Verwijderd

leuk topic :)

Kijk, die allochtone probleemjongeren willen gewoon niet meewerken.
Het enige dat zij willen is de zoveelste joint roken/lijn snuiven, beetje dealen, wat rondhangen en de tijd doden door de boel een beetje op stelten te zetten.
Vervolgens oude tantes hun handtas rippen want ze zijn te stom om een drugdeal af te sluiten waar ze ook effectief iets aan verdienen... zelfs dope dealen kunnen ze al niet...
Wat verwachten wij dan dat ze gaan werken?

Ze willen niet meewerken, hoeveel mooie woordjes je ze ook geeft, hoeveel steun je er ook voor uittrekt.

Hoe het komt? I dunnow, maar het is wel zo.

Oplossing?
Shoot me, maar daar kan ik niet mee afkomen op een maandagnamiddag.

Wel heeft drugs er enorm veel mee te maken, hoe je het ook draait of keert.

Verwijderd

Dat van die 6% was maar een voorbeeld, de preciese getallen weet ik niet, het punt was dan ook om aan te tonen hoe je met dezelfde getallen meningen van mensen kan vormen.

Ik wil geen feiten verbloemen, net zo min als de media dat willen. Ik wil gewoon dat feiten op een zo neutraal mogelijke manier verspreid worden.
Het enige dat zij willen is de zoveelste joint roken/lijn snuiven, beetje dealen, wat rondhangen en de tijd doden door de boel een beetje op stelten te zetten.
Vervolgens oude tantes hun handtas rippen want ze zijn te stom om een drugdeal af te sluiten waar ze ook effectief iets aan verdienen... zelfs dope dealen kunnen ze al niet...
Gedragen zij zich anders dan Nederlandse probleemjongeren?

Ik van mening dat de criminaliteit harder aangepakt moet worden en dat er aan de integratie gewerkt moet worden. Het kan toch niet zo zijn dat mensen zich onveilig voelen in de aanwezigheid van Turkse of Marrokaanse Medelanders. Ik vind dat het verplicht moet worden om de Nederlandse taal te beheersen. En dan maakt 't niet uit uit welk land je komt, Turkije, Marrokko, Ghana, Senegal, Amerika, als je in Nederland wil wonen en Nederlands staatsburger wilt worden moet je de Nederlandse taal machtig zijn. Voor alle allochtonen die de taal niet machtig zijn moet een verplichte taalcursus komen en zo zijn er nog wel een paar punten...

En om maar gelijk een einde te maken aan speculaties over mijn afkomst en politieke kleur: ik ben Sutinaams/Nederlands en ik stem Pim Fortuyn. Ik zie die kale, arrogante homo met z'n rose stropdas wel zitten :+

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 16:01 schreef SM-DoubleD het volgende:
* Janmaat Blaat *
wat een Bullshit verhaal uit welk xenofobisch dorp kom jij ?

FYI ik zie vrijwel alleen maar werkende allochtone jongeren
je kan zelfs stellen dat 90% van de winkels in den haag draait op allochtone jongeren ..

en vrijwel de meeste daarvan studeren en werken 's avonds bij

maw je verhaal gaat nergens over

edit:

ik zie net dat je onderscheid maakt en dus enkel doeld op de probleem jongeren onder allochtonen
en ja met probleem jongeren klopt jouw verhaal wel
maarja daar zijn het dan ook probleem jongeren voor..
en daarbij word datzelfde gedrag vertoond bij autochtone probleem jongeren.. ethnische afkomst doet hier dus niet zoveel terzake

Verwijderd

Jywansa,

Wat een onzin om mijn statemens zo te weerleggen. Dit is echt simpel, en door zo'n figuren zoals jij wordt dit altijd gedaan.

Kijk jij geeft op al mijn beweringen mij de schuld, wat zij mij aangedaan hebben, of kunnen doen. Zo kan er natuurlijk nooit een eerlijke discussie gevoerd te worden. Maar ik zal voor een keer mijn opmerkingen verdedigen naar jouw toe, want ergens hoeft dit niet. [quote]
Maar geloof mij maar als je bij bepaalde groepen allochtone langsloopt, dat de kans groot is dat je gesodemieter krijg. En ik provoceer helemaal niks, ook met mijn uiterlijk is niks verkeerd waardoor zij zich geprovoceerd kunnen voelen.
[/qoute]

Ik wil niet vervelend doen, maar als jij zegt dat jij van surinaams Nederlandse afkomst is. Dan is de kans inderdaad kleiner dat ze jouw wat doen dan mij.
Daarbij komt van mijn auto zijn de spiegeles een keer gejat, en mijn brommer is een keer gejat. Twee keren dat ik met criminaliteit in aanraking ben gekomen, toevallig ook 2 keer opgelost door de politie. En bij beide gevallen waren de daders allochtonen, en je krijgt echt helemaal niks vergoed.
Inderdaad een duidelijk voorbeeld dat jij gelijk met vooroordelen reageert. Ik woon zelf niet in Venlo, maar in een dorp 20 km van Venlo. En de wijk waar ik woon is zeker niet te vergelijken met waar jij woont. Dus deze stelling van jouw gaat weer eens niet op.
Qua media ben ik het niet met je eens, ik vind dat de media vooral feiten en getallen achterhoud dan de waarheid spreekt.
Hierin moet ik je gedeeltelijk gelijk geven, het is inderdaad gevaarlijk hoe je getallen naar buiten brengt.
Echter verklaar mij eens, waarom zijn 80% van de gevangenen allochtoon zijn terwijl +/- 15% van de bevolking allochtoon is. Over getallen interpetatie gesproken.
en ik blijf bij mijn standpunt iedereen die voor deze aanslagen zijn LAND UIT.
Wat moet ik dan zeggen : executeren die zooi. Ook als dit autochtone mensen zijn.

Het is zo verkeerd om onschuldige burgers zo te vermoorden om je standpunt duidelijk te maken. Hier kan een gezond denkend mens niet mee eens zijn. Echter ik keur zelf ook niet goed hoe Bush en vrienden hierop reageren.

Kort samengevat. Jij en mensen die zo denken als jij moeten stellingen niet verdedigen door de fout bij de realisten te leggen, of overduidelijk aangetoonde feiten (lees cijfers) proberen in twijfel te trekken.

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-12-2025

Ze willen niet meewerken, hoeveel mooie woordjes je ze ook geeft, hoeveel steun je er ook voor uittrekt.

Oplossing?

Je kan zeggen wat je wilt a la jan maat verhaal maar er zit wel degelijk een hele grote kern van waarheid in en verder is het aller grootste probleem dat meestal de wat oudere "broertjes" veel poen hebben door te dealen en jonge meisjes op straat zetten nadat ze zijn ingepalmd met veel geld etc en vervolgens kijken de kleine "broertjes" naar ze op als helden !

Dit gebeurt wel degelijk vaak en nogmaals om alle twijfels weg te nemen het min. v justitie heeft al heel lang cijfers vrij gegeven waaruit blijkt dat zeker 75% van alle kleine criminaliteit door allochtonen word gepleegd.

Dit heeft oa met het integratie beleid te maken.

En ook met de houding van deze jongeren tov het beleid dus je kan helaas ook niet zeggen dat het de schuld is van het beleid.

Blijft hoe je het wend of keert een zeer ingewikkeld probleem.

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-01 07:17

MaDLiVe

.-Observer-.

Oplossing?

Wat een onzin zeg misschien moet je es vaker achter je computer vandaan komen, ik bevind me dagelijks op de straat en dit is jullie definitie van realisme? Tsja.....
Op maandag 01 oktober 2001 22:29 schreef trymen het volgende:
Jywansa,

Wat een onzin om mijn statemens zo te weerleggen. Dit is echt simpel, en door zo'n figuren zoals jij wordt dit altijd gedaan.
Figuren zoals hij.....jij kent hem ook echt...slimme realist ben jij....
Kijk jij geeft op al mijn beweringen mij de schuld, wat zij mij aangedaan hebben, of kunnen doen. Zo kan er natuurlijk nooit een eerlijke discussie gevoerd te worden. Maar ik zal voor een keer mijn opmerkingen verdedigen naar jouw toe, want ergens hoeft dit niet.
[..]
Hij geeft aan dat jou argumenten nergens op slaan dat is heel wat anders dan de conclusie die jij hieruit probeert te trekken.
Inderdaad een duidelijk voorbeeld dat jij gelijk met vooroordelen reageert. Ik woon zelf niet in Venlo, maar in een dorp 20 km van Venlo. En de wijk waar ik woon is zeker niet te vergelijken met waar jij woont.
Ventje vertel is wat over je woonplaats ik begin nu wel nieuwsgierig te worden naar de helse allochtonen die jou het leven daar zuur maken.
Dus deze stelling van jouw gaat weer eens niet op.
[..]
Geen id jouw formulering is onjuist en er ontbreken feiten dus ik zou hier geen conclusie uit kunnen trekken.
Hierin moet ik je gedeeltelijk gelijk geven, het is
inderdaad gevaarlijk hoe je getallen naar buiten brengt.
Echter verklaar mij eens, waarom zijn 80% van de gevangenen allochtoon zijn terwijl +/- 15% van de bevolking allochtoon is. Over getallen interpetatie gesproken.
[..]
Ten eerste als je als allochtoon hier komt, heb je een gebrek aan taalkunst (de Nederlandse) en gebrek aan kennis over onze maatschappij. Natuurlijk is criminaliteit een makkelijke weg ik bedoel je moet toch ergens van eten he.
Ik bedoel, je wou toch niet zeggen dat elke allochtoon of iig die 80% als crimineel is geboren?
Wat moet ik dan zeggen : executeren die zooi. Ook als dit autochtone mensen zijn.
Nee natuurlijk niet, maar met mensen wegsturen uit het land kom je ook niet verder, daarbij omzeil je jywansa' s argument, wat doen we met de autochtone bevolking die voor deze actie is??
Het is zo verkeerd om onschuldige burgers zo te vermoorden om je standpunt duidelijk te maken. Hier kan een gezond denkend mens niet mee eens zijn. Echter ik keur zelf ook niet goed hoe Bush en vrienden hierop reageren.
Helemaal mee eens
Kort samengevat. Jij en mensen die zo denken als jij moeten stellingen niet verdedigen door de fout bij de realisten te leggen, of overduidelijk aangetoonde feiten (lees cijfers) proberen in twijfel te trekken.
Samengevat als mensen als jij erop mogen reageren waarom mogen mensen als wij het dan niet? Of is onze argumentie irritant? Zo irritant dat ie moeilijk te weerleggen is.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Trymen,

De rede dat ik mijn antwoord op die manier heb gegeven is omdat ik in dat antwoord alleen jou argumenten weerlegde.
Ik wil 't ook wel op een andere manier doen als je dat beter begrijpt...
Kijk jij geeft op al mijn beweringen mij de schuld, wat zij mij aangedaan hebben, of kunnen doen.
Jij manoeuvreert je in de slachtofferpositie, laat argumenten vanuit jou oogpunt zien. Aangezien ik je argumenten neerleg doe ik dat vanuit het oogpunt van de tegenpartij.
En de wijk waar ik woon is zeker niet te vergelijken met waar jij woont.
Mijn beste Trymen, om te beginnen weet je niet eens waar ik woon. Ten tweede ben ik er vrij zeker van dat het huis waar ik in woon meer waard is dan het jouwe, groter is in oppervlakte en inhoud, en dat mijn wijk meer waard is dat jou dorp.
Allochtonen worden vaker voor kleine dingen gepakt.
Autochtonen voor grote dingen. Er worden vaker kleine overtredingen gemaakt dan grote, en er word ook meer aandacht aan gegeven dan aan grote. Bijvoorbeeld hoor je nog iets over de grootste diamantroof van de Nederlandse geschiedenis? Nopez, maar mensen zeuren nog wel over tasjesroof. Dat is heel begrijpelijk, want tasjesroof staat dichter bij je dan diamanten.
Zeg dat dan i.p.v. "het land uit". Staat wat minder extreem-rechts.
Ik heb in mijn stoutste dromen nooit mogen denken dat ik dit nog eens zou zeggen: Bush pakt 't tot nu toeredelijk goed aan. Iedereen had een massale militaire actie verwacht maar deze is tot nu nog uitgebleven. Het enige dat ik tot nu toe arrogant vind is de "coalitie tegen terrorisme" aangezien deze werkt volgens het eeuwenoude principe "ben je niet met ons, dan ben je tegen ons"
Jij en mensen die zo denken als jij moeten stellingen niet verdedigen door de fout bij de realisten te leggen, of overduidelijk aangetoonde feiten (lees cijfers) proberen in twijfel te trekken.
Jij een realist? Ik heb je nog nooit horen zeggen dat de allochtoonse probleemjongeren ONS probleem zijn. De redenatie van "realisten" zoals jij komt neer op stuur ze maar terug. Nu moet je me goed begrijpen. Ook al heb ik vooroordelen over elke bevolkingsgroep, ik vergeet nooit uit het oog dat het ONZE problemen zijn van ONS als Nederlandse bevolking. Want voor je iets terug wilt sturen, bedenk dan goed waarom je het gehaald hebt...

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-01 11:45
Voor mij is het straks gewoon zo dat als dit zo blijft (lees erger wordt) Dat ik dan iedereen over één kam scheer..

Dat is lullig voor die goeie, maar dat is natuurlijk wel hun probleem..

Kijk als ik met 5 vrienden in (ik zeg maar wat) Engeland woon en de andere 4 maken zo erg dat we daardoor met z'n allen engeland uit getrapt worden, dat is dat mijn probleem zie je?

Daarom dus, Het kan me niet schelen hoe iedereen er over denkt, of wat voor argumenten en of verzachtende omstandigheden er zijn. ik voel het gewoon zo..

En ik kan je vertellen dat dat niet zomaar is gekomen.

Vorig weekend was ik in een kroeg in mijn woonplaats, en meestal is het daar gezellig, dit keer niet (klinkt racistisch maar het is gewoon de realiteit) want er was een groep kan die turken/marrokanen whatever:?
Allemaal vet overdreven dansen zodat ze meer dan eens tegen een nederlandse jongen aanstoten.
Ruzie! JA? begrijpen we elkaar?? Die klootzakken komen binnen met z'n alleen op te gaan zieken.
Kijk en dit zijn mijn ervaringen met die groepen, en ik heb helemaal geen zin om anders over die gasten te denken omdat er wel goeie tussen zitten.. dat is dan jammer voor hun.

Een vriend van mij keek toen z'n gast te lang aan ( :? :? :? ) en is toen ik elkaar gebeukt door z'n groepje (2e keer dat ze gingen vechten op één avond), omdat ik het voor hem opnam heb ik ook rake klappen gehad.. (door oudere broers natuurlijk 30+ jr, ik ben 20 jr)
Dit is TE ERG, ik DULD DIT VAN NIEMAND.!!.
Wat denken ze wel niet...????????

En weet je, eigenlijk zouden alle nederlanders ook zo moeten samenklonteren als die allochtone groepen, en ze gelijk een beetje respect af dwingen..

Voor mij is de maat vol.!!

En ik weet dat dat voor meer mensen zo is, onderschat die groep niet.. We moeten iemand in de politiek hebben die z;n mond open durft te trekken. Anders gaat het fout, nu of over 5 jaar maar geloof me dit gaat fout..

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik heb begrip voor wat er met je gebeurd is, maar met deze houding kom je helemaal niet verder.

Ik heb ook een bloedhekel aan allochtonen die zich zo opstellen en dan gvd zonder reden iemand gaan lastigvallen of erger nog in elkaar slaan, deze personen moeten zonder pardon zware straf krijgen en gewoon gedwongen in een psychiatrische inrichting in.

Maar geloof me met zo een houding komen we niet verder. Dan raken we alleen maar verder van huis en vrees ik het ergste voor ons, ons als mensheid.

En wat bedoel je met "dat is dan hun probleem", als je dat denkt ben je dieper gezonken dan ik al vreesde want dit is voornamelijk jou probleem, ons probleem...

Wat bedoel je met iemand die zijn mond durft open te doen?
Iedereen zegt dat er problemen zijn met bepaalde groepen Marokkaanse/Turkse jongeren.

Daarbij vergeet je een belangrijk iets, zoals je namelijk aangeeft denk jij dat jou (toekomstige) haat het probleem van alle allochtonen is. Ik denk dat je dan eventjes verkeerd redeneerd want dit is voornamelijk jou probleem, ons probleem

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Net als Madlive heb ik ook een gigantische kuthekel aan gasten die zitten te zieken. Dat soort gasten moeten hard aangepakt worden. Ik kan begrijpen dat je daardoor allochtonen over 1 kam gaat scheren, maar dat is slecht en ik zal je direct vertellen waarom: als je ons over 1 kam gaat scheren worden daar de "goeden" (waar ik ook 1 van ben) daar zwaar de dupe van. Ik kan je nu al zeggen dat op het moment iedereen tegen je is en je nergens aan de bak kan komen omdat een paar gatsen het voor je verziekt hebben kan je wanhopig worden. En dan wordt het gevaarlijk. Dan ga je terroristische aanslagen krijgen in dit landje, knokploegen en uiteindelijk een raciale oorlog. Is dat wat je wil?

Verwijderd

Het verbaasd me nog steeds een beetje dat er altijd mensen zijn die klagen over (her)integratie, maar zichzelf niet inzetten om dit beleid te verbeteren. Maar ach.. we zijn nu eenmaal Nederlanders. (om toch maar ff te groeperen :P)

Daarnaast worden de goede dingen nogal graag verborgen gehouden of vergeten. Om maar een actueel voorbeeld te noemen: er schijnt een asielzoeker in Duitsland geweest te zijn die de FBI wilde inlichten over het aanslag gebeuren, maar werd ervan weerhouden door locale autoriteiten.

(Her)integratie is zwaar werk. Er komt zo te merken nogal wat bij kijken.

Verwijderd

Jywansa, & madlive

Mijn excuses dat ik zei dat je in een slechtere wijk zou wonen. Dit was een leesfout van mij. Dus die opmerking trek ik terug.

Wat jij zei over Bush, ik heb precies dezelfde mening hierover. Echter denk ik niet dat de VS nog niet aangevallen heeft een keuze is van Bush. Hij is maar een cowboy, en komt zeker niet intelligent over. Maar het gaat mij precies om die stelling: als je niet voor ons bent, ben je tegen ons.

Echter wat ik blijf bij mijn standpunt, mensen die het eens zijn met deze terroristische daad, stuur ze weg. Dit zijn absoluut geen gezonde gedachten, ik vind deze gedachten net zo slecht als mensen die nazi's nog aanbidden.
Ik heb het hier dus duidelijk NIET over naar hun land terug sturen van criminele allochtonen.

Ik heb nooit beweert dat 80% van de wereldbevolking crimineel is, echter dat 80% van de gevangenen in dit land allochtonen zijn, terwijl deze groep maar 15% van onze samenleving uitmaakt. Dat betekend dus helemaal niet dat een allochtoon als crimineel geboren wordt. Dat is de grootste onzin.
Echter mensen die hier naar toe komen, hebben het in het land van herkomst vaak niet echt gemaakt. Anders bleven ze wel daar, of kwamen zij hier niet zo vaak in de mindere buurten wonen. Dus de kans dat ze criminele activiteiten hier gaan ontplooien is groter. De cijfers liegen hier ook niet om. Als je wilt kan ik best voorbeelden geven.

MadLive, het gaat er niet om dat allochtonen mij het leven zuur maken. Want dit is zeker niet zo. Alleen het is zeer vervelend als er bij jezelf weer wat gebeurd (diefstal of zoiets), en de daders blijken dan weer allochtonen te zijn. En dan ga je een mening vormen, ook gezien feiten die er liggen. Ik zie niet alles zo zwart/wit als wat misschien in dit forum naar voren komt.
Dan kan er wel gezegd worden van autochtonen maken zich schuldig aan grotere misdrijven. En allochtonen vaak alleen met kleinere misdrijven. Ik ben het hier mee eens, en het is naar mijn weten ook zo dat autochtonen zich vaker schuldig maken aan zeden misdrijven. En deze zijn natuurlijk veel erger. Echter vergeet niet waar je als burger een grotere hekel aan kunt krijgen.
Het is natuurlijk niet alleen wat je zelf meemaakt, maar ook wat je leest, en op tv ziet. Kijk maar eens naar de verdachten bij opsporing verzocht.
Heel vaak gestoken worden door een mug, wekt meer aversie tegen de mug op als zelf een keer gestoken te worden door een wesp. Dus dat degenerend gedoe van ventje, madlive moet je daar laten, dit laat meer jouw irritatie naar mijn persoon zien, als mijn irritatie naar mensen die tegen bepaalde stellingen ingaan.

Irritant, vind ik de vaak de onnozele vergelijkingen, of getal interpretatie.

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:31

Termy

valt er nog wat te fragge?

tja, blijft lastig. ik ben het iig eens met eh, die ene die last had van turken/marrokanen in het cafe. om de 1 of andere reden moeten ze vrijwel altijd provoceren of bij elk minimal gebaar van ons (langer dan 1ms hun in de ogen kijken) agressief worden.

waarom GVD doen ze dat zou je denken, ik denk dat ik wel een idee heb. Hun ouders zijn waarschijnlijk kinderen van de 1e generatie of de 1e generatie zelf. die vinden natuurlijk dat de "maatschappij" hier helemaal fout zit en pompen dat in hun kinderen die het ook weer doorgeven aan hun kinderen. ik denk dat (het grootste gedeelte van) de huidige generatie allochtonen daarom nog steeds zo moeilijk doen en weigeren zich "normaal" te gedragen.

voordat ik de rascist genoemt word, nog een vergelijking. Hetzelfde gebeurt namelijk in nederland onder autochtonen ook. Ik zie namelijk geen verschil tussen het hierboven beschreven idee en het feit dat de kinderen van de kinderen van mensen die de 2e WO op volwassen leeftijd hebben meegemaakt OOK nog steeds ingegoten word dat duitsers moffen zijn en dat je die moet haten. dit gebeurt overigens vrijwel alleen in de gehuchten op het platteland, in de steden komt het nauwelijks voor. waarschijnlijk omdat men daar WEL wat van de wereld te weten komt.

er zijn natuurlijk uitzonderingen, ik zelf ben 3/4 duits en ik had vroeger zo'n gassie in m'n klas. ik was blij dat hij in groep 6 of zo weg ging want het was echt een prototype rascist en weet ik veel allemaal. Erg slim was hij overigens niet, iemand met het syndroom van Down zal waarschijnlijk een beter inlevings vermogen hebben ;)

Wat de nederlandse overheid ook doet, het moet iig blijven proberen (vooral) de huidige generatie te intergreren, die zijn het belangrijkst.

Termy

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Verwijderd

Buitenlandse hulpverleners voor Afghaanse rechter

Uitgegeven: 30-9-2001 14:33

KABUL - Het proces tegen de acht buitenlandse hulpverleners die in Afghanistan beschuldigd worden van het verspreiden van het christendom, is zondag hervat.

De hulpverleners werkten voor de Duitse christelijke organisatie Shelter Now. Zij worden door de Taliban ervan beschuldigd het christendom te hebben gepredikt. Zij kunnen volgens het islamitisch recht hiervoor de doodstraf krijgen.

De twee Pakistaanse advocaten die het achttal toegewezen had gekregen kwamen vrijdagavond in Kabul aan. Zij hebben de buitenlanders zaterdag voor het eerst ontmoet. De acht, twee Australiërs, twee Amerikanen en vier Duitsers, werden deze maand al eerder voorgeleid. Het proces werd stilgelegd in afwachting van rechtsbijstand.

Van de acht hulpverleners verschenen er zeven in Kabul voor de rechtbank, aldus een bron van de Taliban. Een niet bij naam genoemde Duitse vrouw was om gezondheidsredenen niet in staat voor de rechtbank te verschijnen. Rechter Mohammad Saqib heeft gezegd dat zij later voor de rechtbank kan verschijnen.

Reacties op dit bericht? Mail de redactie.
Bezoek ook het terreur katern: NU.nl/terreur
NU.nl homepage

(c) ANP/Nu.nl

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Nou ja zeg, kan iemand mij de relevantie van dit bericht ten opzichte van de discussie uitleggen?

Nieuws kunnen we allemaal wel lezen zet er dan ook iets bij want zoals ik dat bericht zie denk ik, een stel onschuldige hulpverleners krijgen vast NIET de doodsstraf, zou zeer negatief zijn t.o.v. het conflict dat nu gaande is.

• procyon
Op dinsdag 02 oktober 2001 15:25 schreef Procyon for life het volgende:
Voor mij is de maat vol.!!
Ik heb er nu een paar goede nachten over geslapen, en ben weer enigsinds afgekoeld, toch kan ik met dit soort dingen nooit vrede hebben.

Wat ik bedoelde met het is dan hun probleem was niet voor iedereen duidelijk.
Kijk zij zijn hier te gast, zij moeten zich behoorlijk gedragen hier.
Als ik met mijn familie te gast ben bij een andere familie, dan hoor ik me daar te gedragen... doe ik dat niet dan kijken de gastheren/dames de rest van mijn familie aan, zo van "doe er iets aan". Snap je? Dat is de taak van mijn familie en niet van de gastheren/dames.
Zal er niets aan gedaan worden door mijn familie en het duurt lang genoeg dan zijn we niet welkom meer.!
Ook al doet de rest van mijn familie niets.!

(beeld je in dat ik daar ruzie ga zoeken ofzo)

En zo voel ik me! Als ze zich niet gedragen hier dan zullen alle goede ook met een schuin oog aangekeken worden, en dat is niet meer dan logisch!
En nogmaals dat is niet mijn probleem maar dat is hum probleem..
Wij moeten altijd maar begrip hebben met alles, terwijl als al die buurtvaders eerlijk zijn dan weten zij ook wel dat hun jeugd het gewoon verpest voor de rest.

Veel van hun kan je afzonderlijk wel hebben, ze doen dan vaak normaal, maar met een groep voelen ze zich machtig ofzo.. en dat zit gewoon in het ras.

Net als al die Afganistanen (sprieten) die zich met een oud russisch geweer een koning voelen en elkaar gaan opfokken dat ze amerika ermee afknallen, (kinderen zijn het).
En net als elke neger die het "maakt" in de muziekindustrie, in zijn clips moet laten zien dat ie HEEL veel geld heeft, ALLES kan kopen, IEDEREEN voor hem buigt, ALLE vrouwen voor hem vallen, dat ie meer goud (om z'n nek, of in mond) heeft dan onze juweliers, ze de mooiste auto's hebben ... ENZ ENZ Denken ze nou echt dat ik dan respect of ontzag voor ze krijg ofzo, hoe dom denken ze dat we zijn hier in europa?

kortom:
Cultuurverschillen die soms niet te overbruggen zijn..

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 13:18 schreef Procyon for life het volgende:

[..]
Ik neem aan dat je bedoeld dat jezelf ook moet gedragen?
(is niet persoonlijk bedoeld hoor), maar ik vind dat dit er dan ook wel bij mag worden gezegd.
Als ik met mijn familie te gast ben bij een andere familie, dan hoor ik me daar te gedragen... doe ik dat niet dan kijken de gastheren/dames de rest van mijn familie aan, zo van "doe er iets aan". Snap je? Dat is de taak van mijn familie en niet van de gastheren/dames.
Zal er niets aan gedaan worden door mijn familie en het duurt lang genoeg dan zijn we niet welkom meer.!

Tja, maar als je bij je familie in huis gaat wonen, hou je het niet echt lang vol om je aangepast te gedragen. Zeker niet met het idee dat je in een hok zit opgesloten voor een jaar of wat, om uiteindelijk te horen dat je toch niet mag blijven wonen.
En zo voel ik me! Als ze zich niet gedragen hier dan zullen alle goede ook met een schuin oog aangekeken worden, en dat is niet meer dan logisch!
Wij moeten altijd maar begrip hebben met alles, terwijl als al die buurtvaders eerlijk zijn dan weten zij ook wel dat hun jeugd het gewoon verpest voor de rest.
Als je zelf echt eerlijk zou zijn, zou je je gedragen bij de familie waar je op bezoek bent, zoals je altijd al bent. weten ze meteen waar je aan toe bent.
Veel van hun kan je afzonderlijk wel hebben, ze doen dan vaak normaal, maar met een groep voelen ze zich machtig ofzo.. en dat zit gewoon in het ras.
Ik denk niet dat dat met ras te maken heeft. Het heeft meer met de tijd te maken die het 'aanpassen' vergt.

Ik kan me enigsinds van vroeger nog wel herinneren dat zo met name werd gereageert op mensen met Turkse afkomst (ze hebben overigens tof strand daarzo). Dat neemt wel af de laatste tijd. (Tenminste ik lees er niet zoveel meer over)
Net als al die Afganistanen (sprieten) die zich met een oud russisch geweer een koning voelen en elkaar gaan opfokken dat ze amerika ermee afknallen, (kinderen zijn het).
Tja... verkoop of geef ze wapens... winnen ze eindelijk eens een keer een oorlog ofzo?
En net als elke neger die het "maakt" in de muziekindustrie, in zijn clips moet laten zien dat ie HEEL veel geld heeft, ALLES kan kopen, IEDEREEN voor hem buigt, ALLE vrouwen voor hem vallen, dat ie meer goud (om z'n nek, of in mond) heeft dan onze juweliers, ze de mooiste auto's hebben ... ENZ ENZ Denken ze nou echt dat ik dan respect of ontzag voor ze krijg ofzo, hoe dom denken ze dat we zijn hier in europa?
Het is algemeen bekend dat iemand geld wilt verdienen.
De één koopt er wapens van. De ander gaat continue over de Wallen wandelen, koopt er de nieuwste pc van of vreten zich helemaal vol. Er zijn ook nog mensen die geld verdienen of winnen en het weggeven aan Foster Parents plan en andere arme landen.
kortom:
Mee eens.. soms vind het wel een uitdaging en soms heb ik andere dingen aan mijn kop.

Maar da's allemaal mijn mening. Ik hoop trouwens wel dat je door blijft posten op W&L. Je leert er veel dingen van.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

[..]

Ik heb er nu een paar goede nachten over geslapen, en ben weer enigsinds afgekoeld, toch kan ik met dit soort dingen nooit vrede hebben.
Tja.....vrede zul je moeten hebben, denk om je bloeddruk.
Sorry dat ik het moet zeggen maar niet een echt goed voorbeeld, familie is heel wat anders dan totale vreemden. Je komt in een land en je kent de taal, gewoontes niet. Ook al mogen sommige mensen zichzelf daarvoor beter gaan inzetten.
Nee, nee dat is te kortzichtig het is uiteindelijk jou probleem, ons probleem. Denk er maar over na.
Ik zie de logica hier niet helemaal in. Bedoel je daarmee dat die zogenaamde buurtvaders de problemen niet zien?
'De meeste buurtvaders verafschuwen jongeren die kloten op straat en nog ergere dingen doen. Ze zien de problemen wel dergelijk onder ogen maar het is voor gewone burgers gewoon zo moeilijk om tegen sommige van de etterbakken op te treden.[quote]
[quote]
Ik zal op deze opmerking wel weer zo een zogenaamd "kleinerend anti reactie" naar mijn kop toe krijgen. Dit is nou het toppunt van onzin, groepsgedrag zal wel in het ras zitten, ja denk het ook, hoe wou je het nationalisme verklaren? Iedereen voelt zich in een groep oppermachtig dan in zijn eentje. Dat is gewoon human nature.
Wij fokken elkaar ook op alleen dan op een andere manier.
Superdom, want we houden van die muziek gaat letterlijk als warme broodjes over de toonbank, kijk jij nog maar een keer naar de top40. Wat een onzinnige vergelijking trouwens, de zogenaamde blanke rapper eminem doet het toch ook gewoon.
kortom:
Ik zou de dingen die jij hier noemt niet cultuur verschillen willen noemen, ik weet niet hoe jou gedachtestroom werkt maar hij lijkt mij meer met woede vervult dan met enige logica.

Verwijderd

Ja, het is jammer dat racisten er zijn, maar ik kan sommige dingen wel begrijpen.

Verwijderd

Nee kerel, ze zijn hier niet te gast. Wanneer gaat het nou eens tot je doordringen dat die mensen hier WONEN??!! We zijn al een stuk dichterbij de oplossing van dit probleem als iedereen zich gaat beseffen dat 1e generatie Turken en Marokkanen die hier wonen niet teruggaan naar Turkije en Marokko om de simpele reden dat ze hier WONEN en willen BLIJVEN. De 2e en 3e generatie zijn net zo Nederlands als jij en ik aangezien er niet zoiets is als "het" nederlandse volk. Nederland is altijd al een samenraapsel van volken en culturen geweest. 200 jaar geleden kon iemand uit Friesland iemand uit Limburg niet eens verstaan omdat er geen ABN was. Het is een fabeltje dat Nederland al tig eeuwen een sterke eenheid is en hoe sneller mensen wakker worden uit die droom hoe beter het is.
Wij hebben daar politie voor die gebonden is aan krom Nederlands strafrecht.
Mee eens als je op familiebezoek was. Aangezien die mensen in een land wonen ben je niet op familiebezoek en moet de politie het aanpakken.

[quote

[/quote]

Je zegt dat je geen racist ben maar toch maar je onderscheid op grond van ras. Ras heet er nix mee te maken om de simpele reden dat er maar 1 menselijk ras is. Het ras heeftvele cultuurverschillen, maar het is 1 ras. Als er verschillende rassen waren kon je geen kinderen krijg met andere mensen...maar nu weer on-topic. Iedereen voelt zich machtig in een groep. Waarom hoor ik niemand klagen over hooligans. Is dat gedrag al zo ingeburgerd? Is het zo normaal geworden om tig ME'rrs bij Ajax-Feijenoord te hebben? Waarom worden die relschoppers niet 's het land uitgegooid. Als je vind sommige mensen het land moeten worden uitgezet wegens relschoppen en misdaden gooi de harde kernen van de voetbalclubs er dan maar gelijk achteraan. Pleur ze maar op de Zuidpool, mooi stukje land, weinig om kapot te maken...geef ze een slet klauwhamers en we hebben een zorg minder >:)
...en het Westen is superieur aan alle mindere landen en mag doen wat het wil. Dat stukje van jou slaat echt nergens op. Dit is nou typisch een voorbeeld van iemand die zich sterk voelt in een groep emt de strekste natie ter wereld naast zich. Je doet precies hetzelfde als mensen waar je een hekel aan hebt en je hebt 't niet eens door...
Een mooi voorbeeld van iemand de culuur van Amerika niet snap. het zijn AMERIKAANSE rappers die clips maken voor de AMERIKAANSE markt. In Amerika (en overal ter wereld) draait het om geld, auto's en lekkere wijven. Jij gaat mij niet vertellen dat als jij een hitje zou scoren met "check mijn snelle computer" en je mocht een clip maken jij er geen lekkere wijven en dure auto's en mooie sieraden in zou zetten. Ik geloof niet dat jij alleen maar met je computer gaat dansen ipv met Tatjana Simic (die trouwens allochtoon is).
kortom:
Klopt, maar met een beetje begrip is dit een mooiere wereld...

• procyon
Op vrijdag 05 oktober 2001 11:51 schreef Jywansa het volgende:

Nee kerel, ze zijn hier niet te gast. Wanneer gaat het nou eens tot je doordringen dat die mensen hier WONEN??!! We zijn al een stuk dichterbij de oplossing van dit probleem als iedereen zich gaat beseffen dat 1e generatie Turken en Marokkanen die hier wonen niet teruggaan naar Turkije en Marokko om de simpele reden dat ze hier WONEN en willen BLIJVEN. De 2e en 3e generatie zijn net zo Nederlands als jij en ik aangezien er niet zoiets is als "het" nederlandse volk. Nederland is altijd al een samenraapsel van volken en culturen geweest. 200 jaar geleden kon iemand uit Friesland iemand uit Limburg niet eens verstaan omdat er geen ABN was. Het is een fabeltje dat Nederland al tig eeuwen een sterke eenheid is en hoe sneller mensen wakker worden uit die droom hoe beter het is.
De turken/marrokanen enz die zich eenigzins aanpassen dat zijn nederlanders en die wonen hier jah, de rest is wat mij betreft op bezoek.
Wij hebben daar politie voor die gebonden is aan krom Nederlands strafrecht.
Mag jij mij eens gaan uitleggen waarom nederlands strafrecht krom is.. :?
Mee eens als je op familiebezoek was. Aangezien die mensen in een land wonen ben je niet op familiebezoek en moet de politie het aanpakken.
Zo kan je het ook zien maar zo zie ik het niet..
Vele van hun komen uit een kansloos land (niet verkeerd opvatten) en krijgen hier alle kansen, veiligheid, goede huizen, medische zorg, geld, en een kans op een goede toekomst..
Kijk als ik in hun schoenen stond zou ik me als een engel gedragen omdat ik het land zo ontzettend dankbaar ben. ..dat is het verschil met iemand die uit een ontwikkelingsland komt en iemand die bijvoorbeeld uit duitsland komt.
Je zegt dat je geen racist ben maar toch maar je onderscheid op grond van ras. Ras heet er nix mee te maken om de simpele reden dat er maar 1 menselijk ras is. Het ras heeftvele cultuurverschillen, maar het is 1 ras. Als er verschillende rassen waren kon je geen kinderen krijg met andere mensen...maar nu weer on-topic. Iedereen voelt zich machtig in een groep. Waarom hoor ik niemand klagen over hooligans. Is dat gedrag al zo ingeburgerd? Is het zo normaal geworden om tig ME'rrs bij Ajax-Feijenoord te hebben? Waarom worden die relschoppers niet 's het land uitgegooid. Als je vind sommige mensen het land moeten worden uitgezet wegens relschoppen en misdaden gooi de harde kernen van de voetbalclubs er dan maar gelijk achteraan. Pleur ze maar op de Zuidpool, mooi stukje land, weinig om kapot te maken...geef ze een slet klauwhamers en we hebben een zorg minder >:)
Ik vind dat er wel verschillende rassen zijn, net zoals dat bij paarden zo is... (terwijl ze allemaal een paard zijn).
Je verlegd het probleem nu van de "probleem allochtonen" naar onze eigen problemen, de hooligans... ware het niet dat dat een beetje offtopic is, heb je wel gelijk..
Toch vind ik dat iets heel anders, wij hebben hier ook genoeg leeghoofden die te dom zijn om helder na te denken en meteen maar gaan vechten, nogmaals je hebt gelijk maar daar hebben we het nu niet over. (als je zo gaat beginnen kunnen we er nog veel en veel meer bij halen)
...en het Westen is superieur aan alle mindere landen en mag doen wat het wil. Dat stukje van jou slaat echt nergens op. Dit is nou typisch een voorbeeld van iemand die zich sterk voelt in een groep emt de strekste natie ter wereld naast zich. Je doet precies hetzelfde als mensen waar je een hekel aan hebt en je hebt 't niet eens door...
Ik heb een beetje het gevoel dat jij je persoonlijk aangesproken voelt, ik heb nooit gezegd dat het westen superieur is aan alle mindere landen, waar haal je het vandaan?
Ik doe ZEKER NIET de dingen die ik bij andere mensen verafschuw.. En ik heb ook TOTAAL geen gevoel van "Ik heb een sterke natie achter mij.".
Ik vind die gasten in afganistan (die je dan op tv ziet met een wapen) heel verontrustend.
Als je goed kijkt dan zie je dat ze zich machtig voelen met zo'n geweer in hun hand. (gevaarlijkste wat er is: domme mensen met macht).
Daar wordt ik wel bang van, ook al woon ik in "het grote en machtige" europa..
Een mooi voorbeeld van iemand de culuur van Amerika niet snapt. het zijn AMERIKAANSE rappers die clips maken voor de AMERIKAANSE markt. In Amerika (en overal ter wereld) draait het om geld, auto's en lekkere wijven. Jij gaat mij niet vertellen dat als jij een hitje zou scoren met "check mijn snelle computer" en je mocht een clip maken jij er geen lekkere wijven en dure auto's en mooie sieraden in zou zetten. Ik geloof niet dat jij alleen maar met je computer gaat dansen ipv met Tatjana Simic (die trouwens allochtoon is).
Tsjeez, man, man, man... Denk je nou echt dat ik de cultuur van amerika niet snap?? Ik heb alleen gezegd dat ik dat verafschuw bij die mensen, en dat ik me er aan stoor..
Daar komt nog eens bij dat het "zelfs" in america niet altijd zo is... het hoeft dus niet.>!! er zijn zat succesvolle artiesten die dat niet doen.. en daar heb ik wel respect voor..
Een keertje patsen kan maar het is tegenwoordig zó erg..
Klopt, maar met een beetje begrip is dit een mooiere wereld...
Klopt... begrip van beide kanten ja..

• procyon
Op donderdag 04 oktober 2001 21:38 schreef Reggeaman het volgende:

Ik neem aan dat je bedoeld dat jezelf ook moet gedragen?
(is niet persoonlijk bedoeld hoor), maar ik vind dat dit er dan ook wel bij mag worden gezegd.
idd je moet jezelf ook gedragen jah *D
Tja, maar als je bij je familie in huis gaat wonen, hou je het niet echt lang vol om je aangepast te gedragen. Zeker niet met het idee dat je in een hok zit opgesloten voor een jaar of wat, om uiteindelijk te horen dat je toch niet mag blijven wonen.
Alweer mee eens, maar wel als je weet dat die familie jou heeft geadopteerd uit een rotland en je onderdak, geld , zorg, en veiligheid van ze krijgt terwijl je zelf niets terug doet (kan doen).
Als je zelf echt eerlijk zou zijn, zou je je gedragen bij de familie waar je op bezoek bent, zoals je altijd al bent. weten ze meteen waar je aan toe bent.
Ja, maar je bent toch wel eens met me, dat je niet je voeten op hun tafel legt omdat je je thuis voelt? Het zou wel kunnen hoor maar dat gaat tegen mijn eigen principes in.
Tja... verkoop of geef ze wapens... winnen ze eindelijk eens een keer een oorlog ofzo?
Waarom hebben die lui altijd oorlog...? We moeten ze gewoon elk wapen afpakken..!!
Het is algemeen bekend dat iemand geld wilt verdienen.
De één koopt er wapens van. De ander gaat continue over de Wallen wandelen, koopt er de nieuwste pc van of vreten zich helemaal vol. Er zijn ook nog mensen die geld verdienen of winnen en het weggeven aan Foster Parents plan en andere arme landen.
idd maar wat wil je daar nou mee zeggen?
Maar da's allemaal mijn mening. Ik hoop trouwens wel dat je door blijft posten op W&L. Je leert er veel dingen van.
Ik blijf zeker doorposten, tot zover, bedankt voor al je reacties. ;)

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op vrijdag 05 oktober 2001 15:33 schreef Procyon for life het volgende:

[..]

De turken/marrokanen enz die zich eenigzins aanpassen dat zijn nederlanders en die wonen hier jah, de rest is wat mij betreft op bezoek.
[..]
Tsja zo zie jij het maar zo is het eigelijk niet.
Mag jij mij eens gaan uitleggen waarom nederlands strafrecht krom is.. :?
[..]
Te lage straffen voor mensen die in overtreding gaan bij zware misdrijven, Dieren vallen onder materiaal en meer van die zooi.
Zo kan je het ook zien maar zo zie ik het niet..
Vele van hun komen uit een kansloos land (niet verkeerd opvatten) en krijgen hier alle kansen, veiligheid, goede huizen, medische zorg, geld, en een kans op een goede toekomst..
En weer fout, dit zijn 2de generatie jongeren die zijn hier geboren dit is hun thuisland ook al zien ze het misschien niet zo.
Kijk als ik in hun schoenen stond zou ik me als een engel gedragen omdat ik het land zo ontzettend dankbaar ben. ..dat is het verschil met iemand die uit een ontwikkelingsland komt en iemand die bijvoorbeeld uit duitsland komt.
[..]
Mmm, de Duitse overheidsstructuur is ook brak kijk maar naar oost Duitsland. Maar idd sommige mogen wel wat dankbaarheid tonen want er zijn zat mensen die worden afgewezen terwijl die van plan waren wel een nieuw leven op te bouwen, je krijgt een nieuwe kans en dan moet je hem goed benutten.[quote]
Ik vind dat er wel verschillende rassen zijn, net zoals dat bij paarden zo is... (terwijl ze allemaal een paard zijn).
[quote]
We verschillen maar in 1% van onze genen, dat maakt ons tot dezelfde soort homosapiens. We hebben verschillende culturen dat is het enigste feitelijke verschil wat relevant is.
Je verlegd het probleem nu van de "probleem allochtonen" naar onze eigen problemen, de hooligans... ware het niet dat dat een beetje offtopic is, heb je wel gelijk..
Toch vind ik dat iets heel anders, wij hebben hier ook genoeg leeghoofden die te dom zijn om helder na te denken en meteen maar gaan vechten, nogmaals je hebt gelijk maar daar hebben we het nu niet over. (als je zo gaat beginnen kunnen we er nog veel en veel meer bij halen)
[..]
ff denken hoor, verplaatsen naar onze eigen problemen de hooligans, foute formulering probleem, probleem allochtonen zijn ook onze problemen? :?
Ik heb een beetje het gevoel dat jij je persoonlijk aangesproken voelt, ik heb nooit gezegd dat het westen superieur is aan alle mindere landen, waar haal je het vandaan?
Dat gevoel heb ik nou ook bij jou.....[quote]
Ik doe ZEKER NIET de dingen die ik bij andere mensen verafschuw.. En ik heb ook TOTAAL geen gevoel van "Ik heb een sterke natie achter mij.".
[quote]
Stiekem hebben we allemaal wel groepsgedrag vinden we overal terug.
Ik vind die gasten in afganistan (die je dan op tv ziet met een wapen) heel verontrustend.
Als je goed kijkt dan zie je dat ze zich machtig voelen met zo'n geweer in hun hand. (gevaarlijkste wat er is: domme mensen met macht).
Ik vind Amerikaanse soldaten met een geweer ook heel verontrustend, waarom denkt iedereen hier dat Amerika en lidstaten geen foute stappen begaan of hebben begaan :? Gruwel daden komen overal voor toch moeten we objectief blijven.
Daar wordt ik wel bang van, ook al woon ik in "het grote en
machtige" europa..
[..]
Het maakt mij ook bang vooral de nieuwe generatie wapens, konden we maar in vrede met elkaar leven.
Tsjeez, man, man, man... Denk je nou echt dat ik de cultuur van amerika niet snap?? Ik heb alleen gezegd dat ik dat verafschuw bij die mensen, en dat ik me er aan stoor..
Daar komt nog eens bij dat het "zelfs" in america niet altijd zo is... het hoeft dus niet.>!! er zijn zat succesvolle artiesten die dat niet doen.. en daar heb ik wel respect voor..
Een keertje patsen kan maar het is tegenwoordig zó erg..
[..]
Amerika heeft 1001 culturen het is er niet 1 die te definiëren is, net als in Nederland we hebben er ook 1001.
Klopt... begrip van beide kanten ja..
Niet van beide kanten van alle kanten......
Waarom hebben die lui altijd oorlog...? We moeten ze gewoon elk wapen afpakken..!!
Dan moeten we ze wel van iedereen afpakken he, er kan niet 1 grote zijn die de kleintjes de les leest terwijl ze perfect onafhankelijk kunnen opereren.

Ik blijf ook doorposten zou wel graag meer kritiek ontvangen op mijn vorige posts waarin ik iemand zijn reacties heb gequote misschien leer ik wel meer van.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-01 06:57

SG

SG surft naar info hardewaren

Rascisme is een vorm van discrimminatie

Discrimminatie houd in je trekt je eigen groep voor of je benadeeld de andere groep

groep kan van alles zijn

leeftijd
ras
geloof
nationaliteit
sportclub
inkomen
uiterlijk
homo
geslacht
politiek
etc.

Rascisme is specifiek, Discriminatie algemeen

D'r zal 'n aapsoort zijn met ook wat geringer genen afwijking tov de mens, behoort die dan ook tot de zelfde ras en waar trek je de lijn.

Dus zolang er onderscheid gemaakt kan worden tussen subrassen is het in mijn ogen rascisme

maar of je nou doodgeschoten wordt vanwege geloof of ras het is allemaal even erg.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-01 17:42

TheProphet

unifi-forum.nl

LOL *D

The Prophet agrees completely... >:)
shoot the scum :(

Verwijderd

Op vrijdag 05 oktober 2001 20:54 schreef SuperG het volgende:
Rascisme is een vorm van discrimminatie

Discrimminatie houd in je trekt je eigen groep voor of je benadeeld de andere groep

groep kan van alles zijn

leeftijd
ras
geloof
nationaliteit
sportclub
inkomen
uiterlijk
homo
geslacht
politiek
etc.

Rascisme is specifiek, Discriminatie algemeen

D'r zal 'n aapsoort zijn met ook wat geringer genen afwijking tov de mens, behoort die dan ook tot de zelfde ras en waar trek je de lijn.

Dus zolang er onderscheid gemaakt kan worden tussen subrassen is het in mijn ogen rascisme

maar of je nou doodgeschoten wordt vanwege geloof of ras het is allemaal even erg.
Dus eigenlijk is het woord discriminatie geheel overtrokken.
Zo erg is het niet als je discrimineert, elk mens discrimineert namelijk bijna dagelijks.

Je moet je in deze toch subtieler opstellen.
En om over constateringen te praten of schrijven is niet direct discriminatie, ook al komt deze constatering bij bepaalde bevolkingsgoepen signifikant vaker voor dan bij andere bevolkingsgroepen in een bepaald land.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Goed gesproken, maar op grond van zulke cijfers kun je niet zeggen dat een hele groep de fout ingaat als het er misschien maar 2 a 3% is.

Verwijderd

MadLive,

Als dat getal van jouw klopt, zul je mij absoluut niet horen. Al zijn het absoluut gezien nog altijd heel veel personen. Echter er zijn ook een hele hoop autochtone personen die zich bezig houden met criminele zaken.
Dus als dat getal 2-3% zou zijn, dan heb je groot gelijk. Maar ik twijfel aan de 2-3% die je opgeeft. Ik zou heel graag eerlijke getallen willen zien. En wat ik me afvraag 46% van de Islamitische gemeenschap binnen Nederland keuren de aanslagen in de VS goed, 25% (Dit zijn betrouwbare cijfers) van de Marrokaanse gemeenschap in Nederland zou zelfs bereid zijn tot een Jihad.
Dat de VS boter op zijn hoofd heeft, dat realiseert iedereen zich. Alleen de bovengenoemde groep mensen krijgen toch relatief veel van ons land OK ze werken er ook voor. Maar wat ik bedoel hier in het westen zeker in een tolerant land als Nederland, krijgen deze mensen toch veel kansen en hebben zij het zeker gezien van land van herkomst. Dan vind ik een goedkeuring van welke terroristische aanslag dan ook zeer afwijzend en een Jihad daar heb ik al helemaal niet over. Met deze uitspraken van zo veel mensen, dat wekt niet echt goodwill bij ons. En werkt racisme bij autochtone of zij het zelf willen of niet wel erg in de hand.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

de 2 a 3% praat ik over delicten als mishandeling en erger binnenlands ik weet namelijk niet in hoeverre ik diefstal erbij moet gaan betrekken. Waar heb je die cijfers vandaan? Ze klinken namelijk verontrustend :?

Verwijderd

Was zaterdag of vrijdag avond bij de tv uitzending van Nova.
Ik weet niet welk onderzoeksbureau deze enquete gehouden heeft. Maar Nova gebruikt altijd gerenommeerde onderzoek bureau's.

En cijfers als deze verontrusten mij ook, helemaal zeker nu er echt met de aanval op Afghanistan is begonnen.

En ik heb veel moeite met mensen die deze gedachten aanhangen. Zeker zoiets als een Jihad, want een Jihad is van de leiders alleen maar een instrument om de gelovigen tegen een bepaalde bevolkingsgroep/geloofsgroep te brengen.

Ik denk wel dat de VS het goed aanpakken, ik hoop dat de slachtoffers onder de burgerbevolking van Afghanistan tot een absoluut minimum beperkt kan worden gehouden. Echter wij moeten wel realistisch zijn, oorlog is oorlog. Het is niet uit te sluiten dat er een paar onschuldige mensen zullen sterven. En als dat gebeurd moeten wij ons absoluut niet tegen de alliantie keren.
Ook de voedsel droppings, vind ik een hele slimme maar ook zeker humanitaire zet.
Ik hoop dat ze Bin Laden snel zullen krijgen, en de medeverantwoordelijken natuurlijk, en de Taliban uit het zadel wippen.
Zodat er niet te veel aggressie gaat ontstaan bij de Moslims in die landen.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Idd, de komende gebeurtenissen gaan mij benieuwen, bin Laden en compagnons hebben al aanslagen beloofd....

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 12:36
Op donderdag 20 september 2001 17:51 schreef morgoth het volgende:
Waarom zou een moslimse agente geen hoofdoek mogen dragen? WHO CARES? Al springen ze rond op een skippybal, zolang ze maar niet worden gelemmerd in het werk wat ze moeten uitvoeren.
een agent moet zijn werk uitvoeren als vertegenwoordiger van de Overheid, niet als vertegenwoordiger van een geloof. en op een skippy bal rondhuppen wekt niet echt respect op, en dat is iets van de nederlandse agent de laatste jaren hard nodig heeft.

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 12:36
Op zondag 07 oktober 2001 12:35 schreef trymen het volgende:
Ik zou heel graag eerlijke getallen willen zien. En wat ik me afvraag 46% van de Islamitische gemeenschap binnen Nederland keuren de aanslagen in de VS goed, 25% (Dit zijn betrouwbare cijfers) van de Marrokaanse gemeenschap in Nederland zou zelfs bereid zijn tot een Jihad.
wat het laatste cijfer betreft weet ik het niet, maar volgens mij slaat dat eerste cijfer niet op "het er mee eens zijn", maar hoeveel procent begrip had voor de aanslag. 46% heeft dus begrip voor de beweegredenen van de terroristen die het WTC gemolesteerd hebben.

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik kan ook begrip opbrengen voor de redenen die mensen opnoemen, alleen de manier waarop het word uitgevoerd is 100% fout...

Maar eigelijk is dat een beetje offtopic lijkt mij.

Verwijderd

Ik vind die percentages en onderzoeken het nogal raar.

Het percentage van de Neanderthalers wordt niet eens in het nieuws vermeld :'(

Verwijderd

Op woensdag 10 oktober 2001 22:51 schreef Reggeaman het volgende:
Ik vind die percentages en onderzoeken het nogal raar.

Het percentage van de Neanderthalers wordt niet eens in het nieuws vermeld :'(
De Neanderthaler is al duizenden jaren geleden uitgestorven.

• TeH_oNe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06-2024

TeH_oNe

YEAH RIGHT

Op donderdag 20 september 2001 17:25 schreef Tsjipmanz het volgende:

En ja, ze profiteren van ons land. We hebben er ook zoveel voor gedaan om hier geboren te worden! :?
Mag ik hier even aan toe voegen : WIJ !!! die hier geboren zijn gaan niet masaal teren op de overheid WIJ werken voor ons geld , okee er zijn ook nederlanders die profiteren van "de belastingcentjes" maar als je dan gaat kijken in de gegevens van het cbs zie je gelijk dat 83 % van de werkloosheids uitkeringen gaat naar mensen die of afstammen van Niet-nederlanders of de niet nederlanders
ik heb het dus ook voor de generatie die hier geboren zijn

Dit is een Feit en geen mening

what?

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 01:33 schreef BAZZA het volgende:

[..]

De Neanderthaler is al duizenden jaren geleden uitgestorven.
nee hoor.. mensen met rood haar schijnen af te stammen van Neanderthalers :)

ze zijn dus veranderd door interraciale relaties :P

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 02:48 schreef Flamez het volgende:

nee hoor.. mensen met rood haar schijnen af te stammen van Neanderthalers :)

ze zijn dus veranderd door interraciale relaties :P
Oh ja dat artikel heb ik ook gelezen :Y)

Nou dan zijn ze nog steeds uitgestorven maar zijn ze opgegaan in de homo sapiens zoals "wij" ons zelf noemen :9

Verwijderd

...wat nou "we" zijn homo sapiens, ik ben een hetero sapiens.... :( :)

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 04:22 schreef a_LAN het volgende:
...wat nou "we" zijn homo sapiens, ik ben een hetero sapiens.... :( :)
En het toch blijven ontkennen he ? >:)

Verwijderd

...ulan BAZZA, sesini kes.... ;)

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 04:43 schreef a_LAN het volgende:
...ulan BAZZA, sesini kes.... ;)
Evet tamam oldu ;)

edit: typo

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op donderdag 11 oktober 2001 01:53 schreef TeH_oNe het volgende:

[..]

Mag ik hier even aan toe voegen : WIJ !!! die hier geboren zijn gaan niet masaal teren op de overheid WIJ werken voor ons geld ,
Wie bedoel je met wij??
okee er zijn ook nederlanders die profiteren van "de belastingcentjes"
Damn, sure there are...
maar als je dan gaat kijken in de gegevens van het cbs zie je gelijk dat 83 % van de werkloosheids uitkeringen gaat naar mensen die of afstammen van Niet-nederlanders of de niet nederlanders
Ook waar....
ik heb het dus ook voor de generatie die hier geboren zijn
Dit is een Feit en geen mening
Een feit is ook dat het overgrote deel keihard werkt....vermeld dat er ook bij dan staat het niet zo eenzijdig in je argumenten stroom.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op donderdag 11 oktober 2001 06:17 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Evet tamam oldu ;)

edit: typo
Uhh dudes ? |:(
Dit bedraagt niet bij aan de discussie of aan enige geloofwaardigheid.

Verwijderd

Rascist zijn hoeft niet bepaald slecht te zijn.

In de vorm van een computerscript een klein voorbeeldje.

Geouwehoer:

Je geeft je mening, zoals ieder ander haar mening geeft.
Je wilt de ander corrigeren en overtuigen van je mening. je wilt dat de ander er naar luisterd.

if (niet eens) goto Geouwehoer

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 19:02 schreef MaDLiVe het volgende:

[..]

Uhh dudes ? |:(
Dit bedraagt niet bij aan de discussie of aan enige geloofwaardigheid.
...met alle respect, STFU :) , ik bepaal zelf op welk manier ik met een ander hier communiceer....

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op donderdag 11 oktober 2001 22:54 schreef a_LAN het volgende:

[..]

...met alle respect, STFU :) , ik bepaal zelf op welk manier ik met een ander hier communiceer....
Wat jij wilt....

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:39

Elvhenk

Madam Mikmak

[..]

Nee, dat is niet waar. De voertaal is hier Nederlands dus daar kan je je wel een beetje aan houden.

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:07

[..]

Grin dat is nou net iets waar de hele topic over gaat.

Het aan passen van de immigranten hier .

Wees blij dat je nooit in Canada bent geweest als je daar BUITEn je eigen taal praat wordt je door de rest van de bewolking gewoon genegeerd :)

want Als JIJ denkt dat je zo onbeleeft kan doen doen hun het ook ..
Dus zze zullen elk contackt met je vermeiden tot dat je hun aan spreek of praat in de taal die daar wordt gesproken .

Dat zouden ze hier ok moeten doen ..

Zelfs binnen huis is het zo als ik in Canada binnen s huis praat in mijn eigentaal .. en er komt bezoek dat wordt het daar de taal gevoerd die de gast kan verstaan ..

En zo iets heet dus beleeftheid en niet anders .

Ik vind het nog knap onbeschoft om het zo tezeggen hier op GoT dat je zelf uit maak welke taal je HIER praat ...

Dus als ik in jou land van herkost loop dan kan ik ook mijn taal pratemn zonder dat ik lastig wordt gevallen en als ik iets varaag dat ze me helpen :(

Denk het niet daar moet ik ook over gaan in het engels of de taal die ze daar spreken dus je wordt geacht je aan tepassen hier .
zo niet dan zijn de gevolgen voor je zelf ...

Dus mensen let AUB ff op je worden voor dat je wat schrijf en kom eens met een goed argumenst naar voren dan !

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Gelukkig zijn meer mensen het met mij eens, no offence dude maar ik zei dit niet zonder reden.

Je opmerking bedragen nix bij aan de discussie, ze zijn juist tegenwerkend voor het standpunt dat jij waarschijnlijk met mij deelt.

Verwijderd

A_Lan,

De laatste reply van jou is het perfecte voorbeeld van waar deze hele discussie om draaid. Aangezien je hier in Nederland bent moet je Nederlands praten, zo simpel is dat. Als je Turks wilt praten dan ga je naar een Turks forum. Zo simpel is dat.

Dit is het hele immigratieprobleem in een notendop: Immigranten moeten gewoon Nederlands praten, punt uit. Ze hebben voor dit land gekozen dus moeten ze ook de taal spreken. Ik wil zelfs zo ver gaan dat als je een permanente verblijfsvergunning wilt hebben je de Nederlandse taal moet beheersen. Kan dan niet moet je een doktersverklaring afgeven waarin staat dat je op grond van medische redenen de taal niet kan leren. Lukt het niet om de taal binnen een bepaalde tijd te beheersen (zeg binnen 5 jaar, zo lang duurt 't om genaturaliseerd te worden) dan moet de desbetreffende persoon terug naar het land van herkomst. Om ervoor te zorgen dat de personen de kans krijgen om de taal te leren moet de overheid volledig gesubsidieerde en verplichte taalcurses geven.

• ravw
Op zondag 14 oktober 2001 13:43 schreef Jywansa het volgende:
A_Lan,

Om ervoor te zorgen dat de personen de kans krijgen om de taal te leren moet de overheid volledig gesubsidieerde en verplichte taalcurses geven.
En wie gaat dat betalen ???

Dat wordt dus weer van onze belasting :(

Ik vind het best maar wel bij de eerste overtreding gelijk alle geld terug voorderen of net zo lang laten werken tot ze het hebben terug betaald ..

Want ik vind het niet goed dat ze het van het belasting geld doen ..

Laten ze het dan van het land van herkomst halen .. Kunnen ze gelijk kijken of ze niets achter houden ( strafblad of andere bezittingen )

Want van mij mogen ze al een heletijd de deur dicht gooien met het in burgerings kontrakten ...

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 13:43 schreef Jywansa het volgende:
Ik wil zelfs zo ver gaan dat als je een permanente verblijfsvergunning wilt hebben je de Nederlandse taal moet beheersen. Kan dan niet moet je een doktersverklaring afgeven waarin staat dat je op grond van medische redenen de taal niet kan leren. Lukt het niet om de taal binnen een bepaalde tijd te beheersen (zeg binnen 5 jaar, zo lang duurt 't om genaturaliseerd te worden) dan moet de desbetreffende persoon terug naar het land van herkomst. Om ervoor te zorgen dat de personen de kans krijgen om de taal te leren moet de overheid volledig gesubsidieerde en verplichte taalcurses geven.
Dat kan dus niet eens met immigranten vanuit de EU al omdat zo'n regeling in strijd is met het vrije verkeer van mensen en dat is nou juist een akkoord wat Nederland heeft ondertekent ;)

Verder kan een gezond en jong/middelbaar persoon in Nederland niet de Nederlandse nationaliteit krijgen als die geen basisvaardigheden heeft en daaronder valt enige beheersing van de Nederlandse taal.

Degene met taal problemen zijn meer de immigranten die hier al 20 jaar of langer wonen en die zijn toch al van middelbare leeftijd/ouder dus dat probleem lost zich vanzelf op...

het zou beter zijn om extra aandacht te besteden aan taallessen van kinderen die de Nederlandse taal niet goed beheersen om te voorkomen dat die een onderwijsachterstand oplopen met alle gevolgen van dien...

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op zondag 14 oktober 2001 15:41 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Dat kan dus niet eens met immigranten vanuit de EU al omdat zo'n regeling in strijd is met het vrije verkeer van mensen en dat is nou juist een akkoord wat Nederland heeft ondertekent ;)

Verder kan een gezond en jong/middelbaar persoon in Nederland niet de Nederlandse nationaliteit krijgen als die geen basisvaardigheden heeft en daaronder valt enige beheersing van de Nederlandse taal.

Degene met taal problemen zijn meer de immigranten die hier al 20 jaar of langer wonen en die zijn toch al van middelbare leeftijd/ouder dus dat probleem lost zich vanzelf op...

het zou beter zijn om extra aandacht te besteden aan taallessen van kinderen die de Nederlandse taal niet goed beheersen om te voorkomen dat die een onderwijsachterstand oplopen met alle gevolgen van dien...
helemaal mee eens, en die belastingscenten zoals dat persoontje hierboven+ zei, die moet je inversteren levert je in de toekomst namelijk veel meer op.

• Gnoom
  • Laatst online: 18-06-2024
inderdaad, omdat onze samneleving heel erg vergrijsd hebben we o.a. jonge immigranten nodig om het geld te verdienen. Wat ik niet helemaal snap is als een immigrant hier iets steelt hij volgens sommigen gelijk het land uit moet, want waarom moet dat dan niet met autochtonen? Waarom heb je meer recht om in een welvarender land te leven, gewoon omdat je daar geboren bent? is dat een logische reden?

Iedereen is speciaal, behalve ik.

• ravw
Op zondag 14 oktober 2001 17:02 schreef Gnoom het volgende:
inderdaad, omdat onze samneleving heel erg vergrijsd hebben we o.a. jonge immigranten nodig om het geld te verdienen. Wat ik niet helemaal snap is als een immigrant hier iets steelt hij volgens sommigen gelijk het land uit moet, want waarom moet dat dan niet met autochtonen? Waarom heb je meer recht om in een welvarender land te leven, gewoon omdat je daar geboren bent? is dat een logische reden?
Grin waar woon jij ??????

Kom ik ook gelijk jou huis leeg roven .....

Laat jij me dan ook gewoon binnen ???

Je vergeet 1 ding je bent in een gastland en daar hoor je gewoon netjes tezijn en zo niet er uit ......

Zo is het toch ?

Want gasten die in mijn huis zich niet aan mijn regels kunnen houden rot ik er ook uit .... zonder pardon ..

Verwijderd

Wat ik niet helemaal snap is als een immigrant hier iets steelt hij volgens sommigen gelijk het land uit moet, want waarom moet dat dan niet met autochtonen? Waarom heb je meer recht om in een welvarender land te leven, gewoon omdat je daar geboren bent? is dat een logische reden?
Als je hier als immigrant bent voordat je een permanente verblijfsvergunning verkregen hebt ben je hier "tijdelijk" dus enigzins als een "gast" en als je je dan misdraagt dan is het heel normaal om de gast de deur te wijzen.

om bv: "Marokkaanse" jongens die in Nederland opgeroeit zijn en Nederlander zijn of een permanente verblijfsvergunning hebben die een misdaad begaan het land uittezetten zou (natuurlijk) van de zotte zijn.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op zondag 14 oktober 2001 18:14 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Als je hier als immigrant bent voordat je een permanente verblijfsvergunning verkregen hebt ben je hier "tijdelijk" dus enigzins als een "gast" en als je je dan misdraagt dan is het heel normaal om de gast de deur te wijzen.

om bv: "Marokkaanse" jongens die in Nederland opgeroeit zijn en Nederlander zijn of een permanente verblijfsvergunning hebben die een misdaad begaan het land uittezetten zou (natuurlijk) van de zotte zijn.
Ik denk dat de heer Noom dat ook bedoelt.

Verwijderd

Hebben jullie gisteravond Netwerk op Ned. 1 gezien.
Dat ging oa over de Marrokaanse gemeenschap in EDE (waar die Moarokaanse jongeren gevierd zouden hebben na de aanslag op de wtc torens).

Hier kun je toch weer zien dat die jongeren zich niet kunnen aanpassen, er was daar een hele hoge criminaliteits percentage. Schrik niet in EDE waren 7 op de 8 gevallen van criminaliteit uitgevoerd door allochtonen. (ook generatie+ allochtonen) Het ging hier wel hoofdzakelijk om Marrokanen, een zelfde geval ken ik ook in Adam. En in Venlo. En zo zijn er zo veel van deze exreme gevallen in dit land bekend.

Als klap op de vuurpijl komt dan zo'n ouwe die hier inderdaad al een jaar of 20 woont, EN GEEN WOORD NEDERLANDS KENT, OF WILT SPREKEN. Ik citeer: "Deze jongeren doen niets verkeerd, en de politie zit de hele tijd op hun nek (vind je het gek met die criminaliteitscijfers). Waarom krijgen zij geen dorpshuis waar zij bijeen kunnen komen. Waarom krijgen zij geen leeraren voor huiswerk ondersteuning.

"Vinden mensen het gek dat ik van dit soort van interviews een aversie krijg tegen die mensen (deze Marrokaanse gemeenschap).
Wij hebben ook nooit een buurthuis gehad, wij werkten na school of maakten huiswerk, of ging met de vrienden wat leuks doen.
Extra leeraren voor huiswerk begleiding. Wees blij dat we hier uberhaupt leeraren hebben. Ik heb nooit in een klas gezeten met minder dan 40 leerlingen. 3 jaar hadden we zelfs 49 leerlingen op de lagere school in de klas.

Daarbij komt, waarom moeten wij onze leeraren daarvoor gebruiken. Dat die ouwe maar eens Nederlands gaat leren. En dan om te beginnen die $#@$#@ criminelen van hun eens standaard waarden en moreel gaat bijbrengen. Want zonder dat je dit kent kun je ook nooit integreren.
LET WEL, ik zie dit vooral bij de Marrokaanse gemeenschap gebeuren. Bovenstaand verhaal geld dus ook voor die die daar schuldig aan maken. En dit zijn er erg veel.

Vind je het dan gek dat er over hun gesproken wordt. En wordt dit dan gelijk uitgelegd als zijnde discriminatie?

Verwijderd

Hoi, ik heb de discussie zo'n beetje gelezen en wat me opvalt is dat het vaak de richting ingaat van : Veel immigranten zijn crimineel. Dat zal ik niet ontkennen, maar wat er hier besproken wordt is hoe crimineel zijn
'' Nederlanders '' zelf ik woon in hartje amsterdam Jordaan waar zeker 80 % nederlander is. Ik kan jullie vertellen dat ik alleen nederlandse gezinnen als buren/overburen 2 van mijn buurmannen zitten er 2 vast andere zijn net na lange tijd vrij gelaten en de andere gaan rustig door met hun handeltje. Echter de buitenlandse mensen die ik de straat heb wonen is het overgrote deel ook crimineel het grote verschil is volgens mij dat nederlanders het beter weten te verstoppen en zich vaker bezig houden met wittenboorden criminaliteit. Het verhaal dat de meeste crimininelen buitenlanders zijn gaat hier dus volgens mij niet op. Wel vindt ook ik dat als je hier in Nederland wil komen wonen je gewoon nederlands moet kunnen spreken of leren ook ik kom nog vaak genoeg iemand inde leeftijd van 16 tot 25 tegen die al ze leven lang hier in nederland woont en nog steeds geen nederlands spreekt dat vindt ik asociaal *D

• Gnoom
Denken jullie nou echt dat het in Nederland beter word door allochtonen te haten i.p.v. ze te helpen? Kunnen jullie het nou ook niet voorstellen dat Nederland een rotland was geweest en we dan allemaal naar Marokko zouden moeten vluchten? Zou je dan zomaar te taal leren als je ook in je eigen taal met je vrienden kan spreken? Zou je het ook niet vervelend vinden dat je niet veel kan op school omdat je de taal niet kent, en je eigenlijk niet veel te doen heb. Daardoor stelen de meesten: omdat ze niks te doen hebben. Het is niet zo makkelijk om opeens een fijn vrolijk leventje te gaan leiden als je uit een arm land komt en naar een rijk land gaat. Je hebt daar hulp van anderen nodig, en het gaat wat langzaam. In de tegenwoordige situatie zijn het toevallig de allochtonen die onze hulp nodig hebben. Dus niet er uit gooien als ze stelen, net als dat je een nederlander er niet uit gooit als ie steelt

Verwijderd

Ik ben het met Gnoom eens, maar zelf ben ik met een vriend naar Marokko { Tetuoan } mee geweest. 1 ding is zeker daar stelen ze niet van je ik kon mijn tas met discman en telefoon de hele dag op het strand laten liggen zonder dat er wat gebeurde alhoewel ik had gedacht dat dat dus absoluut niet zou kunnen. Waarom niet zou je denken ? omdat als je daar steelt je gewoon sweepslagen krijgt of je hand eraf gaat als je vaak steelt dus misschien is de oplossing niet de mensen eruit gooien maar gewoon hogere straffen ?.

btw Marokko roeleert :9

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 16:00 schreef Freekz het volgende:
Ik ben het met Gnoom eens, maar zelf ben ik met een vriend naar Marokko { Tetuoan } mee geweest. 1 ding is zeker daar stelen ze niet van je ik kon mijn tas met discman en telefoon de hele dag op het strand laten liggen zonder dat er wat gebeurde alhoewel ik had gedacht dat dat dus absoluut niet zou kunnen. Waarom niet zou je denken ? omdat als je daar steelt je gewoon sweepslagen krijgt of je hand eraf gaat als je vaak steelt dus misschien is de oplossing niet de mensen eruit gooien maar gewoon hogere straffen ?.

btw Marokko roeleert :9
Zeker niet in de grote(re) steden geweest ?

Dat er daar niet gestolen word in de kleine(re) dorpjes/stadjes heeft meer met de sociale controle en verstoting uit De familie als je wat steelt dan de mogelijke straffen...

in Turkije kon ik mijn scooter gewoon zonder slot 's nachts voor de deur zetten en geen Turk die hem anaraakte :)
hoef ik in A-dam west niet te proberen...

Verwijderd

Moeilijk moeilijk moeilijk.....

Onder "allochtonen" of "buitenlanders" is de criminaliteit hoger. Daarover kunnen we niet discussieren. Ik zou dus voorstellen dat we de discussie in een meer "constructieve" richting trekken. Bijvoorbeeld:
Op welke manier moet dit probleem opgelost worden? Is alle criminele buitenlanders "eruit schoppen" een oplossing? Of moeten wij nederlanders zelf ook eens nadenken over wat wij zelf fout doen?

Is het inderdaad zo dat de werkeloosheid onder mensen van andere etnische oorsprong (eufemismes rulen!) hoger is? En zo ja, waardoor komt dat? Doordat "ze" lui zijn of doordat buitenlanders gecriminaliseerd en gediscrimineerd worden?

Ik zeg niet dat ik de antwoorden heb, ik zeg alleen wat ik ervan vind: Live and let live. Dit is het meest tolerante land op aarde, laten we dat zo houden! En mocht dat niet haalbaar blijken, laten we dan in ieder geval ook eend begrip tonen voor iemand die we niet kennen.

(Wie oren heeft, die hore: ik ben een geboren en getogen Rotterdammer van NL ouders. Ik heb veel te maken gehad met criminaliteit en ik kan niet zeggen dat Nederlanders veel beter zijn als buitenlanders wanneer het daarop aankomt).

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 13:02 schreef Procyon for life het volgende:
Iedereen hier is tegen racisme, we zijn hier heel tolerant.

Waarom zijn we dan niet tolerant tegen mensen die dat niet zijn. (racisten).

Je kan hier niet roepen dat je racist bent, ja het kan wel maar je kan een vette flame war verwachten...

Wij pikken hier alles van de asielzoekers, zij krijgen hier onderdak eten en een goede toekomst.. dat geven wij ze..

Kunnen zij dan niet iets terug geven als, integratie in de samenleving (niet samenhangen, zichzelf zien als 100% nederlander) aanpassing van normen en waarden (tot op zekere hoogte) ik bedoel, het willen dragen van hoofddoeken als een vrouw bij de politie werkt enz. het feit dat ze dat al willen vind ik echt belachelijk.!

Sommige mensen doen niets van bovenstaande dingen (veel ook wel), er zijn vervolgens mensen die zich hier aan ergeren.
Het is op dit moment bijna een taboe om hiervoor uit te komen, ik heb mezelf erop betrapt dat ik een racist ben..

Kijk mensen die echt haat hebben tegen allogtone groepen zijn ziek in hun hoofd, ik zou bijvoorbeeld nooit iemand zomaar iets aan kunnnen doen.. z'n racist ben ik niet.

Dus nogmaals waarom hebben we nou geen tolerantie voor racisten?
Je hebt helemaal gelijk!!!!

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 14:30 schreef Blackhole het volgende:

[..]

En wie gaat dat betalen ???

Dat wordt dus weer van onze belasting :(

Ik vind het best maar wel bij de eerste overtreding gelijk alle geld terug voorderen of net zo lang laten werken tot ze het hebben terug betaald ..

Want ik vind het niet goed dat ze het van het belasting geld doen ..

Laten ze het dan van het land van herkomst halen .. Kunnen ze gelijk kijken of ze niets achter houden ( strafblad of andere bezittingen )

Want van mij mogen ze al een heletijd de deur dicht gooien met het in burgerings kontrakten ...
Je vergeet een ding! Vluchtelingen komen hier om het beter te krijgen dan in hun land, want daar hebben ze helemaal niks!

Ik vind dat ze daar wel subsidie voor moeten krijgen, want ze krijgen al genoeg onnodige subsidie dus....

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:20

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Ik ben t volledig eens met Sapman. Deze hele discussie gaat tot nu toe alleen over de vraag of buitenlanders wel of niet slecht zijn. Maar niemand schijnt een antwoord te weten op wat er aan te doen.

Naar mijn idee is racisme voor een groot deel gebaseerd op vooroordelen. Voor ons is elke buitenlander slecht. Deze gedachte wordt voor een deel veroorzaakt door de media. Delicten gepleegd door allochtonen worden breed uitgemeten, terwijl we over delicten gepleegd door autochtonen bijna niets horen.

Tuurlijk, ik ken ook de onderzoeken naar en cijfers over criminele allochtonen. In procenten lijkt het veel, maar hoeveel zijn het er in cijfers? Dan zijn t er opeens veel minder dan dat er criminele nederlanders zijn.

Ik denk dat het grootste deel van de criminaliteit onder allochtonen wordt veroorzaakt door het vage Nederlandse uitzettingsbeleid. Mensen hebben vier weken de tijd om het land uit te komen. Logisch dat veel mensen de kans aangrijpen om hier te blijven. Als je daarvoor het illegale circuit in moet, jammer dan... Je bent wel in Nederland. Daarna duiken een aantal van deze allochtonen al dan niet gedwongen het criminele circuit in met alle gevolgen van dien.

Ik denk dat we de vooroordelen die er bestaan over allochtonen moeten wegwerken. Hierbij ligt een grote taak voor de media die moeten stoppen met de sensatie, en de waarheid moeten laten zien, met werkelijke absolute cijfers, in plaats van relatieve cijfers. Mensen moeten inzien dat er net zoveel, misschien wel meer criminele autochtonen zijn.

Verwijderd

offtopic

Nog ff een kritisch noot. Volgens mij is verveling ook een goede voedingsbodem voor criminaliteit. Mensen die hier asiel aanvragen, moeten indien afgewezen, gelijk het land uitgezet worden. Je kunt niet mensen voor drie jaar in de procedure laten zitten. Na drie jaar nix doen, pak je niet zo snel je oude leven op.

• Ivo
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Waarom zijn we dan niet tolerant tegen mensen die dat niet zijn. (racisten).
Waarom zou ik: Als iemand mij op grond van mijn huidskleur verrot scheldt moet ik hem dan nog steeds respecteren! Onzin argument dus!
Je kan hier niet roepen dat je racist bent, ja het kan wel maar je kan een vette flame war verwachten...
Vind je het gek? |:(
Wij pikken hier alles van de asielzoekers, zij krijgen hier onderdak eten en een goede toekomst.. dat geven wij ze..
Zeker geven wij dat ze, maar je moet altijd in je achterhoofd houden dat jij net zo min als de asielzoeker ervoor gekozen hebt om in Nederland respectievelijk Verweggistan te wonen. Ze vinden het gewoon niet eerlijk dat wij westerlingen zoveel rijkdom hebben en vrijheid van meningsuiting en meer van die ongein. Daarom willen ze ook wel eens proeven van het "Westen".
Kunnen zij dan niet iets terug geven als, integratie in de samenleving (niet samenhangen, zichzelf zien als 100% nederlander) aanpassing van normen en waarden (tot op zekere hoogte) ik bedoel, het willen dragen van hoofddoeken als een vrouw bij de politie werkt enz. het feit dat ze dat al willen vind ik echt belachelijk.!
Wie is ze? Sinds wanneer dragen asielzoekersvrouwen hoofddoeken. Volgens mij verwar je asielzoeker met moslim. |:( Have it your way!Ik ken mensen van Turkse afkomst, waarvan de vrouwen echt geen hoofddoeken dragen. Het is daarom totaal onterecht om op grond van enkele gevallen de regel te trekken dat moslimvrouwen hoofddoeken dragen.
Sommige mensen doen niets van bovenstaande dingen (veel ook wel), er zijn vervolgens mensen die zich hier aan ergeren.
Het is op dit moment bijna een taboe om hiervoor uit te komen, ik heb mezelf erop betrapt dat ik een racist ben..
Je geeft het zelf al aan: "Sommige mensen doen niets van deze dingen".Ik zie niks hierboven staan waaraan je je zou kunnen ergeren! Met carnaval draag jij ook rare dingen. Daar ga ik me toch niet voor ergeren. Jij neukt met een condoom: Dat is bij hun taboe. Zo vind jij hoofddoeken taboe. Sta open voor elkaar!
Kijk mensen die echt haat hebben tegen allogtone groepen zijn ziek in hun hoofd, ik zou bijvoorbeeld nooit iemand zomaar iets aan kunnnen doen.. z'n racist ben ik niet.
Btw het is allochtoon en zo'n! Wat heb je dan tegen ze?

Wat ik zo haat aan racisme is dat het altijd iets is van "wij" en "zij". Zijn er geen derde groepen mogelijk. Je verdeelt de hele wereld in 2 groepen. Goed en slecht naar aanleiding van de slechte voorbeelden van die groep. Kijk eens om je heen en je zult zien dat ook veel Nederlanders idiote dingen doen (ooit al eens naar een voetbalwedstrijd geweest). Bij racisme komt het erop neer dat je uit een voorval een algemene regel trekt. Dat heet generaliseren. En dat is per definitie fout! Vergelijk het met een zak chips. Ik pak de eerste chip uit de zak en die is groen. Vervolgens gooi ik de hele zak weg, terwijl er voor de rest heerlijke chips inzaten.

Met andere woorden racisme is oer |:(

Verwijderd

Ik mag graag zout op alle slakken gooien :-)... Laten we de definitie van "Racisme" even vaststellen...

Een racist is iemand die zijn RAS verheven vindt boven alle andere rassen. Nu zijn er in zijn totaliteit slechts drie rassen: het Europide, Mongloide en Negroide ras.

Lang en kort: als jij een hekel hebt aan "Allochtonen" hoef je nog geen racist te zijn. Je discrimineert "alleen maar". Ik laat in het midden of discriminatie al dan niet slecht is, ik heb daar zo mijn eigen mening over....

• Ivo
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Volgens jouw was Hitler dus geen racist? :? Ras moet je algemener zien dan die 3.

Tuurlijk moet je discrimineren, maar denk er dan wel aan dat je dat op grond van goed of slecht doet. En niet op grond van huidskleurtje of zoiets belachelijks.

• procyon
Op woensdag 17 oktober 2001 22:37 schreef BlueAngelGoT het volgende:

[..]

Waarom zou ik: Als iemand mij op grond van mijn huidskleur verrot scheldt moet ik hem dan nog steeds respecteren! Onzin argument dus!
[..]

Vind je het gek? |:(
[..]

Zeker geven wij dat ze, maar je moet altijd in je achterhoofd houden dat jij net zo min als de asielzoeker ervoor gekozen hebt om in Nederland respectievelijk Verweggistan te wonen. Ze vinden het gewoon niet eerlijk dat wij westerlingen zoveel rijkdom hebben en vrijheid van meningsuiting en meer van die ongein. Daarom willen ze ook wel eens proeven van het "Westen".
[..]

Wie is ze? Sinds wanneer dragen asielzoekersvrouwen hoofddoeken. Volgens mij verwar je asielzoeker met moslim. |:( Have it your way!Ik ken mensen van Turkse afkomst, waarvan de vrouwen echt geen hoofddoeken dragen. Het is daarom totaal onterecht om op grond van enkele gevallen de regel te trekken dat moslimvrouwen hoofddoeken dragen.
[..]

Je geeft het zelf al aan: "Sommige mensen doen niets van deze dingen".Ik zie niks hierboven staan waaraan je je zou kunnen ergeren! Met carnaval draag jij ook rare dingen. Daar ga ik me toch niet voor ergeren. Jij neukt met een condoom: Dat is bij hun taboe. Zo vind jij hoofddoeken taboe. Sta open voor elkaar!
[..]

Btw het is allochtoon en zo'n! Wat heb je dan tegen ze?

Wat ik zo haat aan racisme is dat het altijd iets is van "wij" en "zij". Zijn er geen derde groepen mogelijk. Je verdeelt de hele wereld in 2 groepen. Goed en slecht naar aanleiding van de slechte voorbeelden van die groep. Kijk eens om je heen en je zult zien dat ook veel Nederlanders idiote dingen doen (ooit al eens naar een voetbalwedstrijd geweest). Bij racisme komt het erop neer dat je uit een voorval een algemene regel trekt. Dat heet generaliseren. En dat is per definitie fout! Vergelijk het met een zak chips. Ik pak de eerste chip uit de zak en die is groen. Vervolgens gooi ik de hele zak weg, terwijl er voor de rest heerlijke chips inzaten.

Met andere woorden racisme is oer |:(
Dat is jouw mening >:)
Je kan alles wel weerleggen (je bent niet de eerste) maar doe geen moeite.
Waarschijnlijk vind jij het allemaal fantastisch... IK niet!
Mijn mening..

• Gnoom
Op donderdag 18 oktober 2001 08:52 schreef SAPman het volgende:
Ik mag graag zout op alle slakken gooien :-)... Laten we de definitie van "Racisme" even vaststellen...

Een racist is iemand die zijn RAS verheven vindt boven alle andere rassen. Nu zijn er in zijn totaliteit slechts drie rassen: het Europide, Mongloide en Negroide ras.

Lang en kort: als jij een hekel hebt aan "Allochtonen" hoef je nog geen racist te zijn. Je discrimineert "alleen maar". Ik laat in het midden of discriminatie al dan niet slecht is, ik heb daar zo mijn eigen mening over....
Laten we de definitie vna racisme even anders vaststellen: iemand discrimineren op basis van huidkleur/afkomst.

Je doet alsof het wat uitmaakt of je een racist bent, of dat je "alleen maar" discrimineert. NEE! discriminatie is stom omdat je mensen beoordeeld op iets wat nergens op slaat zodat voor je iemand kent je mening over die persoon al klaar hebt.

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 09:30 schreef BlueAngelGoT het volgende:
Volgens jouw was Hitler dus geen racist? :? Ras moet je algemener zien dan die 3.

Tuurlijk moet je discrimineren, maar denk er dan wel aan dat je dat op grond van goed of slecht doet. En niet op grond van huidskleurtje of zoiets belachelijks.
HOOOOO! Ik was al bang dat iemand dat zo zou zien.... :-)

Wat ik bedoel is het volgende: Discriminatie is iets anders als racisme. Een racist discrimineert per definitie, terwijl iemand die discrimineert niet per se een racist is. Voorbeeld, als Hans Janmaat roept dat "alle buitenlanders crimineel zijn" is dat (hoe vreemd dit ook moge klinken) geen rassentheorie. Immers, "De Buitenlander" is geen ras, maar een heterogene bevolkingsgroep die eigenlijk niet te generaliseren valt.

Omdat dat bij een rassenleer wel kan is racisme een stuk enger als " huis-teun-en-keuken-discriminatie".

En JA, Adolf Hitler was zeker weten een racist. Volgens de theorieen die hij aanhing waren er meer als drie rassen, zoals Joden, Slaven, Roma, etcetera (terwijl dit eigenlijk allemaal volkeren zijn die tot het Europide ras behoren, maar dat terzijde) en aan de hand van een "Rassentheorie" werd bepaald dat deze mensen inferieur waren.....
En dus moesten ze dood. :(

Het is natuurlijk een beetje overdreven om een persoon die op die drie Marokkanen bij mij in de straat scheldt op een lijn te stellen met A.H.... Of ben ik gek?

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 11:51 schreef Gnoom het volgende:

Je doet alsof het wat uitmaakt of je een racist bent, of dat je "alleen maar" discrimineert. NEE! discriminatie is stom omdat je mensen beoordeeld op iets wat nergens op slaat zodat voor je iemand kent je mening over die persoon al klaar hebt.
Gnoom, hierover ga ik niet discussieren. Je hebt volledig gelijk!

Dat is namelijk de reden waarom ik het over zout op slakken leggen had! :-)

Oh, enneh, ik ben zelf zeer extreem anti-fa, dusseh, ga niet zitten denken dat ik er ook zo een racist/(discrimant? discriminator? discriminist? Nou ja, Fascist) ben, okay?

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op donderdag 18 oktober 2001 10:05 schreef Procyon for life het volgende:

[..]

Dat is jouw mening >:)
Je kan alles wel weerleggen (je bent niet de eerste) maar doe geen moeite.
Waarschijnlijk vind jij het allemaal fantastisch... IK niet!
Mijn mening..
Je kan alles wel weerleggen maar doe geen moeite :?

Lijkt net als je tegen een steen aan het praten bent?

Waarom neem je uberhaupt de moeite om te discuseren?

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op dinsdag 16 oktober 2001 20:00 schreef Evil_Cupido het volgende:

[..]

Je vergeet een ding! Vluchtelingen komen hier om het beter te krijgen dan in hun land, want daar hebben ze helemaal niks!

Ik vind dat ze daar wel subsidie voor moeten krijgen, want ze krijgen al genoeg onnodige subsidie dus....
Want daar hebben ze helemaal nix.....:?

Ze hebben daar hun leven achter gelaten en dat noem je nix?

Zeg dan liever niets...

Vluchtelingen slaan niets voor niets op de vlucht....

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op donderdag 18 oktober 2001 16:08 schreef SAPman het volgende:

[..]

En JA, Adolf Hitler was zeker weten een racist. Volgens de theorieen die hij aanhing waren er meer als drie rassen, zoals Joden, Slaven, Roma, etcetera (terwijl dit eigenlijk allemaal volkeren zijn die tot het Europide ras behoren, maar dat terzijde) en aan de hand van een "Rassentheorie" werd bepaald dat deze mensen inferieur waren.....
En dus moesten ze dood. :(

Het is natuurlijk een beetje overdreven om een persoon die op die drie Marokkanen bij mij in de straat scheldt op een lijn te stellen met A.H.... Of ben ik gek?
Hangt er vanaf op welke grond die meneer dat doet?

Omdat die marokkanen gewoon klootzakken zijn op grond van de dingen die ze uithalen, of omdat hij hun kleurtje un customs gewoon klote vind, omdat ze hem niet aanstaan zonder verdere argumentatie.

Maakt een wereld van verschil vrees ik.

Verwijderd

Ik lees een dit een beetje en kom tot betreurenswaardige conclusie dat sommige metgezellen de definitie van rascisme nog niet helemaal door hebben. "Rascist" is overigens wel een te globaal begrip naar mijn mening.

Ik neem aan dat veel GoT'ers het nieuws de laatste tijd volgen en de uitspraken (en eventuele correcties) van de heer Bersluconie (of zoiets) hebben meegekregen.

Is die man een rascist? zo ja waarom?
Is die man geen rascist? zo nee waarom niet?

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op donderdag 18 oktober 2001 19:17 schreef Reggeaman het volgende:
Ik lees een dit een beetje en kom tot betreurenswaardige conclusie dat sommige metgezellen de definitie van rascisme nog niet helemaal door hebben. "Rascist" is overigens wel een te globaal begrip naar mijn mening.

Ik neem aan dat veel GoT'ers het nieuws de laatste tijd volgen en de uitspraken (en eventuele correcties) van de heer Bersluconie (of zoiets) hebben meegekregen.

Is die man een rascist? zo ja waarom?
Is die man geen rascist? zo nee waarom niet?
Breng ons verheldering mijn vriend, breng mij verheldering als ik de definitie nog niet begrijp...

• Vm1heA
  • Laatst online: 29-09-2025
ach, wat boeit het, wat ze ook zijn, ze zijn allemaal lastig

iedereen is het |:(

Verwijderd

Een rascist is volgens mij hetzelfde als een onvermogend persoon die te lui is om zelf dingen te intrepeteren (een eigen mening te vormen) en strak dingen aannemen die gezegd worden (zeg maar een soort van slaaf ofzo). Laat staan hierover te kunnen discussieren.

Berlusconie (of zoiets) kom ik zo wel op terug. Ik ga eerst ff de stad in.

• Gnoom
Op donderdag 18 oktober 2001 19:43 schreef Reggeaman het volgende:
Een rascist is volgens mij hetzelfde als een onvermogend persoon die te lui is om zelf dingen te intrepeteren (een eigen mening te vormen) en strak dingen aannemen die gezegd worden (zeg maar een soort van slaaf ofzo). Laat staan hierover te kunnen discussieren.

Berlusconie (of zoiets) kom ik zo wel op terug. Ik ga eerst ff de stad in.
Volgens mij is dit niet de beschrijving van een racist, maar een reden waarom ie dat is geworden

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-01 13:05

Stoffel

Engineering the impossible

Op donderdag 20 september 2001 20:49 schreef Masta-T het volgende:
Rasist? Een rasist is iemand die willens en wetens mensen beledigd en benadeeld vanwege hun afkomst.

Een realist echter die ziet dat de nederlandse gevangenis voor het meerendeel 'gekleurde' medelanders bevatten, op de afd. waar mijn moeder werkte was het 18:2.
Wil dit zeggen dat ze crimineler zijn? Nee, ze worden vaker gepakt. (zijn dus dommer? Of justitie discrimineert natuurlijk)

Maar ik hou er niet van, ze komen agreesief, arrogant en bedreigend over. Met een taaltje wat ik niet versta of maar half als ze "nederlands" praten. Ze met hun hele familie verzamelen voro het station om coke te verkopen (gezien) en te bellen naar het 'thuis'land.
En maar zeuren dat wij discrimineren. Zij gaan in een Getto wonen. Zij nemen geen opleiding maar gaan gewoon moeilijk doen tegen de politie als ze eindelijk opgepakt worden (gisteren op tv bij yorin).

Ze hebben het te druk met vooroordelen te bevestigingen en te feesten als er weer eens domme dingen gedaan worden door domme mensen.

Maar de vraag is en blijft... Wie zijn 'ZE'?
blanken, zwarten, joden, bruinen, moslims, christenen? Een rasist maakt die keuze.
Ik moet ze geen van allen >:)
FOUT!!! een racist is iemand die onderscheid maakt tussen rassen en daarnaar handelt, of dit negatief of positief is is NIET AANGEGEVEN!

ik erger me al jaren rot aan deze taalfout die iedereen maakt! :(

• procyon
niet echt.. volgens de Van Dale:

//
ra·Žcis·me (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde
//

Stel, je gaat op kamers en je kan kiezen tussen een buurt met 100% (normale :) ) nederlanders en een buurt met alleen maar allochtonen.

Niemand kiest voor het laatste, is dit dan ook racisme?

want

//
ras·sen·dis·cri·mi·na·tie (de ~ (v.))

1 het maken van onderscheid in behandeling tussen personen van verschillend ras
//

Het maken van onderscheid (niet vermeld positief of negatief)

• Gnoom
Ik geloof dat we allemaal wel door hebben waar we over praten als we het over racisme hebben. We hoeven toch niet helemaal precies de betekenis te weten om er over te praten.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op vrijdag 19 oktober 2001 10:05 schreef Procyon for life het volgende:
niet echt.. volgens de Van Dale:

//
ra·Žcis·me (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde
//

Stel, je gaat op kamers en je kan kiezen tussen een buurt met 100% (normale :) ) nederlanders en een buurt met alleen maar allochtonen.

Niemand kiest voor het laatste, is dit dan ook racisme?

want

//
ras·sen·dis·cri·mi·na·tie (de ~ (v.))

1 het maken van onderscheid in behandeling tussen personen van verschillend ras
//

Het maken van onderscheid (niet vermeld positief of negatief)
Misschien dat ik wel in die buurt met allochtonen wil wonen en niet alleen in een buurt met nederlanders want volgens mij heeft dit precies hetzelfde effect.
Helemaal als je allochtoon bent.

• senater
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

ik ben ook geen racist maar heb wel een hekel aan turken en marokanen maar bv niet aan chinesen ofzo

ik heb alleen een hekel aan marokanen en turken omdat ze altijd ruzie zoeken enzo
maar ik bedoel ook niet alle turken en marokanen maaar die
jongeren niet die ouderen

(WHITE POWER):) (hahahaha geintje)

• Gnoom
Op vrijdag 19 oktober 2001 11:44 schreef senater het volgende:
ik ben ook geen racist maar heb wel een hekel aan turken en marokanen maar bv niet aan chinesen ofzo

ik heb alleen een hekel aan marokanen en turken omdat ze altijd ruzie zoeken enzo
maar ik bedoel ook niet alle turken en marokanen maaar die
jongeren niet die ouderen

(WHITE POWER):) (hahahaha geintje)
Ja, ga om jezelf lachen. Nee je bent helemaal geen racist..het zijn toch alleen maar AL die turkse en marrokaanse jongeren die je haat. Een overduidelijk geval van niet racistisch zijn.

Verwijderd

Senater, niet verstandig om zo'n geintje te maken in deze thread. Ben je uit op een fleem-war? Die krijg je toch niet! :)

Maar goed: er is duidelijk verschil tussen "Discriminatie", "racisme" en "Fascisme". Discriminatie is "(ongeoorloofd) onderscheid maken", racisme is eerder een filosofie waarin een waardeoordeel over een ander ras wordt uitgesproken en fascisme is een politiek systeem gebaseerd op racistische beginselen.

Discriminatie is al angstaanjagend genoeg, maar racisme is helemaal eng. Racisme (ik ga hier uit van de filosofie) steekt de kop op in slechte tijden (bijv. Duitsland in de jaren '20 en '30, of China in de jaren 50) als mensen naar houvast zoeken. Wat geeft meer zelfrespect als een overtuiging waaruit blijkt dat jouw volk superieur is boven alle andere?

Discriminatie is een meer ongeorganiseerde vorm van vreemdelingenhaat. Zolang discriminatie gecriminaliseerd blijft en de publieke opinie de blatant fascistoïde opinie en organisaties blijft veroordelen zullen we nog wel een tijdje gevrijwaard blijven van ernstige situaties. (mijn excuses voor deze lange en nagenoeg onleesbare kutzin. Ik hoop wel dat dit het verschil in niveau tussen mij en de gemiddelde CD-stemmer in dit forum duidelijk maakt... Ja ja ja, zelfs ik voel mij soms superieur t.o.v. bepaalde sujetten! >:) )

Verwijderd

FOUT!!! een racist is iemand die onderscheid maakt tussen rassen en daarnaar handelt, of dit negatief of positief is is NIET AANGEGEVEN!

ik erger me al jaren rot aan deze taalfout die iedereen maakt! :(
Waarvan akte, "arkadash"! :)

Verwijderd

[b]Op vrijdag 19 oktober 2001 10:05 schreef Procyon
utopie voor meeste studenten *D

• procyon
Op vrijdag 19 oktober 2001 11:37 schreef MaDLiVe het volgende:

[..]

Misschien dat ik wel in die buurt met allochtonen wil wonen en niet alleen in een buurt met nederlanders want volgens mij heeft dit precies hetzelfde effect.
Helemaal als je allochtoon bent.
Wat bedoel je precies?

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 10:05 schreef Procyon for life het volgende:
Zijn die allochtonen toevallig een kolonie Zweedse modelletjes ;)

• procyon
Op vrijdag 19 oktober 2001 14:52 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Zijn die allochtonen toevallig een kolonie Zweedse modelletjes ;)
Weinig kans maar idd altijd positief blijven denken *D

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op vrijdag 19 oktober 2001 15:05 schreef Procyon for life het volgende:

[..]

Weinig kans maar idd altijd positief blijven denken *D
Wat ik bedoel dat ik als allochtoon in een buurt met 100% Nederlanders toch ook zal worden aangekeken op mijn customs en die als raar zullen worden gezien, ook zal in deze buurt criminaliteit onder de Nederlands hoger zijn (that is like duh :) ).

Trouwens een buurt met alleen maar allochtonen kan ook best gezellig zijn hoor, heb er in gewoond tot mijn 10de jaar, Hembrug buurt in Amsterdam.

• creative8500
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Ik zeg het gewoon even, en ga dus absoluut niet flamen, maar het is niet intergreren maar integreren. Weet je het voor de rest van je leven ;)

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op vrijdag 19 oktober 2001 16:29 schreef cREATiVe8500 het volgende:
Ik zeg het gewoon even, en ga dus absoluut niet flamen, maar het is niet intergreren maar integreren. Weet je het voor de rest van je leven ;)
Ik dank je :)

• Liam
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Bla bal bla....
Waarom heb je meer recht om in een welvarender land te leven, gewoon omdat je daar geboren bent? is dat een logische reden?
Ja, da's een logische reden ja. Je hebt namelijk als mens zoiets dat heet aanpassen, waarmee je je aanpast op de situatie, waarbij je je eerst mag gaan afvragen WAAROM wij nou zo'n rijk land zijn, nou echt niet omdat de afgelopen 1000 jaar iedereen op zijn reet heeft gezeten, deel II is dat wij een verzorgingsstaat zijn, dus als je hier bent geboren heb je automatisch meer kans op overleven als in Iran, ben je op dit moment in iran geboren: kut voor je, jammer dan, ik zou zeggen werk je de #^$& in en ik hoop dat veel mensen je volgen, zodat je land netzo welvarend mag worden als een rijk westers land.
[Standaard reacties gehad]
En dan begint iedereen over dit gejat en hier iets gejat allemaal naar westen gehaald daarom zijn jullie rijker!!! Dus is het niet eerlijk!!
>> Klopt, hadden je voorouders maar wat beter moeten opletten pik, b.w.z. van spreke natuurlijk. Maar wat gebeurt is is gebeurt en daar moeten we niet steeds over beginnen (schadevergoedingen). Iemand die een schadevergoeding eist voor actie's van jaren geleden ( 50 jaar of meer) is voor mij de ultime parasiet, en ja, meestal geven we dan ook wat aan zo'n groep/land probleem is alleen dat iedereen (vaak veel mensen) corrupt zijn/zelf nog even een stukje eraf halen en dan komt het weer niet bij diegene die het nodig hebben, de gemiddelde sjaak in de goot.
Ik zou zeggen sjaak, doe er wat aan gast, je geld wordt door je eigen mensen gejat.
Op donderdag 18 oktober 2001 17:39 schreef MaDLiVe het volgende:

[..]

Want daar hebben ze helemaal nix.....:?

Ze hebben daar hun leven achter gelaten en dat noem je nix?

Zeg dan liever niets...

Vluchtelingen slaan niets voor niets op de vlucht....
Ze slaan meestal op de vlucht om er zelf beter van te worden (beter leefomgeving, meer kans op overleven (oorlog).
Nou, ik moet de eerste vluchteling nog meemaken die op de vlucht is geslagen om er zelf niet beter van te worden, maar om het land waar hij heen gaat te verbeteren... uit eigen wil?
Op vrijdag 19 oktober 2001 13:14 schreef SAPman het volgende:
Discriminatie is al angstaanjagend genoeg, maar racisme is helemaal eng.
Discriminatie is een meer ongeorganiseerde vorm van vreemdelingenhaat.
Sorry hoor dude, maar waar haal je die onzin vandaan??
> Eng inderdaad, als blijkt dat allochtone bevolkingsgroepen voorrang krijgen bij ongeschoolde arbeid, angstaanjagend, want discriminatie kan zowel POSITIEF als NEGATIEF zijn...weet je nog?? En dit heeft dus NIETS met vreemdelingenhaat te maken, je kan ook discrimineren uit vreemdelingenliefde :)
Discriminatie is een meer ongeorganiseerde vorm van vreemdelingenhaat, discriminatie heeft GEEN RUK met vreemdelingenhaat te maken, ik ben bijvoorbeeld ook aan het discrimineren als ik zeg
dat iedereen met witte sokken gratis in de bus mag, en de rest niet, of iedereen met zwart haar...

<> Mijn punt is dat we in Nederland nu veel te snel iedereen uitschelden voor rascist (als je dat dus doet discrimineer je iemand op zijn ideeen of zie ik het nou verkeerd?) en dat we het non-stop over discriminatie hebben, als ik zeg dat ik een
tering marrokaan tegen kwam (en ik vind het een eikel omdat hij me telefoon heeft gejat (bijvoorbeeld) en ik zeg tegen een vriend dat die [tering] marrokaan dat deed, vinden jullie mij meteen een rascist, terwijl dat gewoon bull is, had een NL-dude zoiets
gedaan noem je hem alleen niet [tering] marrokaan, maar klootzak eikel enz. enz. snappez vous, het spijt me voor het taalgebruik, maar dit is ter illustratie in een voorbeeld, en als er nou weer mensen zijn die leuk zeggen dat het [tering] stukje voor marrokaan
weg moet omdat dat dus weer rascistisch is, heb ik nog een ding te zeggen: LEES DAN 3 REGELS TERUG (kunnen er meer zijn het is een VOORBEELD ok?)

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.