• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:01
Donstil schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 15:25:
Wat is het toch met dat weer zeg, ik speel alleen maar in de regen of in het donker.

Is dat de fase van het verhaal, of is dat op een andere manier dynamisch?
Er is een nieuwe update verschenen van 2,4GB. Veel verbeteringen waaronder dat het vaker zonniger is :p

[ Voor 9% gewijzigd door D. Ninjai op 16-07-2026 16:58 ]

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
D. Ninjai schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 16:56:
[...]

Er is een nieuwe update verschenen van 2,4GB. Veel verbeteringen waaronder dat het vaker zonniger is :p
Aah heel Nice, lag dus niet aan mij/ons!

Live, Laugh, Toaster bath.

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

D. Ninjai schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 16:56:
[...]

De volledige lijst: https://www.ubisoft.com/e...-update-1-0-4-patch-notes

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben.
@Technomania: We zijn niet allemaal zo perfect als Bas170

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:46
Wat een spel, ben gewoon verslaafd... :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WvAiQwlOOUcHuTnhbjNt_VUeE0A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aVPYp0TnsWlOeFnKRluuNLlE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FczWV9RVRybX694GK2dcgCrO9x8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TNLDVnuZZ08skW22zNWdtRI3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qnrqVbVDjJB5AfMb1gsLJrwuXzk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L49oIMw3eU3DYoMMcv0wFVpH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uVzKWqiKxuUw4A7yNRhu1FoodRo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/miqIvnzWIJG1jPYGytKs7P5Q.png?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 24-07 09:39
@G_Dragon Wat een shots, wanneer komen die grotere naval gevechten? Random op zee? Foto 2 is fire!

• Donstil
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KlLZkNEis8b18tzIvHci8Mpa2Yo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ZsM6TRebkvv3G2Q4lhoH8al.jpg?f=fotoalbum_large

Perongeluk een screenshotje gemaakt precies op het moment dat er kanonskogels aankwamen 😆

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_BqTUcWRdoBm51mJJKrnfAjZGaE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2nJiYWVET786On5vlBQpGejh.jpg?f=fotoalbum_large
Wel een beetje “stoere piraat” larpen zo 😏

[ Voor 31% gewijzigd door Donstil op 17-07-2026 09:54 ]

• G_Dragon
Westland1940 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 09:37:
@G_Dragon Wat een shots, wanneer komen die grotere naval gevechten? Random op zee? Foto 2 is fire!
Ja random op zee, ik vaar veel moeilijke gebieden in om z'n Man O' War over te nemen. Door er naar toe te varen en dan van boot te springen, dan klim ik het schip op en schakel ik de bemanning uit. Ben namelijk aan het sparen voor upgrades :p

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:43
Sinds de update op de XBOX kan ik geen brandende schepen meer looten. Wat ik ook doe, ik sterf als de timer afloopt. 🙁

Het vechten heb ik wat meer onder de knie gekregen de afgelopen dagen. Een beter zwaard en wat ervaring onder de riem helpen. Één voor één een tijdje combo’s oefenen heeft ook geholpen.

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

koentjek schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 11:58:
[...]

Sinds de update op de XBOX kan ik geen brandende schepen meer looten. Wat ik ook doe, ik sterf als de timer afloopt. 🙁
Raar, ik heb vanochtend nog (op PS5) er eentje gedaan. Voor de zekerheid, je verlaat wel het schip? Let daarbij ook op dat je niet bij de reling van de Jackdaw blijft staan, want dan wordt je alsnog geraakt door de explosie.

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben.

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:43
Bas170 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 12:20:
[...]

Raar, ik heb vanochtend nog (op PS5) er eentje gedaan. Voor de zekerheid, je verlaat wel het schip? Let daarbij ook op dat je niet bij de reling van de Jackdaw blijft staan, want dan wordt je alsnog geraakt door de explosie.
Ik ga ook dood als ik al 20 meter ben weggezeild…

• Westland1940
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZDY8nehLJgK58k72HYAXVJEy8LI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eiMeJgZe4Dbd93vDRRk2qeKt.png?f=fotoalbum_large

Op basis van de eerste twee shots :) . Ik hou echt van deze scenes. Onvoorstelbaar moet dat geweest zijn, en voor ons enkel herkenbaar op basis van schilderijen uit die tijd.

• G_Dragon
Westland1940 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 13:17:
[...]

~[Afbeelding]

Op basis van de eerste twee shots :) . Ik hou echt van deze scenes. Onvoorstelbaar moet dat geweest zijn, en voor ons enkel herkenbaar op basis van schilderijen uit die tijd.
Oh wauw die foto's zijn echt heel mooi!
Ja ik vind de piraten tijd zelf ook echt heel interessant, wij zijn daarom ook verliefd op Black Sails.

Edit: Ik vind het nog steeds belachelijk dat er geen 4k versie van Black Sails is.

[ Voor 7% gewijzigd door G_Dragon op 17-07-2026 15:34 ]

• G_Dragon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kz5E9HAgTV7cOSkYwzr2gRReGlE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/glECLTpgF7BdWaz9daoMAatZ.jpg?f=fotoalbum_large Hoppaaa en dik verdiend ook!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:06
koentjek schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 11:58:
[...]

Het vechten heb ik wat meer onder de knie gekregen de afgelopen dagen. Een beter zwaard en wat ervaring onder de riem helpen. Één voor één een tijdje combo’s oefenen heeft ook geholpen.
Heel vreemd. Gisteren na de update op de Xbox ook nog zo'n brandend schip gedaan (1 met 3 kisten) en dat ging zonder problemen.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007

FeaR

In GoT we trust

Demonitzu schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 13:03:
Ook vind ik het bijzonder vervelend dat de missie marker soms automatisch gewijzigd wordt naar de main mission als ik een side mission aan het doen ben.
Of als je geen missie doet maar gewoon wat lekker rond wilt varen of lopen. Zeer irritant inderdaad.

Hopelijk kijk ik eroverheen en is dit uit te schakelen?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Donstil
  • Niet online
~
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hwJGCM6d4wXFS-DOOiWU73cuwaw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Zp1JAP7uDd4LUjKcP0hhh6C.jpg?f=fotoalbum_large~
Sommige pakkies zijn wel hard hoor.

• Westland1940
G_Dragon schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 14:21:
[...]

Oh wauw die foto's zijn echt heel mooi!
Ja ik vind de piraten tijd zelf ook echt heel interessant, wij zijn daarom ook verliefd op Black Sails.

Edit: Ik vind het nog steeds belachelijk dat er geen 4k versie van Black Sails is.
Mocht je deze nog niet gezien hebben, zeeeer een aanrader wat betreft naval history:
Master and Commander: The Far Side of the World

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/66TnGCXWH7zfcRb4icv1q6dhdZI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/It41ElbIofuLsahVFXx1jVmr.gif?f=user_large

• Westland1940
-

[ Voor 99% gewijzigd door Westland1940 op 17-07-2026 22:01 ]

• G_Dragon
Westland1940 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 22:01:
[...]

Mocht je deze nog niet gezien hebben, zeeeer een aanrader wat betreft naval history:
Master and Commander: The Far Side of the World

[Afbeelding]
Oeh ja dat was een leuke film! Thanks :)

• G_Dragon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DCj67of3NRtfWChXE0UYWslXFXg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tYW0ye5g8IbNtBz7dKAWHhYe.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cl31D0Jcf_NaGaPmyaMGVw7bMq0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/twVsb00fZnUG9xID79MQ7Yeg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XWA0ZMGfZ7OtifCFmmhdBteIERk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mdjINHrh49rfUX0ctBc7dTec.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uNDs2hb9wqUiO097TV7ZOYK5lxE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bq2Jf6xJihAiwLK85ZgQQpRZ.png?f=fotoalbum_large

En wie had er toen moeite met de combat en had ik een filmpje beloofd? Bij deze:

[ Voor 40% gewijzigd door G_Dragon op 17-07-2026 22:29 ]

• Frez
  • Registratie: September 2020
Weet iemand of ik ergens de context/story van mijn quests kan teruglezen? Merk dat ik de rode draad even kwijt ben. En het lijkt erop dat je nergens even kunt lezen wat er gaande is :?

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

• Donstil
  • Niet online
G_Dragon schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 22:24:
En wie had er toen moeite met de combat en had ik een filmpje beloofd? Bij deze:

[Streamable: unnamed]
Als je raak slaat gaat het nog een heel stuk beter :+

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 00:55
Wat is het toch een prachtige game, ik speel nog steeds in balanced mode op de PS5 Pro en dat bevalt me heel erg goed. Ik was vandaag een tempel aan het verkennen en kreeg echt sterke Uncharted vibes.

Ik moet wel zeggen dat ik inmiddels zóveel schepen heb geplunderd dat goud en resources eigenlijk geen rol meer spelen. Zodra ik de kans kreeg, heb ik mijn schip in één keer volledig geüpgraded en meteen alle gebouwen op mijn eiland neergezet. Maar ik had toen ook heel lang geen missie meer gespeeld.

Maar ik ben nog lang niet klaar. Nu is het tijd om op jacht te gaan naar de maps voor de laatste upgrades. En eerst maar wat storyline spelen om Padre te unlocken.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004

• Donstil
  • Niet online
ZesBarkiePK schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 11:42:
Wat is het toch een prachtige game, ik speel nog steeds in balanced mode op de PS5 Pro en dat bevalt me heel erg goed. Ik was vandaag een tempel aan het verkennen en kreeg echt sterke Uncharted vibes.
Ik had er tijdens de free-roaming al een paar uitgespeeld maar kom nu in de story echt een uncharted level tegen. Heel gaaf, kan mij niet herinneren of het ook in het origineel zat maar ik wil er meer van.

Alleen wel liever met een beetje uitdaging in de puzzels. Dat was er nu niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 18-07-2026 14:14 ]

• Donstil
  • Niet online
Jeetje ik zit ineens in een of andere koorts droom buiten de piraten wereld. Wat ruk zeg, laat mij lekker piraatje larpen.

Ik had begrepen dat al die moderne meuk eruit gehaald was. Maar klaarblijkelijk toch nog niet.
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Vkux6j2_BjvlrPeR2hgMDaUX4A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/czxfxnE0fXrhMTaWLdUwbFYR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 66% gewijzigd door Donstil op 18-07-2026 15:36 ]

• Demonslayer
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 15:26
Geweldige game dit. En een kleine tip: gebruik vooral veel Schooners en Man o' War schepen om veel Reales binnen te harken. Het aanvullen van pakhuizen en piraterijmissies levert alleen maar goederen op wanneer nodig voor handelsmissies maar je hebt snel genoeg goederen voor je fleet.

Ik in mijn fleet gebruik ik 5 Schooners, 3 Brigs, 2 Frigates en 5 Man o wars schepen. Maar over het algemeen zet ik alleen maar de schooners en Man o wars in om veel Reales binnen te harken.

[ Voor 44% gewijzigd door Demonslayer op 18-07-2026 17:48 ]

• Beakzz
Donstil schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 15:35:
Jeetje ik zit ineens in een of andere koorts droom buiten de piraten wereld. Wat ruk zeg, laat mij lekker piraatje larpen.

Ik had begrepen dat al die moderne meuk eruit gehaald was. Maar klaarblijkelijk toch nog niet.
spoiler:
Haha ik zat ook alleen maar te wachten tot dat stuk afgelopen was. Hopelijk eenmalig, maar zal vast niet. Ze kunnen die bs niet helemaal los laten blijkbaar

• Donstil
  • Niet online
Beakzz schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 17:32:
[...]

Haha ik zat ook alleen maar te wachten tot dat stuk afgelopen was. Hopelijk eenmalig, maar zal vast niet. Ze kunnen die bs niet helemaal los laten blijkbaar
Ja het zit ze toch nog wel diep klaarblijkelijk.

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 00:55
Zojuist geprobeerd een legendarisch schip te verslaan, maar ik had er niet op gerekend dat die met z’n tweeën zouden zijn. Ik heb bijna alle forten verslagen, daar heb ik met m’n upgrades ook niet zoveel moeite meer mee. Maar die legendarische schepen zijn toch nog wel een ander verhaal. Maar wat meer story mode spelen om de nodige upgrades te unlocken denk ik.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

spoiler:
In Nassau staat bij de gear shop die vlak bij het water zit een vent te zingen. Als je daar een minuut bij blijft staan, krijg je een shanty van hem

• Demonslayer
ZesBarkiePK schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 20:09:

Zojuist geprobeerd een legendarisch schip te verslaan, maar ik had er niet op gerekend dat die met z’n tweeën zouden zijn. Ik heb bijna alle forten verslagen, daar heb ik met m’n upgrades ook niet zoveel moeite meer mee. Maar die legendarische schepen zijn toch nog wel een ander verhaal. Dan maar wat meer story mode spelen om de nodige upgrades te unlocken, denk ik.

Haha, die twee inderdaad, ik was na 1 minuut naar de bodem. Ik heb wel 2 forten veroverd en een naval fleet erachteraan.

[ Voor 13% gewijzigd door Demonslayer op 18-07-2026 22:46 ]

• Donstil
  • Niet online
Haha dit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B_NP8zY8AZSqSV77FxjuKbpFqnI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xfHKKborq1d1CmYbQBEMESuc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lc8cX868OEZx-YLftBXlX7nODiU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zvbTDm7HUpnoYlgCWJQBlnKA.jpg?f=fotoalbum_large

• G_Dragon
Haha weer van die typische Ubisoft momenten;
"Hey ik zie iemand vermoord worden bij die hooiberg, laat ik er ook even heenlopen om te gaan kijken hoe ik vermoord kan worden"
Even snel het hoekje om :p

• G_Dragon
En voor wie de coördinaten van alle upgrades ultieme graag willen, kijk even in de spoilertags;
spoiler:
Part 1: Shipwreck Dives (6 Plans)

Ultimate Hull Armor – San Ignacio Wreck (352, 744)
Ultimate Mortars – Antocha Wreck (601, 633)
Ultimate Ram – La Concepción Wreck (150, 271)
Ultimate Swivel Guns – Devil's Eye Cavern (453, 331)
Ultimate Broadside Cannons – The Blue Hole (440, 145)
Ultimate Round Shot – Kabah Ruins (738, 120)

Part 2: Buried Treasure Maps (6 Plans)

Heavy Shot Strength
Map: Ambergris Key (28, 160) → Dig: Misteriosa (271, 178), achter de Mayan‑tempel.

Fire Barrel Strength
Map: Santanillas (191, 218) → Dig: San Juan Smuggler's Cove (455, 462).

Heavy Shot Storage
Map: Cayman Sound (298, 311) → Dig: Petite Caverne Smuggler's Cove (863, 235).

Fire Barrel Storage
Map: Petite Caverne (862, 237) → Dig: Tulum (40, 372), zuidstrand achter het wrakstuk.

Mortar Storage
Map: Tortuga (851, 352) → Dig: Matanzas (304, 622), achter de waterval bij de Mayan Stelae.

Harpoon Strength
Map: Mariguana Island (848, 514) → Dig: Andreas Island (544, 693), klein zuidelijk eilandje tussen de palmbomen.

• G_Dragon
Vandaag weer een paar mooie shots gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NnwI-sifcno4m3bV3JbGYO_UsMA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/btWdXlkeQSccurri52kzOM53.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pLT4Bv_p2watIzm7zUrKBatk3HI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5RDlSR2U5S7WFmc6zn8kQ9HR.png?f=fotoalbum_large

• Jovinho99
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23-07 17:25
G_Dragon schreef op zondag 19 juli 2026 @ 18:30:
Vandaag weer een paar mooie shots gemaakt :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nice! Hoe ver zit je al in het spel?

• fib3rlight
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:50
hele topic even doorgenomen, heb me vaker laten verleiden om een AC game te kopen, omdat ik RPG/Leveling erg tof vind.

hoe is dat met Black Flag? is dat ook al redelijk RPG?

+ mensen ervaring met een 5070TI met deze game? dat moet goed te draaien zijn lijkt me?

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:20
fib3rlight schreef op zondag 19 juli 2026 @ 20:38:
hele topic even doorgenomen, heb me vaker laten verleiden om een AC game te kopen, omdat ik RPG/Leveling erg tof vind.

+ mensen ervaring met een 5070TI met deze game? dat moet goed te draaien zijn lijkt me?
5070Ti, 9800X3D en draait op 100-120 FPS met alles op zijn hoogst, frame gen x2 en DLSS op Quality.

• fib3rlight
vinom schreef op zondag 19 juli 2026 @ 20:54:
[...]

5070Ti, 9800X3D en draait op 100-120 FPS met alles op zijn hoogst, frame gen x2 en DLSS op Quality.
ik heb AMD Ryzen 7 5800X3D, moet goed komen dus op Quad HD :)

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-07 09:28
fib3rlight schreef op zondag 19 juli 2026 @ 20:56:
[...]

ik heb AMD Ryzen 7 5800X3D, moet goed komen dus op Quad HD :)
Ik heb dezelfde cpu als jij en een 9070xt. Cpu en gpu beetje undervolt, niet veel. Ik haal op native 4k met alles op zn hoogste en framegen 2x zo tussen de 65 en 85 fps. Dat draait voor mij soepel genoeg en ik geb liever iets minder fps en dan wel native 4k dan dat ik over de 100fps ga en 4k met fsr op quality moet spelen. Ik game op 48 inch oled en sat zie ik duidelijk dat verschil.

Dus wellicht heb je hier wat aan. 32 gieg ram, zelfde cpu, redelijk vergelijkbare gpu volgens mij.

• G_Dragon
Uhm, ik heb net die Diving Bell gekregen en heb mijn eerste onderwater missie gehad waar je voor medicijnen gaat duiken :)

[ Voor 13% gewijzigd door G_Dragon op 19-07-2026 22:32 ]

• fib3rlight
vosss schreef op zondag 19 juli 2026 @ 22:13:
[...]

Ik heb dezelfde cpu als jij en een 9070xt. Cpu en gpu beetje undervolt, niet veel. Ik haal op native 4k met alles op zn hoogste en framegen 2x zo tussen de 65 en 85 fps. Dat draait voor mij soepel genoeg en ik geb liever iets minder fps en dan wel native 4k dan dat ik over de 100fps ga en 4k met fsr op quality moet spelen. Ik game op 48 inch oled en sat zie ik duidelijk dat verschil.

Dus wellicht heb je hier wat aan. 32 gieg ram, zelfde cpu, redelijk vergelijkbare gpu volgens mij.
Ah thx! Fijne input, fijn al die helpende tweakers :-)

Vette setup heb je dan ook op die oled! Ik heb zelf ook 32gb ram idd

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:24
G_Dragon schreef op zondag 19 juli 2026 @ 22:31:
[...]

Uhm, ik heb net die Diving Bell gekregen en heb mijn eerste onderwater missie gehad waar je voor medicijnen gaat duiken :)
heb jij het origineel indertijd gespeeld? Ik kan me namelijk niet herinneren dat haaien zo makkelijk te ontwijken waren vroegah. (of ik heb in de loop der jaren toch stiekem een beetje skills gekregen)

Ook de combat, ik heb nu pistolen die ricochet hebben, iedereen valt bij bosjes neer _O-

(ik heb ook net de diving bell missie gehad, heb jij hem gekocht of anders verkregen)

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:50

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

fib3rlight schreef op zondag 19 juli 2026 @ 20:38:

Black Flag is eigenlijk niet echt een RPG zoals Origins, Odyssey of Valhalla. Je hebt wel upgrades voor je schip, wapens en uitrusting, maar geen uitgebreid levelsysteem waarbij je veel met builds bezig bent. De focus ligt veel meer op het verhaal, de open wereld en de (naval) combat.

Qua prestaties hoef je je met een 5070 Ti eigenlijk geen zorgen te maken. Black flag is geen intens zware game. Die kaart draait hem met gemak.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• G_Dragon
squashedraven schreef op maandag 20 juli 2026 @ 07:56:
[...]

heb jij het origineel indertijd gespeeld? Ik kan me namelijk niet herinneren dat haaien zo makkelijk te ontwijken waren vroegah. (of ik heb in de loop der jaren toch stiekem een beetje skills gekregen)

Ook de combat, ik heb nu pistolen die ricochet hebben, iedereen valt bij bosjes neer _O-

(ik heb ook net de diving bell missie gehad, heb jij hem gekocht of anders verkregen)
Jazeker! Het orgineel heb ik teveel gespeeld, want heb hem 5 keer 100% gespeeld. Vond het namelijk veel te goed :)

Die haaien waren in het orgineel inderdaad een stuk moeilijker, merk dat wel bij meer dingen dat ze het makkelijker hebben gemaakt. Ik mis wel de hidden blade wel tussen het menu rechts onderin beeld, daar kon je best leuke combo's mee uitvoeren.

Wat ik persoonlijk wel een grote downgrade vind is de bevolking, want de kleine stadjes voelen soms best leeg vergeleken met het orgineel. Of het moet aan mij liggen?

En wist je dat in het orgineel je de rope dart pas ergens halverwege / einde kreeg? Maar dat Ubisoft hem nu in het begin heeft gedaan omdat mensen er in het orgineel te weinig gebruik van maakten, het is momenteel het sterkste wapen in het hele spel. Je trekt iemand naar je toe, haalt hem onderuit met je voet en bam je kan hem uitschakelen en repeat :p

• squashedraven
G_Dragon schreef op maandag 20 juli 2026 @ 09:22:
[...]

Jazeker! Het orgineel heb ik teveel gespeeld, want heb hem 5 keer 100% gespeeld. Vond het namelijk veel te goed :)

Die haaien waren in het orgineel inderdaad een stuk moeilijker, merk dat wel bij meer dingen dat ze het makkelijker hebben gemaakt. Ik mis wel de hidden blade wel tussen het menu rechts onderin beeld, daar kon je best leuke combo's mee uitvoeren.

Wat ik persoonlijk wel een grote downgrade vind is de bevolking, want de kleine stadjes voelen soms best leeg vergeleken met het orgineel. Of het moet aan mij liggen?

En wist je dat in het orgineel je de rope dart pas ergens halverwege / einde kreeg? Maar dat Ubisoft hem nu in het begin heeft gedaan omdat mensen er in het orgineel te weinig gebruik van maakten, het is momenteel het sterkste wapen in het hele spel. Je trekt iemand naar je toe, haalt hem onderuit met je voet en bam je kan hem uitschakelen en repeat :p
ja die rope wist ik, gebruik hem ook vaak voor de snipers op schepen >:)

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Demonslayer schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 17:09:
Geweldige game dit. En een kleine tip: gebruik vooral veel Schooners en Man o' War schepen om veel Reales binnen te harken. Het aanvullen van pakhuizen en piraterijmissies levert alleen maar goederen op wanneer nodig voor handelsmissies maar je hebt snel genoeg goederen voor je fleet.

Ik in mijn fleet gebruik ik 5 Schooners, 3 Brigs, 2 Frigates en 5 Man o wars schepen. Maar over het algemeen zet ik alleen maar de schooners en Man o wars in om veel Reales binnen te harken.
5+3+2+5 is 15 terwijl je max 10 schepen kan hebben welke cheat heb jij gevonden die wil ik ook!

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-07 08:15
G_Dragon schreef op zondag 19 juli 2026 @ 10:09:
Haha weer van die typische Ubisoft momenten;

[YouTube: Assassin's Creed Black Flag Resynced typical Ubisoft things]
"Hey ik zie iemand vermoord worden bij die hooiberg, laat ik er ook even heenlopen om te gaan kijken hoe ik vermoord kan worden"
[YouTube: Assassin's Creed Black Flag Resynced typical Ubisoft things]
Even snel het hoekje om :p
Haha ja echt he, soms trek je zo 6 man je hooiberg in :')

Heb er nu een uurtje of 5 in zitten en nu is de game denk ik echt begonnen. De fleet en centrale basis op Great Inagua zijn ontgrendeld. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n9Qz2SeXeR9Ev54ZC_Riw1rxsEs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PlZCOp7B6nKDK5av1QZxHnd7.jpg?f=fotoalbum_large

Tot nu toe leuke game met prima side activitities. Al eens geprobeerd een Naval Convoy neer te halen, maar dat is nog te vroeg. Eerst maar eens wat forten neerhalen, zodat ik mijn bescheiden fleet op pad kan sturen.

[ Voor 37% gewijzigd door Hulleman op 20-07-2026 15:32 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |

• squashedraven
Ik zou eerst de missies doen voor shipwright ed. O-)

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:31
Vraagje, op de pc merk ik tijdens de cutscenes dat de fps terug gaat naar 30 fps. Daarna tijdens het gamen zit ik boven 100 fps. Is dit normaal en zijn de cutscenes gecaped?

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:01
dutchnltweaker schreef op maandag 20 juli 2026 @ 13:52:
Vraagje, op de pc merk ik tijdens de cutscenes dat de fps terug gaat naar 30 fps. Daarna tijdens het gamen zit ik boven 100 fps. Is dit normaal en zijn de cutscenes gecaped?
Je draait de laatste versie? Volgens de patch notes had dit opgelost moeten zijn in versie 1.04.

• Donstil
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op maandag 20 juli 2026 @ 13:52:
Ben je up-to-date? Had begrepen dat het een bug was en in de recentste update verholpen zou moeten zijn.

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:31
hcQd schreef op maandag 20 juli 2026 @ 14:18:
[...]

Je draait de laatste versie? Volgens de patch notes had dit opgelost moeten zijn in versie 1.04.
Zou ik moeten kijken, dank voor de informatie.

• fib3rlight
Ricmaniac schreef op maandag 20 juli 2026 @ 08:42:
[...]

Black Flag is eigenlijk niet echt een RPG zoals Origins, Odyssey of Valhalla. Je hebt wel upgrades voor je schip, wapens en uitrusting, maar geen uitgebreid levelsysteem waarbij je veel met builds bezig bent. De focus ligt veel meer op het verhaal, de open wereld en de (naval) combat.

Qua prestaties hoef je je met een 5070 Ti eigenlijk geen zorgen te maken. Black flag is geen intens zware game. Die kaart draait hem met gemak.
thx, duidelijk :)

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-07 09:28
dutchnltweaker schreef op maandag 20 juli 2026 @ 14:25:
[...]

Zou ik moeten kijken, dank voor de informatie.
En anders ff op nexusmods kijken. Daar staat daar sowieso een fix voor.

• Beakzz
Net een mooi gevecht op een man of war die in een baai lag, maar kreeg alleen de optie scuttle ship. Dat noem ik nou niet echt een verbetering tegenover het origineel.

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-07 10:48
Aschtra schreef op zondag 26 april 2026 @ 19:00:
Hmm dit komt op het goede/slechte moment. Heb toevallig een paar weken geleden AC Black Flag gewishlist op Steam. Misschien dan toch maar de vernieuwde versie halen.

Uiteraard eerst reviews afwachten
Gisteren de remake gekocht. Log ik vervolgens in op de ubisoft launcher zie ik daar mijn oude Black Flag van 2013 gewoon staan :+

Ben benieuwd. Net aangekomen in Havana.

• squashedraven
Gisteren leuk Ubisoft momentje. Dacht even snel een schooner aanvallen en plunderen. Dus ik ram dat ding, nou some say dat ie inmiddels aangekomen is in Engeland overdwars _O-

• Donstil
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mwt5CyIOqwyJ6Qh9z232hPRD1js=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pNeIFUU8uIiZWpH7BT1oiwkx.png?f=fotoalbum_large

Weet iemand wat dit is onderwater?

• squashedraven
De vlag van Black beard dacht ik, is namelijk zijn diving bell (als je bent waar ik denk dat je bent)

[ Voor 51% gewijzigd door squashedraven op 21-07-2026 17:18 ]

• Donstil
  • Niet online
squashedraven schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 17:17:
De vlag van Black beard dacht ik, is namelijk zijn diving bell (als je bent waar ik denk dat je bent)
Ooh ja was tijdens de missie idd, ik had aangenomen dat hier iets te halen was maar dat kon ik niet vinden 8)7

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:50

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Mensen al platinum / 100% gehaald? 😝

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Demonslayer
Op mijn scherm zijn de kleuren wel in eens anders. Tijdje terug waren de vissen en vooral kwallen onder water meer vivid en neon achtig. En er lijkt nu continu een waas over het scherm te zitten alsof het conitnu mistig is.

• G_Dragon
:9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4MXVOdVuv8Hl3APRSwSlrUUkgUo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YEhwt4wnSvJoH02fW6lq4Ed7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ava6IPNKYLmpI_vPJ_I0nUj7QG8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oRDHXbknHy1H9a1Ek9SB4zHN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4KJKZ_qHfYpgJm6oMrPsoUABibg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ekaiJoAJ9yumqjNlPeMhm1Pc.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BXgJp4cN7UMMxunEE38uiQOBxt4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qHKeRwyMaX8YBUNmOUfGIKOW.png?f=fotoalbum_large

• Hulleman
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nceBrgWOHmCTfZAWdBxtpm-8lL8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QvhLeCvDqtHGf8KaVVNBjS8N.jpg?f=fotoalbum_large

Zit er nu 10 uurtjes in en vermaak me er prima mee! Echt een prachtige game. Jammer dat de cameravrijheid in de fotomodus beperkt is als je dat activeert als je vaart.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |

• Westland1940
Grappig, de vlag die de echte Blackbeard blijkbaar toen der tijd had als design. Spooky.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ewYPML6OW18nxkNtuk7Cqegvcc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0W5BvxWuW5WINdfeFzqxosNj.jpg?f=fotoalbum_large

• copywizard
  • Niet online
Westland1940 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 09:37:
[...]

Grappig, de vlag die de echte Blackbeard blijkbaar toen der tijd had als design. Spooky.

[Afbeelding]
Alsof blackbeard destijds een kleurwedstrijd op een lokaal eiland heeft uitgegeven en dit was de winnaar.....

• Hulleman
Westland1940 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 09:37:
[...]

[Afbeelding]
Tof! AC games zijn tot op zekere hoogte historisch accuraat. Waarschijnlijk is deze vlag van Blackbeard eerder een legende dan dat die vlag daadwerkelijk is gebruikt. Wel een leuk detail :)

Betekenis van de vlag

The famous Captain Blackbeard (Edward Teach) flag features a horned skeleton holding an hourglass and a spear pointed at a bleeding heart. The design represents psychological warfare: the hourglass means your time is running out, while the bleeding heart warns that no mercy will be shown if you resist

Bron: https://www.worldhistory.org/image/14450/blackbeards-flag/
Historische feiten vs moderne legende

Although this horned skeleton flag is universally attributed to Blackbeard, there is no historical record or contemporary evidence proving he actually flew it. The design was first published in 1912. Blackbeard's actual primary flags were:
  • A Black Flag: Signaled that victims would be shown mercy and spared if they surrendered.
  • A Red Flag ("Bloody Flag"): Signaled that "no quarter" would be given—meaning no mercy and no survivors
Bron: Wikipedia: Flag of Blackbeard

[ Voor 55% gewijzigd door Hulleman op 22-07-2026 10:17 ]

• D. Ninjai
Ligt het aan mij of is het harpoenen van een great white krankzinnig moeilijk? Als ie de boot probeert aan te vallen is het lastig te timen, het is mij nog niet gelukt om hem succesvol af te weren.

• Westland1940
copywizard schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 10:10:
[...]

Alsof blackbeard destijds een kleurwedstrijd op een lokaal eiland heeft uitgegeven en dit was de winnaar.....
Hahah als je het zo zegt. Het ziet er nu misschien kinderlijk uit maar met de gedachte dat je zoiets ziet in die tijd, en je piraten heel serieus moet nemen, als in, je leven staat op het spel als je die gasten tegen komt op zee, kan ik me voorstellen dat het best angstaanjagend kan zijn.

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:41
Het originele nooit gespeeld. Eigenlijk door de prachtige beelden en foto’s toch aangeschaft en ik zit er nu goed in. Inagua ingenomen en in dat zelfde gebied ook het fort met de grond gelijk gemaakt. Was nog knap lastig met drie Spaanse schepen die kwamen etteren.

Merk wel dat ik ontzettend gewend/verwend ben aan meer vrijheid in games. Waarom kan ik dat geweer niet pakken of dat zwaard? Hoezo kan ik niet gewoon dat brandende schip in beslag nemen, repareren en eigen maken. Die heeft tenslotte meer kanonnen :P

PSN: bollsie

• copywizard
  • Niet online
D. Ninjai schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 11:11:
Ligt het aan mij of is het harpoenen van een great white krankzinnig moeilijk? Als ie de boot probeert aan te vallen is het lastig te timen, het is mij nog niet gelukt om hem succesvol af te weren.
Klopt maar vermoed dat jij dezelfde fout maakt als dat ik in het begin maakte...
Ik was namelijk niet op de hoogte van het feit dat je je harpoon kan chargen doormiddel van R2 in te houden hierdoor doe je enorm veel meer damage en omdat je bij het chargen R2 al inhoud hoef je bij het timen van die great white alleen R2 los te laten ipv in te drukken en dat gaat een stuk sneller.

Hierdoor is het mij best vaak gelukt dan wel op het nippertje (omdat ik vaak mis gooi) om een great white binnen te halen.

p.s. ook helpt het zowel je bootje, harpoons en power hiervan te upgraden naar de max :)

• squashedraven
je kan de harpoen ook al gooien iets voor de haai tevoorschijn komt. Gewoon richten op het witte vlak waar die vandaan komt en op een gegeven moment wordt de cursor wel rood.

en even aanvullend op het vasthouden van de harpoen, dat doet inderdaad meer damage. Maar als je het goed timed kun je nog meer damage doen er zit namelijk een perfect spot in de charge zichtbaar doormiddel van een kleine glinstering in de crosshair

• Jovinho99
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23-07 17:25
Ik moet de 17de main quest doen maar die ligt gans aan de andere kant, moet ik eerst de side quests doen dan ?

• Demonslayer
Ik heb eens getest op HDR en SDR, maar HDR is wel levendiger en minder grijs, en heeft betere highlights en contrast. Ook tijdens de livestream via OBS op de tv, als ik mijn eigen livestream bekijk op YouTube. Ik wist niet dat YouTube ook in HDR live kan uitzenden via OBS.

Nog wat leuke plaatjes. En ook leuk om je eigen vloot te zien liggen in de haven van Great Inagua (laatste afbeelding)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EABMDoJrNUiSG6JHcyzQEVgx-Mo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wucp3Ucg3AMQlsH4VBpUEQAp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qr7gFoUtIh6Vj7ONmj5DYk3-h6g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/plT0Cvp8eJzpHl0Ka3JOAtXe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ztYyQl8JgTW-rJnFCLXqrzIV9kY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LMbHc3vg5fEcMnNZ05ivOayJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oJvbK2xbyP1G8Y1chKpZ1eWE81o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ozPbaBRa97vNXfMVE9e3xiL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 89% gewijzigd door Demonslayer op 22-07-2026 17:23 ]

• D. Ninjai
copywizard schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 13:52:
[...]

Klopt maar vermoed dat jij dezelfde fout maakt als dat ik in het begin maakte...
Ik was namelijk niet op de hoogte van het feit dat je je harpoon kan chargen doormiddel van R2 in te houden hierdoor doe je enorm veel meer damage en omdat je bij het chargen R2 al inhoud hoef je bij het timen van die great white alleen R2 los te laten ipv in te drukken en dat gaat een stuk sneller.

Hierdoor is het mij best vaak gelukt dan wel op het nippertje (omdat ik vaak mis gooi) om een great white binnen te halen.

p.s. ook helpt het zowel je bootje, harpoons en power hiervan te upgraden naar de max :)
Alles is naar de max behalve de harpoen (2/3). En ik weet dat ik je kan chargen maar die window vanaf het moment dat ie in je boot gaat happen is heel klein. En soms is het raak maar heb je alsnog schade, en het mag maar 3x keer en helaas doet ie het vaak dus deze is echt heel pittig. Ben daar nog niet achter vanaf welk moment ik moet gaan tellen maar het zal vast wel een keer lukken.

• Demonslayer
Harpoon zou ik ook upgraden, want de White Shark is zelfs dan alsnog lastig te killen. En vergeet niet de "Exotic Sea Shells" Trinket te gebebruiken voir dubbele winst van huiden.

• Donstil
  • Niet online
200 bones voor de skeletten skin voor je crew is wel een uitdaging zeg.
Ik heb na 25 uur pas 40 8)7

• squashedraven
Donstil schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 13:31:
je kan ze ook kopen! (voor 1000 reales per stuk dus goedkoop zal ik het niet noemen)

• Donstil
  • Niet online
squashedraven schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 13:34:
[...]

je kan ze ook kopen! (voor 1000 reales per stuk dus goedkoop zal ik het niet noemen)
Ooh echt, dat had ik even gemist, wel fijn als doel na alle upgrades.

• squashedraven
Donstil schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 13:41:
[...]

Ooh echt, dat had ik even gemist, wel fijn als doel na alle upgrades.
bij de kaartkerel in je thuiseiland, staat aan de rechterkant op de pier ergens te chillen

• Beakzz
copywizard schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 13:52:
[...]

Ahh chargen. Dat had ik even gemist en zat ook al te kloten met de 2 stars. De laatste keer ging de boot ook niet mee terwijl de haai ergens in de verte rondzwom met een blijkbaar lang touw :+

Best wel veel bugs gehad in deze versie. Gisteren viel ik in een berg toen ik iets hoger klom en even later kill ik een soldaat op een watchtower om daarna ineens aan de andere kant van het eiland te staan.

Ik heb nu ook die diving bell vrijgespeeld, maar oeh dat trek ik slecht. Precies waarom ik Subnautica ook niks vond. Eens even kijken of ik dat ergens nodig voor heb, want anders was dat eenmalig.

• squashedraven
Beakzz schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 15:12:
[...]

Ahh chargen. Dat had ik even gemist en zat ook al te kloten met de 2 stars. De laatste keer ging de boot ook niet mee terwijl de haai ergens in de verte rondzwom met een blijkbaar lang touw :+

Best wel veel bugs gehad in deze versie. Gisteren viel ik in een berg toen ik iets hoger klom en even later kill ik een soldaat op een watchtower om daarna ineens aan de andere kant van het eiland te staan.

Ik heb nu ook die diving bell vrijgespeeld, maar oeh dat trek ik slecht. Precies waarom ik Subnautica ook niks vond. Eens even kijken of ik dat ergens nodig voor heb, want anders was dat eenmalig.
als je je boot niet wil upgraden hoef je niet te duiken

• Beakzz
squashedraven schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 15:13:
[...]

als je je boot niet wil upgraden hoef je niet te duiken
Ja dat wil ik wel dus helaas zal ik toch moeten duiken dan. Dan zet ik de events wel even op easy mode tijden het duiken (irl is duiken 1 van mijn hobby's :+)

[ Voor 6% gewijzigd door Beakzz op 23-07-2026 15:19 ]

• copywizard
  • Niet online
Beakzz schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 15:15:
[...]

Ja dat wil ik wel dus helaas zal ik toch moeten duiken dan. Dan zet ik de events wel even op easy mode tijden het duiken (irl is duiken 1 van mijn hobby's :+)
Je kan in de opties tijdelijk oneindig lucht aanzetten dat scheelt een boel geneuzel verder is de haai ontwijken appeltje eitje als je gewoon op rondje blijft bashen. En gebruik je Eagle view om kistjes te markeren. Het zijn er maar 6 dacht ik? Dus is best te doen.

• Beakzz
Nu heb ik dus door dat ik moet chargen bij harpooning, maar echt serieus... Die Great white shark is 1 star? Elk ander beest haal ik makkelijk binnen (tot 3 sterren iig), maar als de shark de boot aanvalt gooi ik of te vroeg of ik raak hem keihard op zijn snuit, maar dan neemt hij nog een flinke hap uit de boot. Na 3 keer is het dus weer klaar. Ik heb alle upgrades behalve die 2e waar je een ultimate plan voor nodig hebt.

Iemand een idee wat ik verkeerd zou kunnen doen?

• G_Dragon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HiKKFNnl2ZQg8HLrgMRI8tmD0x0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RiwPglvpMR5mFzNScK9nQSI5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RIoIp0GlI2bHCmoE73S6xGG0YLE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3DAgrRxt2rLIsBhkxD61dpgo.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vs8dI_IxIjGLyC59gvNt1FhjmxM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZLy1GL7caDsfmZFHla1Dx8Lo.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-M7NP0F9z1V3tRKHi9ePnWEbF-c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2sbCMpqztGIjHnYHJqkK2D0i.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door G_Dragon op 23-07-2026 20:06 ]

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Beakzz schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 19:16:
Nu heb ik dus door dat ik moet chargen bij harpooning, maar echt serieus... Die Great white shark is 1 star? Elk ander beest haal ik makkelijk binnen (tot 3 sterren iig), maar als de shark de boot aanvalt gooi ik of te vroeg of ik raak hem keihard op zijn snuit, maar dan neemt hij nog een flinke hap uit de boot. Na 3 keer is het dus weer klaar. Ik heb alle upgrades behalve die 2e waar je een ultimate plan voor nodig hebt.

Iemand een idee wat ik verkeerd zou kunnen doen?
Gewoon bij de General Store ruilen tegen Bones :+

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007

FeaR

In GoT we trust

Donstil schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 13:31:
Er zijn enkele eilanden die relatief veel beestjes hebben lopen. Kingston bijvoorbeeld heeft behoorlijk wat hertjes en apen. Maar 206 blijft veel een grind. Ik zat op 150 stuks, heb de laatste 56 maar gekocht. Wilde de bemanning wel vrijspelen voordat ik de gehele game uit had :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• G_Dragon
Nog eentje dan :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NN_KyVeTyOBFyxck7_v8GgAE-Wc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5X4jLtI29fpi0Bc4YtsVvVrS.png?f=fotoalbum_large

• squashedraven
in dit soort situaties is het jammer dat je niet 2 kanten tegelijk op kan vuren. Rustig tussendoor dobberen en beide kanten de volle laag geven }) . Waar 2 vechten om 1 been gaat de jackdaw ermee heen

• G_Dragon
squashedraven schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 08:19:
[...]

in dit soort situaties is het jammer dat je niet 2 kanten tegelijk op kan vuren. Rustig tussendoor dobberen en beide kanten de volle laag geven }) . Waar 2 vechten om 1 been gaat de jackdaw ermee heen
Ja dat zou wel heel vet zijn om te kunnen doen, dat kon vroeger toch ook? :)

• G_Dragon
Jij maakt er echt altijd weer wat moois van he! Wauw oOo _/-\o_

• squashedraven
G_Dragon schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 09:13:
[...]

Ja dat zou wel heel vet zijn om te kunnen doen, dat kon vroeger toch ook? :)
dat kon "vroegah" vast, mits je natuurlijk genoeg personeel rond had lopen om aan 2 kanten te staan :P. wel lullig als dan 2 kanonnen door de terugslag tegelijk naar het midden van de boot rollen en je daar net staat met je grote teen

• Westland1940
squashedraven schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 09:25:
[...]

dat kon "vroegah" vast, mits je natuurlijk genoeg personeel rond had lopen om aan 2 kanten te staan :P. wel lullig als dan 2 kanonnen door de terugslag tegelijk naar het midden van de boot rollen en je daar net staat met je grote teen
Maar of je in zo'n situatie wilt komen als kapitein met je schip, lijkt mij niet. Klinkt als een suicide manoeuvre.

• squashedraven
Westland1940 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 09:39:
[...]

Maar of je in zo'n situatie wilt komen als kapitein met je schip, lijkt mij niet. Klinkt als een suicide manoeuvre.
big risk big reward

• Donstil
  • Niet online
Zo die legendarische schepen zijn wel pittig zeg. Mijn boot is volledig geüpgraded maar krijg rechts boven toch niet neer.

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 00:50
Nu ook een tijdje bezig, na kingdom deliverance 2 is dit toch wel weer wennen, maar het ziet er prachtig uit. Ik heb nu wel een custom hud en bijna alles uitgeschakeld alleen voor de naval staat nog veel aan, maar die lelijke spelers hud voegt weinig toe, gebruik alleen compass, dat maakt het in mijn ogen al een veel mooier spel.

Combat is nu wel weer op het zicht, aangezien hij geen effecten meer toont.

• Donstil
  • Niet online

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste