Doorgang gecreëerd tussen 2 appartementen boven elkaar

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Brunniepoo schreef op maandag 9 maart 2026 @ 11:47:
Is er dan überhaupt gecontroleerd of er een bouwvergunning is aangevraagd? Of kan dat indien er sprake is van een VVE niet zonder een handeling van die VVE?
Die twee zaken staan los van elkaar, je kan prima een vergunning aanvragen en verkrijgen zonder dat een VVE erbij betrokken wordt.

• Wolly
  • Niet online
Theta-1 schreef op zondag 8 maart 2026 @ 10:31:
Andere overweging: denk s aan de verkoopbaarheid van de andere woningen. Als mogelijke koper zou ik afhaken op een woning in een complex waar illegaal verbouwd is en er onduidelijkheid is over bouwkundige staat en verzekering.

Als het punt nu in de notulen komt, zien kopers het ook. Lijkt me dat iedere bewoner baat heeft dat dit zsm opgelost wordt anders eindig je zelf ook met een onverkoopbare woning.
Beetje paniekvoetbal dit. De situatie zit er al jaren, er geen verdere schade voor zover bekend. Elke woning is prima verkoopbaar.

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Wolly schreef op maandag 9 maart 2026 @ 11:55:
[...]

Beetje paniekvoetbal dit. De situatie zit er al jaren, er geen verdere schade voor zover bekend. Elke woning is prima verkoopbaar.
Dat de situatie al jaren zo is en er geen schade is, betekent niet dat het legaal is. De koper neemt dan het risico om de situatie terug te moeten draaien. Ik denk dat dit onder de mededelingsplicht van de verkoper valt.

Neemt niet weg dat de woning in deze markt prima verkoopbaar is en de verkopers waarschijnlijk ermee wegkomen.

• Wolly
  • Niet online
Wispe schreef op maandag 9 maart 2026 @ 12:13:
[...]

Dat de situatie al jaren zo is en er geen schade is, betekent niet dat het legaal is. De koper neemt dan het risico om de situatie terug te moeten draaien. Ik denk dat dit onder de mededelingsplicht van de verkoper valt.

Neemt niet weg dat de woning in deze markt prima verkoopbaar is en de verkopers waarschijnlijk ermee wegkomen.
Het ging om de verkoopbaarheid van de andere woningen. Daar zal dit verhaal geen invloed op hebben.

• Wispe
  • Niet online
Wolly schreef op maandag 9 maart 2026 @ 12:15:
[...]

Het ging om de verkoopbaarheid van de andere woningen. Daar zal dit verhaal geen invloed op hebben.
Dat is zo.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:06

SeatRider

Hips don't lie

Dat denk ik dus niet. Dit komt straks in de notulen te staan, en als toekomstige koper vind ik er iets van dat er een conflict speelt in het complex waardoor de opstalverzekering mogelijk niet uitkeert.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Wispe
  • Niet online
SeatRider schreef op maandag 9 maart 2026 @ 12:46:
[...]

Dat denk ik dus niet. Dit komt straks in de notulen te staan, en als toekomstige koper vind ik er iets van dat er een conflict speelt in het complex waardoor de opstalverzekering mogelijk niet uitkeert.
Je zegt het al zelf: dat vind jij. Dan krijg jij de woning niet, simpel. Voor jou nog 100 anderen.
Pagina: 1 2 Laatste