Ik wil Video8/Hi8 bandjes digitaliseren en loop ertegenaan dat er tijdens het capturen veel dropped frames zijn (ca. 100 per minuut - hoe later in het bandje hoe meer het er zijn). Dit levert stotterende beelden op. Echter bij het afspelen op de camcorder zelf is er niks aan de hand. Ook bij Digital8 bandjes is er geen enkel probleem met capturen.
De setup:
De setup:
- Camcorder: Sony TRV310E
- Laptop: HP EliteBook 8540w met Windows 11
- Verbinding: FireWire
- Software: ScenalyzerLive (ook WinDV geprobeerd)
- De laptop is volgens mij geen bottleneck, want CPU en RAM usage zijn resp. <10% en <40% en wegschrijven gaat naar een moderne externe HDD verbonden via USB3
- Ik heb een nieuwe 'cleaning tape' gebruikt om de koppen van de camcorder te reinigen. Ook las ik een tip om de tape helemaal vooruit te spoelen en dan weer terug, maar dat helpt ook niet
- Als ik de camcorder verbind via S-Video m.b.v. een USB capture card is er ook niks aan de hand, maar de videokwaliteit is beduidend lager (omdat het een goedkope card is) dus ik gebruik liever FireWire
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/FGjA30E6h0Av96sPhKp8QDFE.jpg?f=user_large)