@
Unclemul Voor zover ik zie, heeft die pc ook een geintegreerde GPU op de processor zitten, maar heb je ook een HDMI (of andere video) aansluiting aan de achterkant zitten?
Kun je vinden welke processor er in je pc zit? (in je bios kijken bijvoorbeeld, of in WIndows zelf kijken welke processor er daar aangegeven wordt).
Die Windows optie, rechtermuis op de het startmenu knopje en dan kiezen voor "Systeem".
Dan zou je in Systeem > Info terecht moeten komen. Als het goed is staan daar meteen 4 vierkantjes welke aangeven:
Opslag, Grafische kaart, Geinstalleerd RAM-geheugen, Processor.
Aan de hand van die laatste kunnen we wel even met je meekijken of deze een geintegreerde grafische chip heeft. Zo ja, dan kun je de kaart eruit halen en de kabel op je moederbord aansluiten.
Net even foto's van de kast bekeken en daar zit een HDMI aansluiting op. Dus dat is 1. Als het goed is, zit er een Intel I5-8400 processor in. Die heeft een eigen grafische chip. Dus dat is al 2, maar er zijn verschillende modellen van je opgegeven pc met andere hardware configuraties.
Als ik het zo zie, is deze pc met 3 soorten processoren geleverd. i3 8100, i5 8400 en de i7 8700. Deze hebben allemaal een interne grafische chip.
Maar mijn gok is dat als je de hdmi kabel aansluit op je moederbord zelf, dat je dan prima de grafische kaart eruit kunt halen en dat je dan beeld hebt. Zo ja, dan kun je kijken naar de genoemde oplossing.
Als je klaar bent natuurlijk wel alles weer terugzetten.
[
Voor 5% gewijzigd door
Arunia op 03-03-2026 09:25
]