Vraag

• RaccoonSparrow
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:39
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met de bouw van een nieuwbouw vakantiewoning op een wat afgelegen locatie. Ik heb zelf wel enige kennis van internet, maar het lijkt me verstandig om ook jullie advies en ervaringen mee te nemen.

De woning ligt aan het einde van een oprijlaan waar nog enkele andere huizen staan. Onder de weg ligt alleen een telefoonkabel van KPN, waarmee internet mogelijk is. Volgens KPN is de maximaal haalbare snelheid echter ongeveer 6 Mbit/s download en 1 Mbit/s upload.

Daarnaast brengt het aansluiten van deze kabel kosten met zich mee van ongeveer €1600. Gezien de lengte van de oprijlaan acht ik de kans klein dat er op korte termijn glasvezel wordt aangelegd, dus daarop wachten lijkt me geen realistische optie.

Ik wil in de woning wel gewoon kunnen internetten en tv kijken. Daarom ben ik benieuwd naar jullie advies:

* Welke oplossingen raden jullie aan in deze situatie?
* Heeft iemand ervaring met bijvoorbeeld Starlink of 4G/5G internet op een afgelegen locatie?
* En hoe regelen jullie tv in combinatie met Starlink?

Alle tips en ervaringen zijn welkom!

Alvast bedankt!

Alle reacties

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:08

franssie

Save the albatross

Odido eerst proberen, daarna Starlink.
Edit en tv via nlziet

[ Voor 23% gewijzigd door franssie op 03-04-2026 22:35 ]

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar