[HollandsNieuwe vast internet] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 13:27

red bull

Keeps me awake !

ja das HN (gsm) icm HN(internet).

Lijkt ook voordeel bij HN(gsn) icm Ziggo

Maar VF(GSM) met HN(internet) lijkt geen korting op te leveren

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:09

Winkiller

De Mopperpot

:$ verkeerd gelezen, ja dan ben je de sigaar, mobiel ook even overstappen als dat kan.

• Doessie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:46
Voor de 'overstappers' onder ons die de afgelopen juni zijn over gegaan (in mijn geval Ziggo),houdt goed je eindafrekening in de gaten.In mijn geval is de maand juni gecrediteerd en de maand juli (nu dus) afgeschreven door Ziggo. Dit is dus inclusief de inflatieverhoging en die 2,50 euro verplichte 'sportzendergeneuzel'. Ben zelf overgegaan op 25 juni en neem dus vanaf die datum niets meer af van Ziggo provider. Maand juni had dus afgeschreven moeten worden en maand juli gecrediteerd. Ziggo doet het dus precies andersom. Maarr eind juli blijkt er dan nog een devinitieve eindafrekening te komen waarin alles exact verrekend wordt. Dit ter info en ik wacht het af eind deze maand.

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:33
Heeft iemand al eens geprobeerd wat er gebeurd als je een Ziggo Mediabox (Next bijv.) aansluit? Werkt dat nog gewoon? Of wordt dat actief afgesloten en kan je alleen de App gebruiken?

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

fishman schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:51:
Heeft iemand al eens geprobeerd wat er gebeurd als je een Ziggo Mediabox (Next bijv.) aansluit? Werkt dat nog gewoon? Of wordt dat actief afgesloten en kan je alleen de App gebruiken?
Die heb je te leen van Ziggo en moet je terugsturen als je overstapt.

• fishman
Winkiller schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:00:
[...]

Die heb je te leen van Ziggo en moet je terugsturen als je overstapt.
Dat weet ik, maar dat was niet mijn vraag. ;)

• Rojado
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 18:50
Doessie schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:11:
Voor de 'overstappers' onder ons die de afgelopen juni zijn over gegaan (in mijn geval Ziggo),houdt goed je eindafrekening in de gaten.In mijn geval is de maand juni gecrediteerd en de maand juli (nu dus) afgeschreven door Ziggo. Dit is dus inclusief de inflatieverhoging en die 2,50 euro verplichte 'sportzendergeneuzel'. Ben zelf overgegaan op 25 juni en neem dus vanaf die datum niets meer af van Ziggo provider. Maand juni had dus afgeschreven moeten worden en maand juli gecrediteerd. Ziggo doet het dus precies andersom. Maarr eind juli blijkt er dan nog een devinitieve eindafrekening te komen waarin alles exact verrekend wordt. Dit ter info en ik wacht het af eind deze maand.
Hier exact hetzelfde, ben benieuwd of dat automatisch goed komt, even later hier afstemmen met elkaar

• JaapB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:29
fishman schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:51:
Na het aansluiten van het HN modem kreeg ik mail van Ziggo dat hun dienst gestopt was en de next mini was ook per direct zenderloos.

De ziggo go app bleef nog een paar dagen werken overigens.

bijnaleek

• Doessie
Rojado schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 16:17:
[...]

Hier exact hetzelfde, ben benieuwd of dat automatisch goed komt, even later hier afstemmen met elkaar
Ik heb Ziggo vanmiddag hier even over gebeld. De meneer begreep niet helemaal wat ik bedoelde maar bevestigde dat het op mijn eindafrekening op 20 Juli die komen gaat allemaal verrekend wordt.

Ga er bij deze wel vanuit dat ik rond die tijd nog kan inloggen op mijn Ziggo facturen en verrekeningen.

het gaat niet om tientallen euro's ,als ze dit bij al hun oude klanten doen en niemand valt het op,tikt het aardig aan voor een 'mega bedrijf'. Maar we houden het in de gaten.

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Dit gaat als jaren zo. Er wordt vooruit gefactureerd zo lang de einddatum van het abonnement nog niet bereikt is. Daarna volgt een verrekening.

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Doessie schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:11:
Maarr eind juli blijkt er dan nog een devinitieve eindafrekening te komen waarin alles exact verrekend wordt. Dit ter info en ik wacht het af eind deze maand.
Ik ben half mei overgegaan en heb afgelopen maand een eindfactuur gekregen met anderhalve maand teveel betaalde abonnementskosten en die zijn weer op m'n rekening teruggestort.

• fishman
JaapB schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 16:28:
[...]

Na het aansluiten van het HN modem kreeg ik mail van Ziggo dat hun dienst gestopt was en de next mini was ook per direct zenderloos.

De ziggo go app bleef nog een paar dagen werken overigens.
Duidelijk, Dankjewel

• Doessie
Jay-B schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 17:47:
Dit gaat als jaren zo. Er wordt vooruit gefactureerd zo lang de einddatum van het abonnement nog niet bereikt is. Daarna volgt een verrekening.
Je gaat toch niet Juli factureren en afschrijven en de maand Juni crediteren. Doe het dan andersom als je weet dat per 1 Juli alle prijzen al jarenlang omhoog gaan. Voor de voorgaande maanden maakt het niet uit als je opzegt,dan zijn de afschrijvingen gelijk.

Verders ben ik tevreden met HollandsNieuwe tot nu toe. Geen uitvallers of haperingen met zowel internet als tv.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Overstap naar HN internet & tv per 1-7-2026 is foutloos verlopen.

• carolien89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:50
Ik stap per 1 augustus over, en de deal was €30 per maand voor 12 maanden bij tweejarig contract, en voor 8 maanden bij eenjarig contract. Als ik het nu nogmaals invul op de site, krijg ik €20 per maand voor dezelfde periodes te zien. Ik denk er dus sterk over te annuleren en opnieuw te bestellen. Ik dacht dat dat altijd tot 14 dagen na ingang abonnement kan, maar twijfel daar nu toch over. In het contract staat 'Je kunt je abonnement zonder reden annuleren binnen 14 dagen na activatie van je bestelling.'. Mijn abonnement is nog niet geactiveerd, maar ze hebben het over activatie van je bestelling, niet abonnement. In de algemene voorwaarden staat 'De herroepingstermijn eindigt veertien kalenderdagen na de datum waarop onze overeenkomst tot stand komt; als het gaat om een overeenkomst voor een dienst.'. Bij het deel over overeenkomst staat: 'We hebben pas samen een overeenkomst als wij de aanvraag hebben geaccepteerd. Hiervan is sprake als we jou een bestelbevestiging hebben gestuurd.'. Toch maar even maandag afwachten dan, zodat ik ze kan bellen..

Ik had nu ook tweejarig gekozen (ivm tweejarig hollandsnieuwe mobiel abonnement icm nieuwe telefoon), maar denk erover om als ik nog kan annuleren, toch voor eenjarig te gaan. Ik ben bij annuleren en opnieuw bestellen wel de prijsgarantie kwijt, maar ik wissel toch elke keer na aflopen contract naar de beste aanbieding, dus dat interesseert me niet zoveel.

Hebben anderen dit ook gehad? En ervaring met hoe die annuleren termijn gebruikt wordt in praktijk?

En hebben mensen hier 2 jaar gekozen, of iedereen 1 jaar?

[ Voor 54% gewijzigd door carolien89 op 04-07-2026 09:27 ]

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-08 14:17
Even een minder relevante vraag... Annuleren kan toch natuurlijk ook als het modem nog niet eens verzonden is? Ik heb een ingangsdatum van 30 september ingevuld, maar ben in die gehele periode (en daarna nog 14 dagen) vrij om te annuleren toch?

• carolien89
rowicom schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 09:26:
Even een minder relevante vraag... Annuleren kan toch natuurlijk ook als het modem nog niet eens verzonden is? Ik heb een ingangsdatum van 30 september ingevuld, maar ben in die gehele periode (en daarna nog 14 dagen) vrij om te annuleren toch?
Ik was mijn post net nog aan het aanpassen - ik dacht altijd dus ook van wel, maar ik twijfel nu dus gezien de verwoordingen (zie post hierboven). Ik ga maandag bellen om het na te vragen als niemand hier er ervaring mee heeft, dan zal ik het antwoord ook nog even laten weten!

• rowicom
Volgens mij bedoelen ze met 'activatie van je bestelling' dat het door jou bestelde daadwerkelijk actief moet zijn. In geval van een internetabonnement dus tot 14 dagen nadat je modem geactiveerd is. Wat zou er anders dan dat nog geactiveerd kunnen worden bij een bestelling met een latere ingangsdatum dan 14 dagen? In jouw geval: wat kunnen ze activeren vòòr 1 augustus?

• easyriider
  • Niet online
carolien89 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 08:58:
Als ik het nu nogmaals invul op de site, krijg ik €20 per maand voor dezelfde periodes te zien. Ik denk er dus sterk over te annuleren en opnieuw te bestellen.
Als ik de website bekijk is het nu 25 i.p.v. 30 euro tijdens het eerste jaar. Echter de 5 jaar prijsgarantie is er niet meer.

• rowicom
easyriider schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 10:32:
[...]

Als ik de website bekijk is het nu 25 i.p.v. 30 euro tijdens het eerste jaar. Echter de 5 jaar prijsgarantie is er niet meer.
Blij dat ik nog besteld heb in de periode dat de prijsgarantie aangeboden werd. Want als je een tweejarig abonnement neemt, dan gaat de prijsgarantie van 5 jaar pas in op het moment dat je het reguliere tarief betaalt. Dat moment is bij een tweejarig contract na 1 jaar, dus dan heb je in totaal 6 jaar prijsgarantie. Zes jaar internet 100/25 (in mijn geval) voor 12x30 en 60x35 euro. Ben niet vies van overstappen, maar betwijfel of dat over drie, vier jaar en langer nog steeds voor een dergelijke prijs kan... Televisie scharrel ik er wel ergens bij.

• rowicom
carolien89 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 09:28:
[...]

Ik was mijn post net nog aan het aanpassen - ik dacht altijd dus ook van wel, maar ik twijfel nu dus gezien de verwoordingen (zie post hierboven). Ik ga maandag bellen om het na te vragen als niemand hier er ervaring mee heeft, dan zal ik het antwoord ook nog even laten weten!
Dit zegt chatbot Anouk er van, maar we gaan het maandag van je horen! Het zou toch idioot zijn als ze eerst kosten maken om het modem toe te sturen en jij het vermoedelijk op hun kosten weer terugstuurt terwijl jij ze tevoren al laat weten dat je er vanaf wilt zien ;-)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HJT_dPJclezOXZaeV3TjspBj7Ow=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Qa1xi2XeOZWag6DKtDhAlhrS.jpg?f=user_large

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-08 22:18
Er staat inderdaad 25 Euro maar als je gaat bestellen staat er in eens 20 Euro, inderdaad is de 5 jaar prijsgarantie wel afgelopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3AR23-T8TbGPf7y_z6xHfEtMT_Q=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/bBbe5rPoVltektcHemvi5MDW.png?f=user_large

Collectie

• rowicom
Servpage schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 10:48:
Er staat inderdaad 25 Euro maar als je gaat bestellen staat er in eens 20 Euro, inderdaad is de 5 jaar prijsgarantie wel afgelopen.

[Afbeelding]
Ik weet niet hoever jij dan al in het bestelproces zit, maar als ik bovenstaande keuze maak, dan krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WCXSv2TKjmY3hiRl3OvnQBZmUaY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/buxEg1fY6ZRg1hzYuUSVePYa.jpg?f=user_large

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:44
rowicom schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 11:04:
[...]

Ik weet niet hoever jij dan al in het bestelproces zit, maar als ik bovenstaande keuze maak, dan krijg ik dit:
[Afbeelding]
zodra ik mijn postcode invul om te checken voor beschikbaarheid, verandert de aanbieding direct in een 'speciaal voor jou' aanbod voor 20,-

• carolien89
rowicom schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 10:09:
Volgens mij bedoelen ze met 'activatie van je bestelling' dat het door jou bestelde daadwerkelijk actief moet zijn. In geval van een internetabonnement dus tot 14 dagen nadat je modem geactiveerd is. Wat zou er anders dan dat nog geactiveerd kunnen worden bij een bestelling met een latere ingangsdatum dan 14 dagen? In jouw geval: wat kunnen ze activeren vòòr 1 augustus?
Dat dacht ik ook, maar als je wat er bij overeenkomst staat en bij annuleren daarvan leest, lijkt er wat anders te staan. Als ze willen kunnen ze natuurlijk altijd zeggen dat ze bedoelen dat de bestelling actief is, als in, de aanvraag is goedgekeurd en er is een overeenkomst gesloten conform wat in algemene voorwaarden staat over een overeenkomst.
rowicom schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 10:42:
[...]

Dit zegt chatbot Anouk er van, maar we gaan het maandag van je horen! Het zou toch idioot zijn als ze eerst kosten maken om het modem toe te sturen en jij het vermoedelijk op hun kosten weer terugstuurt terwijl jij ze tevoren al laat weten dat je er vanaf wilt zien ;-)[Afbeelding]
Ah, dan stelde jij betere vragen! Ik kreeg bij vragen naar tot wanneer je kan annuleren alleen dat ik de klantenservice moet bellen. Dit klinkt beter, en conform 14 dagen na ingang abonnement ipv na ingang wat zij als overeenkomst beschrijven in algemene voorwaarden.

Bij mij inderdaad ook dat als ik de postcode check doe er €20 staat ipv €25.

• rowicom
carolien89 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 11:20:
[...]

Ah, dan stelde jij betere vragen! Ik kreeg bij vragen naar tot wanneer je kan annuleren alleen dat ik de klantenservice moet bellen. Dit klinkt beter, en conform 14 dagen na ingang abonnement ipv na ingang wat zij als overeenkomst beschrijven in algemene voorwaarden.
Ja. Maar de vraag blijft: moet je eerst verplicht de activatie van je modem afwachten als je wilt annuleren vóór toezenden van het installatiepakket. Tekstueel zou er door HN nog eens een stofkam door moeten.

• carolien89
rowicom schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 11:34:
[...]

Ja. Maar de vraag blijft: moet je eerst verplicht de activatie van je modem afwachten als je wilt annuleren vóór toezenden van het installatiepakket. Tekstueel zou er door HN nog eens een stofkam door moeten.
Dat lijkt me niet het geval, maar het staat er inderdaad niet expliciet. Er kan inderdaad eea duidelijker tekstueel.

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-08 19:43
carolien89 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 11:20:
[...]

Dat dacht ik ook, maar als je wat er bij overeenkomst staat en bij annuleren daarvan leest, lijkt er wat anders te staan. Als ze willen kunnen ze natuurlijk altijd zeggen dat ze bedoelen dat de bestelling actief is, als in, de aanvraag is goedgekeurd en er is een overeenkomst gesloten conform wat in algemene voorwaarden staat over een overeenkomst.

[...]

Bij mij inderdaad ook dat als ik de postcode check doe er €20 staat ipv €25.
Nette prijs, ik krijg bij mij alleen 25 euro. Nog steeds een prima deal!

• Rojado
Lijkt wel de postcode loterij, de een 25 en de ander 20 euro. 😊

Wat waarschijnlijk wel gaat gebeuren n.a.v. de vermelding ‘daarna betaal je het normale tarief’ dat tegen die tijd een jaar voorbij is en er ondertussen een indexering heeft plaatsgevonden en er niet 45 euro (1gB abonnement) betaald moet worden maar met bijvoorbeeld 3,5% indexering (gebruikelijk bij providers) 46,60 euro per maand. Dat staat verder dan ook nog eens los van de prijsgarantie, die immers sowieso niet meer van toepassing is.

[ Voor 77% gewijzigd door Rojado op 04-07-2026 13:44 ]

• rowicom
Rojado schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 13:30:

Wat waarschijnlijk wel gaat gebeuren n.a.v. de vermelding ‘daarna betaal je het normale tarief’ dat tegen die tijd een jaar voorbij is en er ondertussen een indexering heeft plaatsgevonden en er niet 45 euro (1gB abonnement) betaald moet worden maar met bijvoorbeeld 3,5% indexering (gebruikelijk bij providers) 46,60 euro per maand. Dat staat verder dan ook nog eens los van de prijsgarantie, die immers sowieso niet meer van toepassing is.
Nou, dat denk ik niet hoor. Er staat expliciet genoemd, in het voorbeeld internet 100/25 twee jaar, afgesloten voor 1 juli, dat na een jaar de prijs van 30 naar 35 gaat. En dan gaat direct de 5 jaar prijsgarantie lopen. Dat zijn harde bedragen en daar is mijns inziens geen ruimte meer voor een stiekeme inflatiecorrectie. Anders hadden ze dat voorbehoud nu al moeten noemen.

• Rojado
rowicom schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 13:53:
[...]

Nou, dat denk ik niet hoor. Er staat expliciet genoemd, in het voorbeeld internet 100/25 2 twee jaar, afgesloten voor 1 juli, dat na een jaar de prijs van 30 naar 35 gaat. En dan gaat direct de 5 jaar prijsgarantie lopen. Dat zijn harde bedragen en daar is mijns inziens geen ruimte meer voor een stiekeme inflatiecorrectie. Anders hadden ze dat voorbehoud nu al moeten noemen.
Dan heb je mijn quote niet goed gelezen.

De prijzen van 25 en 20 euro gaan niet samen met een prijsgarantie voor vijf jaar. Nu is de aanvullende zin ‘daarna betaal je het normale tarief’ van toepassing en daar gaat geheid (over de huidige tarieven binnen nu en 12 maanden ) indexering overheen komen. De 20 en 25 euro bedragen gelden immers voor na 1 juli.

De combi (30 euro voor de eerste 8 dan wel 12 maanden + 5 jaar prijsgarantie) was tot 1 juli. waarbij indexering geen rol gaat spelen. De aanvullende zin tot 1 juli was ‘De maandelijkse kosten van deze pakketten blijven na je introductiekorting gegarandeerd 5 jaar gelijk’

• carolien89
Rojado schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 13:30:

Dat zou inderdaad kunnen. Maar stel al dat ik direct bij de overgang naar normale tarief na 8 maanden bij jaarcontract die €1,60 * 4 verhoging krijg, dan is dat alsnog een hoop minder geld dan de 8 * €10 extra korting bij een jaarcontract ten opzichte van de deal die ik nu heb. Al helemaal omdat ik toch altijd na contract overstap met een nieuwe deal, dus verliezen prijsgarantie doet me dan niet zoveel.

• Rojado
carolien89 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 14:29:
[...]

Dat zou inderdaad kunnen. Maar stel al dat ik direct bij de overgang naar normale tarief na 8 maanden bij jaarcontract die €1,60 * 4 verhoging krijg, dan is dat alsnog een hoop minder geld dan de 8 * €10 extra korting bij een jaarcontract ten opzichte van de deal die ik nu heb. Al helemaal omdat ik toch altijd na contract overstap met een nieuwe deal, dus verliezen prijsgarantie doet me dan niet zoveel.
Dat klopt helemaal, die 20 of 25 euro is ook zonder prijsgarantie een super deal (ook met indexatie). En al helemaal als je vaker overstapt. Ik heb dat in het verleden voor een internetprovider nauwelijks gedaan maar heb nu wel een en ander zo ingericht dat ik in de toekomst alleen het modem hoef te wisselen en in bridge modus te zetten. Alles wat er achter komt blijft dan gewoon werken. Dat maakt overstappen een stuk gemakkelijker, dus wie weet wat ik de komende jaren ga doen 😉

• elponchis
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-07 23:35
carolien89 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 08:58:
Ik stap per 1 augustus over, en de deal was €30 per maand voor 12 maanden bij tweejarig contract, en voor 8 maanden bij eenjarig contract. Als ik het nu nogmaals invul op de site, krijg ik €20 per maand voor dezelfde periodes te zien. Ik denk er dus sterk over te annuleren en opnieuw te bestellen. Ik dacht dat dat altijd tot 14 dagen na ingang abonnement kan, maar twijfel daar nu toch over. In het contract staat 'Je kunt je abonnement zonder reden annuleren binnen 14 dagen na activatie van je bestelling.'. Mijn abonnement is nog niet geactiveerd, maar ze hebben het over activatie van je bestelling, niet abonnement. In de algemene voorwaarden staat 'De herroepingstermijn eindigt veertien kalenderdagen na de datum waarop onze overeenkomst tot stand komt; als het gaat om een overeenkomst voor een dienst.'. Bij het deel over overeenkomst staat: 'We hebben pas samen een overeenkomst als wij de aanvraag hebben geaccepteerd. Hiervan is sprake als we jou een bestelbevestiging hebben gestuurd.'. Toch maar even maandag afwachten dan, zodat ik ze kan bellen..

Ik had nu ook tweejarig gekozen (ivm tweejarig hollandsnieuwe mobiel abonnement icm nieuwe telefoon), maar denk erover om als ik nog kan annuleren, toch voor eenjarig te gaan. Ik ben bij annuleren en opnieuw bestellen wel de prijsgarantie kwijt, maar ik wissel toch elke keer na aflopen contract naar de beste aanbieding, dus dat interesseert me niet zoveel.

Hebben anderen dit ook gehad? En ervaring met hoe die annuleren termijn gebruikt wordt in praktijk?

En hebben mensen hier 2 jaar gekozen, of iedereen 1 jaar?
Niet gewoon 25 euro? Dat is wat ik te zien krijg.. Overigens is er nu via keuze.nl ook een cashback van 50 euro voor Hollandsnieuwe internet :)

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:28
Ik heb nu internet via Ziggo en mobiel via HN, ik krijg combivoordeel op dat mobiele abo, dubbel zoveel minuten/mb's. Fijn, want zo kan ik met een lekker goedkoop mobiel abo af.

Als ik ook voor internet direct naar HN ga, blijft dat combivoordeel dan zoals het nu is?

Ik zie wel staan dat ik combivoordeel krijg, "extra veel minuten/mb", maar niet gespecificeerd hoeveel extra minuten/mb dan.

• JaapB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:29
migchiell schreef op maandag 6 juli 2026 @ 10:30:
Ik heb nu internet via Ziggo en mobiel via HN, ik krijg combivoordeel op dat mobiele abo, dubbel zoveel minuten/mb's. Fijn, want zo kan ik met een lekker goedkoop mobiel abo af.

Als ik ook voor internet direct naar HN ga, blijft dat combivoordeel dan zoals het nu is?

Ik zie wel staan dat ik combivoordeel krijg, "extra veel minuten/mb", maar niet gespecificeerd hoeveel extra minuten/mb dan.
Ik heb sinds anderhalve maand internet en tv van HN en het combivoordeel van mobiel is gewoon gebleven na de overstap van ziggo.

bijnaleek

• carolien89
Nou, het was even een bevalling, maar het is gelukt.

Annuleren kan inderdaad tot 14 dagen nadat je modem actief is, en op elk moment tussen plaatsen bestelling en dat moment. Het annuleren vanochtend ging telefonisch heel soepel. Het opnieuw bestellen wat minder - ik had expres een uur gewacht na de bevestiging van de annulering, maar zowel vanochtend via mobiel als vanmiddag via laptop deed ik een bestelling, kwam ik op het scherm dat de bestelling gedaan was etc, maar kreeg ik geen bevestigingsmail. Vanochtend na anderhalf uur gebeld, de order was nergens in het systeem te vinden, maar op advies toch nog even langer gewacht. Nog twee uur later weer gebeld, nog steeds niet vindbaar. Vanmiddag dus via ander apparaat nogmaals geprobeerd, maar zelfde riedeltje. Weer gebeld na anderhalf uur, maar weer niet te vinden in systeem. Gekke is dat bij beide wél de cashback via cashbackxl bevestigd is, dus ergens is er wel iets gebeurd, maar daarna is de order weer verdwenen. Omdat wel een nieuw abonnement zonder €30 extra cashback nog steeds wel beter is dan géén abonnement, de derde keer maar telefonisch afgesloten. Dat gaat via een net iets ander systeem. Hij gaf aan dat ik vlak voor 18u nog even kon bellen als ik dan nog geen bevestiging had (dat was bijna uur na bestellen), dat gedaan, maar toen kon hij hem in elk geval wél in het systeem terugvinden. En twintig minuten geleden de bevestiging dan eindelijk gehad, hoera!

Wel €120 bespaard, dus alsnog wel de moeite waard. Alleen jammer van de cashback, maargoed. Dat is wat het is. En dus wel voor 2 jaar gegaan. Met de huidige deals bij andere providers voor 1 jaar, zou 1 jaar HN en 1 jaar een ander alsnog duurder zijn dan 2 jaar HN. Dus makkelijke keuze, en lekker om wat langer niet op zoek te hoeven naar nieuwe deals ;). Ingangsdatum 6 augustus, dus als alles is aangesloten zal ik updaten hoe het bevalt!

• roy.van.geel
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-08 22:56
Kan iemand aangeven welke merk en type modem je van HN krijgt? Wij hebben smart Siemens apparatuur in huis en die hadden voorheen problemen icm Ziggo apparatuur.

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:59
roy.van.geel schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 09:07:
Kan iemand aangeven welke merk en type modem je van HN krijgt? Wij hebben smart Siemens apparatuur in huis en die hadden voorheen problemen icm Ziggo apparatuur.
De Sagemcom F3896LG, zelfde model als het zwarte ziggo modem alleen dan met HollandsNieuwe firmware en logo er op.

• rowicom
roy.van.geel schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 09:07:
Even voor mijn nieuwsgierigheid... Wat moet de coöperatie tussen de modem en de Siemens apparatuur worden?

• roy.van.geel
rowicom schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 14:08:
[...]

Even voor mijn nieuwsgierigheid... Wat moet de coöperatie tussen de modem en de Siemens apparatuur worden?
Behoorlijle historie met mijn Siemens apparatuur achter de rug (oven, vaatwasser, afzuigkap, droger, wasmachine). Allen smart apparaten en te verbinden met Home Connect. Wij hebben bij de aanschaf van deze apparaten meteen allerlei gekke storingen gehad, oa vastlopende displays, traagheid, verbinding maken / instant verbreken met home connect. Siemens monteurs tig keer geweest, zeggen dat het frequentieschommelingen in de elektriciteit zijn (geen 50 stabiel volgens hun meetapparatuur), harmonischen, netvervuiling. Werd welles/nietes spel, want elektriciens en Enexis meten wel stabiel 50hz. En sinds we waren overgestapt van Ziggo naar Delta waren de problemen weg, ook de metingen van de Siemens monteurs waren vele malen beter. Vermoedelijk dat het dus iets met het modem/wifi extenders te maken heeft gehad. Het is ondertussen alweer een tijdje geleden, maar ik lees nu meer problemen met home connect en de puma chip op oa het ziggo forum. Misschien dat het continue connecten/disconnecten die apparatuur laat flippen? Daarnaast staat op de faq van siemens ook een puntje over het ziggo modem. Lekker kort verhaal 😅

• elponchis
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-07 23:35
roy.van.geel schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 19:33:
[...]

Behoorlijle historie met mijn Siemens apparatuur achter de rug (oven, vaatwasser, afzuigkap, droger, wasmachine). Allen smart apparaten en te verbinden met Home Connect. Wij hebben bij de aanschaf van deze apparaten meteen allerlei gekke storingen gehad, oa vastlopende displays, traagheid, verbinding maken / instant verbreken met home connect. Siemens monteurs tig keer geweest, zeggen dat het frequentieschommelingen in de elektriciteit zijn (geen 50 stabiel volgens hun meetapparatuur), harmonischen, netvervuiling. Werd welles/nietes spel, want elektriciens en Enexis meten wel stabiel 50hz. En sinds we waren overgestapt van Ziggo naar Delta waren de problemen weg, ook de metingen van de Siemens monteurs waren vele malen beter. Vermoedelijk dat het dus iets met het modem/wifi extenders te maken heeft gehad. Het is ondertussen alweer een tijdje geleden, maar ik lees nu meer problemen met home connect en de puma chip op oa het ziggo forum. Misschien dat het continue connecten/disconnecten die apparatuur laat flippen? Daarnaast staat op de faq van siemens ook een puntje over het ziggo modem. Lekker kort verhaal 😅
Ik heb alleen een bosch wasdroger en heb geen problemen hiermee eerlijk gezegd. Heb wel een eigen mesh set van tp link, dus geen wifi extenders van Ziggo geïnstalleerd.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-08 23:02
Zojuist gebeld naar HollandsNieuwe gezien het abonnement wat ik had afgesloten in maart 2026 en net is ingegaan een stuk goedkoper was geworden. Omdat de activatie van de router binnen de veertien dagen zat netjes omgezet naar de actuele prijzen €20,00/€25.00 (afhankelijk van postcode) voor acht maanden en daarna €45,00 bij een éénjarig Internet Only 1 Gbit abonnement. Hulde!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:20
Jumpman schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 10:24:
Zojuist gebeld naar HollandsNieuwe gezien het abonnement wat ik had afgesloten in maart 2026 en net is ingegaan een stuk goedkoper was geworden. Omdat de activatie van de router binnen de veertien dagen zat netjes omgezet naar de actuele prijzen €20,00/€25.00 (afhankelijk van postcode) voor acht maanden en daarna €45,00 bij een éénjarig Internet Only 1 Gbit abonnement. Hulde!
Hiermee vervalt wel de 5 jaar prijsgarantie neem ik aan? Op zich prima als je toch elk jaar overstapt..
Vanwaar eigenlijk het prijsverschil per postcode..? Ik kom op 25 nu ipv 30 zie ik

• Jumpman
bureno schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 11:45:
[...]

Hiermee vervalt wel de 5 jaar prijsgarantie neem ik aan? Op zich prima als je toch elk jaar overstapt..
Vanwaar eigenlijk het prijsverschil per postcode..? Ik kom op 25 nu ipv 30 zie ik
Weet ik niet, wellicht regio's waar ze meer voet aan de grond willen krijgen?

• roy.van.geel
carolien89 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 19:03:
Nou, het was even een bevalling, maar het is gelukt.

Annuleren kan inderdaad tot 14 dagen nadat je modem actief is, en op elk moment tussen plaatsen bestelling en dat moment. Het annuleren vanochtend ging telefonisch heel soepel. Het opnieuw bestellen wat minder - ik had expres een uur gewacht na de bevestiging van de annulering, maar zowel vanochtend via mobiel als vanmiddag via laptop deed ik een bestelling, kwam ik op het scherm dat de bestelling gedaan was etc, maar kreeg ik geen bevestigingsmail. Vanochtend na anderhalf uur gebeld, de order was nergens in het systeem te vinden, maar op advies toch nog even langer gewacht. Nog twee uur later weer gebeld, nog steeds niet vindbaar. Vanmiddag dus via ander apparaat nogmaals geprobeerd, maar zelfde riedeltje. Weer gebeld na anderhalf uur, maar weer niet te vinden in systeem. Gekke is dat bij beide wél de cashback via cashbackxl bevestigd is, dus ergens is er wel iets gebeurd, maar daarna is de order weer verdwenen. Omdat wel een nieuw abonnement zonder €30 extra cashback nog steeds wel beter is dan géén abonnement, de derde keer maar telefonisch afgesloten. Dat gaat via een net iets ander systeem. Hij gaf aan dat ik vlak voor 18u nog even kon bellen als ik dan nog geen bevestiging had (dat was bijna uur na bestellen), dat gedaan, maar toen kon hij hem in elk geval wél in het systeem terugvinden. En twintig minuten geleden de bevestiging dan eindelijk gehad, hoera!

Wel €120 bespaard, dus alsnog wel de moeite waard. Alleen jammer van de cashback, maargoed. Dat is wat het is. En dus wel voor 2 jaar gegaan. Met de huidige deals bij andere providers voor 1 jaar, zou 1 jaar HN en 1 jaar een ander alsnog duurder zijn dan 2 jaar HN. Dus makkelijke keuze, en lekker om wat langer niet op zoek te hoeven naar nieuwe deals ;). Ingangsdatum 6 augustus, dus als alles is aangesloten zal ik updaten hoe het bevalt!
Staat dit ergens zwart op wit? Ik haal uit de algemene voorwaarden dat de bedenktijd (herroepingstermijn) is gekoppeld aan de fysieke ontvangst van de hardware, en niet aan het moment van activatie. Stom eigenlijk, want dan kun je de boel ook niet uitproberen als je het ver vantevoren ontvangt.

• rowicom
roy.van.geel schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 13:45:
[...]

Staat dit ergens zwart op wit? Ik haal uit de algemene voorwaarden dat de bedenktijd (herroepingstermijn) is gekoppeld aan de fysieke ontvangst van de hardware, en niet aan het moment van activatie. Stom eigenlijk, want dan kun je de boel ook niet uitproberen als je het ver vantevoren ontvangt.
Gebruik de chatbot Anouk op de site van HN internet. Stel de vraag 'hoe lang bedenktijd' en je krijgt het antwoord. Spoiler: inderdaad 14 dagen na activatie.

• bureno
Jumpman schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 10:24:
Zojuist ook even gebeld met HN, de vriendelijke dame aan de lijn vertelde me dat aanpassen naar huidige actieprijs van €25 niet mogelijk is (maar later omschreef ze het als "niet geadviseerd") en dat dan inderdaad de 5 jaar prijsgarantie vervalt. Later TV uitzetten kan overigens wel met behoud van de prijsgarantie. Enige optie zou zijn abbo opzeggen en weer direct aanvragen, maar lijkt me administratief gezien ook niet heel wenselijk.. Nog even overwegen welke optie ik kies

• Jumpman
bureno schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 17:24:
[...]

Zojuist ook even gebeld met HN, de vriendelijke dame aan de lijn vertelde me dat aanpassen naar huidige actieprijs van €25 niet mogelijk is (maar later omschreef ze het als "niet geadviseerd") en dat dan inderdaad de 5 jaar prijsgarantie vervalt. Later TV uitzetten kan overigens wel met behoud van de prijsgarantie. Enige optie zou zijn abbo opzeggen en weer direct aanvragen, maar lijkt me administratief gezien ook niet heel wenselijk.. Nog even overwegen welke optie ik kies
Dit hebben ze vandaag denk ik bij mij gedaan. Internet ging er vijf minuten af en kwam er weer op. Ik kreeg eerst een e-mail uw abonnement is beëindigd en toen vijf minuten daarna bedankt voor uw bestelling, weer later was mijn account op de website bijgewerkt.

Zou je ook nu acht maanden TV aan kunnen zetten en en dan de laatste vier maanden uit? Dus dat je wel voor die laatste vier maanden €45,00 voor alleen Internet betaald?

• bureno
Ik vermoed van wel, dat ben ik ook van plan over 8 maanden; en dan over naar NLZiet.. Ik heb overigens Internet&TV afgesloten, in de app staat TV aan maar die kan ik zo te zien nu al uitschakelen als ik zou willen..

[ Voor 10% gewijzigd door bureno op 08-07-2026 20:04 ]

• rowicom
bureno schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 20:02:
Ik vermoed van wel, dat ben ik ook van plan over 8 maanden; en dan over naar NLZiet.. Ik heb overigens Internet&TV afgesloten, in de app staat TV aan maar die kan ik zo te zien nu al uitschakelen als ik zou willen..
Lees dan vooral het NLZiet topic hier op Tweakers.

• HiepHoi82
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:52
Ben vandaag overgegaan van Ziggo naar HN.

Even modem in bridge mode plaatsen, behield oude wan ip van Ziggo zelfs.

Daarna de tv app op de Apple tv vervangen en klaar.

Haal mooi de geadverteerde snelheden, al lijkt mijn eigen wifi nu vooral de beperkende factor te worden nu

• TheLion01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:17
rowicom schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 23:25:
Dan is jouw probleem toch weer anders dan de klagers op het forum van Ziggo. Die hebben het allemaal over het WebOS op een LG oled tv. En als het een generiek probleem zou zijn met die app,, dan hadden zich hier toch wel meer HN-nieuwelingen gemeld met irritaties bij het kijken naar de HN-app?

Heb je de HN app op die tv wel eens op een extern android kastje of chromecast op een hdmi poort gedraaid?
Sinds iets van 2 weken heb ik dit probleem niet meer ondervonden! :*) Ik denk dat er een update is geweest van de hn tv-app. Alles werkt nu perfect, zowel internet als TV.
Draadloos bereik van het modem is zoals eerder gezegd ook boven verwachting goed, zels op zolder haal ik een prima snelheid. Alleen de achterkant van de tuin haalt hij net niet, dus daarvoor zoek ik nog een goede (en goedkope) oplossing. Het deco-setje wat je bij hn kan kopen lijkt me een beetje overkill en volgens mij kun je die alleen instellen met een smartphone en TP-link account. Voorheen bij KPN gebruik gemaakt van SuperWifi extenders, voor in de tuin en op zolder, waarbij het modem de mesh-master was.

 iPhone Air [27.0] |  iPad Air (4e gen) [27.0] |  MacBook Pro 13" (M2) [27.0] |  HomePod mini (2x) [26.5] | Jolla C2 [Sailfish OS 5.1] | Pebble 2 Duo

• rowicom
Ik heb vóór 1 juli een contract afgesloten bij HN met 5 jaar prijsgarantie, ingangsdatum 1 oktober. Door omstandigheden wil ik die ingangsdatum vervroegen naar 1 augustus a.s.
Iemand die weet of dat via de klantenservice mogelijk is?

• cobusr1
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 06-08 18:12
Bel je maandag toch gewoon even dan weet je het ?

• rowicom
cobusr1 schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 20:57:
Bel je maandag toch gewoon even dan weet je het ?
Goeie tip 😉

• easyriider
  • Niet online
bureno schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 11:45:
[...]

Tot maandag betaalt iedereen 20 euro per maand voor het eerste jaar volgens de website.

[ Voor 4% gewijzigd door easyriider op 11-07-2026 23:25 ]

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hoe zijn de ervaringen tot nu toe met Hollandsnieuwe Internet en TV? Ik twijfel om toch eens een jaartje over te stappen. Had jarenlang Ziggo (werkte goed) en nu KPN. Ondanks dat glasvezel wel erg fijn is, zijn ze wel een stuk duurder dan Hollandsnieuwe nu.

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:07

The Third Man

The Third Jellyfish

@THE_BASE de verschillen zijn marginaal omdat het gewoon een rebranding van Ziggo's eigen product is. Net als dat HollandsNieuwe mobiel ook gewoon Vodafone's budget merk is.

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:23
Als Ziggo beviel en goed werkte dan zal hollandsnieuwe ook wel bevallen. Ik merk iig geen verschil qua stabiliteit, had hiervoor Ziggo. Heb overigens TV via NLZiet dus over de TV app van HN kan ik je weinig vertellen 🙂

Inderdaad is de prijs scherp. Je moet alleen even goed kijken of je de extra's van Ziggo nodig hebt/handig vindt. Denk bijvoorbeeld aan de SmartWifi pods, next mini maar bijvoorbeel ook de bereikbaarheid van de klantenservice in het weekend.

[ Voor 3% gewijzigd door musicfreak op 13-07-2026 20:13 ]

• THE_BASE
  • Niet online
musicfreak schreef op maandag 13 juli 2026 @ 20:12:
Als Ziggo beviel en goed werkte dan zal hollandsnieuwe ook wel bevallen. Ik merk iig geen verschil qua stabiliteit, had hiervoor Ziggo. Heb overigens TV via NLZiet dus over de TV app van HN kan ik je weinig vertellen 🙂

Inderdaad is de prijs scherp. Je moet alleen even goed kijken of je de extra's van Ziggo nodig hebt/handig vindt. Denk bijvoorbeeld aan de SmartWifi pods, next mini maar bijvoorbeel ook de bereikbaarheid van de klantenservice in het weekend.
Nee, niets nodig, alleen de internetverbinding. Wel gekozen voor tv, is 8 maanden gratis. We hebben NLZIET, dus kijken of we die tijd HNTV kunnen gebruiken. We kunnen het allicht eens een tijdje proberen!

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line

• THE_BASE
  • Niet online
The Third Man schreef op maandag 13 juli 2026 @ 20:11:
@THE_BASE de verschillen zijn marginaal omdat het gewoon een rebranding van Ziggo's eigen product is. Net als dat HollandsNieuwe mobiel ook gewoon Vodafone's budget merk is.
Bedankt, had al een vermoeden. Wilde het toch even zeker weten. Over Ziggo was ik altijd te spreken tot ze niets meer voor bestaande klanten wilden doen.

• rowicom
THE_BASE schreef op maandag 13 juli 2026 @ 20:01:
Hoe zijn de ervaringen tot nu toe met Hollandsnieuwe Internet en TV? Ik twijfel om toch eens een jaartje over te stappen. Had jarenlang Ziggo (werkte goed) en nu KPN. Ondanks dat glasvezel wel erg fijn is, zijn ze wel een stuk duurder dan Hollandsnieuwe nu.
Wat is er zo fijn aan glasvezel nu je bij HN nog maar maximaal 100 Mbit upload af kunt nemen?Had je die fors hogere uploadsnelheid van glasvezel toen nodig en nu niet meer?

• THE_BASE
  • Niet online
rowicom schreef op maandag 13 juli 2026 @ 20:41:
[...]

Wat is er zo fijn aan glasvezel nu je bij HN nog maar maximaal 100 Mbit upload af kunt nemen?Had je die fors hogere uploadsnelheid van glasvezel toen nodig en nu niet meer?
Het was vooral mooi meegenomen voor af en toe uploaden, maar 100 Mbit zou ook gewoon voldoende zijn. Duurt het iets langer. Ik zal eerlijk zeggen dat ik liever alles bij KPN heb, maar ja, korting hé. Het lonkt toch...

• ronk1961
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-07 22:21
Wie heeft de HN app getest op een tv of een android tv stick zoals de xioami in een ander netwerk dan het hn of Ziggo netwerk ?

Bijvoorbeeld via Starlink.

Op de ziggo go app krijg ik tijdens mijn vakantie de melding dat dit niet kan vanwege afspraken met de content aanbieders. Op een laptop tablet of telefoon werkt het wel

Kpn en Odido hetzelfde verhaal.

Hollands nieuwe zegt op de site dat je in heel Europa kan streamen. Maar is dat ook alleen op laptop tablet of telefoon? Of ook op rechtstreeks op een tv ?

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:28
Ik heb, na een jaar of 25 bij Wanadoo/Casema/Ziggo te zijn geweest, nu ook de overstap gewaagd naar HN, ga over per 11 augustus. Heb een paar vragen die jullie misschien al kunnen beantwoorden:

- ik heb nu van Ziggo wifi-extenders in bruikleen, ik heb 3x een TP-Link M4. Ik ben er vanuit gegaan dat ik die moet terugsturen, maar als ik bij Ziggo kijk welke apparatuur ze terug willen hebben dan staat daar bij Wifi-extender een afbeelding van een andere, eentje die je met een stekker direct in het stopcontact steekt. Is er een kans dat ik deze wifi-extenders gewoon kan houden?

- mocht dat niet kunnen dan heb ik dus nieuwe nodig, ik zie dat HN deze ook aanbiedt maar daar heb je een kortingscode voor nodig (althans om korting te krijgen :)), ik heb via het webformulier gevraagd om zo'n code maar geen response ontvangen. Hoe kom ik aan zo'n code? Ik hoop dat die niet pas komt bij ingang van het abonnement, want idealiter wil ik dan natuurlijk de boel al in huis hebben om direct te kunnen aansluiten.

- of... zou het modem van HN zó'n goed Wifi-signaal hebben dat ik daar twee verdiepingen (houten vloeren) hoger nog van kan meegenieten? Is dit gewoon hetzelfde modem als van Ziggo met misschien een ander etiketje erop?

• Rojado
Ziggo stuurt na omzetting een mail met daarin exact de naam en serienummers van de terug te sturen apparatuur. Dat weet je dus pas later. Oudere spullen hoeven ze niet terug. Dus als die TP link set die jij hebt niet op die overzichtspagina staat en je hebt die al langere tijd acht ik de kans heel klein dat die terug moeten. Het modem is volgens mij hetzelfde als dat van ziggo, is ook al hier voorbij gekomen. Je hoeft ook de standaard waarin het ingeklikt wordt niet te wisselen.

Verder is er nu een link in de HN app om die TP link x50 sets te kopen met de genoemde korting. Zelf heb ik contact gehad met de klantenservice van HN enkele weken voordat ik overging en kreeg de kortingscode zodat ik ruim voor de overgang alles kon installeren en bij de komst van het modem slechts een kort installatie moment had en modem in bridge modus gezet heb en de TP link x50 ingestoken kon worden. Tien minuten en weer online.

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

ronk1961 schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 22:11:
Wie heeft de HN app getest op een tv of een android tv stick zoals de xioami in een ander netwerk dan het hn of Ziggo netwerk ?

Bijvoorbeeld via Starlink.

Op de ziggo go app krijg ik tijdens mijn vakantie de melding dat dit niet kan vanwege afspraken met de content aanbieders. Op een laptop tablet of telefoon werkt het wel

Kpn en Odido hetzelfde verhaal.

Hollands nieuwe zegt op de site dat je in heel Europa kan streamen. Maar is dat ook alleen op laptop tablet of telefoon? Of ook op rechtstreeks op een tv ?
Ik vermoed dat de HN dezelfde is als de Ziggo app (met een andere skin), en dat betekent dat er 2 HN apps zijn, die hetzelfde er uit zien, alleen de app voor mobiele devices (telefoons, tablets) heeft geen check op de voor de verbinding, en de app voor niet mobiele devices (Android TV en anders os-end voor TVs, waaronder sticks), die het wel vereist. (en nog een 3de, de webversie)

Dus ja je kan in heel europa kijken op tablet/telefoon of via website op laptop etc, en dat streamen naar een TV, en nee je kan de stick niet meenemen om direct te kijken, mogelijk kan je wel streamen naar de stick (als ik er vanuit gaat dat het net als ziggo app werkt)

Everything is better with Bluetooth

• DI97
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 10:38
Wat zijn de ervaringen tot nu toe met Hollandsnieuwe? Ik zit te denken om het 1 GB abbo te nemen aangezien het op het moment de goedkoopste optie is.

• musicfreak
nvm, foutje

[ Voor 96% gewijzigd door musicfreak op 21-07-2026 06:22 ]

• Servpage
DI97 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 00:51:
Wat zijn de ervaringen tot nu toe met Hollandsnieuwe? Ik zit te denken om het 1 GB abbo te nemen aangezien het op het moment de goedkoopste optie is.
Als je alleen voor Internet only gaat dan werkt HN exact het zelfde als Ziggo, is gewoon het Ziggo netwerk :-), ruim meer dan 20 jaar internet van Ziggo afgenomen met weinig storingen en/of klachten, anderhalve maand geleden probleemloos overgestapt.

Wil je ook TV afnemen van HN dan werkt dat alleen met een app, HN levert geen media box, heb je een TV met DVB-C ontvanger dan kun je wel gratis 50+ zenders ontvangen.

Ben hier tot nu toe alleen maar positief over HN.

Collectie

• DI97
Servpage schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 10:26:
[...]

Als je alleen voor Internet only gaat dan werkt HN exact het zelfde als Ziggo, is gewoon het Ziggo netwerk :-), ruim meer dan 20 jaar internet van Ziggo afgenomen met weinig storingen en/of klachten, anderhalve maand geleden probleemloos overgestapt.

Wil je ook TV afnemen van HN dan werkt dat alleen met een app, HN levert geen media box, heb je een TV met DVB-C ontvanger dan kun je wel gratis 50+ zenders ontvangen.

Ben hier tot nu toe alleen maar positief over HN.
En die 100 mb upload in de praktijk?

Weet je toevallig of als ik hem nu afsluit, en dan met een maand opzegtermijn, of ik het in de tussentijd nog kan annuleren? Ik weet wel dat er 2 weken bedenktijd is.

• Servpage
100 mb upload is voor mijn en mijn gezin prima, ik kom 400/40 bij Ziggo en eigenlijk was dat al meer dan genoeg, ook nooit behoefte aan een hogere upload snelheid gehad.

Opzeg termijnen en opzeg mogelijkheden hou ik me niet mee bezig, zal best wel een mede tweaker wezen die daar meer van weet.

Je kan het ook aan de chatbot van HN vragen.

Collectie

• MamaMouse
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Problemen met de Sagemcom F3896LG-HN router van HollandsNieuwe.

Ten eerste ben ik al jaren een tevreden klant van hun mobiele abo tak.

Onlangs ook overgestapt naar hun aanbieding, en voor twee jaar vastgelegd.

Nu het probleem:

- de Sagemcom router verliest elke paar uur de internetverbinding. De kabels zitten er goed en stevig in en ik heb al vanalles geprobeerd.

- Ik heb sinds een week een Fritzbox erachter hangen die nu de wifi voor zn rekening neemt. De Sagemcom modemrouter heb ik ik bridgemode gezet. Dus aan de wifi en t aantal apparaten kan het nu niet liggen.

Maar ook nu verliest de Sagemcom elke paar uur de internetverbinding. Het ligt iig niet aan de wifi (want nu bridgemode), en hollandsnieuwe wil niet zomaar een Arris modem opsturen, nee er moet perse eerst een monteur komen. En dan wist die helpdesk ook niet of die monteur gratis is ja of nee.

Mijn vraag, wie heeft er soorgelijke problemen dan de modemrouter (al dan niet in bridgdemode) elke paar uur voor 5 min de internverbinding verliest? Want het is niet leuk meer.

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
@MamaMouse Staat de Fritzbox in router mode ? (doet ie NAT ?)
de Sagemcom router verliest elke paar uur de internetverbinding. De kabels zitten er goed en stevig in en ik heb al vanalles geprobeerd.
max 3 kabels: stroom, coax, 1 ethernet (naar de Fritzbox) ?

[ Voor 62% gewijzigd door W1ck1e op 22-07-2026 15:15 ]

• FoxRay
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:00
MamaMouse schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 14:05:

Nu het probleem:

- de Sagemcom router verliest elke paar uur de internetverbinding. De kabels zitten er goed en stevig in en ik heb al vanalles geprobeerd.

- Ik heb sinds een week een Fritzbox erachter hangen die nu de wifi voor zn rekening neemt. De Sagemcom modemrouter heb ik ik bridgemode gezet. Dus aan de wifi en t aantal apparaten kan het nu niet liggen.

Maar ook nu verliest de Sagemcom elke paar uur de internetverbinding. Het ligt iig niet aan de wifi (want nu bridgemode), en hollandsnieuwe wil niet zomaar een Arris modem opsturen, nee er moet perse eerst een monteur komen. En dan wist die helpdesk ook niet of die monteur gratis is ja of nee.

Mijn vraag, wie heeft er soorgelijke problemen dan de modemrouter (al dan niet in bridgdemode) elke paar uur voor 5 min de internverbinding verliest? Want het is niet leuk meer.
Ik heb exact hetzelfde. De modem van HN staat in bridge modus en hierachter heb ik mijn eigen router hangen. Meerdere keren per week (en soms per dag) verliest de modem de internetverbinding (voor paar minuten). Onlangs is er een monteur langs geweest en die heeft de AOP vervangen. Helaas heeft dat niets geholpen.

Op het moment dat de internetverbinding wegvalt brandt het LED lampje op de modem meestal gewoon nog groen (= bridge modus). Een tweetal keren knipperde het rood.

Ik ben sinds 1 mei overgestapt op HN. Daarvoor bij Ziggo gezeten en de laatste 2 weken had ik hier bij Ziggo ook last van (daarvoor 5 jaar nooit problemen gehad). Dus geen idee waardoor het veroorzaakt wordt.

• MamaMouse
  • Niet online
W1ck1e schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 14:14:
@MamaMouse Staat de Fritzbox in router mode ? (doet ie NAT ?)

[...]

max 3 kabels: stroom, coax, 1 ethernet (naar de Fritzbox) ?
Waar zou ik dat precies kunnen vinden? Heb net de fritzbox 4060

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
MamaMouse schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 15:23:
[...]

Waar zou ik dat precies kunnen vinden? Heb net de fritzbox 4060
Als het HN modem in bridge mode staat mag er maar 1 apparaat aan hangen. In jouw geval de Fritzbox, met de kabel in de wan poort. De Fritzbox moet dan de router functie overnemen, en adressen uitdelen aan de lan kant.

Waarom heb wil je het modem in bridge mode ?

[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 22-07-2026 16:01 ]

• MamaMouse
  • Niet online
FoxRay schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 14:24:
[...]

Ik heb exact hetzelfde. De modem van HN staat in bridge modus en hierachter heb ik mijn eigen router hangen. Meerdere keren per week (en soms per dag) verliest de modem de internetverbinding (voor paar minuten). Onlangs is er een monteur langs geweest en die heeft de AOP vervangen. Helaas heeft dat niets geholpen.

Op het moment dat de internetverbinding wegvalt brandt het LED lampje op de modem meestal gewoon nog groen (= bridge modus). Een tweetal keren knipperde het rood.

Ik ben sinds 1 mei overgestapt op HN. Daarvoor bij Ziggo gezeten en de laatste 2 weken had ik hier bij Ziggo ook last van (daarvoor 5 jaar nooit problemen gehad). Dus geen idee waardoor het veroorzaakt wordt.
Herkenbaar, Ik heb hiervoor ook lang ziggo gehad, wel wat problemen, maar niet dat de verbinding elke paar uur wegviel. Daarna enkele jaren Delta glasvezel, maar die vond ik erg duur worden, vandaar de overstap naar HN.

De monteur was voor jouw gratis (als ik vragen mag)?

• FoxRay
MamaMouse schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 15:46:
[...]

Herkenbaar, Ik heb hiervoor ook lang ziggo gehad, wel wat problemen, maar niet dat de verbinding elke paar uur wegviel. Daarna enkele jaren Delta glasvezel, maar die vond ik erg duur worden, vandaar de overstap naar HN.

De monteur was voor jouw gratis (als ik vragen mag)?
Ja de monteur was gratis. Maar helaas probleem niet kunnen verhelpen 😕

• rowicom
DI97 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 16:22:
[...]

En die 100 mb upload in de praktijk?

Weet je toevallig of als ik hem nu afsluit, en dan met een maand opzegtermijn, of ik het in de tussentijd nog kan annuleren? Ik weet wel dat er 2 weken bedenktijd is.
Je kunt kosteloos annuleren tussen het afsluiten van het contract enerzijds en 14 dagen na het activeren van de modem anderzijds.

• DI97
Hollandsnieuwe werkt wel gewoon met zelf installatie neem ik aan?

Ik heb de Ziggo aansluiting in mijn meterkast echt al jaren niet meer gebruikt, sinds UPC stopte met kabel tv. Hoe kan ik weten of de aansluiting nog werkt?

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

DI97 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 18:07:
Standaard zelfs.
Ik heb de Ziggo aansluiting in mijn meterkast echt al jaren niet meer gebruikt, sinds UPC stopte met kabel tv. Hoe kan ik weten of de aansluiting nog werkt?
Je hebt er niet veel aan, want als het niet werkt is het normaal gesproken omdat je simpelweg geen klant bent en dus niet aangesloten bent. Enige manier om erachter te komen is aanvragen en kijken of het dan werkt. Je abonnement gaat pas in als je online komt, dus daar zit niet veel risico.

[ Voor 6% gewijzigd door The Third Man op 23-07-2026 19:43 ]

• DI97
The Third Man schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 19:40:
[...]

Standaard zelfs.

[...]

Je hebt er niet veel aan, want als het niet werkt is het normaal gesproken omdat je simpelweg geen klant bent en dus niet aangesloten bent. Enige manier om erachter te komen is aanvragen en kijken of het dan werkt. Je abonnement gaat pas in als je online komt, dus daar zit niet veel risico.
En die activitie gebeurt op afstand of moet een monteur naar die wijkkast komen?

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

DI97 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 21:48:
[...]

En die activitie gebeurt op afstand of moet een monteur naar die wijkkast komen?
Wat maakt dat uit? Je plant bij je aanvraag je ingangsdatum. Zij zorgen dan dat het vanuit hun kant gereed is, linksom of rechtsom. Je modem wordt dan een dag van tevoren opgestuurd. Zodra jij die aansluit en het lukt om online te komen, dan pas gaat je abonnement en facturering lopen. Je kan dat dus ook dagen later doen, maakt verder niet uit.

• Xerpan
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-07 14:47
Interessant is dat niet iedereen dezelfde overstap korting krijgt. mijn moeder in Leiden zou de eerste 8 maanden 25 euro per maand gaan betalen bij overstap van Ziggo naar HN. Als ik overstap (Utrecht) van Odido naar HN dan hoef ik maar 20 euro p/m te betalen. Is het de locatie, of waarvan je overstapt dat de prijs bepaald? Misschien beiden. Wie zal het zeggen.

Odido is overigens niet zo aardig voor bestaande klanten. Ik betaal nu 14,05 voor TV terwijl op de website staat dat TV 12,50 kost. Ga dus snel maar eens bellen. Wat niet nu kan, want de medewerkers kunnen op dit moment niet in hun eigen systemen.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Sluit een coax aan op je tv, zoek naar zenders en je weet het of er een signaal is :)

• Xerpan
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-07 14:47
Verwarrend is dat er bij het modem staat dat je toegang hebt tot 50+ zenders. Waarom dan een app gebruiken? Kun je met een DVB-C ontvanger dan gratis kijken? Of heb je toch echt die app nodig?

• Avar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-08 21:59
Xerpan schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 14:19:
Verwarrend is dat er bij het modem staat dat je toegang hebt tot 50+ zenders. Waarom dan een app gebruiken? Kun je met een DVB-C ontvanger dan gratis kijken? Of heb je toch echt die app nodig?
Zo lang Ziggo die DVB-C kanalen in stand houdt kan je daar naar kijken, ik gebruik de app alleen voor terugkijken.

• musicfreak
DVB-C is puur live TV, dat kan je niet pauzeren ofzo. Daarvoor, en voor terugkijken plus meer zenders en RTL in HD 😉 kan je aanvullend nog het TV pakket afsluiten. Dan krijg je ook toegang tot de app.

• Servpage
RTL niet in HD valt hier niet eens echt op, verder heb ik 2x een Humax 5200 aangesloten waarmee je wel kan pauzeren en opnemen, alleen terug of uitgesteld kijken is niet mogelijk. Een app op de tv gaat niet omdat de TV (Tizen) net te oud zou wezen, de Ziggo TV app ging trouwens prima dus waarom de app van HN dan weer niet kan??, en om dan weer een android TV box aan te schaffen vond ik te ver gaan.

Was ff wennen maar bevalt tot nu prima.

Collectie

• musicfreak
Oh ja met een harddisk recorder kan je natuurlijk wel pauzeren. En die 5200 is voor weinig te vinden op Marktplaats zie ik.

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-08 19:00
Hier gisteren voor het eerst aangesloten op HN. 20 euro voor 8 maanden prima deal. Snelheid perfect en zelfs 10MB sneller met downloaden dan bij KPN (blijkbaar zit er echt een verschil in de 2.5Gb port). Nu hopen dat de uptime goed is. Met Ziggo weinig problemen gehad toendertijd dus hopelijk bij HN hetzelfde.

• FoxRay
MamaMouse schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 14:05:

Nu het probleem:

De monteur is gisteren weer langs geweest. Hij heeft in de wijkkast mijn signaal versterkt (demping van tap 12 dB naar tap 8 dB gezet). Vooralsnog heb ik geen problemen meer gehad. Hopelijk was dit de oorzaak en is het nu verholpen.

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:53
De overstap ook gemaakt na 4,5 jaar verplicht Ziggo. Had daar 400/40 Mbit voor 52 per maand. Nu een jaar 1000/100 Mbit voor 28,33 per maand. Bestelling was in eerste instantie niet goed doorgezet (geen bevestiging gekregen) en kon daardoor ook geen nieuwe bestelling plaatsen. Klantenservice snel te pakken kunnen krijgen (geen wachttijd bij een provider, that's a first!), probleem uitgelegd gekregen, en direct kunnen bestellen. Eind augustus overzetten, ben benieuwd!

• Doornekamp33
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-08 12:45

In ieder geval.zou ik een monteur laten komen, de AOP zal zeker aan vervanging toe zijn, vooral 5g instraling is bij de oudere aop een probleem.

• MamaMouse
  • Niet online
Doornekamp33 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 15:41:
[...]

In ieder geval.zou ik een monteur laten komen, de AOP zal zeker aan vervanging toe zijn, vooral 5g instraling is bij de oudere aop een probleem.
Monteur is vandaag langsgeweest. Het AOP is vervangen want t ding was blijkbaar antiek.... Ook heeft de monteur de hele verbinding doorgemeten en die was idd bar slecht. Hij heeft eea ook aangepast in het kastje in de straat, en sinds net voor t eerst een groen balkje bij het internet status vh modem :)

De komende dagen even afwachten of dat voldoende was, eerst zien dan geloven!

• ronk1961
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-07 22:21
jeanj schreef op maandag 20 juli 2026 @ 11:25:
[...]

Ik vermoed dat de HN dezelfde is als de Ziggo app (met een andere skin), en dat betekent dat er 2 HN apps zijn, die hetzelfde er uit zien, alleen de app voor mobiele devices (telefoons, tablets) heeft geen check op de voor de verbinding, en de app voor niet mobiele devices (Android TV en anders os-end voor TVs, waaronder sticks), die het wel vereist. (en nog een 3de, de webversie)

Dus ja je kan in heel europa kijken op tablet/telefoon of via website op laptop etc, en dat streamen naar een TV, en nee je kan de stick niet meenemen om direct te kijken, mogelijk kan je wel streamen naar de stick (als ik er vanuit gaat dat het net als ziggo app werkt)
Na het bestuderen van de site ,

Ben ik er achter gekomen dat inderdaad zo is.

Streamen wil ik juist niet doen.

Vrouwlief kan daar niet zo goed mee overweg.

Maar NLziet gaat trouwens wel perfect.

Tijdens de vakantie in Zweden een abonnement op NLziet genomen .

14 dagen gratis kijken en de helft van de maand betalen.

Ik had gerust de hele maand willen betalen.

Maar dat werkt gewoon rechtstreeks op de TV

Wat ik thuis ga doen weet ik nog niet.

Eerst alles even op een rijtje zetten .

• carolien89
Morgen is mijn ingangsdatum, maar nog geen mail gehad dat mijn modem is opgestuurd. Ben benieuwd. Vind het vrij irritant eerlijk gezegd - en ik weet wel dat mijn oude abonnement loopt tot ik het modem activeer, maar ik combineer altijd mobiel en internet+tv voor de korting en dat heb ik natuurlijk het liefst gelijk lopen. En het moet ook echt prima kunnen om het twee dagen tevoren te sturen, HN is de enige die ik tot nu toe heb gehad waar het zo kort op de ingangsdatum pas gestuurd wordt.

Edit: ik kijk net in de postnl app en hij staat daar wel in, voor bezorging morgen tussen 18:30-21u. Nou ja, kan ik het in elk geval érgens morgen aansluiten.

[ Voor 15% gewijzigd door carolien89 op 05-08-2026 16:34 ]

• carolien89
Nou, hij kwam inderdaad gisteravond binnen. Vandaag geprobeerd aan te sluiten. Wit knipperend, wit continu, wel verbinden maar geen internettoegang. En dan rood knipperen. Stekker eruit, even wachten, weer in, hetzelfde behalve dat ik heel even daadwerkelijk internettoegang had, maar dan weer rood lampje knipperen en geen internettoegang. Factory reset, precies hetzelfde. Bij de online hulp stond bij rood knipperend lampje de coax kabel weer even eruit en erin. Dus eruit, maar toen bleek bij de kant op de AOP het pinnetje van de AOP mee eruit gekomen te zijn. Dus waarschijnlijk zat die al los, en was dat waarom er steeds rood knipperend lampje kwam. Dinsdag komt pas de monteur, loopt het abonnement straks nog meer scheef met mn mobiele haha. Vast als straf dat ik hier kwam zeuren ;). Gelukkig is het modem die twee keer dat ik heel even internettoegang had niet lang genoeg online geweest om als geactiveerd geregistreerd te worden en werkt mn odido modem dus nog wel. Scheelt weer gedoe tot dinsdag.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste