Ik heb de Yoto al een paar keer genoemd in de zomergadgets- en cadeautopics, maar gezien het aantal thumbs-ups en PM’s die ik erover krijg, tijd om er een eigen topic aan te wijden. In Nederland hoor je er nog weinig over, terwijl het ding in Engeland stukken bekender is. Logisch ook, want Engels product + veel Engelse content.
Plus met December voor de deur is er denk ik geen beter moment om Yoto eens verder onder de aandacht te brengen
De Yoto is een kindvriendelijke muziek- en verhalenplayer zonder scherm. Kaartje erin, meteen luisteren. Ideaal voor jonge kinderen, in bed, in de auto, of gewoon thuis.
:strip_exif()/f/image/WvZSmXzlGrKoTcejc943h46Z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OEj2Rrf2FqWIBuoQI1x5iXTp.jpg?f=fotoalbum_large)
Links:
Player: Yoto Player
Mini: Yoto Mini
Make-Your-Own kaarten (MYO): link
Je kunt je eigen content erop zetten
MP3’s, podcasts, ingesproken verhaaltjes, CD’s rippen van de kringloop, YouTube-mp3’s: alles kan.
Het voelt een beetje als vroeger met zelf CD’s branden en cover art maken.
Home Assistant integratie
Je kunt onder andere zien wat er speelt, automatiseren, timers zetten, etc. Je zou in principe je Hue lampen op disco stand kunenn zetten wanneer het juiste kaartje wordt afgespeeld
MYO Studio Chrome add-on
Maakt het maken van eigen kaarten nog makkelijker:
Deze heeft sinds kort ook de mogelijkheid om playlists die je gemaakt hebt, te exporteren als .zip pakketje. Handig als je met vrienden de hele boel wilt delen. Die kunnen dan (met deze extensie geinstalleerd) die .zip importeren en dan staan direct de playlist, icoontjes en album art goed.
Grote community (voornamelijk Engelstalig)
Bijv. de Yoto subreddit staat vol tips, labels, icon packs en tricks.
Wij hebben de grote gekocht toen onze tweeling twee werd, meer als centrale “stereo” beneden.
Die heeft een groter pixel-display en een nachtlampje dat ’s nachts oranje is en ’s ochtends groen wordt.
Handig als je kinderen hebt die om 5:00 denken dat het tijd is om op te staan.
De Mini is ideaal erbij of voor onderweg. Klein, stevig en werkt goed met koptelefoon.
Wij hebben inmiddels 1 grote en 2 Mini’s. Bij de minis hebben we koptelefoons gekocht. Ik moet zeggen dat de draadloze functionaliteit daarvan nog best moeilijk is (pairt steeds met verkeerde apapraat), maar bedraad werken ze prima, en dan heb je zelf ook wat rust
Is het stevig genoeg voor peuters?
Ja, met het rubberen “adventure jacket” overleven ze bij ons al jaren alles. We hebben de grote en de kleine altijd met die jackets gebruikt, dus ik kan niet echt spreken voor de duurzaamheid zonder die bescherming.
De Mini heeft een OLED-schermpje dat eventueel zou kunnen krassen. De grote heeft juist een mat plastic display dat best veel kan hebben.
Nederlandse content?
Officieel is er niks Nederlandstalig in hun aanbod (alleen Frans en Engels)
Maar je kunt ALLES zelf maken, en dat werkt echt prima.
Wij hebben zelf kaartjes met Dikkie Dik, Juf Roos, Bumba, etc.
Op Reddit drijft een gedeelde Google Drive rond met NL-content, maar ik denk dat je daar zelf even op moet zoeken i.v.m. legaliteit (?)
Als je nog een CD-speler hebt kan ik aanraden om kinder CDs te rippen van de Kringloop. Legaal en zit genoeg leuks bij.
Hoe maak je de labeltjes?
Je kan natuurlijk gewoon een A4 sticker vel in je printer stoppen. Maar ik gebruik zelf een HP Sprocket Plus fotoprinter. Die stickers passen precies op het creditcardformaat van de kaartje (paar mm wegsniden)
:strip_exif()/f/image/YMOwjVE6ofAR4Ee9Muu4zfWv.jpg?f=fotoalbum_large)
Ben benieuwd naar jullie ervaringen/vragen/tips!
Plus met December voor de deur is er denk ik geen beter moment om Yoto eens verder onder de aandacht te brengen
De Yoto is een kindvriendelijke muziek- en verhalenplayer zonder scherm. Kaartje erin, meteen luisteren. Ideaal voor jonge kinderen, in bed, in de auto, of gewoon thuis.
:strip_exif()/f/image/WvZSmXzlGrKoTcejc943h46Z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OEj2Rrf2FqWIBuoQI1x5iXTp.jpg?f=fotoalbum_large)
Links:
Player: Yoto Player
Mini: Yoto Mini
Make-Your-Own kaarten (MYO): link
Wat maakt het extra leuk voor Tweakers
Ik merk dat vooral de MYO-kaartjes en de andere customisation-mogelijkheden aanslaan.Je kunt je eigen content erop zetten
MP3’s, podcasts, ingesproken verhaaltjes, CD’s rippen van de kringloop, YouTube-mp3’s: alles kan.
Het voelt een beetje als vroeger met zelf CD’s branden en cover art maken.
Home Assistant integratie
Je kunt onder andere zien wat er speelt, automatiseren, timers zetten, etc. Je zou in principe je Hue lampen op disco stand kunenn zetten wanneer het juiste kaartje wordt afgespeeld
MYO Studio Chrome add-on
Maakt het maken van eigen kaarten nog makkelijker:
Deze heeft sinds kort ook de mogelijkheid om playlists die je gemaakt hebt, te exporteren als .zip pakketje. Handig als je met vrienden de hele boel wilt delen. Die kunnen dan (met deze extensie geinstalleerd) die .zip importeren en dan staan direct de playlist, icoontjes en album art goed.
Grote community (voornamelijk Engelstalig)
Bijv. de Yoto subreddit staat vol tips, labels, icon packs en tricks.
Veelgestelde vragen / dingen die vaak in PM voorbijkomen
Mini of de grote Player?Wij hebben de grote gekocht toen onze tweeling twee werd, meer als centrale “stereo” beneden.
Die heeft een groter pixel-display en een nachtlampje dat ’s nachts oranje is en ’s ochtends groen wordt.
Handig als je kinderen hebt die om 5:00 denken dat het tijd is om op te staan.
De Mini is ideaal erbij of voor onderweg. Klein, stevig en werkt goed met koptelefoon.
Wij hebben inmiddels 1 grote en 2 Mini’s. Bij de minis hebben we koptelefoons gekocht. Ik moet zeggen dat de draadloze functionaliteit daarvan nog best moeilijk is (pairt steeds met verkeerde apapraat), maar bedraad werken ze prima, en dan heb je zelf ook wat rust
Is het stevig genoeg voor peuters?
Ja, met het rubberen “adventure jacket” overleven ze bij ons al jaren alles. We hebben de grote en de kleine altijd met die jackets gebruikt, dus ik kan niet echt spreken voor de duurzaamheid zonder die bescherming.
De Mini heeft een OLED-schermpje dat eventueel zou kunnen krassen. De grote heeft juist een mat plastic display dat best veel kan hebben.
Nederlandse content?
Officieel is er niks Nederlandstalig in hun aanbod (alleen Frans en Engels)
Maar je kunt ALLES zelf maken, en dat werkt echt prima.
Wij hebben zelf kaartjes met Dikkie Dik, Juf Roos, Bumba, etc.
Op Reddit drijft een gedeelde Google Drive rond met NL-content, maar ik denk dat je daar zelf even op moet zoeken i.v.m. legaliteit (?)
Als je nog een CD-speler hebt kan ik aanraden om kinder CDs te rippen van de Kringloop. Legaal en zit genoeg leuks bij.
Hoe maak je de labeltjes?
Je kan natuurlijk gewoon een A4 sticker vel in je printer stoppen. Maar ik gebruik zelf een HP Sprocket Plus fotoprinter. Die stickers passen precies op het creditcardformaat van de kaartje (paar mm wegsniden)
:strip_exif()/f/image/YMOwjVE6ofAR4Ee9Muu4zfWv.jpg?f=fotoalbum_large)
Ben benieuwd naar jullie ervaringen/vragen/tips!

:strip_exif()/f/image/LSxSMQxbBJGNc1wPgxPM3yzL.png?f=user_large)