• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

ronk1961 schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 22:11:
Wie heeft de HN app getest op een tv of een android tv stick zoals de xioami in een ander netwerk dan het hn of Ziggo netwerk ?

Bijvoorbeeld via Starlink.

Op de ziggo go app krijg ik tijdens mijn vakantie de melding dat dit niet kan vanwege afspraken met de content aanbieders. Op een laptop tablet of telefoon werkt het wel

Kpn en Odido hetzelfde verhaal.

Hollands nieuwe zegt op de site dat je in heel Europa kan streamen. Maar is dat ook alleen op laptop tablet of telefoon? Of ook op rechtstreeks op een tv ?
Ik vermoed dat de HN dezelfde is als de Ziggo app (met een andere skin), en dat betekent dat er 2 HN apps zijn, die hetzelfde er uit zien, alleen de app voor mobiele devices (telefoons, tablets) heeft geen check op de voor de verbinding, en de app voor niet mobiele devices (Android TV en anders os-end voor TVs, waaronder sticks), die het wel vereist. (en nog een 3de, de webversie)

Dus ja je kan in heel europa kijken op tablet/telefoon of via website op laptop etc, en dat streamen naar een TV, en nee je kan de stick niet meenemen om direct te kijken, mogelijk kan je wel streamen naar de stick (als ik er vanuit gaat dat het net als ziggo app werkt)

Everything is better with Bluetooth

• DI97
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 07-08 10:38
Wat zijn de ervaringen tot nu toe met Hollandsnieuwe? Ik zit te denken om het 1 GB abbo te nemen aangezien het op het moment de goedkoopste optie is.

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:25
nvm, foutje

[ Voor 96% gewijzigd door musicfreak op 21-07-2026 06:22 ]

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:44
DI97 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 00:51:
Wat zijn de ervaringen tot nu toe met Hollandsnieuwe? Ik zit te denken om het 1 GB abbo te nemen aangezien het op het moment de goedkoopste optie is.
Als je alleen voor Internet only gaat dan werkt HN exact het zelfde als Ziggo, is gewoon het Ziggo netwerk :-), ruim meer dan 20 jaar internet van Ziggo afgenomen met weinig storingen en/of klachten, anderhalve maand geleden probleemloos overgestapt.

Wil je ook TV afnemen van HN dan werkt dat alleen met een app, HN levert geen media box, heb je een TV met DVB-C ontvanger dan kun je wel gratis 50+ zenders ontvangen.

Ben hier tot nu toe alleen maar positief over HN.

Collectie

• DI97
Servpage schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 10:26:
[...]

Als je alleen voor Internet only gaat dan werkt HN exact het zelfde als Ziggo, is gewoon het Ziggo netwerk :-), ruim meer dan 20 jaar internet van Ziggo afgenomen met weinig storingen en/of klachten, anderhalve maand geleden probleemloos overgestapt.

Wil je ook TV afnemen van HN dan werkt dat alleen met een app, HN levert geen media box, heb je een TV met DVB-C ontvanger dan kun je wel gratis 50+ zenders ontvangen.

Ben hier tot nu toe alleen maar positief over HN.
En die 100 mb upload in de praktijk?

Weet je toevallig of als ik hem nu afsluit, en dan met een maand opzegtermijn, of ik het in de tussentijd nog kan annuleren? Ik weet wel dat er 2 weken bedenktijd is.

• Servpage
100 mb upload is voor mijn en mijn gezin prima, ik kom 400/40 bij Ziggo en eigenlijk was dat al meer dan genoeg, ook nooit behoefte aan een hogere upload snelheid gehad.

Opzeg termijnen en opzeg mogelijkheden hou ik me niet mee bezig, zal best wel een mede tweaker wezen die daar meer van weet.

Je kan het ook aan de chatbot van HN vragen.

Collectie

• MamaMouse
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Problemen met de Sagemcom F3896LG-HN router van HollandsNieuwe.

Ten eerste ben ik al jaren een tevreden klant van hun mobiele abo tak.

Onlangs ook overgestapt naar hun aanbieding, en voor twee jaar vastgelegd.

Nu het probleem:

- de Sagemcom router verliest elke paar uur de internetverbinding. De kabels zitten er goed en stevig in en ik heb al vanalles geprobeerd.

- Ik heb sinds een week een Fritzbox erachter hangen die nu de wifi voor zn rekening neemt. De Sagemcom modemrouter heb ik ik bridgemode gezet. Dus aan de wifi en t aantal apparaten kan het nu niet liggen.

Maar ook nu verliest de Sagemcom elke paar uur de internetverbinding. Het ligt iig niet aan de wifi (want nu bridgemode), en hollandsnieuwe wil niet zomaar een Arris modem opsturen, nee er moet perse eerst een monteur komen. En dan wist die helpdesk ook niet of die monteur gratis is ja of nee.

Mijn vraag, wie heeft er soorgelijke problemen dan de modemrouter (al dan niet in bridgdemode) elke paar uur voor 5 min de internverbinding verliest? Want het is niet leuk meer.

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:18
@MamaMouse Staat de Fritzbox in router mode ? (doet ie NAT ?)
de Sagemcom router verliest elke paar uur de internetverbinding. De kabels zitten er goed en stevig in en ik heb al vanalles geprobeerd.
max 3 kabels: stroom, coax, 1 ethernet (naar de Fritzbox) ?

[ Voor 62% gewijzigd door W1ck1e op 22-07-2026 15:15 ]

• FoxRay
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:22
MamaMouse schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 14:05:

Nu het probleem:

- de Sagemcom router verliest elke paar uur de internetverbinding. De kabels zitten er goed en stevig in en ik heb al vanalles geprobeerd.

- Ik heb sinds een week een Fritzbox erachter hangen die nu de wifi voor zn rekening neemt. De Sagemcom modemrouter heb ik ik bridgemode gezet. Dus aan de wifi en t aantal apparaten kan het nu niet liggen.

Maar ook nu verliest de Sagemcom elke paar uur de internetverbinding. Het ligt iig niet aan de wifi (want nu bridgemode), en hollandsnieuwe wil niet zomaar een Arris modem opsturen, nee er moet perse eerst een monteur komen. En dan wist die helpdesk ook niet of die monteur gratis is ja of nee.

Mijn vraag, wie heeft er soorgelijke problemen dan de modemrouter (al dan niet in bridgdemode) elke paar uur voor 5 min de internverbinding verliest? Want het is niet leuk meer.
Ik heb exact hetzelfde. De modem van HN staat in bridge modus en hierachter heb ik mijn eigen router hangen. Meerdere keren per week (en soms per dag) verliest de modem de internetverbinding (voor paar minuten). Onlangs is er een monteur langs geweest en die heeft de AOP vervangen. Helaas heeft dat niets geholpen.

Op het moment dat de internetverbinding wegvalt brandt het LED lampje op de modem meestal gewoon nog groen (= bridge modus). Een tweetal keren knipperde het rood.

Ik ben sinds 1 mei overgestapt op HN. Daarvoor bij Ziggo gezeten en de laatste 2 weken had ik hier bij Ziggo ook last van (daarvoor 5 jaar nooit problemen gehad). Dus geen idee waardoor het veroorzaakt wordt.

• MamaMouse
  • Niet online
W1ck1e schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 14:14:
@MamaMouse Staat de Fritzbox in router mode ? (doet ie NAT ?)

[...]

max 3 kabels: stroom, coax, 1 ethernet (naar de Fritzbox) ?
Waar zou ik dat precies kunnen vinden? Heb net de fritzbox 4060

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:18
MamaMouse schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 15:23:
[...]

Waar zou ik dat precies kunnen vinden? Heb net de fritzbox 4060
Als het HN modem in bridge mode staat mag er maar 1 apparaat aan hangen. In jouw geval de Fritzbox, met de kabel in de wan poort. De Fritzbox moet dan de router functie overnemen, en adressen uitdelen aan de lan kant.

Waarom heb wil je het modem in bridge mode ?

[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 22-07-2026 16:01 ]

• MamaMouse
  • Niet online
FoxRay schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 14:24:
[...]

Ik heb exact hetzelfde. De modem van HN staat in bridge modus en hierachter heb ik mijn eigen router hangen. Meerdere keren per week (en soms per dag) verliest de modem de internetverbinding (voor paar minuten). Onlangs is er een monteur langs geweest en die heeft de AOP vervangen. Helaas heeft dat niets geholpen.

Op het moment dat de internetverbinding wegvalt brandt het LED lampje op de modem meestal gewoon nog groen (= bridge modus). Een tweetal keren knipperde het rood.

Ik ben sinds 1 mei overgestapt op HN. Daarvoor bij Ziggo gezeten en de laatste 2 weken had ik hier bij Ziggo ook last van (daarvoor 5 jaar nooit problemen gehad). Dus geen idee waardoor het veroorzaakt wordt.
Herkenbaar, Ik heb hiervoor ook lang ziggo gehad, wel wat problemen, maar niet dat de verbinding elke paar uur wegviel. Daarna enkele jaren Delta glasvezel, maar die vond ik erg duur worden, vandaar de overstap naar HN.

De monteur was voor jouw gratis (als ik vragen mag)?

• FoxRay
MamaMouse schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 15:46:
[...]

Herkenbaar, Ik heb hiervoor ook lang ziggo gehad, wel wat problemen, maar niet dat de verbinding elke paar uur wegviel. Daarna enkele jaren Delta glasvezel, maar die vond ik erg duur worden, vandaar de overstap naar HN.

De monteur was voor jouw gratis (als ik vragen mag)?
Ja de monteur was gratis. Maar helaas probleem niet kunnen verhelpen 😕

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-08 17:13
DI97 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 16:22:
[...]

En die 100 mb upload in de praktijk?

Weet je toevallig of als ik hem nu afsluit, en dan met een maand opzegtermijn, of ik het in de tussentijd nog kan annuleren? Ik weet wel dat er 2 weken bedenktijd is.
Je kunt kosteloos annuleren tussen het afsluiten van het contract enerzijds en 14 dagen na het activeren van de modem anderzijds.

• DI97
Hollandsnieuwe werkt wel gewoon met zelf installatie neem ik aan?

Ik heb de Ziggo aansluiting in mijn meterkast echt al jaren niet meer gebruikt, sinds UPC stopte met kabel tv. Hoe kan ik weten of de aansluiting nog werkt?

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

DI97 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 18:07:
Standaard zelfs.
Ik heb de Ziggo aansluiting in mijn meterkast echt al jaren niet meer gebruikt, sinds UPC stopte met kabel tv. Hoe kan ik weten of de aansluiting nog werkt?
Je hebt er niet veel aan, want als het niet werkt is het normaal gesproken omdat je simpelweg geen klant bent en dus niet aangesloten bent. Enige manier om erachter te komen is aanvragen en kijken of het dan werkt. Je abonnement gaat pas in als je online komt, dus daar zit niet veel risico.

[ Voor 6% gewijzigd door The Third Man op 23-07-2026 19:43 ]

• DI97
The Third Man schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 19:40:
[...]

Standaard zelfs.

[...]

Je hebt er niet veel aan, want als het niet werkt is het normaal gesproken omdat je simpelweg geen klant bent en dus niet aangesloten bent. Enige manier om erachter te komen is aanvragen en kijken of het dan werkt. Je abonnement gaat pas in als je online komt, dus daar zit niet veel risico.
En die activitie gebeurt op afstand of moet een monteur naar die wijkkast komen?

• The Third Man
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

DI97 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 21:48:
[...]

En die activitie gebeurt op afstand of moet een monteur naar die wijkkast komen?
Wat maakt dat uit? Je plant bij je aanvraag je ingangsdatum. Zij zorgen dan dat het vanuit hun kant gereed is, linksom of rechtsom. Je modem wordt dan een dag van tevoren opgestuurd. Zodra jij die aansluit en het lukt om online te komen, dan pas gaat je abonnement en facturering lopen. Je kan dat dus ook dagen later doen, maakt verder niet uit.

• Xerpan
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-07 14:47
Interessant is dat niet iedereen dezelfde overstap korting krijgt. mijn moeder in Leiden zou de eerste 8 maanden 25 euro per maand gaan betalen bij overstap van Ziggo naar HN. Als ik overstap (Utrecht) van Odido naar HN dan hoef ik maar 20 euro p/m te betalen. Is het de locatie, of waarvan je overstapt dat de prijs bepaald? Misschien beiden. Wie zal het zeggen.

Odido is overigens niet zo aardig voor bestaande klanten. Ik betaal nu 14,05 voor TV terwijl op de website staat dat TV 12,50 kost. Ga dus snel maar eens bellen. Wat niet nu kan, want de medewerkers kunnen op dit moment niet in hun eigen systemen.

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 20:23

Winkiller

De Mopperpot

Sluit een coax aan op je tv, zoek naar zenders en je weet het of er een signaal is :)

• Xerpan
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-07 14:47
Verwarrend is dat er bij het modem staat dat je toegang hebt tot 50+ zenders. Waarom dan een app gebruiken? Kun je met een DVB-C ontvanger dan gratis kijken? Of heb je toch echt die app nodig?

• Avar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-08 10:42
Xerpan schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 14:19:
Verwarrend is dat er bij het modem staat dat je toegang hebt tot 50+ zenders. Waarom dan een app gebruiken? Kun je met een DVB-C ontvanger dan gratis kijken? Of heb je toch echt die app nodig?
Zo lang Ziggo die DVB-C kanalen in stand houdt kan je daar naar kijken, ik gebruik de app alleen voor terugkijken.

• musicfreak
DVB-C is puur live TV, dat kan je niet pauzeren ofzo. Daarvoor, en voor terugkijken plus meer zenders en RTL in HD 😉 kan je aanvullend nog het TV pakket afsluiten. Dan krijg je ook toegang tot de app.

• Servpage
RTL niet in HD valt hier niet eens echt op, verder heb ik 2x een Humax 5200 aangesloten waarmee je wel kan pauzeren en opnemen, alleen terug of uitgesteld kijken is niet mogelijk. Een app op de tv gaat niet omdat de TV (Tizen) net te oud zou wezen, de Ziggo TV app ging trouwens prima dus waarom de app van HN dan weer niet kan??, en om dan weer een android TV box aan te schaffen vond ik te ver gaan.

Was ff wennen maar bevalt tot nu prima.

Collectie

• musicfreak
Oh ja met een harddisk recorder kan je natuurlijk wel pauzeren. En die 5200 is voor weinig te vinden op Marktplaats zie ik.

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-08 19:00
Hier gisteren voor het eerst aangesloten op HN. 20 euro voor 8 maanden prima deal. Snelheid perfect en zelfs 10MB sneller met downloaden dan bij KPN (blijkbaar zit er echt een verschil in de 2.5Gb port). Nu hopen dat de uptime goed is. Met Ziggo weinig problemen gehad toendertijd dus hopelijk bij HN hetzelfde.

• FoxRay
MamaMouse schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 14:05:

Nu het probleem:

De monteur is gisteren weer langs geweest. Hij heeft in de wijkkast mijn signaal versterkt (demping van tap 12 dB naar tap 8 dB gezet). Vooralsnog heb ik geen problemen meer gehad. Hopelijk was dit de oorzaak en is het nu verholpen.

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-08 15:58
De overstap ook gemaakt na 4,5 jaar verplicht Ziggo. Had daar 400/40 Mbit voor 52 per maand. Nu een jaar 1000/100 Mbit voor 28,33 per maand. Bestelling was in eerste instantie niet goed doorgezet (geen bevestiging gekregen) en kon daardoor ook geen nieuwe bestelling plaatsen. Klantenservice snel te pakken kunnen krijgen (geen wachttijd bij een provider, that's a first!), probleem uitgelegd gekregen, en direct kunnen bestellen. Eind augustus overzetten, ben benieuwd!

• Doornekamp33
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-08 12:45

In ieder geval.zou ik een monteur laten komen, de AOP zal zeker aan vervanging toe zijn, vooral 5g instraling is bij de oudere aop een probleem.

• MamaMouse
  • Niet online
Doornekamp33 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 15:41:
[...]

In ieder geval.zou ik een monteur laten komen, de AOP zal zeker aan vervanging toe zijn, vooral 5g instraling is bij de oudere aop een probleem.
Monteur is vandaag langsgeweest. Het AOP is vervangen want t ding was blijkbaar antiek.... Ook heeft de monteur de hele verbinding doorgemeten en die was idd bar slecht. Hij heeft eea ook aangepast in het kastje in de straat, en sinds net voor t eerst een groen balkje bij het internet status vh modem :)

De komende dagen even afwachten of dat voldoende was, eerst zien dan geloven!

• ronk1961
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-08 23:54
jeanj schreef op maandag 20 juli 2026 @ 11:25:
[...]

Ik vermoed dat de HN dezelfde is als de Ziggo app (met een andere skin), en dat betekent dat er 2 HN apps zijn, die hetzelfde er uit zien, alleen de app voor mobiele devices (telefoons, tablets) heeft geen check op de voor de verbinding, en de app voor niet mobiele devices (Android TV en anders os-end voor TVs, waaronder sticks), die het wel vereist. (en nog een 3de, de webversie)

Dus ja je kan in heel europa kijken op tablet/telefoon of via website op laptop etc, en dat streamen naar een TV, en nee je kan de stick niet meenemen om direct te kijken, mogelijk kan je wel streamen naar de stick (als ik er vanuit gaat dat het net als ziggo app werkt)
Na het bestuderen van de site ,

Ben ik er achter gekomen dat inderdaad zo is.

Streamen wil ik juist niet doen.

Vrouwlief kan daar niet zo goed mee overweg.

Maar NLziet gaat trouwens wel perfect.

Tijdens de vakantie in Zweden een abonnement op NLziet genomen .

14 dagen gratis kijken en de helft van de maand betalen.

Ik had gerust de hele maand willen betalen.

Maar dat werkt gewoon rechtstreeks op de TV

Wat ik thuis ga doen weet ik nog niet.

Eerst alles even op een rijtje zetten .

• carolien89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:32
Morgen is mijn ingangsdatum, maar nog geen mail gehad dat mijn modem is opgestuurd. Ben benieuwd. Vind het vrij irritant eerlijk gezegd - en ik weet wel dat mijn oude abonnement loopt tot ik het modem activeer, maar ik combineer altijd mobiel en internet+tv voor de korting en dat heb ik natuurlijk het liefst gelijk lopen. En het moet ook echt prima kunnen om het twee dagen tevoren te sturen, HN is de enige die ik tot nu toe heb gehad waar het zo kort op de ingangsdatum pas gestuurd wordt.

Edit: ik kijk net in de postnl app en hij staat daar wel in, voor bezorging morgen tussen 18:30-21u. Nou ja, kan ik het in elk geval érgens morgen aansluiten.

[ Voor 15% gewijzigd door carolien89 op 05-08-2026 16:34 ]

• carolien89
Nou, hij kwam inderdaad gisteravond binnen. Vandaag geprobeerd aan te sluiten. Wit knipperend, wit continu, wel verbinden maar geen internettoegang. En dan rood knipperen. Stekker eruit, even wachten, weer in, hetzelfde behalve dat ik heel even daadwerkelijk internettoegang had, maar dan weer rood lampje knipperen en geen internettoegang. Factory reset, precies hetzelfde. Bij de online hulp stond bij rood knipperend lampje de coax kabel weer even eruit en erin. Dus eruit, maar toen bleek bij de kant op de AOP het pinnetje van de AOP mee eruit gekomen te zijn. Dus waarschijnlijk zat die al los, en was dat waarom er steeds rood knipperend lampje kwam. Dinsdag komt pas de monteur, loopt het abonnement straks nog meer scheef met mn mobiele haha. Vast als straf dat ik hier kwam zeuren ;). Gelukkig is het modem die twee keer dat ik heel even internettoegang had niet lang genoeg online geweest om als geactiveerd geregistreerd te worden en werkt mn odido modem dus nog wel. Scheelt weer gedoe tot dinsdag.

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
musicfreak schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 16:16:
DVB-C is puur live TV, dat kan je niet pauzeren ofzo. Daarvoor, en voor terugkijken plus meer zenders en RTL in HD 😉 kan je aanvullend nog het TV pakket afsluiten. Dan krijg je ook toegang tot de app.
Kan me nog heugen dat Samsung TV's met USB stick (die je dan instelt als opnameapparaat) prima kunnen pauzeren wanneer je via DCB-C kijkt. Opnemen kunnen Samsungs en Sony's sowieso zeker weten (andere merken heb ik niet gehad).

Nee het is geen begin gemist of terugkijken, maar met een goede USB of HHD in de TV geplugd, kan je wel iets meer als puur enkel live TV kijken.

Wat dat betreft vind ik het nog jammer dat Ziggo me anderhalf jaar na beëindiging abonnement daadwerkelijk heeft losgekoppeld in de wijkkast.

(Ook ontopic) Ik vind deze prijsstelling van HN voor internet only (incl gratis DVB-C) interessant genoeg om december 2027 weer naar kabelinternet terug te willen/kunnen stappen. Eerst nog even mijn prima glasvezel abonnement elders voorbij contractduur laten gaan.

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08:06
carolien89 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:50:
Nou, hij kwam inderdaad gisteravond binnen. Vandaag geprobeerd aan te sluiten. Wit knipperend, wit continu, wel verbinden maar geen internettoegang. En dan rood knipperen. Stekker eruit, even wachten, weer in, hetzelfde behalve dat ik heel even daadwerkelijk internettoegang had, maar dan weer rood lampje knipperen en geen internettoegang. Factory reset, precies hetzelfde. Bij de online hulp stond bij rood knipperend lampje de coax kabel weer even eruit en erin. Dus eruit, maar toen bleek bij de kant op de AOP het pinnetje van de AOP mee eruit gekomen te zijn. Dus waarschijnlijk zat die al los, en was dat waarom er steeds rood knipperend lampje kwam. Dinsdag komt pas de monteur, loopt het abonnement straks nog meer scheef met mn mobiele haha. Vast als straf dat ik hier kwam zeuren ;). Gelukkig is het modem die twee keer dat ik heel even internettoegang had niet lang genoeg online geweest om als geactiveerd geregistreerd te worden en werkt mn odido modem dus nog wel. Scheelt weer gedoe tot dinsdag.
Bij de Hornbach kun je een nieuw AOP halen mocht je het morgen al werkend willen hebben. Aansluiten is fluitje van een cent.

https://www.hornbach.nl/p/technetix-coax-wandcontactdoos-1-gats-wit/10075929/?sourceArt=6784232&trackArticleCrossType=ad_reco_slot_6-5260142a

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-08 19:49
Misschien een enorm stomme vraag, maar ik loop er wel vast op.

Zojuist alles van hollandsnieuwe geinstalleerd. Met het wifi wachtwoord onderop de sticker kan ik prima in wifi inloggen, maar het werkt niet voor het inloggen in het modem (om het wifi uit te zetten).

Welke code van de sticker moet ik gebruiken om in het modem in te loggen? (via 192.168.178.1)

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 20:23

Winkiller

De Mopperpot

rolandmegens schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 11:33:
Welke code van de sticker moet ik gebruiken om in het modem in te loggen? (via 192.168.178.1)
Sticker op de onderkant, het wachtwoord wat achter dat IP adres staat....modem wachtwoord..

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-08 19:49
Winkiller schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 11:42:
[...]

Sticker op de onderkant, het wachtwoord wat achter dat IP adres staat....modem wachtwoord..
Ah bedankt. Het was inderdaad ongelofelijk stom :X

Had een foto gemaakt toen de modem in beugel zat, dus leek alsof ik de hele sticker op de foto had, maar dat was dus niet het geval en precies dat gedeelte was er af gevallen.... woops!

• Donnu
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 09:19
Incognitum schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 21:13:
[...]

Bij de Hornbach kun je een nieuw AOP halen mocht je het morgen al werkend willen hebben. Aansluiten is fluitje van een cent.

https://www.hornbach.nl/p/technetix-coax-wandcontactdoos-1-gats-wit/10075929/?sourceArt=6784232&trackArticleCrossType=ad_reco_slot_6-5260142a
Dit is geen AOP maar een wandcontactdoos.

• The Third Man
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

carolien89 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:50:
Dus eruit, maar toen bleek bij de kant op de AOP het pinnetje van de AOP mee eruit gekomen te zijn. Dus waarschijnlijk zat die al los, en was dat waarom er steeds rood knipperend lampje kwam.
Weet je zeker dat het de AOP is? Komt er echt de groene kabel binnen? Zo ja, dan mag je er strict genomen niet zelf aankomen. Het advies hierboven om even een wcd te halen en zelf hobbyen zou ik niet opvolgen, als er iets misgaat en je hebt pech, dan gaat de monteur er meer werk van maken.

Als het daarentegen wel een eigen wcd is (en het echte AOP ergens anders zit), dan kan je beter eerst direct op het AOP proberen om te zien of de storing dan opgelost is.

• carolien89
The Third Man schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 16:16:
[...]

Weet je zeker dat het de AOP is? Komt er echt de groene kabel binnen? Zo ja, dan mag je er strict genomen niet zelf aankomen. Het advies hierboven om even een wcd te halen en zelf hobbyen zou ik niet opvolgen, als er iets misgaat en je hebt pech, dan gaat de monteur er meer werk van maken.

Als het daarentegen wel een eigen wcd is (en het echte AOP ergens anders zit), dan kan je beter eerst direct op het AOP proberen om te zien of de storing dan opgelost is.
Het is inderdaad echt de AOP in de meterkast waar de groene kabel binnen komt. Dus was inderdaad zeker niet van plan het zelf te doen. Thanks voor je waarschuwing alsnog, ook nuttig voor evt andere meelezers met vergelijkbaar probleem!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-08 14:38

Flipm0de

geen

Wordt hier ook tijd voor een overstap. Sinds we hier wonen glasvezel van Odido gehad. Destijds is er een monteur langsgekomen voor de installatie.

Heb het installatiedocument van HN doorgelezen, het lijkt het eenvoudig maar twijfel omdat ik niet zeker weet welke situatie wij hebben. Ik zou toch “gewoon” de donkergrijze kabel in het modem van HN moeten steken, de rest hoef ik eigenlijk niet aan te komen.

https://ibb.co/5xTNjwXC

Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/5xTNjwXC

Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/5xTNjwXCToch even vragen, anders heb ik het weer gedaan thuis 😅.

[ Voor 3% gewijzigd door Flipm0de op 09-08-2026 15:28 ]

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• The Third Man
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Flipm0de schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 15:28:
Wordt hier ook tijd voor een overstap. Sinds we hier wonen glasvezel van Odido gehad. Destijds is er een monteur langsgekomen voor de installatie.

Heb het installatiedocument van HN doorgelezen, het lijkt het eenvoudig maar twijfel omdat ik niet zeker weet welke situatie wij hebben. Ik zou toch “gewoon” de donkergrijze kabel in het modem van HN moeten steken, de rest hoef ik eigenlijk niet aan te komen.
Je modem moet aan het witte kastje waar de groene kabel in loopt, met "Tratec" erop. Dit is het aansluitpunt, AOP officieel. Net als dit diagram in de handleiding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1zOmUHoMyKebMwUgHjnOFUlgvNA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8aLsNjshZEoXFssGM2dGu51w.webp?f=fotoalbum_large

• Flipm0de

Flipm0de

geen

The Third Man schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 16:49:
[...]

Je modem moet aan het witte kastje waar de groene kabel in loopt, met "Tratec" erop. Dit is het aansluitpunt, AOP officieel. Net als dit diagram in de handleiding:

[Afbeelding]
Wtf. Ik dacht altijd dat dit het kastje voor de tv aansluiting was! Zo’n oude connectie (gebruik de tv aansluiting tegenwoordig niet).

Het kastje met NT is toch voor de glasvezel?

[ Voor 4% gewijzigd door Flipm0de op 09-08-2026 17:35 ]

• The Third Man
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Flipm0de schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 17:34:
[...]

Wtf. Ik dacht altijd dat dit het kastje voor de tv aansluiting was! Zo’n oude connectie (gebruik de tv aansluiting tegenwoordig niet).

Ja, en HollandsNieuwe is vooralsnog een (tv-)kabel-internetprovider, of je hebt specifiek glasvezel via hen aangevraagd?

[ Voor 7% gewijzigd door The Third Man op 09-08-2026 18:06 ]

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:35

vr6-only

Blub Blub

Flipm0de schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 17:34:
[...]

Zo te lezen ben je ingetrapt in de mooie marketingsterm "glasvezel-kabel".

HollandsNieuwe heeft niets te maken met je huidige glasvezel aansluiting (oranje kabel). Je nieuwe aansluiting werkt via de TV kabel, zoals hierboven reeds is aangegeven.

ps. Je hoeft enkel de Zyxel router retour te sturen naar Odido. NT kastje etc. mag je laten hangen. Veel mensen slopen de glasvezelaansluiting omdat ze denken dat "alles" terug moet.

It ain't stupid if it works!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

vr6-only schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 18:24:
[...]

Zo te lezen ben je ingetrapt in de mooie marketingsterm "glasvezel-kabel".

HollandsNieuwe heeft niets te maken met je huidige glasvezel aansluiting (oranje kabel). Je nieuwe aansluiting werkt via de TV kabel, zoals hierboven reeds is aangegeven.

ps. Je hoeft enkel de Zyxel router retour te sturen naar Odido. NT kastje etc. mag je laten hangen. Veel mensen slopen de glasvezelaansluiting omdat ze denken dat "alles" terug moet.
Whahaha ik ben er idd ingetrapt. Heb nog niets besteld. Maar was het wel van plan. Zie nu idd dat de upload veel lager is. Ze benoemen het nergens expliciet. Wat vals!

Maar, hoeft geen dealbreaker te zijn. Voor thuiswerken en af en toe wat downloaden was nu 100mb genoeg. Wel even met de baas thuis overleggen.

Bedankt beide! Had t me niet beseft!

• The Third Man
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Mwoah, “nergens expliciet” en “vals”, het staat er toch redelijk vindbaar onderaan het formulier

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZeSzenXIUgdqzYdkOwJHNuhWZho=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xO7MLAIGVQFlRM1qD33BIdGO.jpg?f=fotoalbum_large

Ik begrijp best dat je de verkeerde aanname maakt, maar omgekeerd zou het ook raar zijn dat mensen die weten dat ze geen glasvezel naar hun woning hebben, zouden denken “oh nee HollandsNieuwe is sowieso glasvezel, dat zie ik zo al”. En het dan “vals” vinden dat HN ze zogenaamd die indruk zou geven.

[ Voor 27% gewijzigd door The Third Man op 09-08-2026 20:23 ]

• carolien89
Monteur is geweest, AOP vervangen, alles werkt perfect :).
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste