Alsof jij voordat je geboren bent hard hebt gewrkt om in een welvarend te leven..NEE! jij hebt er net zoveel recht op als ieder ander. kut voor je...jammer dan... goed idee inderdaad: idereen die geen mazzel heeft aan z'n lot overlaten. Als jij een ziekte hebt ofzo wil je toch ook dat emsen je helpen? Ze kunnen ook gewoon zeggen : kut voor je jammer dan..Laten ze je lekker doodgaan.Op zaterdag 20 oktober 2001 07:08 schreef Liam_xi het volgende:
Ja, da's een logische reden ja. Je hebt namelijk als mens zoiets dat heet aanpassen, waarmee je je aanpast op de situatie, waarbij je je eerst mag gaan afvragen WAAROM wij nou zo'n rijk land zijn, nou echt niet omdat de afgelopen 1000 jaar iedereen op zijn reet heeft gezeten, deel II is dat wij een verzorgingsstaat zijn, dus als je hier bent geboren heb je automatisch meer kans op overleven als in Iran, ben je op dit moment in iran geboren: kut voor je, jammer dan, ik zou zeggen werk je de #^$& in en ik hoop dat veel mensen je volgen, zodat je land netzo welvarend mag worden als een rijk westers land.
Oh, ja, je hebt wel recht op dingen door wat je voorouders gedaan hebben, maar na vijftig jaar hoor je natuurlijk geen schadevergoeding te krijgen, omdat het zo'n tijd geleden is. Ik vraag me af waar je dat van die corruptie vandaanhaald... feiten?[Standaard reacties gehad]
En dan begint iedereen over dit gejat en hier iets gejat allemaal naar westen gehaald daarom zijn jullie rijker!!! Dus is het niet eerlijk!!
>> Klopt, hadden je voorouders maar wat beter moeten opletten pik, b.w.z. van spreke natuurlijk. Maar wat gebeurt is is gebeurt en daar moeten we niet steeds over beginnen (schadevergoedingen). Iemand die een schadevergoeding eist voor actie's van jaren geleden ( 50 jaar of meer) is voor mij de ultime parasiet, en ja, meestal geven we dan ook wat aan zo'n groep/land probleem is alleen dat iedereen (vaak veel mensen) corrupt zijn/zelf nog even een stukje eraf halen en dan komt het weer niet bij diegene die het nodig hebben, de gemiddelde sjaak in de goot.
Ik zou zeggen sjaak, doe er wat aan gast, je geld wordt door je eigen mensen gejat.
Nogmaals, want dat is me nog steeds niet duidelijk: waarom heb je omdat je in een rijk land geboren bent meer recht om in een rijk land te leven, want je hebt er zelf niks goed voor heoven doen. Zou jij niet gaan naar waar het beter is? Vind je het heeel onlogisch? En er gaan zat mensen naar andere landen om mensen daar te helpen, maar jij ziet daar duidelijk het nut niet van in, want het is hun eigen schuld. tuurlijk...Ze slaan meestal op de vlucht om er zelf beter van te worden (beter leefomgeving, meer kans op overleven (oorlog).
Nou, ik moet de eerste vluchteling nog meemaken die op de vlucht is geslagen om er zelf niet beter van te worden, maar om het land waar hij heen gaat te verbeteren... uit eigen wil?
[..]
Noem die marrokaan dan OOK gewoon EIKEL, WAAROM tering marokkaan?<> Mijn punt is dat we in Nederland nu veel te snel iedereen uitschelden voor rascist (als je dat dus doet discrimineer je iemand op zijn ideeen of zie ik het nou verkeerd?) en dat we het non-stop over discriminatie hebben, als ik zeg dat ik een
tering marrokaan tegen kwam (en ik vind het een eikel omdat hij me telefoon heeft gejat (bijvoorbeeld) en ik zeg tegen een vriend dat die [tering] marrokaan dat deed, vinden jullie mij meteen een rascist, terwijl dat gewoon bull is, had een NL-dude zoiets
gedaan noem je hem alleen niet [tering] marrokaan, maar klootzak eikel enz. enz. snappez vous, het spijt me voor het taalgebruik, maar dit is ter illustratie in een voorbeeld, en als er nou weer mensen zijn die leuk zeggen dat het [tering] stukje voor marrokaan
weg moet omdat dat dus weer rascistisch is, heb ik nog een ding te zeggen: LEES DAN 3 REGELS TERUG (kunnen er meer zijn het is een VOORBEELD ok?)
Iedereen is speciaal, behalve ik.