[HollandsNieuwe vast internet] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:19
Al een tijd geleden afgesloten maar nu actief op Hollands Nieuwe (Eén jaar 1000 Mbit down/100 up voor €35,00 per maand gemiddeld). Het aansluiten ging in ieder geval top, toen ik het modem aansloot werkte alles meteen top en stopte mijn Youfone verbinding netjes na zo'n twee uur. Dat doen ze toch wel netjes tegenwoordig dat je 14 dagen de tijd hebt om aan te sluiten.

• Morress
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-06 12:48
Hallo, wij ook hier per vandaag HN.

Modem op dag van ingaan abbo gearriveerd, ziggo bleef werken totdat ik de stekker er uit haalde iig.

Even vraag: Ik heb een TP-link archer 50 router er aan hangen welke ik voor wifi gebruik, routering gaat echter wel over het modem. Ik wil wifi uitzetten in de modem, maar gast-wifi aan omdat ik die gescheiden wil houden van mijn nas.

Dit lijkt niet te kunnen, iemand een hint?

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:39
Morress schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 20:57:
Ik wil wifi uitzetten in de modem, maar gast-wifi aan omdat ik die gescheiden wil houden van mijn nas.

Dit lijkt niet te kunnen, iemand een hint?
Het extra baken voor de reguliere wifi kost een te verwaarlozen hoeveelheid bandbreedte, gewoon aan laten staan en niet gebruiken.

• Morress
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-06 12:48
hcQd schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 21:17:
[...]

Het extra baken voor de reguliere wifi kost een te verwaarlozen hoeveelheid bandbreedte, gewoon aan laten staan en niet gebruiken.
probleem is meer kanalen vrijmaken ivm tig netwerken in de buurt.

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:01
Iemand enig idee of de actie van 5 jaar vaste prijs nog een keer verlengd wordt. De maand juli dus ook nog? Klantenservice zegt dat ze het niet weten.

• cobusr1
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 15-07 17:25
Maar even tussendoor hoe moeten wij dat weten dan ? wij zijn geen hollandsnieuwe ? er staat nu een timer bij namelijk nog maar 6 dagen sorry ipv uur enz enz

[ Voor 5% gewijzigd door cobusr1 op 25-06-2026 15:46 ]

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:17

Winkiller

De Mopperpot

Nee 6 dagen vanaf nu, per 1 juli 2026 stopt het dan blijkbaar :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HgaR3r4UN9FbCyQP2xG-X9JTFqI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AiO3li4oQ1yNiMWuJkB5tc9g.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Winkiller op 24-06-2026 21:38 ]

• rowicom
Ik ben voornemens uiterlijk 30 juni een abbo aan te vragen bij HN, maar zie in een topic in de Ziggocommunity dat de tv app van Ziggo (ZiggoGo) nog wel eens wil haperen en vastzitten op een bedrade verbinding met het Ziggo modem. En dan eigenlijk alleen maar op OLED tv's van LG. De monteurs van Ziggo die er in voorkomend geval bij geroepen zijn, bevestigen dat het zeker niet in de infra zit, maar dat het echt in de (bèta)app moet zitten. Andere apps op die tv gaan wel goed namelijk. Aangezien de tv app van HN een kloon is van die van Z ben ik een beetje huiverig nu. TV kijken met een kastje wil ik straks echt niet, blijft over de app op mijn LG OLED.
Meer mensen deze ervaring in een zelfde situatie?

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:30
Winkiller schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 21:38:
Nee 6 dagen vanaf nu, per 1 juli 2026 stopt het dan blijkbaar :)

[Afbeelding]
Uiteraard geen enkele garantie maar dit stond er vorige maand ook en toen is het ook verlengt.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

jan groen schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 12:24:
[...]

Uiteraard geen enkele garantie maar dit stond er vorige maand ook en toen is het ook verlengt.
Tja ik riep toch wat er gisteren stond :+ Wij gaan 1 juli over, ben nog steeds boos op Ziggo over dat sportabonnement, betalen voor iets wat ik niet wil hebben, 30 jaar klant geweest.

• TheLion01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:15
TheLion01 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 00:36:
Wij zijn hier sinds 11 juni klant bij hollandsnieuwe. Het grootste deel van de tijd hebben we snel internet en ik ben erg te spreken over het draadloze bereik van het modem.

Helaas hebben we soms last van een paar seconden signaalverlies. Een stream op de hn tv-app of Netflix valt dan even weg. Ik heb de logs proberen te ontcijferen met behulp van Claude en die geeft aan soms OFDM profile failure en MDD timeouts te zien. Het modem geeft ook soms op het beginscherm in het rood "Fout - beperkte connectiviteit" aan.
Even een terugkoppeling op deze post.

De afgelopen week heb ik zelf nog geprobeerd wat zaken uit te sluiten door (tijdelijk) een andere router te gebruiken waarop IPv6 is uitgeschakeld en de bekabeling nog eens goed te checken. Tijdens het runnen van een aantal speedtests zag ik dat mijn upload steeds goed was (100 mbit) maar mijn download steeds begon op 800 mbit, maar snel daalde naar ongeveer 120 mbit. Met dit wetende en de errors in mijn modem heb ik contact opgenomen met hollandsnieuwe en zij hebben de volgende dag een monteur gestuurd. De Ziggo monteur zei dat de AOP niet helemaal goed was aangesloten en zag bij metingen in de wijkkast dat er storingen zijn op de downstream lijn naar ons huis. Hij heeft dit doorgegeven naar een andere afdeling en zij zouden deze week het probleem oplossen aan de straatkant. Hiervoor moest de stoep opengebroken worden. Ik zou bericht krijgen als ze het hebben gefixt. Ik heb nog geen bericht gehad maar deze week zag ik na een reset van het modem geen storingen meer en mijn downloadsnelheid blijft nu stabiel rond de 950 mbit. Het euvel lijkt dus (bijna) te zijn opgelost! *O*
rowicom schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:51:
Ik ben voornemens uiterlijk 30 juni een abbo aan te vragen bij HN, maar zie in een topic in de Ziggocommunity dat de tv app van Ziggo (ZiggoGo) nog wel eens wil haperen en vastzitten op een bedrade verbinding met het Ziggo modem. En dan eigenlijk alleen maar op OLED tv's van LG. De monteurs van Ziggo die er in voorkomend geval bij geroepen zijn, bevestigen dat het zeker niet in de infra zit, maar dat het echt in de (bèta)app moet zitten. Andere apps op die tv gaan wel goed namelijk. Aangezien de tv app van HN een kloon is van die van Z ben ik een beetje huiverig nu. TV kijken met een kastje wil ik straks echt niet, blijft over de app op mijn LG OLED.
Meer mensen deze ervaring in een zelfde situatie?
Helaas ervaar ik ook (nog steeds) haperingen in de hn tv-app. Op het VodafoneZiggo forum zag ik inderdaad ook dat meerdere klanten met de Ziggo Go app nog steeds problemen ervaren en dat ze er mee bezig zijn. Tijdens de verbouwing van ons huis heb ik alle Coax kabels verwijderd en vervangen door ethernet-kabels met het idee dat IPTV toch de toekomst is, maar ik overweeg nu sterk om naar de TV in de woonkamer toch weer een coaxkabel te trekken voor TV.

• rowicom
@TheLion01 Kijk dat is interessante info voor wat betreft haperen van de tv app. Dat heb je nu nog steeds ondanks dat de verbinding nu goed lijkt te zijn? En op welk platform gebruikte je die app van hn? Op WebOs van Lg of op Android?

• TheLion01
@rowicom wij gebruiken de app op een Philips TV met Android TV 11. Het probleem is helaas nog steeds aanwezig. Niet constant maar wel heel af en toe komt het voor. Op Netflix of Disney+ hebben we geen problemen meer met streaming.

[ Voor 26% gewijzigd door TheLion01 op 25-06-2026 23:10 ]

• rowicom
Dan is jouw probleem toch weer anders dan de klagers op het forum van Ziggo. Die hebben het allemaal over het WebOS op een LG oled tv. En als het een generiek probleem zou zijn met die app,, dan hadden zich hier toch wel meer HN-nieuwelingen gemeld met irritaties bij het kijken naar de HN-app?

Heb je de HN app op die tv wel eens op een extern android kastje of chromecast op een hdmi poort gedraaid?

[ Voor 15% gewijzigd door rowicom op 25-06-2026 23:28 ]

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-07 20:48
Het haperen van de HN app heb ik ook, ik heb de app geïnstalleerd op een Formuler Z 11 Pro Max (Android 11). Het gebeurt sporadisch, op een avond misschien 1~3 keer. Onderbreking is ook heel kort, wat me dan opvalt is dat ik de kanaal informatie weer zie (de informatie van het kanaal wat je ziet als je aan het zappen bent).

Boven heb ik een Firestick 4K Max, daar heb ik het probleem nog niet gezien (al kijk ik daar niet veel TV, dus kan toeval zijn).

• Rojado
  • Registratie: Januari 2024
  • Nu online
Wij stappen komende week over op HN. De besproken verstoringen zie ik hier ook op de nu nog actieve Ziggo app. (Vond het al toevallig dat ik dit probleem had in de laatste twee weken Ziggo)

Onder de streep, zoals sommigen al aangaven, het lijkt een probleem met het onderliggende Ziggo netwerk te zijn.

• rowicom
Rojado schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 15:38:
Wij stappen komende week over op HN. De besproken verstoringen zie ik hier ook op de nu nog actieve Ziggo app. (Vond het al toevallig dat ik dit probleem had in de laatste twee weken Ziggo)

Onder de streep, zoals sommigen al aangaven, het lijkt een probleem met het onderliggende Ziggo netwerk te zijn.
Netwerk schrijf je, maar niet als in 'verbinding van je tv via lan/wifi > coax > glas > backoffice Ziggo, toch?

• Rojado
  • Nu online
rowicom schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 16:06:
[...]

Netwerk schrijf je, maar niet als in 'verbinding van je tv via lan/wifi > coax > glas > backoffice Ziggo, toch?
In mijn beleving ligt het probleem ergens in de keten coax-glas-ziggo backoffice.

Waarom denk ik dat: ik merk ook wel iets meer hick-ups bij het laden van app’s op de telefoon. Dat voelt wel anders dan de hick-ups tijdens het televisiekijken, dat laatste valt natuurlijk meer open was voorheen nooit het geval. Maar in beide gevallen spreken we wel over een haperende verbinding. En tot slot, heb het ook met spotify gemerkt.

• rowicom
Rojado schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 16:19:
[...]

In mijn beleving ligt het probleem ergens in de keten coax-glas-ziggo backoffice.

Waarom denk ik dat: ik merk ook wel iets meer hick-ups bij het laden van app’s op de telefoon. Dat voelt wel anders dan de hick-ups tijdens het televisiekijken, dat laatste valt natuurlijk meer open was voorheen nooit het geval. Maar in beide gevallen spreken we wel over een haperende verbinding. En tot slot, heb het ook met spotify gemerkt.
Vreemd dat daar in het Ziggo topic helemaal niet in die mate over gesproken wordt. Moet toch een 'major problem' zijn qua irritatiegraad. Het kwaliteitsnetwerk van Ziggo...

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Als dat zo zou zijn dan zouden er potentieel miljoenen tegelijk last van hebben. Het is niet onmogelijk maar ik denk wel dat er dan veel meer meldingen zouden zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Jay-B op 26-06-2026 16:31 ]

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Nu online
Ik heb nu een tijdje HollandsNieuwe Inetrnet + TV. Internet is prima, dat gaat gewoon via Ziggo netwerk; had wat storing op de kabel maar dat hebben ze opgelost.

TV app is waardeloos: bij terugkijken van iets op TV blijft hij vaak voor 1 tot 5 seconden hangen, je kan reclame niet doorspoelen en je kan maar 2 dagen terugkijken. tevens bij live TV kijken als een programma bijna is afgelopen gaat het scherm op zwart voor enkele seconden en dan verschijnt een balk onder in beeld wat het volgende programma is, dat zwarte scherm is best irritant.

Ik heb nog 8 maanden gratis TV, daarna zeg ik TV op en ga ik over op NLZiet, dat werkt een stuk beter.

• Rojado
  • Nu online
Petje72 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 00:30:
Ik heb nu een tijdje HollandsNieuwe Inetrnet + TV. Internet is prima, dat gaat gewoon via Ziggo netwerk; had wat storing op de kabel maar dat hebben ze opgelost.

TV app is waardeloos: bij terugkijken van iets op TV blijft hij vaak voor 1 tot 5 seconden hangen, je kan reclame niet doorspoelen en je kan maar 2 dagen terugkijken. tevens bij live TV kijken als een programma bijna is afgelopen gaat het scherm op zwart voor enkele seconden en dan verschijnt een balk onder in beeld wat het volgende programma is, dat zwarte scherm is best irritant.

Ik heb nog 8 maanden gratis TV, daarna zeg ik TV op en ga ik over op NLZiet, dat werkt een stuk beter.
Toch, zoals eerder vermeld, vergelijkbare problemen op dit moment met de Ziggo Go app.

Gisteren drie keer een korte stop (beeld hangt) tussen het kijken door én na afloop van de voetbalwedstrijd Engeland-Panama; het fluitsignaal einde wedstrijd is nauwelijks voorbij en een totaal zwart beeld.

Echt iets van de laatste twee tot drie weken.

Dacht al dat ze boos waren over de overstap naar HN komende week 😎😉

• rowicom
@Rojado en je verbinding is nu nog via je Ziggo abonnement, hè?

• Rojado
  • Nu online
rowicom schreef op zondag 28 juni 2026 @ 11:03:
@Rojado en je verbinding is nu nog via je Ziggo abonnement, hè?
Ja

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:30
Ik heb een vraagje over de Fritz.box 6690. Afgelopen week heb ik een poging gedaan om de Fritz.box aan de HN lijn te hangen. Dit is toen mislukt, ik kreeg (volgens mij) geen profiel vanuit HN.

Welke instellingen moet ik gebruiken in de Fritz.box om bij een nieuwe poging wel verbinding te krijgen..

• cobusr1
Je moet eerst met de klantenservice bellen je cm mac adres doorgeven van de Frits als je modem van hn geen verbinding meer heeft sluit je je eigen modem aan zet hem op kabel modem en klaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xof5QFjphC4hvBv9t8N0yYqx5GI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CwkY8Wr5pOreT5fyti8sjaYp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 56% gewijzigd door cobusr1 op 28-06-2026 17:43 ]

• Rojado
  • Nu online
Hier modem vandaag gearriveerd, aansluiten ging goed conform handleiding, daarna bridge modus ingesteld. Een beetje vreemd, wat een toeval, tijdens het installeren lopen twee mensen met Ziggo kleding en een tablet om hier en daar aan te bellen. Niet bij ons, maar wel letterlijk een hele tijd voor ons huis langs….

• rowicom
Rojado schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 19:44:
Hier modem vandaag gearriveerd, aansluiten ging goed conform handleiding, daarna bridge modus ingesteld. Een beetje vreemd, wat een toeval, tijdens het installeren lopen twee mensen met Ziggo kleding en een tablet om hier en daar aan te bellen. Niet bij ons, maar wel letterlijk een hele tijd voor ons huis langs….
Benieuwd of je de haperingen in de Ziggo of HN app nu nog steeds hebt. Hou je ons op de hoogte?

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-07 22:29
Ik ben ook over. Zaterdag mijn modem ontvangen en vandaag de Ziggo modem los gemaakt en de HN modem aangesloten. Na een update van de modem was ik tien minuten later weer online. Internet only abo dus geen online tv maar DVB-C werkt gewoon en ook de Ziggo Go account van mijn pa werkt 😅

[ Voor 3% gewijzigd door dcell op 30-06-2026 20:51 ]

• ruudkoopman
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-07 10:00
Ik ben tot nu toe erg ontevreden. Ik heb mij begin mei geabonneerd op internet en TV met als ingangsdatum 1 juli. Op 12 mei heb ik gebeld of dit kon verschuiven naar 25 juni. Geen probleem was het antwoord. Op 24 juni ben ik gaan bellen waar het modem blijft. Het antwoord, uw abonnement gaat op 1 juli in. Het had niet veranderd kunnen worden. Op 30 juni kreeg ik de melding dat mijn modem verstuurd is. Vandaag 1 juli zie ik in de Track en Trace van PostNL dat het verschoven is naar 2 juli. Ik begrijp echt niet waarom deze modems zo laat verstuurd worden. Iedereen weet toch dat Pakket Post in de NL zo maar later kan komen? En als ik dan bel krijg ik geen uitleg en ook geen oplossing als ik voorstel om extra data op mijn mobiele telefoonnummer van Hollandse Nieuwe te zetten, zodat ik kan werken en TV kan kijken. Spijt van deze overstap. Maar hopen dat het morgen wel gaat werken. :(

• Janges
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-07 11:07
Hallo allen, ik heb een vraag over een specifieke situatie. Op dit moment heb ik: Ziggo internet+tv in mijn (primaire) woning en Ziggo-internet(-only) in mijn 2de woning. Daar kan ik via de Ziggo-GO app op een chromecast meeliften op het tv-abonnement van eerste woning. Abonnement voor 2de woning loopt nog ruim een jaar (kan ik dus niet opzeggen). Als ik HN-internet en TV neem voor eerste woning, kan ik dan in mijn 2de woning (via Ziggo-internet !) nog steeds op meeliften op het HN-abonnement van de andere woning (via de HN-tv-app )?

Heeft iemand daar ervaring mee?

Opm: ik heb dat eens geprobeerd met de KPN-app, dat lukte niet (wel streamen vanaf mobile device).

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-07 22:29
Janges schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 10:55:
Hallo allen, ik heb een vraag over een specifieke situatie. Op dit moment heb ik: Ziggo internet+tv in mijn (primaire) woning en Ziggo-internet(-only) in mijn 2de woning. Daar kan ik via de Ziggo-GO app op een chromecast meeliften op het tv-abonnement van eerste woning. Abonnement voor 2de woning loopt nog ruim een jaar (kan ik dus niet opzeggen). Als ik HN-internet en TV neem voor eerste woning, kan ik dan in mijn 2de woning (via Ziggo-internet !) nog steeds op meeliften op het HN-abonnement van de andere woning (via de HN-tv-app )?

Heeft iemand daar ervaring mee?

Opm: ik heb dat eens geprobeerd met de KPN-app, dat lukte niet (wel streamen vanaf mobile device).
Hoogstwaarschijnlijk wel want je krijgt gewoon een Ziggo signaal binnen als je HN neemt. Ik heb nu een beetje een omgekeerde situatie. Ik heb een HN abo en ik kan gewoon meeliften met de Ziggo GO inlog van mijn ouders.

• Janges
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-07 11:07
Dank dcell, voor je supersnelle reactie.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:52

The Third Man

The Third Jellyfish

ruudkoopman schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 10:00:
Ik ben tot nu toe erg ontevreden. Ik heb mij begin mei geabonneerd op internet en TV met als ingangsdatum 1 juli. Op 12 mei heb ik gebeld of dit kon verschuiven naar 25 juni. Geen probleem was het antwoord. Op 24 juni ben ik gaan bellen waar het modem blijft. Het antwoord, uw abonnement gaat op 1 juli in. Het had niet veranderd kunnen worden. Op 30 juni kreeg ik de melding dat mijn modem verstuurd is. Vandaag 1 juli zie ik in de Track en Trace van PostNL dat het verschoven is naar 2 juli. Ik begrijp echt niet waarom deze modems zo laat verstuurd worden. Iedereen weet toch dat Pakket Post in de NL zo maar later kan komen?
Dit is al vaker in het topic aan bod gekomen, maar de ingangsdatum is enkel je vroegste ingangsdatum. Het abonnement activeert pas als je modem online komt. Om te voorkomen dat mensen een modem al een week van te voren krijgen, dan inpluggen en dan gaan bellen dat het niet werkt (of nog problematischere effecten krijgen in het backend), sturen ze het modem pas precies voor de ingangsdatum op. Kan het dus nooit te vroeg zijn. En het maakt dus ook niet uit als je pas een week later je modem inplugt, je facturatie start dan op die dag.

[ Voor 4% gewijzigd door The Third Man op 01-07-2026 12:35 ]

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:18

red bull

Keeps me awake !

Ik had de combinatie VF/ Ziggo en ben nu naar Hollandsnieuwe. De dubbele data en korting? op mijn VF Red Together abonnement zijn per 1/7 vervallen. Hebben meer mensen hier ervaring mee? Op sommige producten bijv Ziggo met HN zitten wel weer kruislingse voordelen.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

red bull schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 13:47:
Ik had de combinatie VF/ Ziggo en ben nu naar Hollandsnieuwe. De dubbele data en korting? op mijn VF Red Together abonnement zijn per 1/7 vervallen. Hebben meer mensen hier ervaring mee? Op sommige producten bijv Ziggo met HN zitten wel weer kruislingse voordelen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YgqsXEcPXcEsDkGJxOR1GlXC4_0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/aY1X7whf29lFkYbA9GGi0Fxc.jpg?f=user_large

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:18

red bull

Keeps me awake !

ja das HN (gsm) icm HN(internet).

Lijkt ook voordeel bij HN(gsn) icm Ziggo

Maar VF(GSM) met HN(internet) lijkt geen korting op te leveren

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

:$ verkeerd gelezen, ja dan ben je de sigaar, mobiel ook even overstappen als dat kan.

• Doessie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:56
Voor de 'overstappers' onder ons die de afgelopen juni zijn over gegaan (in mijn geval Ziggo),houdt goed je eindafrekening in de gaten.In mijn geval is de maand juni gecrediteerd en de maand juli (nu dus) afgeschreven door Ziggo. Dit is dus inclusief de inflatieverhoging en die 2,50 euro verplichte 'sportzendergeneuzel'. Ben zelf overgegaan op 25 juni en neem dus vanaf die datum niets meer af van Ziggo provider. Maand juni had dus afgeschreven moeten worden en maand juli gecrediteerd. Ziggo doet het dus precies andersom. Maarr eind juli blijkt er dan nog een devinitieve eindafrekening te komen waarin alles exact verrekend wordt. Dit ter info en ik wacht het af eind deze maand.

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:14
Heeft iemand al eens geprobeerd wat er gebeurd als je een Ziggo Mediabox (Next bijv.) aansluit? Werkt dat nog gewoon? Of wordt dat actief afgesloten en kan je alleen de App gebruiken?

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

fishman schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:51:
Heeft iemand al eens geprobeerd wat er gebeurd als je een Ziggo Mediabox (Next bijv.) aansluit? Werkt dat nog gewoon? Of wordt dat actief afgesloten en kan je alleen de App gebruiken?
Die heb je te leen van Ziggo en moet je terugsturen als je overstapt.

• fishman
Winkiller schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:00:
[...]

Die heb je te leen van Ziggo en moet je terugsturen als je overstapt.
Dat weet ik, maar dat was niet mijn vraag. ;)

• Rojado
  • Nu online
Doessie schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:11:
Voor de 'overstappers' onder ons die de afgelopen juni zijn over gegaan (in mijn geval Ziggo),houdt goed je eindafrekening in de gaten.In mijn geval is de maand juni gecrediteerd en de maand juli (nu dus) afgeschreven door Ziggo. Dit is dus inclusief de inflatieverhoging en die 2,50 euro verplichte 'sportzendergeneuzel'. Ben zelf overgegaan op 25 juni en neem dus vanaf die datum niets meer af van Ziggo provider. Maand juni had dus afgeschreven moeten worden en maand juli gecrediteerd. Ziggo doet het dus precies andersom. Maarr eind juli blijkt er dan nog een devinitieve eindafrekening te komen waarin alles exact verrekend wordt. Dit ter info en ik wacht het af eind deze maand.
Hier exact hetzelfde, ben benieuwd of dat automatisch goed komt, even later hier afstemmen met elkaar

• JaapB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:12
fishman schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:51:
Na het aansluiten van het HN modem kreeg ik mail van Ziggo dat hun dienst gestopt was en de next mini was ook per direct zenderloos.

De ziggo go app bleef nog een paar dagen werken overigens.

bijnaleek

• Doessie
Rojado schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 16:17:
[...]

Hier exact hetzelfde, ben benieuwd of dat automatisch goed komt, even later hier afstemmen met elkaar
Ik heb Ziggo vanmiddag hier even over gebeld. De meneer begreep niet helemaal wat ik bedoelde maar bevestigde dat het op mijn eindafrekening op 20 Juli die komen gaat allemaal verrekend wordt.

Ga er bij deze wel vanuit dat ik rond die tijd nog kan inloggen op mijn Ziggo facturen en verrekeningen.

het gaat niet om tientallen euro's ,als ze dit bij al hun oude klanten doen en niemand valt het op,tikt het aardig aan voor een 'mega bedrijf'. Maar we houden het in de gaten.

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Dit gaat als jaren zo. Er wordt vooruit gefactureerd zo lang de einddatum van het abonnement nog niet bereikt is. Daarna volgt een verrekening.

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Doessie schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:11:
Maarr eind juli blijkt er dan nog een devinitieve eindafrekening te komen waarin alles exact verrekend wordt. Dit ter info en ik wacht het af eind deze maand.
Ik ben half mei overgegaan en heb afgelopen maand een eindfactuur gekregen met anderhalve maand teveel betaalde abonnementskosten en die zijn weer op m'n rekening teruggestort.

• fishman
JaapB schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 16:28:
[...]

Na het aansluiten van het HN modem kreeg ik mail van Ziggo dat hun dienst gestopt was en de next mini was ook per direct zenderloos.

De ziggo go app bleef nog een paar dagen werken overigens.
Duidelijk, Dankjewel

• Doessie
Jay-B schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 17:47:
Dit gaat als jaren zo. Er wordt vooruit gefactureerd zo lang de einddatum van het abonnement nog niet bereikt is. Daarna volgt een verrekening.
Je gaat toch niet Juli factureren en afschrijven en de maand Juni crediteren. Doe het dan andersom als je weet dat per 1 Juli alle prijzen al jarenlang omhoog gaan. Voor de voorgaande maanden maakt het niet uit als je opzegt,dan zijn de afschrijvingen gelijk.

Verders ben ik tevreden met HollandsNieuwe tot nu toe. Geen uitvallers of haperingen met zowel internet als tv.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Overstap naar HN internet & tv per 1-7-2026 is foutloos verlopen.

• carolien89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:15
Ik stap per 1 augustus over, en de deal was €30 per maand voor 12 maanden bij tweejarig contract, en voor 8 maanden bij eenjarig contract. Als ik het nu nogmaals invul op de site, krijg ik €20 per maand voor dezelfde periodes te zien. Ik denk er dus sterk over te annuleren en opnieuw te bestellen. Ik dacht dat dat altijd tot 14 dagen na ingang abonnement kan, maar twijfel daar nu toch over. In het contract staat 'Je kunt je abonnement zonder reden annuleren binnen 14 dagen na activatie van je bestelling.'. Mijn abonnement is nog niet geactiveerd, maar ze hebben het over activatie van je bestelling, niet abonnement. In de algemene voorwaarden staat 'De herroepingstermijn eindigt veertien kalenderdagen na de datum waarop onze overeenkomst tot stand komt; als het gaat om een overeenkomst voor een dienst.'. Bij het deel over overeenkomst staat: 'We hebben pas samen een overeenkomst als wij de aanvraag hebben geaccepteerd. Hiervan is sprake als we jou een bestelbevestiging hebben gestuurd.'. Toch maar even maandag afwachten dan, zodat ik ze kan bellen..

Ik had nu ook tweejarig gekozen (ivm tweejarig hollandsnieuwe mobiel abonnement icm nieuwe telefoon), maar denk erover om als ik nog kan annuleren, toch voor eenjarig te gaan. Ik ben bij annuleren en opnieuw bestellen wel de prijsgarantie kwijt, maar ik wissel toch elke keer na aflopen contract naar de beste aanbieding, dus dat interesseert me niet zoveel.

Hebben anderen dit ook gehad? En ervaring met hoe die annuleren termijn gebruikt wordt in praktijk?

En hebben mensen hier 2 jaar gekozen, of iedereen 1 jaar?

[ Voor 54% gewijzigd door carolien89 op 04-07-2026 09:27 ]

• rowicom
Even een minder relevante vraag... Annuleren kan toch natuurlijk ook als het modem nog niet eens verzonden is? Ik heb een ingangsdatum van 30 september ingevuld, maar ben in die gehele periode (en daarna nog 14 dagen) vrij om te annuleren toch?

• carolien89
rowicom schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 09:26:
Even een minder relevante vraag... Annuleren kan toch natuurlijk ook als het modem nog niet eens verzonden is? Ik heb een ingangsdatum van 30 september ingevuld, maar ben in die gehele periode (en daarna nog 14 dagen) vrij om te annuleren toch?
Ik was mijn post net nog aan het aanpassen - ik dacht altijd dus ook van wel, maar ik twijfel nu dus gezien de verwoordingen (zie post hierboven). Ik ga maandag bellen om het na te vragen als niemand hier er ervaring mee heeft, dan zal ik het antwoord ook nog even laten weten!

• rowicom
Volgens mij bedoelen ze met 'activatie van je bestelling' dat het door jou bestelde daadwerkelijk actief moet zijn. In geval van een internetabonnement dus tot 14 dagen nadat je modem geactiveerd is. Wat zou er anders dan dat nog geactiveerd kunnen worden bij een bestelling met een latere ingangsdatum dan 14 dagen? In jouw geval: wat kunnen ze activeren vòòr 1 augustus?

• easyriider
  • Niet online
carolien89 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 08:58:
Als ik het nu nogmaals invul op de site, krijg ik €20 per maand voor dezelfde periodes te zien. Ik denk er dus sterk over te annuleren en opnieuw te bestellen.
Als ik de website bekijk is het nu 25 i.p.v. 30 euro tijdens het eerste jaar. Echter de 5 jaar prijsgarantie is er niet meer.

• rowicom
easyriider schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 10:32:
[...]

Als ik de website bekijk is het nu 25 i.p.v. 30 euro tijdens het eerste jaar. Echter de 5 jaar prijsgarantie is er niet meer.
Blij dat ik nog besteld heb in de periode dat de prijsgarantie aangeboden werd. Want als je een tweejarig abonnement neemt, dan gaat de prijsgarantie van 5 jaar pas in op het moment dat je het reguliere tarief betaalt. Dat moment is bij een tweejarig contract na 1 jaar, dus dan heb je in totaal 6 jaar prijsgarantie. Zes jaar internet 100/25 (in mijn geval) voor 12x30 en 60x35 euro. Ben niet vies van overstappen, maar betwijfel of dat over drie, vier jaar en langer nog steeds voor een dergelijke prijs kan... Televisie scharrel ik er wel ergens bij.

• rowicom
carolien89 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 09:28:
[...]

Ik was mijn post net nog aan het aanpassen - ik dacht altijd dus ook van wel, maar ik twijfel nu dus gezien de verwoordingen (zie post hierboven). Ik ga maandag bellen om het na te vragen als niemand hier er ervaring mee heeft, dan zal ik het antwoord ook nog even laten weten!
Dit zegt chatbot Anouk er van, maar we gaan het maandag van je horen! Het zou toch idioot zijn als ze eerst kosten maken om het modem toe te sturen en jij het vermoedelijk op hun kosten weer terugstuurt terwijl jij ze tevoren al laat weten dat je er vanaf wilt zien ;-)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HJT_dPJclezOXZaeV3TjspBj7Ow=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Qa1xi2XeOZWag6DKtDhAlhrS.jpg?f=user_large

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:36
Er staat inderdaad 25 Euro maar als je gaat bestellen staat er in eens 20 Euro, inderdaad is de 5 jaar prijsgarantie wel afgelopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3AR23-T8TbGPf7y_z6xHfEtMT_Q=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/bBbe5rPoVltektcHemvi5MDW.png?f=user_large

Collectie

• rowicom
Servpage schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 10:48:
Er staat inderdaad 25 Euro maar als je gaat bestellen staat er in eens 20 Euro, inderdaad is de 5 jaar prijsgarantie wel afgelopen.

[Afbeelding]
Ik weet niet hoever jij dan al in het bestelproces zit, maar als ik bovenstaande keuze maak, dan krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WCXSv2TKjmY3hiRl3OvnQBZmUaY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/buxEg1fY6ZRg1hzYuUSVePYa.jpg?f=user_large

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:27
rowicom schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 11:04:
[...]

Ik weet niet hoever jij dan al in het bestelproces zit, maar als ik bovenstaande keuze maak, dan krijg ik dit:
[Afbeelding]
zodra ik mijn postcode invul om te checken voor beschikbaarheid, verandert de aanbieding direct in een 'speciaal voor jou' aanbod voor 20,-

• carolien89
rowicom schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 10:09:
Volgens mij bedoelen ze met 'activatie van je bestelling' dat het door jou bestelde daadwerkelijk actief moet zijn. In geval van een internetabonnement dus tot 14 dagen nadat je modem geactiveerd is. Wat zou er anders dan dat nog geactiveerd kunnen worden bij een bestelling met een latere ingangsdatum dan 14 dagen? In jouw geval: wat kunnen ze activeren vòòr 1 augustus?
Dat dacht ik ook, maar als je wat er bij overeenkomst staat en bij annuleren daarvan leest, lijkt er wat anders te staan. Als ze willen kunnen ze natuurlijk altijd zeggen dat ze bedoelen dat de bestelling actief is, als in, de aanvraag is goedgekeurd en er is een overeenkomst gesloten conform wat in algemene voorwaarden staat over een overeenkomst.
rowicom schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 10:42:
[...]

Dit zegt chatbot Anouk er van, maar we gaan het maandag van je horen! Het zou toch idioot zijn als ze eerst kosten maken om het modem toe te sturen en jij het vermoedelijk op hun kosten weer terugstuurt terwijl jij ze tevoren al laat weten dat je er vanaf wilt zien ;-)[Afbeelding]
Ah, dan stelde jij betere vragen! Ik kreeg bij vragen naar tot wanneer je kan annuleren alleen dat ik de klantenservice moet bellen. Dit klinkt beter, en conform 14 dagen na ingang abonnement ipv na ingang wat zij als overeenkomst beschrijven in algemene voorwaarden.

Bij mij inderdaad ook dat als ik de postcode check doe er €20 staat ipv €25.

• rowicom
carolien89 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 11:20:
[...]

Ah, dan stelde jij betere vragen! Ik kreeg bij vragen naar tot wanneer je kan annuleren alleen dat ik de klantenservice moet bellen. Dit klinkt beter, en conform 14 dagen na ingang abonnement ipv na ingang wat zij als overeenkomst beschrijven in algemene voorwaarden.
Ja. Maar de vraag blijft: moet je eerst verplicht de activatie van je modem afwachten als je wilt annuleren vóór toezenden van het installatiepakket. Tekstueel zou er door HN nog eens een stofkam door moeten.

• carolien89
rowicom schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 11:34:
[...]

Ja. Maar de vraag blijft: moet je eerst verplicht de activatie van je modem afwachten als je wilt annuleren vóór toezenden van het installatiepakket. Tekstueel zou er door HN nog eens een stofkam door moeten.
Dat lijkt me niet het geval, maar het staat er inderdaad niet expliciet. Er kan inderdaad eea duidelijker tekstueel.

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:45
carolien89 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 11:20:
[...]

Dat dacht ik ook, maar als je wat er bij overeenkomst staat en bij annuleren daarvan leest, lijkt er wat anders te staan. Als ze willen kunnen ze natuurlijk altijd zeggen dat ze bedoelen dat de bestelling actief is, als in, de aanvraag is goedgekeurd en er is een overeenkomst gesloten conform wat in algemene voorwaarden staat over een overeenkomst.

[...]

Bij mij inderdaad ook dat als ik de postcode check doe er €20 staat ipv €25.
Nette prijs, ik krijg bij mij alleen 25 euro. Nog steeds een prima deal!

• Rojado
  • Nu online
Lijkt wel de postcode loterij, de een 25 en de ander 20 euro. 😊

Wat waarschijnlijk wel gaat gebeuren n.a.v. de vermelding ‘daarna betaal je het normale tarief’ dat tegen die tijd een jaar voorbij is en er ondertussen een indexering heeft plaatsgevonden en er niet 45 euro (1gB abonnement) betaald moet worden maar met bijvoorbeeld 3,5% indexering (gebruikelijk bij providers) 46,60 euro per maand. Dat staat verder dan ook nog eens los van de prijsgarantie, die immers sowieso niet meer van toepassing is.

[ Voor 77% gewijzigd door Rojado op 04-07-2026 13:44 ]

• rowicom
Rojado schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 13:30:

Wat waarschijnlijk wel gaat gebeuren n.a.v. de vermelding ‘daarna betaal je het normale tarief’ dat tegen die tijd een jaar voorbij is en er ondertussen een indexering heeft plaatsgevonden en er niet 45 euro (1gB abonnement) betaald moet worden maar met bijvoorbeeld 3,5% indexering (gebruikelijk bij providers) 46,60 euro per maand. Dat staat verder dan ook nog eens los van de prijsgarantie, die immers sowieso niet meer van toepassing is.
Nou, dat denk ik niet hoor. Er staat expliciet genoemd, in het voorbeeld internet 100/25 twee jaar, afgesloten voor 1 juli, dat na een jaar de prijs van 30 naar 35 gaat. En dan gaat direct de 5 jaar prijsgarantie lopen. Dat zijn harde bedragen en daar is mijns inziens geen ruimte meer voor een stiekeme inflatiecorrectie. Anders hadden ze dat voorbehoud nu al moeten noemen.

• Rojado
  • Nu online
rowicom schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 13:53:
[...]

Nou, dat denk ik niet hoor. Er staat expliciet genoemd, in het voorbeeld internet 100/25 2 twee jaar, afgesloten voor 1 juli, dat na een jaar de prijs van 30 naar 35 gaat. En dan gaat direct de 5 jaar prijsgarantie lopen. Dat zijn harde bedragen en daar is mijns inziens geen ruimte meer voor een stiekeme inflatiecorrectie. Anders hadden ze dat voorbehoud nu al moeten noemen.
Dan heb je mijn quote niet goed gelezen.

De prijzen van 25 en 20 euro gaan niet samen met een prijsgarantie voor vijf jaar. Nu is de aanvullende zin ‘daarna betaal je het normale tarief’ van toepassing en daar gaat geheid (over de huidige tarieven binnen nu en 12 maanden ) indexering overheen komen. De 20 en 25 euro bedragen gelden immers voor na 1 juli.

De combi (30 euro voor de eerste 8 dan wel 12 maanden + 5 jaar prijsgarantie) was tot 1 juli. waarbij indexering geen rol gaat spelen. De aanvullende zin tot 1 juli was ‘De maandelijkse kosten van deze pakketten blijven na je introductiekorting gegarandeerd 5 jaar gelijk’

• carolien89
Rojado schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 13:30:

Dat zou inderdaad kunnen. Maar stel al dat ik direct bij de overgang naar normale tarief na 8 maanden bij jaarcontract die €1,60 * 4 verhoging krijg, dan is dat alsnog een hoop minder geld dan de 8 * €10 extra korting bij een jaarcontract ten opzichte van de deal die ik nu heb. Al helemaal omdat ik toch altijd na contract overstap met een nieuwe deal, dus verliezen prijsgarantie doet me dan niet zoveel.

• Rojado
  • Nu online
carolien89 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 14:29:
[...]

Dat zou inderdaad kunnen. Maar stel al dat ik direct bij de overgang naar normale tarief na 8 maanden bij jaarcontract die €1,60 * 4 verhoging krijg, dan is dat alsnog een hoop minder geld dan de 8 * €10 extra korting bij een jaarcontract ten opzichte van de deal die ik nu heb. Al helemaal omdat ik toch altijd na contract overstap met een nieuwe deal, dus verliezen prijsgarantie doet me dan niet zoveel.
Dat klopt helemaal, die 20 of 25 euro is ook zonder prijsgarantie een super deal (ook met indexatie). En al helemaal als je vaker overstapt. Ik heb dat in het verleden voor een internetprovider nauwelijks gedaan maar heb nu wel een en ander zo ingericht dat ik in de toekomst alleen het modem hoef te wisselen en in bridge modus te zetten. Alles wat er achter komt blijft dan gewoon werken. Dat maakt overstappen een stuk gemakkelijker, dus wie weet wat ik de komende jaren ga doen 😉

• elponchis
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-07 23:35
carolien89 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 08:58:
Ik stap per 1 augustus over, en de deal was €30 per maand voor 12 maanden bij tweejarig contract, en voor 8 maanden bij eenjarig contract. Als ik het nu nogmaals invul op de site, krijg ik €20 per maand voor dezelfde periodes te zien. Ik denk er dus sterk over te annuleren en opnieuw te bestellen. Ik dacht dat dat altijd tot 14 dagen na ingang abonnement kan, maar twijfel daar nu toch over. In het contract staat 'Je kunt je abonnement zonder reden annuleren binnen 14 dagen na activatie van je bestelling.'. Mijn abonnement is nog niet geactiveerd, maar ze hebben het over activatie van je bestelling, niet abonnement. In de algemene voorwaarden staat 'De herroepingstermijn eindigt veertien kalenderdagen na de datum waarop onze overeenkomst tot stand komt; als het gaat om een overeenkomst voor een dienst.'. Bij het deel over overeenkomst staat: 'We hebben pas samen een overeenkomst als wij de aanvraag hebben geaccepteerd. Hiervan is sprake als we jou een bestelbevestiging hebben gestuurd.'. Toch maar even maandag afwachten dan, zodat ik ze kan bellen..

Ik had nu ook tweejarig gekozen (ivm tweejarig hollandsnieuwe mobiel abonnement icm nieuwe telefoon), maar denk erover om als ik nog kan annuleren, toch voor eenjarig te gaan. Ik ben bij annuleren en opnieuw bestellen wel de prijsgarantie kwijt, maar ik wissel toch elke keer na aflopen contract naar de beste aanbieding, dus dat interesseert me niet zoveel.

Hebben anderen dit ook gehad? En ervaring met hoe die annuleren termijn gebruikt wordt in praktijk?

En hebben mensen hier 2 jaar gekozen, of iedereen 1 jaar?
Niet gewoon 25 euro? Dat is wat ik te zien krijg.. Overigens is er nu via keuze.nl ook een cashback van 50 euro voor Hollandsnieuwe internet :)

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:55
Ik heb nu internet via Ziggo en mobiel via HN, ik krijg combivoordeel op dat mobiele abo, dubbel zoveel minuten/mb's. Fijn, want zo kan ik met een lekker goedkoop mobiel abo af.

Als ik ook voor internet direct naar HN ga, blijft dat combivoordeel dan zoals het nu is?

Ik zie wel staan dat ik combivoordeel krijg, "extra veel minuten/mb", maar niet gespecificeerd hoeveel extra minuten/mb dan.

• JaapB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:12
migchiell schreef op maandag 6 juli 2026 @ 10:30:
Ik heb nu internet via Ziggo en mobiel via HN, ik krijg combivoordeel op dat mobiele abo, dubbel zoveel minuten/mb's. Fijn, want zo kan ik met een lekker goedkoop mobiel abo af.

Als ik ook voor internet direct naar HN ga, blijft dat combivoordeel dan zoals het nu is?

Ik zie wel staan dat ik combivoordeel krijg, "extra veel minuten/mb", maar niet gespecificeerd hoeveel extra minuten/mb dan.
Ik heb sinds anderhalve maand internet en tv van HN en het combivoordeel van mobiel is gewoon gebleven na de overstap van ziggo.

bijnaleek

• carolien89
Nou, het was even een bevalling, maar het is gelukt.

Annuleren kan inderdaad tot 14 dagen nadat je modem actief is, en op elk moment tussen plaatsen bestelling en dat moment. Het annuleren vanochtend ging telefonisch heel soepel. Het opnieuw bestellen wat minder - ik had expres een uur gewacht na de bevestiging van de annulering, maar zowel vanochtend via mobiel als vanmiddag via laptop deed ik een bestelling, kwam ik op het scherm dat de bestelling gedaan was etc, maar kreeg ik geen bevestigingsmail. Vanochtend na anderhalf uur gebeld, de order was nergens in het systeem te vinden, maar op advies toch nog even langer gewacht. Nog twee uur later weer gebeld, nog steeds niet vindbaar. Vanmiddag dus via ander apparaat nogmaals geprobeerd, maar zelfde riedeltje. Weer gebeld na anderhalf uur, maar weer niet te vinden in systeem. Gekke is dat bij beide wél de cashback via cashbackxl bevestigd is, dus ergens is er wel iets gebeurd, maar daarna is de order weer verdwenen. Omdat wel een nieuw abonnement zonder €30 extra cashback nog steeds wel beter is dan géén abonnement, de derde keer maar telefonisch afgesloten. Dat gaat via een net iets ander systeem. Hij gaf aan dat ik vlak voor 18u nog even kon bellen als ik dan nog geen bevestiging had (dat was bijna uur na bestellen), dat gedaan, maar toen kon hij hem in elk geval wél in het systeem terugvinden. En twintig minuten geleden de bevestiging dan eindelijk gehad, hoera!

Wel €120 bespaard, dus alsnog wel de moeite waard. Alleen jammer van de cashback, maargoed. Dat is wat het is. En dus wel voor 2 jaar gegaan. Met de huidige deals bij andere providers voor 1 jaar, zou 1 jaar HN en 1 jaar een ander alsnog duurder zijn dan 2 jaar HN. Dus makkelijke keuze, en lekker om wat langer niet op zoek te hoeven naar nieuwe deals ;). Ingangsdatum 6 augustus, dus als alles is aangesloten zal ik updaten hoe het bevalt!

• roy.van.geel
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-07 17:18
Kan iemand aangeven welke merk en type modem je van HN krijgt? Wij hebben smart Siemens apparatuur in huis en die hadden voorheen problemen icm Ziggo apparatuur.

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:49
roy.van.geel schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 09:07:
Kan iemand aangeven welke merk en type modem je van HN krijgt? Wij hebben smart Siemens apparatuur in huis en die hadden voorheen problemen icm Ziggo apparatuur.
De Sagemcom F3896LG, zelfde model als het zwarte ziggo modem alleen dan met HollandsNieuwe firmware en logo er op.

• rowicom
roy.van.geel schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 09:07:
Even voor mijn nieuwsgierigheid... Wat moet de coöperatie tussen de modem en de Siemens apparatuur worden?

• roy.van.geel
rowicom schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 14:08:
[...]

Even voor mijn nieuwsgierigheid... Wat moet de coöperatie tussen de modem en de Siemens apparatuur worden?
Behoorlijle historie met mijn Siemens apparatuur achter de rug (oven, vaatwasser, afzuigkap, droger, wasmachine). Allen smart apparaten en te verbinden met Home Connect. Wij hebben bij de aanschaf van deze apparaten meteen allerlei gekke storingen gehad, oa vastlopende displays, traagheid, verbinding maken / instant verbreken met home connect. Siemens monteurs tig keer geweest, zeggen dat het frequentieschommelingen in de elektriciteit zijn (geen 50 stabiel volgens hun meetapparatuur), harmonischen, netvervuiling. Werd welles/nietes spel, want elektriciens en Enexis meten wel stabiel 50hz. En sinds we waren overgestapt van Ziggo naar Delta waren de problemen weg, ook de metingen van de Siemens monteurs waren vele malen beter. Vermoedelijk dat het dus iets met het modem/wifi extenders te maken heeft gehad. Het is ondertussen alweer een tijdje geleden, maar ik lees nu meer problemen met home connect en de puma chip op oa het ziggo forum. Misschien dat het continue connecten/disconnecten die apparatuur laat flippen? Daarnaast staat op de faq van siemens ook een puntje over het ziggo modem. Lekker kort verhaal 😅

• elponchis
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-07 23:35
roy.van.geel schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 19:33:
[...]

Behoorlijle historie met mijn Siemens apparatuur achter de rug (oven, vaatwasser, afzuigkap, droger, wasmachine). Allen smart apparaten en te verbinden met Home Connect. Wij hebben bij de aanschaf van deze apparaten meteen allerlei gekke storingen gehad, oa vastlopende displays, traagheid, verbinding maken / instant verbreken met home connect. Siemens monteurs tig keer geweest, zeggen dat het frequentieschommelingen in de elektriciteit zijn (geen 50 stabiel volgens hun meetapparatuur), harmonischen, netvervuiling. Werd welles/nietes spel, want elektriciens en Enexis meten wel stabiel 50hz. En sinds we waren overgestapt van Ziggo naar Delta waren de problemen weg, ook de metingen van de Siemens monteurs waren vele malen beter. Vermoedelijk dat het dus iets met het modem/wifi extenders te maken heeft gehad. Het is ondertussen alweer een tijdje geleden, maar ik lees nu meer problemen met home connect en de puma chip op oa het ziggo forum. Misschien dat het continue connecten/disconnecten die apparatuur laat flippen? Daarnaast staat op de faq van siemens ook een puntje over het ziggo modem. Lekker kort verhaal 😅
Ik heb alleen een bosch wasdroger en heb geen problemen hiermee eerlijk gezegd. Heb wel een eigen mesh set van tp link, dus geen wifi extenders van Ziggo geïnstalleerd.

• Jumpman
Zojuist gebeld naar HollandsNieuwe gezien het abonnement wat ik had afgesloten in maart 2026 en net is ingegaan een stuk goedkoper was geworden. Omdat de activatie van de router binnen de veertien dagen zat netjes omgezet naar de actuele prijzen €20,00/€25.00 (afhankelijk van postcode) voor acht maanden en daarna €45,00 bij een éénjarig Internet Only 1 Gbit abonnement. Hulde!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:13
Jumpman schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 10:24:
Zojuist gebeld naar HollandsNieuwe gezien het abonnement wat ik had afgesloten in maart 2026 en net is ingegaan een stuk goedkoper was geworden. Omdat de activatie van de router binnen de veertien dagen zat netjes omgezet naar de actuele prijzen €20,00/€25.00 (afhankelijk van postcode) voor acht maanden en daarna €45,00 bij een éénjarig Internet Only 1 Gbit abonnement. Hulde!
Hiermee vervalt wel de 5 jaar prijsgarantie neem ik aan? Op zich prima als je toch elk jaar overstapt..
Vanwaar eigenlijk het prijsverschil per postcode..? Ik kom op 25 nu ipv 30 zie ik

• Jumpman
bureno schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 11:45:
[...]

Hiermee vervalt wel de 5 jaar prijsgarantie neem ik aan? Op zich prima als je toch elk jaar overstapt..
Vanwaar eigenlijk het prijsverschil per postcode..? Ik kom op 25 nu ipv 30 zie ik
Weet ik niet, wellicht regio's waar ze meer voet aan de grond willen krijgen?

• roy.van.geel
carolien89 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 19:03:
Nou, het was even een bevalling, maar het is gelukt.

Annuleren kan inderdaad tot 14 dagen nadat je modem actief is, en op elk moment tussen plaatsen bestelling en dat moment. Het annuleren vanochtend ging telefonisch heel soepel. Het opnieuw bestellen wat minder - ik had expres een uur gewacht na de bevestiging van de annulering, maar zowel vanochtend via mobiel als vanmiddag via laptop deed ik een bestelling, kwam ik op het scherm dat de bestelling gedaan was etc, maar kreeg ik geen bevestigingsmail. Vanochtend na anderhalf uur gebeld, de order was nergens in het systeem te vinden, maar op advies toch nog even langer gewacht. Nog twee uur later weer gebeld, nog steeds niet vindbaar. Vanmiddag dus via ander apparaat nogmaals geprobeerd, maar zelfde riedeltje. Weer gebeld na anderhalf uur, maar weer niet te vinden in systeem. Gekke is dat bij beide wél de cashback via cashbackxl bevestigd is, dus ergens is er wel iets gebeurd, maar daarna is de order weer verdwenen. Omdat wel een nieuw abonnement zonder €30 extra cashback nog steeds wel beter is dan géén abonnement, de derde keer maar telefonisch afgesloten. Dat gaat via een net iets ander systeem. Hij gaf aan dat ik vlak voor 18u nog even kon bellen als ik dan nog geen bevestiging had (dat was bijna uur na bestellen), dat gedaan, maar toen kon hij hem in elk geval wél in het systeem terugvinden. En twintig minuten geleden de bevestiging dan eindelijk gehad, hoera!

Wel €120 bespaard, dus alsnog wel de moeite waard. Alleen jammer van de cashback, maargoed. Dat is wat het is. En dus wel voor 2 jaar gegaan. Met de huidige deals bij andere providers voor 1 jaar, zou 1 jaar HN en 1 jaar een ander alsnog duurder zijn dan 2 jaar HN. Dus makkelijke keuze, en lekker om wat langer niet op zoek te hoeven naar nieuwe deals ;). Ingangsdatum 6 augustus, dus als alles is aangesloten zal ik updaten hoe het bevalt!
Staat dit ergens zwart op wit? Ik haal uit de algemene voorwaarden dat de bedenktijd (herroepingstermijn) is gekoppeld aan de fysieke ontvangst van de hardware, en niet aan het moment van activatie. Stom eigenlijk, want dan kun je de boel ook niet uitproberen als je het ver vantevoren ontvangt.

• rowicom
roy.van.geel schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 13:45:
[...]

Staat dit ergens zwart op wit? Ik haal uit de algemene voorwaarden dat de bedenktijd (herroepingstermijn) is gekoppeld aan de fysieke ontvangst van de hardware, en niet aan het moment van activatie. Stom eigenlijk, want dan kun je de boel ook niet uitproberen als je het ver vantevoren ontvangt.
Gebruik de chatbot Anouk op de site van HN internet. Stel de vraag 'hoe lang bedenktijd' en je krijgt het antwoord. Spoiler: inderdaad 14 dagen na activatie.

• bureno
Jumpman schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 10:24:
Zojuist ook even gebeld met HN, de vriendelijke dame aan de lijn vertelde me dat aanpassen naar huidige actieprijs van €25 niet mogelijk is (maar later omschreef ze het als "niet geadviseerd") en dat dan inderdaad de 5 jaar prijsgarantie vervalt. Later TV uitzetten kan overigens wel met behoud van de prijsgarantie. Enige optie zou zijn abbo opzeggen en weer direct aanvragen, maar lijkt me administratief gezien ook niet heel wenselijk.. Nog even overwegen welke optie ik kies

• Jumpman
bureno schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 17:24:
[...]

Zojuist ook even gebeld met HN, de vriendelijke dame aan de lijn vertelde me dat aanpassen naar huidige actieprijs van €25 niet mogelijk is (maar later omschreef ze het als "niet geadviseerd") en dat dan inderdaad de 5 jaar prijsgarantie vervalt. Later TV uitzetten kan overigens wel met behoud van de prijsgarantie. Enige optie zou zijn abbo opzeggen en weer direct aanvragen, maar lijkt me administratief gezien ook niet heel wenselijk.. Nog even overwegen welke optie ik kies
Dit hebben ze vandaag denk ik bij mij gedaan. Internet ging er vijf minuten af en kwam er weer op. Ik kreeg eerst een e-mail uw abonnement is beëindigd en toen vijf minuten daarna bedankt voor uw bestelling, weer later was mijn account op de website bijgewerkt.

Zou je ook nu acht maanden TV aan kunnen zetten en en dan de laatste vier maanden uit? Dus dat je wel voor die laatste vier maanden €45,00 voor alleen Internet betaald?

• bureno
Ik vermoed van wel, dat ben ik ook van plan over 8 maanden; en dan over naar NLZiet.. Ik heb overigens Internet&TV afgesloten, in de app staat TV aan maar die kan ik zo te zien nu al uitschakelen als ik zou willen..

[ Voor 10% gewijzigd door bureno op 08-07-2026 20:04 ]

• rowicom
bureno schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 20:02:
Ik vermoed van wel, dat ben ik ook van plan over 8 maanden; en dan over naar NLZiet.. Ik heb overigens Internet&TV afgesloten, in de app staat TV aan maar die kan ik zo te zien nu al uitschakelen als ik zou willen..
Lees dan vooral het NLZiet topic hier op Tweakers.

• HiepHoi82
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-07 16:19
Ben vandaag overgegaan van Ziggo naar HN.

Even modem in bridge mode plaatsen, behield oude wan ip van Ziggo zelfs.

Daarna de tv app op de Apple tv vervangen en klaar.

Haal mooi de geadverteerde snelheden, al lijkt mijn eigen wifi nu vooral de beperkende factor te worden nu

• TheLion01
rowicom schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 23:25:
Dan is jouw probleem toch weer anders dan de klagers op het forum van Ziggo. Die hebben het allemaal over het WebOS op een LG oled tv. En als het een generiek probleem zou zijn met die app,, dan hadden zich hier toch wel meer HN-nieuwelingen gemeld met irritaties bij het kijken naar de HN-app?

Heb je de HN app op die tv wel eens op een extern android kastje of chromecast op een hdmi poort gedraaid?
Sinds iets van 2 weken heb ik dit probleem niet meer ondervonden! :*) Ik denk dat er een update is geweest van de hn tv-app. Alles werkt nu perfect, zowel internet als TV.
Draadloos bereik van het modem is zoals eerder gezegd ook boven verwachting goed, zels op zolder haal ik een prima snelheid. Alleen de achterkant van de tuin haalt hij net niet, dus daarvoor zoek ik nog een goede (en goedkope) oplossing. Het deco-setje wat je bij hn kan kopen lijkt me een beetje overkill en volgens mij kun je die alleen instellen met een smartphone en TP-link account. Voorheen bij KPN gebruik gemaakt van SuperWifi extenders, voor in de tuin en op zolder, waarbij het modem de mesh-master was.

• rowicom
Ik heb vóór 1 juli een contract afgesloten bij HN met 5 jaar prijsgarantie, ingangsdatum 1 oktober. Door omstandigheden wil ik die ingangsdatum vervroegen naar 1 augustus a.s.
Iemand die weet of dat via de klantenservice mogelijk is?

• cobusr1
Bel je maandag toch gewoon even dan weet je het ?

• rowicom
cobusr1 schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 20:57:
Bel je maandag toch gewoon even dan weet je het ?
Goeie tip 😉

• easyriider
  • Niet online
bureno schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 11:45:
[...]

Tot maandag betaalt iedereen 20 euro per maand voor het eerste jaar volgens de website.

[ Voor 4% gewijzigd door easyriider op 11-07-2026 23:25 ]

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hoe zijn de ervaringen tot nu toe met Hollandsnieuwe Internet en TV? Ik twijfel om toch eens een jaartje over te stappen. Had jarenlang Ziggo (werkte goed) en nu KPN. Ondanks dat glasvezel wel erg fijn is, zijn ze wel een stuk duurder dan Hollandsnieuwe nu.

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:52

The Third Man

The Third Jellyfish

@THE_BASE de verschillen zijn marginaal omdat het gewoon een rebranding van Ziggo's eigen product is. Net als dat HollandsNieuwe mobiel ook gewoon Vodafone's budget merk is.

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:02
Als Ziggo beviel en goed werkte dan zal hollandsnieuwe ook wel bevallen. Ik merk iig geen verschil qua stabiliteit, had hiervoor Ziggo. Heb overigens TV via NLZiet dus over de TV app van HN kan ik je weinig vertellen 🙂

Inderdaad is de prijs scherp. Je moet alleen even goed kijken of je de extra's van Ziggo nodig hebt/handig vindt. Denk bijvoorbeeld aan de SmartWifi pods, next mini maar bijvoorbeel ook de bereikbaarheid van de klantenservice in het weekend.

[ Voor 3% gewijzigd door musicfreak op 13-07-2026 20:13 ]

• THE_BASE
  • Niet online
musicfreak schreef op maandag 13 juli 2026 @ 20:12:
Als Ziggo beviel en goed werkte dan zal hollandsnieuwe ook wel bevallen. Ik merk iig geen verschil qua stabiliteit, had hiervoor Ziggo. Heb overigens TV via NLZiet dus over de TV app van HN kan ik je weinig vertellen 🙂

Inderdaad is de prijs scherp. Je moet alleen even goed kijken of je de extra's van Ziggo nodig hebt/handig vindt. Denk bijvoorbeeld aan de SmartWifi pods, next mini maar bijvoorbeel ook de bereikbaarheid van de klantenservice in het weekend.
Nee, niets nodig, alleen de internetverbinding. Wel gekozen voor tv, is 8 maanden gratis. We hebben NLZIET, dus kijken of we die tijd HNTV kunnen gebruiken. We kunnen het allicht eens een tijdje proberen!

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line

• THE_BASE
  • Niet online
The Third Man schreef op maandag 13 juli 2026 @ 20:11:
@THE_BASE de verschillen zijn marginaal omdat het gewoon een rebranding van Ziggo's eigen product is. Net als dat HollandsNieuwe mobiel ook gewoon Vodafone's budget merk is.
Bedankt, had al een vermoeden. Wilde het toch even zeker weten. Over Ziggo was ik altijd te spreken tot ze niets meer voor bestaande klanten wilden doen.

• rowicom
THE_BASE schreef op maandag 13 juli 2026 @ 20:01:
Hoe zijn de ervaringen tot nu toe met Hollandsnieuwe Internet en TV? Ik twijfel om toch eens een jaartje over te stappen. Had jarenlang Ziggo (werkte goed) en nu KPN. Ondanks dat glasvezel wel erg fijn is, zijn ze wel een stuk duurder dan Hollandsnieuwe nu.
Wat is er zo fijn aan glasvezel nu je bij HN nog maar maximaal 100 Mbit upload af kunt nemen?Had je die fors hogere uploadsnelheid van glasvezel toen nodig en nu niet meer?

• THE_BASE
  • Niet online
rowicom schreef op maandag 13 juli 2026 @ 20:41:
[...]

Wat is er zo fijn aan glasvezel nu je bij HN nog maar maximaal 100 Mbit upload af kunt nemen?Had je die fors hogere uploadsnelheid van glasvezel toen nodig en nu niet meer?
Het was vooral mooi meegenomen voor af en toe uploaden, maar 100 Mbit zou ook gewoon voldoende zijn. Duurt het iets langer. Ik zal eerlijk zeggen dat ik liever alles bij KPN heb, maar ja, korting hé. Het lonkt toch...

Pagina: 1 2 3 4 Laatste