• straydog_50
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-05 10:58
Ik zit nu bij KPN, en die hebben hun AV aangepast, dus er is weer een mogelijkheid om te shoppen. :) Heb wel interesse in HN maar had wat vragen, misschien kunnen mede tweakers daar inzicht in geven

Ik heb een Fritz 7590, ik zou zeggen HN Modem eerst aansluiten voor activiatie, en daarna in bridge mode en de Fritz erachter zetten. HN modem wordt dus een simpel doorgeef luik voor de verbinding want alles gaat via mij Fritz box. is dit ook zo easy? of moet er nog aanpassingen ingesteld worden? En is de modem installatie echt plug and play? ( aangezien ze voor een Monteur 75 euro vragen)

Is daarnaast de verbinding goed stabiel en wordt de download en upload ook goed gehaald? Heb even gekeken in het Ziggo forum, daar zie je niet veel rare dingen Storingen kan altijd altijd gebeuren, maar misschien kan iemand daar helder inzicht in geven. _/-\o_

• JaapB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-05 08:18
straydog_50 schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 09:29:
Ik zit nu bij KPN, en die hebben hun AV aangepast, dus er is weer een mogelijkheid om te shoppen. :) Heb wel interesse in HN maar had wat vragen, misschien kunnen mede tweakers daar inzicht in geven

Ik heb een Fritz 7590, ik zou zeggen HN Modem eerst aansluiten voor activiatie, en daarna in bridge mode en de Fritz erachter zetten. HN modem wordt dus een simpel doorgeef luik voor de verbinding want alles gaat via mij Fritz box. is dit ook zo easy? of moet er nog aanpassingen ingesteld worden? En is de modem installatie echt plug and play? ( aangezien ze voor een Monteur 75 euro vragen)

Is daarnaast de verbinding goed stabiel en wordt de download en upload ook goed gehaald? Heb even gekeken in het Ziggo forum, daar zie je niet veel rare dingen Storingen kan altijd altijd gebeuren, maar misschien kan iemand daar helder inzicht in geven. _/-\o_
Ik draai hier al jaren met de 7590 achter een ziggomodem in bridgemode en dat werkt prima. Mesh, VOIP telefonie en DECT. Ik verwacht ook niet dat dit met HN anders zal worden, dus als modem binnen komt eerst even direct aan de kabel en in bridge stand zetten. Dat deden ze bij ziggo overigens zelf op verzoek.

bijnaleek

• adbeze
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 17-05 22:43
Ben van Ziggo naar HN geswitched. Modem in bridgemode met FB4060 als router.

Overstap was simpel en alles werkte direct. Heb zelf het HN modem in bridge mode gezet.

• straydog_50
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-05 10:58
JaapB schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 13:59:
[...]

Ik draai hier al jaren met de 7590 achter een ziggomodem in bridgemode en dat werkt prima. Mesh, VOIP telefonie en DECT. Ik verwacht ook niet dat dit met HN anders zal worden, dus als modem binnen komt eerst even direct aan de kabel en in bridge stand zetten. Dat deden ze bij ziggo overigens zelf op verzoek.
Dat zijn goede berichten, daar ga ik wel uitkomen. Even dan nog een noob vraag. welk profiel kies je voor je Fritzbox dan betreffende internet provider? Ik heb nu het KPN profiel erin staan wordt dit dan: other IPS or excisting connection over LAN?

(Adbeze, ook dank voor jouw reply _/-\o_ )

• JaapB
straydog_50 schreef op zondag 10 mei 2026 @ 10:58:
[...]

Dat zijn goede berichten, daar ga ik wel uitkomen. Even dan nog een noob vraag. welk profiel kies je voor je Fritzbox dan betreffende internet provider? Ik heb nu het KPN profiel erin staan wordt dit dan: other IPS or excisting connection over LAN?

(Adbeze, ook dank voor jouw reply _/-\o_ )
Was hier een kwestie van kiezen voor een andere internetprovider en dan verderop instellen dat hij op extern modem of router is aangesloten.

bijnaleek

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:13
Twee vragen aan de mensen die HN internet & tv al hebben....

Is het met de HN-tv-app mogelijk om terug- en vooruit te spoelen in tv-programa's met behoud van beeld of minibeeldjes?

De HN-tv-app, doet die een check of je wel verbonden bent met het HN-netwerk? En als dat inderdaad het geval is, gebeurt dat niet als je de Android-app op je mobiel gebruikt?

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Voor ziggo geldt dat de TV / Android TV app en app de mobiele apparaten, twee verschillenden apps zijn (maar wel hetzelfde er uitzien). De eerste categorie vereist vast internet, de tweede niet. Aangezien HN app dezelfde lijkt te zijn, verwacht ik iets vergelijkbaars

Everything is better with Bluetooth

• carolien89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-05 21:55
Hoe snel hadden jullie het modem binnen? Ik heb nu 31 juli ingevuld bij overstapservice bij gewenste aansluitdatum, maar mijn contract bij Odido loopt tm 31 juli. Ik vond alleen 1 dag vooraf opsturen wat tricky of het er dan echt al is op 1 augustus, en gezien een zaterdag heb ik m anders pas maandag op zn vroegst. En heeft iemand ervaring met de overstapservice? Ik moest dus een gewenste ingangsdatum invullen, maar het is me alleen niet geheel duidelijk hoe dat zit met die datum - of ze het echt per die datum opzeggen en dan internet van Odido stopt, en dat als ik dus 31e als datum kies en 1 aug installeer dat ik dan dus even zonder internet zit (en ik mijn abonnement dus een dag 'te vroeg' voor looptijd contract opzeg). Dat zegt HN klantenservice, maar dat leek mij nou juist dat de overstapservice zou moeten voorkomen.. en Odido zegt dat zij pas stoppen zodra ik het modem heb geactiveerd, wat me een stuk logischer lijkt. Iemand die kan zeggen hoe dat bij hem/haar gegaan is?

[ Voor 6% gewijzigd door carolien89 op 12-05-2026 15:57 ]

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:18

OMD

carolien89 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 15:55:
Hoe snel hadden jullie het modem binnen? Ik heb nu 31 juli ingevuld bij overstapservice bij gewenste aansluitdatum, maar mijn contract bij Odido loopt tm 31 juli. Ik vond alleen 1 dag vooraf opsturen wat tricky of het er dan echt al is op 1 augustus, en gezien een zaterdag heb ik m anders pas maandag op zn vroegst. En heeft iemand ervaring met de overstapservice? Ik moest dus een gewenste ingangsdatum invullen, maar het is me alleen niet geheel duidelijk hoe dat zit met die datum - of ze het echt per die datum opzeggen en dan internet van Odido stopt, en dat als ik dus 31e als datum kies en 1 aug installeer dat ik dan dus even zonder internet zit (en ik mijn abonnement dus een dag 'te vroeg' voor looptijd contract opzeg). Dat zegt HN klantenservice, maar dat leek mij nou juist dat de overstapservice zou moeten voorkomen.. en Odido zegt dat zij pas stoppen zodra ik het modem heb geactiveerd, wat me een stuk logischer lijkt. Iemand die kan zeggen hoe dat bij hem/haar gegaan is?
Ik heb gekozen voor een anderhalve week overlap, die paar tientjes overleef ik wel. Modem kreeg ik de dag binnen voordat abonnement inging dus dat was prima. Werkte direct en merk geen enkel verschil met Ziggo. Tevreden klant hier.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // RX9070 Hellhound

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:08
Hier ook gekozen voor de overstap van Ziggo naar HN, alleen internet genomen en voor tv ga ik rechtstreeks via dvb-c op de tv kijken, heb mijn good old Humax 5200c afgestoft en kan dus ook gewoon 2 programma's tegelijk opnemen.

Verwacht niet dat Ziggo actief per aansluiting het TV gedeelte gaat blokkeren, mocht dat wel het geval zijn dan waarschijnlijk nlziet.

De druppel was ESPN verhaal, helaas wel 1 maand opzegtermijn, gaan het zien.

Collectie

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Als je gebruik maakt van de overstapservice dan zal HN je Odido abonnement pas opzeggen wanneer je abonnement start bij HN. Meestal is dat het moment dat het modem online komt. Je zit dus niet zonder internet. Ook niet als je pas op 3 augustus het modem van HN aansluit.

• carolien89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-05 21:55
Jay-B schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:51:
[...]

Als je gebruik maakt van de overstapservice dan zal HN je Odido abonnement pas opzeggen wanneer je abonnement start bij HN. Meestal is dat het moment dat het modem online komt. Je zit dus niet zonder internet. Ook niet als je pas op 3 augustus het modem van HN aansluit.
Dat leek mij ook al. Vond het al heel vreemd dat HN klantenservice dus aangaf dat als ik als gewenste datum bv 30 juli aan zou geven, zodat ik modem op tijd heb, maar hem wel pas op 1 augustus aansluit en het online komt, zij al per die 30 juli mijn abonnement bij Odido opgezegd hebben en ik dus zonder internet zit tot ik hun modem aansluit.

Maak me ook niet per se zorgen over zonder internet zitten hoor, maar ik wil als het kan liefst strak na einde van mn 12 maanden contract bij Odido over, want veel goedkoper :).

Over dat Odido wel internet blijft leveren als pas na 1 augustus mijn modem geleverd zou worden en dus ook erna pas aangesloten, gaf ze ook nog aan dat ik daar verder ook geen rekening van zou ontvangen van Odido. Dat lijkt me ook sterk, want zolang zij hem niet opzeggen loopt hij gewoon door tegen huidige voorwaarden lijkt me zo. Denk niet dat ze me gratis internet en tv gaan aanbieden als ik een paar dagen wacht met aansluiten :D

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Odido sloot bij mij om 0:05 de verbinding af, geen overstap service

Everything is better with Bluetooth

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:13

Winkiller

De Mopperpot

Servpage schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:22:
Hier ook gekozen voor de overstap van Ziggo naar HN, alleen internet genomen en voor tv ga ik rechtstreeks via dvb-c op de tv kijken, heb mijn good old Humax 5200c afgestoft en kan dus ook gewoon 2 programma's tegelijk opnemen.

Verwacht niet dat Ziggo actief per aansluiting het TV gedeelte gaat blokkeren, mocht dat wel het geval zijn dan waarschijnlijk nlziet.

De druppel was ESPN verhaal, helaas wel 1 maand opzegtermijn, gaan het zien.
Hier ook maar tv kijken kan je (misschien vergeten), ik kreeg direct de volgende opmerking van Ziggo; "Het kabelsignaal voor tv-kijken werkt na je overstap niet meer". Ik dacht dat ze minimaal verplicht waren de Nederlandse NPO zenders door te geven. Indien niet dan maar niet, ik ben echt |:( met Ziggo.

• Jay-B
  • Niet online
Dit is een standaardtekst omdat in de meeste gevallen mensen overstappen naar een aanbieder die niet op de kabel zit. HN levert gewoon over dezelfde kabel als Ziggo. Net als bij Internet Only van Ziggo zal je de ongecodeerde zender gewoon blijven zien ondanks dat je contractueel deze dienst niet afneemt.
Winkiller schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 22:16:
[...]

Ik dacht dat ze minimaal verplicht waren de Nederlandse NPO zenders door te geven. Indien niet dan maar niet, ik ben echt |:( met Ziggo.
Nee, dit is een misvatting. Als je geen abonnee bent dan zijn ze niets verplicht. Je weet wel dat HN een 100% dochter is van VodafoneZiggo toch? :D

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:53

Antonio di

a mi me dijeron que si

Ik was ook graag overgestapt van Ziggo naar Hollands Nieuwe (HN). Zeker nu er een tariefverhoging komt vanwege de voor ons "gedwongen" toevoeging van ESPN live eredivisie voetbal (wij kijken geen voetbal). Showstopper voor ons is dat er bij HN geen BCC-NL bij zit (Op Ziggo: DVB-C BBC-NL kanaal 22 is onbezet & via Mininext wel op kanaal 22). Volgens mijn vrouw is BBC-NL het enige Haardroogkap bestendige kanaal (altijd NL ondertitel) met aardige series. Dus dat wordt overstappen naar Odido Internet+TV of Youfone Internet met NLziet.

Profesión: Viviendo lo que surja en mi camino y disfrutando de la vida.

• Donnu
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 17:12
BBC NL zit ook op NLZiet en zelfs nog uitgebreider.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Jay-B schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 22:23:
Je weet wel dat HN een 100% dochter is van VodafoneZiggo toch? :D
Ja, hetzelfde netwerk met een andere strategie en doelgroep, ondanks dat ben ik boos op Ziggo.

• OMD

OMD

Winkiller schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 22:16:
[...]

Hier ook maar tv kijken kan je (misschien vergeten), ik kreeg direct de volgende opmerking van Ziggo; "Het kabelsignaal voor tv-kijken werkt na je overstap niet meer". Ik dacht dat ze minimaal verplicht waren de Nederlandse NPO zenders door te geven. Indien niet dan maar niet, ik ben echt |:( met Ziggo.
Hoe kun je nou boos zijn op een bedrijf door je eigen tekortkoming in kennis? Je zegt zelf nota bene; “ik dacht”…

niet boos zijn op een bedrijf omdat je zelf dingen niet goed uitzoekt of weet.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // RX9070 Hellhound

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

OMD schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 12:49:
[...]

Hoe kun je nou boos zijn op een bedrijf door je eigen tekortkoming in kennis? Je zegt zelf nota bene; “ik dacht”…

niet boos zijn op een bedrijf omdat je zelf dingen niet goed uitzoekt of weet.
Leuk zo'n reply, ik ben boos ja maar niet omdat ik dacht dat de NPO zenders zouden blijven, dat was een reactie op @Servpage De NPO moet voor iedereen bereikbaar blijven heb ik wel eens gelezen in het verleden, daar heb je dus geen abonnement voor nodig, verder is het onbelangrijk in mijn geval.

• Antonio di
  • Laatst online: 20:53

Antonio di

a mi me dijeron que si

Winkiller schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 10:50:
[...]

Ja, hetzelfde netwerk met een andere strategie en doelgroep, ondanks dat ben ik boos op Ziggo.
Het maakt niet uit in deze tijden bij welke provider je zit. Ze doen allemaal hetzelfde hoger prijzen voor diensten waar je niet om vraagt. Wat helpt is overstappen als je die keuze hebt naar een ander provider. Ieder jaar weer kijken of overstappen loont. Dat is zo voor mobiel, Zorg-verzekeringen, Energie, alle andere Verzekeringen enz./etc..

Profesión: Viviendo lo que surja en mi camino y disfrutando de la vida.

• adbeze
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 17-05 22:43
Had het HN modem binnen op de ingangsdatum, vond ik wel krap. Ziggo stopte op de dag erna. Omdat alles soepel liep was dat geen probleem. k heb geen gebruik gemaakt van de overstap service, omdat ik dan pas een datum kan kiezen die een maand verder was.

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:33
Dat 'we sturen je modem een dag van tevoren' idee is leuk, morgen zou ik over gaan maar ik heb nog geen verzonden HN modem vanwege de feestdag. De overstapservice zou er volgens de helpdesk voor moeten zorgen dat ik dan nog ziggo klant blijf tot ik het HN modem activeer, we shall see.

• Psql
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 10:14
Dejagan schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 18:18:
Dat 'we sturen je modem een dag van tevoren' idee is leuk, morgen zou ik over gaan maar ik heb nog geen verzonden HN modem vanwege de feestdag. De overstapservice zou er volgens de helpdesk voor moeten zorgen dat ik dan nog ziggo klant blijf tot ik het HN modem activeer, we shall see.
Hier hetzelfde, zou morgen over moeten gaan maar geen bericht van een verzonden modem. Verder nog geen contact gehad, wacht morgen nog wel even af. Mogelijk dan morgen toch een bericht dat ze het modem verstuurd hebben. Maar wel beetje klunzig dat ze dat modem dan niet een dag eerder opsturen. Je weet toch dat er een feestdag tussen zit zou je zeggen...

Word dus afwachten hoe het gaat lopen, we zullen het inderdaad wel gaan zien.

• easyriider
  • Niet online
Ook bij mij hetzelfde, 15/5, een maand na de start van HN stap ik over vanaf Ziggo. Waarschijnlijk zijn er velen die op dit zelfde moment overstappen en kunnen ze de vraag niet aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rx1b0mGweIBz5PtjXfcWhp2Fd-I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kx258eKm7KuUnM0105ugqJGx.jpg?f=fotoalbum_large

De status in de app staat nog steeds op "in behandeling". :(

• OMD

OMD

Bij mij ging het in op een maandag. Zondagavond kreeg ik een bericht dat het dinsdag geleverd zou worden (dus een dag te laat) maar maandagochtend kreeg ik een tijdslot van PostNL met levering maandag.

wellicht komt het bij jullie dus nog wel op de dag zelf.

• Psql
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 10:14
Gister in de avond/nacht geen berichten ontvangen dat het modem verzonden is. Staat nu nog steeds op in behandeling. Anouk meld me dat ze op feestdagen geen dingen verzenden. Met overstapservice heb je 14 dagen de tijd om het modem te installeren en dan pas zeggen ze het oude op.

We gaan het zien, mijn Ziggo internet doet het op het moment nog.

Edit: In mijn PostNL app nu een pakketje van HN dat mijn modem morgen geleverd komt. Maar de app nog wel steeds op in behandeling. Lijkt wat te gebeuren nu.

[ Voor 20% gewijzigd door Psql op 15-05-2026 09:20 ]

• TARS
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-05 05:57
Dejagan schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 18:18:
Ik kan dit bevestigen. Ik stap morgen (16 mei) over van Ziggo naar HN. Ook ik heb op deze ochtend (15 mei) nog géén modem en ook géén bericht ontvangen dat deze al is verstuurd. Zojuist heb ik gebeld met de klantenservice van HN. De medewerker bevestigde mij dat de modem vandaag wordt verstuurd en dat ik, totdat ik de HN modem activeer, de komende 14 dagen nog internet via Ziggo heb.

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ook ik zit/zat in hetzelfde schuitje. Zou vandaag over gaan. Had geen bericht gekregen, tot 10 minuten geleden dat het pakketje verstuurd is. Maar goed, afwachten wanneer het aankomt. Zo lang ik dit weekend maar NLS kan zien.

• Robsel_NL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:37
Hier nog eentje, vandaag gaat mijn abbo in. Maar het modem is nog niet verzonden. Wat een verschrikkelijk gepruts. Een dag vantevoren zouden ze het modem sturen.. Bijzonder slim idee. Ik hoop dan maar dat mijn huidige internet blijft werken totdat de boel hier geïnstalleerd is. Hopelijk krijg ik geen spijt van deze overstap

[ Voor 7% gewijzigd door Robsel_NL op 15-05-2026 13:11 ]

• Jay-B
  • Niet online
Als je gebruik maakt van de overstapservice dan blijft je huidige verbinding gewoon werken.

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:33
Gelukkig helpt die overstapservice mee maar ik vind het wel bijzonder dat het nieuwe modem zo laat verstuurd wordt. Een beetje vertraging bij de vervoerder (of dus een feestdag) en je krijgt hem te laat binnen. En hollandsnieuwe / Ziggo is daar niet de enige in, bij Solcon en Budget thuis heb ik hetzelfde meegemaakt. Willen ze voorkomen dat je te vroeg je nieuwe modem aansluit ofzo? Eigenlijk geen idee waarom ze het er zo op aan laten komen.

• TARS
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-05 05:57
TARS schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 10:00:
[...]

Ik kan dit bevestigen. Ik stap morgen (16 mei) over van Ziggo naar HN. Ook ik heb op deze ochtend (15 mei) nog géén modem en ook géén bericht ontvangen dat deze al is verstuurd. Zojuist heb ik gebeld met de klantenservice van HN. De medewerker bevestigde mij dat de modem vandaag wordt verstuurd en dat ik, totdat ik de HN modem activeer, de komende 14 dagen nog internet via Ziggo heb.
Update: Zoals de klantenservice van HN mij gisteren verzekerde, is het internet van Ziggo nog steeds actief. Ik heb de modem van HN net ontvangen en ga vandaag over.

• FlyingPineapple
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 28-05 23:02
Ik heb wat vragen over de ervaring met de klantenservice van HollandsNieuwe.
  • Zijn ze professioneel?
  • Zijn de antwoorden meteen correct?
  • Hoe wordt met een probleem, dat veroorzaakt is aan hun kant, omgegaan?
  • Komt er een HN monteur langs bij problemen aan het netwerk of een Ziggo monteur?
  • Hoe kundig zijn de monteurs?
  • Had je het modem op tijd binnen en wat doen ze als dit niet het geval is?

[ Voor 9% gewijzigd door FlyingPineapple op 16-05-2026 12:17 ]

• petertje30
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-05 19:36
Na 24 jaar klant te zijn geweest bij Ziggo ben ik blij met de overstap naar Hollandsnieuwe.

De klantenservice is echt fijn en lossen eventuele issues echt op is mijn ervaring. Ik had een paar administratieve vragen waar een medewerker geen direct antwoord op had. Nog dezelfde dag werd ik netjes teruggebeld.

Technisch merk ik geen verschil met Ziggo. Het werkt perfect allemaal. Ik wacht nog op een betere aanbieding op de website van Hollandsnieuwe om ook met de mobieltjes over te stappen.

[ Voor 21% gewijzigd door petertje30 op 16-05-2026 13:04 ]

• Dejagan
Met de overstapservice ging van Ziggo => HN prima. Ziggo liep gewoon door tot ik het HN modem geactiveerd had (een half uur later kreeg ik een mailtje van Ziggo dat het stopgezet was). Door de feestdag was mijn modem een dag te laat, maar de boel liep dus gewoon door. Klantenservice tot nu toe prima, we gaan zo meemaken hoe vlot een eigen modem gebruiken gaat. Bridge mode en dat zelf kunnen instellen op het modem, gaat prima.

Update: klantenservice is in het weekend dicht, dat is dan wel weer onhandig (zeker bij storingen).

[ Voor 19% gewijzigd door Dejagan op 16-05-2026 14:11 ]

• heuvela
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-05 07:26
Hi allemaal ik heb net het modem verwisseld is dezelfde als van ziggo die ik had en netjes mijn SSID terug gezet en nu werken dus 80 % van mijn slimme lampen en stopcontacten niet meer en dat is zwaar waardeloos! Mijn routines doen het allemaal niet meer zoals he G.... alle lampen aan. Ben hier niet blij mee, iemand nog een slimme sugestie heb ook al ff de 5ghz uit gezet maar helpt ook niet :(

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:28
heuvela schreef op zondag 17 mei 2026 @ 08:11:
Hi allemaal ik heb net het modem verwisseld is dezelfde als van ziggo die ik had en netjes mijn SSID terug gezet en nu werken dus 80 % van mijn slimme lampen en stopcontacten niet meer en dat is zwaar waardeloos! Mijn routines doen het allemaal niet meer zoals he G.... alle lampen aan. Ben hier niet blij mee, iemand nog een slimme sugestie heb ook al ff de 5ghz uit gezet maar helpt ook niet :(
Heb je 100% alle instellingen teruggezet? Dus ook bijvoorbeeld WPA2 en WPA2 en niet bij Ziggo WPA2 en nu WPA3?

• easyriider
  • Niet online
Gister werd een dag na de overstapdatum het modem afgeleverd. Ik had een wit modem dat niet retour hoeft waarvan de ophangbeugel met uitzondering van de kleur hetzelfde is, dus daar kon het nieuwe zwarte modem aan bevestigd worden. M'n router aangesloten en na een kwartier was ik weer online alsof er niets veranderd was.

Nog even de wifi in het modem uitgeschakeld. Hij staat niet in bridge mode want er hangt nog een Intergas gateway aan om de cv van afstand te kunnen bedienen.

• Bartjuh1981
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-05 12:01
Hier ook modem ontvangen en aangesloten. Paste bij mij ook perfect in de ophangbeugel van het oude Ziggo modem. Fluitje van een cent dus en een kwartier later was ik online. Direct nieuwe modem in bridge-modus gezet. Op TV ook nog gewoon dezelfde zenders via coax. Op deze manier ga ik dus elk jaar overstappen voor maximale korting :-)

• rowicom
Bartjuh1981 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 14:12:
Hier ook modem ontvangen en aangesloten. Paste bij mij ook perfect in de ophangbeugel van het oude Ziggo modem. Fluitje van een cent dus en een kwartier later was ik online. Direct nieuwe modem in bridge-modus gezet. Op TV ook nog gewoon dezelfde zenders via coax. Op deze manier ga ik dus elk jaar overstappen voor maximale korting :-)
Zou je voor mij eens willen kijken.... Als je live een tv programma bekijkt en je wilt een paar minuten terugspoelen... Is dat dan met behoud van beeld, al dan niet in mini_formaat? Dank alvast!

• Bartjuh1981
rowicom schreef op zondag 17 mei 2026 @ 20:33:
[...]

Zou je voor mij eens willen kijken.... Als je live een tv programma bekijkt en je wilt een paar minuten terugspoelen... Is dat dan met behoud van beeld, al dan niet in mini_formaat? Dank alvast!
Ik kijk TV via het ongecodeerde signaal op de coax-kabel, niet via app. Dat kun je niet terugspoelen.

• Servpage
@rowicom je kan hiervoor een Humax irhd 5200c of 5400c gebruiken voor een redelijk bedrag via markplaats aan te schaffen, kun je mee opnemen en bij live kijken ook terugspoelen, helaas zonden een plaatje van het terugspoelen.

Collectie

• heuvela
king006 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 09:20:
[...]

Heb je 100% alle instellingen teruggezet? Dus ook bijvoorbeeld WPA2 en WPA2 en niet bij Ziggo WPA2 en nu WPA3?
Yup maar bedankt voor je reply, heb de rest die niet van harte allemaal meegingen met de hand opnieuw gedaan en mijn routines opnieuw gemaakt was ff werk maar het werkt allemaal weer

• heuvela
Bartjuh1981 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 14:12:
Hi misschien ben ik gek maar het is toch ook gewoon hetzelfde modem ik zie geen verschil iig, had gevraagd of ik modem van ziggo niet kon houden en geen nieuw modem want het is toch gewoon een dochteronderneming van Ziggo maar dat kon niet.

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:14
" Op het betrouwbare net werk van Ziggo" . Ziggo en betouwbaar in een zin. Ik heb HELE andere ervaringen met Ziggo.

Geen verbinding, standaard antwoord van de helpdesk: U moet windows opnieuw installeren.

never argue with a moderator, he will shut your account down.

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:14
Speedster schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:22:
" Op het betrouwbare netwerk van Ziggo" . Ziggo en betrouwbaar in een zin. Ik heb HEEL andere ervaringen met Ziggo.

Geen verbinding, standaard antwoord van de helpdesk: U moet windows opnieuw installeren.
Misschien moet je dan zeggen dat je een Apple hebt. Dan helpen ze je wellicht wel verder.

• heuvela
Servpage schreef op maandag 18 mei 2026 @ 10:06:
@rowicom je kan hiervoor een Humax irhd 5200c of 5400c gebruiken voor een redelijk bedrag via markplaats aan te schaffen, kun je mee opnemen en bij live kijken ook terugspoelen, helaas zonden een plaatje van het terugspoelen.
Hi kan je mij eens op weg helpen hoe en wat je precies hiermee bedoelt ik heb nog een Humax irhd 5300c liggen (sorry als dit dom overkomt ;)

• Bartjuh1981
heuvela schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:14:
[...]

Hi misschien ben ik gek maar het is toch ook gewoon hetzelfde modem ik zie geen verschil iig, had gevraagd of ik modem van ziggo niet kon houden en geen nieuw modem want het is toch gewoon een dochteronderneming van Ziggo maar dat kon niet.
Bij mij was het Ziggo modem een ander modem dan het nieuwe HN modem. Dat de houder identiek was, was een gelukje :)

• Servpage
heuvela schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:08:
[...]

Hi kan je mij eens op weg helpen hoe en wat je precies hiermee bedoelt ik heb nog een Humax irhd 5300c liggen (sorry als dit dom overkomt ;)
Ik zal de laatste zijn die iemand voor dom zou betitelen, en van vragen word je nog slimmer :)

De 5300c heeft geen interne harde schijf en hoe goed dit werkt met een externe HD heb ik geen ervaring mee.

Voor het zoeken van de zenders stel je de humax als onderstaand in .

Frequentie : 147.000 Mhz

Netwerk-ID : 4444

Symboolsnelheid : 6900

Collectie

• musicfreak
@heuvela Ziggo levert momenteel een modem van Sagemcom uit, en dat doet hollandsnieuwe inderdaad ook. Echter met een ander label er aan en ik vermoed ook andere firmware. Ze zullen de ondersteuning voor SmartWifi inclusief de pods er wel uitgesloopt hebben. Heb zelf nog geen hollandsnieuwe, dus kan het nog niet controleren.

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:14
Servpage schreef op maandag 18 mei 2026 @ 15:08:
[...]

Ik zal de laatste zijn die iemand voor dom zou betitelen, en van vragen word je nog slimmer :)

De 5300c heeft geen interne harde schijf en hoe goed dit werkt met een externe HD heb ik geen ervaring mee.

@heuvela
Het voordeel van de andere 2 modellen is dat ze meerdere tuners hebben, voor 2 programma's gelijktijdig opnemen of kijken en opnemen

• easyriider
  • Niet online
musicfreak schreef op maandag 18 mei 2026 @ 15:27:
Ziggo levert momenteel een modem van Sagemcom uit, en dat doet hollandsnieuwe inderdaad ook. Echter met een ander label er aan en ik vermoed ook andere firmware
Als ik zoek op het firmware versienummer van m'n modem, LG-RDK_12.13.16-2504.5, vind ik allerlei berichten van Ziggo-gebruikers die klachten hebben over de op dat moment uitgebrachte firmware. Dus de firmware zal wel hetzelfde zijn.

• Servpage
W1ck1e schreef op maandag 18 mei 2026 @ 15:34:
[...]

@heuvela
Het voordeel van de andere 2 modellen is dat ze meerdere tuners hebben, voor 2 programma's gelijktijdig opnemen of kijken en opnemen
Deze had ik even gauw over het hoofd gezien, inderdaad 2 programma's tegelijk opnemen en via de TV ontvanger rechtstreeks kijken, hebben zelfs nog een tweede humax en het is ook mogelijk om van elkaars harde schijf opnames af te spelen.

Collectie

• heuvela
@Servpage hi sorry nog een keer ,moet ik er dan een splitter tussen hangen want neem aan dat de coax in modem en in de humax moet,testen met ext.harddisk doe ik dan later als het werkt,bvd

• Servpage
De humax een coax in en uitgang voor naar de TV.

Dus vanaf het AOP (kastje op de muur) coax naar de Humax en de uitgang van de Humax naar de TV.

Collectie

• rowicom
Servpage schreef op maandag 18 mei 2026 @ 10:06:

Ik wil niet (zoals vroegah) een Humax gebruiken en ik kijk ook niet via DVB-C. Momenteel kijk ik tv op de app van Delta op mijn LG tv. Het vervelende daaraan is, dat voor- of achteruit spoelen een soort loterij is. Je ziet niet waar je in de opname/uitzending bent, dus je spoelt maar wat en moet dan weer afspelen om te kijken waar je ongeveer beland bent. Wil eventueel wel overstappen naar HN, maar wil dan vooral weten of je met de HN tv-app wel (miniatuur)beeld hebt tijdens het spoelen. Zoals het ook op de Next (mini) van Ziggo is.

• heuvela
Servpage schreef op maandag 18 mei 2026 @ 17:00:
De humax een coax in en uitgang voor naar de TV.

Dus vanaf het AOP (kastje op de muur) coax naar de Humax en de uitgang van de Humax naar de TV.
Maar er moet toch ook een coax in het modem ?

• Servpage
@heuvela Sorry ik ging er van uit dat je die al gebruikte, daar moet inderdaad een splitter tussen, de POA-550 is momenteel de aanbevolen splitter.

POA-550

En een coax kabel Rood Rood om het modem aan te sluiten.

Collectie

• Servpage
@rowicom De app van Hollandsnieuwe schijnt een clone te wezen van de Ziggo Go app en daarin kan ik tijdens het voor of achteruit spoelen met een miniatuur meekijken waar of je zit, of dit met de app van HN ook het geval is durf ik niet te zeggen, misschien eens contact opnemen met de klantenservice.

Of misschien dat er al ervaringsdeskundige aanwezig zijn hier.

Collectie

• heuvela
Servpage schreef op maandag 18 mei 2026 @ 19:04:
@heuvela Sorry ik ging er van uit dat je die al gebruikte, daar moet inderdaad een splitter tussen, de POA-550 is momenteel de aanbevolen splitter.

POA-550

En een coax kabel Rood Rood om het modem aan te sluiten.
Onwijs bedankt voor alle info achter de kast gedoken en deze heb ik en de kabel lag gewoon los op de grond :) nu ingeprikt en werken,top nu eens de opname testen en even een remote aanschaffen want die ben ik wel kwijt

• Dejagan
Een eigen modem activeren kan op het moment nog niet, ze verwachten vanaf begin Juni dit te kunnen regelen. Werd mij net door een aardige dame van de klantenservice verteld.

• cobusr1
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 17:21
Hier kreeg ik gisteren hetzelfde te horen wel een heel aardige dame moet ik zeggen

• pOZOR jED
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-05 10:30
itsmemax schreef op woensdag 15 april 2026 @ 20:57:
Ik ben sinds vandaag klant bij HN Vast, en hierbij een korte impressie:

Modem heeft eigen firmware, waar je hem zelf(!) in Bridge mode kan zetten, erg fijn!

IP Range is gewoon Ziggo, oftewel internet is gewoon Ziggo (ipv4 en ipv6).

Televisie App is gewoon de Ziggo Go app met een HN schil.

Niks meer niks minder, gewoon prima!
Alles wat ik wilde weten, dat ze ook gewoon IPv6 aanbieden en bridge mode ondersteunen! _/-\o_
Tijd om over te stappen, meer korting, lagere kosten, hogere snelheid... 8)

• petertje30
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-05 19:36
Iemand al ervaring met de Deco mesh wifi sets die te bestellen zijn via Hollandsnieuwe? Werken ze goed en stabiel?

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-05 12:30
Ik zet de Deco's altijd neer bij mensen die betere wifi willen en niet teveel poespas willen.

Daar zijn ze rete stabiel, al sluit ik ze wel allemaal aan via kabel, meshing heb ik bij 1 iemand gedaan, en dat lijkt ook stabiel.

• heuvela
Morge, ik zoek me gek om een hn.apk te vinden om het ook op mijn fire tv stick te kunnen draaien maar tot op heden 0,iemand hier al succes mee. Bvd

• cobusr1
Het staat wel ergens hier ik weet alleen niet waar het stond anders had ik je wel geholpen daarmee, maar dat het kan weet ik zeker

• musicfreak

• heuvela
Dit forum is echt zo geweldig 👍werkt dus als een speer ,super bedankt !

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-05 14:16
heuvela schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 07:31:
Morge, ik zoek me gek om een hn.apk te vinden om het ook op mijn fire tv stick te kunnen draaien maar tot op heden 0,iemand hier al succes mee. Bvd
Zelf ook lang naar liggen zoeken en niks gevonden, na tip hier in dit topic was het gelukt. Ga naar de app bij Amazon, als je ingelogd bent met je Amazon account kun je hem vanuit daar naar je Firestick sturen.

"Probleem" is volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, dat de app "HH" heet, dus als je op Hollandsnieuwe (in welke vorm dan ook) zoekt vind je niks.

• Incognitum
  • Laatst online: 20:42
Gisteren overgegaan van Ziggo naar HN. Nadat ik al de halve dag zonder internet zat (Ziggo ging uit om 9:00 en het HN modem kwam pas om 17:30) heb ik sinds een uur geen internet meer. Vanalles al geprobeerd en klantenservice kan ook niks. Morgen komt een monteur. Begin is niet goed helaas 😒

Inmiddels zelf opgelost dmv een harde reset modem (was mijn laatste optie). Dit heeft na een paar minuten gewerkt en alles werkt weer.

[ Voor 19% gewijzigd door Incognitum op 21-05-2026 11:50 ]

• lavenderlily
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:38
Ik heb net de bestelling gedaan en ga over per 20 juni. Ik stap over vanuit Ziggo. Ik vind het spannend en ben erg benieuwd!

• JaapB
Hier vanmiddag modem ontvangen en na meer dan 20 jaar Ziggo internet nu over op hun lichte variant.

Modem vervangen en eerst per kabel direct aangesloten om hem op bridgemode te zetten, vervolgens in de tweede poort kabel naar Fritz geplaatst en ik ben over. Later nog maar eens zien hoe het met de TV app in zijn werk gaat.

Bij Speedtest zien ze het als onderdeel van Ziggo netwerk overigens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nQERCwgEOJCQV1eUCuLvo6d-SFI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hfyUj0hN3UAoPGU5e0c3hBv4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z6L8FbZ4RuspRzk_fCIggbRC7SM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mLKAyVsslRzQLBKcmmWHZZwl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door JaapB op 21-05-2026 15:27 ]

bijnaleek

• overstappenHN
  • Laatst online: 29-05 12:55
Zie dat er al een aantal overstappers zijn van Ziggo naar HN. Ik twijfel nog en ben dus benieuwd hoe de ervaring is met het abonnement 100mbits internet en de tv app. Is de verbinding net zo goed als bij Ziggo en heb je geen haperend beeld bij de tv app (is het beeld dus net zo stabiel en goed zoals dat ook via ci+ met kabel het geval is) en hoe is dat beeld bij andere streamingsdiensten?

Twijfel nog tussen 1 jaar of 2 jaar abonnement. Alvast bedankt voor de feedback.

• MarsLast
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-05 15:07
Hi allemaal, hier ook een overstapper na ...tig jaar psycho want ze worden slapend rijk van alle slapende abbonee's. De geplande verhogingen zijn schandalig! Nou, laat de marktwerking zijn ding maar doen!

Mijn vraag betreft de (eigen) smartcard(s) die in de CI+ module en/of in de Humax 5200 gaan: blijven die te gebruiken/geactiveerd?

De Humax 5200 heeft ook een usb-opname mogelijkheid waarop je een eigen harde schijf kan aansluiten.

blijft dat ook werken als je overgestapt bent?

• Jay-B
  • Niet online
@MarsLast Je zegt Ziggo op dus je eigen smartcards zullen gedeactiveerd worden en definitief niet meer werken, ook niet als je ooit weer besluit terug te gaan. De humax 5200 zou in theorie nog puur als digitale ontvanger gebruikt kunnen worden voor alleen het ongecodeerde pakket.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:29
@MarsLast voor zover mij bekend is jouw humax afhankelijk van een signaal over dvb-c. Op dat vlak heb je dan in theorie niks meer als je weg gaat bij Ziggo. Ik zeg bewust ‘in theorie’. Vaak blijft het open dvb-c signaal nog actief, maar kunnen ze altijd uitzetten in de wijkkast.

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:53
Hier ook over van Ziggo naar HN. Overgangs datum vandaag 21 mei. Ik zou een dag van te voren het modem ontvangen, dit heb ik vandaag pas gekregen (rond 15u). Ziggo doet het nu (17:40u) nog gewoon dus ik neem maar gewoon wacht tot Ziggo en mee stopt? Wel mega onhandig natuurlijk want ik dan wel thsui en wakker zijn zodra het overgaat, ik hoop dat het niet midden in de nacht is. Verder ook 0,0 communicatie van HN over hoelaat ongeveer het over gaat.

@JaapB kan je zelf het modem in Bridge Mode zetten? ik vind daar info over op de site van HN. Staat de optie in de webinterface/settings van het modem? zo ja, dat zou wel hadig zijn want hoef ik er niet achter te bellen of mailen...

• cobusr1
Op het moment je het modem van hun heb kun je hem instaleren en gebruiken Ziggo wordt dan pas afgesloten hier van Ziggo naar hun (met overstap service)

En ja je kunt zelf het modem in bridge zetten.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:37
meesje schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 17:39:
@MarsLast voor zover mij bekend is jouw humax afhankelijk van een signaal over dvb-c. Op dat vlak heb je dan in theorie niks meer als je weg gaat bij Ziggo. Ik zeg bewust ‘in theorie’. Vaak blijft het open dvb-c signaal nog actief, maar kunnen ze altijd uitzetten in de wijkkast.
In theorie kan dat door een bandsperfilter in de straatkast te plaatsen, in de praktijk blijft dvb aanwezig zolang je internet via de kabel hebt.

• Petje72
cobusr1 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 17:51:
Op het moment je het modem van hun heb kun je hem instaleren en gebruiken Ziggo wordt dan pas afgesloten hier van Ziggo naar hun (met overstap service)

En ja je kunt zelf het modem in bridge zetten.
dat werkt inderdaad prima. Ziggo los koppelen, HN modem aansluiten, die werkt dan na opstarten en wordt gezien als Ziggo modem en we hebben internet, via de settings op Bridge modem gezet maar toen "hing" het modem, geen internet en herstartte vanzelf, daarna weer internet.

HN TV wekr nog niet, die geeft aan dat ik geen abbo heb. mijn account settings staat HN TV actief. Maar even afwachten.

Heb een 1Gb abo maar snelheid is tussen 550 en piekje naar 770/800. Kijken we wel even aan, anders morgen aankaarten bij HN. Bij Ziggp had ik laatste jaar 400Mb abo, daarvoor 1Gb en haalde gewoon tussen de 850 en 970Mb.

• cobusr1
Hier gewoon dik in orde met wifi haal ik deze snelheid maar ook niet altijd moet ik eerlijk in zijn eerder tussen de 750 en 850 hier had ik ook 400/40 en nu dus 1000/100 dik in orde (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L5ydFD5QXnbcSdsx94FOma7RpeU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PsU0nCEa8athhmMKLRfvAJJT.jpg?f=fotoalbum_large

• JaapB
Petje72 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 17:43:
Hier ook over van Ziggo naar HN. Overgangs datum vandaag 21 mei. Ik zou een dag van te voren het modem ontvangen, dit heb ik vandaag pas gekregen (rond 15u). Ziggo doet het nu (17:40u) nog gewoon dus ik neem maar gewoon wacht tot Ziggo en mee stopt? Wel mega onhandig natuurlijk want ik dan wel thsui en wakker zijn zodra het overgaat, ik hoop dat het niet midden in de nacht is. Verder ook 0,0 communicatie van HN over hoelaat ongeveer het over gaat.

@JaapB kan je zelf het modem in Bridge Mode zetten? ik vind daar info over op de site van HN. Staat de optie in de webinterface/settings van het modem? zo ja, dat zou wel hadig zijn want hoef ik er niet achter te bellen of mailen...
Kwestie van modem aansluiten, inloggen met het wachtwoord wat op het modem staat en dan is er in het topmenu al de keuze om het in bridgemode te zetten.

bijnaleek

• Petje72
Modem werkt echter nog op de oude Ziggo snelheid, TV doet het niet: foutmelding dat ik geen abo heb.

HN gemaild en gebeld.

Telefonisch: Fout bij koppelen TV Abo aan mijn account; zou gefixed worden binnen in werkdag. We kijken nu TV via de KPN TV app van schoonpa :+ Snelheid van internet kan hij nu niets aan doen ik "moest" de snelheid meten met een computer (desktop of laptop), bekabeld rechtstreeks op een van de poorten van het modem. Gezegd dat ik bekabeld meet via de Ubiquiti gateway maar dat snapte hij volgens mij niet. Laat maar gaan dan.

Email: na 1 dag netjes reactie, ze waren vergeten mijn HN modem te activeren, kan 4 tot 5 dagen duren < apart, waarom zo lang? Betaling van abo start pas na activatie van het modem. Dan wachten we maar af.

Niet echt de start waarop ik gehoopt had, maar ik heb internet en ze zullen het wel a.s.a.p. fixen.

• Morress
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-05 22:54
Hier ook de overstap. Ik zat al jaren in een loop vast bij ziggo dat we ww niet wisten van account van ziggo en dat het geoppelde emailadrss werd geforward naar mijn @home adres. Aan de telefoon eens gevraagd hoe en wat, lukte de aardige dame niet. Gevraagd of de aanbieding welke ik via geforwarde email via telefoon kon doen, kon niet.

Doei! Een @home (dus begin 2000!) Klant verloren.

Betalen 43,50 voor wat ze nu zelf bij ziggo voor 27euro en na actieperiode voor 39,50 aanbieden.

Nu jaar-abbo bij HN voor wederom 100/25 verbinding.

Daarna net als de stroom/gas lekker hoppen elk jaar.

Zo'n domme en onhoudbare constructie heeft men. En dan óók nog binnen eigen moedermaatschappij...

• JaapB
Even een update over de DVB-C kanalen. Ik merkte vanochtend dat de RTL kanalen nu versleuteld zijn maar de NPO kanalen en ook SBS kanalen nog wel gewoon onversleuteld worden doorgegeven.

En het was in de HN tv-app even zoeken naar de regionale omroep RTV Noord die bij Ziggo op kanaal 30 zit maar bij HN op 701.

Maar voor zoveel korting heb ik totaal geen moeite met iets aanpassen in kijken. Internet is stabiel en dat telt.

bijnaleek

• Donnu
JaapB schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 11:32:
Even een update over de DVB-C kanalen. Ik merkte vanochtend dat de RTL kanalen nu versleuteld zijn maar de NPO kanalen en ook SBS kanalen nog wel gewoon onversleuteld worden doorgegeven.

En het was in de HN tv-app even zoeken naar de regionale omroep RTV Noord die bij Ziggo op kanaal 30 zit maar bij HN op 701.

Maar voor zoveel korting heb ik totaal geen moeite met iets aanpassen in kijken. Internet is stabiel en dat telt.
Zijn de RTL zenders in SD nu ook versleuteld?

• JaapB
Donnu schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 12:30:
[...]

Zijn de RTL zenders in SD nu ook versleuteld?
Hier in elk geval nu wel. Maar dan maar gewoon de app starten en via mijn Shield met app TV kijken.

bijnaleek

• Donnu
JaapB schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 13:03:
[...]

Hier in elk geval nu wel. Maar dan maar gewoon de app starten en via mijn Shield met app TV kijken.
Heb je de zenders opnieuw ingelezen met netwerk ID: 4444? Dan zou je toch de RTL zenders in SD moeten kunnen zien.

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 00:18
JaapB schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 11:32:
Even een update over de DVB-C kanalen. Ik merkte vanochtend dat de RTL kanalen nu versleuteld zijn
Staat je TV nog ingesteld op DVB-C netwerk ID 5555? Als je de kanalen opnieuw laat zoeken met netwerk ID 4444 dan ontvang je de RTL kanalen wel onversleuteld in SD-kwaliteit. De Ziggo smartcard module kun je gewoon verwijderen uit de TV, heeft geen enkele functie meer nu je klant bent bij Hollandsnieuwe.

Dit zijn de installatie settings voor het onversleutelde coax DVB-C pakket bij Ziggo / Hollandsnieuwe:
Frequentie 474.000 MHz
Symbol rate 6900
Modulatie 256-QAM
Netwerk ID 4444 of 04444

[ Voor 19% gewijzigd door U123456 op 26-05-2026 13:17 ]

• JaapB
Bedankt @Donnu en @U123456

Heb het nu opnieuw gescand en het werkt. En een smartcard was bij deze TV al niet meer nodig 7 jaar geleden.

Nuttig informatie die mogelijk een nuttige aanvulling kan zijn bij de openingspost van dit onderwerp zoals ik dat wel meer zie waar je dan tips, trucs en standaardvragen uit kunt lichten?

bijnaleek

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 12:34

red bull

Keeps me awake !

Ook over van Ziggo naar HN, we waren weekje op vakantie, Ziggo keurig blijven werken en automatisch opgezegd toen ik 1 week later de modem wissel uitvoerde. Modem weer in bridge modus en alles weer up and running

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 00:18
Servpage schreef op maandag 18 mei 2026 @ 15:08:
Typo? De zoekfrequentie die Ziggo / Hollandsnieuwe in hun netwerk actief heeft is 474.000 Mhz.

• Servpage
inderdaad dikke vingers ofzo, ff over het hoofd gezien. 8)7

Collectie

• TopGun2010
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 17:57
Kun je de smart wifi 6 pod installeren op de hollandse nieuwe modem? Hoor graag ervaringen! Je kunt die pod niet terugsturen, je krijgt dan een rekening van 56 euro

• Servpage
De wifi 6 pods zijn gekoppeld aan je Ziggo modem en kunnen niet met een ander modem gebruikt worden, Ziggo zal ze ook niet vrijgeven om ze opnieuw te kunnen koppelen.

Slecht plan dus.

Collectie

• TopGun2010
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 17:57
Ok, dan nemen we een andere optie! TV via een app op de tv, wat vinden jullie vrouwen daarvan? Hier nu al jaren tv via coax met ci kaart.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:20

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

TopGun2010 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 17:57:
Ok, dan nemen we een andere optie! TV via een app op de tv, wat vinden jullie vrouwen daarvan? Hier nu al jaren tv via coax met ci kaart.
Ik gebruik al jaren een google chromecast met google tv waar alle apps op staan, ook die van de tv provider. Uiteraard even wennen (want anders= stom) en nu is het alsof het nooit anders is geweest.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Doessie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:48
Iemand ervaring met de Hollandsnieuwe tv app op een Linux streamer?

Werkt dat?

Als voorbeeld een Prixon P9/P10.

Of kan de App alleen middels Android/Apple gedownload worden?

Linux houdt het streamen wat simpeler/ overzichtelijker en sneller allemaal wat ik zo lees op het internet..
Pagina: 1 2 3 Laatste