• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Weet iemand of de ING app op dit moment nog op een Custom ROM zoals LineageOS (non rooted) werkt?
(Ik wil mijn LG G7 nog niet met pensioen sturen namelijk.)

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Volgens mij is het antwoord met een simpele zoekopdracht in een zoekmachine /AI te vinden.
Op dit forum verwachten we ook een stukje eigen inzet van de bezoekers. Waar heb je al naar gezocht en waarom twijfel je aan die resultaten?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• banaan-X
  • Niet online
Niet voor een up2date antwoord.. Reacties hier (en dus op AI) zijn ca. 10 jaar oud (we spreken over Android 2.3), en dat is veel te oud voor security van bankieren apps. Toendertijd waren apps nog helemaal niet sterk beveiligd hiervoor. Die antwoorden zijn dus niet meer te gebruiken hedendaags.

Vandaar dat ik juist op een forum zoek naar actuele gebruikerservaring. Dat is nu juist de kracht van een forum..

[ Voor 32% gewijzigd door banaan-X op 11-04-2026 09:21 ]

• ErickN
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 11-04 09:42
Als geen IT-er zijnde (leek): Wat is de reden dat zo'n app niet zou werken op bijv een custom Rom?

Is zo'n app dan te hacken wat op android bijv niet kan?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:03
ErickN schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 09:25:
Als geen IT-er zijnde (leek): Wat is de reden dat zo'n app niet zou werken op bijv een custom Rom?

Met officiële Android installaties zijn er "gegarandeerd" bepaalde beveiligingen geregeld. Bij custom roms niet per definitie en dan willen banken er niet aan (hoog risico met weinig mogelijke winst)

• banaan-X
  • Niet online
ErickN schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 09:25:

Die vraag is nu juist wel heel makkelijk te vinden met een search, zoek maar eens op FLAG_SECURE, en MEET_DEVICE_INTEGRITY.

[ Voor 3% gewijzigd door banaan-X op 11-04-2026 19:21 ]

• banaan-X
  • Niet online
Maar, voordat we offtopic raken:
Er is er hier toch wel iemand met een Custom ROM en een ING rekening?..

• Pushedspore
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:29
Ja de app werkt. Geen persoonlijke ervaring mee maar Tweakers had hier 5 jaar geleden een artikel over https://tweakers.net/revi...ik-anno-nu.html#chapter_6
Ook zijn er her en der nog recentere comments te vinden op reddit en onder tweakers nieuwsartikelen dat de ING app werkt op LineageOS.

• banaan-X
  • Niet online
Bedankt voor je reactie. 5 jaar is natuurlijk ook al 'erg oud', en heb zelf geen recente reddit of XDA posts gevonden, maar dan ga ik toch de stap naar een Custom rom maar proberen.

Ik las overigens ook nog op https://cyrusyip.org/en/posts/2023/10/10/lineageos-ih8sn/ een goede manier om safenet te 'foppen'.

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:54
Het werkt met /e/OS. Andere varianten heb ik geen ervaring mee.

Er is een /e/OS topic [/e/OS] Ervaringen & Discussie en een GrapheneOS topic [GrapheneOS] Ervaringen & Discussie .

[ Voor 121% gewijzigd door Mit-46 op 11-04-2026 22:52 ]

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:35
Hier met een Pixel 4a en LineageOS werkte de ING app niet meer. De app wel, maar kwam niet meer door het verificatieproces heen. Hij liep vast bij het scannen van je paspoort. Zelfde verhaal met DigiD app. Het ging overigens pas fout bij LineageOS 23 want bij 22 werkte het wel.

Rabo app ging ook niet meer goed, niet meer te downloaden via App store. Via alternatieve stores werkte het wel en dan werkte de app ook wel weer prima.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Pagina: 1