Ik heb dat echt nooit gehad met alleen eagle vision, alleen als ik ook de 'aim' knop gebruik, die je ook kan gebruiken om vijanden te taggen, zag ik de groene, witte en gouden bolletjes.Psql schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 09:12:
[...]
In het begin zag je die zaken met Eagle vision altijd als een soort quest met zo'n groen gekleurd (quest) bolletje. Maar had gisteravond ook dat veel niet meer zichtbaar was. Dus mogelijk een bug idd. Je zag eerst ook altijd bijvoorbeeld dat groene bolletje bij de deur van Warehouse, maar ook al een tijdje niet meer gezien.
Zelf nu op 51 uur in de game en nog niet klaar met de story. Zit nu op 85% ofzo.
Misschien haal ik de 2 door elkaar inderdaadZakjePatatje schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:31:
[...]
Ik heb dat echt nooit gehad met alleen eagle vision, alleen als ik ook de 'aim' knop gebruik, die je ook kan gebruiken om vijanden te taggen, zag ik de groene, witte en gouden bolletjes.
Of het is een soort mechanisme dat alleen gebruikt werkt als je die Warehouse nog nooit gedaan had. Als je daarna eenmaal een keer gedaan hebt, de game je niet meer zo goed helpt en je zelf mag gaan zoeken welke guard de sleutel heeft.
@G_Dragon @Psql
Dank beiden voor het verduidelijken van de ramspeed. In het origineel zat dat niet achter een questline verstopt toch? Of herinner ik me dat verkeerd?
Wel beetje jammer, Jackdaw inmiddels helemaal geupgrade tot aan die ultimate plans, maar dat rammen kan ik nog steeds niet. Ik dacht het is een bug. Of de r doet het niet.
Zodra de zolder weer wat afgekoeld is na vandaag hopelijk pak ik het weer op en ga dan eerst die queeste eens zoeken
Dank beiden voor het verduidelijken van de ramspeed. In het origineel zat dat niet achter een questline verstopt toch? Of herinner ik me dat verkeerd?
Wel beetje jammer, Jackdaw inmiddels helemaal geupgrade tot aan die ultimate plans, maar dat rammen kan ik nog steeds niet. Ik dacht het is een bug. Of de r doet het niet.
Zodra de zolder weer wat afgekoeld is na vandaag hopelijk pak ik het weer op en ga dan eerst die queeste eens zoeken
Ze hebben het juist makkelijker gemaakt door hem achter een missie te zetten, want deze ability kreeg je vaak pas veel later omdat je alle vier de legendarische schepen moest verslaanvosss schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 08:15:
@G_Dragon @Psql
Bron:
Original Game: Defeat all four Legendary Ships scattered across the corners of the map (La Dama Negra, HMS Fearless & Royal Sovereign, El Impoluto, and Prince Willem).
[ Voor 10% gewijzigd door G_Dragon op 05-08-2026 08:39 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dat was ik compleet vergeten! 🤓G_Dragon schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 08:29:
[...]
Ze hebben het juist makkelijker gemaakt door hem achter een missie te zetten, want deze ability kreeg je vaak pas veel later omdat je alle vier de legendarische schepen moest verslaan. Net zoals de rope dart, die je nu ook veel eerder krijgt.
Bron:
[...]
Was het bij odyssey oid. niet een standaard aanval van je schip? dat je het daarmee verward.
bedenk me trouwens dat ze bij black flag en odyssey hetzelfde kunstje hebben gedaan. Paar kleine missies met een boot in de voorgaande game (origins en 3) gevolgd door game waar de boot een hoofdrol speelt
bedenk me trouwens dat ze bij black flag en odyssey hetzelfde kunstje hebben gedaan. Paar kleine missies met een boot in de voorgaande game (origins en 3) gevolgd door game waar de boot een hoofdrol speelt
Ik ben de laatste dagen vooral bezig met naval en assassination missies, heb mijn hideout voor 90% compleet.
Moet nog wel even opzoek naar de laatste ultimate plans, want heb ook alle duik missies al gehad. En qua story heb ik al 30 uur lang niks gedaan
Moet nog wel even opzoek naar de laatste ultimate plans, want heb ook alle duik missies al gehad. En qua story heb ik al 30 uur lang niks gedaan
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik heb alles dus al volledig op 2 schatkaarten na. Nu dus weer even verder met het verhaal zodat ik straks nieuw armor kan
. Was vergeten dat de beloning voor een volledig nieuw iguana waardeloos is dus had die als eerste compleet
Na een kleine 50 uur rolt hier zojuist de aftiteling over het scherm. De game is grafisch top, de naval combat is geweldig maar na alle upgrades te hebben behaald doelloos.
Ik ben geen platinum speler, dat is echt niet voor mij weggelegd. 100 procent zal ik dus niet gaan halen.
Al met al vond ik het verhaal wel tof. Ik geef de game een 7.5/10.
Ik ben geen platinum speler, dat is echt niet voor mij weggelegd. 100 procent zal ik dus niet gaan halen.
Al met al vond ik het verhaal wel tof. Ik geef de game een 7.5/10.
Vanmiddag de laatste naval missie gedaan, nu nog een assassination missie.
De Jackdaw is nu volledig geupgrad, alle naval, assassination en duik missies zijn voltooid. Alle locaties waar ik ben geweest heb ik gelijk 100% gespeeld, nu alleen nog de upgrades van Kenway zelf nog en dan na 30 / 40 uur weer verder met het verhaal. Ik ben de hoofdmissie "The Siege of Charles-Towne."
[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 09-08-2026 17:36 ]
Blowpipe madness pijltjes zou ik niet upgradenG_Dragon schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 17:34:
De Jackdaw is nu volledig geupgrad, alle naval, assassination en duik missies zijn voltooid. Alle locaties waar ik ben geweest heb ik gelijk 100% gespeeld, nu alleen nog de upgrades van Kenway zelf nog en dan na 30 / 40 uur weer verder met het verhaal. Ik ben de hoofdmissie "The Siege of Charles-Towne."
[Afbeelding]
Die moet ik nog vrijspelensquashedraven schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 18:20:
[...]
Blowpipe madness pijltjes zou ik niet upgraden
Zeker! Het is altijd jammer dat je het op screenshots nooit over kan brengen zoals het voelt als je het bewegent ziet terwijl je zelf in game zitG_Dragon schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 09:31:
Dit is toch echt wel een plaatje!
[Afbeelding]
Klopt, het gevoel en de beleving is dan nog zoveel mooier. Helemaal het beeld van een Oled is niet te omschrijven in een screenshot..Ricmaniac schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 09:35:
[...]
Zeker! Het is altijd jammer dat je het op screenshots nooit over kan brengen zoals het voelt als je het bewegent ziet terwijl je zelf in game zit
:strip_exif()/f/image/yJMdTQYfRtv5OPL7p48fUhxu.jpg?f=fotoalbum_large)
En dat waren de legendarische schepen, ik kan mij niet herinneren dat ze zo makkelijk waren? Heeft Ubisoft ze makkelijker gemaakt ofz..
Ik kan nu eerst alleen nog maar het verhaal doen, want er is niks meer te doen in mijn wereld
[ Voor 9% gewijzigd door G_Dragon op 10-08-2026 19:17 ]
Gratz! dus nu de main story completen en dan 1000G ?G_Dragon schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 19:16:
[Afbeelding]
En dat waren de legendarische schepen, ik kan mij niet herinneren dat ze zo makkelijk waren? Heeft Ubisoft ze makkelijker gemaakt ofz..
Ik kan nu eerst alleen nog maar het verhaal doen, want er is niks meer te doen in mijn wereld
Denk wel dat ik het ga proberen om die 1000G te behalenRicmaniac schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 21:14:
[...]
Gratz! dus nu de main story completen en dan 1000G ?
/f/image/l9Yt4RplOTp68lSsalUr0anw.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/cGY9b1BuLRLK9gZ904mDqkfQ.png?f=fotoalbum_large)
Dat is pittig veel centjes wat je hebt haha.G_Dragon schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 17:34:
[Afbeelding]
Is er een truck voor het geld? Ik doe nu vooral mijn trading goods verkopen. Ben nog niet heel ver, 10 uur nu erin zitten. Speel af en toe een uurtje. Heb vd week een protection money chest gekregen en verstuur altijd boten op missies.
Dank je! Niet dat ik weet, ik doe gewoon alles wat er te doen is en zet constant de naval missies aanAschtra schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 07:56:
[...]
Dat is pittig veel centjes wat je hebt haha.
Is er een truck voor het geld? Ik doe nu vooral mijn trading goods verkopen. Ben nog niet heel ver, 10 uur nu erin zitten. Speel af en toe een uurtje. Heb vd week een protection money chest gekregen en verstuur altijd boten op missies.
[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 11-08-2026 08:11 ]
Trading goods kun je beter laten verhandelen door je vloot. En je kan bij kroegen tips kopen voor convoy's die een paar 1000 reales hebben, bij frigates en manowars kun je captains lockbox stelen voor extra goud en als je verder alles aan gort schiet wat los en vast zit gaat het vrij vlot met het goud.Aschtra schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 07:56:
[...]
Dat is pittig veel centjes wat je hebt haha.
Tot nu toe heb ik 2 forts in hetzelfde gebied vernietigd. Als ik ergens een andere fort vernietig komt er dan aanvullende routes bij om mijn fleet op te deployen?
Wel jammer dat het alleen werk met in-game tijd
In de originele had je zo'n companion app om je fleet mee te beheren.
Wel jammer dat het alleen werk met in-game tijd
jepAschtra schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 10:15:
Tot nu toe heb ik 2 forts in hetzelfde gebied vernietigd. Als ik ergens een andere fort vernietig komt er dan aanvullende routes bij om mijn fleet op te deployen?
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |
Winrate tegen legendary ships is hier 0%
[ Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 12-08-2026 09:06 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |
Ik ben heel blij dat ik op PC speel, want met Cheat Engine of een willekeurige trainer kun je in ieder geval dat versnellen.Aschtra schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 10:15:
Wel jammer dat het alleen werk met in-game tijdIn de originele had je zo'n companion app om je fleet mee te beheren.
Wat een gemis die companion app. De kaart die er in zat had van mij niet persé gehoeven, maar op z'n minst Kenway's Fleet wel. Had ook gewoon een web app mogen zijn, maar in ieder geval iets. Ik ga er m'n PC niet voor aan laten staan en ik ben inmiddels klaar met de rest van het spel
Ik heb het origineel nooit gespeeld en ken die app dus niet. Voor mij echt geen gemis, omdat je nooit verlegen hoeft te zitten om geld en materialen. Zo'n app zorgt wel voor passief inkomen, zodat je in de game minder hoeft te doen om geld te verdienen. Ik vermaak me wel met die duikmissies, naval contracts en innemen van cargo schepen om snel aan veel geld te komen.Oon schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 09:20:
[...]
Ik ben heel blij dat ik op PC speel, want met Cheat Engine of een willekeurige trainer kun je in ieder geval dat versnellen.
Wat een gemis die companion app. De kaart die er in zat had van mij niet persé gehoeven, maar op z'n minst Kenway's Fleet wel. Had ook gewoon een web app mogen zijn, maar in ieder geval iets. Ik ga er m'n PC niet voor aan laten staan en ik ben inmiddels klaar met de rest van het spel
Nou ik kan je vertellen dat mijn ship op de volledige max zit en ik kan niet eens bij een zo elite ship een kwart van de health eraf krijgen voordat ikzelf naar de bodem zink. ik denk ook niet dat ik die ooit ga halen.Hulleman schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 09:05:
[...]
Winrate tegen legendary ships is hier 0%Echt volledig kansloos nog, terwijl mijn schip geupgraded is tot één level onder max.
AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4
Inkomen is niet het enige, het was én iets dat je toch gebonden hield aan het spel, én er waren wat leuke collectibles/unlocks via Kenway's Fleet.Hulleman schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 09:59:
[...]
Ik heb het origineel nooit gespeeld en ken die app dus niet. Voor mij echt geen gemis, omdat je nooit verlegen hoeft te zitten om geld en materialen. Zo'n app zorgt wel voor passief inkomen, zodat je in de game minder hoeft te doen om geld te verdienen. Ik vermaak me wel met die duikmissies, naval contracts en innemen van cargo schepen om snel aan veel geld te komen.
Het feit dat het via een app kon zonder het spel open te moeten hebben maakte dat je je daar in het spel dan weer niet druk over hoefde te maken.
G_Dragon schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 23:00:
Wat een remake!
Ja he..... Gisteren ff een wow momentje gehad. (naast de vele andere) Er doomde een verlaten man O war op die je kunt leegplunderen voor hij zinkt. Ik sprong op tijd van boord en zwom terug naar mjn schip. Maar toen hij zonk dacht ik, ff onder water kijken. Maar zelfs dat zinken was indrukwekkend. Complimenten hoor...
Inmiddels alle upgrades op alle punten binnen, alle legendary ships op de zeebodem en al aardig ver in het verhaal.
Ik vindt het alleen enorm maar dan ook enorm jammer dat je die butler in je landhuis niet om zeep kan helpen. Wat is dat een irritant figuur zeg. Altijd maar door mekkeren over the lady of the house of een of andere random kat. Echt een typisch oud mannetje met verhalen die niemand maar dan ook niemand interesseert (rant over)
Ik vindt het alleen enorm maar dan ook enorm jammer dat je die butler in je landhuis niet om zeep kan helpen. Wat is dat een irritant figuur zeg. Altijd maar door mekkeren over the lady of the house of een of andere random kat. Echt een typisch oud mannetje met verhalen die niemand maar dan ook niemand interesseert (rant over)
Zojuist uitgespeeld met alles op de map 100% in nog geen 60 uur, dat ging veel makkelijker en sneller dan ik verwacht had
Ik heb alles qua achievements behalve een fleet ding. Was in een uur of veertig klaar geweest als ik eerder had gelezen dat je zoveel uit de fleet missies moet halen. Goed spel verder wel. Niet overdreven qua collectibles en best wel mooi qua water en kleuren.G_Dragon schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 14:38:
Zojuist uitgespeeld met alles op de map 100% in nog geen 60 uur, dat ging veel makkelijker en sneller dan ik verwacht had
Moet zeggen dat dit ook 1 van de weinige games is waar ik dus nog geen 1x fast travel heb gebruikt.
(Wat ook wel helpt is dat bijvoorbeeld havana en Nassau maar een paar km uit elkaar liggen
)
(Wat ook wel helpt is dat bijvoorbeeld havana en Nassau maar een paar km uit elkaar liggen
Same en same... Ik heb volgens mij elke walkthrough/tips and tricks gelezen of bekeken maar de hoeveelheid damage die anderen behalen krijg ik niet voor elkaar...copywizard schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 10:33:
[...]
Nou ik kan je vertellen dat mijn ship op de volledige max zit en ik kan niet eens bij een zo elite ship een kwart van de health eraf krijgen voordat ikzelf naar de bodem zink. ik denk ook niet dat ik die ooit ga halen.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
/f/image/fgrSjtgQPoLdz5xGzIsOMlPI.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/o3UyT7bRqUtpJxoJq3msxGgA.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/vB8dam1WH4BEEAaEnApMOXel.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/boqtvbHbspESRI4CYChg70XG.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/cUWEY4Kp1BBlMpuxGdi0DJe5.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/pdYf8DGxXPchzPAP2vbSE2Yl.png?f=fotoalbum_large)