Is racist zijn slecht?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 738 views sinds 30-01-2008

• Gnoom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06-2024
Op zaterdag 20 oktober 2001 07:08 schreef Liam_xi het volgende:

Ja, da's een logische reden ja. Je hebt namelijk als mens zoiets dat heet aanpassen, waarmee je je aanpast op de situatie, waarbij je je eerst mag gaan afvragen WAAROM wij nou zo'n rijk land zijn, nou echt niet omdat de afgelopen 1000 jaar iedereen op zijn reet heeft gezeten, deel II is dat wij een verzorgingsstaat zijn, dus als je hier bent geboren heb je automatisch meer kans op overleven als in Iran, ben je op dit moment in iran geboren: kut voor je, jammer dan, ik zou zeggen werk je de #^$& in en ik hoop dat veel mensen je volgen, zodat je land netzo welvarend mag worden als een rijk westers land.
Alsof jij voordat je geboren bent hard hebt gewrkt om in een welvarend te leven..NEE! jij hebt er net zoveel recht op als ieder ander. kut voor je...jammer dan... goed idee inderdaad: idereen die geen mazzel heeft aan z'n lot overlaten. Als jij een ziekte hebt ofzo wil je toch ook dat emsen je helpen? Ze kunnen ook gewoon zeggen : kut voor je jammer dan..Laten ze je lekker doodgaan.
[Standaard reacties gehad]
En dan begint iedereen over dit gejat en hier iets gejat allemaal naar westen gehaald daarom zijn jullie rijker!!! Dus is het niet eerlijk!!
>> Klopt, hadden je voorouders maar wat beter moeten opletten pik, b.w.z. van spreke natuurlijk. Maar wat gebeurt is is gebeurt en daar moeten we niet steeds over beginnen (schadevergoedingen). Iemand die een schadevergoeding eist voor actie's van jaren geleden ( 50 jaar of meer) is voor mij de ultime parasiet, en ja, meestal geven we dan ook wat aan zo'n groep/land probleem is alleen dat iedereen (vaak veel mensen) corrupt zijn/zelf nog even een stukje eraf halen en dan komt het weer niet bij diegene die het nodig hebben, de gemiddelde sjaak in de goot.
Ik zou zeggen sjaak, doe er wat aan gast, je geld wordt door je eigen mensen gejat.
Oh, ja, je hebt wel recht op dingen door wat je voorouders gedaan hebben, maar na vijftig jaar hoor je natuurlijk geen schadevergoeding te krijgen, omdat het zo'n tijd geleden is. Ik vraag me af waar je dat van die corruptie vandaanhaald... feiten?
Ze slaan meestal op de vlucht om er zelf beter van te worden (beter leefomgeving, meer kans op overleven (oorlog).
Nou, ik moet de eerste vluchteling nog meemaken die op de vlucht is geslagen om er zelf niet beter van te worden, maar om het land waar hij heen gaat te verbeteren... uit eigen wil?
[..]
Nogmaals, want dat is me nog steeds niet duidelijk: waarom heb je omdat je in een rijk land geboren bent meer recht om in een rijk land te leven, want je hebt er zelf niks goed voor heoven doen. Zou jij niet gaan naar waar het beter is? Vind je het heeel onlogisch? En er gaan zat mensen naar andere landen om mensen daar te helpen, maar jij ziet daar duidelijk het nut niet van in, want het is hun eigen schuld. tuurlijk...
<> Mijn punt is dat we in Nederland nu veel te snel iedereen uitschelden voor rascist (als je dat dus doet discrimineer je iemand op zijn ideeen of zie ik het nou verkeerd?) en dat we het non-stop over discriminatie hebben, als ik zeg dat ik een
tering marrokaan tegen kwam (en ik vind het een eikel omdat hij me telefoon heeft gejat (bijvoorbeeld) en ik zeg tegen een vriend dat die [tering] marrokaan dat deed, vinden jullie mij meteen een rascist, terwijl dat gewoon bull is, had een NL-dude zoiets
gedaan noem je hem alleen niet [tering] marrokaan, maar klootzak eikel enz. enz. snappez vous, het spijt me voor het taalgebruik, maar dit is ter illustratie in een voorbeeld, en als er nou weer mensen zijn die leuk zeggen dat het [tering] stukje voor marrokaan
weg moet omdat dat dus weer rascistisch is, heb ik nog een ding te zeggen: LEES DAN 3 REGELS TERUG (kunnen er meer zijn het is een VOORBEELD ok?)
Noem die marrokaan dan OOK gewoon EIKEL, WAAROM tering marokkaan?

Iedereen is speciaal, behalve ik.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-01 07:17

MaDLiVe

.-Observer-.

Op zaterdag 20 oktober 2001 07:08 schreef Liam_xi het volgende:

[..]

Ja, da's een logische reden ja. Je hebt namelijk als mens zoiets dat heet aanpassen, waarmee je je aanpast op de situatie, waarbij je je eerst mag gaan afvragen WAAROM wij nou zo'n rijk land zijn, nou echt niet omdat de afgelopen 1000 jaar iedereen op zijn reet heeft gezeten, deel II is dat wij een verzorgingsstaat zijn, dus als je hier bent geboren heb je automatisch meer kans op overleven als in Iran, ben je op dit moment in iran geboren: kut voor je, jammer dan, ik zou zeggen werk je de #^$& in en ik hoop dat veel mensen je volgen, zodat je land netzo welvarend mag worden als een rijk westers land.
[Standaard reacties gehad]
En dan begint iedereen over dit gejat en hier iets gejat allemaal naar westen gehaald daarom zijn jullie rijker!!! Dus is het niet eerlijk!!
>> Klopt, hadden je voorouders maar wat beter moeten opletten pik, b.w.z. van spreke natuurlijk. Maar wat gebeurt is is gebeurt en daar moeten we niet steeds over beginnen (schadevergoedingen). Iemand die een schadevergoeding eist voor actie's van jaren geleden ( 50 jaar of meer) is voor mij de ultime parasiet, en ja, meestal geven we dan ook wat aan zo'n groep/land probleem is alleen dat iedereen (vaak veel mensen) corrupt zijn/zelf nog even een stukje eraf halen en dan komt het weer niet bij diegene die het nodig hebben, de gemiddelde sjaak in de goot.
Ik zou zeggen sjaak, doe er wat aan gast, je geld wordt door je eigen mensen gejat.
[..]

Ze slaan meestal op de vlucht om er zelf beter van te worden (beter leefomgeving, meer kans op overleven (oorlog).
Nou, ik moet de eerste vluchteling nog meemaken die op de vlucht is geslagen om er zelf niet beter van te worden, maar om het land waar hij heen gaat te verbeteren... uit eigen wil?
[..]

Sorry hoor dude, maar waar haal je die onzin vandaan??
> Eng inderdaad, als blijkt dat allochtone bevolkingsgroepen voorrang krijgen bij ongeschoolde arbeid, angstaanjagend, want discriminatie kan zowel POSITIEF als NEGATIEF zijn...weet je nog?? En dit heeft dus NIETS met vreemdelingenhaat te maken, je kan ook discrimineren uit vreemdelingenliefde :)
Discriminatie is een meer ongeorganiseerde vorm van vreemdelingenhaat, discriminatie heeft GEEN RUK met vreemdelingenhaat te maken, ik ben bijvoorbeeld ook aan het discrimineren als ik zeg
dat iedereen met witte sokken gratis in de bus mag, en de rest niet, of iedereen met zwart haar...

<> Mijn punt is dat we in Nederland nu veel te snel iedereen uitschelden voor rascist (als je dat dus doet discrimineer je iemand op zijn ideeen of zie ik het nou verkeerd?) en dat we het non-stop over discriminatie hebben, als ik zeg dat ik een
tering marrokaan tegen kwam (en ik vind het een eikel omdat hij me telefoon heeft gejat (bijvoorbeeld) en ik zeg tegen een vriend dat die [tering] marrokaan dat deed, vinden jullie mij meteen een rascist, terwijl dat gewoon bull is, had een NL-dude zoiets
gedaan noem je hem alleen niet [tering] marrokaan, maar klootzak eikel enz. enz. snappez vous, het spijt me voor het taalgebruik, maar dit is ter illustratie in een voorbeeld, en als er nou weer mensen zijn die leuk zeggen dat het [tering] stukje voor marrokaan
weg moet omdat dat dus weer rascistisch is, heb ik nog een ding te zeggen: LEES DAN 3 REGELS TERUG (kunnen er meer zijn het is een VOORBEELD ok?)
Ik vraag me momenteel af of ik jou argumenten ga weerleggen(nog een keer) of dat ik jou in je waarde laat, of jou het advies ga geven de hele discussie nog een keer in zijn geheel te gaan lezen.

Weldra vanavond zul je het weten.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 13:02 schreef Procyon for life het volgende:
Iedereen hier is tegen racisme, we zijn hier heel tolerant.

Waarom zijn we dan niet tolerant tegen mensen die dat niet zijn. (racisten).

Dus nogmaals waarom hebben we nou geen tolerantie voor racisten?
omdat tolerantie tov intolerantie, tolerantie kan doen verdwijnen. het doel van tolerantie is niet om zichzelf uit te schakelen.
-

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Als we heel even terug duiken naar de kernvraag, Is racist zijn slecht? Is jullie antwoord ja, en die van mij nee, do i have that right?
En waarom je een marrokaan eerder [tering] marrokaan noemt dan eikel, ik zou het niet weten, ik weet alleen dat het non-stop gebeurt en dat zelfs marrokanen die ik ken ELKAAR uit staan te schelden voor [tering] marrokaan als ze het ergens niet over eens zijn... vandaar die conclusie...
Op zaterdag 20 oktober 2001 15:10 schreef Gnoom het volgende:

[..]

Alsof jij voordat je geboren bent hard hebt gewrkt om in een welvarend te leven..NEE! jij hebt er net zoveel recht op als ieder ander. kut voor je...jammer dan... goed idee inderdaad: idereen die geen mazzel heeft aan z'n lot overlaten. Als jij een ziekte hebt ofzo wil je toch ook dat emsen je helpen? Ze kunnen ook gewoon zeggen : kut voor je jammer dan..Laten ze je lekker doodgaan.
Wat ik daarmee wil zeggen is, dat het afhangt waar je geboren bent (aka geografisch gezien) heb je meer kans op welvaart, sterker nog, HEB je meer welvaart dan andere delen van de wereld, al is het alleeen al omdat sommige landen gewoon een goede positie hebben voor b.v. handel. (denk aan b.v. singapore). Dus heb je mijn inziens omdat je een autochtone bewoner van dat land bent meer recht daar te leven dan iemand anders. Verder hangt het af of je in een welvarend land leeft van het politieke klimaat --> meestal zitten er niet echt vredelievende regeringen en zijn er al tijden burgeroorlogen. En ik zeg helemaal niet dat je iedereen aan zijn lot over moet laten, ik zeg alleen dat als je toevallig op een wat minder goede positie wordt geboren dat je pech heb. Als ik een ziekte heb wil ik ook graag dat mensen mij helpen, en in NL gebeurt dat, dus da's mazzel zoals dat heet, want da's niet altijd zo overal ter wereld. Ze zeggen hier in NL niet: "kut voor je jammer dan..Laten ze je lekker doodgaan." Da's dus mazzel.
Oh, ja, je hebt wel recht op dingen door wat je voorouders gedaan hebben, maar na vijftig jaar hoor je natuurlijk geen schadevergoeding te krijgen, omdat het zo'n tijd geleden is. Ik vraag me af waar je dat van die corruptie vandaanhaald... feiten?
Dat punt is er dus alleen maar omdat iedereen het altijd heeft over dat het rijke westen de hele wereld heeft leeg gejat (wat ook best zo zou kunnen zijn) maar dat we geografisch gewoon ook best goed zitten hier. Corruptie, nou landen als Suriname is corruptie een levendig feit hoor, Rusland, Indonesie, Filipijnen... ik heb het 4 jaar geleden zelf meegemaakt in Indonesie, met geld kan alles, dus daar is zeker weten corruptie.
Zou jij niet gaan naar waar het beter is? Vind je het heeel onlogisch? En er gaan zat mensen naar andere landen om mensen daar te helpen, maar jij ziet daar duidelijk het nut niet van in, want het is hun eigen schuld. tuurlijk...
Ja, zou ik ook doen, dat punt was er alleen om het eerdere punt van MaDLiVe te ontzenuwen, want het is toch zo dat je als vluchteling weggaat om er beter van te worden?? Maar zoals jij het plaatje nu schildert zijn mensen van artsen zonder grenzen ook vluchtelingen wat onzin is natuurlijk. Een vluchteling gaat niet van een goede situatie naar een slechte toe, want dan wordt ie er dus niet zelf beter van.
Noem die marrokaan dan OOK gewoon EIKEL, WAAROM tering marokkaan?
Zie hierboven in het begin, en schiet me net nog eens iets te binnen, als ie zich gedraagt als marrokaan, hij spreekt non-stop in het openbaar marrokaans, waarom zou je hem dan eikel noemen? Nee, tering marrokaan is dan toch echt de betere oplossing, weet iedereen in iedergeval wat je bedoelt.

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Dit heeft me overgehaalt >:)
Op zaterdag 20 oktober 2001 22:41 schreef Liam_xi het volgende:
Als we heel even terug duiken naar de kernvraag, Is racist zijn slecht? Is jullie antwoord ja, en die van mij nee, do i have that right?
"Wij" geven argumenten waarom racist zijn niet goed is, waar zijn jou argumenten de het tegendeel bewijzen??
En waarom je een marrokaan eerder [tering] marrokaan noemt dan eikel, ik zou het niet weten, ik weet alleen dat het non-stop gebeurt en dat zelfs marrokanen die ik ken ELKAAR uit staan te schelden voor [tering] marrokaan als ze het ergens niet over eens zijn... vandaar die conclusie...
[..]
Durf jij wel tussen de enge Marokkanen te lopen?
Wat heeft een interne scheldpartij met dit argument laat staan deze discussie te maken?

[vrije vertaling on]
Zij doen het ook dus mogen wij het ook
[vrije vertaling off]
Wat ik daarmee wil zeggen is, dat het afhangt waar je geboren bent (aka geografisch gezien) heb je meer kans op welvaart, sterker nog, HEB je meer welvaart dan andere delen van de wereld, al is het alleeen al omdat sommige landen gewoon een goede positie hebben voor b.v. handel. (denk aan b.v. singapore). Dus heb je mijn inziens omdat je een autochtone bewoner van dat land bent meer recht daar te leven dan iemand anders.
Arggg, waarom heb je meer recht? Wat maakt jou superieur aan de andere leg dat nou es duidelijk uit zonder eromheen te praten, ga es een keer met wijze woorden, argumenten weerleggen...|:(
Verder hangt het af of je in een welvarend land leeft van het politieke klimaat --> meestal zitten er niet echt vredelievende regeringen en zijn er al tijden burgeroorlogen.
wat wil je hiermee zeggen?? en past het in de context van de discussie?
En ik zeg helemaal niet dat je iedereen aan zijn lot over moet laten, ik zeg alleen dat als je toevallig op een wat minder goede positie wordt geboren dat je pech heb.
De wereld is zo oneerlijk...er zo walgelijk zoals je het daar formuleert, het lijkt wel alsof je scheid hebt aan je medemens....ik deel mijn geluk en welzijn zoveel mogelijk met anderen dat maakt mij tot een gelukkig mens, wat maakt dat van jou?
Als ik een ziekte heb wil ik ook graag dat mensen mij helpen, en in NL gebeurt dat, dus da's mazzel zoals dat heet, want da's niet altijd zo overal ter wereld. Ze zeggen hier in NL niet: "kut voor je jammer dan..Laten ze je lekker doodgaan." Da's dus mazzel.
[..]
Daarmee bedoel je te zeggen? Dat ze je in arme landen laten creperen? "kut voor je jmmr dan":? Ze hebben simpelweg de middelen niet.....dat is toch wat anders?
Dat punt is er dus alleen maar omdat iedereen het altijd heeft over dat het rijke westen de hele wereld heeft leeg gejat (wat ook best zo zou kunnen zijn) maar dat we geografisch gewoon ook best goed zitten hier. Corruptie, nou landen als Suriname is corruptie een levendig feit hoor, Rusland, Indonesie, Filipijnen... ik heb het 4 jaar geleden zelf meegemaakt in Indonesie, met geld kan alles, dus daar is zeker weten corruptie.
[..]
De hele wereld is corrupt, iedereen wil het beste voor zichzelf...is toch duidelijk?
Ja, zou ik ook doen, dat punt was er alleen om het eerdere punt van MaDLiVe te ontzenuwen, want het is toch zo dat je als vluchteling weggaat om er beter van te worden?? Maar zoals jij het plaatje nu schildert zijn mensen van artsen zonder grenzen ook vluchtelingen wat onzin is natuurlijk. Een vluchteling gaat niet van een goede situatie naar een slechte toe, want dan wordt ie er dus niet zelf beter van.
[..]
Je hebt nog geen enkel argument geraakt, artsen zonder grenzen ook vluchtelingen :? waar heb je het over?
Ik zeg niet dat een vluchteling niet van slecht naar goed gaat in tegendeel zelfs, dat zou onlogisch zijn.....
Ik zeg alleen dat hij niet voor z'n lol zijn situatie ontvlucht dat is toch heel wat anders he...ik laat mijn hebben en houden voor mijn lol achter me..
Zie hierboven in het begin, en schiet me net nog eens iets te binnen, als ie zich gedraagt als marrokaan, hij spreekt non-stop in het openbaar marrokaans, waarom zou je hem dan eikel noemen? Nee, tering marrokaan is dan toch echt de betere oplossing, weet iedereen in iedergeval wat je bedoelt.
"Als ie zich gedraagt als een Marokkaan" wat is het stereotype Marokkaan :?

Waar heb je het over :?

Wat is dit voor argument :?

Ik denk dat ik binnenkort gewoon slim ga doen en ga stoppen, we raken offtopic. Mensen lezen niet goed, betrekken argumenten hierin die totaal GEEN toegevoegde waarde hebben. Mensen voelen zich aangevallen door mij en TERECHT! Dat is mijn stijl van discussiëren als je geen zinnige argumenten hebt val ik je er op aan. Daarbij reageert niemand serieus op elkaars argumenten en word er teveel hetzelfde geroepen, en zijn sommige mensen te kortzichtig om een goeie discussie mee te voeren.

Dat is een mening, werp em maar omver.. (alleen niet in deze topic :7)

Een goeie discussie bestaat uit het omver werpen van argumenten waarmee jij het niet eens mee bent met eigen argumenten die sterker staan.

Duidelijk bedtijd,

de rust...

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Liam

Liam

Op zondag 21 oktober 2001 00:29 schreef MaDLiVe het volgende:
Dit heeft me overgehaalt >:)
[..]

"Wij" geven argumenten waarom racist zijn niet goed is, waar zijn jou argumenten de het tegendeel bewijzen??
[..]

Wat heeft een interne scheldpartij met dit argument laat staan deze discussie te maken?
Hier zal ik nog even op ingaan :
Jij hebt het over argumenten waarom het niet goed is om rascist te zijn, dus ben je tegen rasicsten, right? Er zijn natuurlijk bijna geen argumenten om ervoor te zijn, maar de vraag blijft, ALS je dan een rascist bent, ben je dan slecht? En waarom zou je dan slecht zijn, omdat het "maatschappelijk" bepaalt is dat het slecht is om rascist te zijn? hmm.... :?

1) Hoe kom je erop dat ik ze eng vind, waar leid je dat uit af?? Waar haal je die informatie vandaan??
2) Ja hoor, want ik heb schijt aan wat ze over me denken/ wat ze wouden gaan doen.
>Wat heeft een interne scheldpartij met dit argument laat >staan deze discussie te maken?
--> Het feit dat gnoom zegt dat je de marrokaan ook net zo goed eikel kan noemen, nou ik doe dat dus niet en met mij veel mensen die ik ken. Maar verder is het offtopic ja, maar jij ging ook offtopic door het ineens over vluchtelingen te hebben, kortom we gaan hier steeds meer offopic.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op zondag 21 oktober 2001 03:44 schreef Liam_xi het volgende:

[..]

Jij hebt het over argumenten waarom het niet goed is om rascist te zijn, dus ben je tegen rasicsten, right? Er zijn natuurlijk bijna geen argumenten om ervoor te zijn, maar de vraag blijft, ALS je dan een rascist bent, ben je dan slecht? En waarom zou je dan slecht zijn, omdat het "maatschappelijk" bepaalt is dat het slecht is om rascist te zijn? hmm.... :?
Ik ben tegen niemand, laat iedereen in zijn eigen waarde, laten we dat even voorop stellen. Als racist ben je niet slecht je bent alleen fout bezig, je veroordeelt mensen op de verkeerde kenmerken, en nog geef je geen antwoord op de vraag, waarom zou het goed zijn om racist te zijn?

Aangezien het moeilijk blijkt te zijn om antwoord op deze vraag te geven: Is racist zijn slecht
Moeten we de vraagstelling misschien omdraaien:
Is het goed om racist te zijn?
vraag Durf jij wel tussen de enge Marokkanen te lopen?
1) Hoe kom je erop dat ik ze eng vind, waar leid je dat uit af?? Waar haal je die informatie vandaan??
2) Ja hoor, want ik heb schijt aan wat ze over me denken/ wat ze wouden gaan doen.
Om my god je neemt het ook nog letterlijk op. Je reageert er best wel leuk op.
Wat ze met je wouden gaan doen :? Lijkt haast alsof je denkt dat elke Marokkaan de neiging heeft je gelijk iets ergs aan te doen.
>Wat heeft een interne scheldpartij met dit argument laat >staan deze discussie te maken?
--> Het feit dat gnoom zegt dat je de marrokaan ook net zo goed eikel kan noemen, nou ik doe dat dus niet en met mij veel mensen die ik ken. Maar verder is het offtopic ja, maar jij ging ook offtopic door het ineens over vluchtelingen te hebben, kortom we gaan hier steeds meer offopic.
Het herhalen van argumenten is niet nodig hoor, tot die conclusie waren we allemaal wel gekomen.
Ik weet niet of dat van die vluchtelingen zo offtopic was, het ging erom dat diverse mensen de "waanzinnige" gedachte hebben dat elke vluchteling hier maar voor zijn lol schijnt te komen, en dat ze daarom massaal de criminalitiet in duiken en allemaal misbruik van ons systeem maken. Hetgeen wat dan zou moeten leiden tot Racisme :?

Een mismaakt beeld dus.

Wat de manier van schelden jegens Marokkanen betreft,
als "je" het zulke ongemanierde mensen vindt, zou je beter netjes tegen ze kunnen praten dan ze verrot te gaan schelden, ik denk dat je daarmee niks opschiet en niet jou discipline/beschaafdheid naar voren laat komen. Daarbij vind ik het schelden op afkomst iets wat niet goed te keuren is, omdat het simpelweg fout is. Daarbij bij alle 2de generatie allochtone jongeren staat er in het passpoort:
-Nationaliteit: Nederlandse

Of ze het nou leuk vinden of niet....

Het feit dat ik offtopic ga heeft trouwens niks te maken met het feit dat jij ook offtopic moet gaan, ik zou zeggen geef het goeie voorbeeld en breng deze discussie weer op het juiste spoor. :7

• Gnoom
Ja, waarom is racisme slecht? Omdat er daardoor mensen benadeeld worden door b.v. hun huidskleur, en dat er word gedacht dat door die huidskleur de mensen ook gelijk een bapaald gedrag hebben als: ze stelen altijd. Dit zorgt ervoor dat mensen die niks verkeerds gedaan hebben toch zomaar narigheid over zich heen krijgen, en dat wil niemand natuurlijk....

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Voor alle pro-racisten die het nog steeds niet hebben begrepen!

Racisme is gebaseerd op vooroordelen. Vooroordelen zijn per definitie fout, want je weet het niet zeker. Simpel! :(

• Ivo

Ivo

MadLive je roelt! :)

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik dank u voor dit compliment :)

Verwijderd

Na lange tijd afwezig te zijn geweest zal ik mij (op aandringen van mijn grote vrind Madlive die zei dat 't goed zou zijn voor mijn algemene ontwikkeling) weer 's gaan mengen in deze dicussie[quote]
Op zondag 21 oktober 2001 03:44 schreef Liam_xi het volgende:
Wat is de maatschappij? De maatschappij zijn wij, inwoners van Nederland. Wat er in dit land gebeurt is maatschappelijk bepaald. Ergo wat de meerderheid vind gebeurt hier ook. Nu zal ik je in 3 simpele voorbeeldjes uitleggen waarom het slecht is om een rasict te zijn. Sterker nog, ik zal je uitleggen waarom de maatschappij vind dat een rasict slecht is.

Is een moordenaar slecht?
Ja!
Waarom?
Omdat de maatschappij vind dat het slecht is.

Als je dit voorbeeldje snapt zal ik verdergaan met een ander:

Is rassenhaat slecht?
Ja!
Waarom?

Volg je me nog steeds want nu komt een moeilijke:

Is genocide slecht?
Ja!
Waarom?

Wat hebben we geleerd:
Moord is slecht, rassenhaat is slecht, genocide is slecht. Waarom? Omdat de maatschappij dat vindt. Nu gaan we dit doortrekken:
Genocide is een mengeling van rassenhaat en moord. De maatschappij is tegen moord, rassenhaat en genocide. Ben je voor rassenhaat dan ben je een racist. De maatschappij is tegen rassenhaat en dus tegen racisten.

Liam_xi, ik vraag je namens Madlive en mijzelf kom met argumenten om je stelling te verdedigen. Kan of wil je dit niet, ga dan a.u.b. buiten spelen ofzo, want dan hoor je hier niet thuis.
Je vindt ze eng omdat je denkt dat ze een bedreiging voor je vormen. Die informatie heb je zelf vaak genoeg gegeven...
Weet ik veel, je mischien je in je maagdelijk aarsje pakken?

• Lagerpils
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Wat mij in dit hele gebeuren opvalt is dat de argumenten tegen buitenlanders eigenlijk universeel geldig zijn, maar dat buitenlanders er toch (misschien terecht ??) meer me geassocieerd worden.

Ik heb schijt aan mensen die hier in nederland van onze welvaart profiteren. Dit geldt voor zowel nederlanders als buitenlanders. Een nederlander die met een verzonnen hernia het liefst de hele dag voor de pit zit vind ik net zo fout als de economische vluchteling uit de rest van de wereld. Maar ik las laatst in de elsevier dat allochtonen op dit moment 45% van de werkeloosheids uitkeringen naar allochtonen gaat terwijl zij volgens mij nog geen 15% van de bevolking vormen, daar is dus volgens mij echt iets mis.
Een artikel hierover: http://nu.nl/document?n=40145

Bovendien erger ik mij aan het feit dat ik mij onveilig voel in een omgeving met veel buitenlanders. Dit wil niet zeggen dat er van een groep nederlandse jongeren nooit een dreiging uit gaat, verre van zelfs. Maar ik vind het echt slecht dat er in de nederlandse maatschappij zo'n dreiging uit gaat van een groep mensen die hier "te gast" zijn. Je hoort zo vaak over een groep (vaak marokaanse) allochtonen die een buurt terroriseerd, laatst nog... een zwembad (vergeten waar) dat gesloten wordt omdat ze een plaatselijke groep allochtonen niet onder controle kunnen houden, zie: http://www.volkskrant.nl/nieuws/nederland/999626600918.html

Ook zijn (helaas) bij misdaden een relatief (te) groot aantal buitenlanders betrokken zie: http://nu.nl/document?n=41236

Alles bij elkaar vind ik dat de buitenlanders waar "de racisten" het over hebben ook een nogal negatieve invoerd hebben op onze samenleving en je je sterk kunt afvragen of dat terecht is.

Ik vind mijzelf geen racist maar ik signaleer wel dat er een gedeelte van de buitenlanders absoluut geen respect lijkt te hebben voor de samenleving die ze zo gastvrij heeft onvangen, wat ik een ZEER kwalijke zaak vind. Wat overigens net zo zeer geldt voor de zich misdragende nederlandse jongeren hoor, die zijn net zo slecht bezig.

Er zijn een heleboel wel "nette" allochtonen en ik vind het dan ook heel vervelend dat deze mensen met degene die zich misdragen geassocieerd worden. Het is absoluut niet mijn bedoeling om intolerantie t.o.v. buitenlanders te ondersteunen of om alle buitenlanders over een kam te scheren en hoop deze mensen zich niet al te zeer aangesproken en bekritiseerd voelen.

http://nu.nl/document?n=41236

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 11:09 schreef Lagerpils het volgende:

Alles bij elkaar vind ik dat de buitenlanders waar "de racisten" het over hebben ook een nogal negatieve invoerd hebben op onze samenleving en je je sterk kunt afvragen of dat terecht is.

Ik vind mijzelf geen racist maar ik signaleer wel dat er een gedeelte van de buitenlanders absoluut geen respect lijkt te hebben voor de samenleving die ze zo gastvrij heeft onvangen, wat ik een ZEER kwalijke zaak vind. Wat overigens net zo zeer geldt voor de zich misdragende nederlandse jongeren hoor, die zijn net zo slecht bezig.

Er zijn een heleboel wel "nette" allochtonen en ik vind het dan ook heel vervelend dat deze mensen met degene die zich misdragen geassocieerd worden. Het is absoluut niet mijn bedoeling om intolerantie t.o.v. buitenlanders te ondersteunen of om alle buitenlanders over een kam te scheren en hoop deze mensen zich niet al te zeer aangesproken en bekritiseerd voelen.
Ik kan me voorstellen dat je je zo voelt, Lagerpils. Maar sluit je ogen niet voor de oorzaken van dit gedrag...

Stel jezelf eens de volgende vraag: Is het zo dat alle buitenlanders een "Luiheids"- of "Profiteurs"-gen hebben, of is er een andere oorzaak van dit probleem te vinden?
Ik weet wat mijn mening is (combinatie van cultuurkloof en negativiteit vanuit de autochtone bevolking), wat is de jouwe?

Jongens, het kan toch niet zo zijn dat een persoon ENKEL door zijn afkomst crimineel gedrag gaat vertonen?

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op maandag 22 oktober 2001 11:09 schreef Lagerpils het volgende:
Wat mij in dit hele gebeuren opvalt is dat de argumenten tegen buitenlanders eigenlijk universeel geldig zijn, maar dat buitenlanders er toch (misschien terecht ??) meer me geassocieerd worden.

Ik heb schijt aan mensen die hier in nederland van onze welvaart profiteren. Dit geldt voor zowel nederlanders als buitenlanders. Een nederlander die met een verzonnen hernia het liefst de hele dag voor de pit zit vind ik net zo fout als de economische vluchteling uit de rest van de wereld. Maar ik las laatst in de elsevier dat allochtonen op dit moment 45% van de werkeloosheids uitkeringen naar allochtonen gaat terwijl zij volgens mij nog geen 15% van de bevolking vormen, daar is dus volgens mij echt iets mis.
Een artikel hierover: http://nu.nl/document?n=40145

Bovendien erger ik mij aan het feit dat ik mij onveilig voel in een omgeving met veel buitenlanders. Dit wil niet zeggen dat er van een groep nederlandse jongeren nooit een dreiging uit gaat, verre van zelfs. Maar ik vind het echt slecht dat er in de nederlandse maatschappij zo'n dreiging uit gaat van een groep mensen die hier "te gast" zijn. Je hoort zo vaak over een groep (vaak marokaanse) allochtonen die een buurt terroriseerd, laatst nog... een zwembad (vergeten waar) dat gesloten wordt omdat ze een plaatselijke groep allochtonen niet onder controle kunnen houden, zie: http://www.volkskrant.nl/nieuws/nederland/999626600918.html

Ook zijn (helaas) bij misdaden een relatief (te) groot aantal buitenlanders betrokken zie: http://nu.nl/document?n=41236

http://nu.nl/document?n=41236
Juist, wij zien het probleem ook, maar dat maakt racist zijn nog niet goed, en dat is het punt waar het om draait, over het onderwerp wat doen we met criminele allochtonen en hoe pakken we deze problemen aan zou ik graag discuseren maar niet in dit topic :)

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 11:50 schreef MaDLiVe het volgende:

[..]

Juist, wij zien het probleem ook, maar dat maakt racist zijn nog niet goed, en dat is het punt waar het om draait, over het onderwerp wat doen we met criminele allochtonen en hoe pakken we deze problemen aan zou ik graag discuseren maar niet in dit topic :)
Ik heb een nieuwe aangemaakt :P

[topic=298474/1/25]

• Lagerpils
Op maandag 22 oktober 2001 11:49 schreef SAPman het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat je je zo voelt, Lagerpils. Maar sluit je ogen niet voor de oorzaken van dit gedrag...

Stel jezelf eens de volgende vraag: Is het zo dat alle buitenlanders een "Luiheids"- of "Profiteurs"-gen hebben, of is er een andere oorzaak van dit probleem te vinden?
Ik weet wat mijn mening is (combinatie van cultuurkloof en negativiteit vanuit de autochtone bevolking), wat is de jouwe?

Jongens, het kan toch niet zo zijn dat een persoon ENKEL door zijn afkomst crimineel gedrag gaat vertonen?
Nee ik denk absoluut niet dat alle buitenlanders een "luiheids" of "profiteurs"-gen hebben. Het is misschien niet goed over gekomen in mijn eerdere post maar ik ben van mening dat veel nederlanders net zo goed profiteur/lui kunnen zijn. Het is alleen het (relatief) grote aandeel van buitenlanders hierin dat voeding biedt aan rascistische ideeen.

Het is een heel complex probleem. Bijvoorbeeld die marokkaanse jongeren. De ouders van die jongens kunnen ze ook niet in bedwang houden, en zijn ook tegen het gedrag van hun kinderen, ze kunnen er alleen kennelijk niet aan doen.

Het is een gebrek aan respect voor de samenlevening wat die jongens vertonen dat mij erg stoort (wat overigens ook weer voor sommige nederlandse jongeren geldt). Die hanggroepen vervelen zich, hebben niets te doen, willen wel van alles hebben zonder er voor te willen werken en stoken elkaar op tot anti-maatschappelijk gedrag. Het interesseerd ze geen f*ck wat de rest denkt of vindt.

De oorzaak is naar mijn idee niet een cultuur-kloof of negativiteit van de autochtonen. Allochtonen die hun best doen er wat van maken en daar succesvol mee zijn, worden volgens mij erg gewaardeerd in onze samenleving. Het is de afbraak mentaliteit die je vaker bij "lager opgeleiden" ziet, die alleen bij buitenlanders extra onterecht wordt gevonden omdat de autochtonen vinden dat de allochtonen al genoeg dingen "krijgen".

Er is denk ik geen oplossing voor dit probleem, alleen een mentaliteits verandering zou kunnen helpen, maar ik zie niet in hoe je dat voor elkaar gaat krijgen. Meer geld om dit probleem op te lossen vind ik de rotzooi schopper hun zin geven, meer opleiding is denk ik onnodig, ze hebben kansen zat en gebruiken ze niet. Misschien alle veroordeelde immigranten terug naar hun vaderland, zo het anti-sociale gedeelte van de buitenlanders onschadelijk maken (maar dat is naturlijk ook geen reele oplossing).

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-12-2025
Tsja, het probleem met 'de buitenlanders' ligt allemaal niet zo zwart/wit. Grote lijnen kloppen wel, maar ook oplossingen zijn niet zwart/wit.
En er zullen altijd wel mensen de dupe zijn, maar zolang dat er niet teveel zijn moet het kunnen lijkt me.

Mijn mams werkt nu al jaren in Spangen, heeft veel te maken met gezinszorg/opvoeding etc.
Zij heeft het meeste aversie tegen Marokaanse mannen, voornamelijk Berbers. Die voeren echt geen reet uit.
Zijn hier komen werken, ontdekten de bijstand (Cafésubsidie) en laten hun gezin aan hun lot over.
Wij hebben indertijd een hele zwam van die gasten hierheen gehaalt met het idee, straks gaan ze wel weg als het werk af is |:(

Nu zijn er dus allemaal Marokaanse papa's die weinig/geen opleiding hebben, niks uitvoeren etc. Die geven totaal geen basis mee aan hun kinderen, die mogen doen wat ze willen.
De vrouwen hebben al helemaal geen opleiding, en mogen heel weinig. Kortom Mohammed kan op straat doen en laten wat hij wil, en zal dat ook doen omdat hij op school weinig succesvol zal zijn.

Je kan het makkelijk over economische vluchtelingen/emmigranten hebben, maar grootste deel hebben we zelf verworven.

Ik ben voor harde aanpak van tuig jongeren, dus zowel NL als NL met kleurtje.

Ook iets wat mij tegen de borst stuit is dat 'buitenlanders' zo snel kunnen roepen dat we hier racistisch zijn in NL. Zo had ik een Joodse jongen in de klas op de middelbaar die dat riep. De enige die er een probleem om maakte dat er iemand Joods was, was hijzelf |:(
Die Joden kunnen zichzelf ook aardig fundamentalistisch maken, omdat ze nu eenmaal 'zielig' zijn :(

BTW heb 2 huisgenoten, allebei niet volbloed NLer, 1 1/2 Marok, ander is Indier of wat dan ook. Allebei student

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• DarkHelmet
Ander puntje:

moet je eens voor de gein met een zooi gewone Nederlandse 'arbeiders' naar het 'buitenland' vertrekken en daar een deel van je eigen identiteit willen houden. Ben benieuwt hoe gastvrij dat 'buitenland' is, en welke deuren er voor jou standaart opengaan (uitkering, bla bla bla).
Boven een bepaald aantal buitenlanders in een land, krijg je altijd gemor en gezeik.

Nederland is te bang om hard in te grijpen in dit soort dingen. Teveel poldermodel. Over sommige dingen mag je helaas niet de volledige waarheid spreken.
Hardrijden wordt keihard aangepakt, omdat dat niet over een kleur gaat, maar wat is er nu meer relevant?
Een goed geintegreerde samenleving of Henk die zich te pletter rijdt omdat hij zonodig 120+ moet rijden?

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• Lagerpils
Op maandag 22 oktober 2001 13:35 schreef DarkHelmet het volgende:
Ander puntje:

moet je eens voor de gein met een zooi gewone Nederlandse 'arbeiders' naar het 'buitenland' vertrekken en daar een deel van je eigen identiteit willen houden. Ben benieuwt hoe gastvrij dat 'buitenland' is, en welke deuren er voor jou standaart opengaan (uitkering, bla bla bla).
Boven een bepaald aantal buitenlanders in een land, krijg je altijd gemor en gezeik.
Iedereen heeft naar mijn idee het recht zijn eigen identiteit te behouden, ik verwacht niets anders als ik zelf naar het buitenland zou willen, MAAR het is een ander geval als je de "gast samenleving" afwijst of weinig moeite doet je daar aan aan te passen. Je behoord naar mijn idee moeite te doen de taal en gewoontes in ieder geval te respecteren en, zolang ze niet tegen jouw eigen principes in gaan, over te nemen. Ook kun je niet verwachten dat jij al jouw gewoontes kan behouden als ze in gaan tegen de principes van het gastland.

En ik ben het met je eens dat "de buitenlanders" met alleen het simpele woord DISCRIMINATIE een (te?) machtig wapen hebben om door hun ongewenste veranderingen tegen te houden, maar je kunt niet zomaar over de rechten van welk willekeurig mens dan ook heenlopen.

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 13:30 schreef DarkHelmet het volgende:

Mijn mams werkt nu al jaren in Spangen, heeft veel te maken met gezinszorg/opvoeding etc.
Zij heeft het meeste aversie tegen Marokaanse mannen, voornamelijk Berbers. Die voeren echt geen reet uit.
Zijn hier komen werken, ontdekten de bijstand (Cafésubsidie) en laten hun gezin aan hun lot over.
Wij hebben indertijd een hele zwam van die gasten hierheen gehaalt met het idee, straks gaan ze wel weg als het werk af is |:(

Nu zijn er dus allemaal Marokaanse papa's die weinig/geen opleiding hebben, niks uitvoeren etc. Die geven totaal geen basis mee aan hun kinderen, die mogen doen wat ze willen.
De vrouwen hebben al helemaal geen opleiding, en mogen heel weinig. Kortom Mohammed kan op straat doen en laten wat hij wil, en zal dat ook doen omdat hij op school weinig succesvol zal zijn.
Niet helemaal mee eens! :)

Ik heb zelf in Spangen gewoond, dus ik ken de buurt daar wel een beetje.... :)

Wil je eens iets leuks zien? Serieus! Iets ironisch, grappigs, MOOIS. Ga eens naar de Erasmus en vraag de naam en geslacht van alle 1e jaars van de afgelopen 10 jaar op. Wat zien wij dan? De afgelopen 2 jaar is de hoeveelheid meisjes wiens achternaam de term "Al-" bevat vervijfvoudigd! :D

Wat ik probeer duidelijk te maken is dat het zeker zo is dat veel van de ouderen de boel laten versloffen. Maar de allochtone jongeren zijn bezig met een inhaalslag (met name de Arabische meiden). Na verloop van tijd gaan al die ouderen dood of terug naar huis. De jongeren blijven achter en lijken dan meer op Hollanders als op Marokkanen. Nou ja, behalve 't kleurtje dan......

Wat de joden betreft: kijk niet alleen naar de extremen! Ik heb joodse vrienden die extremistisch zijn (nou ja, vrienden?) en gematigden. Net zoiets als bij de moslims!

• DarkHelmet
Nee idd, wat betreft die meiden heb je wel gelijk. Intellectueel zijn ze wel aan een inhaalrace bezig, maar sociaal wordt het nog best strak gehouden.

En ik heb nu eenmaal wat dat betreft een slechte kijk op de gelovige Joden. Ben in Israël geweest, en de hele reeks gebeurtenissen afgelopen jaren doet me dit vinden....

• Gnoom
Volgens mij word het ook allemaal serieus beter. Het zijn vooral nog de ouderen die niet goed Nederland kunnen spreken. De jongeren kunnen volgens mij voor het grootste deel goed de taal spreken, en dat zal met verloop van tijd alleen beter worden. Het kost even tijd, maar als ze de taal kennen, kunnen ze beter leren, hebben ze betere banen, en zal de criminaliteit onder allochtonen ook net zo hoog als onder autochtonen worden. Vooral als we NIET racistisch zijn zal alles zo makkelijk mogelijk verlopen...dus al komen er wel probllempjes, niet zeuren en wachten.....het komt wel goed.

• Muggie
  • Laatst online: 24-01 10:16

Muggie

8 pm

Komt het goed ? Dacht ut niet he.

Het hele land gaat naar de hel en we staan er schouderophalend bij te kijken, maarjah, het gaat financiëel goed he, dus we horen iemand klagen.

Ik zou wel honderd voorbeelden kunnen opnoemen waarom ik dit denk maar daar heb ik geen zin in, er is al veel te veel over gezegd en we komen er toch nooit uit want die denkt dit en die denkt dat en niemand wil van zijn of haar standpunten wijken hoe realistisch en treffend de voorbeelden die we erbijhalen ook mogen zijn.

PS. Ik heb een sterke eigen mening, maakt dat mij automatisch dan een racist ?

PSN: mug_8pm

• Ivo

Ivo

Ik zou wel honderd voorbeelden kunnen opnoemen waarom ik dit denk maar daar heb ik geen zin in, er is al veel te veel over gezegd en we komen er toch nooit uit want die denkt dit en die denkt dat en niemand wil van zijn of haar standpunten wijken hoe realistisch en treffend de voorbeelden die we erbijhalen ook mogen zijn.
Geef dan eens een voorbeeld. Dan kan ik je gelijk geven of niet.
PS. Ik heb een sterke eigen mening, maakt dat mij automatisch dan een racist ?
Nee, want ik heb ook een sterke eigen mening. dat wil nog niet zeggen dat ik een racist ben. |:(

Wat is die mening van jouw dan?

Verwijderd

Zeer veel interesante dingen in deze topic gelezen! Het enige wat ik tot nu toe mis is de hoofdreden waarom wij nederlanders, in mijn inziens, meer gediscrimineerd (mag ik dat woord gebruiken, of is dat exclusief bedoeld voor kleurlingen?) worden dan buitenlanders....
Simpel, de ministers en andere hoge ambtenaren wonen grotendeels buiten de probleemgebieden en kennen onze gevoelens niet. Met andere woorden, in villawijken kom je nu eenmaal niet veel alochtonen tegen! Ok, in een enkel geval wel... maar dan hebben ze een hogere opleiding genoten en zich meestal wel aangepast aan onze normen en waarden....

------------------------------------------------------------

Is het iemand misschien wel eens opgevallen dat onze media wel héél érg zijn best doet om de "zogenaamde" discriminatie gevoelens uit te bannen. Met alle respekt, je kan niet alles over één kam scheren. Ik ken zelf diverse buitenlanders die niets meer of minder zijn dan andere nederlanders. Toch ben ik er van overtuigd dat minstens 70% van de criminaliteit in ons land wordt gepleegd door de alochtone bevolkingsgroep. Daar moesten ze eens onderzoek naar doen, maar ja dat mag natuurlijk niet want stel je eens voor dat het waar is, dan ben je als onderzoeksbureau natuurlijk wel héél érg discriminerend bezig......

voer voor de hersenen
Ik ben géén rassist, heb niets tegen geloof, gelaatskleur, klederdracht en taal..... Toch klopt er iets niet in onze multiculturele samenleving. Volgens mij zijn dat de normen/waarden en de wetgeving...... Het gevolg?
Zogenaamd "DISCRIMINATIE"

• Gnoom
Op dinsdag 23 oktober 2001 11:55 schreef Dan het volgende:
Zeer veel interesante dingen in deze topic gelezen! Het enige wat ik tot nu toe mis is de hoofdreden waarom wij nederlanders, in mijn inziens, meer gediscrimineerd (mag ik dat woord gebruiken, of is dat exclusief bedoeld voor kleurlingen?) worden dan buitenlanders....
Simpel, de ministers en andere hoge ambtenaren wonen grotendeels buiten de probleemgebieden en kennen onze gevoelens niet. Met andere woorden, in villawijken kom je nu eenmaal niet veel alochtonen tegen! Ok, in een enkel geval wel... maar dan hebben ze een hogere opleiding genoten en zich meestal wel aangepast aan onze normen en waarden....
discriminatie slaat juist op alle acties gebaseerd op vooroordelen, juist niet alleen tegen mensen met een adnere huidskleur ofzo. En okee, het is inderdaad wat moeilijker voor te stellen wat de problemen zijn als je niet veel met de problemen te maken hebt, maar noem eens een voorbeeld waarbij Nederlanders meer gediscrimineerd worden dan.
Is het iemand misschien wel eens opgevallen dat onze media wel héél érg zijn best doet om de "zogenaamde" discriminatie gevoelens uit te bannen. Met alle respekt, je kan niet alles over één kam scheren. Ik ken zelf diverse buitenlanders die niets meer of minder zijn dan andere nederlanders. Toch ben ik er van overtuigd dat minstens 70% van de criminaliteit in ons land wordt gepleegd door de alochtone bevolkingsgroep. Daar moesten ze eens onderzoek naar doen, maar ja dat mag natuurlijk niet want stel je eens voor dat het waar is, dan ben je als onderzoeksbureau natuurlijk wel héél érg discriminerend bezig......
DIT noem ik nou onzin: dat eerste over de media...er stond in de krant iets over een kalender met vliegtuigjes en de twin towers. Er stond ook een arabische text boven geschreven. Er stond iets van dat god ons moest helpen in deze tijden. Maar de krant vertaalde het zo dat iedereen er boos op werd, iets van: God steunt ons in deze oorlog tegen de....weetikveel, het was niet zo positief in ieder geval, de krant had weer eens voor discriminatie gezorgd, net als wel vaker gebeurt.
voer voor de hersenen
Ik ben géén rassist, heb niets tegen geloof, gelaatskleur, klederdracht en taal..... Toch klopt er iets niet in onze multiculturele samenleving. Volgens mij zijn dat de normen/waarden en de wetgeving...... Het gevolg?
Wat is er dan verkeerd in de normen en waarden in de wetgeving???..en het is "racist", geloof ik :)

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

voer voor de hersenen
Waar denk je dan dat het vandaan komt?

(deze topics is volgens mij al besloten?)

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 11:55 schreef Dan het volgende:

voer voor de hersenen
1 ding valt mij telkens weer op. Wanneer iemand een zogenaamd "discriminerende" post doet (hiermee bedoel ik dus een niet politiek correcte post :)) merk ik een emotionele ondertoon op. De mensen die een meer links standpunt innemen komen wat killer en zakelijker, meer beschouwend, over. Heeft dat een oorzaak? Ik denk het wel...

Mensen in Nederland voelen zich onveilig en achtergesteld (waardoor dat komt laat ik in het midden), en dat is natuurlijk een vrij heftige emotie. Als mensen zich onprettig voelen gaan ze zoeken naar een zondebok. Absoluut begrijpelijk, daar niet van, maar niet compleet juist. Er zijn ook mensen die proberen te analyseren of die het probleem helemaal niet zien (zoals ik). Die zijn niet emotioneel hieronder en dat zie je terug in de posts.

Ik probeer niemand te schofferen hiero! :)

• Gnoom
Op dinsdag 23 oktober 2001 12:46 schreef MaDLiVe het volgende:

[..]

Waar denk je dan dat het vandaan komt?

(deze topics is volgens mij al besloten?)
Deze topics??? is pas besloten als er geen racisten meer zijn, en we eindelijk allemaal goed bezig zijn met bouwen aan een blije wereld zonder vooroordelen. :P :9 :P :9

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 15:08 schreef Gnoom het volgende:

[..]

Deze topics??? is pas besloten als er geen racisten meer zijn, en we eindelijk allemaal goed bezig zijn met bouwen aan een blije wereld zonder vooroordelen. :P :9 :P :9
:'( Ik pink even een traantje weg..... :)

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

[..]

topics moest dus topic zijn :)

spelfouten als je zo weinig tijd hebt :(

Verwijderd

[..]

Een blije wereld betekend voor mij dat ik als nette belasting betaler in het donker buiten kan lopen waar ik maar wil, zonder de kans overvallen te worden, of een looien pijp in mijn nek te krijgen.

En dat ik rustig mijn auto ergens kan parkeren, zonder de kans dat mijn radio eruit gejat wordt.

En mijn huis met een gerust gevoel onbeheerd achter kan laten, zonder de kans dat ik bij thuiskomst de boel leeggeroofd aantref.

Betaal ik daar zoveel belasting voor? :?

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op dinsdag 23 oktober 2001 21:42 schreef TheBird het volgende:

[..]

Een blije wereld betekend voor mij dat ik als nette belasting betaler in het donker buiten kan lopen waar ik maar wil, zonder de kans overvallen te worden, of een looien pijp in mijn nek te krijgen.

En dat ik rustig mijn auto ergens kan parkeren, zonder de kans dat mijn radio eruit gejat wordt.

En mijn huis met een gerust gevoel onbeheerd achter kan laten, zonder de kans dat ik bij thuiskomst de boel leeggeroofd aantref.

Wat probeer je nu duidelijk te maken ozo slimme gebruiker?

Je vertelt een "leuk, boeiend" verhaaltje, maar waar staat dat mee in relatie?

Probeer je te zeggen--> Het komt meestal door "criminele" allochtonen dat ik me niet veilig voel op straat en dat er van die NARE dingen gebeuren?

OF--> Criminaliteit is fout maakt niet uit wat je afkomst is?

Ik ga het maar niet in een context neerzetten voor mezelf omdat ik nogal een nuchter persoon ben :7

Ik zou graag aan jou willen vragen om dit voorgaande berichtje van u in een context te plaatsen.

Ik dank u vriendelijk.

• Muggie
  • Laatst online: 24-01 10:16

Muggie

8 pm

Euh, als je goed zou hebben gelezen dan ou je weten dat de desbetreffende persoon het woord allochtoon niet in de mond neemt :?

PSN: mug_8pm

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op woensdag 24 oktober 2001 10:07 schreef Muggie het volgende:
Euh, als je goed zou hebben gelezen dan ou je weten dat de desbetreffende persoon het woord allochtoon niet in de mond neemt :?
Ik hou er niet van om voor anderen te denken, dus ik stel ze in staat hun mening duidelijk te formuleren, seem quite fair to me.

En woorden niet letterlijk in de mond, tsja....heb gewoon liever dat je gelijk zegt wat je denkt, zijn we daar ook gelijk klaar mee. :7

• procyon
  • Laatst online: 19-01 11:45
Op woensdag 24 oktober 2001 10:39 schreef MaDLiVe het volgende:
Ik hou er niet van om voor anderen te denken, dus ik stel ze in staat hun mening duidelijk te formuleren, seem quite fair to me.

En woorden niet letterlijk in de mond, tsja....heb gewoon liever dat je gelijk zegt wat je denkt, zijn we daar ook gelijk klaar mee. :7
MaDLiVe, je doet jezelf zo slim (bijdehand) voor..
Denk nou eens even na over was hij zou kunnen bedoelen.

Als er gezegd wordt dat deze topic nog niet besloten is totdat alle problemen/vooroordelen de wereld uit zijn, is zijn reactie erop: "Jah! vind ik ook want ik wil...... me veilig voelen in nederland, ik betaal er genoeg voor..").

Capiche?

• procyon
Op dinsdag 23 oktober 2001 23:57 schreef MaDLiVe het volgende:

[..]

Probeer je te zeggen--> Het komt meestal door "criminele" allochtonen dat ik me niet veilig voel op straat en dat er van die NARE dingen gebeuren?

Ik ga het maar niet in een context neerzetten voor mezelf omdat ik nogal een nuchter persoon ben :7

Ik zou graag aan jou willen vragen om dit voorgaande berichtje van u in een context te plaatsen.

Ik dank u vriendelijk.
Dit is dus eigenlijk ook een voorbeeld van nul-tolerantie.. Je maakt er een sport van om andere posts per regel te quoten en tot het bot af te kraken.. ik kan zien dat je daar een kick van krijgt..

zal ik het even na doen? kan je zien hoe nutteloos het kan zijn >:)
zozo.. je laat wel zien hier dat je op niveau reageert |:(
De mensen die hier posten zijn over het algemeen niet de domste gevolg> je hoeft niet alles voor te kauwen.. we kunnen zelf wel verbanden leggen... JIJ bent zeker niet de aangewezen persoon om iemand anders daarop aan te spreken.

Ik dank u vriendelijk.
:r

NU WEER ONTOPIC??

• Gnoom
Op dinsdag 23 oktober 2001 21:42 schreef TheBird het volgende:

Je betaald voor wel meer onzin belasting, zoals de koningin en zo haar riante salaris betalen.

okee beetje ontopic

Dat je je onveilig voelt: kan gebeuren. Dat we niet in een perfecte wereld leven: mee eens. De vraag is alleen wat doe je er aan? Ga je mensen discrimineren, en ze zo uit de normale maatschappij gooien, of ben je tolerant en ga je mensen helpen zodat het na een tijdeje gewoon weer goed komt?

En je posts mogen inderdaad iets duidelijker: als je bang bent omdat "al die allochtonen" zo naar tegen je doen zeg dat dan gewoon. Autochtonen doen niet aan criminaliteit natuurlijk :? :? :?

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

:r

NU WEER ONTOPIC??
Ik hou ook van jou lieverd, maar zo makkelijk kom je er niet vanaf vrees ik.

Gij spreekt mij aan dus gun mij een tegenreactie.
Op woensdag 24 oktober 2001 11:41 schreef Procyon for life het volgende:

[..]

Dit is dus eigenlijk ook een voorbeeld van nul-tolerantie.. Je maakt er een sport van om andere posts per regel te quoten en tot het bot af te kraken.. ik kan zien dat je daar een kick van krijgt..
Jij kan zien, goedzo, jij kan mij zien :? jij kan zien dat ik er een kick van krijg :?, naja wat jij wilt.
Anyways ik kraak mensen niet af, ik bekritiseer ze en dat doe ik meestal gegrond! Laten daar geen onduidelijkheid over bestaan. Als je mijn kritiek niet kan waarderen van achter je computer heb je simpelweg pech gehad! Dit is mijn stijl van schrijven als ik het ergens niet mee eens ben, en ik geef ook duidelijk argumenten waarom ik dat doe in tegenstelling tot jullie.
zal ik het even na doen? kan je zien hoe nutteloos het kan zijn >:)
[..]
Jij hebt duidelijk tijd teveel....maar ga je gang.
zozo.. je laat wel zien hier dat je op niveau reageert |:(
-----------------------------
MaDLiVe, je doet jezelf zo slim (bijdehand) voor..
Denk nou eens even na over was hij zou kunnen bedoelen.
[..]
Lees boven, ik kan de context er niet uithalen, waarom had deze meneer deze tekst hier neergezet :? Maar mijn niveau ligt idd duidelijk lager ik zal voortaan mijn mond houden :?
De mensen die hier posten zijn over het algemeen niet de domste gevolg>
Mmmm, dat had ik nog niet door bedankt voor deze opheldering.
Een reactie als die van jou bewijst het tegendeel, weet ik wel waar die meneer het over had? Nee, dat weet ik niet, daarom vraag ik het ook, je mag van mij best iets verkondigen maar doe het gegrond, anyways de reply's zijn toch al way offtopic, er worden teveel buitenstaande factoren in gebracht.
je hoeft niet alles voor te kauwen..
Nee alsjeblieft niet heb het al druk genoeg....
we kunnen zelf wel verbanden leggen... JIJ bent zeker niet de aangewezen persoon om iemand anders daarop aan te spreken.
Nou, pardon zeg, ik voel mezelf zker wel aangewezen om er iets van te zeggen, wil je hiermee zeggen dat ik me maar stil moet houden? Voor het geval je het nog niet doorhad, dit is een discussie
Persoonlijk doel: Verheldering, ook al moet ik je onderuit halen, word je hard van en zo leer je goed te discuseren. Dit hoeft natuurlijk niet beledigend te zijn, als het zo overkomt, tsja, dan interpreteer je het dus echt verkeert.
[..]
NU WEER ONTOPIC??
Is het mogelijk om toch nog ontopic te gaan?

Stelling: Racist zijn is slecht?

Jij was ervoor?
Of in ieder geval begreep je het niet waarom racisten op een nul-tol. niveau zitten?
Geef dan es argumenten i.p.v. mij persoonlijk aanvallen.
Zet je stelling duidelijk neer met argumenten anders snap ik het niet, laat staan dat je hetzelf snapt uiteindelijk.

Voelde je trouwens aangevallen met mijn reply?
Ik had het namelijk niet tegen jou....als je je aangevallen voelde betuig ik mijn spijt daarvoor.
Graag zou ik nog een keer de heer Bird willen vragen om het uit te leggen, en niet zijn spreekbuizen, hij weet wat hij typt en dat weet jij niet, jij leest enkel de woorden niet de betekenis erachter.

Ps.
Ik heb er eigelijk alweer spijt van dat ik uberhaupt de moeite heb genomen om te replyen, kost me misschien wel een waarschuwing en ben er feitelijk niks mee opgeschoten.

• procyon
Laat maar.. :z

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Jij begrijpt het, volgens mij is overigens de discussie grotendeels hier weer te volgen:

[topic=298474/2/25]

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 23:57 schreef MaDLiVe het volgende:

[..]

Ik dank u vriendelijk.
Beste MaDLiVe,

Wat is hier nu eigenlijk uw probleem?

Ik dacht dat ik in duidelijk Nederlands had omschreven hoe ik er over denk, en als jij daar zonodig iets achter moet zoeken, doe je best en laat je fantasie de vrije loop.
Jouw achterdocht zegt mij iig voldoende over jouw manier van denken.

Als jij zoals je jezelf schetst echt een nuchter persoon was, dan had je in mijn ogen niet om uitleg hoeven vragen.

Maar goed aangezien ik ook de beroerdste niet ben, zal ik even duidelijk maken wat ik eigenlijk naar voren wilde brengen;

Met mijn reply op de tekst: "we leven pas in een blije wereld als er geen racisten meer zijn", wilde ik alleen maar aangeven dat deze uitspraak alleen geld voor allochtonen.

Het is klinklare onzin dat iedereen in een blije wereld leeft als er geen racisten meer zijn.
Onze Nederlandse gemeenschap heeft n.l. veel meer last van de criminaliteit dan van de racisten.

Ik hoop dat mijn uitleg een beetje tot jouw "nuchtere" verstand is doorgedrongen.

• Liam

Liam

[..]

Ja, en racisten zullen er dus altijd zijn dude, vooroordelen heeft iedereen of je het nou wilt of niet, dus deze topic blijft wel ff open denk ik dan.
Op dinsdag 23 oktober 2001 12:43 schreef Gnoom het volgende:

[..]

discriminatie slaat juist op alle acties gebaseerd op vooroordelen, juist niet alleen tegen mensen met een adnere huidskleur ofzo. En okee, het is inderdaad wat moeilijker voor te stellen wat de problemen zijn als je niet veel met de problemen te maken hebt, maar noem eens een voorbeeld waarbij Nederlanders meer gediscrimineerd worden dan.
Gnoom, dit valt me nou van je tegen, op pagina 8 noem ik nog het voorbeeld omdat er toen ook al iemand zei dat discriminatie eng is.
Nou is het volgens mij toch zeker wel zo dat met name de allochtone bevolkingsgroep vaak en te snel naar het woord discriminatie grijpt.
I.i.g. Allochtonen krijgen voorrang (meestal hangt van het werk af) bij ongeschoolde arbeid, en dat is dus discriminatie .
ALLEEN wij nederlanders zijn zo tolerant als de @#$%$ dus zeggen we dat niet hard op, maar het is wel zo.

Het punt is een beetje dat wij het woord rascist een beetje bekijken als de autochtone nederlander tegen de allochtone, maar andersom kan natuurlijk ook, en dat gebeurt ook rustig.
In principe zijn b.v. extremistische moslims (en die zijn er in nederland) racisten, omdat ze vinden dat iedereen die niet zoals hun denkt (de ongelovigen) fout is, en dat moet je niet
beginnen over geloof, want anders kan je ook wel de groot arische kerk gaan stichten en dat zeggen, ja ik ben geen racist, maar dit geloof ik.

Ik vind het goed dus dat er rascisten zijn in onze samenleving, want waarom niet? Omdat het fout is, ja maar er is wel meer fout in deze samenleving, en pefect wordt ie nooit, ook al
zouden er geen rascisten meer zijn. Bovendien moeten we niet iedereen die probeert iets te zeggen meteen voor rascist of discriminerend persoon uitmaken, wat nogal makkelijk en low-life is.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op vrijdag 26 oktober 2001 01:06 schreef TheBird het volgende:

[..]

Beste MaDLiVe,

Wat is hier nu eigenlijk uw probleem?
Mijn probleem staat duidelijk omschreven.
Ik dacht dat ik in duidelijk Nederlands had omschreven hoe ik er over denk, en als jij daar zonodig iets achter moet zoeken, doe je best en laat je fantasie de vrije loop.
Jouw achterdocht zegt mij iig voldoende over jouw manier van denken.
Ik garandeer je dat mijn manier van denken niet door iemand aan de andere kant van het land via internet kan worden waargenomen, jullie geven jezelf teveel krediet wat dat betreft.
Als jij zoals je jezelf schetst echt een nuchter persoon was, dan had je in mijn ogen niet om uitleg hoeven vragen.
Zelfs onder de meest nuchter personen kunnen misverstanden optreden.
Maar goed aangezien ik ook de beroerdste niet ben, zal ik even duidelijk maken wat ik eigenlijk naar voren wilde brengen;

Met mijn reply op de tekst: "we leven pas in een blije wereld als er geen racisten meer zijn", wilde ik alleen maar aangeven dat deze uitspraak alleen geld voor allochtonen.
Dat had ik er nou nooit achter gezocht.
Het is klinkklare onzin dat iedereen in een blije wereld leeft als er geen racisten meer zijn.
Onze Nederlandse gemeenschap heeft n.l. veel meer last van de criminaliteit dan van de racisten.

Ik hoop dat mijn uitleg een beetje tot jouw "nuchtere" verstand is doorgedrongen.
Ik dank je voor deze verhelderende uitleg :?
Ons land heeft indeed veel meer last van criminaliteit maar die komt niet alleen van allochtonen, misschien wel voor een grot deel maar niet alleen maar.
En daarbij heeft onze maatschappijn ook veel meer last van mensen die denken dat ze door het propaganderen van problemen (lees: focussen met niet "positieve" bedoelingen) die dit alleen maar in een kwaad daglicht stellen. Wij weten allemaal dat niet iedere Nederlander zo goed nadenkt over de problemen als "wij". We weten ook allemaal dat paniek snel gemaakt is.

Ik ontken het probleem niet ik zoek er alleen een oplossing voor en die oplossing ligt niet in het verwijzen van de problemen maar in het oplossen ervan.

Verwijderd

Op vrijdag 26 oktober 2001 10:53 schreef MaDLiVe het volgende:

[..]

Mijn probleem staat duidelijk omschreven.
Jouw probleem is je achterdochtigheid, jij zoekt overal iets racistisch achter, om daar weer met een flame tegen in te gaan.
Alleen al de manier waarop je iedereen hier probeert uit te lokken tot een racistische uitspraak, om diegene er daarna weer op aan te vallen.
Ik garandeer je dat mijn manier van denken niet door iemand aan de andere kant van het land via internet kan worden waargenomen, jullie geven jezelf teveel krediet wat dat betreft.
Dan wordt het toch hoog tijd dat je jouw postings eens aanpast aan jouw manier van denken, want zoals je hier bezig bent ligt het er wel erg dik bovenop.
Zelfs onder de meest nuchter personen kunnen misverstanden optreden.
Is dat zo? :?
Dat had ik er nou nooit achter gezocht.
Had ik ook niet van jouw verwacht.
Ik dank je voor deze verhelderende uitleg :?
Ons land heeft indeed veel meer last van criminaliteit maar die komt niet alleen van allochtonen, misschien wel voor een grot deel maar niet alleen maar.
En daarbij heeft onze maatschappijn ook veel meer last van mensen die denken dat ze door het propaganderen van problemen (lees: focussen met niet "positieve" bedoelingen) die dit alleen maar in een kwaad daglicht stellen. Wij weten allemaal dat niet iedere Nederlander zo goed nadenkt over de problemen als "wij". We weten ook allemaal dat paniek snel gemaakt is.

Ik ontken het probleem niet ik zoek er alleen een oplossing voor en die oplossing ligt niet in het verwijzen van de problemen maar in het oplossen ervan.
Waarom haal jij toch steeds de allochtonen erbij?
Heb ik soms gezegd dat de meeste criminelen allochtonen zijn?, dat zijn jouw eigen woorden!

Ga maar rustig door met het zoeken naar een oplossing, en als je die gevonden hebt wil ik hem graag van je horen.
Maar ik kan je verzekeren dat de meeste "nuchtere" Hollanders de oplossing allang gevonden hebben.

Ik geef de heer Fortuin dan ook een goede kans bij de eerstvolgende verkiezingen. :7

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Op vrijdag 26 oktober 2001 22:17 schreef TheBird het volgende:

Heb ik soms gezegd dat de meeste criminelen allochtonen zijn?

Ga maar rustig door met het zoeken naar een oplossing, en als je die gevonden hebt wil ik hem graag van je horen.
Maar ik kan je verzekeren dat de meeste "nuchtere" Hollanders de oplossing allang gevonden hebben.

Ik geef de heer Fortuin dan ook een goede kans bij de eerstvolgende verkiezingen. :7
De meeste criminelen zijn wel degelijk allochtoon, als je de tweede end erde generatie meetelt.
Pim Foruyn is een opportunistisch mannetje in mijn opinie, en ze zullen er zeker veel stemmen mee winnen ja. Meeste mensen kijken namelijk niet verder dan 1 punt in een verkiezingsprogramma om hun keuze te bepalen...

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op vrijdag 26 oktober 2001 22:17 schreef TheBird het volgende:

[..]

Jouw probleem is je achterdochtigheid, jij zoekt overal iets racistisch achter, om daar weer met een flame tegen in te gaan.
Ik denk dat jij de definitie van flamen maar es een keer moet gaan opzoeken.
Alleen al de manier waarop je iedereen hier probeert uit te lokken tot een racistische uitspraak, om diegene er daarna weer op aan te vallen.
[..]
Ik wil gewoon dat iedereen zegt waar het op staat. Het enigste wat ik probeer uit te lokken zijn GOEIE Arugumenten.
Dan wordt het toch hoog tijd dat je jouw postings eens aanpast aan jouw manier van denken, want zoals je hier bezig bent ligt het er wel erg dik bovenop.
[..]
Ik heb voor elke gebeurtenis een andere manier van denken. Die kan ik zelf prima toepassen heb ik jou helemaal niet voor nodig.
Is dat zo? :?
[..]
Wat jij wilt.
Had ik ook niet van jouw verwacht.
[..]
Wat jij wilt.
Heb ik soms gezegd dat de meeste criminelen allochtonen zijn?, dat zijn jouw eigen woorden!
Wil je mijn posts lezen aub.
Het zijn ook mijn eigen woorden want het is nou eenmaal zo.
Ik zeg simpelweg dat we met het wegsturen van criminele allochtonen/asielzoekers, niks bereiken we verplaatsen het probleem alleen maar.

Ik wordt een beetje doodziek van dat geblaat van jou en companen de enigste die ik tot nu toe nog argumenten heb zien onderuit halen was liam_xi, de rest van jullie probeerd mij persoonlijk aan te vallen op mijn manier van posten maar, argumenten weerleggen ho maar!

Na al die voorgaande keren dat er een rechtse partij in een land aan de m8 kwam heb je nog geen ervaring opgedaan, jammer vind ik dat. Weer een stapje verwijderd van een mooie samenleving, en we hebben er nog zoveel te gaan.

Verwijderd

Op zaterdag 27 oktober 2001 09:15 schreef MaDLiVe het volgende:

[..]

Ik denk dat jij de definitie van flamen maar es een keer moet gaan opzoeken.
[..]

Ik wil gewoon dat iedereen zegt waar het op staat. Het enigste wat ik probeer uit te lokken zijn GOEIE Arugumenten.
[..]

Ik heb voor elke gebeurtenis een andere manier van denken. Die kan ik zelf prima toepassen heb ik jou helemaal niet voor nodig.
[..]

Wat jij wilt.
[..]

Wat jij wilt.
[..]

Wil je mijn posts lezen aub.
Het zijn ook mijn eigen woorden want het is nou eenmaal zo.
Ik zeg simpelweg dat we met het wegsturen van criminele allochtonen/asielzoekers, niks bereiken we verplaatsen het probleem alleen maar.
[..]

Ik wordt een beetje doodziek van dat geblaat van jou en companen de enigste die ik tot nu toe nog argumenten heb zien onderuit halen was liam_xi, de rest van jullie probeerd mij persoonlijk aan te vallen op mijn manier van posten maar, argumenten weerleggen ho maar!

Na al die voorgaande keren dat er een rechtse partij in een land aan de m8 kwam heb je nog geen ervaring opgedaan, jammer vind ik dat. Weer een stapje verwijderd van een mooie samenleving, en we hebben er nog zoveel te gaan.
Sorry, maar heb jij mijn postings wel goed gelezen?

Ten eerste heb ik met geen woord gerept over het terugsturen van criminele allochtonen/asielzoekers.
(Dat zit jouw schijnbaar nogal hoog, het doet mij overkomen dat jij er meer problemen mee hebt dat de meeste criminelen allochtonen zijn dan ik).

Ten tweede probeer ik jouw in het geheel niet aan te vallen.
Integendeel jij probeert mij uit te lokken op een posting, waarvan jij hier schijnbaar de enigste bent die daar problemen mee heeft, en er iets racistisch achter zoekt.

Ten derde, hoe kom jij er in vredesnaam bij dat Leefbaar Nederland een rechtse partij is?
Pim Fortuin is in mijn ogen juist een "nuchter" persoon, die de problemen in Nederland duidelijk onder ogen ziet, en die (in tegenstelling tot de meeste andere ministers) goed door heeft dat er nu eindelijk eens actie moet worden ondernomen, i.p.v. er bakken met geld in te stoppen waarvan het resultaat 0,0 is.

Die mooie samenleving waar jij zo graag over praat, die bereik je alleen door mensen normen en waarden bij te brengen.
En daar hoort ook straf bij, zodra je iets gedaan hebt waarvan je weet dat het niet mag.
Als mijn vader dat vroeger niet gedaan had, was er waarschijnlijk van mij ook niets terecht gekomen.

Schijnbaar hebben veel allochtonen ouders in Nederland er moeite mee hun kinderen normen en waarden bij te brengen.
Waarom?, ik weet het niet.
Misschien kun jij met jouw nuchtere denkwijze mij uitleggen waarom deze mensen daar niet toe in staat zijn.

Wat te denken van deze;
Na een gezellig feestje kwam ik s'avonds laat thuis, mijn deur stond alleen niet meer in de stand zoals ik hem had achtergelaten.
Binnengekomen tref ik daar een persoon die ik helaas niet bij mijn familie of kennissenkring kon plaatsen.
Voor de zekerheid heb ik deze figuur maar even in zijn nekvel gepakt, en mijn vriendin onze sterke arm in laten lichten.
Die namen ons mee naar het buro om daar even wat papiertjes in te vullen.
Na dit te hebben afgerond werdt ik door de agenten weer netjes naar huis gebracht.
Wij rijden langs een groepje jongeren, en wat zie ik tot mijn stomme verbazing!?!?!, DE PERSOON DIE IK EVEN DAARVOOR IN MIJN HUIS AANTROF!!!
Die liep dus allang weer vrolijk vrij rond, terwijl ik op het buro nog de formaliteiten aan het invullen was!
Denk jij dat die inbreker iets geleerd heeft? |:(

• Liam

Liam

Op Saturday 27 October 2001 11:59 schreef TheBird het volgende:
TheBird --> ja, ik denk dat ie iets geleerd heeft, namelijk dat ie het zo weer kan doen meestal zonder problemen, nou is dat niet helemaal hetgene wat we hem zouden willen leren, maar ok...

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op zaterdag 27 oktober 2001 11:59 schreef TheBird het
volgende:

[..]

Sorry, maar heb jij mijn postings wel goed gelezen?
Laten we daar dan maar over ophouden, toegeeflijkheid moet van beide kanten komen dus ik zal toegeven dat ik er geen "ruk van snap". Dat zei ik
eerder ook al alleen toen werd het niet serieus genomen en waren jullie degene die er wat achter zochten.
Ten eerste heb ik met geen woord gerept over het terugsturen van criminele
allochtonen/asielzoekers.
(Dat zit jouw schijnbaar nogal hoog, het doet mij overkomen dat jij er meer
problemen mee hebt dat de meeste criminelen allochtonen zijn dan ik).
Waarom zou ik er meer problemen mee hebben?
Volgens hebben we er allemaal problemen mee, alleen het oplossen van de
werkelijke problemen wil niet iedereen op dezelfde manier doen. Sterker nog sommige mensen schijnen er gewoon schijt aan te hebben en voor de makkelijkste manier te kiezen.
Ten tweede probeer ik jouw in het geheel niet aan te vallen.
Integendeel jij probeert mij uit te lokken op een posting, waarvan jij hier
schijnbaar de enigste bent die daar problemen mee heeft, en er iets
racistisch achter zoekt.
Nogmaals ik zoek er niets achter, dat is mijn manier van posten. Maar sommige opmerkingen die jij maakt vragen er soms gewoon een beetje om he.
Ten derde, hoe kom jij er in vredesnaam bij dat Leefbaar Nederland een
rechtse partij is?
Pim Fortuin is in mijn ogen juist een "nuchter" persoon, die de problemen in
Nederland duidelijk onder ogen ziet, en die (in tegenstelling tot de meeste
andere ministers) goed door heeft dat er nu eindelijk eens actie moet worden
ondernomen, i.p.v. er bakken met geld in te stoppen waarvan het resultaat
0,0 is.
Pim durft alleen zijn mond open te doen in tegenstelling tot andere partijen
maar dat maakt hem nog niet beter.
En nogmaalswij zien allemaal dat er actie moet worden ondernomen
alleen onze denkbeelden over het ten uitvoer brengen van deze actie
verschilt en daar discuseren we nu ook eigelijk over.
Die mooie samenleving waar jij zo graag over praat, die bereik je alleen
door mensen normen en waarden bij te brengen.
Daar kan ik het niet mee eens zijn, je moet mensen leren de waarden en
normen te respecteren van elkaar, het zou onlogisch zijn als die bij
iedereen hetzelfde zijn.
En daar hoort ook straf bij, zodra je iets gedaan hebt waarvan je weet dat
het niet mag.
Als mijn vader dat vroeger niet gedaan had, was er waarschijnlijk van mij
ook niets terecht gekomen.
Vertel mij, welke ouder zou nou willen dat zijn kind later niet goed terecht
komt? De vraag is alleen in hoeverre willen/kunnen ouders hun kinder
bijsturen?
Schijnbaar hebben veel allochtonen ouders in Nederland er moeite mee hun
kinderen normen en waarden bij te brengen.
Waarom?, ik weet het niet.
Misschien kun jij met jouw nuchtere denkwijze mij uitleggen waarom deze
mensen daar niet toe in staat zijn.
Tuurlijk kan ik dat, lees mijn post in het andere topic. [topic=298474/2/25]
De meerderheid van de allochtone ouders gaat het prima af trouwens hoor.

Wat te denken van deze;
[..]

[/quote]
Nou, nee dat denk ik niet, ik zeg toch dat ze harder moeten worden in
optreden maar dat is een politiek gedeelte, want daar worden ze door
belemmerd. Alleen hard fysiek geweld ben ik gewoon tegen, want dit werkt
niet. In welke geschiedenis heeft hard optreden zijn effect gehad? Zo een effect dat al het positieve niet opkon tegen het negatieve.

Ik zou je trouwens willen vragen of we verder kunnen discuseren in het
andere topic: [topic=298474/2/25]
Ik noem anders argumenten dubbel terwijl we nu dezelfde discussie voeren :7

• Liam

Liam

Op Sunday 28 October 2001 14:48 schreef MaDLiVe het volgende:

Nou, nee dat denk ik niet, ik zeg toch dat ze harder moeten worden in
optreden maar dat is een politiek gedeelte, want daar worden ze door
belemmerd. Alleen hard fysiek geweld ben ik gewoon tegen, want dit werkt
niet. In welke geschiedenis heeft hard optreden zijn effect gehad? Zo een effect dat al het positieve niet opkon tegen het negatieve.
Nou, ik kan je wel vertellen wanneer mijn opa & oma het wel fijn vonden dat er "hard fysiek" geweld gebruikt werd, en dat ze daar blij mee waren. Vanaf 1939-1945, is er hard fysiek geweld gebruikt tegen nazi-duistland, en volgens mij zijn we allemaal blij dat het niet meer bestaat! En ja, toen kon het positieve (vrijheid) inderdaad op tegen het negatieve (miljoenen mensen dood over de hele wereld).
Maar b.v. Kuwait in 1990 vind ik ook een goede actie, en ja dat is hard geweld gebruiken tegen een bep. groep mensen (nazi's / iraqi's) en het heeft een positief effect gehad op de geschiedenis.
Tot zo ver, ik stel ook voor dat we in criminele asielzoekers verder gaan.
HOEWEL ik van mening ben dat de titel van de topic niet helemaal goed was, maar ik zou het liever
"wat te doen met criminele asielzoekers".

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

So we shall proceed in the other topic, with a real subject :)

• procyon
Jah deze kan op slot..

• Liam

Liam

hoezo op slot? Omdat we te offtopic zijn gegaan? Of omdat de inhoud gevoelig ligt?

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 18:21 schreef Liam_xi het volgende:
hoezo op slot? Omdat we te offtopic zijn gegaan? Of omdat de inhoud gevoelig ligt?
Neen. Omdat we hier al verder zijn gegaan met deze discussie.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Okiedoki. Eik niet de bedoeling om een nieuwe topic te starten maar vooruit ;) (zal wel zo vanzelf zijn gegaan :) )
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.