aan claude ai gevraagd om een pixel art versie van juf roos, maar die kwam in de eerste draft er niet goed vanaf:
[Afbeelding]
Haha ja dat gaat niet lekker. Ik had eerder ook met AI geexperimenteerd voor icoon-generatie, maar had vooral problemen met hem te 'klemmen' tussen de 16x16 pixel grid van de Yoto.

Maar je post doet me denken aan iets wat nog bij de openingspost er in kan: Op https://www.yotoicons.com/ staan veel custom icons. Al is zoeken best brak, volgens mij staat er geen Juf Roos (nog) op. Voor Dikkie Dik heb ik deze ooit getekend en geupload. Trouwens via de MYO Studio Chrome extensie kan je veeeeel makkelijker icoontjes zoeken, plus het heeft yotoicons.com integratie :)

• shineonu
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
-Tim- schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:29:
[...]

Voor Dikkie Dik heb ik deze ooit getekend en geupload. Trouwens via de MYO Studio Chrome extensie kan je veeeeel makkelijker icoontjes zoeken, plus het heeft yotoicons.com integratie :)
Hey, dat icoontje komt me bekend voor :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DWHHZ-hAcBCKidtNwY0f4_MOy64=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/LSxSMQxbBJGNc1wPgxPM3yzL.png?f=user_large

Ik heb het er ook maar druk mee sinds @-Tim- zijn post. Onderstaande heb ik nu, misschien nog ter inspiratie voor anderen. Ook leuk om andere ideeën te horen, zoals dat Make Your Own Adventure verhaal. Ben benieuwd hoe dat uitpakt.

- Luisterboeken, gekocht bij Luisterrijk (download als mp3) of via Spotify
- Disney / Filmmuziek, 1 kaartje per film
- Sinterklaas / Kerstmuziek
- Slaapverhaaltjes (bijv. Efteling-sprookjes, die is echt een favoriet)
- Custom muziek-playlist voor ieder kind, met hun favoriete liedjes
- Chill-kaartje, voor bij het knutselen e.d. - niet afleidende muziek (youtube 'ambience' filmpjes). Met bijvoorbeeld piano-versies van Wicked / K-Pop Demon Hunters etc. afgewisseld met LoFi.
- Zelf tijdens het voorlezen van mijn kind wat opnames gemaakt. Die playlist wil ik nog uitbreiden met opa's / oma's e.d.
- Een kaart die een NL Kids Radio stream start.
- De ingebouwde Yoto Sleep Radio wordt hier ook al veel gebruikt bij het in slaap vallen.

De ontwerpen voor de kaartjes print ik op A4 stickerpapier, plak ik erop en knip ze langs de randjes af.

[ Voor 65% gewijzigd door shineonu op 28-11-2025 10:47 ]

• Freelance

Freelance

(..)

Wellicht is deze guide ook wel handig voor de ts: PC’s Guide to Yoto MYOs

Met name voor de tweakers het hoofdstuk Acquiring Audio/Tools List

• Aline122
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 28-11 17:26
WIj hier net eentje gekocht en hij is nog onderweg :)
Iemand tips voor verhalen/podcast voor een 7jarige? (vlaams)
Moet nog wel even uitzoeken hoe ik aan mp3 s geraak. Tips zijn welkom ! :)

• steven263
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:13
Klinkt erg tof allemaal! Ik zie dat de aangeraden leeftijd officieel vanaf 3 jaar is. Zou wat jullie betreft vanaf 2 jaar al kunnen?
Pagina: 1