• rvdvelden
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:06
Ik zit te wachten totdat Ashlands uitkomt. Alles gedaan behalve de laatste boss. Ik ben eigenlijk van plan om dan ook een nieuwe map te genereren en met een nieuw character te gaan spelen, gewoon om weer in het verhaal te komen. Maar ik vind het wel zonde om alle progress te verliezen, dus ik denk erover om bij het maken van de nieuwe map alle resources / recipes / items etc. over te hevelen met mijn huidige character (in zoverre dat uiteraard mogelijk is). Hoef ik tenminste niet alles van voren af aan te grinden en kom ik toch in een soort 'easy mode' terecht voor het gedeelte dat ik al uitgespeeld heb. :P

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09:29
@rvdvelden Bases en kistjes met je items zijn onderdeel van de world-state. Als je dus een nieuw karakter maakt op dezelfde worldserver als je oude karakter, dan zijn deze items dus beschikbaar voor je nieuwe karakter.

Reputatie volgens mij ook. Net als fast-travel points.

Recipes, items in backpack, currency, schepen, exploration- en quest-progressie zijn helaas wel character-bound.

[ Voor 35% gewijzigd door Psyx88 op 04-09-2026 13:41 ]

• rvdvelden
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:06
Het wordt ook wel een aardige puzzel:

1) Nieuw character aanmaken en op oude map zoveel mogelijk recipes etc. laten leren

2) Nieuwe map genereren en met oude character zoveel mogelijk overbrengen en basis opbouwen (voornamelijk vanwege de housing 'recipes' die volgens mij niet overdraagbaar zijn)

3) Schip bouwen met oude character (direct starten met een Black Beard Frigate met max cannons & crew lijkt me wel fijn)

4) Nieuwe character in de nieuwe map inladen, zorgen dat de juiste items gedragen worden en dan lekker aan de verhaallijn beginnen vanaf de start.

Met name stap 2 zal behoorlijk wat tijd gaan kosten, ik stel vanaf nu wel voor mezelf bepaalde eisen aan de nieuw te bouwen basis. :*)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
MeanGreen schreef op donderdag 3 september 2026 @ 08:58:
Ik ben een beetje afgehaakt op het niveau van de eerste boss. Had echt verwacht dat ze dat wel zouden patchen, maar het lijkt erop dat dit de difficulty is die ze willen nastreven.
Persoonlijk vond ik het wel meevallen. Ben niet echt een doorgewinterde gamer maar het is gewoon geduld hebben, veel dodgen en de juiste timing om een aanval te doen. Het beste is om ook op stamina builden om dat te (blijven) doen. Verder wat potions voor instant healing en bandages voor tussendoor als die bommen gaat gooien.
Psyx88 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 13:35:
Als je dus een nieuw karakter maakt op dezelfde worldserver als je oude karakter, dan zijn deze items dus beschikbaar voor je nieuwe karakter.
Net als fast-travel points.
Je kan de geplaatste/ontdekte FPT's gebruiken maar de zelf te plaatsen bell FTP's zijn max 10 per world, niet per karakter.
Pagina: 1 2 Laatste