• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-01 11:45
Iedereen hier is tegen racisme, we zijn hier heel tolerant.

Waarom zijn we dan niet tolerant tegen mensen die dat niet zijn. (racisten).

Je kan hier niet roepen dat je racist bent, ja het kan wel maar je kan een vette flame war verwachten...

Wij pikken hier alles van de asielzoekers, zij krijgen hier onderdak eten en een goede toekomst.. dat geven wij ze..

Kunnen zij dan niet iets terug geven als, integratie in de samenleving (niet samenhangen, zichzelf zien als 100% nederlander) aanpassing van normen en waarden (tot op zekere hoogte) ik bedoel, het willen dragen van hoofddoeken als een vrouw bij de politie werkt enz. het feit dat ze dat al willen vind ik echt belachelijk.!

Sommige mensen doen niets van bovenstaande dingen (veel ook wel), er zijn vervolgens mensen die zich hier aan ergeren.
Het is op dit moment bijna een taboe om hiervoor uit te komen, ik heb mezelf erop betrapt dat ik een racist ben..

Kijk mensen die echt haat hebben tegen allogtone groepen zijn ziek in hun hoofd, ik zou bijvoorbeeld nooit iemand zomaar iets aan kunnnen doen.. z'n racist ben ik niet.

Dus nogmaals waarom hebben we nou geen tolerantie voor racisten?

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 23:51

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Je bent geen racist, je bent een realist. En ik ben het volledig met je eens.

Als je tegen een Turk zegt "Hee Turk, ga eens aan de kant", dan wordt dat beledigend gevonden. Hoezo? Hij is toch een Turk? Als hij zegt, "Hee Nederlander, ga eens aan de kant" dan is daar toch niets mis mee? Waarom andersom dan wel?

Ik vind ook dat alochtonen zich beter moeten integreren. Mijn vriendin woont nu 5 jaar in Nederland en spreekt bijna perfekt Nederlands. Zo hoort het. Ik ken echter ook alochtonen die hier 20 jaar wonen en nog geen enkel fucking woord Nederlands spreken. Die mogen ze wat mij betreft met een grote boog terugschoppen naar Turkije en Marokko.

Daar zie je trouwens ook het grote verschil. Vluchtelingen die hier komen om oorlog ofzo te ontvluchten, willen integreren. Ze leren Nederlands, ze werken hard - en ze willen allemaal ooit terug naar hun land van herkomst. Dat zijn de goede alochtonen - niet omdat ze terug willen, maar omdat ze integreren ondanks het feit dat ze weer terug willen. Het zijn juist de alochtonen die uit economische redenen zijn gekomen (vele Turken en Marokkanen) en die hier voor altijd willen blijven die zich om de een of andere mysterieuze reden helemaal niet integreren. Snap jij het, snap ik het.

En ben ik nu een racist? Zoals gezegd, mijn vriendin is alochtoon, en we gaan straks met zijn tweeën lekker alochtoon zijn in Frankrijk... :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

Hoe kom je erbij om jezelf rascist te noemen, ik kan dat niet uit bovenstaande woorden opmaken. Ook ik ben het met je eens hoor.

Alleen kan je eens uitleggen wat je bedoelt met :
Wij pikken hier alles van de asielzoekers
want dat klinkt iets te algemeen, geef eens wat voorbeelden.

• procyon
Ach dat zijn van die dingen die je af en toe weleens hoort, asielzoekers die het echt te gek maken.
Asielzoekers die een woning krijgen, geld enz en die dan klagen over dat ze fietsen hebben gekregen ipv een auto..
En meer van dat soort gekkigheid..

• gulie
  • Laatst online: 12-12-2024
je bent gen rasist als je zegt dat mensen die hier willen wonnen ook een beetje hun best moeten doen om zich aantepassen wast wel het geval is dat je heelsnel ales ofer 1 kam gaat sgeeren en dus de nijging hebt om te denken dat ale alogtonne niet willen intergreren dit is ook niet de bedoeling maar je hebt wel gelijk. maar ja dan moeten er weer regels komen en tegen de tijd dat die erzijn is het togamaal nog maar 1 land dus heeft het dan ook geen zin meer :P

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 13:14 schreef Reyn_Eaglestorm het volgende:

Als je tegen een Turk zegt "Hee Turk, ga eens aan de kant", dan wordt dat beledigend gevonden. Hoezo? Hij is toch een Turk? Als hij zegt, "Hee Nederlander, ga eens aan de kant" dan is daar toch niets mis mee? Waarom andersom dan wel?

Ik vind ook dat alochtonen zich beter moeten integreren. Mijn vriendin woont nu 5 jaar in Nederland en spreekt bijna perfekt Nederlands. Zo hoort het. Ik ken echter ook alochtonen die hier 20 jaar wonen en nog geen enkel fucking woord Nederlands spreken. Die mogen ze wat mij betreft met een grote boog terugschoppen naar Turkije en Marokko.

Daar zie je trouwens ook het grote verschil. Vluchtelingen die hier komen om oorlog ofzo te ontvluchten, willen integreren. Ze leren Nederlands, ze werken hard - en ze willen allemaal ooit terug naar hun land van herkomst. Dat zijn de goede alochtonen - niet omdat ze terug willen, maar omdat ze integreren ondanks het feit dat ze weer terug willen. Het zijn juist de alochtonen die uit economische redenen zijn gekomen (vele Turken en Marokkanen) en die hier voor altijd willen blijven die zich om de een of andere mysterieuze reden helemaal niet integreren. Snap jij het, snap ik het.

En ben ik nu een racist? Zoals gezegd, mijn vriendin is alochtoon, en we gaan straks met zijn tweeën lekker alochtoon zijn in Frankrijk... :)
Voor je over anderen oordeelt qua taalgebruik:
alochtoon=>allochtoon

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 14:42 schreef mausie het volgende:

[..]

alochtoon=>allochtoon
Dit slaat ook nergens op |:( |:(

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op donderdag 20 september 2001 14:42 schreef mausie het volgende:

[..]

alochtoon=>allochtoon
Ter uwer informatie, er is een groot verschil tussen "één Nederlands woord niet helemaal correct kunnen schrijven" en "geen enkel woord Nederlands spreken"...

Pfff, waarom reageer ik hier überhaupt op. Lokt alleen maar meer fleemz uit...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-01 15:54

faraway

Dank U...

Omdat tolerantie niet alleen een persoonlijke houding is, maar ook een maatschappelijke waarde. Als je een tolerante maatschappij wilt, zul je logischerwijs tegen intolerantie moeten zijn.
Wij pikken hier alles van de asielzoekers, zij krijgen hier onderdak eten en een goede toekomst.. dat geven wij ze..

Kunnen zij dan niet iets terug geven als, integratie in de samenleving (niet samenhangen, zichzelf zien als 100% nederlander) aanpassing van normen en waarden (tot op zekere hoogte) ik bedoel, het willen dragen van hoofddoeken als een vrouw bij de politie werkt enz. het feit dat ze dat al willen vind ik echt belachelijk.!

Sommige mensen doen niets van bovenstaande dingen (veel ook wel), er zijn vervolgens mensen die zich hier aan ergeren.
Het is op dit moment bijna een taboe om hiervoor uit te komen, ik heb mezelf erop betrapt dat ik een racist ben..

Kijk mensen die echt haat hebben tegen allogtone groepen zijn ziek in hun hoofd, ik zou bijvoorbeeld nooit iemand zomaar iets aan kunnnen doen.. z'n racist ben ik niet.

Ik zie niet in wat er racistisch is aan jouw mening. Je bent voor een snellere en betere intergratie van allochtonen, maar dat is toch al lang geen (politiek) taboe meer?

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik ben geen racist, maar een nationalist,
En ik zie dat bepaalde volken gebruik maken van onze goedheid. zoals hierboven al werd genoemd.

Ik snap het niet, Nederlanders (ik zeg niet alle NL-ers) werken hier keihard om dingen kunnen te veroorloven die ze graag willen (vakantie, auto, huis) van het verdiende geld gaat een te groot deel (altijd te groot :)) naar de belasting die het weer uitkeerd aan werkloze allochtonen die er lekker van kunnen leven.

Van dit soort dingen wordt ik toch heel erg pissed, en betrap ik mezelf op racistische gedachte als ik weer een groep marrokanen op een bankje zie zitten nix te doen. en dan dreigend kijken, tja je kent het wel........

Dit is mijn mening,

VC

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• warwick
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

warwick

Ik ben het met je eens.

Over dat intergreren.Ik heb eens gehoord dat de oorlogsvluchtelingen meestal de hoog opgeleide uit een land zijn en daardoor makkelijker een ander taal leren. Daarnaast zien ze ook meer het nut er van in. De economisch vluchtelingen zijn meestal lager opgeleid, daarom konden ze waarschijnlijk in hun eigenland ook geen "leuke" baan krijgen.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 20 september 2001 15:47 schreef vacuumcleaner het volgende:
Ik ben geen racist, maar een nationalist,
Als ik het goed heb is een nationalist iemand die waarde hecht aan een denkbeeldige streep op de grond waarvan de loop soms 1000 jaar geleden zijn bedacht en soms 50 jaar geleden om vaak onduidelijke redenen. En als je dan toevallig 100 meter ten noorden van die denkbeeldige streep op de grond geboren bent, ben je 'anders' dan iemand die 100 meter ten zuiden van die streep geboren is. De een is meer waard dan de ander.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• procyon
Van dit soort dingen wordt ik toch heel erg pissed, en betrap ik mezelf op racistische gedachte als ik weer een groep marrokanen op een bankje zie zitten nix te doen. en dan dreigend kijken, tja je kent het wel........

Dit is mijn mening,

VC
Idd, ik weet zeker dat iedereen dat voelt, en dat bedoel ik.. maar erover praten kan gewoon bijna niet.

Vergeet niet dat sommige allochtonen nooit van plan zijn om zich aan te passen...
Families die hun zoon een vuurwapen meegeven om die te gebruiken op school, voor de eer van de familie??

Als ik het voor het zeggen had....

en Gulie, ik scheer niet iedereen over een kam :), ik heb zelfs turkse vrienden... (die er net zo over denken, nederlandse turken dus).

• IMWezel
  • Laatst online: 04-05-2025

IMWezel

Weet (gelukkig) niet alles

Op donderdag 20 september 2001 15:54 schreef Ortep het volgende:

[..]

Als ik het goed heb is een nationalist iemand die waarde hecht aan een denkbeeldige streep op de grond waarvan de loop soms 1000 jaar geleden zijn bedacht en soms 50 jaar geleden om vaak onduidelijke redenen. En als je dan toevallig 100 meter ten noorden van die denkbeeldige streep op de grond geboren bent, ben je 'anders' dan iemand die 100 meter ten zuiden van die streep geboren is. De een is meer waard dan de ander.
Volgens mij heeft dit niet echt te maken met mensen die 100 m. over die streep wonen, maar wanneer je iemand hebt die 100.000 m. verder van die streep woont of heeft gewoont, dan krijg je ongetwijfeld verschillen.

Zowel in opvoeding, mening, leefwijze. Dit wil niet zeggen dat de een meer waard is dan de ander... Dat kun je pas zeggen (of eigelijk zou dat ook al weer te ver zijn) wanneer je de prestaties van 2 idividuen vergelijkt.

De truk is 'm om een middenweg te vinden voor ieders mening.

Voor mij mag iedereen thuis zichzelf zijn, maar in de maatschappij heb je je aan enkele beperkingen te houden en dat geldt voor iedereen.

Honda Accord Aerodeck 2.0i 12V

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 20 september 2001 16:10 schreef IMWezel het volgende:

Volgens mij heeft dit niet echt te maken met mensen die 100 m. over die streep wonen, maar wanneer je iemand hebt die 100.000 m. verder van die streep woont of heeft gewoont, dan krijg je ongetwijfeld verschillen.
Verschillen tussen culturen bestaan. Maar dat is wat anders dan nationalisme. Dat zijn van die figuren die roepen dat alle Duitsers lopen te brullen en lomp zijn. Alsof je het verschil kunt zien tussen iemand uit Heerlen en net over de grens. Je weet daar niet eens precies waar die grens loopt. Of ga op je gemak eens kijken in Baarle Hertog en Baarle Nassau. Daar loopt de grens dwars over een biljart in de plaatselijke kroeg. En natuurlijk vinden alle Belgen de Nederlanders arrogant, en de Nederlanders vinden de Belgen dom.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op donderdag 20 september 2001 16:24 schreef Ortep het volgende:
Daar loopt de grens dwars over een biljart in de plaatselijke kroeg.
And for the trickshot of the month, this red will go into the corner pocket in the Netherlands, while this blue here will go in the side pocket in Belgium!

Verwijderd

ik vind je geen racist. ik deel je mening.

Ik heb er een gruwelijke hekel aan als ze in de bus een andere taal lopen te kakelen( meestal nog schreeuwen ook)en als je dan ge irriteerd omkijkt kan je nog een grote bek verwachten ook. ( dan spreken ze opeens wel nederlands)
Zo kan ik wel honderden voorbeelden geven.

Hier om de hoek ( aan t einde van een hele lange straat) staat een asielcentrum. een omgebouwd hotel. Ze hebben allemaal een eigen kamer, voor de deur een speelveld, een basketbalveld voor de jongeren, een voetbalveld, De man een fiets en noem maar op.
En toch nog lopen ze hier de buurt te verkloten.( ik heb t dan over de jongeren van mijn leeftijd) dan denk ik.. je krijgt al zo veel zonder er veel voor te doen, kan je dan niks teruggeven, zoals rust?! Kan je je dan niet een KLEIN beetje aanpassen?

Ik kan me er zo kwaad om maken, maarja, daar schiet ik niks mee op.
Ik vind mezelf geen racist, maar ik walg van die mensen.

Het kan ook anders; een vriendin van me is een paar jaar geleden uit Ghana gekomen. Ze werkt volle dagen om geld te verdienen en dat op te sturen naar haar fam. Ze is nederland dankbaar, ze heeft de nederlandse taal geleerd en zal nooit iemand tot last zijn. Ik respecteer haar. Als die mensen serieus zich een beetje aan passen aan nederland zal ik die lui ook gaan respecteren. maar nu absoluut niet.

Verwijderd

Het was flauw van me om
Reyn_Eaglestorm
aka Albert Arendsen
te beschuldigen van slecht taalgebruik, dit neem ik dan ook terug.

Het is wel belangrijk om onderscheid te maken tussen verschillende groepen 'allochtonen'.
Zo zijn er de 'allochtonen' uit voormalige Nederlandse gebieden,bijv. de Surinamers.
Een andere groep zijn de 2e en 3e generatie Turken en Marokkanen die hier zijn gekomen omdat wij de eerste generatie nodig hadden.
Weer een andere groep zijn de vluchtelingen.
Het is te kort door de bocht om ze allemaal over 1 kam te scheren. En vooral van die uitspraken zoals:

Die mogen ze wat mij betreft met een grote boog terugschoppen naar Turkije en Marokko.
of

Vergeet niet dat sommige allochtonen nooit van plan zijn om zich aan te passen...
Families die hun zoon een vuurwapen meegeven om die te gebruiken op school, voor de eer van de familie??

Als ik het voor het zeggen had.....
getuigen niet van een al te groot relativeringsvermogen en zijn in mijn ogen zeker wel racistisch maar ja ik zal het wel niet snappen.

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-12-2025

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Bla bla bla

Het komt er toch altijd op neer dat of je nou links of rechts bent zegt "Echte politieke vluchtelingen mogen Nederland wel in maar profiteurs niet!". Dat is iedereen wel met elkaar eens.

En ja, ze profiteren van ons land. We hebben er ook zoveel voor gedaan om hier geboren te worden! :?

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 15:33

FCA

Als je tolerant bent, ben je tolerant, behalve tegen mensen die niet tolerant zijn.

Als je daar ook tolerant voor bent, ben je een soort van meta-tolerant.
Daar zitten ook weer problemen aan vast, maar goed, daar gaat deze draad niet over.

Historisch gezien zijn immigranten goed. Zij zorgen dat de cultuur nieuwe input krijgt (Chinees eten om maar wat simpels te noemen), en gemiddeld zijn de immigranten "beter" dan gemiddeld (zij zijn degenen die het lef hadden om te gaan emigreren).
Het punt is alleen dat wij de huidige Turken/Marokkanen etc. problematiek volledig zelf hebben veroorzaakt.

Wij hadden zo nodig een aantal jaren terug zo'n tekort aan goedkope arbeidskrachten, dat we ze maar uit Turkije en Marokko geimporteerd hebben. En niet zomaar willekeurig, maar vooral uit afgelegen bergdorpjes e.d.

We kunnen nu niet meer terug, we zijn een immigratieland geworden. Dat hoeft helemaal niet erg te zijn, kijk maar naar de VS, maar het vereist wel een cultuuraanpassing.
Als jij in een slang iets makkelijker kan uitdrukken, dan zeg je het toch ook daarin? Zelfs als het voor buitenstaanders niet te volgen is.

En die "racistische" neiging die jij hebt bij aggressieve allochtonen, heb jij ook niet zoiets bij aggressieve autochtonen?

Verandert z'n sig te weinig.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Jammer toch weer dat hier weer in bekrompen lijntjes denkt die ooit zijn getrokken in barbaarse tijden (of is dit juist een teken dat we nog steeds in barbaarse tijden leven)... wanneer kunnen die lijnen nou eindelijk een keer voor goed worden uitgeveegd? Die totale waanzin van die stomme lijntjes, weg met de lijntjes!

Over welke lijntjes ik het heb? Over die lijntjes op de landkaarten natuurlijk, die grenzen noemen ze ze ook wel. Imho is het totaal onzinnig om te zeggen dat een mens ergens niet mag zijn. Iedereen mag zich gedragen zoals hij wilt, maar hij moet wel de consequenties ervan nemen. Als hij een actie onderneemt die niet volgens de wet is, moet hij de consequenties ondergaan. Die consequenties zijn er overigens alleen maar om er voor te zorgen dat het ordelijk blijft in de wereld.

Waarom zou een moslimse agente geen hoofdoek mogen dragen? WHO CARES? Al springen ze rond op een skippybal, zolang ze maar niet worden gelemmerd in het werk wat ze moeten uitvoeren.

• Bajo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:33
Toen ik enige jaren geleden nog op school zat droeg ik een pilotenjack met een Nederlands vlaggetje erop.

Daarvoor werd ik enige dagen geschorst, daartegen mochten Turken-Marokanen-etc. WEL hun vlaggetje dragen op hun 'Bomberjack'.

Dat was dus de dag dat ik anders ging denken.
Ik heb tot de dag van vandaag er nog steeds geen begrip voor gehad, want dat hebben zij ook niet voor ons.

Btw, Ik ben geen Racist-maar een Nederlander.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 17:51 schreef morgoth het volgende:

Waarom zou een moslimse agente geen hoofdoek mogen dragen? WHO CARES? Al springen ze rond op een skippybal, zolang ze maar niet worden gelemmerd in het werk wat ze moeten uitvoeren.
Ik zou ook niet aangenomen worden als ik een geloofsovertuiging heb waarbij het "hoort" om alleen in onderbroek gekleed door t leven te gaan.

Ik vind het niet meer dan gepast als je je aanpast aan het land waarin je woont.
Als ik in Frankrijk ga wonen, wil ik ook graag frans leren en dat wordt erg waarschijnlijk dan ook van me "verlangt".

Als je dat niet doet, hou je de integratie tegen.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

[topic=142287/1/256]

Inzake deze vorm van discussie noem ik mezelf semi-racist. Komt er wel op neer dat buitenlanderhaat een no-go is. Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat de wereld an sich vrij eerlijk is verdeeld maar dat mensen toch op plaatsen proberen te zijn wara het net iets beter gaat. Da's een vrij makkelijke weg zeker aangezien de relatieve welvaart door flink bouwen veroorzaakt wordt. Culturele mening blijkt iig vrij lastig te zijn door botsende waarden en normen. Wiens normen neem je over en welke respecteer je?
(cru voorbeeld) Een buitenlander die gewend is voor diefstal verrot geslagen te worden zal een eventuele aanhouding niet als straf zien. IMHO zou zo iemand diefstal als 'normaal' kunnen zien aangezien hem iig niet duidelijk wordt gemaakt dat het niet mag.

Mijn fundamentele bezwaar tegen economische vluchtelingen is dat de makkelijkste weg wordt bewandeld en deze mensen goedkoop welvarend wilen worden. Daarvoor laten ze echter wel hun onwelvarende land achter, inclusief hun eigen familie en vrienden. Ik vind het vrij onverkoopbaar dat iemand zijn familiekring achterlaat om het zelf ergens economisch beter te hebben. HEt alternatief zou namelijk zijn dat de betreffende persoon zelf deelneemt aan het opbouwen van de lokale economie.

Bovenstaand topic heb ik iig geplaatst omdat racisme an sich best een bijzonder verschijnsel induceert. De anti-racisten racisten ondemocratisch en willen hen perse niet aanhoren, terwijl ook een racistische stem er 1 is. Een democratie die 1 van zijn vele monden de mond snoert kan je eigenlijk geen democratie noemen. Tolerantie betekend namelijk dat IEDEREEN wat mag zeggen (natuurlijk niet oproepen tot haat etc). IMHO mag iemand best wel een 'eigen volk eerst' principe erop nahouden aangezien het systeem toch voor het 'eigen volk' bedoeld is en betaald wordt.

Verwijderd

Even iets anders. Ik persoonlijk zou liefst willen dat minimaal 70% van nederland blank is. (70% is maar een willekeurig percentage, maar ongeveer de verhouding hoe ik het "wil") Ben ik nu ook een racist?

Zal ff verder toelichten, ik zou absoluut niet willen dat iedereen blank is. Maar stel je gaat op vakantie naar nigeria, en je ziet 9 van de 10 personen is chinees, dan denk je toch, dit klopt niet? Nou is nederland wel een multi cultureel land maarja.. het liefst zie ik merendeel gewoon blank.

Ben absoluut niet anti wat dan ook hoor, zat buitenlandse vrienden gehad (helaas moet iedereen dit weer zeggen om zich te verdedigen) Heb er nu ook schijt aan, als ik bijvoorbeeld ruzie zou hebben met een neger zou ik gewoon zeggen kut neger. Net als wanneer ik ruzie zou hebben met een belg dat ik kut belg zeg, of iemand met rood haar kut rooie :) (heb overigens nooit ruzie hoor maar even als voorbeeld) Maar deelt iemand deze mening van merendeel blank? Of ben ik nu extreem

Verwijderd

Rasist? Een rasist is iemand die willens en wetens mensen beledigd en benadeeld vanwege hun afkomst.

Een realist echter die ziet dat de nederlandse gevangenis voor het meerendeel 'gekleurde' medelanders bevatten, op de afd. waar mijn moeder werkte was het 18:2.
Wil dit zeggen dat ze crimineler zijn? Nee, ze worden vaker gepakt. (zijn dus dommer? Of justitie discrimineert natuurlijk)

Maar ik hou er niet van, ze komen agreesief, arrogant en bedreigend over. Met een taaltje wat ik niet versta of maar half als ze "nederlands" praten. Ze met hun hele familie verzamelen voro het station om coke te verkopen (gezien) en te bellen naar het 'thuis'land.
En maar zeuren dat wij discrimineren. Zij gaan in een Getto wonen. Zij nemen geen opleiding maar gaan gewoon moeilijk doen tegen de politie als ze eindelijk opgepakt worden (gisteren op tv bij yorin).

Ze hebben het te druk met vooroordelen te bevestigingen en te feesten als er weer eens domme dingen gedaan worden door domme mensen.

Maar de vraag is en blijft... Wie zijn 'ZE'?
blanken, zwarten, joden, bruinen, moslims, christenen? Een rasist maakt die keuze.
Ik moet ze geen van allen >:)

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Nee oke, U have a point there !

Als je iemand express gaat discrimineren dan ben je een " slechte " racist. Ikzelf ( kantonees ) woon in een stad waar 70% van de mensen blank zijn.

Maar op een dag raakt de tolerantie op. Als iemand zich braaf gedraagt is er nix aan de hand.
Maar zoals op die dag voor die 3 min. stilte en je hoorde op de achtergrond een groep Turken hard er doorheen fluiten. Ja dan is de maat vol !! Racistisch of niet je moet er wat van zeggen. Want dat kan ik echt niet tolereren.
Heb respect voor je medemens !

Ik kan hierover eindeloos door lullen maar min eindconclusie is dat jouw vraag niet zo simpel is. Laat me een paar dagen erover na denken dan kom ik erop terug.

mzzls
-Chello200

dikzak

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op donderdag 20 september 2001 16:47 schreef mausie het volgende:
Het was flauw van me om
Reyn_Eaglestorm
aka Albert Arendsen
te beschuldigen van slecht taalgebruik, dit neem ik dan ook terug.
Escuses aanvaard.
Het is wel belangrijk om onderscheid te maken tussen verschillende groepen 'allochtonen'.
Zo zijn er de 'allochtonen' uit voormalige Nederlandse gebieden,bijv. de Surinamers.
Zoals mijn oom.
Een andere groep zijn de 2e en 3e generatie Turken en Marokkanen die hier zijn gekomen omdat wij de eerste generatie nodig hadden.
Zoals mijn buren. Aan drie kanten. Ook 1e generatie bij trouwens.
Weer een andere groep zijn de vluchtelingen.
Zoals mijn vriendin. En zoals ik ze tegen ben gekomen tijdens mijn vrijwilligerswerk bij de Stichting Vluchtelingenwerk Enschede.
Het is te kort door de bocht om ze allemaal over 1 kam te scheren. En vooral van die uitspraken zoals:
Inderdaad.
[..]

of

[..]

getuigen niet van een al te groot relativeringsvermogen en zijn in mijn ogen zeker wel racistisch maar ja ik zal het wel niet snappen.
Sja. Ik weet uit ervaring dat zij die zich het minste aanpassen de economische "vluchtelingen" uit Turkije en Marokko zijn.

• Ivo
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Tis eigenlijk best simpel waarom zoveel buitenlanders naar NL komen. Een groot deel van de wereld is arm. Wij zijn rijk. Waarom mogen zij niet rijk zijn, denken ze! Ik vind het vrij logisch.

Verwijderd

Ok even een heel simpel voorbeeldje:

Ik kom regelmatig in Amerika, meestal voor zaken, soms voor vakantie en meestal combineer ik beide zaken. Een jaartje of twee geleden had ik een Amerikaanse vriendin dus was ik er wat regelmatiger en ook voor langere periodes. Die vriendin van me woont in Georgia en die Staat staat al niet echt bekend om de intelligentie van de mensen, maar goed, dat is ook 80% vooroordelen. Nu had die meid van me een nicht waar we wel eens mee optrokken, en die was dus ECHT racistisch. Die maakte soms in mijn bijzijn opmerkingen waar ik met m'n hoofd niet bijkan, ze zag namelijk negers niet als mensen. ECHT niet als mensen...zo'n beetje net iets beters dan een hond zeg maar. En niet omdat ze een hekel aan donkere mensen heeft, omdat die haar baan inpikken ofzo. Ze vind het gewoon vreemd dat negers zich als volwaardige mensen mogen gedragen en auto's kunnen kopen enzo. Onbegrijpelijk vond ik dat, maar goed...DAT is nou racisme. Allochtonen en asielzoekers halen hier ook wel eens dingen uit die ik niet vind kunnen, maar dan ga ik nog niet alle Turken/Marrokanen/Tamils/Chinezen enz als "niet-mens" beschouwen

• barkey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08-2022

barkey

runtime error, goed he....

amen...

did not reach the following recipient(s):

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 23:22 schreef BlueAngelGoT het volgende:
Tis eigenlijk best simpel waarom zoveel buitenlanders naar NL komen. Een groot deel van de wereld is arm. Wij zijn rijk. Waarom mogen zij niet rijk zijn, denken ze! Ik vind het vrij logisch.
Klopt helemaal;

Ik denk dat (juist?) elke Tweaker hetzelfde
zou doen als 'ie in die omstandigheden verkeerde... :?

Eén keer aangekomen echter zou ik hem wel 'dringend aanraden' de taal te leren -voor wat hoort wat- en zich aan te passen :) .

Het rare is dat wij dat zelf zo gewoon vinden :? ;

Ich habe längere Zeit in Deutschland gearbeitet und sprach, schon wenn ich die Grenze näher kamm, die Deutsche Sprache.

After that, I worked in London for a while and didn't speak Dutch for years....

Het voelt ook lekkerder en je 'past' zelfs beter in het sociale landschap.... ;)

En dat is hoe integratie -onder meer- , zou moeten werken... :)

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 18:20 schreef ecteinascidin het volgende: Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat de wereld an sich vrij eerlijk is verdeeld
Dream on.... |:(

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 20 september 2001 23:31 schreef MrRudi het volgende:
Ok even een heel simpel voorbeeldje:
racistisch. Die maakte soms in mijn bijzijn opmerkingen waar ik met m'n hoofd niet bijkan, ze zag namelijk negers niet als mensen. ECHT niet als mensen...zo'n beetje net iets beters dan een hond zeg maar.
Ja, ik ken dat 'systeem' Volgens haar discrimineert ze ook niet. Discrimineren is mensen anders behandelen op grond van hun geloof of haarkleur bv. Maar ja, Als je dan vindt dat negers geen mensen zijn, dan discrimineer je niet. Je behandelt je hond kat ook anders dan je goudvis? En probeer daar maar eens doorheen te komen. Dat lukt je dus niet.

• Phaerion
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

er zit wel een verschil tussen discrimineren en rassisme denk ik ...
Ik word eerder gediscrimineerd op me ruige uiterlijk dan om mijn indische afkomst.
rassisme is puur gericht op rassenhaat terwijl discriminatie iedereen ken overkomen....
bekijk de draad over goths maar eens.
Laatst was ik in Eindhoven op een motorparty en toen ik met mijn vriendin daar door het centrum liep stonden er in een restaurant ineens een zooi mensen van hun tafel op en begonnen als gekken naar buiten te wijzen...
Dus wij keken om ons heen om te kijken waar ze naar wezen....en wat denk je?
Juist!.....het was ze om ons te doen....ik was wel een beetje verbaasd daarover, want ze hebben toch wel eerder een hardrocker of motorrijder gezien???
Staan ze daar als gekken te wijzen alsof ze een aapje iets geks zien doen in een dierentuin.
Ik moest er ergens wel om lachen, maar als ik dat estaurant was binnengelopen denk ik niet dat er nog een tafel voor ons vrij zou zijn.
Wat een verschrikkelijke sukkels waren dat zeg.....maar ja je kunt er maar beter boven staan en je er niet aan ergeren zolang het je niet echt persoonlijk raakt denk ik ....

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-01 18:22
Op donderdag 20 september 2001 13:02 schreef Procyon for life het volgende:

Het ras, de huidskleur, de nationale en etnische afkomst zijn zaken waar een persoon niks aan kan doen. Het is dat ook onterecht om mensen daarop te discrimineren (= racisme).

Racisten discrimineren mensen met een ander ras, huidskleur, nationale of etnische afkomst. Het gaat hier echter niet om handelen omdat men niet anders kan: het is een standpunt. Mensen staan in het volste recht standpunten van anderen verwerpelijk te vinden. Aangezien het standpunt van racisten onterecht is (zie boven), en de meeste mensen onrecht verwerpen (want wat gij niet wilt dat u geschiedt... etc), verwerpen de meeste mensen het standpunt van racisten.

Als je onrecht doen slecht vindt, is racisme slecht, ja.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 15:47 schreef vacuumcleaner het volgende:

Tja die gevoelens krijg ik ook als ik wat van dat "White Trash". Nog nooit een dag gewerkt en toch hun hndje ophouden. Op het bankje bier drinken en rotzooi schoppen. Die mogen ze van mij even hard de sahara in trappen.

M.a.w. de afkomst van een persoon doet er bij mij niets toe. Ik discrimineer iedereen die misbruik maakt van de voorzieningen waar de rest van nederland hard voor werkt.

Verwijderd

Op vrijdag 21 september 2001 10:48 schreef Phaerion het volgende:
Juist!.....het was ze om ons te doen....ik was wel een beetje verbaasd daarover, want ze hebben toch wel eerder een hardrocker of motorrijder gezien???
Staan ze daar als gekken te wijzen alsof ze een aapje iets geks zien doen in een dierentuin.
Ik moest er ergens wel om lachen, maar als ik dat estaurant was binnengelopen denk ik niet dat er nog een tafel voor ons vrij zou zijn.
Wat een verschrikkelijke sukkels waren dat zeg.....maar ja je kunt er maar beter boven staan en je er niet aan ergeren zolang het je niet echt persoonlijk raakt denk ik ....
Ik ken et :r dan loop je door de stad met je alternatieve kleding, cradle of filth of Dimmu Borgir truitje aan, spikebandje om enzo, en dan liggen ze je wat dom na te schreeuwen |:( iedereen moet zich toch kleden zoals ie zich er lekker in voelt? zulke gasten zijn ook gewoon zielig >:)

Verwijderd

Jammer toch weer dat hier weer in bekrompen lijntjes denkt die ooit zijn getrokken in barbaarse tijden (of is dit juist een teken dat we nog steeds in barbaarse tijden leven)... wanneer kunnen die lijnen nou eindelijk een keer voor goed worden uitgeveegd? Die totale waanzin van die stomme lijntjes, weg met de lijntjes!

Over welke lijntjes ik het heb? Over die lijntjes op de landkaarten natuurlijk, die grenzen noemen ze ze ook wel. Imho is het totaal onzinnig om te zeggen dat een mens ergens niet mag zijn. Iedereen mag zich gedragen zoals hij wilt, maar hij moet wel de consequenties ervan nemen. Als hij een actie onderneemt die niet volgens de wet is, moet hij de consequenties ondergaan. Die consequenties zijn er overigens alleen maar om er voor te zorgen dat het ordelijk blijft in de wereld.
Als er iets wel niet ordelijk is dan is het wel landgrenzen weg halen. Hebben we straks 6 miljard mensen in NL wonen. Dat werkt niet zolang de verschillen in de wereld te groot zijn.
Die mensen moeten een functie uitdragen en dus herkenbaar moeten zijn. Als ik eerst aan iedere voorbijganger moet vragen of het toevallig een agent is ben ik iets te lang bezig.

Verwijderd

Je hebt feiten en meningen. Racisme en discriminatie zijn meningen. Goed of slecht zijn tevens meningen. Goed of slecht wordt bepaald door je eigen mening of die van een grote meerderheid.

Oftewel: Is racisme slecht ? Nee, "wij" vinden het slecht.

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 23:22 schreef BlueAngelGoT het volgende:
Is het ook. :)

• hetisik
  • Laatst online: 25-12-2025

hetisik

geen flauw idee wat ik in zal

Als het aan mij lag bestonden er geen landen. De wereld zou dan een groot land zijn, dan heb je al die problemen en meningsverschillen niet. De ultimemens ios iemand die een stukje uit ALLE geestelijke en lichamelijke trekjes heeft van alle culturen, op barbaren, moordenaars na.

8 )

Verwijderd

ik denk trouwens dat het grootste argument dat meestal gegeven word, dat buitenlanders geweldadig zijn enzo en problemen opleveren ook een soortje self furfilling phrophesy is (arghh het in je gedachte denken is een stuk makkelijker dan het spellen)
omdat alloctonen moeilijk een baan kunnen krijgen (omdat het bekend is dat ze veel stelen) hebben ze weinig geld, dus gaan ze maar stelen.

iemand anders zou waarschijnlijk beter kunnen uitleggen wat ik bedoel maar ik heb ff geen zin om er een betere verwoording voor te vinden.

Verwijderd

Op vrijdag 21 september 2001 16:02 schreef hetisik het volgende:
Als het aan mij lag bestonden er geen landen. De wereld zou dan een groot land zijn, dan heb je al die problemen en meningsverschillen niet. De ultimemens ios iemand die een stukje uit ALLE geestelijke en lichamelijke trekjes heeft van alle culturen, op barbaren, moordenaars na.
mmmm dus jij wilt een dictatuur waar alle ŽfoutŽ denkende mensen vernietigd worden.

-----
uitleg
-----
Als het aan mij lag bestonden er geen landen. De wereld zou dan een groot land zijn
= 1 land, dus met 1 leider.

dan heb je al die problemen en meningsverschillen niet.
=mmm dus geen diplomacie want dan krijg je zeker meningsverschillen (human nature)

De ultimemens ios iemand die een stukje uit ALLE geestelijke en lichamelijke trekjes heeft van alle culturen, op barbaren, moordenaars na.
=mmm een ubermesch maken is al een keer ge probeert, mislukte.

het licht meschien aan mij en je zult het best wel goed bedoelt hebben maar dit is bijna een copy van een standaart dictatuur plan.

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:18

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Je bent geen racist. Racist ben je als je iemand anders haat omdat hij/zij "van een ander ras" (buitenlands) is. Waar jij (en je bent daar niet de enigste in) je aan ergert is het buitengewoon asociale gedrag waar sommige buitenlanders zich in geprofessionaliseerd lijken te hebben. Maar heb jij een hekel aan die mensen ómdat ze buitenlands zijn? Nee. Want waren het Nederlanders die zich zo gedroegen (en die zijn er ook) dan erger (understatement) je je ook aan die mensen. Dus ben je in mijn ogen geen racist... (en ik dus in mijn eigen ogen ook niet)

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Verwijderd

Wellicht hebben jullie de film Die Hard with a Vengeance gezien, Bruce Willis staat op een gegeven moment in Harlem met een bord: "I hate niggers" Geen probleem zou je zeggen, wel dus, hij ontsnapt ternauwernood. Die scene wordt voorafgegaan door een winkelscene waarin 2 jongetjes een preek krijgen van de winkelier, in 't kort komt dat hier op neer: alles wat blank is, is fout en alles wat zwart is is goed.

Niemand, maar dan ook NIEMAND vindt zo'n scene raar. Mijn punt is: blanken mogen geen racist zijn, tegenwoordig kun je celstraffen krijgen voor het beledigen van andere rassen, maar wanneer anders dan blanke mensen een relatief eenvoudige racistische opmerking maken wordt daar NIETS van gezegd, dat is geaccepteerd...

Moeten wij nog het argument accepteren dat we de "zwarten" hebben onderdrukt? Moeten we nog accepteren dat ze ons "whitey" of "kaaskop" noemen? Hoe ver mag het gaan? Ik denk dat de grens zo'n beetje wel bereikt is...

Verwijderd

Op vrijdag 21 september 2001 15:06 schreef Djvamp het volgende:

Ik ken et :r dan loop je door de stad met je alternatieve kleding, cradle of filth of Dimmu Borgir truitje aan, spikebandje om enzo, en dan liggen ze je wat dom na te schreeuwen |:( iedereen moet zich toch kleden zoals ie zich er lekker in voelt? zulke gasten zijn ook gewoon zielig >:)
Cradle of filth... Dimmu Borgir.... die gozers drinken geitebloed op het podium en beweren dat dat satans bloed is. Ik vind het volstrekt normaal en terecht dat dergelijke mensen uitgelachen en bespot worden. Zelfs de mensen die zo'n T-shirt dragen. Als je probeert te shockeren, dan moet je zeker een reactie terug kunnen verwachten...

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-01 07:17

MaDLiVe

.-Observer-.

Mijn waarden zijn niet jou waarden kunnen we elkaar daarom niet accepteren en elkaar in onze eigen waarde laten....

Tsja zolang jou waardes niet in conflict komen met die van mij vind ik het zelfs prettig dat wij met elkaar kunnen opschieten ik word er niet armer van alleen maar rijker lijkt mij.

De mensen zijn steeds vaker op zoek naar dingen die een conflict kunnen uitlokken, en schijnen te vergeten dat wij allen mensen zijn ook al zijn we op een andere manier opgevoed we willen allemaal dezelfde dingen.

- Een bed om in te slapen zonder dat je je zorgen om iets hoeft te maken.
- We willen ook dat anderen ons liefhebben en ons niet buitensluiten (we weten allemaal wat buitensluiten met mensen kan doen).

We willen allemaal hetzelfde maar we kunnen het niet bereiken met elkaar.....zo simpel en toch zo gecompliseerd, wat is de wereld toch mooi.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Op vrijdag 21 september 2001 17:30 schreef TheGentleman het volgende:
Moeten wij nog het argument accepteren dat we de "zwarten" hebben onderdrukt? Moeten we nog accepteren dat ze ons "whitey" of "kaaskop" noemen? Hoe ver mag het gaan? Ik denk dat de grens zo'n beetje wel bereikt is...
Van mij mogen ze, ik voel me dan echt niet beledigd (ik maak me sowieso niet druk om wat anderen zeggen). Dat is ook een probleem wat al eerder aangehaald is, veel ethnische minderheden zijn vaak gediscrimineerd of horen er veel verhalen over en zijn dus supergevoelig voor dat soort dingen. Ik geloof dat de poster aanhaalde dat je een Turk geen turk mag noemen omdat ie dan meteen kwaad wordt. Dat is dus overgevoeligheid. Ik heb een paar jaar bij DAF gewerkt waar ik ook regelmatig wat zaken moest regelen met een Turkse collega, en als ik die 'uitschold' voor lelijke Turk dan riep ie gewoon stomme autochtoon terug en was het lachen. En zo hoort het :)

• Elect
  • Niet online
"Van binnen zijn we allemaal blank"

zoals theo maassen zij, of wie dan ook ..
:)

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• Termi
  • Laatst online: 22:22
Ik ben misschien wel een racist maar wat die lui soms doen en krijgen :?. Ik snap het niet meer.

Ik woon zelf niet echt in zo'n wijk. Maar als ik zie soms wat die allochtonen allemaal doen :(. Wij hebben een klein winkel centrum, dan gaan die allochtonen dan op zaterdag avond helemaal met bierflesjes op de grond keilen :'(. Duz kan de gemeente weer op maandag morgen alles op ruimen , en waar gaat dat van af van de belasting |:(.

Nog iets : Ik vind op zich de plekken waar die asielzoekers komen te staan belachelijk. Als je van appeldoorn naar loenen rijdt staat er een 'hotel' wat zit er in vol asielzoekers tussen de bossen. Opzich vind ik duz dat die lui harstikke verwent worden. Ze hebben het hier vrij riant, ze krijgen te eten. En dan zitten sommige nog niks te doen :'(

Verwijderd

Neem nou es dit forum, je kunt hier je woord verdedigen tegenover elkaar, maar in de media gaat dat niet zo meestal halen die alleen de "sappige" teksten eruit :'(

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Op vrijdag 21 september 2001 14:25 schreef Yuppers het volgende:

M.a.w. de afkomst van een persoon doet er bij mij niets toe. Ik discrimineer iedereen die misbruik maakt van de voorzieningen waar de rest van nederland hard voor werkt.
Hierboven wordt een goeie reden gegeven waarom mensen discrimineren.

Hier kan ik ook niet tegen nee.. ! Misbruik maken van gastvrijheid en vervolgens nog is lui op een bankie zitten en wachten tot het geld binnen komt. :(

Is zien wat er gebeurt als de NL regering de sociale uitkeringen stop zet. We zullen dan is zien hoeveel mensen dan " opeens " een baan zoeken !

dikzak

Verwijderd

Ik kan mezelf redelijk goed voorstellen dat als ik in een land als bijvoorbeeld afghanistan opgegroeit zou zijn, mijn rust ergens anders zou gaan zoeken.
Echter wordt er binnen minieme tijd van je verwacht, meestal zonder je familie en kennissen, want die heb je vaak al verloren, de taal en cultuurkennis te begrijpen van het land waar je te gast bent. Daarnaast maaktde politiek het hier ze ok niet gemakkelijk zich in de cultuur te mengen vanwege lange en onzekere procedures hier.

Er zijn natuurlijk uitschieters hier en daar die de media maar al te graag willen laten zien vanwege de kijkcijfers. Dit laat nogal een indruk op je achter. De dingen zoals in die NY affaire (de asielzoeker die waschington wilde waarschuwen maar niet mocht) wordt nogal snel in een vergeten hoek gegooid.

Als het gaat om een slechte mededeling over je eigen groep, kom je er wel overheen en is het die éne persoon die het heeft gedaan. Als het gaat om een slechte mededelig over een andere groep, wordt die hele andere groep verantwordelijk gehouden.

Ik houd mijn hart vast en hoop dat er niet zoveel gegroepeerd wordt.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Idd, groepsvorming is het grootste dreigende gevaar (net als nationalisme), als we mensen in hokjes gaan delen benedelen we onszelf daarmee.
Asielzoekers zijn mensen die niks doen.....nee ze hebben meestal al teveel moeten doen, deze mensen komen meestal niet voor hun lol hiernaartoe hoor. Dan noemen we ze namelijk geen asielzoekers maar toeristen. Mensen hebben de nare neiging valt mij steeds weer op om de verkeerde mensen in de verkeerde "hokken" in te delen. (hokken zijn sowieso fout wij zijn alles mensen)

Daarbij komt helemaal al dat de media een smerig spelletje speelt, ik hoef niks te zeggen jullie weten wat ik bedoel,

Een verontruste medemens.

De rust.....

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04-2025
Aan de ene kant heb je gelijk. Dat is in principe 'gewoon' een mening. Het verschil is echter dat die mening kwetsend kan zijn en ook vaak zo bedoeld is. En DAT kan gewoon niet op het forum.
Wij pikken niet alles van de asielzoekers, want zij gaan net zo hard de bak in bij een misdrijf als een Nederlander. Sterker nog, als ze nog niet een verblijfsvergunning hebben (of minstens een x aantal jaren, dat weet ik niet precies), dan worden ze er zonder pardon uitgegooid.
Kunnen zij dan niet iets terug geven als, integratie in de samenleving (niet samenhangen, zichzelf zien als 100% nederlander)
Als jij naar een ander land emigreert zal jij je toch atijd Nederlander blijven voelen. Naja, JIJ misschien niet, maar zeg zo'n 99% van de Nederlanders wel. Verwacht dan ook niet dat de buitenlandse Nederlanders zich 100% Nederlander zullen voelen. 50% zou ik al knap vinden.
aanpassing van normen en waarden (tot op zekere hoogte) ik bedoel, het willen dragen van hoofddoeken als een vrouw bij de politie werkt enz. het feit dat ze dat al willen vind ik echt belachelijk.!
Jij bent echt niet goed op de hoogte merk ik. Of een vrouw volgens de islam wel of niet mag, of zelfs WIL werken en of ze wel of geen hoofddoek op mag heeft niets met elkaar te maken. Je moet blij zijn dat de islam een stuk zachter is geworden tegenover vrouwen. Vroeger was het echt zo dat je voor je 20e getrouwd was, minstens 1 kind had en voor de rest van je leven voor man en kid(s) ging zorgen!
Ik ben het er wel mee eens dat ze in bepaalde functies geen hoofddoeken toe mogen laten, mits daar een goede reden voor is. Hier is pas een discussie over geweest op de radio.
Ik vind wel dat de allochtonen beter kunnen en moeten integreren. Het maakt het alleen wel moeilijk als het zo makkelijk is om op een kluitje te gaan zitten.
Ik begrijp wat je bedoelt. Ik ben zelf half Turks (en ik ben er trots op), maar ik heb eerlijk gezegd niet zo'n hoge pet op van de Turken hier in Nederland. Ik kan alleen over deze doelgroep spreken omdat ik daar vanaf weet. Er zijn gewoon te veel Turken die het voor de rest verpesten. Ik ken beide kanten en ik weet dat het ook anders kan.
Een klein voorbeeldje? Het percentage van de Turkse vrouwen hier in Nederland dat een hoofddoek draagt is aanzienlijk kleiner dan in Turkije zelf. Waar dit naar mijn idee door komt? De Turkse gemeenschap. Het 'hoort'. En als iemand iets 'anders' doet is het van: wat zal de gemeenschap daar wel niet van zeggen?
Mijn vader is hier meer dan 40 jaar geleden naartoe gekomen.
Reden: Hij wilde meer uit het leven halen en besloot hier te gaan studeren/werken. Dit was allemaal VOOR de gastarbeiders hierheen werden gehaald om ons vuile werk op te knappen.
Resultaat: Er waren nog geen andere Turken waar ie mee op een kluitje kon gaan zitten en MOEST wel integreren. En da's heel mooi, want ik hoef geen hoofddoek te dragen (hij word zelf kwaad als ik het voor de gein doe), ik ben in mijn pubertijd gewoon mee wezen stappen met mijn 'vol'-Nederlandse vriendinnen en hij kan het heel goed vinden met mijn huidige vriend, die ook gewoon Nederlands is.
Ik ken niet zoveel Turkse meiden, maar van degene die ik ken is er een uitgehuwelijkt (en legt zich daar ook bij neer), een is er getrouwd en woont nu in Turkije en een is nu vijf maanden zwanger (no doubt ook getrouwd). En die zijn dus allemaal ongeveer van mijn leeftijd (22).
Daar word ik gewoon ziek van! :r

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Verwijderd

Er zijn gewoon te veel Turken die het voor de rest verpesten.
Is dat nou ook niet de clue? Volgens mij wel. Er zullen heus wel buitenlanders zijn die zich goed gedragen, eerlijk werken voor hun geld, fatsoenlijk zijn, en gewoon normaal en aardig zijn. Ok, ik zit o.a ook wel eens in een bus met van die marrokaantjes ofzo; van die lui die dan zo'n trui met muts dragen, en de muts dan ophebben en dan in hun taaltje luidkeels liedjes zingen enzo.. tot overmaat van ramp drukken ze steeds op de stop-knop zodat de bus steeds moet stoppen bij elke halte, dat is dan "grappig". (je mist je trein, en de chauffeur heeft de rest van zijn dag slechte zin). Dat ik me aan zulke situaties gewoon gruwelijk irriteer, en soms daarom ook heel grof uit de hoek kan komen, rascistisch-technisch-gezien, ... tsja: da's de andere kant van mijn mening!

... ik denk ook daarom dat zulke mensen bepaalde rascistische gevoelens gewoon zelf schuld zijn. Zeker omdat zulke mensen ook nog eens voor de geringste scheet "rascisme! rascisme, jij rascisme" gaan schreeuwen. Het valt me ook op dat zulke lui vooral van bepaalde streken komen; dus vooroordelen hebben op alle mensen uit zulke streken (alles over een kam scheren dus, je kent dat wel) is dan erg aantrekkelijk voor sommige mensen, helaas.

• Ivo
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

ik denk ook daarom dat zulke mensen bepaalde rascistische gevoelens gewoon zelf schuld zijn. Zeker omdat zulke mensen ook nog eens voor de geringste scheet "rascisme! rascisme, jij rascisme" gaan schreeuwen. Het valt me ook op dat zulke lui vooral van bepaalde streken komen; dus vooroordelen hebben op alle mensen uit zulke streken (alles over een kam scheren dus, je kent dat wel) is dan erg aantrekkelijk voor sommige mensen, helaas.
Wil dat dan meteen zeggen dat alle Marokkanen bussen stop zetten? Volgens mij niet hoor. Er zijn zeker wel die dat doen, maar niet alle. Bovendien zijn er ook NL die dat doen. Moet je dan maar alle NL uitschelden voor "weetikwat"?

[b]NEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![/b]

:)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021

Je kan hier niet roepen dat je racist bent, ja het kan wel maar je kan een vette flame war verwachten...

Iedereen is racist... zwart, wit of geel... je zal toch altijd iemand beoordelen op zijn uiterlijk/afkomst.

Wat goed en slecht is mag je zelf bepalen ;)

• GenetiX
  • Laatst online: 05-01 16:00
Ik ken echter ook alochtonen die hier 20 jaar wonen en nog geen enkel fucking woord Nederlands spreken.
:) :) :)

Verwijderd

Wij pikken niet alles van de asielzoekers, want zij gaan net zo hard de bak in bij een misdrijf als een Nederlander. Sterker nog, als ze nog niet een verblijfsvergunning hebben (of minstens een x aantal jaren, dat weet ik niet precies), dan worden ze er zonder pardon uitgegooid.
Ik weet niet of het nog steeds zo is maar een paar jaar geleden kregen allochtonen een minder zware straf voor het zelfde misdrijf als een Nederlander, vanwege hun 'cultuur' verschil.

• procyon
Op zaterdag 22 september 2001 05:20 schreef Xochiquetzal het volgende:

Wij pikken niet alles van de asielzoekers, want zij gaan net zo hard de bak in bij een misdrijf als een Nederlander. Sterker nog, als ze nog niet een verblijfsvergunning hebben (of minstens een x aantal jaren, dat weet ik niet precies), dan worden ze er zonder pardon uitgegooid
Nee ik bedoel natuurlijk geen strafbare dingen, ik bedoel meer het gedrag wat sommige allochtonen laten zien..
Als jij naar een ander land emigreert zal jij je toch atijd Nederlander blijven voelen. Naja, JIJ misschien niet, maar zeg zo'n 99% van de Nederlanders wel. Verwacht dan ook niet dat de buitenlandse Nederlanders zich 100% Nederlander zullen voelen. 50% zou ik al knap vinden.
Kijk, stel ik zou (al jaren) in turkije wonen, dan zou ik bij een voetbal wedstrijd tussen nederland en turkije geen voorkeur hebben denk ik.. maar een wedstrijd tussen turkijke en belgie wel.. mijn voorkeur zou dan uitgaan naar turkije.

100% is idd niet reeel, maar een beetje trots op het land waar je woont is wat veel buitenlanders missen... ze willen het liefst een klein turkije maken hier (of het komt gewoon zo over).
Jij bent echt niet goed op de hoogte merk ik. Of een vrouw volgens de islam wel of niet mag, of zelfs WIL werken en of ze wel of geen hoofddoek op mag heeft niets met elkaar te maken. Je moet blij zijn dat de islam een stuk zachter is geworden tegenover vrouwen. Vroeger was het echt zo dat je voor je 20e getrouwd was, minstens 1 kind had en voor de rest van je leven voor man en kid(s) ging zorgen!
Ik ben het er wel mee eens dat ze in bepaalde functies geen hoofddoeken toe mogen laten, mits daar een goede reden voor is. Hier is pas een discussie over geweest op de radio.
Ook ik vind het (net als alle nederlandes) onbegrijpelijk dat vrouwen in sommige cultuten niet voor 100% worden gezien, je hoort soms afschuwelijke dingen.
Toch aanpassing vind ik niet meer dan normaal, (zoals jij, je bent 50/50 maar eigenlijk ziet iedereen jou als 100% nederlander, klasse!).
Ik begrijp wat je bedoelt. Ik ben zelf half Turks (en ik ben er trots op), maar ik heb eerlijk gezegd niet zo'n hoge pet op van de Turken hier in Nederland. Ik kan alleen over deze doelgroep spreken omdat ik daar vanaf weet. Er zijn gewoon te veel Turken die het voor de rest verpesten. Ik ken beide kanten en ik weet dat het ook anders kan.
Een klein voorbeeldje? Het percentage van de Turkse vrouwen hier in Nederland dat een hoofddoek draagt is aanzienlijk kleiner dan in Turkije zelf. Waar dit naar mijn idee door komt? De Turkse gemeenschap. Het 'hoort'. En als iemand iets 'anders' doet is het van: wat zal de gemeenschap daar wel niet van zeggen?
Mijn vader is hier meer dan 40 jaar geleden naartoe gekomen.
Reden: Hij wilde meer uit het leven halen en besloot hier te gaan studeren/werken. Dit was allemaal VOOR de gastarbeiders hierheen werden gehaald om ons vuile werk op te knappen.
Resultaat: Er waren nog geen andere Turken waar ie mee op een kluitje kon gaan zitten en MOEST wel integreren. En da's heel mooi, want ik hoef geen hoofddoek te dragen (hij word zelf kwaad als ik het voor de gein doe), ik ben in mijn pubertijd gewoon mee wezen stappen met mijn 'vol'-Nederlandse vriendinnen en hij kan het heel goed vinden met mijn huidige vriend, die ook gewoon Nederlands is.
Ik ken niet zoveel Turkse meiden, maar van degene die ik ken is er een uitgehuwelijkt (en legt zich daar ook bij neer), een is er getrouwd en woont nu in Turkije en een is nu vijf maanden zwanger (no doubt ook getrouwd). En die zijn dus allemaal ongeveer van mijn leeftijd (22).
Daar word ik gewoon ziek van! :r
Jij bent het voorbeeld voor alle andere allochtonen in dit land! wereldklasse!
Het zou voor jullie toch echt heel vervelend moeten zijn dat er een groep is die het voor alle andere allochtonen verpest...

ooh nog even over die hoofddoeken, ik ben op vakantie geweest in turkije en heb daar GEEN EEN hoofddoek gezien... De turkse vrouwen daar waren: Modern, zelfstandig, ontwikkeld, en vaak ook mooi.. zijn veel turkse mensen hier zo ouderwets ofzo?

• Insano
  • Laatst online: 06-12-2021
keeh dan 8-) ik weet eindelijk wat ik ben! een "realist" :Y)
want Racist mag toch niet? :?

terwijl die "Buitenlanders" (kweenie hoe ik et anders moet zeggen) ons wel gewoon uitschelden, en denken dat ze beter dan ons zijn :?

• Virgol
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
Ik ben het helemaal niet met je eens "Procyon for life". Waarom zouden mensen zich moeten aanpassen en net zo doen als een nederlander? En nog vreemder waarom erger je je er aan wanneer ze dat niet doen?

Maar dit is geloof ik niet jou vraag.

Ik ben net zo tolerant tegenover rascisten dan tegenover andere mensen met wie ik het niet eens ben (voetbal fans bv). En heel soms wanneer je ze beter leert kennen blijken het best aardige mensen te zijn.

Virgol

• Termy
  • Laatst online: 00:31

Termy

valt er nog wat te fragge?

ik heb met geen enkele buitenlander een probleem (ik ben zelf "3/4 duitser" maar in nederland geboren in 1984) en kan met iedereen even goed opschieten.

waar ik idd ook niet tegen kan is het moeten oppassen op je woorden als je eens een niet-blank of nederlands persoon wil aanspreken op een onfatsoenlijke actie. als ik zou zeggen, hey neger/zwarte/turk/marrokaan/chinees you name it kan je niet uit je doppen kijken? o.i.d. wordt ik agressief aangekeken en kan ik beter maken dat ik wegkom als er "toevallig" een hele gang verschijnt...

waar slaat dit op? waarom kan ,bv, een chinese vriend van me wel zeggen hey witte kaaskop kijk uit je doppe zonder dat er het zelfde gebeurd (moet je natuurlijk de, gelukkig, weinige extreem rechtse mensen in NL buitensluiten).

ik kan nu wel allerlei dingen gaan roepen wat zogenaamde assielzoekers moeten gaan doen maar wat schiet je daar mee op? ze moeten dat al doen en doen het toch niet, uitzondering daargelaten.

het is idd mooi om te lezen dat er ook turken zijn die zich geweldig aanpassen aan nederland en ook nederlanders "zijn". maar dat kan je niet verwachten van elke immigrant, ik hoef toch ook niet protype turk te worden als ik in turkije ga wonen? niet dat ik dat ooit zal doen want ik vind het wel fijn hier :)

Termy

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Verwijderd

nah dan ga ik er ook maar weer eens wat over zeggen..

zijn racisten slecht ? JA!
is racisme dom ? JA! zie Hans Janmaat.. >:)

waarom ? omdat racisme gebaseerd is op vooroordelen, stereotyperingen en generalisering.. ook wel oppervlakkig denken genoemd..

je kan namelijk niet een heel ras beoordelen op een paar rotte appels..

waarom niet tolerant tegen rascisten ? LOL :D

ik zie het al voor me... rascisten die klagen vanwege gebrek aan tolerantie.. WHAHA :P

Verwijderd

Op zaterdag 22 september 2001 10:13 schreef BlueAngelGoT het volgende:

[..]

Wil dat dan meteen zeggen dat alle Marokkanen bussen stop zetten? Volgens mij niet hoor. Er zijn zeker wel die dat doen, maar niet alle. Bovendien zijn er ook NL die dat doen. Moet je dan maar alle NL uitschelden voor "weetikwat"?
Nee tuurlijk niet. ;) Nogmaals: vooroordelen hebben op alle mensen uit zulke streken (alles over een kam scheren dus, je kent dat wel) is erg aantrekkelijk voor sommige mensen, helaas. Echt jammer, natuurlijk. Er zijn ook zat nederlanders die zich misdragen, natuurlijk, maar het is ook erg verleidelijk om een bepaald 'type mensen' een vooroordeel op de kop te plakken, als je constant, of heel veel negatieve ervaringen met dat bepaalde 'type mens' hebt; en voor de rest weinig 'goede'... Zeker, dat zijn in de optiek van andere mensen mischien wel vooroordelen, maar eigen ervaringen tellen vaak voor 2, dat geld voor alles. daarom vindt ik zulke kwesties erg moeilijk, omdat er altijd mensen zullen zijn die juist heel veel goede ervaringen met dat 'type mensen' hebben. Op het eind is iedereen wel op een bepaalde manier bevooroordeeld, en dat is juist het moeilijke bij zulke zaken vindt ik.

Immers, wie is er nu neutraal op zulke zaken? Volgens mij niemand.

• procyon
Op zondag 23 september 2001 01:33 schreef Flamez het volgende:
nah dan ga ik er ook maar weer eens wat over zeggen..

zijn racisten slecht ? JA!
is racisme dom ? JA! zie Hans Janmaat.. >:)

waarom ? omdat racisme gebaseerd is op vooroordelen, stereotyperingen en generalisering.. ook wel oppervlakkig denken genoemd..

je kan namelijk niet een heel ras beoordelen op een paar rotte appels..

waarom niet tolerant tegen rascisten ? LOL :D

ik zie het al voor me... rascisten die klagen vanwege gebrek aan tolerantie.. WHAHA :P
Om hier even op terug te komen,

Racisten zijn niet slecht, iedereen is wel een beetje racist.
Racisme is ook niet dom, het is een houding die voortvloeid uit ervaringen en of ergenissen, niet weten wat 1+1= dat is dom. (Dat jij het dom vind, is wat anders.)

Janmaat? Ik heb werkelijk geen idee waar die man voor staat, jij duidelijk wel, ik weet iig zeker dat hij z'n mond open durft te trekken.

Met tolerantie voor racisten bedoel ik:

Het is hier een taboe om te zeggen dat je een racist bent, omdat dat vervelend ervaren wordt door de denadeelde groepen.

Toch, is dat gewoon een gevoel net zoals allochtonen deze mischien hebben tegen nederlanders of amerikanen... Ik weet zeker dat veel allochtonen ook nederlanders discrimineren maar dat is dan weer niet erg..

Dit is dus hetzelfde als zeggen tegen een turk: "Hey K*T Turk.!" (discriminatie :+ ) maar een turk kan tegen elke nederlander zeggen: "Hey K*T Nederlander" (zonder dat er ook maar 1 nederlander roept "discriminatie!!") en dat is het verschil..

** Met racist zijn zijn bedoel ik niets meer dan vooroordelen hebben, dus geen geweld enz.

Verwijderd

Laat ik even voorop stellen: Ik ben geen Rascist.
Ik heb collega's, vrienden en zelfs familie(!) van buitenlandse afkomst. Al deze personen die ik persoonlijk ken spreken vloeiend ABN en hebben zich volledig geintergreerd in de 'nederlandse' samenleving. Perfect toch?

Maar toch ben ik het met Procyon gedeeltelijk eens.
Het is toch te gek voor woorden dat je in het land waar je geboren en getogen bent, niet eens naar de disco kan gaan met je vriendin, zonder dat ze 50x door marokkanen in haar kont geknepen word? Of dat als je per ongeluk tegen een buitenlander aanloopt 1000 maal je excuses moet aanbieden, want anders krijg je klappen. DAT is pas dom |:(

Verder wilde ik nog even kwijt dat het een FEIT is dat de reden dat de criminaliteit in Nederland de afgelopen jaren gestegen is voor een groot deel komt door onze allochtone Nederlanders. Het percentage delicten gepleegd door buitenlanders is gegroeid.

Conclusie: Nederland is niet alleen voor Nederlanders maar ook voor de 'gevluchte' of geemigreerde allochtonen, MITS zij zich aanpassen aan de nederlandse cultuur en zich niet als profiteurs opstellen. Ze blijven TE GAST, zolang ze zich zo gedragen. Pas als je volledig geintegreerd bent in de samenleving ben je een Nederlander. (zoals eerder genoemde vrienden/collega's en familie van mij) Het kan dus wel!!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op maandag 24 september 2001 19:16 schreef hillbilly20 het volgende:
Laat ik even voorop stellen: Ik ben geen Rascist.
Ik heb collega's, vrienden en zelfs familie(!) van buitenlandse afkomst. Al deze personen die ik persoonlijk ken spreken vloeiend ABN en hebben zich volledig geintergreerd in de 'nederlandse' samenleving. Perfect toch?

Maar toch ben ik het met Procyon gedeeltelijk eens.
Het is toch te gek voor woorden dat je in het land waar je geboren en getogen bent, niet eens naar de disco kan gaan met je vriendin, zonder dat ze 50x door marokkanen in haar kont geknepen word? Of dat als je per ongeluk tegen een buitenlander aanloopt 1000 maal je excuses moet aanbieden, want anders krijg je klappen. DAT is pas dom |:(

Verder wilde ik nog even kwijt dat het een FEIT is dat de reden dat de criminaliteit in Nederland de afgelopen jaren gestegen is voor een groot deel komt door onze allochtone Nederlanders. Het percentage delicten gepleegd door buitenlanders is gegroeid.

Conclusie: Nederland is niet alleen voor Nederlanders maar ook voor de 'gevluchte' of geemigreerde allochtonen, MITS zij zich aanpassen aan de nederlandse cultuur en zich niet als profiteurs opstellen. Ze blijven TE GAST, zolang ze zich zo gedragen. Pas als je volledig geintegreerd bent in de samenleving ben je een Nederlander. (zoals eerder genoemde vrienden/collega's en familie van mij) Het kan dus wel!!
Het overdrijven in dit bericht lijkt wel media stokerij.

Vooral dit stukje vind ik goed, "wanneer je tegen een buitenlander aanloopt 1000x je excuses moet aanbieden" Ya right......de enkele 10 primitieve allochtonen in onze samenleving vormen zker het toonbeeld voor de alochtonen samenleving in ons land.

Verwijderd

W8 ff....
als we geen asielzoekers willen, dan moeten we die weigeren, en verder moeten we helemaal niet gaan zeuren over de mensen die wij hier heen halen omdat het onze economie tengoede doet, en vervolgens gaan eisen dat ze zich ook nog aan ons moeten aan passen.

Ik bedoel, ik zou het ook makkelijker vinden als iedereen nederlands sprak, en de culturen makkelijk op elkaar aansloten, tuurlijk, dat scheelt in problemen, maar blijkbaar kiezen we er dus wel zelf voor. Dat moet je je wel ff realiseren.

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 01:20 schreef Mel0en het volgende:
W8 ff....
als we geen asielzoekers willen, dan moeten we die weigeren, en verder moeten we helemaal niet gaan zeuren over de mensen die wij hier heen halen omdat het onze economie tengoede doet, en vervolgens gaan eisen dat ze zich ook nog aan ons moeten aan passen.

Ik bedoel, ik zou het ook makkelijker vinden als iedereen nederlands sprak, en de culturen makkelijk op elkaar aansloten, tuurlijk, dat scheelt in problemen, maar blijkbaar kiezen we er dus wel zelf voor. Dat moet je je wel ff realiseren.
Dat realiseer ik mij wel. Maar ik heb daar dus niet voor gekozen. Het doel van mijn gezeur is dan ook om een algehele opinie van de bevolking te krijgen. Want, ook al zijn we een democratie, het imigratiebeleid krijgen we nooit zo dat iedereen er tevreden over is. En voor de CD stemmen (of vlaams blok) vind ik te ver gaan!

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-01 23:12

Een moslimse agent mag in het hedendaagse Nederland nooit en te nimmer een hoofddoekje dragen. Wij hebben in Nederland een hele tijd geleden gekozen voor de scheiding tussen kerk en staat.
Wanneer gezagsdragers nu uiting geven van hun geloofsovertuiging (welke geloofsovertuiging dan ook), overtreedt je deze scheiding tussen kerk en staat. Ik wil ook niet in Staphorst of Urk door een agent aangesproken te worden op zondagochtend waarom ik niet in de kerk zit.

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Ik zou niet willen dat iedereen dezelfde NL-cultuur moet overnemen (Geen shoarma, Chinees, Pakistaans. alleen Patat met mayo :( ). Ik stoor me niet aan bv. een Moskee of hoofd-doek maar wel aan groepen jongeren (meestal wel van buitenlandse afkomst) die het verzieken voor iedereen. Wat ik wel opvallend vindt is dat bijv. de Chinese, Vietnamese, Indische, Egyptische cultuur zo goed ingeburgerd is zonder dat deze hun identiteit hebben prijsgegeven.

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

• procyon
Dat is niet zo raar he? ze houden zich op de oppervlakte, laat ik het zo zeggen: Ze zijn niet zo aggresief als al die andere groepen.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op woensdag 26 september 2001 14:46 schreef udenjpg het volgende:
Ik zou niet willen dat iedereen dezelfde NL-cultuur moet overnemen (Geen shoarma, Chinees, Pakistaans. alleen Patat met mayo :( ). Ik stoor me niet aan bv. een Moskee of hoofd-doek maar wel aan groepen jongeren (meestal wel van buitenlandse afkomst) die het verzieken voor iedereen. Wat ik wel opvallend vindt is dat bijv. de Chinese, Vietnamese, Indische, Egyptische cultuur zo goed ingeburgerd is zonder dat deze hun identiteit hebben prijsgegeven.
Inderdaad, maar die mensen zijn geïntegreerd. Nouja, veel Chinezen niet trouwens, maar Chinezen vallen niet op omdat ze niet opvallen doen... En omdat ze zo klein zijn ;)

Ik bedoel, het komt regelmatig voor dat mensen overvallen of in elkaar geslagen worden door groepjes Turken of Marokkanen. Ja, ik weet dat dat een uitzonderingsgroep is en dat er met de meeste mensen van die ethnische achtergronden niets mis is. De buurt waar ik woon is "vergeven" van de Turkse families, en dat zijn allemaal heel vriendelijke mensen. Maar om terug te komen op wat ik wil zeggen, ik heb nog nooit gehoord van iemand die door een stel Chinezen te grazen is genomen...

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Vaak genoeg, alleen dat is niet zo leuk als turken of marrokanen die iemand aanvallen, see my point...

Verwijderd

Ik denk dat iedereen wel een beetje racistisch is, dat zijn de allochtonen zelf ook.
Echter ik weet niet of je dit het in Nederland oh zo gevaarlijke naam racistisch eraan moet koppelen.
Vooropgesteld dat er (ik denk zelfs de meerderheid) goede allochtonen zijn die zich hier 100% aangepast hebben.

Echter zoals je hier ook op het forum kan lezen en bij ons is het niet anders. Je mag ze niet aankijken, want dan heb je het gedaan. Kijk je ze dus niet aan, dan negeer je ze. Herrie heb je dus bijna gegarandeerd met veel van die lui.
Ze maken het er dan ook zelf naar. Dan die groep surinamers die 30 jaar belasting vrijstelling claimde van onze overheid omdat wij aan slavenhandel gedaan hebben voor 200 jaar terug. Tja hoe moeten wij als nuchtere mensen daar over denken. Dan komt die terroristische aanslag in de VS, die hier een beetje staan te schreeuwen van eigen schuld en wij zijn voor Bin Ladin. JA STUUR DEZE MENSEN DIRECT TERUG NAAR LAND VAN HERKOMST.
Is het dan gek dat wij in hun ogen discrimineren, veel van hen kennen geen Nederlands maar discriminatie of racist is het eerste woord wat ze kennen, ik heb zelfs al het vermoeden dat deze twee woorden in hun eigen land opgenomen zijn in hun woordenboek.
Nee, wij zijn geen racisten, of discrimineren niet, wij constateren alleen en anticiperen daarop. Dus zoals helemaal in het begin is aangegeven, wij zijn REALISTEN.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op donderdag 27 september 2001 16:32 schreef trymen het volgende:
Ik denk dat iedereen wel een beetje racistisch is, dat zijn de allochtonen zelf ook.
Echter ik weet niet of je dit het in Nederland oh zo gevaarlijke naam racistisch eraan moet koppelen.
Vooropgesteld dat er (ik denk zelfs de meerderheid) goede allochtonen zijn die zich hier 100% aangepast hebben.

Echter zoals je hier ook op het forum kan lezen en bij ons is het niet anders. Je mag ze niet aankijken, want dan heb je het gedaan. Kijk je ze dus niet aan, dan negeer je ze. Herrie heb je dus bijna gegarandeerd met veel van die lui.
Ze maken het er dan ook zelf naar. Dan die groep surinamers die 30 jaar belasting vrijstelling claimde van onze overheid omdat wij aan slavenhandel gedaan hebben voor 200 jaar terug. Tja hoe moeten wij als nuchtere mensen daar over denken. Dan komt die terroristische aanslag in de VS, die hier een beetje staan te schreeuwen van eigen schuld en wij zijn voor Bin Ladin. JA STUUR DEZE MENSEN DIRECT TERUG NAAR LAND VAN HERKOMST.
Is het dan gek dat wij in hun ogen discrimineren, veel van hen kennen geen Nederlands maar discriminatie of racist is het eerste woord wat ze kennen, ik heb zelfs al het vermoeden dat deze twee woorden in hun eigen land opgenomen zijn in hun woordenboek.
Nee, wij zijn geen racisten, of discrimineren niet, wij constateren alleen en anticiperen daarop. Dus zoals helemaal in het begin is aangegeven, wij zijn REALISTEN.
Hitler vond zichzelf ook een realist

• Atomsk
  • Laatst online: 10-01 16:53
Op donderdag 27 september 2001 18:13 schreef MaDLiVe het volgende:

[..]

Ah, dan is de discussie nu afgelopen. >:)

_██_
(ಠ_ృ)

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 18:13 schreef MaDLiVe het volgende:

[..]

Oke, zo kun je inderdaad proberen om elke discussie die maatschappelijk gezien een heet hangijzer is proberen te beeindigen. Door jouw vergelijking met mijn uitspraak en Hitler, ben ik inderdaad in een keer bekeerd en besef ik dat ik ongelijk heb. NOT

Breng toch eens een beter verweer, en probeer de genoemde punten van ergernis in dit forum eens te weerleggen. I.p.v. zo'n domme vergelijkingen.

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 16:46 schreef _Sanniej_ het volgende:
ik vind je geen racist. ik deel je mening.

Ik heb er een gruwelijke hekel aan als ze in de bus een andere taal lopen te kakelen( meestal nog schreeuwen ook)en als je dan ge irriteerd omkijkt kan je nog een grote bek verwachten ook. ( dan spreken ze opeens wel nederlands)
Zo kan ik wel honderden voorbeelden geven.

Hier om de hoek ( aan t einde van een hele lange straat) staat een asielcentrum. een omgebouwd hotel. Ze hebben allemaal een eigen kamer, voor de deur een speelveld, een basketbalveld voor de jongeren, een voetbalveld, De man een fiets en noem maar op.
En toch nog lopen ze hier de buurt te verkloten.( ik heb t dan over de jongeren van mijn leeftijd) dan denk ik.. je krijgt al zo veel zonder er veel voor te doen, kan je dan niks teruggeven, zoals rust?! Kan je je dan niet een KLEIN beetje aanpassen?

Ik kan me er zo kwaad om maken, maarja, daar schiet ik niks mee op.
Ik vind mezelf geen racist, maar ik walg van die mensen.

Het kan ook anders; een vriendin van me is een paar jaar geleden uit Ghana gekomen. Ze werkt volle dagen om geld te verdienen en dat op te sturen naar haar fam. Ze is nederland dankbaar, ze heeft de nederlandse taal geleerd en zal nooit iemand tot last zijn. Ik respecteer haar. Als die mensen serieus zich een beetje aan passen aan nederland zal ik die lui ook gaan respecteren. maar nu absoluut niet.
stel je bent in Amerika en je praat met een andere Nederlander, dan lijkt het me logisch dat je Nederlands praat met elkaar ipv Engels....Dat doen zij toch ook gewoon..ik zie het probleem niet.
Is het alleen maar omdat je die taal een beetje relleachtig vind klinken ofzo..:)

Verwijderd

Is rascist zijn hetzelfde als groeperen?

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Ok misschien overhaast geoordeelt maar dat was het eerste wat in me opkwam na zo een gigantisch onzinnige post.
Op donderdag 27 september 2001 16:32 schreef trymen het volgende:
Je denkt zelfs de meerderheid, je bedoelt de meerderheid "goede" allochtonen zoals jij het noemt. Vooralsnog is het namelijk niet de meerderheid die het te bont maakt, nee het is hooguit 2 a 3% van de allochtonen die de meest belachelijke dingen doet maar juist door de media worden belicht. Dat zogenaamde racisme dat jij daar noemt is er zonder twijfel dit is een van de vormen van racisme die we over het algemeen kennen als nationalisme
Heb een klein beetje zelf respect.
Herrie heb ik nog nooit met ze gehad simpelweg omdat ik ze niet minachtend aankijk. Tuurlijk zitten er echte relschoppers tussen maar denk niet dat elke allochtoon je gelijk een klap geeft als je hem zogenaamd "aankijkt".
Ze maken het er dan ook zelf naar.
Dan die groep Surinamers die 30 jaar belasting vrijstelling claimde van onze overheid omdat wij aan slavenhandel gedaan hebben voor 200 jaar terug. Tja hoe moeten wij als nuchtere mensen daar over denken.
Slapende honden moet je niet wakker maken....tsja het is toch een echt feit, misschien wel verjaard maar het feit is er. We kunnen er hooguit bij stilstaan maar meer ook niet.
Dan komt die terroristische aanslag in de VS, die hier een beetje staan te schreeuwen van eigen schuld en wij zijn voor Bin Ladin. JA STUUR DEZE MENSEN DIRECT TERUG NAAR LAND VAN HERKOMST.
Ow, ja nog zo een snuggere opmerking laten we ze terug sturen daar lossen we het probleem vast mee op, als we ze terug sturen met hun gefrustreerde houding in plaats van te helpen met hun emotionele oneffenheden kunnen ze misschien wel voor een andere o zo slimme terroristische bende vol gefrustreerde mensen gaan werken.
Je trekt absurde conclusies, waarbij je nog eens diep moet gaan nadenken over wat je hier nou hebt gezegd, sterker nog ga niet af op wat de media zegt maar ga es wat vaker de straat op en begeef je onder de mensen dat merk je vanzelf dat het niet zo erg is. Ziet dan niemand dat we met zulke houdingen in een vicieuze cirkel blijven, door mensen af te sluiten of juist in hokjes te plaatsen komen we als mensheid nooit dichter bij elkaar, op het eerste gezicht lijkt het allemaal zo ideaal maar dat is het van verre nog niet. Natuurlijk zijn er idioten die de meest afschuwelijke dingen doen en ontken ik het probleem niet dat we onder de allochtone gemeenschap met problemen kampen maar om dat op zo een manier naar voren te brengen lijkt mij wat voorbarig en klinkt als pure propaganda waarmee je een soort massa hysterie creëert. Deze problemen moet je bij de bron aanpakken en die manier is om de mensen onder de allochtone bevolking er op attent te maken dat wij dergelijke praktijken niet tolereren (natuurlijk weten de meeste dat wel) maar dat wij wel dit probleem gezamenlijk willen oplossen.

Een goedenavond

Verwijderd

Op vrijdag 28 september 2001 18:55 schreef MaDLiVe het volgende:
Ok misschien overhaast geoordeelt maar dat was het eerste wat in me opkwam na zo een gigantisch onzinnige post.
[..]

Heb een klein beetje zelf respect.
Herrie heb ik nog nooit met ze gehad simpelweg omdat ik ze niet minachtend aankijk. Tuurlijk zitten er echte relschoppers tussen maar denk niet dat elke allochtoon je gelijk een klap geeft als je hem zogenaamd "aankijkt".
[..]

>Nooit in venlo geweest zeker?? Wat ik daar al niet heb meegemaakt op weg van het station naar huis.

Slapende honden moet je niet wakker maken....tsja het is toch een echt feit, misschien wel verjaard maar het feit is er. We kunnen er hooguit bij stilstaan maar meer ook niet.
[..]

>Denk aan de Hunnen in 600 nc en de Romeinen. We kunnen best smartegeld aan Rome vragen?

Een goedenavond

Verwijderd

nou, sommige mensen hier zullen mij wel een racist vinden maar ik vind de islam niet helemaal 100%

maar; het is geen rassen haat, het is mijn eigen mening over de islam.

ik vind het rare figuren met gewoon no brains, wie leeft er nou naar de willens en wetens van een god??

er is helemaal geen allah, er is geen god.
Nou kunnen sommigen wel gaan zeggen van, Hoe kun jij nou weer weten of god bestaat of niet??
nou, simpel nadenken zou ik zeggen? het is onmogelijk.

zelfde vind ik met christenen.

waar het dus op neerkomt, ik vind mensen met een geloofsovertuiging dus gewoon dom en naief, maar dat is mijn mening, en dus geen racisme.( heb niet eens een ras genoemd :) )

Verwijderd

MadLive,

Ik geef toe dat sommige punten in mijn tekst erg zwart wit zijn. Echter om mijn mening geheel gefungeerd hier te uiten, is zeer moeilijk. En ik moet zeggen, ik was eerst veel toegefelijker naar allochtonen toe, echter ik weet niet waar jij woont. Maar geloof mij maar als je bij bepaalde groepen allochtone langsloopt, dat de kans groot is dat je gesodemieter krijg. En ik provoceer helemaal niks, ook met mijn uiterlijk is niks verkeerd waardoor zij zich geprovoceerd kunnen voelen.
Daarbij komt van mijn auto zijn de spiegeles een keer gejat, en mijn brommer is een keer gejat. Twee keren dat ik met criminaliteit in aanraking ben gekomen, toevallig ook 2 keer opgelost door de politie. En bij beide gevallen waren de daders allochtonen, en je krijgt echt helemaal niks vergoed. Qua media ben ik het niet met je eens, ik vind dat de media vooral feiten en getallen achterhoud dan de waarheid spreekt. Overigens wel terecht, anders werk je rassenhaat in de hand, en daar ben ik volledig tegen. Ik ben ook volledig tegen mensen die mensen uitschelden van arabische afkomst, of nog erger eigendommen vernielen (moskeen in brand steken enz.). Ja ik moet weer in termen van meerderheid spreken, echter de overgrote meerderheid van deze mensen keuren deze aanslagen niet goed. En met de reactie van de VS ben ik het ook niet mee eens, veel te erg ingesteld op wraak en te weinig gericht in een duurzame oplossing hoe moeilijk dit ook mag zijn, echter mijn mening is wel pak de daders en iedereen die hiervoor verantwoordelijk is, en ik blijf bij mijn standpunt iedereen die voor deze aanslagen zijn LAND UIT.

Je kunt zien dat ik geen racist ben zoals je na mijn eerste opmerking dacht dat ik zou zijn, echter het eerste wat jij aangaf als reactie was een uitspraak van mij quote en deze te vergelijken met Hitler.
Jij hebt allemaal verhalen van samen tot een oplossing komen door te communiceren met hun. Als dit mogelijk zou zijn (Ik heb namelijk twijfels bij fundamentalisten) ,perfect daar ben ik direct voorstander van. Echter iemand die alles in die perspectieven kan zien, en tolerant is zoals jij. Moet hierover gaan communiceren met de betreffende mensen. Alleen communiceren met ons gaat jouw al niet gemakkelijk af door als eerste opmerking een domme (persoonlijke) vergelijking te geven. Wie moet er dan gaan communiceren en iedereen op een lijn krijgen of in elk geval dat iedereen elkaar kan tolereren, want uiteindelijk willen de meeste (zeker degene die gezond denken) vrede, en respect krijgen en kunnen geven aan iedereen, allochtoon of autochtoon.

Verwijderd

Sorry beastob,

Ik had jouw bericht nog niet gelezen voor ik mijn vorig bericht had verstuurd.

Inderdaad ik kom ook uit Venlo en omgeving.

Het is daar echt erg, echter Venlo is geen maatstaaf voor andere steden.
Venlo is echt extreem maar dat komt mede door zijn functie als drugs import stad.

Alleen door die ervaringen wil je al snel gaan generaliseren, daarom dat ik ook zij van de meerderheid is goed en zie je niet, en die paar zorgen vaak voor een verkeerd beeld van de allochtonen. Alleen begreep Madlive (of zoiets) dit niet.

Verwijderd

Mijn persoontje wordt hier; [topic=277259/1/25] , afgestempeld als racist.

Zo voel ik mezelf dus helemaal niet, en blijkt maar weer eens dat bepaalde mensen het veel te snel op racisme gooien.

Verwijderd

Op vrijdag 21 september 2001 23:00 schreef Chello200 het volgende:

[..]

Is zien wat er gebeurt als de NL regering de sociale uitkeringen stop zet. We zullen dan is zien hoeveel mensen dan " opeens " een baan zoeken !
Dit hebben ze hier in Belgie zo gedaan. Tot een tijdje terug kreeg elke asielzoeker hier, zelfs al was zijn aanvraag in 'behandeling', 30.000Bfr per maand (+- 1500 gulden). Massa's, maar dan ook massa's asielzoekers hadden we te verwerken... De staat kocht hopen infrastructuur op om asielcentra van te maken, waaronder een heus bungalowpark met subtropisch zwembad (duh)... Tot op een gegeven moment een heldere minister het welletjes vond, en de geldkraan dichtdraaide. Asielzoekers kunnen nog steeds een aanvraag doen, maar krijgen geen geld meer, maar hulp in natura (eten, onderdak, kleding, etc...) maar *geen* geld meer...

Wat is het gevolg.... *plotseling* slonk de stroom asielzoekers naar een historisch laagtepunt, en de meeste van de opvangcentra staan leeg...

Ik besef ook dat je niet iedereen over dezelfde kam mag scheren, maar ik vrees dat de hele kleine groep *echte* asielzoekers die hun miserie in het vaderland willen ontvluchten en het goed menen, mee de dupe worden of zijn van de grote bende (criminele) vluchtelingen, die enkel maar uit is op het *krijgen* van geld en onderdak onder het mom van 'verdraagzaamheid'...

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 22:33 schreef TheRock het volgende:

[..]

stel je bent in Amerika en je praat met een andere Nederlander, dan lijkt het me logisch dat je Nederlands praat met elkaar ipv Engels....Dat doen zij toch ook gewoon..ik zie het probleem niet.
Is het alleen maar omdat je die taal een beetje relleachtig vind klinken ofzo..:)
Absoluut *niet* mee akkoord. Ik heb vorig jaar zelf enkele weken door de States getrokken met mijn broer, en na een week of 2 raak je zo gewend aan de sfeer en de taal ginder dat je bijna spontaan engels tegen elkaar begint te praten. Bijvoorbeeld als je inschrijft in een hotel ofzo, een beetje ligt te lullen met de man achter de balie, en je plots moet beslissen over een optie meer of minder, dan stel ik die vraag zonder nadenken door aan m'n broer in... jawel... het engels... Simpelweg omdat je op den duur zelfs begint te denken in die andere taal...

Maar ja, wij zijn van die rare mensen die zich aanpassen aan de streek waar we ons bevinden, of het nu voor werk of vakantie is...

Je moet trouwens maar eens goed opletten als ze Nederlanders of Belgen interviewen die al jaren in het buitenland wonen en werken. Die mensen hebben soms enorme problemen om nog Nederlands te praten, en moeten soms zoeken naar het Nederlandse woord voor een bepaalde uitspraak dat ze doen.

• SvEn
  • Laatst online: 06-12-2025

SvEn

a.k.a sv3nrg

Turk betekent misschien wel dat hij van nationaliteit turks is maar je dat word als scheldwoord gezien hier .
bij mij in de klas zit ook een buitenlander(iemand uit syrië)en die word echt gepest door de vele racisten in onze klas en ik KAN DAAR NIET TEGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :(

• Captain Pervert
  • Laatst online: 21-12-2025
Zeg weten jullie wat ik denk:

als je kijkt naar recente polls (bijv. 60% van NL vindt dat moslims die de aanslagen goedkeuren het land uitmoeten, dit is naar Nederlandse tolerantiebegrippen dus een extreem hoog getal), kun je concluderen dat er een verschuiving plaats vindt. Misschien tijdelijk (WTC), misschien blijvend.

Ik denk dan ook, dat 'rechts' bij de komende verkiezingen flink terrein zal winnen.

Wat we in Nederland nodig hebben is een rechtse partij, die zegt waar het op staat. Niets extreem-rechts, want die krijgen onmiddelijk het stempel 'racisten' opgedrukt en dan worden ze niet meer serieus genomen.

Vele mensen die hier tot nu toe hebben gereplyd zouden in aanmerkingen komen als lijsttrekker :) Realisme, ogen open doen voor de problematiek, en niet de dingen zoals ze zijn verdoezelen met je linkse denkbeelden.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

En dan.....

Ik hoop dat niet iedereen erzo over gaat denken, het zijn individuen die misdaden plegen geen groepen namelijk.....
Voor individuen hebben we geen rechtse partij nodig, ook geen linkse, maar een neutrale. |:(

Maar jullie hebben in 1 ding gelijk het te snel op racisme gegooit, maar aan de andere kant wordt het af en toe ook wat eenzijdig belicht. Vergeet niet dat onze huidige media commercieel is ingestelt dat wil zeggen dat ze hoge kijkcijfers moeten behalen de rest kunnen jullie "intellectuelen" wel raden. :r

Problemen los je niet op door moord en brand te gaan schreeuwen dat wekt alleen maar massa hystery je moet de problemen aandacht schenken en zodoende oplossen.

Verwijderd

Wat we in Nederland nodig hebben is een rechtse partij, die zegt waar het op staat. Niets extreem-rechts, want die krijgen onmiddelijk het stempel 'racisten' opgedrukt en dan worden ze niet meer serieus genomen.
Dit ben ik toch niet met je eens. Wat racisme betrefd geef ik je gelijk, het wordt veel te snel op racisme gegooid. Echter ik heb nog nooit geen goed gezond denkende rechtse partij gezien. Kijk maar naar die idioten van de CD (iets minder rechts hebben we niet want dan kom je bij de VVD) Kijk in Belgie naar Vlaams blok. Allemaal idioten die vaak een enorme machtslust hebben. En de geschiedenis heeft ons vaak genoeg laten zien tot wat deze partijen zich KUNNEN ontwikkelen. Verder een goed voorbeeld dat rechts zeker niet werkt, zie je nu in Israel zij zijn nog nooit zover van vrede geweest. Je moet altijd concessies kunnen doen en je tolerantie (mits binnen de grenzen) behouden, dan kom je vaak tot de beste oplossingen voor beide partijen.
Echter ik vind wel dat de huidige politieke partijen moeten zeggen waar het op staat, en dat doen zij ook niet. Bijna alles wat er met allochtonen gebeurd (in negatieve zin) wordt meestal relatief gemakkelijk afgedaan. Neem op deze vlakken eens gericht aktie. Pak die allochtonen die zich met criminele zaken bezich houden eens gericht aan.
En dat zijn er veel, dat bewijzen de cijfers over criminaliteit wel.
En ja je kunt deze criminelen inderdaad ondermeer onderscheiden op hun nationaliteit. Dit is gemakkelijk, en een feit, en dus kan zo'n wijze van VOOR selectie (of punt wat mede bepaald in de selectie) niet onder de noemer van discriminatie vallen.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:52
Captain ->

We hebben hier wel rechtse partijen, maar die zijn allemaal losse scharrels. In Vlaanderen heb je Vlaams blok, 1 rechtse partij waar zeg maar alles in zit. Als alle Nederlandse partijen die rechts zijn samen zouden gaan, heb je een grote kans dat ze enorm veel terrein zouden winnen.

En ik denk net als jij dat rechts enorm gaat toenemen de komende jaren.

• Captain Pervert
Op zondag 30 september 2001 20:42 schreef trymen het volgende:
Echter ik vind wel dat de huidige politieke partijen moeten zeggen waar het op staat, en dat doen zij ook niet. Bijna alles wat er met allochtonen gebeurd (in negatieve zin) wordt meestal relatief gemakkelijk afgedaan
Op GoT kunnen ze er ook wat van hoor.

Zo postte iemand dat "het merendeel van de signalementen in bijv. Opsporing Verzocht een getinte huid had.

Kwam iemand met: "zonnebankje?" (In de zin van: "Het kunnen ook Nederlanders zijn die een zonnebankje hebben gehad")

Sommigen gaan heel ver daarin hoor, bij het belachelijke af.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 08:28 schreef trymen het volgende:

Maar geloof mij maar als je bij bepaalde groepen allochtone langsloopt, dat de kans groot is dat je gesodemieter krijg. En ik provoceer helemaal niks, ook met mijn uiterlijk is niks verkeerd waardoor zij zich geprovoceerd kunnen voelen.
Wat vreemd dat jij daar wel last van hebt en ik niet. En kom nou niet zeggen dat het komt door de plek waar ik woon, want ik loop vaak genoeg door Bos en Lommer (ghetto van A'dam) waar de allochtonen echt gek zijn en met mij gebeurd er nix...

Daarbij komt van mijn auto zijn de spiegeles een keer gejat, en mijn brommer is een keer gejat. Twee keren dat ik met criminaliteit in aanraking ben gekomen, toevallig ook 2 keer opgelost door de politie. En bij beide gevallen waren de daders allochtonen, en je krijgt echt helemaal niks vergoed.
Dat heeft wel te maken met je buurt. Het is gewoon een feit dat jongeren spullen stelen en kapotmaken. Woon je in een buurt met meer allochtonen dan autochtonen is het logisch dat het merendeel van de misdaden wordt gepleegd door allochtonen.

Qua media ben ik het niet met je eens, ik vind dat de media vooral feiten en getallen achterhoud dan de waarheid spreekt.
Dat is pertinent niet waar! De media "speelt" met cijfers (vooral de Telegraaf is daar heer en meester in). Zeg nou zelf, wat klinkt erger: 6% van de Marrokaanse jongeren in Nederland zijn crimineel of 80000 criminele Marrokaanse jongeren in Nederland.

Nu komt een leuke:

en ik blijf bij mijn standpunt iedereen die voor deze aanslagen zijn LAND UIT.
Nu mag jij, Trymen, mij 's gaan vertellen waar de autochtone Nederlanders, die hier geboren en gotogen zijn, en het eens zijn met de aanslag heen moeten.

Antwoord op de rest van je reply zal ik je maar besparen....

• salutem
  • Laatst online: 16-12-2025
Op maandag 01 oktober 2001 12:38 schreef Jywansa het volgende:

[..]

Dat is pertinent niet waar! De media "speelt" met cijfers (vooral de Telegraaf is daar heer en meester in). Zeg nou zelf, wat klinkt erger: 6% van de Marrokaanse jongeren in Nederland zijn crimineel of 80000 criminele Marrokaanse jongeren in Nederland.

Nu komt een leuke:
[..]
dat van die 6% is niet waar, zoek maar op hoeveel % vd kleine criminaliteit gedaan word door de allochtonen.
Dan mag jij mij zeggen hoeveel.

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• Captain Pervert
Jywansa is dus weer zo iemand die de ogen sluit voor de realiteit. Ik wil niet beweren dat je op alle punten ongelijk hebt, maar uit je post spreekt de neiging om alle feiten te verbloemen.

Jij zou prima passen tussen de mensen die het rapport over criminaliteit onder asielzoekers in de doofpot wilden stoppen (hoe zat dat ook al weer?).

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.